Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00561 008071 15904564 na godz. na dobę w sumie
Nordic Walking. Spacer po zdrowie. Porady lekarza rodzinnego - ebook/pdf
Nordic Walking. Spacer po zdrowie. Porady lekarza rodzinnego - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 36
Wydawca: Literat Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-7774-431-4 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> zdrowie
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Praktyczny, bogato ilustrowany poradnik dotyczący Nordic Walking, czyli całorocznej formy aktywności ruchowej w terenie. Poznasz zalecenia dla początkujących i zaawansowanych, ważne zasady i najczęściej popełniane błędy. Liczne zdjęcia ilustrują prawidłową sylwetkę i wykonanie ćwiczeń. Książkę opracowała doświadczona instruktorka Nordic Walking. Polecamy również kontynuację książki – „Nordic Walking. Ćwiczenia”.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

24 NORDIC WALKING Krok podstawowy Krok podstawowy dzieli się na 4 fazy: • DOTYKANIE: stawianie stopy i przeciwnego kija Lewy kij (z przodu) dotyka podłoża wtedy, gdy stawiamy prawą stopę i na odwrót (chód naprzemienny). Kiedy już dobraliśmy odpo- wiednie obuwie, odzież oraz kijki, to jesteśmy gotowi do ćwiczenia. Mimo że Nordic Walking wyko- rzystuje nasz wrodzony wzorzec chodu, to jednak początkujący mają często problem z koordy- nacją, czyli właściwym zgra- niem ruchu kończyn górnych (zaopatrzonych w kijki) z dol- nymi partiami ciała. Właściwe opanowanie techniki poznamy po poprawnym stosowaniu kijków. Pamiętajmy, że kije nie służą do tego, by się na nich podpierać, ale odpychać. Dla wielu pomocną może być informacja, że nasz marsz z kijkami zbliżony jest do biegu narciarskiego. 25 W tej fazie istotne jest ułożenie stopy. Każdy krok zaczynamy od pięty. Po zetknięciu pięty z podłożem angażujemy całą powierzchnię stopy, co prowa- dzi do wybicia. Świadome wykorzystanie stóp rozwija przednie mięśnie kości piszczelo- wej, a poprzez później- sze odbicie – mięśnie strzałkowe. Stopę stawiamy od pięty Wybicie w ostatniej fazie Następnie stopa całą powierzchnią dotyka podłoża 26 NORDIC WALKING • OBCIĄŻANIE: wykorzystywanie aktywnych mięśni W momencie kiedy cała stopa z przodu przylega do podłoża, następuje faza obciążenia, czyli przeniesienia środka ciężkości do przodu. Kolano nogi z przo- du zostaje w lekkim ugięciu. Ręka z przodu możliwie wyprostowana w stawie łokciowym. Obcią- żenie stopy, przeniesienie ciężaru ciała Kolano lekko ugięte W tym momencie za- czynają się włączać po- szczególne mięśnie kończyn górnych. Przy przeniesieniu mięsień dwugłowy ramienia ob- ciążany jest delikatnie, natomiast trójgłowy ramienia i mięśnie obręczy barkowej silniej i intensywniej. • PROSTOWANIE: tułów w pozycji wyprostowanej Wyprostowany tułów jest lekko pochylony do przodu. Unosi się do góry, dzięki czemu zakres ruchów może być w pełni wykorzystany. Prostowanie tułowia, unosze- nie biodra do góry i początek zmiany nóg 27 Rozwijane są wszystkie mięśnie stabili- zujące tułów, czyli mięśnie kręgo- słupa.
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Nordic Walking. Spacer po zdrowie. Porady lekarza rodzinnego
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: