Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00130 008245 15906262 na godz. na dobę w sumie
Napoleon: Total War - poradnik do gry - ebook/pdf
Napoleon: Total War - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 118
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do gry Napoleon: Total War przybliża początkującym graczom podstawowe mechanizmy rządzące zabawą, a tym, którzy są już zaznajomieni z serią Total War, przedstawia nowe funkcje i możliwości.

Skrócona wersja spisu treści:
-[Wprowadzenie]
-[Mapa kampanii] Na lądzie
-[Mapa kampanii] Na morzu
-[Ustrój i polityka] Rodzaje państw
-[Ustrój i polityka] Ustrój i religia
-[Ustrój i polityka] Prestiż
-[Dyplomacja] Stosunki dyplomatyczne
-[Dyplomacja] Negocjacje
-[Dyplomacja] Wojny, rozejmy, sojusze
-[Agenci] Szpiedzy
-[Agenci] Dżentelmeni
-[Technologia] Gałęzie badań
-[Technologia] Rozwój cywilny
-[Technologia] Rozwój wojskowy
-[Technologia] Rozwój przemysłowy
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 44

Informacja o grze

Samodzielna gra z cyklu Total War, bazująca na rozwiązaniach poprzedniczki - Empire: Total War. Akcja jest ściśle powiązana z historią podbojów Napoleona Bonapartego, od pierwszych kampanii we Włoszech, po bitwę pod Waterloo.

Gra Napoleon: Total War, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2010 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry Napoleon: Total War autor: Artur „Jerry” Myszkowski (c) 2010 GRY-OnLine S.A. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. Producent Creative Assembly, Wydawca SEGA, Wydawca PL CD Projekt należą do ich prawowitych właścicieli. Napoleon: Total War – Poradnik GRY-OnLine S p i s t r e ś c i Wprowadzenie _________________________________________________________ 3  Mapa kampanii _________________________________________________________ 4  Na lądzie ____________________________________________________________________________ 4  Na morzu ____________________________________________________________________________ 6  Ustrój i polityka ________________________________________________________ 8  Rodzaje państw ______________________________________________________________________ 8  Ustrój i religia ________________________________________________________________________ 9  Prestiż _____________________________________________________________________________ 10  Dyplomacja __________________________________________________________ 11  Stosunki dyplomatyczne ______________________________________________________________ 11  Negocjacje __________________________________________________________________________ 12  Wojny, rozejmy, sojusze ______________________________________________________________ 14  Agenci ______________________________________________________________ 17  Szpiedzy ___________________________________________________________________________ 17  Dżentelmeni ________________________________________________________________________ 18  Technologia __________________________________________________________ 19  Gałęzie badań _______________________________________________________________________ 19  Rozwój cywilny ______________________________________________________________________ 20  Rozwój wojskowy ___________________________________________________________________ 23  Rozwój przemysłowy _________________________________________________________________ 29  Wielka Kampania - wprowadzenie _________________________________________ 33  Austria ______________________________________________________________ 34  Wielka Kampania ____________________________________________________________________ 34  Piechota ____________________________________________________________________________ 36  Kawaleria __________________________________________________________________________ 40  Artyleria ____________________________________________________________________________ 42  Flota wojenna _______________________________________________________________________ 44  Wielka Brytania _______________________________________________________ 49  Wielka kampania ____________________________________________________________________ 49  Piechota ____________________________________________________________________________ 51  Kawaleria __________________________________________________________________________ 55  Artyleria ____________________________________________________________________________ 57  Flota wojenna _______________________________________________________________________ 60  Prusy _______________________________________________________________ 67  Wielka kampania ____________________________________________________________________ 67  Piechota ____________________________________________________________________________ 69  Kawaleria __________________________________________________________________________ 73  Artyleria ____________________________________________________________________________ 75  Flota wojenna _______________________________________________________________________ 78  Rosja _______________________________________________________________ 83  Wielka kampania ____________________________________________________________________ 83  Piechota ____________________________________________________________________________ 85  Kawaleria __________________________________________________________________________ 88  Artyleria ____________________________________________________________________________ 91  Flota wojenna _______________________________________________________________________ 94  Walka na lądzie ______________________________________________________ 100  Piechota ___________________________________________________________________________ 100  Kawaleria _________________________________________________________________________ 105  Artyleria ___________________________________________________________________________ 107  Oblężenia ___________________________________________________________ 110  Wprowadzenie _____________________________________________________________________ 110  Walka w miastach __________________________________________________________________ 111  Forty ______________________________________________________________________________ 112  Walka na morzu ______________________________________________________ 114  Wydawnictwo GRY-OnLine S.A. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2010 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 Napoleon: Total War – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie Poradnik do gry Napoleon: Total War przybliża początkującym graczom podstawowe mechanizmy rządzące zabawą, a tym, którzy są już zaznajomieni z serią Total War, przedstawia nowe funkcje i możliwości. Wielkość oddziałów na mapie bitwy ustawiona została w opcjach na Ultra, bitwy i kampanie były zaś testowane na poziomie trudności Normal. Parametry jednostek oraz inne wartości liczbowe przedstawione zostały w oparciu o bazowe dane, jednak poszczególne ulepszenia, czy technologie mogą modyfikować te wartości. Oczywiście ustawienie większego poziomu trudności spowoduje, że przeciwnik może zachowywać się agresywniej w dyplomacji oraz w prowadzeniu działań na mapie kampanii, a w bitwach pokusi się o manewry, których nie wykonał by przy grze na łatwiejszych poziomach. Artur „Jerry” Myszkowski (www.gry-online.pl) Strona: 3 Napoleon: Total War – Poradnik GRY-OnLine Mapa kampanii N a l ą d z i e Po uruchomieniu dowolnej kampanii Twoim oczom ukaże się na początku mapa. Tak samo, jak na polu bitwy, również i w tym widoku Twoje ruchy muszą być przemyślane, gdyż właściwe posunięcia będą skutkowały przewagą w samych potyczkach. Podstawową sprawą jest strefa wsparcia. Jest to niewielki, pomarańczowy obszar wokół armii, który pokazuje, czy poszczególne wojsk mogą oferować sobie wsparcie podczas bitew. Jeśli jedna z nich znajdzie się w strefie wsparcia drugiej, automatycznie dołączy do niej w czasie ewentualnej bitwy. Tak samo ma się z miastami, które oprócz własnego garnizonu mogą być doraźnie wsparte przez armie z zewnątrz, wystarczy, że te znajdą się w pobliżu. Oba oddziały na powyższym obrazku będą brać udział w bitwie w razie ataku na dowolny z nich Ważną kwestią jest mapa polityczna w lewym dolnym rogu ekranu. Pozwala ona szybko zorientować się w sytuacji politycznej na kontynencie. Kryje się tu jednak pewien szkopuł. Mapa będzie aktualna tylko dla rejonów, które nie są objęte mgłą wojny. Pozostałe tereny będą wykazywały przynależność do konkretnego państwa z ostatniej tury, w której były odkryte (lub z sytuacji z początku kampanii, gdy nigdy przedtem nie odsłoniłeś tych obszarów). Podczas przemieszczania armii możesz spotkać się także z sytuacją, gdy Twoja armia zostanie zablokowana przez inną jednostkę i nie będzie mogła iść dalej. Będziesz musiał nadłożyć trochę drogi, aby dotrzeć do celu. Zdarzyć się może, że Twoja armia będzie miała kompletnie zablokowane przejście (np. w wąskim wąwozie, czy w pobliżu rzeki, gdzie jest tylko jeden most). Pozostaje wtedy tylko czekać. Ale, ale... Czy nie brzmi to jak mała okazja do wykorzystania? Przecież tak samo Twoje jednostki mogą blokować przejście innym. Dzięki wysyłaniu swoich oddziałów w takie strategiczne przejścia możesz poważnie sparaliżować możliwości manewrowe przeciwnika. Oczywiście wysłanie grupy milicji nie zatrzyma go na długo, ale dla zdesperowanych pozostaje używanie agentów, których bardzo ciężko usunąć z drogi nawet kilkutysięcznej armii. Strona: 4 Napoleon: Total War – Poradnik GRY-OnLine Po zakończonej bitwie zawsze należy uzupełnić straty. Oczywiście możesz czekać na przyjaznym terenie, aż powoli uzupełnią się same, jednak zdarzą się sytuacje, gdy lepiej będzie połączyć 2-3 przetrzebione jednostki w jedną i szybko dosłać uzupełnienia z miasta. Atakowanie wrogich portów, fabryk, farm, ośrodków naukowych w celu zniszczenia infrastruktury to strata czasu. Skoro chcesz zająć dany region, to lepiej go przejąć w sytuacji, gdy wszystkie budynki są sprawne (po co ponosić koszty odbudowy zniszczonych przez siebie budynków?). Ponadto sztuczna inteligencja z reguły i tak w paranormalny pomnaża swoje fundusze, więc takie zniszczenia zbytnio nie zahamują rozwoju jej państw. Pamiętaj też, że armia może napadać na niektóre szlaki handlowe. Co prawda szanse na długotrwałe zablokowanie danego szlaku są małe (zawsze znajdzie się ktoś, komu będzie przeszkadzał Twój oddział akurat w tamtym miejscu), a ilość samych szlaków lądowych też nie jest za duża, można jednakowoż małymi nakładami sił spróbować rabować konwoje. Strona: 5 Napoleon: Total War – Poradnik GRY-OnLine N a m o r z u Okrętów dotyczą podobne reguły, co wojsk lądowych – gdy statki znajdują się wzajemnie w swoich strefach oddziaływań, będą się wspierać w wypadku ataku. Mogą one także blokować drogę innym statkom, oraz prowadzić rabunki na szlakach handlowych. Piractwo morskie może być źródłem przyzwoitych dochodów, ale najlepiej jest prowadzić takie działania swoją flotą niejako przy okazji , gdyż wroga aktywność na morzach jest z reguły duża i pozostawianie jednego statku na szlaku handlowym może doprowadzić do tego, że szybko zostanie zaatakowany i zatopiony przez wrogą flotę, zanim zdąży zgarnąć choć trochę pieniędzy z szabrownictwa. Okręty po stoczonej bitwie są w stanie uzupełnić załogę, ale nie da się ich naprawić bez zawinięcia do portu. Tam uzupełnione zostaną zniszczone działa oraz zostanie załatany kadłub. Korzystanie z portów ma jeszcze jedną przydatną cechę - umożliwia wyładunek wojsk transportowanych na statkach szybciej, niż gdzieś na wybrzeżu (jednostki mogą w tej samej turze przejść od portu jeszcze kawałek drogi). Strona: 6 Napoleon: Total War – Poradnik GRY-OnLine Na obrzeżach mapy znajdziesz punkty oznaczone symbolem kotwicy w kółku. Są to węzły handlowe. Wpłynięcie na któryś z nich rozpoczyna handel egzotycznymi towarami z obsługiwaną kolonią. Im więcej statków w węźle tym lepiej, lecz nie przekłada się to wprost proporcjonalnie na zwiększenie dochodów. Jeżeli jeden okręt zarabia w węźle 500 jednostek monetarnych, to dwa zarobią od 501 do 999 jednostek. Pieniądze płynące z takiej działalności uzależnione są w dużej mierze od Twoich umów handlowych – im więcej umów handlowych z krajami europejskimi, tym więcej pieniędzy wpłynie do Twojego skarbca. Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Napoleon: Total War - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: