Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00401 007043 15376241 na godz. na dobę w sumie
Nadwaga. Encyklopedia zdrowia - ebook/pdf
Nadwaga. Encyklopedia zdrowia - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 36
Wydawca: Literat Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-7774-474-1 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> zdrowie
Porównaj ceny (książka, ebook (-10%), audiobook).

 

 

Praktyczny, bogato ilustrowany zdjęciami poradnik – m.in. przyczyny i typy otyłości, diagnostyka, porady, jak mieć zgrabną sylwetkę dzięki ćwiczeniom i odpowiedniej diecie. Skuteczne ćwiczenia opisane krok po kroku, wskazówki dotyczące diet wyszczuplających oraz przepisy na zdrowe i smaczne potrawy.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Ćwiczenie 4. SKŁONY W BOK Stań prosto, w lekkim rozkroku. Prawą rękę zegnij i trzymaj na wy- sokości brzucha. Lewą rękę unieś do góry, lekko zegnij w łokciu. Wy- konaj skłony górną połową ciała w prawą stronę, ciągle zachowując prostą sylwetkę. Wykonaj 3 serie po 20 powtórzeń na każdą rękę. Ćwiczenie 5. WYMACHY Z OBCIĄŻENIEM Połóż na podłodze gumową taśmę lub skakankę. Ustaw na niej obie stopy w lekkim rozkroku. Końce taśmy chwyć w dłonie i wyprostuj się. Następnie unieś lekko prawą nogę w bok i postaw z powrotem na ziemi. Wykonaj 3 serie po 20 powtórzeń na każdą nogę. Ćwiczenie 6. ROZCIĄGANIE Połóż się na brzuchu, dłonie oprzyj na podłodze, obok barków. Łokcie trzymaj blisko ciała. Powoli wyprostuj ręce, aby na ziemi leżały tylko golenie i stopy. Klatkę piersiową wypchnij do przodu, głowę odchyl do tyłu. Oddychaj spo- kojnie. Pozostań w tej pozycji, licząc do 8. Wykonaj 3 serie. 17 O D C H U D Z A N I E O D C H U D Z A N I E DIETY ODCHUDZAJĄCE Diety odchudzające są obecnie bardzo modne. Badania wykazują, że większość kobiet chociaż raz w życiu poddała się takiej diecie. Magia stosowania cudownych diet odchu- dzających może być złudna. Ubytek kilogramów w krótkim czasie może spowodować przykre konsekwencje chorobowe. Dlatego od razu nasuwa się pytanie, co to znaczy zdrowa, prawidłowa dieta odchudzająca? Najistotniejsze zasady diety odchudzającej 1. Ilość pożywienia w ciągu dnia powinna być ograniczona, suma energii musi mieścić się w przedziale 1000-1200 kcal. 2. Należy do minimum ograniczyć ilość spo- żywanego tłuszczu. Produkty powinny być ni- skoenergetyczne i niskotłuszczowe. Należy wyeliminować tłuszcze pochodzenia zwierzę- cego, tłuszcz w diecie powinien pochodzić głównie z olejów roślinnych. 3. Cukier twój wróg. Trzeba zrezygno- wać z dodatku cukru do napojów, takich jak kawa, herbata, oraz do potraw. Oczy- wiście konieczna jest całkowita rezyg- nacja ze słodyczy i słodkich napojów. 4. Należy dostarczać odpowiedniej ilości białka, dlatego trzeba co- dziennie pamiętać o mleku i jego przetworach niskotłuszczowych. 5. Konieczna jest rezygnacja ze smażenia potraw, zalecany sposób obróbki cieplnej to gotowanie, du- szenie bez wcześniejszego obsmażania, pieczenie w folii lub smażenie beztłuszczowe. 6. Radykalne ograniczenie soli i ostrych przypraw, można stosować przyprawy ziołowe. Sól zatrzymuje wodę w organizmie, utrudniając pozbycie się zbędnych kilogramów. 18 7. Należy dostarczać jak największej ilości płynów: 1,5-2 litrów dziennie, szczególnie zalecana jest woda mineralna niegazowana. 8. Konieczna jest całkowita rezygnacja z „pustych kalorii”, np. alkoholu. 9. Należy przestrzegać prawidłowego regularnego rozkładu posiłków w ciągu dnia. Badania wykazały, że osoby spożywające 4-5 posiłków dziennie traciły na wadze szybciej od osób, które jadły nieregularnie. 10. Podstawą jest motywacja, przestrzeganie diety i skuteczne dążenie do celu. Pozbycie się kilogramów nie następuje szybko i jedynie silna wola pozwoli przetrwać ten ciężki okres. Ogólne zalecenia diety odchudzającej ● obowiązkowo codziennie uprawiaj sport: taniec, aerobik, rower, bieganie, pływanie; powinno się ćwiczyć minimum 4 razy w tygodniu po co najmniej 40 minut ● zjedz regularny posiłek co 3-4 godziny ● obowiązkowo codzienne zjedz śniadanie ● nie opuszczaj żadnego posiłku, bo wywołasz głód i będziesz podjadać kaloryczne przekąski ● zawsze miej przy sobie jakąś zdrową przekąskę, np. jabłko, marchewkę ● nie jedz w pośpiechu ● zastąp ciężkostrawne potrawy smażone pieczonymi oraz gotowanymi ● zwiększ spożycia produktów będących źródłem błonnika pokarmowego, które hamują głód: pełnoziarniste produkty zbożowe (pieczywo razowe, płatki zbożowe, grubo- ziarniste kasze, otręby pszenne), nasiona warzyw strączkowych oraz surowe warzywa i owoce ● unikaj łączenia produktów białkowych, np. mięsa i ryb z makaronem i ziemniakami ● pij herbaty ziołowe, przyspieszają przemianę mate- rii i oszukują głód. Zakazy ● nie przejadaj się, jedz małe porcje, ale nie zbyt małe ● nigdy nie omijaj posiłków ● nie głodź się, głodzenie i nieregu- larne jedzenie tuczą ● kategorycznie nie wolno ci podja- dać pomiędzy posiłkami. 19 PRODUKTY ZALECANE I PRZECIWWSKAZANE W DIECIE ODCHUDZAJĄCEJ PRODUKTY ZALECANE PRODUKTY PRZECIWWSKAZANE ● pieczywo jasne ● bułki ● pieczywo cukiernicze ● makaron ● mąka ● kasza manna ● potrawy mączne (np. naleśniki) ● mleko 3,5 tłuszczu ● jogurty owocowe ● sery topione ● sery dojrzewające ● tłuste mięsa ● wieprzowina ● baranina ● mięso z kaczek i gęsi ● pasztety ● kiełbasy ● parówki ● tłuste ryby (np. węgorz, łosoś, szprot) ● smalec ● słonina ● boczek ● margaryny twarde ● tłusta śmietana ● majonez ● fasola ● bób ● soja GRUPA PRODUKTÓW PRODUKTY ZBOŻOWE PRODUKTY MLECZNE MIĘSO, RYBY, PRZETWORY ● pieczywo pełnoziar- niste ● kasze gruboziarniste ● mleko 0 tłuszczu ● maślanka ● kefir ● jogurt naturalny odtłuszczony ● chudy ser twarogowy ● kurczak bez skóry ● indyk bez skóry ● chude wędliny dro- biowe ● polędwica ● dorsz ● mintaj ● flądra TŁUSZCZE ● oleje roślinne ● oliwa z oliwek ● margaryny nisko- tłuszczowe ● ogórki ● rzodkiewki ● kapusta ● szpinak ● pomidory ● kalafior ● pieczarki ● marchew ● kabaczki WARZYWA 20
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Nadwaga. Encyklopedia zdrowia
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: