Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00062 005205 15188579 na godz. na dobę w sumie
Naturalne wody owocowe. Jak prawidłowo wykonać energetyzujące, oczyszczające i antyoksydacyjne izotoniki - ebook/pdf
Naturalne wody owocowe. Jak prawidłowo wykonać energetyzujące, oczyszczające i antyoksydacyjne izotoniki - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 225
Wydawca: Vital Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-8168-225-5 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> zdrowie
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

 

Czujesz, że nie możesz żyć bez słodkich napojów, a by ugasić pragnienie sięgasz po nie, zamiast po wodę? Wiesz, ile dodatkowego cukru dostarczasz swojemu organizmowi? Skorzystaj z prostych przepisów na naturalne wody owocowe i zadbaj o swoje ciało. Nie tylko nawodnisz organizm, ale również dostarczysz witamin i składników odżywczych, poprawisz metabolizm i zadbasz o zdrowie narządów. Zwiększysz poziom energii, zniwelujesz zmęczenie, bóle głowy, poprawisz koncentrację i produktywność. Wody owocowe zmniejszają ryzyko cukrzycy, chorób serca, udaru i innych dolegliwości. Zaczniesz dowolnie łączyć owoce i tworzyć własne kompozycje smakowe. Poznasz sposoby na wykorzystanie raz użytych owoców i zamienisz je w smaczne przekąski. Woda owocowa – zdrowo i naturalnie!

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Susan Marque NATURALNE WODY OWOCOWE Jak prawidłowo wykonać energetyczne, oczyszczające i antyoksydacyjne izotoniki Redakcja: Natalia Paszko Skład: Emilia Dajnowicz Projekt okładki: Emilia Dajnowicz Tłumaczenie: Anna Polaków Korekta: Ewa Korsak Wydanie I BIAŁYSTOK 2019 ISBN 978-83-8168-225-5 Tytuł oryginału: Fruit Infused Water. 98 Delicious Recipes for Your Fruit Infuser Water Pitcher Copyright © 2015 by Rockridge Press, Berkeley, California © Copyright for the Polish edition by Wydawnictwo Vital, Białystok 2018 All rights reserved, including the right of reproduction in whole or in part in any form. Wszelkie prawa zastrzeżone. Żadna część tej publikacji nie może być powielana ani rozpowszechniana za pomocą urządzeń elektronicznych, mechanicznych, kopiujących, nagrywających i innych bez pisemnej zgody posiadaczy praw autorskich. Książka ta zawiera porady i informacje odnoszące się do opieki zdrowotnej. Nie powinny one jed- nak zastępować porady lekarza ani dietetyka. Jeśli podejrzewasz u siebie problemy zdrowotne lub wiesz o nich, powinieneś skonsultować się z lekarzem, zanim rozpoczniesz jakikolwiek program poprawy zdrowia czy leczenia. Dołożono wszelkich starań, aby informacje zaprezentowane w tej książce były rzetelne i aktualne podczas daty jej publikacji. Wydawca ani autor nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek skutki dla zdrowia mogące wystąpić w  wyniku stosowania zaprezentowanych w książce metod. Ilustracje: okładka i strona: 3 - © JeniFoto; strony: 1, 5, 7-9, 14-15, 26-27, 37, 49, 54-55, 58, 72, 86, 100, 114, 128, 142, 156, 170, 184, 196 - © flas100; strony: 9, 60, 62, 64, 67-69, 74-78, 80, 83, 88-89, 91, 93-94, 96, 103-107, 109, 111, 116, 118, 120-121, 124-125, 131, 133, 137, 139, 147-149, 158, 160-161, 163-164, 166-167, 172, 174-181, 187-188, 190, 192-193, 198-199, 204, 206-207 - © arbuzu; strony: 2, 70-71, 98-99, 182-183 - © anaumenko; strona: 6 - © room76photography; strony: 10, 37 - © urban_light; strona: 13 - © mreco99; strony: 16-17 - © korovin; strona: 18 - © valphoto; strona: 26 - © Irochka; strony: 28-29, 84-85, 216 © sarsmis; strony: 30, 208 © Zamurovic; strony: 42-43 © EdZbarzhyvetsky; strona: 44 - © studioM; strona: 49 - © AGorohov; strony: 56-57 - © TKphotography; strony: 112-113 - © utima; strony: 126- 127 - © a.petrych@gmail.com; strony: 140-141 - © odua; strony: 154-155 - © klenova; strony: 168-169 - © Shutter_M; strony: 194-195 - © unixx.0.gmail.com; strona: 210 - © belchonock 15-762 Białystok ul. Antoniuk Fabr. 55/24 85 662 92 67 – redakcja 85 654 78 06 – sekretariat 85 653 13 03 – dział handlowy – hurt 85 654 78 35 – www.vitalni24.pl – detal strona wydawnictwa: www.wydawnictwovital.pl Więcej informacji znajdziesz na portalu www.odzywianie24.pl PRINTED IN POLAND Dla Mamy i Taty SPIS TREŚCI Wprowadzenie ........................................................................... 11 CZĘŚĆ PIERWSZA SZTUKA ZAPRAWIANIA WODY OWOCAMI ROZDZIAŁ 1 Piękno wody ...................................................... 17 ROZDZIAŁ 2 Naturalne smaki ............................................... 29 ROZDZIAŁ 3 Samodzielne wykonywanie owocowych napojów ............................................................ 43 CZĘŚĆ DRUGA PRZEPISY ROZDZIAŁ 4 Napoje jednoskładnikowe ............................... 57 ROZDZIAŁ 5 Napoje o właściwościach odświeżających ...... 71 ROZDZIAŁ 6 Napoje o właściwościach oczyszczających .... 85 ROZDZIAŁ 7 Wody o właściwościach antyoksydacyjnych .. 99 ROZDZIAŁ 8 Napoje bogate w witaminy .............................. 113 ROZDZIAŁ 9 Napoje o właściwościach energetyzujących ... 127 ROZDZIAŁ 10 Napoje ziołowe ............................................... 141 ROZDZIAŁ 11 Innowacyjne kombinacje smakowe ................ 155 ROZDZIAŁ 12 Napoje musujące ............................................. 169 ROZDZIAŁ 13 Fantazyjne napoje inspirowane słodyczami ...................................................... 183 ROZDZIAŁ 14 Owocowe przekąski ....................................... 195 Podziękowania ............................................................................ 209 Źródła ......................................................................................... 211 Załącznik A: Brudna Dwunastka i Czysta Piętnastka ............ 217 Załącznik B: Przeliczniki miar ................................................. 219 Jak korzystać z tej książki Woda zaprawiana owocami została zaprojektowana tak, by zapewnić szybkie i  łatwe wprowadzenie do jej samodzielnego przygotowywania. Na stronach tej książki poznasz podstawy za- prawiania i korzyści, jakie może ono przynieść twojemu ciału. Na stronach 31–40 dowiesz się, które SKŁADNIKI są zaleca- ne oraz te, które nie przynoszą efektów. Strony 23–25 zawierają zalecenia dotyczące rodzaju WODY używanej do zaprawiania. Jeśli CHCESZ ZACZĄĆ OD RAZU, w rozdziale 3 „Samo- dzielne wykonywanie owocowych napojów” na stronach 47–50, znajdziesz proste instrukcje. Gdy nauczysz się korzystania ze swojego URZĄDZENIA DO ZAPRAWIANIA WODY, będziesz gotów, by przejść do rozdziału 4, „Napoje jednoskładnikowe”, na stronach 59–69. By przejrzeć przepisy na WODĘ ZAPRAWIONĄ OWOCA- MI, przejdź do rozdziałów od 5 do 11. Jeśli szukasz rekomendacji dotyczącej zakupu urządzenia do zaprawiania wody, sprawdź sekcję ŹRÓDŁA na stronach 211–215. WPROWADZENIE W oda smakowa istnieje prawdopodobnie tak długo jak sam człowiek, biorąc pod uwagę, że zanim trafiła do miseczek, znajdowała się wewnątrz naczynia natural- nego pochodzenia, absorbując tym samym nutę kokosa lub tykwy. Wrzucenie plastra cytryny do szklanki, przed dolaniem lodowatej wody podczas oczekiwania w restauracji, było uważane za eleganc- kie i było po prostu praktyczne w krajach, w których cytryna może zdezynfekować wodę. Ostatecznie uzdrowiska zdały sobie sprawę z tego, jak orzeźwiające są napoje ze wsadem z owoców i jak szczę- śliwi są klienci, którzy je piją. Teraz w domu możesz zrobić własne owocowe kompozycje, które śmiało mogą rywalizować z twoimi ulubionymi napojami. Każdy z przepisów w tej książce jest swoistym przewodnikiem, dzięki któremu zaczniesz tworzyć własne, proste i smaczne napoje owocowe. Zapraszam do kreatywności w mieszaniu i dopasowy- waniu elementów jednej receptury do drugiej. W końcu liczy się swój smak. Zaprawianie to świetny sposób, by uzyskać dodatkowe WPROWADZENIE / 11 korzyści z picia wody. Pomogło one wielu ludziom zwiększyć spo- życie H2O, poprawiając tym samym poziom energii w organizmie, rozjaśniając skórę i łagodząc drobne dolegliwości, takie jak bóle głowy i inne. Spróbuj nowego owocu lub kombinacji smaków i ciesz się wy- korzystaniem nowych składników do swoich napojów. Skorzystaj z lokalnej giełdy rolnej i porozmawiaj z rolnikami. Często znaj- dziesz wśród nich takich, którzy uprawiają ziemię ekologicznie, a ich metody wykraczają poza standardy określone przez Agencję ds. Żywności i Leków (FDA) dla rolnictwa ekologicznego, ale z tego czy innego powodu nie otrzymali jeszcze certyfikatów. Używanie najświeższych i najzdrowszych składników to najlepszy sposób na pełne wykorzystanie dobrodziejstw płynących z zaprawionej owocami wody. Jeśli ciekawi cię, jak smakuje taka woda lub jakich korzyści zdrowotnych może ci dostarczyć, ta książka jest idealnym punktem wyjściowym. Zacznij lekturę, by dowiedzieć się, jak włą- czyć wodę z owocami do swojej diety. 12 / NATURALNE WODY OWOCOWE Część pierwsza SZTUKA ZAPRAWIANIA WODY OWOCAMI Rozdział 1 P I Ę K N O W O D Y PIĘKNO WODY / 17 Podstawa życia O koło 70 planety, na której żyjemy, jest pokryta wodą, a każdy organizm składa się z niej w około 60–70 . Za- chowanie zdrowia oznacza pozostanie nawodnionym. Woda jest przeważającym składnikiem niemal każdej części twoje- go ciała i chociaż powietrze jest nieco ważniejsze dla podtrzymania życia, to bez wody również nie przetrwasz zbyt długo. Wiesz już, że im jest cieplej, tym bardziej się pocisz i tym więcej wody po- trzebujesz, by być nawodnionym. Pocenie się jest sposobem ochła- dzania organizmu. Gdy robi się gorąco – eliminuje, nadmiar ciepła i reguluje temperaturę ciała. Może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale woda jest również potrzebna do prawidłowego trawienia. Mówi się, że trawienie jest „kluczem do naszego zdrowia”, a bez wystarczającej ilości wody zarówno absorpcja, jak i eliminacja toksyn będą mniej efektywne. Ważnym jest, by dostarczać organizmowi wystarczającej ilości wody przed i między posiłkami oraz podczas ćwiczeń, aby zapew- nić płynne funkcjonowanie Twojego ciała. Woda* pomaga również nawilżać stawy i przenosi składniki odżywcze do komórek, z któ- * Jak woda może oddziaływać na poprawę zdrowia, a nawet zwalczać dolegliwości moż- na przekonać się z książki „Lecznicza woda”, której autorką jest dr Dina Aschbach. Publikacja jest dostępna w sklepie www.vitalni24.pl (przyp. wyd. pol.). PIĘKNO WODY / 19 rych usuwa odpady i pomaga utrzymać uczucie witalności, świeży oraz wypoczęty wygląd. Dostarczenie odpowiedniej ilości wody jest jednym z najważniejszych działań, które winniśmy podjąć, aby utrzymać nasz organizm w dobrym stanie. Napoje dostarczają największej ilości wody, jaką dana osoba spożywa w ciągu jednego dnia – około 80 całkowitego spożycia. Jedzenie zabezpiecza około 20 dziennego zapotrzebowania na wodę; liczba ta jest nieco wyższa, gdy spożywa się głównie warzywa, owoce i produkty pełnoziarniste (takie, które gotuje się w wodzie) jako podstawę diety. Dieta oparta na przetworzonej żywności po- woduje, że organizm potrzebuje jeszcze więcej wody, by ponownie uwodnić cząstki mąki celem strawienia i absorpcji istotnych skład- ników odżywczych. Brak wystarczającej ilości wody w organizmie może spowolnić funkcje metaboliczne, przez co odpady i tłusz- cze nie zostaną odpowiednio usunięte. Jest to jedna z przyczyn, dla której ludzie gaszący pragnienie napojami bezalkoholowymi i słodzonymi, nie pijąc przy tym wystarczającej ilości wody, często zmagają się z eliminacją tłuszczu. Woda jest przydatna w utrzymaniu idealnej wagi ciała. Łatwo jest pomylić głód z pragnieniem – często myślisz, że jesteś głodny, kiedy tak naprawdę chcesz pić. Przyjmowanie odpowiedniej ilości wody może pomóc zmniejszyć ilość konsumowanej żywności, co zazwyczaj prowadzi do szczuplejszej, zdrowszej sylwetki, zwłasz- cza przy ogólnej, zdrowej diecie. Jednym z powodów, podawanych przez wiele osób, niespożywa- nia wystarczającej ilości wody, jest to, że nie ma ona swojego natu- ralnego smaku. Jeśli nie smakuje dobrze, trudno jest jej pić tyle, ile potrzebuje twoje ciało. Woda działa jak system dystrybucji – wpro- wadzanie do organizmu substancji chemicznych i zanieczyszczeń w postaci słodkich napojów, wymaga od ciężko pracujących orga- nów odfiltrowywania tego, czego organizm nie może użyć. Jeśli 20 / NATURALNE WODY OWOCOWE naprawdę chcesz zadbać o swoje ciało, powinieneś dostarczać mu jedynie takich substancji, które będą wspierały jego zdrowe funk- cjonowanie, a nie dodatkowo je obciążały. Kiedy zadbasz o nie pijąc wystarczającą ilość wody, zobaczysz więcej pożądanych, dodatko- wych korzyści, takich jak czysta skóra, płaski brzuch, dużo energii witalnej, większa wytrzymałość, siła i wiele innych. Woda często jest pomijana jako składnik odżywczy, ale jest jednym z najważniej- szych dostępnych składników. Lepsza niż napoje gazowane Od „Sugar Blues” do „Fat Chance” napisano mnóstwo ksią- żek przedstawiających niebezpieczeństwa związane z cukrem. Przetworzony biały lub brązowy cukier występuje w różnych formach, pod wieloma nazwami, ale wszystkie one uzależniają do tego stopnia, że naukowcy udowodnili, iż jego wpływ na or- ganizm nie różni się zbytnio od tego, który ma kokaina czy inne, silnie uzależniające substancje. Biorąc to pod uwagę, łatwo można wywnioskować, że cukier jest jednym z czynników przyczynia- jących się do wielu współczesnych dolegliwości. Cukrzyca, cho- roby serca, zespół metaboliczny i przyrost masy ciała związane są z nadmiernym spożyciem cukru. W amerykańskiej diecie cukry dodane* pochodzą z wielu źródeł; słodycze stanowią jedynie 6,1 wspomnianych cukrów, podczas gdy napoje gazowane stanowią aż * Cukry dodane – wszystkie mono- i disacharydy dodane przez producentów żywno- ści zgodnie z recepturą w procesie produkcyjnym. Dotyczy to również stosowania jako surowca produktów naturalnie zawierających w/w cukry, jak np. miód. Do monosa- charydów zaliczamy: glukozę – cukier gronowy, galaktozę, fruktozę, arabinozę. Do disacharydów zaliczamy: sacharozę – cukier biały, maltozę i laktozę – cukier mleczny (przyp. tłum.). PIĘKNO WODY / 21 35,7 . Cukier dodaje się także do naturalnie słodkich pokarmów, takich jak soki owocowe, oraz innych napoi, co sprawia, że stają się one obciążeniem dla organizmu, a nie źródłem paliwa. Woda jest substancją, która pozwala organizmowi wchłonąć i wykorzystać składniki odżywcze, których potrzebuje. Poma- ga zachować jasny stan umysłu, dzięki czemu możesz się skupić i produktywnie pracować. Spożywanie napoi z cukrem przynosi odwrotny skutek i może spowodować otyłość. Kiedy jesz cukier, twoje ciało uwalnia hormon zwany insuliną, który przetwarza go z twojej krwi do produkcji energii; nadmiar jest magazynowany w postaci tłuszczu. Im więcej spożywanego cukru, tym wyższy poziom insuliny, co prowadzi do zwiększonego magazynowania tłuszczu. Oprócz tego, wyższe poziomy insuliny zaburzają działa- nie hormonu leptyny, która jest odpowiedzialna za sygnalizowanie mózgowi, że jesteś najedzony i powinieneś już przestać konsumo- wać. Jeśli leptyna nie dostarczy tej wiadomości do mózgu, najpraw- dopodobniej nadal będziesz spożywał te rzeczy, które powodują wzrost poziomu insuliny. Internet pełen jest historii ludzi, którzy po zarzuceniu picia słodkich napojów gazowanych stracili 10, 15 a nawet 25 funtów* w ciągu zaledwie kilku miesięcy. Wielu odkryło, że przejście z na- pojów gazowanych na wodę pomogło im pozbyć się zbędnych kilogramów w zdrowym tempie, tj. od jednego do dwóch funtów na tydzień. Liczni z nich doświadczyli również zaskakujących skutków ubocznych – po zaledwie dwóch tygodniach woda zaczę- ła smakować lepiej niż słodkie napoje. Film dokumentalny Fed Up z 2014 roku stworzył dziesięciodniowe wyzwanie, aby pomóc lu- dziom całkowicie zrezygnować z rafinowanego cukru, włączając w to rezygnację z koktajli i soków przez 10 dni. (Woda owocowa * Funt – około 0,4536 kg (przyp. tłum.). 22 / NATURALNE WODY OWOCOWE z małą zawartością fruktozy jest dopuszczalna). Twórcy dokumen- tu stwierdzają, że akceptując wyzwanie powinieneś poczuć się le- piej w ciągu już jednego do dwóch dni, a łaknienie cukru powinno opuścić cię w ciągu trzech tygodni. Gdy woda smakuje świetnie, łatwiej jest pić jej więcej, pozostać nawodnionym i cieszyć się nagrodą, którą jest zdrowe, optymal- nie funkcjonujące ciało. Jedną z najlepszych rzeczy dotyczących zaprawiania wody owocami jest to, że zapewnia ona wówczas dodatkowe korzyści odżywcze przy bardzo małej zawartości cu- kru. Co ważniejsze, picie takiej wody jest znacznie przyjemniej- sze niż zwykłej, więc większość ludzi uważa, że dzięki temu będą spożywać więcej. Woda owocowa jest nieskończenie różnorodna, co w efekcie może być tańsze niż podtrzymywanie nawyku picia słodkich napojów. Jeśli wytrwasz przez pierwsze trzy tygodnie zmiany, przejście na wodę z dowolnego rodzaju słodkiego napoju stanie się łatwe i satysfakcjonujące. Twoje smaki się zmienią i wy- ostrzą, dzięki czemu wody zaprawiane owocami staną się słodsze, niż wydawały się na początku. Korzystając z dobrodziejstw zapra- wiania wody owocami, które sprawia, że staje się ona świetna do picia, dodatkowo przekonasz się, iż uzyskane bonusy zdrowotne są najsłodszym z nich. Wiele rodzajów wody Oczyszczona woda jest często filtrowana celem usunięcia z niej chloru, fluoru i innych chemikaliów znajdujących się w miejskiej wodzie pitnej, koniecznych by była ona bezpieczna do spożycia. Używanie powyższych chemikaliów jest obowiązkowe i ma chronić ludzi przed szkodliwymi bakteriami, a także zapobiegać psuciu się zębów. Woda ze studni często jest naturalnie filtrowana i zazwy- PIĘKNO WODY / 23
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Naturalne wody owocowe. Jak prawidłowo wykonać energetyzujące, oczyszczające i antyoksydacyjne izotoniki
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: