Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00487 007111 15376099 na godz. na dobę w sumie
Nadwaga. Zdrowe diety. Porady lekarza rodzinnego - ebook/pdf
Nadwaga. Zdrowe diety. Porady lekarza rodzinnego - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 36
Wydawca: Literat Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-7774-482-6 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> zdrowie
Porównaj ceny (książka, ebook (-10%), audiobook).

Praktyczny poradnik, w którym poznasz najnowsze informacje dotyczące zasad zdrowego żywienia i opis najskuteczniejszych diet odchudzających wraz z przepisami: śródziemnomorską, Michaela Montignac, South Beach, kapuścianą, dra Kwaśniewskiego, 100 kcal oraz dietę rozłączną. Na końcu znajdziesz tabelę kalorii. Polecamy również e-booki: „Nadwaga”, „Odchudzanie. Ćwiczenia”, „Zgrabna sylwetka” i „Supersylwetka. 100 przepisów i porad eksperta”.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

D I E TA D I E TA M I C H A E L A M O N T I G N A C M I C H A E L A M O N T I G N A C Twórcą diety Montignac jest francuski lekarz. Założenia Michaela Montignac są takie, że ludzie tyją nie dlatego że jedzą zbyt dużo, lecz dlatego że źle kom- ponują jadłospis. Uważa on, że nie trzeba liczyć kalorii czy przestrzegać wiel- kości porcji, a jedynie zwracać uwagę na zawartość węglowodanów w pro- duktach. Ogólną zasadą diety jest unikanie produktów mających wysoki in- deks glikemiczny. Im wyższa wartość indeksu glikemicznego spożywanego pro- duktu, tym wyższy potem poziom cukru we krwi. Według Montignac, zalecane produkty to te, które nie podnoszą poziomu cukru we krwi, natomiast zabronione to te, które przyczyniają się do silnego wzrostu poziomu glukozy. Dieta taka w sposób niemalże naturalny eliminuje podjadanie między posiłkami i częste u otyłych osób jedzenie późnym wieczorem – przed snem. Zalecenia 1. Spożywaj 3 posiłki dziennie, o niskiej wartości indeksu glikemicznego. 2. Nie łącz produktów węglowodanowych z tłuszczami. 3. Zrezygnuj z cukru i alkoholu. 4. Jedz na czczo owoce, najlepiej ze skórką. 5. Unikaj mocnej kawy i herbaty. 6. Biały chleb zastąp pełnoziarnistym. 7. Pij dużo niegazowanej wody mineralnej oraz soki ze świeżo wyciśniętych 8. Jedz dużo produktów bogatych w błonnik pokarmowy, np. warzywa, takie jak owoców. sałata, por, bakłażan. 9. Po posiłku składającym się z węglowodanów poczekaj 3 godziny, zanim zjesz coś zawierającego tłuszcze. 10. Unikaj wysoko słodzonych napojów kolorowych typu cola. Produkty zalecane ● warzywa ● owoce (wyjątki – patrz obok) ● ryż brązowy ● pieczywo wieloziarniste ● makaron ciemny ● płatki zbożowe. Produkty zabronione ● alkohol ● cukier, słodycze ● dżemy ● miód ● ziemniaki pieczone, frytki ● chipsy ● banany ● arbuzy ● melony ● rodzynki. 16 4. ZUPA BROKUŁOWA Składniki dla 4 osób (cid:2) 500 g brokułów (cid:2) 1 cebula (cid:2) 2 ząbki czosnku (cid:2) 1 łyżka oliwy z oliwek (cid:2) imbir (cid:2) gałka muszkatołowa (cid:2) pieprz ziołowy (cid:2) sól Wykonanie 1. Brokuły myjemy i dzielimy na różyczki. 2. Cebulę obieramy, myjemy, drobno siekamy i przesmażamy na patelni. 3. Ząbki czosnku wkładamy do garnka, zalewamy 500 ml wody i dodajemy 1 łyżkę oliwy. 4. Zupę doprawiamy solą, pieprzem, imbirem i gałką muszkatołową. 5. Całość gotujemy przez 15 minut. 6. Po tym czasie zupę miksujemy i ponownie zagotowujemy. 7. Zupę można podawać z ziarnami słonecznika lub dyni. 17 D I E TA D I E TA S O U T H B E A C H S O U T H B E A C H Dieta South Beach, zwana inaczej Dietą Plaż Południowych, została opracowa- na przez Arthura Agatstona z myślą o ludziach z nadwagą, którym grozi cuk- rzyca i zawał serca. Dieta ta wyklucza drakońskie ograniczenia, może być stosowana przez długi czas, a nawet może stać się „stylem życia”. Dieta składa się z trzech faz. Generalną zasadą jest to, że zjada się tyle, by zaspokoić głód. Liczba i waga porcji nie są określone. Powinno się pić dużo wody, soków warzywnych, kawy bezkofeinowej i herbaty bez teiny, np. rooibos. I faza diety Trwa 2 tygodnie, utrata wagi 4-6 kg. Produkty zalecane ● warzywa ● chude mięso ● ryby ● sery light ● jajka ● oliwa z oliwek. II faza diety Produkty zabronione ● tłuste mięsa ● tłuste sery żółte, dojrzewające ● mleko, jogurty, kefiry, lody ● słodycze ● produkty zbożowe ● owoce ● kawa ● herbata. Produkty zalecane Produkty zabronione ● owoce: brzoskwinie, jagody, grusz- ki, jabłka, kiwi, morele, pomarań- cze, śliwki, truskawki, wiśnie ● jogurt light ● zielony groszek ● ryż ● wino czerwone. ● owoce: ananas, banany, owoce z puszki ● soki owocowe ● dżemy ● miód ● lody ● warzywa: buraki, marchew, kuku- rydza, ziemniaki ● chleb pszenny. III faza diety Zdaniem twórcy, Arthura Agatstona, organizm zdążył już przywyknąć do zdro- wego trybu życia oraz stosowanych produktów. Jednak należy wystrzegać się zachcianek, takich jak hamburgery, frytki, słodycze, i zachować umiar w ich spo- życiu, gdyż w krótkim czasie można szybko przybrać na wadze, a pozbycie się jej nie będzie już takie łatwe. Wskazane są 3 posiłki dziennie z produktami o ni- skim indeksie glikemicznym. 18 5. GYROS Z WARZYWAMI (1. faza diety) Składniki dla 2 osób (cid:2) 300 g filetu z piersi kurczaka (cid:2) 10 pieczarek (cid:2) 1 czerwona papryka (cid:2) 3 ogórki kiszone (cid:2) 1 cebula (cid:2) 1 pomidor (cid:2) 1 łyżka oliwy z oliwek (cid:2) curry (cid:2) bazylia (cid:2) oregano (cid:2) pieprz (cid:2) sól Wykonanie 1. Pierś z kurczaka myjemy, osuszamy i kroimy w cienkie paseczki. 2. Mięso przyprawiamy curry, bazylią, oregano, pieprzem oraz solą. 3. Pieczarki myjemy, obieramy, bardzo drobno kroimy i gotujemy przez kilka minut w niewielkiej ilości wody, żeby były miękkie. 4. Paprykę myjemy, wydrążamy gniazda nasienne, a miąższ kroimy w paski. 5. Ogórki kroimy w kostkę. 6. Cebulę obieramy, myjemy i drobno siekamy. 7. Pomidora myjemy, sparzamy, obieramy ze skórki i kroimy w małą kostkę. 8. Filet z piersi kurczaka smażymy przez około 10-15 minut na patelni, na oli- wie z oliwek. 9. Dodajemy warzywa i całość dusimy do momentu, aż wszystko będzie miękkie. 19
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Nadwaga. Zdrowe diety. Porady lekarza rodzinnego
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: