Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00249 004972 15200437 na godz. na dobę w sumie
Original War - poradnik do gry - ebook/pdf
Original War - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 50
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Ten poradnik troszkę różni się od innych – nie jest to zbiór wskazówek „jak grać, aby wygrać” tylko przeprowadzenie Ciebie, Graczu od pierwszej misji do końca całej historii, która jest naprawdę fascynująca.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Amerykanie #01
-Amerykanie #02
-Amerykanie #03
-Amerykanie #04
-Amerykanie #05
-Amerykanie #06
-Amerykanie #07
-Amerykanie #08
-Amerykanie #09
-Amerykanie #10
-Amerykanie #11
-Amerykanie #12
-Amerykanie #12a
-Amerykanie #13
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 36

Informacja o grze

Jest to bardzo ciekawa gra strategiczna autorstwa firmy Altar Interactive, która dzięki umiejętnemu połączeniu elementów gier należących do gatunku RTS i cRPG, zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurencyjnych produkcji.

Gra Original War, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2001 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Original War autor: Piotr „Zodiac” Szczerbowski (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Original War – Poradnik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I SPIS TREŚCI_________________________________________________________ 2 Wprowadzenie _________________________________________________________ 3 Amerykanie ___________________________________________________________ 4 01: Przyjęcie-Niespodzianka ____________________________________________ 4 02: Kradzież Stali _____________________________________________________ 5 03: Szarża __________________________________________________________ 6 04: Chrzest Ognia_____________________________________________________ 8 05: Dusza Małpoluda __________________________________________________ 9 06: Pozdrowienia z Przyszłości _________________________________________ 11 07: Czas Zemsty _____________________________________________________ 12 08: Urodzeni Bohaterowie _____________________________________________ 13 09: Syberyt! ________________________________________________________ 14 10: Dżin w Butelce ___________________________________________________ 16 11: Arabska Zagadka _________________________________________________ 17 12: Łowy na Lisa ____________________________________________________ 19 12a: Długi Marsz ____________________________________________________ 21 13: Zimna Wojna ____________________________________________________ 21 13a: Pokój na Ziemi __________________________________________________ 23 14: Pojedynek ______________________________________________________ 24 14a: Grunt to Dobry Plan ______________________________________________ 26 15: Odliczanie ______________________________________________________ 27 15a: Wojna to Pokój__________________________________________________ 29 Rosjanie _____________________________________________________________ 31 01: Jesteśmy Najlepsi ________________________________________________ 31 02: Wielkie Łowy ____________________________________________________ 32 03: Zagłada ________________________________________________________ 33 04: Modlitwa za Poległych _____________________________________________ 34 05: Szerokie Wody ___________________________________________________ 36 06: Krok po Kroku ___________________________________________________ 37 07: Lisia Nora _______________________________________________________ 38 08: Eskalacja _______________________________________________________ 39 09: Operacja Epsilon _________________________________________________ 41 10: W pogoni za Postępem_____________________________________________ 42 11: Nowe zakończenie ________________________________________________ 42 12x: Oczyszczenie ___________________________________________________ 43 12: Rewolucja październikowa__________________________________________ 43 12a: Kot i mysz _____________________________________________________ 44 13: Triangulacja _____________________________________________________ 45 13a: Pokój na ziemi.__________________________________________________ 46 14: Barwy główne ___________________________________________________ 47 15: Ostatnie Starcie __________________________________________________ 48 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 www.gry-online.pl Original War – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie O grze Original War można powiedzieć wiele rzeczy, ale nigdy, że jest łatwa. Długie skomplikowane misje, cele, których zrealizowanie graniczy z cudem i pojawienie się kilku elementów RPG (statystyki każdego żołnierza) wymagają ogromnych pokładów energii i samozaparcia. Nie raz można natknąć się na niby proste sytuacje, jednak ich rozwiązanie wcale takie jak by się mogło wydawać proste nie jest. Przekonałem się o tym na własnej skórze – widząc na forum wpisu czytelników GOLa od razu pomyślałem o napisaniu poradnika. Dopiero po odpaleniu gry doszło do mnie, w co się wpakowałem. Ten poradnik troszkę różni się od innych – nie jest to zbiór wskazówek „jak grać, aby wygrać” tylko przeprowadzenie Ciebie, Graczu od pierwszej misji do końca całej historii, która jest naprawdę fascynująca. To dzięki nagłym zwrotom akcji czy nawet wyjaśnianiu małymi kroczkami bawiłem się doskonale, mimo wysokiego stopnia trudności (chociaż przeszedłem wszystko na „średnim”). Wypada jeszcze wspomnieć o medalach – specjalnych nagrodach otrzymywanych za specjalne osiągnięcia. Oczywiście opisałem, jak dostać wszystkie trzy (bo tyle można maksymalnie) w każdej misji. Tyle słowem wstępu. Niech słowo zamieni się w czyn, czyli do boju! Strona: 3 www.gry-online.pl Original War – Poradnik GRY-OnLine Amerykanie 0 1 : P r z y j ę c i e - N i e s p o d z i a n k a Bardzo prosta i krótka misja. Jest to swoiste wprowadzenie do świata Original War, czyli po prostu tutorial. Niewielkie kwadraty z pytajnikami po kliknięciu włączą system pomocy, który krok po kroku przeprowadzi Cię przez podstawowe zagadnienia oraz odpowie na wszystkie pytania, których w miarę spędzonego nad grą czasu będzie coraz więcej. Warto wspomnieć, że misja ta rozgrywa się na dwóch mapach – pierwszej, przedstawiającej świat teraźniejszy i drugiej, 2mln lat p.n.e. John’ie MacMillan’ie – przygotuj się na największą przygodę swojego życia! C e l e m i s j i : 1) Przejdź w prawo, do EONa Nic prostszego. Po krótkiej rozmowie z Joan ruszaj na wschód (czyli notabene w prawo :). Najszybciej będzie, jeśli przedrzesz się przez niewielką, syberyjską bazę Amerykanów znajdującą się mniej więcej w centrum mapy. Na miejscu #1 spotkasz swoich kolegów, czekających na Twoje przybycie. Po krótkiej rozmowie będzie dane Ci dokonać wyboru: (cid:131) Przejść przez EONa i grać dalej. (cid:131) Zrezygnować i tym samym zakończyć misje niepowodzeniem. Cel 1 osiągnięty Kontynuujesz grę już w prehistorii. Nowa mapa, misja jednak ta sama. N o w e c e l e m i s j i : 2) Przeżyj Zaraz po teleportacji zostaniesz, jakby to delikatnie powiedzieć, uświadomiony o kryjącym się w okolicy niebezpieczeństwie. Musisz się schronić w bezpiecznym miejscu. Po skończonej rozmowie przez radio z nieznajomym, uciekaj na południowy- zachód, w stronę lasu. Skieruj się następnie na zachód, gdzie w okolicy niewielkiego strumyka #2 spotkasz Bobby’iego Brandon’a, który przyłączy się do Ciebie. Jego zdrowie jest, co prawda, mocno nadwerężone, ale naukowiec (niestety spotkasz go dopiero w następnej misji) szybko przywróci Bobby’iego do zdrowia. Za kilka chwil przyjdą nowe rozkazy. N o w e c e l e m i s j i : 3) Przejdź do północno-wschodniego rogu mapy, aby zakończyć misję. 4) Odnajdź trzeciego żołnierza. Poza tym w południowo-wschodnim oraz północno-zachodnim rogu mapy znajdują się fortyfikacje przeciwnika, nie do pokonania, więc staraj się do nich zbytnio nie zbliżać. Musisz przedrzeć się przez patrolowaną przez wroga drogę (na północ od miejsca startu – [S]), której pilnuje czołg. Musisz wykorzystać chwilę, w której pojedzie on na północ, aby móc przekraść się kilkanaście metrów na wschód wzdłuż drogi i dalej na północ, do zalesionego obszaru. Mniej więcej, kiedy będziesz w połowie drogi do punktu #4, przez radio odezwie się mówiący z lekko rosyjskim akcentem człowiek, który rozkaże Ci ruszać na północ. Strona: 4 www.gry-online.pl Original War – Poradnik GRY-OnLine N o w e c e l e m i s j i : 5) Przejdź do środka północnej części mapy, aby zakończyć misję. To pułapka. Nie dość, że okolica punktu #5 mapy jest silnie ufortyfikowana, to do tego musisz mieć się na baczności i cały czas postępować roztropnie, podążając w stronę prawidłowego zakończenia - #3. Natychmiast po otrzymaniu powyższego rozkazu odezwie się pierwszy nieznajomy, ten sam, który ostrzegł Cię na samym początku. Będziesz mógł zdecydować, czy spróbować nawiązać kontakt radiowy i zapytać o wyjaśnienie tego mentliku: (cid:131) Gdy wybierzesz ‘NIE’ nic złego się nie stanie, będziesz miał do wyboru dwie opcje zakończenia misji: #3 i #5 (czyli pułapkę). (cid:131) Jeśli natomiast skorzystasz z radia, czyli wybierzesz ‘TAK’, przeciwnik odkryje Twoją aktualną pozycję i wyśle na powitanie kilka czołgów, co skończy się śmiercią podopiecznych i tym samym zakończeniem gry. Kontynuuj marsz na północ, gdzie w punkcie #4 czeka Cyrus Parker. Kiedy i on dołączy do oddziału, skieruj się na północny-wschód. Trzeba będzie pozbyć się tutaj dwóch żołnierzy nieprzyjaciela. Nie będzie to trudne, ponieważ są oni i tak mocno pokiereszowani, ale staraj się nie wysyłać na pierwszą linię nadwerężonego żołnierza, gdyż może szybko zginąć. Potem zostanie Ci już tylko wejść za świecącą na czerwono linię, co zakończy misję sukcesem – zrób to jak najszybciej, gdyż okoliczne jednostki w mig zjawią się na wezwanie swoich, co prawda już nieżywych, pobratymców. 0 2 : K r a d z i e ż S t a l i Igranie razem będziesz mógł sprawdzić się pod kątem Tym strategicznego myślenia. z niebezpieczeństwem, zmasowane ataki – to będzie dla Ciebie chleb powszedni. Zwiększy się także liczba ludzi oddanych pod Twoją komendę, włączając w to takie jednostki, jak: naukowiec – będzie leczył zranionych żołnierzy oraz inżynier – budowanie oraz transport towarów, to zadania, należące do jego obowiązków. A oto dokładny opis krok po kroku, warunkujący sposób pozytywnego zakończenia tej misji. C e l e m i s j i : 1) Zajmij wrogie składy w okolicy 2) Czekaj na dalsze rozkazy 3) Dołącz do pozostałych amerykańskich żołnierzy w okolicy. Już w kilka sekund po rozpoczęciu gry dołączą się do Ciebie nowi bohaterowie – Lisa Lawson (żołnierz), Gillian Johnson i Anthony Harper (inżynierowie). Korzystając z chwili spokoju poprzyglądaj się statystykom podwładnych – warto już teraz zastanowić się nad ukierunkowaniem rozwoju każdego z nich. Następnie ruszaj na północ, w stronę punktu #1 – silnie bronionej bazy przeciwnika. Po drodze spotkasz Paula Khattam’a (naukowiec). Będziesz musiał przyzwyczaić się do jego seplenienia – stanie się on najważniejszą jednostką, a to dzięki swoim uzdrawiającym zdolnościom. Jeszcze dalej na północ dostrzeżesz ciała zmarłych żołnierzy – to nasi! Będzie trzeba ominąć bazę #1, udając się na południe, tak, aby nikt nie zauważył Twoich podopiecznych. Na południu znajduje się niewielki zbiornik wodny. Możesz przejść przez specjalne (płytkie) miejsca na drugą stronę. Tam, w punkcie #2 spotkasz dwóch przeciwników strzelających do jednego z naszych – Bruce’a Clarka (żołnierz). Zastrzel ich, po czym wyślij Paula, aby uleczył ledwo trzymającego się jeszcze na tym świecie Bruce’a. Kiedy uleczysz wszystkich, skieruj się na wschód, gdzie za kolejną płycizną ruszaj na północ. Przy samej krawędzi mapy, w punkcie #3 znajdują się dwa czołgi, a przy nich trójka żołnierzy. Musisz ich zastrzelić zanim zdążą wejść do pojazdu! Czołgi możesz przejąć, wysyłając do nich Strona: 5 www.gry-online.pl Original War – Poradnik GRY-OnLine kierowcę (im wyższa umiejętność mechaniki, tym lepiej sprawuje się czołg). Proponuję wybrać Billy’iego, a jeśli uda Ci się przejąć drugą maszynę, to wsadź do niej kogokolwiek potrafiącego ją obsługiwać. Nieopodal dostrzeżesz skład – należy przejąć go swoim inżynierem. Kiedy tego dokonasz przełożony rozkaże zaatakować bazę #1. Zbierz wszystkich i ruszaj wąwozem na zachód. Najpierw należy zająć się bunkrem na wzniesieniu. Bazę najlepiej zaatakować od strony lasku na wschodzie, wyciągając wrogich żołnierzy na puste pole, z dala od kolejnego bunkra. Dopiero, kiedy się z nimi uporasz, ruszaj na bazę. Nie niszcz budynków – po przejęciu składu możesz się nimi także zaopiekować. Po tym nadejdą nowe rozkazy. N o w e c e l e m i s j i : 4) Przenieś jak najwięcej skrzyń z północno-wschodniej bazy (#3) do bazy północnej (#1). Chwilę po otrzymaniu powyższego rozkazu pojawi się w okolicy pewien Rosjanin – Michaił Bieriezow (mechanik). Zdradzi Ci swoją profesję i oznajmi, że został na wojnę zaciągnięty siłą. Tobie pozostanie możliwość ingerencji w jego przyszłość: (cid:131) możesz kazać go zabić, co nie przyniesie nic dobrego; (cid:131) możesz go puścić wolno, co także nie zaowocuje czymś specjalnym; (cid:131) lub po prostu możesz go przesłuchać i zamknąć w składzie, dzięki czemu dostaniesz medal (jest to optymalny wybór). N o w e c e l e m i s j i : 6) Zamknąć Rosjanina w składzie i pilnować. Rosjanin będzie się dziwnie zachowywał podczas przesłuchania, a Ty winieneś zdecydować się zamknąć go w bezpiecznym miejscu. Jednak musisz pilnować, aby nie uciekł, gdyż zostawiony bez ochrony może szybko czmychnąć za krzaki i już go więcej nie zobaczysz. Musisz, czym prędzej, zająć się transportem skrzyń (dokładny opis czynności jest podany w pomocy gry), ponieważ jest to wymóg do otrzymania medalu. Uważaj tylko na dzikie zwierzęta mogące zranić inżynierów. Kolejną czynnością powinno być wybudowanie bunkrów. Pierwszych nieproszonych gości możesz spodziewać się w niewielkim odstępie czasu po incydencie z Michaiłem, a będą to dwa średnie pojazdy kołowe. Na szczęście (dla nich oczywiście :-) nie będą się angażować w walkę, tylko uciekną wezwać posiłki. Dobuduj kilka bunkrów (więcej niż dwa, na zachodzie oczywiście, się nie opłaca, trzeba uważać na ilość skrzyń potrzebną do wykonania zadania) i ustaw ludzi, pilnując cały czas Rosjanina. Najlepiej, jeśli zamienisz jednego z żołnierzy na inżyniera, dzięki czemu zwiększysz prawdopodobieństwo wykonania celu 4. Postaw ludzi przy składzie i pilnuj zachodniej części. Po pewnym czasie pojawi się tam grupa nieprzyjaciela – czołg i kilku żołnierzy. Nie powinieneś mieć z nimi problemów. Jeśli zdołasz utrzymać bazę, misja zostanie pomyślnie zakończona. 0 3 : S z a r ż a Teraz wypłyniesz na głębokie wody, jednak nie będzie jeszcze trudnych sytuacji bez wyjścia. Będzie trzeba wybudować bazę, wyprodukować trochę sprzętu i uderzyć na przeciwnika. Stosując się dokładnie do moich zaleceń, możesz przejść tą misję bez większych strat, z dużym bonusem doświadczenia dla podwładnych. Po rozmowie z Cornell’em wybierz pięciu ludzi, którzy będą Ci towarzyszyć w dalszej drodze. Pamiętaj, że wszyscy są aktualnie żołnierzami, ale należy zabrać także dobrego inżyniera i naukowca. Po odpowiednim wyborze przekazane zostaną Ci aktualne cele misji. C e l e m i s j i : 1) Przejdź do południ owo-zachodniej bazy. 2) Czekaj na sygnał do ataku. Strona: 6 www.gry-online.pl Original War – Poradnik GRY-OnLine Nie próżnując, wsadź najlepszego mechanika do wozu i ruszaj wszystkimi jednostkami na wschód, do nowej bazy #1. Musisz przygotować się na pierwsze w tej misji spotkanie z wrogimi oddziałami (mniej więcej w połowie drogi) – trzech wrogich żołnierzy. Postaraj się likwidować ich po kolei, jednego po drugim. Po ich pokonaniu musisz już tylko dotrzeć na miejsce. Zaraz po odnalezieniu bazy #1 dołączą do Ciebie stacjonujące w tym miejscu jednostki. Będzie to dwoje inżynierów (Michael Turner, Hallie Gillian), jeden żołnierz (Henry Lynch) i jeden naukowiec (Michael Walker). Rozpocznij natychmiast budowę laboratorium, a po jej zakończeniu zamień niedzielnego żołnierza ze zdolnościami naukowymi na naukowca. Niech się zajmie badaniami. Natomiast inżynierowie powinni znosić pojawiające się w okolicy skrzynie – czyli notabene jeden z trzech rodzajów surowców. Kiedy w bazie zjawi się Frank Forsyth, doskonały zwiadowca, będziesz mógł wydać mu rozkaz. (cid:131) Niech kontynuuje swój zwiad, co się bardzo opłaci. (cid:131) Niech pozostanie przy tobie na czas szturmu. Zostaw jednego żołnierza w bunkrze, a resztą w obstawie naukowca (aby leczył rany) ruszaj na północ od bazy. Nie podchodź jednak na razie do instalacji nieprzyjaciela tylko oczyść lasek. W pierwszej kolejności załatw dwa oddziały po dwóch żołnierzy, po czym ruszaj w kierunku wschodnim. Tam spotkasz jeszcze jedną grupę. To już trzy za pasem. Kolejna powinna wyjść z północy, a piąta będzie atakować Twoje pozycje. Musisz ich zabić, aby nie poinformowali dowódców o Twoich pozycjach – jeśli to zrobią, licz się z atakiem kilku czołgów. Oczywiście nie puść im tego płazem. Wylecz wszystkich, po czym przygotuj się do szturmu na wrogie instalacje w punkcie #2. Ale dopiero po otrzymaniu sygnału do ataku! N o w e c e l e m i s j i : 3) John MacMillan oraz czterech członków jego drużyny musi dotrzeć do północnej części mapy. 4) Spróbuj przerzucić przez linie frontu chociaż jeden pojazd. 5) Przedrzyj się do północnego krańca mapy przy jak najmniejszych stratach własnych. Najpierw zlokalizuj i z daleka (tak, aby przeciwnik Cię nie zauważył) rozwal szyb naftowy. Potem zajmij się elektrownią, uważając na działka oraz na schodzących się z okolicy żołnierzy. Teraz wróć na zachód i zacznij likwidować pojedynczo wszystkie czołgi i piechotę nieprzyjaciela, szczególnie w okolicy elektrowni #3. Ją także zniszcz. Trzeba przejść w tym miejscu na północ (jednak nie za daleko – jeśli dostaniesz komunikat od Cornell’a to trzeba wczytać grę) i zniszczyć kolejną elektrownię oraz dalej na wschód, fabrykę, uważając ciągle na aktywne działka. W okolicy będzie też jeszcze jeden czołg oraz kilku ludzi, jednak nie powinni Ci bardziej zagrozić. Pamiętaj o ciągłym leczeniu podwładnych! Przejdź następnie bardziej na wschód – w stronę punktu #4. Tutaj należy posłużyć się pewnym trikiem – podchodząc jak najbliżej północnej krawędzi mapy (jednak aby żadna jednostka poza MacMillan’em nań nie weszła) zniszcz szyb naftowy oraz trzy elektrownie – to wyłączy wszystkie działka. W międzyczasie możesz spodziewać się ataku nieprzyjaciela, ale cała grupa będzie sobie w stanie z nimi poradzić. Kiedy i ta baza zostanie zniszczona, a wszyscy żołnierze siedzący w działkach zabici, rozkaż wszystkim jednostkom przybyć do północnego krańca mapy (trzeba wybrać opcje: poczekaj na innych). Można jeszcze wybudować pojazd i przewieźć go na północ, co zaowocuje dodatkowym medalem. Strona: 7 www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Original War - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: