Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00063 007766 10468588 na godz. na dobę w sumie
Natural Combat. Poradnik rozwoju poprzez trening sztuki walki i autosugestii - ebook/pdf
Natural Combat. Poradnik rozwoju poprzez trening sztuki walki i autosugestii - ebook/pdf
Autor: , Liczba stron: 383
Wydawca: Wydawnictwo e-bookowo Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-7859-041-5 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> praktyczna edukacja, samodoskonalenie, motywacja
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Czym poradnik jest:

Czym poradnik nie jest:

Sama nazwa „Natural Combat” nie jest nazwą nowego systemu walki, jest jedynie określeniem naturalności w sztuce walki i określeniem pewnych zasad, bez podziału na style. Jest pewną przestrzenią, w której można się poruszać, bez względu na uprawianie konkretnych i tradycyjnych stylów walki.

Wynika z zainteresowania autorów autentycznymi systemami walki, istniejącymi nie tylko na Dalekim Wschodzie ale również na całym świecie. Autorzy nie tworzą nowej organizacji z określonymi wymaganiami a jedynie pomoc w rozszerzeniu możliwości własnego stylu lub intuicyjnego zastosowania technik walki.

 

Bogusław Sztorc: urodzony w 1962 r., z wykształcenia inżynier, absolwent Politechniki Śląskiej w Katowicach.

Posiada zamiłowanie do poszukiwania innowacyjnych rozwiązań technicznych. Przez wiele lat był zawodnikiem karate sportowego, biorąc udział w zawodach sportowych, instruktor karate, posiada 1 Dan karate Shotokan, szukający inspiracji w wielu systemach sztuk walki całego świata.

Zainteresowany różnymi nurtami filozoficznymi i kulturowymi także systemami leczniczymi w tym Ajurwedą i Tradycyjną Medycyną Chińską. Praktykuje Qi - Gong – chińską sztukę zachowania zdrowia i sprawności fizycznej. Lubi również jazdę na rowerze.

Robert Świrad: urodzony w 1962 r., z wykształcenia inżynier, absolwent Politechniki Śląskiej w Katowicach.

Weteran sztuk walki z 35-letnim stażem, ekspert w kilku dyscyplinach, zarówno w stylach walki jak i systemach zdrowotnych. Rozpoczął trening jako 16-latek, uprawiając początkowo japońskie style takie jak Karate Kyokushin, Jujutsu a następnie Karate Shotokan zdobywając stopień 1 Dan oraz kwalifikacje instruktora karate. Przez wiele lat był czynnym zawodnikiem karate sportowego, biorąc udział w turniejach krajowych i międzynarodowych. W latach 80-tych pracował zawodowo jako instruktor sztuk walki w dużym klubie sportowym prowadząc treningi zarówno dla początkujących jak i zawodników. Równolegle z działalnością sportowa uprawiał również hinduska Hatha Jogę oraz ćwiczenia medytacyjne. W roku 1992 wyemigrował do Australii gdzie kontynuował trening karate Shotokan a takze Shito-ryu uzyskujac stopien 3 Dan. Dążenie do poznania źródeł tych systemów zrodziło po latach zainteresowanie okinawskimi stylami walki, którymi zajmował się przez kilka kolejnych lat uzyskując stopień 4 Dan. Od roku 2000 uprawia chińskie style Kung Fu z południowej prowincji Fujian – oryginalne korzenie systemów okinawskich. Od 5-ciu lat intensywnie uprawia również brazylijska sztukę walki Capoeira oraz prowadzi własne zajęcia w systemie Combat i Street Self Defence. W treningu indywidualnym koncentruje się na Qi - Gong – chińskiej sztuce zachowania zdrowia i sprawności fizycznej a także elementach Tai Chi. Jest również entuzjasta nowoczesnego fitnessu, w którym posiada kwalifikacje instruktora. Jako uzupełnienie treningu sprawnościowego regularnie ćwiczy z obciążeniami a w szczególności z odważnikami kulowymi - ketttlebells. Wysoka sprawność fizyczna i dobre zdrowie zawdzięcza nie tylko odpowiednio dobranemu treningowi fizycznemu ale również ćwiczeniom medytacji oraz stosowaniu Tradycyjnej Medycyny Chińskiej.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

1 Poradnik rozwoju poprzez trening sztuki walki i autosugestii Robert Świrad, Bogusław Sztorc 2 Natural Combat Autorzy: Robert Świrad, Bogusław Sztorc Współpraca: Artur Świrad, Ewa Świrad Australia, Polska – 2012 r. Wszelkie prawa zastrzeżone – All rights reserved ISBN: 978-83-7859-041-5 3 Spis treści Wprowadzenie ..........................................................................7 Czym poradnik jest:...................................................................7 Czym poradnik nie jest:.........................................................8 Zasady...................................................................................9 Trening psycho – autosugestywny...........................................12 Rozpoczęcie treningu..........................................................12 Rodzaje pozycji medytacyjnych..........................................13 Medytacja............................................................................20 Medytacja poprzez koncentrację.........................................21 Medytacja poprzez wizualizację.........................................22 Witalizacja...........................................................................24 Zakończenie treningu..........................................................26 Trening fizyczny.....................................................................26 Cechy motoryczne...............................................................27 Rozgrzewka.........................................................................32 Stretching (rozciąganie) .....................................................36 Ćwiczenia ogólnorozwojowe..............................................39 Trening bez przyrządów......................................................39 Trening z przyrządami.........................................................41 Trening na tarczach.........................................................41 Trening z użyciem worków............................................42 Trening z użyciem japońskiej makiwary........................43 Ćwiczenia plyometryczne..............................................44 Trening z użyciem odważników kettlebells...................45 Trening z użyciem skakanki...........................................47 Trening z użyciem piłki lekarskiej.................................48 Ćwiczenia szybkościowe – wytrzymałościowe..................50 Ćwiczenia siłowo - wytrzymałościowe...............................51 Bez przyrządów...................................................................51 Z przyrządami.....................................................................52 Trening taktyki walki...............................................................56 4 Uproszczony schemat decyzyjny ataku/obrony.......................58 Trening techniczny...................................................................59 Anatomia człowieka – strefy i punkty witalne ciała..........59 Strefy ciała i punkty witalne do ataku/obrony....................60 Strefa głowy....................................................................60 Strefa szyi.......................................................................61 Strefa tułowia..................................................................61 Strefa rąk........................................................................61 Strefa nóg........................................................................62 Umiejscowienie punktów witalnych na ciele.................64 Powierzchnie ataku/obrony.................................................65 Garda...................................................................................84 Dynamika pozycji walki......................................................90 Rodzaje pozycji walki.........................................................94 Poruszanie się w walce......................................................111 Sposoby uderzenia.............................................................118 Sposób ułożenia ciała w czasie walki...............................123 Siła ataku...........................................................................125 Style prowadzenia walki...................................................126 Fazy ataku ........................................................................126 Fazy obrony.......................................................................126 Szczegółowy opis technik walki............................................127 Zasłony – techniki defensywne.........................................127 Bloki ręką – techniki defensywne.....................................137 Bloki nogą – techniki defensywne....................................163 Uderzenia rękami (ciosy) - techniki ofensywne................171 Uderzenia nogami (kopnięcia) - techniki ofensywne........199 Pady - techniki defensywne...............................................222 Uchwyty - techniki ofensywne..........................................240 Pchnięcia/Przyciągnięcia – techniki ofensywne...............252 Dźwignie – techniki defensywne......................................256 Zasada działania...........................................................256 5 Zastosowanie................................................................256 Podcięcia – techniki ofensywne........................................276 Rzuty - techniki ofensywne...............................................283 Uciski - techniki ofensywne.............................................294 Uniki - techniki defensywne.............................................306 Forma – „Podstawa ”.............................................................325 Trening różnych scenariuszy walki........................................353 Budowanie kombinacji defensywno – ofensywnych.............354 Walka z „cieniem” - z wyimaginowanym przeciwnikiem.....355 Możliwe ruchy ciała w czasie walki......................................356 Trening oddechowo – izometryczny......................................357 Samoobrona...........................................................................378 Wymagania sprzętowe...........................................................379 Podsumowanie.......................................................................380 Ostrzeżenie !!!........................................................................381 6 Wprowadzenie Czym poradnik jest: 1. Zwróceniem uwagi, że trening sztuki walki może być doskonałą i uniwersalną formą gimnastyczną. 2. Przewodnikiem jak wydobyć naturalne i intuicyjne odruchy sztuki walki, tkwiące w każdym człowieku. 3. Drogowskazem podstawowych zasad sztuki walki. 4. Spojrzeniem na tradycję wielu pokoleń uprawiających sztuki walki z wykorzystaniem ich do naturalnego rozwoju fizycznego i psychicznego. 5. Analizą skutecznych metod walki opartą na wielu istniejących systemach. 6. Elementem poznawczym prostych technik synchronizacji ciała i umysłu. 7. Pochwałą różnorodności technik sztuki walki i autosugestii, z których każdy może wybrać coś dla siebie, w zależności od swoich potrzeb i predyspozycji psycho- fizycznych. 7 Czym poradnik nie jest: 1. Nie jest panaceum zostania mistrzem sztuk walki. 2. Nie stanowi opozycji do stylowych sztuk walki. 3. Nie jest odrębnym stylem narzucającym nowe zasady, taktykę walki, techniki itd. Natural Combat Forma Gimnastyczna Forma Sparingu Sportowego Forma Samoobrony Forma Doskonalenia Psyche Fizis 8 Zasady Jak najbardziej efektywnie wykorzystać współdziałanie 1. Ustępować aby zwyciężyć. 2. Skuteczność walki zależna od stopnia wytrenowania i danej sytuacji. 3. Czerpać dobre wzorce ze wszystkich systemów walki. 4. Osiągać maksimum skuteczności przy minimum siły (wysiłku). 5. ciała i umysłu. 6. Trenować tak aby przyjąć każdy cios, trenować tak aby nie musieć przyjmować następnego. 7. Trenować umysł w równym stopniu jak ciało. 8. Dobrać techniki i kombinacje obronne stosownie do własnych cech psycho - fizycznych. 9. Koncentrować się w treningu na prostych i realnych technikach. 10. W razie konieczności bronić się całym sobą i czym jest możliwość. 9 Uwaga! Należy pamiętać, że w sytuacjach konfrontacji fizycznej, na skutek nagłego stresu oraz w wyniku działania adrenaliny następuje zaburzenie jasnego toku myślenia w związku z czym reakcje fizyczne są często automatyczne. Dlatego też bardzo ważne jest powtarzanie „do znudzenia” pewnych odruchów w celu wytworzenia tzw. „pamięci mięśniowej” i uzyskanie automatyzmu ruchowego. Organizacja treningu „Tak będziesz walczył jaki będzie Twój trening” Rozpoczęcie treningu • Koncentracja/skupienie się na oddechu w celu oderwania się od spraw codziennych w pozycji stojącej, kucznej lub siedzącej z zamkniętymi oczami. Wybieramy odpowiedni typ treningu lub ich kombinację w zależności od założonych celów treningowych. 1. Trening psycho – autosugestywny 2. Trening fizyczny 3. Trening techniczny 4. Trening taktyczny 10 5. Trening różnych scenariuszy walki • • • bez partnera z partnerem w miejscu w ruchu • 6. Trening oddechowo – izometryczny Zakończenie treningu • Koncentracja/skupienie się na oddechu w pozycji stojącej, kucznej lub siedzącej z zamkniętymi oczami. Uwaga! Pamiętaj aby wszystkie ćwiczenia wykonywać rozsądnie i z umiarem, w stopniu, który nie spowoduje urazu, a swoje umiejętności podnosić stopniowo, nie na siłę, dotyczy to wszystkich form treningowych zawartych w tej publikacji. Intensywność treningu dobieramy do swoich predyspozycji psycho-fizycznych. Trening ma służyć poprawie swojego zdrowia a nie jego utracie. 11 Trening psycho – autosugestywny „Wszystko zaczyna się w umyśle” W tym opracowaniu autosugestia rozumiana jest jako pozytywny trening psychiki, który realizuje się przez specjalnie narzucone własne schematy myślowe, praktykowane wielokrotnie przez ćwiczącego. Chodzi więc o stymulację własnymi myślami komórek nerwowych mózgu a co za tym idzie zwiększenie jego aktywności i pozytywnego potencjału, tak aby uzyskać określone reakcje somatyczne własnego organizmu. Tak więc dzięki autosugestii możemy świadomie wywoływać stan odprężenia ale także inne stany korzystne dla zdrowia. Nie jest to oczywiście łatwe ale często możliwe dzięki wykonywaniu określonego treningu. A przecież, z czym się zgadza nauka akademicka wykorzystujemy tylko część możliwości mózgu, trenujmy więc nasz umysł w poszukiwaniu nowych możliwości. 12 Rozpoczęcie treningu Postawa mentalna zamknięta – „zwracamy się mentalnie” do „wnętrza” naszej psychiki. Koncentracja - skupienie się na oddechu w celu oderwania się od spraw codziennych. Rodzaje pozycji medytacyjnych W czasie medytacji wykonujemy następujące czynności: 1. Przyjmujemy jedną z poniżej prezentowanych pozycji, która najbardziej nam odpowiada. 2. Zamykamy oczy. 3. Oddychamy spokojnie i równomiernie. 13 Siad skrzyżny – Wersja 1 Siad skrzyżny – Wersja 2 14 Siad skrzyżny wersja 3 Siad „japoński” - Wersja 1 15 Siad „japoński” - Wersja 2 Siad „japoński” wersja 3 16 Pozycja kuczna – Wersja 1 Pozycja kuczna – Wersja 2 17 Pozycja kuczna – Wersja 3 Pozycja kuczna – Wersja 4 18 Pozycja kuczna wersja 5 Pozycja stojąca wersja 1 19 Pozycja stojąca wersja 2 Pozycja stojąca wersja 3 20 Medytacja W uproszczeniu medytacja jest: 1. Pracą z umysłem. 2. Drogą do osiągania wyższych stanów świadomości aż do całkowitego wyzwolenia się ze wszystkiego. 3. Koncentracją – skupieniem psychiki na jakimś elemencie, obrazie lub na jakieś części ciała np.: dolnej strefie brzucha – centrum energetycznym ciała ludzkiego, przede wszystkim z zamkniętymi oczami ale dla zaawansowanych możliwa też z otwartymi oczami, zatapiając się i zastygając w myślach i całkowicie odrywając od rzeczywistości widzialnej. 4. Wizualizacją - wyobrażanie sobie w myślach różnych pozytywnych obrazów lub ich ciągów (film myślowy). Medytacja poprzez koncentrację 1. Liczymy od 1 – 10 wydechy. 2. Liczymy wydechy – ilość dopasowujemy do swoich predyspozycji i samopoczucia. 21 3. Liczymy wydechy od 1 do 10, czujemy jakbyśmy wchodzili na jakiś szczyt i od 10 do 1, czujemy jakbyśmy schodzili z jakiegoś szczytu. 4. Liczymy wydechy od 1 do jakiejś własnej liczby np.: 30, czujemy jakbyśmy wchodzili na jakiś szczyt, następnie od 30 liczymy do 1, czujemy jakbyśmy schodzili z jakiegoś szczytu. 5. Liczymy wdechy i wydechy do 10, zaczynamy od wdechu lub wydechu 6. Liczymy wdechy i wydechy – ilość dopasowujemy do swoich predyspozycji i samopoczucia. 7. Przy wydechu w myśli wypowiadamy następujące słowa: energia, siła, spokój, relaks lub inne własne wymyślone słowo, które będzie nas „wzmacniać”. 8. Przy wdechu w myśli wypowiadamy następujące słowa: spokój, relaks lub własne słowo. Przy wydechu w myśli wypowiadamy następujące słowa: energia, siła lub własne słowo. 22 Medytacja poprzez wizualizację Ćwiczenie 1 Polega na myślowym wyobrażeniu sobie otaczającej nas energii jako strumienia światła, który następnie wraz z oddechem wędruje do dolnej strefy brzucha wzdłuż linii środkowej ciała począwszy od nosa poprzez klatkę piersiowa i splot słoneczny. Wydech następuje w odwrotnym kierunku. Obserwacja tak wyobrażonego oddechu powinna trwać kilka minut. 23
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Natural Combat. Poradnik rozwoju poprzez trening sztuki walki i autosugestii
Autor:
,

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: