Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00268 006619 18984763 na godz. na dobę w sumie
Niech Cię widzą w sieci! Blog lub serwis branżowy od podstaw - ebook/pdf
Niech Cię widzą w sieci! Blog lub serwis branżowy od podstaw - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 144
Wydawca: Onepress Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-283-6859-0 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> marketing
Porównaj ceny (książka, ebook (-40%), audiobook).

Content is the king!

Dobrze prowadzony content marketing to podstawa efektywnych, a przy tym stosunkowo niskokosztowych działań promujących firmę, jej produkty lub usługi. Zasadniczą ideą przyświecającą marketingowi treści jest dzielenie się wiedzą - regularne publikowanie informacji atrakcyjnych dla odbiorcy. Przy czym mianem odbiorcy w przypadku content marketingu określa się potencjalnego klienta z założeniem, że skoro chętnie i regularnie korzysta z udostępnianych przez firmę informacji, to w pewnym momencie skorzysta także z jej oferty. Content marketing pozwala również zbudować prestiż marki eksperta w danym obszarze oraz sprzyja wyszukiwaniu jej w sieci, a to za przyczyną wyszukiwarek, które 'kochają' słowa klucze pojawiające się na firmowych blogach i stronach.

Tu przechodzimy od 'co' do 'jak'. Jak zatem realizować skuteczne działania z zakresu marketingu treści? Jedną z ciekawszych propozycji jest prowadzenie firmowego bloga lub tematycznego portalu, gromadzącego wokół siebie ludzi zainteresowanych danym zagadnieniem albo konkretną branżą. Takie medium online może założyć właściciel każdego, nawet bardzo niewielkiego biznesu, pod warunkiem że lubi pisać i dysponuje wiedzą niezbędną do tego, by na polu marketingu treści działać skutecznie. Wiedzę, jak powszechnie wiadomo, pozyskuje się z odpowiednich książek. Ta została podzielona na trzy zasadnicze części:

Poznaj książkę i jej autora! >>

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

• Kup książkę • Poleć książkę • Oceń książkę • Księgarnia internetowa • Lubię to! » Nasza społeczność Spis treści Od autora Część I. Polityka redakcyjna Twojej firmy Rozdział 1. Content marketing nie jest o Tobie, tylko o Twoich odbiorcach Mój klient, czyli kto? Zacznij od zdefiniowania celów Rozpoznaj potrzeby swoich odbiorców Komunikaty adekwatne do odbiorców Jak poznawać się z odbiorcą? Media własne Google Analytics Monitoring internetu Kampanie CPC Remarketing Jak zbudować personę z twarzą? Rozdział 2. Jak budować komunikację contentmarketingową wspierającą sprzedaż? Wiadomości klucze, które zapełnią Twój koszyk Narzędzia contentmarketingowe wspierające sprzedaż ROI, czyli zwrot z inwestycji w content marketing Biznes pełen treści 5 9 11 13 14 15 15 16 17 17 18 18 19 19 20 23 24 25 28 29 Poleć książkęKup książkę N I E C H C I Ę W I D Z Ą W S I E C I ! Część II. Budowa serwisu brandedcontentowego — pierwsze kroki Rozdział 3. Typ domeny internetowej ma znaczenie Serwis w domenie firmowej Serwis we własnej domenie, czyli niezależny blog lub portal firmowy Jak skonstruować niezależną domenę dla bloga lub portalu? Rozdział 4. O technikaliach dla humanistów, czyli co technicznego każdy redaktor wiedzieć powinien Dobry dom dla treści, czyli wybór hostingu Wybór silnika dla Twojego serwisu Rozdział 5. Jak powinna wyglądać treść, żeby była wiarygodna? Wygląd serwisu — pierwsze wrażenie ma znaczenie Czy projektowanie graficzne serwisu od zera jest konieczne? Wygląd serwisu dostosowany do liczby publikacji Logo przystosowane do wysokich rozdzielczości Rozdział 6. Mobile first, mobile only… Rozdział 7. Bezpieczeństwo Twojego serwisu Zabezpieczenie WordPressa Zadbaj o kłódkę przy adresie WWW, czyli bezpieczne przesyłanie danych Konta użytkowników i uprawnienia 6 31 33 33 34 36 39 39 43 45 45 46 48 51 53 61 61 63 64 Poleć książkęKup książkę S P I S T R E Ś C I Część III. Struktura treści w serwisie brandedcontentowym 67 Rozdział 8. Kategoryzacja w serwisie, czyli tzw. menu marketing Rozdział 9. Jak budować serwis w zgodzie z SEO? Adresy URL Linki Polityka treści Konstrukcja treści w Twoim serwisie brandedcontentowym Poprawność kodu Twojego serwisu Mikroformaty Zdobywanie linków Rozdział 10. Struktura artykułu Umiejscowienie tytułu artykułu Grafika główna — co się klika? Podpisy pod ilustracjami Szerokość kolumny Interlinia i wielkość fontów Śródtytuły Stopka autora pod artykułem Rozdział 11. Zbuduj mosty między swoimi treściami Crosslinkowanie treści Doładowywanie artykułów 7 69 73 74 75 78 79 81 83 83 85 86 88 89 93 93 94 96 99 99 102 Poleć książkęKup książkę N I E C H C I Ę W I D Z Ą W S I E C I ! Rozdział 12. Generowanie leadów za pomocą bloga lub portalu firmowego Numer telefonu vs adres e-mail Ogranicz liczbę pól w formularzu Pop-up — denerwuje czy konwertuje? Exit pop-up MailWall Chatbot Rozdział 13. Co na to prawo? Polityka prywatności Obowiązek informacyjny Zgody marketingowe Treść biznesu Podziękowania Polecam lekturę serwisów, które wzbogacą Twoją wiedzę o marketingu 107 107 111 112 117 118 122 127 128 129 131 137 139 141 8 Poleć książkęKup książkę Od autora Skoro trzymasz tę książkę w rękach lub wyświetlasz ją na swoim czyt- niku e-booków, zapewne myślisz o stworzeniu firmowego bloga lub portalu. Czujesz, że to dobry kierunek dla biznesu, by wesprzeć swoją komunikację i docelowo zwiększyć sprzedaż produktów lub usług dzięki contentowi. Zastanawiasz się, od czego zacząć? Mam nadzieję, że dzięki tej publikacji uda mi się przeprowadzić Cię krok po kroku przez me- andry tworzenia własnego serwisu brandedcontentowego. W tej książce podzielę się z Tobą moimi doświadczeniami, które zdo- byłem w ciągu ostatnich lat wraz z zespołem ContentHouse podczas pracy z blisko 100 firmami. Były to małe, średnie i duże projekty. Budowaliśmy dla różnych firm zarówno wąsko wyspecjalizowane blogi działające m.in. w obszarze B2B, jak i duże portale, trafiające do szerokiego gremium odbiorców (np. kulinarne). Podpowiem Ci, jak przy niewielkim budżecie zbudować efektywne medium własne, realnie wspierające Twój biznes. Wskażę, gdzie będzie potrzebna pomoc programisty i w jakim za- kresie (żeby nie generowała zbyt dużych kosztów), a które obszary możesz zrealizować samodzielnie, nawet jeżeli dysponujesz podstawową wiedzą z zakresu technologii. Książkę podzieliłem na trzy główne części. W pierwszej, teoretycznej, opowiem Ci o podstawach, na jakich należy budować komunikację con- tentmarketingową opierającą się na mediach własnych. Część druga prze- prowadzi Cię w prosty i rzeczowy sposób przez najważniejsze tech- niczne aspekty uruchamiania bloga lub portalu, dzięki czemu dowiesz się, jak uruchomić i zabezpieczyć swój serwis contentowy. I wreszcie część 9 Poleć książkęKup książkę N I E C H C I Ę W I D Z Ą W S I E C I ! trzecia podpowie Ci, w jaki sposób ułożyć strukturę serwisu, żeby mak- symalizować efektywność konsumpcji treści przez Twoich czytelników i osiągnąć dzięki Twojemu contentowi jak najlepszą konwersję. Życzę Ci przyjemnej lektury, a potem dobrych treści, które wypełnią Twój biznes! Grzegorz Miłkowski CEO ContentHouse 10 Poleć książkęKup książkę Część I Polityka redakcyjna Twojej firmy Poleć książkęKup książkę Poleć książkęKup książkę Rozdział 1 Content marketing nie jest o Tobie, tylko o Twoich odbiorcach Ludzie chętniej kupują dobrą historię niż konkretny produkt — to stwier- dzenie może tłumaczyć coraz większą popularność content marketin- gu, którego świadomość wśród przedsiębiorców wzrasta z każdym rokiem. W czym tkwi potęga contentu? Od czego zacząć takie działania w swojej firmie? Po pierwsze, zanim zaczniesz budować strategię contentmarketingową i wpisane w nią własne medium (blog lub portal firmowy), musisz od- powiedzieć sobie na pytanie, dlaczego w ogóle chcesz zacząć tego typu działania. Zdefiniowanie celów oraz misji content marketingu wskaże kierunek działań i pozwoli zachować spójność z misją firmy. Musisz wiedzieć, dokąd zmierzasz, co chcesz osiągnąć, co będzie podsta- wą konwersacji i zaangażowania klientów. Słowem — jak zmierzysz, czy takie działania Ci się w ogóle opłacają. Kiedy sprecyzujesz cele przyszłych działań contentmarketingowych, łatwiej — a przede wszystkim efektyw- niej — będziesz wykorzystywać możliwości, jakie może zaoferować Ci content marketing. 13 Poleć książkęKup książkę N I E C H C I Ę W I D Z Ą W S I E C I ! Mój klient, czyli kto? Jaki jest mój klient? Czego oczekuje i potrzebuje? Kiedy szuka o mnie informacji i co z nimi robi? Kolejnym krokiem jest określenie profilu swojego klienta. Pozwoli to na poznanie potrzeb i zaprojektowanie od- powiedniej komunikacji, która zainteresuje Twoich potencjalnych klien- tów lub partnerów biznesowych. Gdy poznasz już dokładnie grupę docelową, ustal koniecznie, z kim chcesz się komunikować, dzięki czemu możliwe będzie określenie, jakie narzędzia są adekwatne, by skutecznie docierać do tego segmentu od- biorców. Odpowiedni dobór kanałów komunikacji sprawi, że publiko- wane przez Ciebie treści będą chętnie konsumowane, czytane i w efek- cie przekazywane przez dużą liczbę osób. Najważniejszą wartością w content marketingu jest to, aby treści od- powiadały na potrzeby Twoich potencjalnych klientów. Dlatego też ważne jest, aby osoby odpowiedzialne za ich tworzenie potrafiły prze- kazać je w sposób ciekawy i możliwie kontekstowy, wpisując je w realne potrzeby lub problemy, z którymi na co dzień mierzy się Twoja grupa docelowa. Dzięki temu możesz również pokazać, że reprezentowana przez Ciebie firma posiada wyższe cele i wartości niż sprzedaż sama w sobie. Zanim zaczniesz czytać dalej, proszę Cię o zapamiętanie jednej, fun- damentalnej rzeczy, która pozwoli Ci budować skuteczne działania contentmarketingowe: Content marketing nie jest o Tobie. Content marketing jest o Twoim kliencie, o tym, co lubi, co robi, co spędza mu sen z powiek. Ten klient nie myśli o Tobie. Ma w nosie, czy jesteś fajny, czy nie. Interesują go jego własne problemy i sposoby na ich rozwiązanie… Jeżeli na takich fundamentach zaczniesz budować strategię komunika- cyjną Twojej firmy, uczynisz już na wstępie kilka kroków w kierunku skuteczniejszej sprzedaży dzięki content marketingowi. 14 Poleć książkęKup książkę
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Niech Cię widzą w sieci! Blog lub serwis branżowy od podstaw
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: