Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00051 006690 14488983 na godz. na dobę w sumie
Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik - książka
Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik - książka
Autor: , Liczba stron: 808
Wydawca: Helion Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-246-2972-5 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> aplikacje biurowe >> ms office
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Zorganizuj swoją pracę za pomocą najnowocześniejszych narzędzi!

Pakiet Microsoft Office to najbardziej znany zestaw narzędzi, bez których mało kto wyobraża sobie codzienną pracę. Idealnie dobrane komponenty, innowacyjność, wydajność, a przede wszystkim niezwykle pozytywny wpływ na codziennie wykonywane zadania to cechy, które zadecydowały o sukcesie tego produktu. Musisz przygotować skomplikowany i monotonny raport? A może stworzyć elegancki list motywacyjny lub zaprezentować swoje osiągnięcia? Setki maili, zadań i bałagan w kalendarzu?

Nic prostszego! Właśnie trzymasz w rękach książkę, dzięki której poznasz najskrytsze możliwości narzędzi należących do pakietu Microsoft Office. Książka podzielona jest na cztery istotne części, a każda z nich poświęcona głównemu programowi należącemu do zestawu. Na pierwszy ogień rzucono tu edytor tekstu Microsoft Word 2010. Dowiesz się, jak poprawnie przygotować najbardziej skomplikowany dokument zawierający zdjęcia, wykresy lub tabele. Ponadto zobaczysz, jak skorzystać z narzędzi do sprawdzania pisowni, recenzji oraz publikacji Twoich dokumentów. W części drugiej omawiany jest program Outlook, dzięki któremu zapanujesz nad ogromem maili, zadań i spotkań. Nauczysz się komponować wiadomości, korzystać z filtrów oraz organizować pocztę w foldery. Część trzecia w całości opisuje aplikację Microsoft Excel - niezastąpioną, gdy musisz przygotować raport lub zestawienie. Excel sprawdza się wszędzie tam, gdzie konieczne jest wykonywanie żmudnych obliczeń na ogromnej ilości danych. Dodatkowo sprawdzisz, jak tworzyć wykresy wizualizujące Twoje dane oraz korzystać z mechanizmu tabeli przestawnych. W części czwartej uwaga skupiona jest na programie PowerPoint. Po jej lekturze przygotowanie robiącej wrażenie prezentacji nie będzie stanowiło dla Ciebie żadnego problemu! Oprócz omówienia czterech głównych programów pakietu Microsoft Office w tej książce znajdziesz informacje na temat innych narzędzi należących do tego pakietu, często równie przydatnych. Jest ona idealnym źródłem informacji na temat Microsoft Office 2010 w polskiej wersji językowej. Razem z nią pokonasz każde wyzwanie biurowe!

Odkryj potencjał pakietu biurowego Microsoft Office!

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik Autorzy: Nancy Conner, Matthew MacDonald Tłumaczenie: Grzegorz Kowalczyk, Maria Chaniewska ISBN: 978-83-246-2972-5 Tytuł oryginału: Office 2010: The Missing Manual Format: 168×237, stron: 808 Zorganizuj swoją pracę za pomocą najnowocześniejszych narzędzi! • Jak przygotować elegancki dokument? • Jak zainteresować widza prezentacją? • Jak skutecznie walczyć ze spamem w Microsoft Outlook 2010? Pakiet Microsoft Office to najbardziej znany zestaw narzędzi, bez których mało kto wyobraża sobie codzienną pracę. Idealnie dobrane komponenty, innowacyjność, wydajność, a przede wszystkim niezwykle pozytywny wpływ na codziennie wykonywane zadania to cechy, które zadecydowały o sukcesie tego produktu. Musisz przygotować skomplikowany i monotonny raport? A może stworzyć elegancki list motywacyjny lub zaprezentować swoje osiągnięcia? Setki maili, zadań i bałagan w kalendarzu? Nic prostszego! Właśnie trzymasz w rękach książkę, dzięki której poznasz najskrytsze możliwości narzędzi należących do pakietu Microsoft Office. Książka podzielona jest na cztery istotne części, a każda z nich poświęcona głównemu programowi należącemu do zestawu. Na pierwszy ogień rzucono tu edytor tekstu Microsoft Word 2010. Dowiesz się, jak poprawnie przygotować najbardziej skomplikowany dokument zawierający zdjęcia, wykresy lub tabele. Ponadto zobaczysz, jak skorzystać z narzędzi do sprawdzania pisowni, recenzji oraz publikacji Twoich dokumentów. W części drugiej omawiany jest program Outlook, dzięki któremu zapanujesz nad ogromem maili, zadań i spotkań. Nauczysz się komponować wiadomości, korzystać z filtrów oraz organizować pocztę w foldery. Część trzecia w całości opisuje aplikację Microsoft Excel – niezastąpioną, gdy musisz przygotować raport lub zestawienie. Excel sprawdza się wszędzie tam, gdzie konieczne jest wykonywanie żmudnych obliczeń na ogromnej ilości danych. Dodatkowo sprawdzisz, jak tworzyć wykresy wizualizujące Twoje dane oraz korzystać z mechanizmu tabeli przestawnych. W części czwartej uwaga skupiona jest na programie PowerPoint. Po jej lekturze przygotowanie robiącej wrażenie prezentacji nie będzie stanowiło dla Ciebie żadnego problemu! Oprócz omówienia czterech głównych programów pakietu Microsoft Office w tej książce znajdziesz informacje na temat innych narzędzi należących do tego pakietu, często równie przydatnych. Jest ona idealnym źródłem informacji na temat Microsoft Office 2010 w polskiej wersji językowej. Razem z nią pokonasz każde wyzwanie biurowe! Odkryj potencjał pakietu biurowego Microsoft Office! Idź do • Spis treści • Przykładowy rozdział • Skorowidz Katalog książek • Katalog online • Zamów drukowany katalog Twój koszyk • Dodaj do koszyka Cennik i informacje • Zamów informacje o nowościach • Zamów cennik Czytelnia • Fragmenty książek online Kontakt Helion SA ul. Kościuszki 1c 44-100 Gliwice tel. 32 230 98 63 e-mail: helion@helion.pl © Helion 1991–2011 Spis treŁci Nieoficjalna czoęówka ...................................................................................... 19 Wprowadzenie ..................................................................................................23 Czýļë I Word Rozdziaę 1. Podstawy edycji tekstów ...............................................................33 Uruchamianie Worda ................................................................................ 33 GĪówne okno programu Word 2010 ........................................................ 35 Zastosowanie skrótów klawiszowych ..................................................... 39 Tworzenie nowego dokumentu ................................................................. 39 Tworzenie nowego pustego dokumentu .................................................. 40 Tworzenie nowego dokumentu na bazie szablonu .................................. 41 Tworzenie nowego dokumentu na bazie istniejîcego .............................. 42 Wpisywanie tekstu .................................................................................... 44 Zapisywanie dokumentów ........................................................................ 44 Zapisywanie dokumentów przy ušyciu myszy ........................................ 44 Zapisywanie dokumentów przy ušyciu skrótów klawiszowych ................ 45 Zastosowanie okna dialogowego Zapisz jako .......................................... 46 Zamykanie dokumentu ............................................................................. 47 Otwieranie istniejîcych dokumentów ........................................................ 49 Róšne sposoby wyŁwietlania edytowanego dokumentu .............................. 51 Przeglîdanie dokumentu przy ušyciu okienka Nawigacja ........................ 52 PowiĂkszanie i pomniejszanie widoku .................................................... 54 Praca z wieloma oknami jednoczeŁnie .................................................... 56 Rozdziaę 2. Edycja i formatowanie ................................................................... 61 Zaznaczanie i przenoszenie tekstu ............................................................. 61 Cztery sposoby na przenoszenie tekstu ................................................... 64 Wyszukiwanie i zamiana tekstu ................................................................ 68 Wyszukiwanie przy ušyciu okienka nawigacji ......................................... 68 Ustawianie opcji wyszukiwania .............................................................. 70 Wyszukiwanie przy ušyciu tradycyjnego okna Znajdowanie i zamienianie .................................................................71 Zamiana tekstu ......................................................................................73 Formatowanie tekstu: czcionka, rozmiar i styl ...........................................75 Centrum sterowania: karta NarzĂdzia gĪówne .........................................75 Kopiowanie formatowania przy ušyciu Malarza formatów .......................77 Szybkie formatowanie przy ušyciu minipaska narzĂdzi ...........................78 Formatowanie przy ušyciu stylów ...........................................................79 Formatowanie akapitów: wyrównywanie, wciĂcia i odstĂpy ........................83 Wyrównywanie tekstu ............................................................................83 WciĂcia akapitów ...................................................................................84 Ustawianie odstĂpów miĂdzy wierszami .................................................87 Ustawianie odstĂpów miĂdzy akapitami .................................................88 Praca z listami ...........................................................................................88 Tworzenie listy .......................................................................................89 Formatowanie listy .................................................................................91 Formatowanie dokumentu ........................................................................94 Zastosowanie poleceĬ grupy Ustawienia strony ......................................95 Zastosowanie poleceĬ grupy TĪo strony ..................................................97 Wstawianie nagĪówków, stopek i numeracji stron .................................103 Rozdziaę 3. Tabele, grafika i wykresy .............................................................111 Tworzenie tabel .......................................................................................111 Tworzenie tabeli od podstaw .................................................................112 Tworzenie tabeli na podstawie tekstu ...................................................115 Wpisywanie danych do tabeli ...................................................................116 Edytowanie tabeli ....................................................................................117 Zaznaczanie fragmentu lub caĪej tabeli .................................................117 Wstawianie wierszy i kolumn ...............................................................119 Przenoszenie kolumn i wierszy .............................................................120 Scalanie i podziaĪ komórek ...................................................................120 Usuwanie caĪej tabeli lub jej czĂŁci ........................................................121 Formatowanie tabeli ................................................................................122 Zastosowanie wbudowanych stylów formatowania tabel .......................122 Tworzenie cieniowania i obramowaĬ ....................................................124 Cieniowanie tabeli ...............................................................................124 Tworzenie obramowaĬ .........................................................................125 Wstawianie elementów graficznych .........................................................127 Wstawianie obrazów .............................................................................127 Wstawianie obiektu clipart ...................................................................128 Wstawianie zrzutów ekranu .................................................................129 Edytowanie obrazów ................................................................................131 Zmiana rozmiaru obrazu ......................................................................131 Kadrowanie obrazu ...............................................................................132 Usuwanie tĪa obrazu .............................................................................133 Przenoszenie i obracanie obrazów .........................................................135 Zmiana wyglîdu obrazu .......................................................................135 4 S P I S T R E ĝ C I Zastosowanie stylów obrazu ................................................................. 137 Zawijanie tekstu dookoĪa obrazu .......................................................... 138 Wyszukiwanie obrazów ........................................................................ 140 Zabawy z czcionkami i grafikami SmartArt ............................................. 140 Wstawianie obiektów typu WordArt ..................................................... 141 Edytowanie obiektów WordArt ............................................................. 141 Wstawianie grafiki SmartArt do dokumentu ......................................... 143 Dodawanie wykresów i diagramów .......................................................... 144 Rozdziaę 4. Sprawdzanie pisowni i opcje poszukiwania .............................. 147 Sprawdzanie pisowni i gramatyki ............................................................ 147 Wykrywanie bĪĂdów pisowni ................................................................ 148 Sprawdzanie poprawnoŁci gramatycznej ............................................... 151 Automatyczna korekta bĪĂdów ................................................................ 153 Wycofywanie zmian wprowadzonych przez funkcjĂ Autokorekta .......... 153 Ustawianie opcji Autokorekty .............................................................. 154 Autoformatowanie dokumentów .......................................................... 157 Wbudowane narzĂdzia poszukiwania ...................................................... 161 Wyszukiwanie wyrazów w sĪowniku ..................................................... 161 Ušywanie tezaurusa ............................................................................. 162 Wyszukiwanie informacji w sieci .......................................................... 162 TĪumaczenie tekstu ............................................................................. 163 Rozdziaę 5. Drukowanie dokumentów .......................................................... 167 Pierwsze kroki z drukowaniem ................................................................ 167 Przeglîdanie dokumentów przed drukowaniem .................................... 168 Drukowanie dokumentu ...................................................................... 169 Zmiana opcji i ustawieĬ drukowania ....................................................... 169 Wybieranie drukarki ............................................................................ 170 Konfiguracja ustawieĬ .......................................................................... 170 WysyĪanie faksów .................................................................................... 172 Tworzenie strony tytuĪowej .................................................................. 172 WysyĪanie faksu ................................................................................... 173 Drukowanie kopert ................................................................................. 175 Formatowanie adresów na kopercie ...................................................... 177 Wybieranie metody podawania kopert .................................................. 178 Drukowanie etykiet ................................................................................. 178 ĩîczenie danych adresowych z dokumentami .......................................... 180 Krok 1.: Wybierz typ dokumentu .......................................................... 180 Krok 2.: Wybierz dokument poczîtkowy ............................................... 181 Krok 3.: Wybierz adresatów .................................................................. 182 Krok 4.: Napisz list ............................................................................... 183 Krok 5.: Przejrzyj listy .......................................................................... 185 Krok 6.: UkoĬcz scalanie ...................................................................... 185 Samodzielne tworzenie korespondencji seryjnej za pomocî poleceĬ karty Korespondencja .......................................... 186 S P I S T R E ĝ C I 5 Rozdziaę 6. Raporty i tworzenie dęugich dokumentów ................................. 187 Wstawianie podziaĪów stron ....................................................................187 PodziaĪ dokumentu na sekcje ...................................................................189 Rodzaje podziaĪów sekcji ......................................................................189 Wstawianie podziaĪów sekcji ................................................................189 Zmiana orientacji nowej sekcji .............................................................190 Zmiana numeracji w nowej sekcji .........................................................190 Przypisy dolne i koĬcowe .........................................................................191 Wstawianie przypisów dolnych .............................................................191 Wstawianie przypisów koĬcowych ........................................................192 Edytowanie przypisów ..........................................................................193 Wyszukiwanie przypisów .....................................................................193 Zmiana poĪošenia przypisów dolnych lub koĬcowych ...........................194 Zamiana przypisów dolnych na koĬcowe (i odwrotnie) ..........................194 Zmiana znaczników przypisów dolnych i koĬcowych ............................195 Usuwanie przypisów ............................................................................195 Wstawianie cytatów i tworzenie bibliografii .............................................195 Tworzenie i wstawianie cytatów (odwoĪaĬ do şródeĪ) ............................196 Wstawianie istniejîcego cytatu .............................................................197 Wstawianie şródĪa zastĂpczego .............................................................199 Edycja cytatu lub jego şródĪa .................................................................200 Usuwanie cytatu ..................................................................................201 Usuwanie şródĪa ...................................................................................201 Tworzenie bibliografii ...........................................................................202 Aktualizacja bibliografii ........................................................................202 Jak uĪatwið poruszanie siĂ po dokumencie? ..............................................203 Wstawianie zakĪadek i odsyĪaczy ...........................................................203 Tworzenie spisu treŁci ..........................................................................207 Tworzenie indeksów ............................................................................208 Rozdziaę 7. Dostosowywanie dokumentów przy uœyciu motywów, szablonów i makr ..................................215 Motywy: prosty sposób na lepsze dokumenty ...........................................215 Wybieranie motywu .............................................................................216 Dostosowywanie motywu .....................................................................217 Zapisywanie motywu ...........................................................................218 Odszukiwanie zapisanego motywu .......................................................219 Szablony: wzorcowe pliki wielorazowego ušytku ......................................219 Wybieranie szablonów ..........................................................................219 Tworzenie wĪasnych szablonów ............................................................220 Dostosowywanie szablonów do wĪasnych potrzeb .................................222 OszczĂdzanie czasu przez zastosowanie makr ..........................................227 Rejestrowanie makr ..............................................................................227 Uruchamianie makra ...........................................................................230 Kopiowanie makr pomiĂdzy szablonami ...............................................231 Usuwanie makra ..................................................................................231 6 S P I S T R E ĝ C I Rozdziaę 8. Publikowanie dokumentów ........................................................233 Gazetki i broszury ................................................................................... 233 UkĪadanie tekstu w kolumnach ............................................................ 234 Formatowanie kolumn ......................................................................... 235 Wstawianie pola tekstowego ................................................................. 236 Obrazy i zawijanie tekstu ..................................................................... 238 Projektowanie stron internetowych ......................................................... 240 Zapisywanie dokumentu Worda jako strony sieci Web ......................... 240 Tworzenie strony sieci Web od zera ...................................................... 241 Tworzenie wiĂkszej liczby stron dla witryny ......................................... 248 Rozdziaę 9. Udostñpnianie dokumentów ....................................................... 251 UdostĂpnianie dokumentów ................................................................... 251 WysyĪanie dokumentów za pomocî poczty elektronicznej .................... 252 Zapisywanie dokumentu na serwerze usĪugi SkyDrive .......................... 254 Zapisywanie dokumentu na serwerze usĪugi SharePoint ....................... 255 Dodawanie komentarzy .......................................................................... 256 Wstawianie komentarza ....................................................................... 256 Przeglîdanie komentarzy ..................................................................... 258 Edytowanie komentarzy ....................................................................... 259 Usuwanie komentarzy ......................................................................... 259 ŀledzenie zmian ...................................................................................... 259 Wybieranie zmian do przeglîdania ....................................................... 261 Zatwierdzanie i odrzucanie zmian ........................................................ 263 Ustawianie opcji Łledzenia zmian ......................................................... 264 Porównywanie dokumentów ................................................................... 265 Scalanie dokumentów ............................................................................. 267 Ochrona dokumentów ............................................................................ 268 Usuwanie ukrytych danych i informacji osobistych .............................. 268 Ograniczanie mošliwoŁci formatowania i edytowania dokumentów ...... 271 Ograniczanie uprawnieĬ ušytkowników ............................................... 274 Praca grupowa i edycja równolegĪa ........................................................... 277 Czýļë II Outlook Rozdziaę 10. Rozpoczynanie pracy z programem Outlook ............................281 Konfigurowanie Outlooka ....................................................................... 281 Krótki przeglîd ........................................................................................ 283 Poczta .................................................................................................. 283 Kalendarz ............................................................................................. 283 Kontakty .............................................................................................. 284 Zadania ............................................................................................... 284 Notatki ................................................................................................ 284 Komponowanie i wysyĪanie poczty elektronicznej .................................... 284 WysyĪanie wiadomoŁci e-mail do wielu odbiorców ................................ 287 Korekta wiadomoŁci ............................................................................. 287 DoĪîczanie pliku do wiadomoŁci e-mail ................................................ 288 S P I S T R E ĝ C I 7 Wstawianie obrazu do wiadomoŁci e-mail .............................................289 Dodawanie podpisu ..............................................................................289 Dodawanie motywu lub papeterii .........................................................292 OkreŁlanie priorytetu i poufnoŁci wiadomoŁci .......................................294 Upewnianie siĂ, czy wiadomoŁð dotarĪa ................................................295 OkreŁlanie czasu dostarczenia ..............................................................296 Kierowanie odpowiedzi na inny adres ....................................................296 Dodawanie przycisków gĪosowania .......................................................297 Praca w trybie offline ............................................................................297 Odbieranie poczty elektronicznej .............................................................298 Odpowiadanie na e-mail lub przekazywanie go dalej .............................299 Otwieranie zaĪîcznika ..........................................................................299 Otrzymywanie powiadomieĬ ................................................................300 Usuwanie wiadomoŁci ..........................................................................301 Oznaczanie wiadomoŁci jako nieprzeczytanej .......................................302 Oflagowywanie wiadomoŁci ..................................................................302 Porzîdkowanie wiadomoŁci ..................................................................304 Przekierowywanie przychodzîcych wiadomoŁci ....................................305 TĪumaczenie wiadomoŁci .....................................................................306 Drukowanie wiadomoŁci .........................................................................306 Walka ze spamem ....................................................................................307 A co, ješeli to nie jest spam? .................................................................307 Konfigurowanie listy Bezpieczni nadawcy .............................................308 Zarzîdzanie wiadomoŁciami Łmieciami ...............................................308 OszczĂdzanie czasu dziĂki szybkim krokom .............................................310 Stosowanie szybkiego kroku .................................................................310 Dostosowywanie szybkiego kroku .........................................................311 Tworzenie niestandardowego szybkiego kroku ......................................312 Usuwanie szybkiego kroku ...................................................................312 Zarzîdzanie wieloma kontami e-mail ......................................................313 Dodawanie innego konta e-mail ...........................................................313 Proste utrzymywanie kont ....................................................................313 Wybieranie, z którego konta wysĪað wiadomoŁð ....................................313 Rozdziaę 11. KsiÝœka adresowa programu Outlook .......................................315 Dodawanie i edycja kontaktów ................................................................315 Dodawanie kontaktów .........................................................................316 Import adresów e-mail z innego programu ............................................318 Edycja informacji o kontakcie ...............................................................320 Szukanie kontaktu ..................................................................................323 WyŁwietlanie kontaktów .........................................................................324 Sortowanie i grupowanie kontaktów .....................................................326 Dostosowywanie widoku ......................................................................326 Zapisywanie widoku .............................................................................328 Usuwanie widoku .................................................................................329 Okienko Osoby ....................................................................................329 Komunikowanie siĂ z kontaktem .............................................................330 8 S P I S T R E ĝ C I Grupowanie kontaktów ........................................................................... 332 Tworzenie grupy kontaktów ................................................................. 332 WysyĪanie poczty elektronicznej do grupy kontaktów ........................... 333 Zarzîdzanie grupî kontaktów .............................................................. 334 Drukowanie kontaktów ........................................................................... 336 Rozdziaę 12. Organizacja folderów ................................................................339 Znajdowanie folderów w okienku nawigacji ............................................. 339 Tworzenie nowego folderu ....................................................................... 340 WypeĪnianie folderów i zarzîdzanie nimi ................................................. 341 Kopiowanie folderu .............................................................................. 342 Przenoszenie folderu ............................................................................ 342 Zmienianie nazwy folderu .................................................................... 342 Usuwanie folderu ................................................................................. 343 Kategoryzowanie elementów ................................................................... 343 Przypisywanie kategorii ........................................................................ 343 Tworzenie nowej kategorii ................................................................... 344 WyŁwietlanie elementów wedĪug kategorii ........................................... 345 Czyszczenie kategorii ........................................................................... 345 Zmienianie nazwy kategorii ................................................................. 346 Dostosowywanie widoków ...................................................................... 346 Dostosowywanie okienka nawigacji ..................................................... 346 Dostosowywanie okienka odczytu ........................................................ 347 Dostosowywanie paska zadaĬ do wykonania ........................................ 348 Przeszukiwanie folderów ......................................................................... 349 Przeszukiwanie biešîcego folderu ......................................................... 349 Powtarzanie wyszukiwania ................................................................... 349 Rozszerzanie wyszukiwania ................................................................. 350 UŁciŁlanie wyszukiwania ..................................................................... 351 Dokonywanie zaawansowanego wyszukiwania ..................................... 351 Zmienianie ustawieĬ wyszukiwania ..................................................... 352 Czyszczenie folderów .............................................................................. 354 Archiwizowanie starych danych ........................................................... 354 Oczyszczanie skrzynki pocztowej ......................................................... 357 Rozdziaę 13. Organizacja kalendarza, zadaě i notatek ................................. 361 Twój harmonogram, Twój kalendarz ....................................................... 362 Tworzenie terminu lub spotkania ............................................................ 362 Planowanie terminu ............................................................................. 363 Planowanie spotkania .......................................................................... 364 Akceptowanie zaproszenia na spotkanie ............................................... 366 Dodawanie lub usuwanie uczestników ................................................. 366 ŀledzenie uczestnictwa ......................................................................... 367 Anulowanie spotkania ......................................................................... 367 Edycja wydarzeĬ ...................................................................................... 368 Zmiana terminu w spotkanie ............................................................... 368 Tworzenie wydarzeĬ cyklicznych ......................................................... 368 S P I S T R E ĝ C I 9 Otrzymywanie przypomnieĬ ................................................................369 Usuwanie terminu ...............................................................................371 WyŁwietlanie harmonogramu ..................................................................371 Zadania ...................................................................................................372 Dodawanie zadania .................................................................................372 Tworzenie zadania ...............................................................................373 Akceptowanie zadania ..........................................................................375 Zarzîdzanie zadaniami ............................................................................376 Edycja zadania ......................................................................................376 Oznaczanie zadaĬ ................................................................................377 Oznaczanie zadania jako ukoĬczonego .................................................378 WyŁwietlanie zadaĬ .................................................................................379 Notowanie w Outlooku ...........................................................................379 Dodawanie notatki ...............................................................................379 Praca z notatkami .................................................................................380 WyŁwietlanie notatek ...........................................................................381 Czýļë III Excel Rozdziaę 14. Tworzenie pierwszego arkusza kalkulacyjnego .......................387 Tworzenie podstawowego arkusza ...........................................................387 Tworzenie nowego arkusza ...................................................................389 Wstawianie tytuĪów w kolumnach ........................................................390 Wpisywanie danych ..............................................................................392 Edytowanie danych ...............................................................................393 Poruszanie siĂ po siatce ...........................................................................394 Klawisze skrótu ....................................................................................394 Funkcja Przejdş do ...............................................................................395 Okno Excela ............................................................................................396 Karty Wstîški .......................................................................................396 Pasek formuĪy ......................................................................................398 Pasek stanu ..........................................................................................399 Widok Backstage ..................................................................................403 Opcje programu Excel ...........................................................................404 Zapisywanie plików .................................................................................405 Format pliku Excela ..............................................................................406 Przygotowanie skoroszytu dla wersji Excel 2007 ...................................408 Zapisywanie skoroszytu dla wersji Excel 2003 ......................................410 Zapisywanie arkuszy w innych formatach .............................................411 Zapisywanie skoroszytu w formacie PDF ..............................................411 Zapisywanie skoroszytu przy ušyciu hasĪa ............................................414 Odzyskiwanie danych po katastrofie .....................................................416 Otwieranie plików ...................................................................................418 Otwieranie ostatnio ušywanych dokumentów ......................................419 Widok chroniony ..................................................................................420 Róšne metody otwierania plików ..........................................................421 Otwieranie kilku skoroszytów jednoczeŁnie ..........................................423 10 S P I S T R E ĝ C I Wprowadzanie róšnych typów danych ..................................................... 424 Jak Excel decyduje o tym, še dane majî format tekstowy ....................... 426 Jak Excel decyduje o tym, še dane majî format liczbowy ....................... 427 Jak Excel decyduje o tym, še dane majî format daty lub czasu ............... 428 Regionalne ustawienia dat .................................................................... 430 Drukowanie ............................................................................................ 431 Jak wydrukowað plik Excela? ................................................................ 433 Widok UkĪad strony — lepszy podglîd wydruku .................................... 438 Tworzenie nagĪówków i stopek ............................................................. 441 Kontrola stronicowania ........................................................................... 444 Znaki podziaĪu strony .......................................................................... 444 Skalowanie .......................................................................................... 445 Podglîd podziaĪu stron — widok „z lotu ptaka” ...................................... 446 Rozdziaę 15. Przemieszczanie danych i zarzÝdzanie arkuszami roboczymi ..... 449 Zaznaczanie komórek ............................................................................. 449 Zaznaczanie ciîgĪych zakresów ............................................................ 450 Zaznaczanie nieciîgĪych zakresów ........................................................ 452 Automatyczne zaznaczanie danych ...................................................... 453 Zaznaczanie komórek przy ušyciu klawiatury ....................................... 454 Przemieszczanie komórek ....................................................................... 456 Proste operacje wytnij-i-wklej oraz kopiuj-i-wklej ................................. 456 Metoda przeciîgnij-i-upuŁð .................................................................. 459 Udogodnienia podczas wklejania .......................................................... 459 Wklejanie specjalne .............................................................................. 463 Dodawanie i przesuwanie kolumn i wierszy ............................................. 464 Wstawianie kolumn ............................................................................. 464 Wstawianie wierszy .............................................................................. 464 Wstawianie skopiowanych lub wyciĂtych komórek ............................... 465 Usuwanie kolumn i wierszy ................................................................. 465 Arkusze i skoroszyty ............................................................................... 466 Dodawanie i usuwanie arkuszy ............................................................ 468 Ukrywanie arkuszy .............................................................................. 470 Nadawanie arkuszom nazw i zmiana ich ukĪadu w skoroszycie ............. 470 Przenoszenie arkuszy miĂdzy skoroszytami .......................................... 472 Rozdziaę 16. Formatowanie komórek .............................................................475 Formatowanie wartoŁci komórek ............................................................. 476 Zmienianie formatu wartoŁci komórki ................................................. 476 Formatowanie liczb .............................................................................. 478 Formatowanie dat i godzin ................................................................... 483 Specjalne formatowanie specjalnych liczb ............................................. 485 Formatowanie wyglîdu komórek ............................................................. 486 Wyrównanie i orientacja ....................................................................... 487 Czcionki i kolory .................................................................................. 490 Obramowanie i wypeĪnienia ................................................................. 495 S P I S T R E ĝ C I 11 Rozdziaę 17. Konstruowanie prostych formuę ............................................... 499 Tworzenie prostej formuĪy .......................................................................499 KolejnoŁð dziaĪaĬ w Excelu ...................................................................501 OdwoĪania do komórek ........................................................................503 Jak Excel formatuje komórki, które zawierajî odwoĪania? .....................504 Funkcje ...................................................................................................505 Ušycie funkcji wewnîtrz formuĪy .........................................................506 Ušywanie w funkcji odwoĪaĬ do komórek .............................................507 Ušywanie w funkcji zakresów komórek ................................................507 Funkcje kompatybilnoŁci Excela ...........................................................509 BĪĂdy w formuĪach ...................................................................................510 Operatory logiczne ...................................................................................512 Szybkie konstruowanie formuĪ .................................................................514 Tworzenie formuĪ z wykorzystaniem myszy .........................................515 Edytowanie formuĪ z wykorzystaniem myszy ........................................515 Karta FormuĪy ......................................................................................516 Ušywanie przycisku Wstaw funkcjĂ ......................................................518 Kopiowanie formuĪ ..................................................................................521 OdwoĪania bezwzglĂdne .......................................................................523 OdwoĪania mieszane ............................................................................524 OdwoĪania do innych arkuszy ...............................................................525 Rozdziaę 18. Przykęady funkcji i rozwiÝzywanie problemów z formuęami .....527 Zaokrîglanie liczb ...................................................................................527 ZAOKR(), ZAOKR.DÓĩ() i ZAOKR.GÓRA() — zaokrîglanie liczb .......528 Manipulowanie tekstem ..........................................................................529 ZĩíCZ.TEKSTY() — Īîczenie ciîgów tekstu ........................................529 LEWY(), FRAGMENT.TEKSTU() i PRAWY() — kopiowanie czĂŁci tekstu ...............................................................530 USUī.ZBāDNE.ODSTāPY() i OCZYŀï() — usuwanie niepošîdanych spacji i znaków niedrukowalnych ...........530 PODSTAW() — zastĂpowanie sekwencji znaków ..................................531 Poprawianie bĪĂdów w formuĪach .............................................................532 Krokowe obliczanie formuĪ ...................................................................532 ŀledzenie poprzedników i zalešnoŁci .....................................................534 Sprawdzanie bĪĂdów .............................................................................536 Rozdziaę 19. Tworzenie wykresów .................................................................539 Podstawowe informacje o wykresach .......................................................539 Wykresy osadzone i samodzielne ..........................................................541 Tworzenie wykresów przy ušyciu Wstîški ............................................541 Karty kontekstowe NarzĂdzia wykresów Wstîški ..................................543 Podstawowe dziaĪania na wykresach ........................................................544 Przesuwanie i zmiana rozmiaru wykresu ..............................................544 Tworzenie samodzielnego wykresu .......................................................545 Edytowanie danych i dodawanie ich do wykresu ....................................547 Zmiana typu wykresu ...........................................................................548 Drukowanie wykresów .........................................................................548 12 S P I S T R E ĝ C I Tworzenie wykresów w praktyce ............................................................. 550 Wykresy z wieloma seriami liczb .......................................................... 550 OkreŁlanie danych wystĂpujîcych na osi X ........................................... 550 Dane ušywajîce skali dat lub czasu ...................................................... 553 NieciîgĪe zakresy danych ušywanych przez wykresy ............................. 555 Zmiana kolejnoŁci serii danych ............................................................ 557 Zmiana sposobu prezentacji pustych wartoŁci ...................................... 558 Typy wykresów ....................................................................................... 559 Kolumnowy ......................................................................................... 559 SĪupkowy ............................................................................................. 561 Liniowy ................................................................................................ 562 KoĪowy ................................................................................................. 563 Warstwowy .......................................................................................... 564 Style i ukĪady wykresów ........................................................................... 565 Style wykresów .................................................................................... 566 UkĪady wykresów ................................................................................. 567 Dodawanie elementów wykresu .............................................................. 567 Dodawanie tytuĪów .............................................................................. 569 Dodawanie legendy .............................................................................. 570 Dodawanie etykiet do serii danych ....................................................... 571 Dodawanie indywidualnych etykiet danych .......................................... 574 Czýļë IV PowerPoint Rozdziaę 20. Tworzenie prezentacji ...............................................................579 Tworzenie nowej prezentacji ................................................................... 579 Tworzenie nowej prezentacji na bazie szablonu .................................... 580 Wybieranie motywu prezentacji ........................................................... 582 Dodawanie tekstu do slajdów ............................................................... 582 Tworzenie nowego slajdu ..................................................................... 584 Dodawanie zawartoŁci slajdu ............................................................... 585 Usuwanie zawartoŁci slajdu ................................................................. 587 Zapisywanie prezentacji .......................................................................... 587 Otwieranie istniejîcej prezentacji ............................................................ 590 Otwieranie ostatnio ušywanej prezentacji z menu Start ........................ 590 Otwieranie ostatnio ušywanej prezentacji w programie PowerPoint ...... 590 Otwieranie dowolnej prezentacji w programie PowerPoint .................... 591 Dodawanie notatek ................................................................................. 591 Przeglîdanie prezentacji .......................................................................... 592 Widok Normalny ................................................................................. 592 Widok Sortowanie slajdów ................................................................... 593 Widok do czytania ................................................................................ 594 Widok Strona notatek .......................................................................... 595 Widok Pokaz slajdów ........................................................................... 596 Zmiana wspóĪczynnika powiĂkszenia wyŁwietlania prezentacji ............ 597 Drukowanie prezentacji .......................................................................... 598 S P I S T R E ĝ C I 13 Rozdziaę 21. Edytowanie slajdów ...................................................................601 Edytowanie tekstu ...................................................................................601 Formatowanie tekstu ............................................................................602 Dostosowywanie odstĂpów miĂdzyznakowych ......................................602 Rozmieszczanie tekstu na slajdzie ........................................................603 Formatowanie pola tekstowego .............................................................605 Tworzenie list ......................................................................................607 Tworzenie Īîczy do stron internetowych ...............................................608 Sprawdzanie poprawnoŁci pisowni ........................................................609 Zamiana tekstu na obiekt WordArt ......................................................609 Osadzanie innych plików w slajdach ........................................................610 Osadzanie na slajdach istniejîcych plików ............................................611 Aktualizacja Īîczy .................................................................................612 Tworzenie nowego pliku osadzonego ....................................................612 Wstawianie tabel do slajdów ....................................................................613 Wstawianie tabeli .................................................................................614 Wpisywanie informacji do tabeli ...........................................................616 Edytowanie tabeli .................................................................................616 Wstawianie obrazów do slajdów ...............................................................619 Tworzenie albumów fotograficznych ....................................................619 Praca z ksztaĪtami ................................................................................623 Praca z grafikami SmartArt ...................................................................627 Praca z wykresami i diagramami ...........................................................632 Rozmieszczanie obiektów na slajdach ......................................................633 Wyrównywanie poĪošenia obiektów na slajdzie .....................................633 Zmiana kolejnoŁci obiektów .................................................................634 Grupowanie obiektów ..........................................................................635 Rozdziaę 22. Edytowanie prezentacji .............................................................637 Kopiowanie, zmienianie kolejnoŁci i usuwanie slajdów ............................637 Kopiowanie slajdu ................................................................................637 Duplikowanie slajdu ............................................................................638 Wstawianie slajdu z innej prezentacji ...................................................638 Zmiana kolejnoŁci slajdów w prezentacji ..............................................640 Usuwanie slajdu ...................................................................................640 Ukrywanie slajdów ...............................................................................641 NagĪówki i stopki ....................................................................................642 Stemple czasowe slajdów ......................................................................642 Dodawanie stopki do slajdów ................................................................643 Numerowanie slajdów ..........................................................................643 Dodawanie nagĪówka i stopki do notatek i materiaĪów informacyjnych ... 644 Organizowanie prezentacji za pomocî sekcji ............................................644 Tworzenie sekcji ..................................................................................645 Nazywanie sekcji ..................................................................................645 Zwijanie i rozwijanie sekcji ...................................................................646 Przenoszenie sekcji wewnîtrz prezentacji .............................................647 Ukrywanie wszystkich slajdów wewnîtrz sekcji ....................................647 Usuwanie sekcji z prezentacji ...............................................................647 S P I S T R E ĝ C I 14 Nawigowanie za pomocî Īîczy i przycisków akcji ..................................... 647 Wstawianie hiperĪîcza do innego slajdu ................................................ 648 Tworzenie spisu treŁci prezentacji ........................................................ 649 ĩîczenie z ukrytym slajdem ................................................................. 649 Wstawianie przycisku akcji .................................................................. 650 Otwieranie wstawionego pliku ............................................................. 652 Wzorce slajdów: potĂga szablonów .......................................................... 653 Zmienianie wyglîdu wszystkich slajdów w prezentacji ......................... 654 Zmienianie ukĪadu dla konkretnego typu slajdów ................................. 656 Tworzenie nowego ukĪadu .................................................................... 656 Praca ze wzorcami materiaĪów informacyjnych i notatek ...................... 657 WspóĪpraca ............................................................................................. 660 Dodawanie i czytanie komentarzy ........................................................ 660 Porównywanie wersji prezentacji .......................................................... 662 Rozdziaę 23. Dodawanie multimediów i animacji .........................................665 Umieszczanie klipów multimedialnych w prezentacji .............................. 665 Dodawanie wideo z dysku twardego ...................................................... 666 Dodawanie wideo z witryny internetowej ............................................. 666 Dodawanie animowanego obiektu clipart ............................................. 668 Dodawanie dşwiĂku z dysku twardego .................................................. 669 Dodawanie dşwiĂkowego obiektu clipart .............................................. 670 Nagrywanie audio ................................................................................ 670 Formatowanie klipów wideo ................................................................. 671 Formatowanie klipów audio ................................................................. 672 Edytowanie klipów multimedialnych ................................................... 673 Animowanie obiektów ............................................................................ 678 Animowanie obiektu ............................................................................ 679 Zmienianie animacji ............................................................................ 681 Regulowanie opcji efektu ...................................................................... 681 Dodawanie wiĂkszej liczby animacji ..................................................... 684 Tworzenie Łcieški ruchu ...................................................................... 684 Wyzwalanie animacji ........................................................................... 686 OkreŁlanie czasu animacji .................................................................... 687 Zmienianie kolejnoŁci animacji ........................................................... 688 Usuwanie animacji .............................................................................. 688 Korzystanie z okienka animacji ............................................................ 688 Animowane listy .................................................................................. 690 SkĪadanie obiektów na stosie ................................................................ 691 Animowanie grafik SmartArt ............................................................... 692 Tworzenie przejŁð pomiĂdzy slajdami ...................................................... 693 Dodawanie przejŁcia ............................................................................ 693 Strojenie efektów przejŁð ...................................................................... 694 Dodawanie dşwiĂku do przejŁcia .......................................................... 694 OkreŁlanie czasu przejŁð ....................................................................... 694 S P I S T R E ĝ C I 15 Rozdziaę 24. Czas na pokaz! WyIJwietlanie prezentacji ............................... 695 Start, nawigacja, koniec: wskazówki i skróty ............................................695 Uruchamianie pokazu slajdów ..............................................................696 Zmienianie slajdów ..............................................................................696 KoĬczenie pokazu slajdów ....................................................................698 Przed pokazem: przygotowania ................................................................699 Dodawanie narracji do pokazu slajdów .................................................701 Tworzenie niestandardowego pokazu ...................................................703 Tworzenie materiaĪów informacyjnych .................................................705 Przygotowywanie pokazu ......................................................................706 Na pokazie ..............................................................................................708 Parametry do sprawdzenia ....................................................................708 Uruchamianie pokazu slajdów ..............................................................708 Podczas pokazu ....................................................................................709 KoĬczenie pokazu .................................................................................713 Inne opcje prezentacji ..............................................................................713 Emisja pokazu slajdów .........................................................................713 Tworzenie samodzielnego pokazu ........................................................716 Tworzenie interaktywnego pokazu slajdów ...........................................718 PrzeksztaĪcanie prezentacji w wideo ......................................................719 UdostĂpnianie prezentacji .......................................................................720 Pakowanie prezentacji na pĪytĂ CD lub DVD ........................................720 Czýļë V Inne narzýdzia pakietu Office Rozdziaę 25. OneNote .....................................................................................725 Co to jest OneNote? ................................................................................725 Zapoznanie siĂ z przestrzeniî roboczî programu OneNote ....................727 Tworzenie i wypeĪnianie notesu ...............................................................727 Dodawanie notatek do strony ...............................................................729 Porzîdkowanie notesu .............................................................................734 Praca z sekcjami i stronami ..................................................................734 Usuwanie notesów, sekcji i stron ..........................................................736 Zarzîdzanie poszczególnymi notesami ....................................................737 Pisanie notatek bocznych .....................................................................737 ĩîczenie notatki z jej şródĪem ...............................................................738 Oznaczanie notatki ..............................................................................739 Znajdowanie notatki ............................................................................742 WyŁwietlanie notesów .............................................................................742 UdostĂpnianie notatek ............................................................................743 Znajdowanie zmian wprowadzonych przez innych ................................744 WysyĪanie strony pocztî elektronicznî .................................................744 Korzystanie z OneNote z innymi programami Office ...............................745 Ušywanie poĪîczonych notatek .............................................................745 Wprowadzenie plików pakietu Office do OneNote ................................747 16 S P I S T R E ĝ C I Rozdziaę 26. Office Web Apps ........................................................................749 Wprowadzenie do pakietu Office w internecie .......................................... 749 Konfigurowanie aplikacji Office Web Apps .............................................. 751 Logowanie siĂ do SkyDrive ................................................................... 751 Tworzenie i edycja plików ....................................................................... 753 Zapisywanie pliku Office Web Apps ..................................................... 755 Praca z folderami w SkyDrive .................................................................. 755 Tworzenie folderu ................................................................................ 755 WyŁwietlanie plików w folderze ............................................................ 756 Zmienianie nazwy folderu .................................................................... 756 Usuwanie folderu ................................................................................. 756 Zarzîdzanie plikami w SkyDrive ............................................................. 757 Otwieranie pliku .................................................................................. 757 ĩadowanie plików do SkyDrive ze swojego komputera .......................... 757 Pobieranie plików ze SkyDrive do swojego komputera .......................... 759 Przenoszenie, zmienianie nazwy, usuwanie: wskazówki dotyczîce zarzîdzania plikami ......................................... 760 WspóĪdzielenie plików ............................................................................ 760 OkreŁlanie uprawnieĬ .......................................................................... 761 Komentowanie ..................................................................................... 763 Równoczesna edycja w Excelu .............................................................. 763 Docs.com: Office Web Apps dla Facebooka .............................................. 764 Dodawanie plików Docs ....................................................................... 765 WyŁwietlanie dokumentów .................................................................. 767 Edycja dokumentu ............................................................................... 767 UdostĂpnianie dokumentu ................................................................... 768 WyŁwietlanie dokumentów przyjacióĪ .................................................. 768 Dodatki Dodatek A Dostosowywanie aplikacji Office 2010 .........................................771 Dostosowywanie paska narzĂdzi Szybki dostĂp ........................................ 771 Dostosowywanie Wstîški ....................................................................... 773 Dostosowywanie paska stanu .................................................................. 775 Skorowidz ........................................................................................................ 777 S P I S T R E ĝ C I 17 3 ROZDZIAà Tabele, grafika i wykresy W spóĪczesne przetwarzanie tekstów to nie tylko sĪowa, a Word 2010 jest tego znakomitym przykĪadem. Pomimo iš tekst nadal stanowi prze- wašajîcî wiĂkszoŁð zawartoŁci dokume
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik
Autor:
,

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: