Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00040 005569 13070869 na godz. na dobę w sumie
O eventach. Praktyczny przewodnik po świecie imprez i wydarzeń - ebook/pdf
O eventach. Praktyczny przewodnik po świecie imprez i wydarzeń - ebook/pdf
Autor: Liczba stron:
Wydawca: SELF-PUBLISHER Język publikacji: polski
ISBN: 978-8-3943-2450-6 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> praktyczna edukacja, samodoskonalenie, motywacja >> praca zawodowa
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).
Przystępnie napisany poradnik dotyczący organizacji eventów. Jego zaletą jest kompleksowo opisany proces powstawania wydarzenia, począwszy od fazy idei, przez budżetowanie i dobór podwykonawców, a na promocji oraz koordynacji skończywszy. Autor przy pisaniu tekstu wykorzystał zdobyte przez siebie doświadczenie w organizowaniu wielu różnorodnych imprez: koncertów, warsztatów, wydarzeń okazjonalnych czy pokazów mody. Część praktyczną uzupełniają liczne anegdoty, umożliwiające zajrzenie za kulisy eventowego świata.
 
Wydarzenia organizowane przez autora poradnika zostały docenione przez międzynarodowe jury i wyróżnione nagrodami Solal Marketing Award. Jednym z nagrodzonych eventów był „Świat ze snow” – pierwszy w Polsce event edukacyjny oparty o technologię augmented reality i wykorzystujący zasoby BBC. W wielu wydarzeniach koordynowanych przez autora tekstu brały udział znane osobistości polskiego show-biznesu, m.i.n. Małgorzata Kożuchowska, Małgorzata Socha, Olivier Janiak czy Hirek Wrona.
Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Wstęp Czy warto? Czy warto przeczytać poniższy tekst, mający przybliżyć skomplikowaną materię eventów? Zakładam, że tak. Przelewając na papier swoje doświadczenia z organizacji najprzeróżniejszych wydarzeń liczyłem, iż ktoś z tej wiedzy może skorzystać. Z własnego doświadczenia wiem, jak trudno o jakiekolwiek pomoce dydaktyczne dotyczące planowania, organizacji oraz koordynacji eventów. Specjaliści w tej dziedzinie, czyli przede wszystkim całe morze firm eventowych, zazdrośnie strzegą swych tajemnic i nie pozwalają zajrzeć na swoje zaplecze. A to właśnie tam dzieją się najciekawsze (lub, jak kto woli, najbardziej przerażające) rzeczy. Poza tym, nawet jeśli już ktoś ma się za znawcę w tej materii, to być może znajdzie na kolejnych stronach jakąś inspirację lub nowe spojrzenie na w sumie wydawałoby się ograny temat. Czy warto było pisać poniższy tekst? Biorąc pod uwagę poświęcony czas i brak jakiejkolwiek pewności, iż ktoś po niego sięgnie, wydawać by się mogło, że ryzykowałem całkiem sporo. Życie jednak pokazało, iż podobnie można byłoby powiedzieć o eventach. Że nie wypalą. Że nikt nie przyjdzie. Że szkoda na nie czasu. A jednak – się udawało. Wszystkie wydarzenia opisane przeze mnie w niniejszym poradniku faktycznie miały miejsce. Nic nie zostało przeze mnie zmyślone ani przerysowane. Wręcz przeciwnie – nieraz wydawało mi się, że dobrze byłoby nieco ostrożniej przytaczać rzeczywistość, gdyż czytelnik może nie uwierzyć, że to się naprawdę zdarzyło. A jednak – się zdarzyło. Rozdział I Konceptualizacja pomysłu Ochota na zorganizowanie eventu może najść każdego w nieoczekiwanym momencie. W poniedziałek lub w piątek, w drodze do pracy lub podczas lunchu, na chill oucie w klubie bądź też w trakcie samotnego wpatrywania się w sufit. Najczęściej jednak jest to nie tyle ochota, co przymus. Event trzeba zorganizować, gdyż a) w kalendarzu pojawia się jakaś rocznica lub okoliczność zasługująca na upamiętnienie; b) chcemy zwrócić uwagę naszych klientów na naszą markę; c) konieczne jest zneutralizowanie konkurencji; d) zależy nam na tym, by pokazać się w mediach; e) musimy zwiększyć obroty lub odwiedzalność w naszym centrum handlowym. Zapewne jeszcze kilka przyczyn by się znalazło – te są jednak najczęstsze i najbardziej palące. Co ciekawe, prawie nigdy nie robi się żadnej imprezy z myślą, by jej uczestnicy dobrze się bawili. To zazwyczaj jest jedno z założeń przebiegu eventu, ale niemalże nie zdarza się, by stanowiło ono kluczowy powód całego przedsięwzięcia. Nawet organizowanie darmowych badań jest w głównej mierze odpowiedzią na pytanie postawione przez marketingowców: „a co by tu zrobić, by ludzie lubili nas jeszcze bardziej?” Ale nic to, odrzućmy na bok etyczne wątpliwości. Pierwsze pytanie definiujące potrzebę realizacji eventu jest kluczowe, gdyż niesie ze sobą dwie ważne informacje. Pierwsza – czym nasz event ma być, druga – czym nasz event być nie może. Doświadczeni event menadżerzy doskonale wiedzą, jakie atrakcje sprawdzą się podczas wydarzeń okolicznościowych, a jakie przy wizerunkowych. Umiejętność odrzucenia pomysłów – początkowo pączkujących w oszalałym tempie na pierwszym kreatywnym spotkaniu – jest czymś, co nabywa się wraz z realizacją kolejnych eventów. Im więcej porażek poniesiesz i im więcej stresu przeżyjesz podczas realizacji nieudanych imprez, tym prędzej nauczysz się krytycznego podejścia do fantastycznych wizji. Ponadto, nieuniknione jest zdobywanie coraz lepszego wyczucia, co działa, a co nie, co da się zrealizować, a czego nie. Czasem w zespole tak ostrożnie nastawiona osoba jest równie cenna jak wszyscy kreatywni dyrektorzy. A może nawet i cenniejsza, bo odrzucenie nierealnych idei przynosi realne oszczędności: wysiłku, czasu i pieniędzy. Właśnie, pieniędzy. Wiedząc, po co robimy event zazwyczaj możemy mniej więcej oszacować, jakim budżetem dysponujemy. Więcej pieniędzy przeznaczymy na imprezę wizerunkową lub dotyczącą wprowadzenia nowego produktu na rynek, a mniej na wydarzenie dotyczące bardziej powszechnych okoliczności, takich jak walentynki. Bez choćby ogólnie określonych ram budżetowych nie warto w ogóle zawracać głowy swoim współpracownikom i zwoływać ich na zebranie w celu omówienia imprezowego wyzwania. Jak to oszacować? I znów, przyda się doświadczenie. Ale uwaga, tutaj dużą rolę odgrywa uznaniowość: ile pieniędzy chcesz przeznaczyć na wydarzenie? Do 5 000 zł? Pomiędzy 10 000 a 20 000 zł? Ponad 100 000 zł? Jeśli nie wiesz, gdzie szukać podpowiedzi na to pytanie, arkusz Excela z obowiązującym budżetem na dany kwartał z chęcią ci pomoże. A skoro o lokalizacji arkusza mowa, to nie zapomnijmy o lokalizacji samego eventu. Ona wpływa na kształt pomysłu, jego koszty oraz infrastrukturę. Zaskakujące, jak koszt realizacji eventu może się zwiększyć ze względu na niedogodności związane z lokalizacją: a to trzeba sprowadzać skądś specjalną konstrukcję na światła, a to trzeba stawiać scenę pośrodku fontanny, a to znów nie mieści się nam gdzieś ekran LEDowy i trzeba szukać dla niego lepszego miejsca. A teraz dochodzi jeszcze infrastruktura. Należy zadać sobie pytanie: czy świat technologicznie dojrzał do naszego pomysłu? Czy istniejąca elektronika, oświetlenie i nagłośnienie są w stanie sprostać naszym wymaganiom? Bo nawet jeśli słyszeliśmy, ze gdzieś w USA ktoś zrobił dokładnie coś takiego, o czym myślimy i że wyszło fantastycznie – to nie znaczy, że i nam się uda powtórzyć jego sukces. W realnej ocenie technicznych możliwości przyda się nam oczywiście doświadczenie, znajomość budżetu i lokalizacji, a także kontakty wśród ekip realizujących i obsługujących takie wydarzenia. Przyczyna, budżet, miejsce i technika – mając te cztery wytyczne jesteś w stanie stworzyć kwadrat, w obrębie którego należy poruszać się przy planowaniu eventu. Wystarczy wyobrazić sobie, że każda z wytycznych to jeden z czterech wierzchołków i pod żadnym pozorem w kreowaniu swej wizji nie wolno wykraczać poza powstały w ten sposób obszar. Proste? Oczywiście. A nawet jeśli nie proste, to lepiej się nie przyznawać, gdyż prawdziwe trudności dopiero się zaczynają.
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

O eventach. Praktyczny przewodnik po świecie imprez i wydarzeń
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: