Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00259 008590 10442116 na godz. na dobę w sumie
Osiem minut medytacji. Spokój umysłu na co dzień - książka
Osiem minut medytacji. Spokój umysłu na co dzień - książka
Autor: Liczba stron: 184
Wydawca: Sensus Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-246-5214-3 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> psychologia i filozofia >> psychologia duszy i umysłu
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).
Ile czasu trzeba poświęcić, aby doświadczyć uczucia wewnętrznego spokoju? Ta napisana prostym i zrozumiałym językiem książka pozwoli Ci znaleźć czas na chwilę medytacji, dzięki której będziesz mógł się wyciszyć i odzyskać jasność umysłu bez względu na to, jak bardzo jesteś zapracowany.
Lama Surya Das,
autor książki Awakening the Buddha Within

 

Osiem minut, aby osiągnąć spokój ducha

Osiem minut, aby zmniejszyć poziom stresu

Osiem minut, aby poprawić koncentrację

Osiem minut, aby być szczęśliwym

Ciągle za czymś gonisz, nieustannie brakuje Ci czasu, przytłaczają Cię setki obowiązków? Współpracownicy doprowadzają Cię do szału, a codzienny stres zamienia Twoje życie w piekło? Kiepsko śpisz? A może cierpisz na bóle głowy lub brzucha? Bezcenne rady mówiące, abyś się zrelaksował, bo szkoda życia, z jakiegoś powodu nie przynoszą ukojenia?

Weź głęboki oddech i zaserwuj sobie osiem minut medytacji. Odnajdź wewnętrzny spokój i poczucie bezpieczeństwa bez sięgania po leki i używki. Poznaj rewolucyjny, nowy program, który bez problemu dopasujesz do swojego stylu życia. Ta książka uczyni z Ciebie prawdziwego praktyka, a jej lektura skłoni Cię do uśmiechu i natychmiastowej poprawy humoru. Taki sposób nauki nie kłóci się bowiem z założeniami sztuki medytacji, za to jest najlepszym sposobem zdobycia podstawowych umiejętności.

Medytacja to doskonały, pozbawiony szkodliwego tłuszczu oraz konserwantów, bezinwazyjny sposób na proste, spokojne i szczęśliwe życie w naszym skomplikowanym świecie.

 


 

Victor Davich jest autorem cieszącej się niezwykłą popularnością książki The Best Guide to Meditation. Praktykuje medytację od ponad dwudziestu pięciu lat. Pobierał lekcje u najlepszych nauczycieli, a dziś dzieli się swoją wiedzą i umiejętnościami z resztą świata.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Tytuł oryginału: 8 Minute Meditation: Quiet Your Mind. Change Your Life Tłumaczenie: Anna Kanclerz ISBN: 978-83-246-5214-3 Copyright © 2004 by Victor Davich All rights reserved. All rights reserved including the right of reproduction in whole or in part in any form. This edition published by arrangement with Perigee, a member of Penguin Group (USA) Inc. Polish edition copyright © 2014 by Helion S.A. All rights reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji. Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli. Projekt okładki: ULABUKA Materiały graficzne na okładce zostały wykorzystane za zgodą Shutterstock Images LLC. Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce. Drogi Czytelniku! Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres http://sensus.pl/user/opinie/8minme Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję. Wydawnictwo HELION ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63 e-mail: sensus@sensus.pl WWW: http://sensus.pl (księgarnia internetowa, katalog książek) Printed in Poland. • Kup książkę • Poleć książkę • Oceń książkę • Księgarnia internetowa • Lubię to! » Nasza społeczność SPIS TRE(cid:165)CI Przedmowa Pocz(cid:200)tki CZ(cid:125)(cid:165)(cid:109) I PODSTAWOWE INFORMACJE CZ(cid:125)(cid:165)(cid:109) II PROGRAM O(cid:165)MIOMINUTOWYCH SESJI MEDYTACJI TYDZIE(cid:148) PIERWSZY Po prostu oddychaj TYDZIE(cid:148) DRUGI „Nagi” d(cid:283)wi(cid:218)k TYDZIE(cid:148) TRZECI Obserwacja dozna(cid:241) fizycznych TYDZIE(cid:148) CZWARTY Magiczny moment TYDZIE(cid:148) PI(cid:107)TY Uprzejma odmowa TYDZIE(cid:148) SZÓSTY Prywatny seans TYDZIE(cid:148) SIÓDMY Medytacja mi(cid:239)uj(cid:200)cej dobroci TYDZIE(cid:148) ÓSMY Po(cid:239)(cid:200)czenie kilku technik CZ(cid:125)(cid:165)(cid:109) III ROZSZERZENIE PROGRAMU Witaj w cz(cid:218)(cid:258)ci III, b(cid:218)d(cid:200)cej rozszerzeniem programu o(cid:258)miominutowych sesji medytacji Co Ci daje rozszerzenie programu? Kontynuacja praktyki. W(cid:239)(cid:200)czenie medytacji do codziennego (cid:285)ycia Ponad osiem minut Wzorzec medytacji w praktyce Medytacja w praktyce Rozszerzanie medytacji mi(cid:239)uj(cid:200)cej dobroci na innych Rozszerzenie mi(cid:239)uj(cid:200)cej dobroci na innych Pytania i odpowiedzi dotycz(cid:200)ce medytacji mi(cid:239)uj(cid:200)cej dobroci Lista polecanych przeze mnie materia(cid:239)ów dodatkowych Na zako(cid:241)czenie Podzi(cid:218)kowania O autorze 7 9 23 63 67 77 87 97 105 113 123 131 145 147 148 149 150 155 158 160 161 164 169 175 177 181 Kup książkęPoleć książkę 6 OSIEM MINUT MEDYTACJI Kup książkęPoleć książkę TYDZIE(cid:148) PIERWSZY PO PROSTU ODDYCHA J 67 TYDZIE(cid:148) PIERWSZY PO PROSTU ODDYCHAJ GDZIE JESTE(cid:165)? Witam na pocz(cid:200)tku programu o(cid:258)miominutowych sesji medytacji. Poznawaniu czego(cid:258) nowego zawsze towarzysz(cid:200) pytania, w(cid:200)tpliwo(cid:258)ci i nadzieje. By(cid:202) mo(cid:285)e liczysz na to, (cid:285)e podczas medytacji nagle doznasz o(cid:258)wiecenia, cokolwiek to s(cid:239)owo dla Ciebie znaczy. Z drugiej strony mo(cid:285)esz z góry za(cid:239)o(cid:285)y(cid:202), (cid:285)e medytacja b(cid:218)dzie jeszcze jednym bezsen- sownym przedsi(cid:218)wzi(cid:218)ciem, takim jak ta dieta, któr(cid:200) wypróbowa(cid:239)e(cid:258) w zesz(cid:239)ym miesi(cid:200)cu i która zako(cid:241)czy(cid:239)a si(cid:218) fiaskiem. Oba nastawienia s(cid:200) normalne i nale(cid:285)y si(cid:218) ich spodziewa(cid:202). Najlepiej zrobisz, je(cid:258)li po prostu zapomnisz zarówno o pozytywnych, jak i nega- tywnych oczekiwaniach. Zamiast tego postanów sobie, (cid:285)e codziennie b(cid:218)dziesz poznawa(cid:239) ten program z ka(cid:285)d(cid:200) minut(cid:200) medytacji. Kup książkęPoleć książkę 68 OSIEM MINUT MEDYTACJI Dzisiaj przypada pierwszy dzie(cid:241) realizacji programu. Po tygodniu b(cid:218)dziesz mia(cid:239) za sob(cid:200) siedem sesji medytacji, które w sumie trwaj(cid:200) prawie godzin(cid:218). Zadaj wi(cid:218)c sobie pytanie: Czy mog(cid:218) po(cid:258)wi(cid:218)ci(cid:202) godzin(cid:218) mojego (cid:285)ycia, aby przekona(cid:202) si(cid:218), czy potrafi(cid:218) je zmieni(cid:202)? Oczywi(cid:258)cie, (cid:285)e tak. CO B(cid:125)DZIESZ ROBI(cid:146)? Program o(cid:258)miominutowych sesji medytacji rozpoczyna si(cid:218) od skutecznej i prostej techniki polegaj(cid:200)cej na obserwowaniu swojego oddechu. Kiedy(cid:258) odwiedzi(cid:239)em mistrza zen w jego klasztorze znajduj(cid:200)cym si(cid:218) na szczycie góry w Kalifornii. Udzieli(cid:239) mi tylko jednej wskazówki: „Zwró(cid:202) uwag(cid:218) na oddech”. Kiedy to us(cid:239)ysza(cid:239)em, pomy(cid:258)la(cid:239)em, (cid:285)e medytacja b(cid:218)dzie czym(cid:258) nie- zwykle (cid:239)atwym, niewymagaj(cid:200)cym (cid:285)adnego wysi(cid:239)ku. Powiedzia(cid:239)em wi(cid:218)c mistrzowi, (cid:285)e chcia(cid:239)bym dosta(cid:202) jakie(cid:258) ambitniejsze, bardziej „m(cid:218)skie” zadanie. Mistrz u(cid:258)miechn(cid:200)(cid:239) si(cid:218) znacz(cid:200)co, poklepa(cid:239) mnie po ramieniu i poleci(cid:239) skupi(cid:202) si(cid:218) na oddychaniu przynajmniej przez trzy wdechy. Usiad(cid:239)em nieruchomo, zamkn(cid:200)(cid:239)em oczy i zabra(cid:239)em si(cid:218) do dzie(cid:239)a. Po pierwszym wydechu zacz(cid:200)(cid:239)em planowa(cid:202) menu na przyj(cid:218)cie, które mia(cid:239)em wyda(cid:202) za cztery miesi(cid:200)ce. Po drugim wydechu zacz(cid:200)(cid:239)em si(cid:218) zastanawia(cid:202), w jaki sposób mam si(cid:218) upewni(cid:202), (cid:285)e moja honda spe(cid:239)nia wy(cid:258)rubowane kalifornijskie normy emisji spalin. Mo(cid:285)esz sobie wyobrazi(cid:202), o czym my(cid:258)la(cid:239)em po trzecim oddechu. Mo(cid:285)e Ci si(cid:218) wydawa(cid:202), (cid:285)e koncentracja na oddechu jest prosta jak dzieci(cid:218)ca igraszka. Jednak stale „w(cid:218)druj(cid:200)cy” umys(cid:239) miesza nam szyki. Mój przyjaciel Josh Baran okre(cid:258)la to zjawisko przebywaniem w innym (cid:258)wiecie — gdzie indziej i kiedy indziej. Jednak strze(cid:285)onego pan Bóg strze(cid:285)e. Kiedy podczas medytacji (poniewa(cid:285) nie mam (cid:285)adnych w(cid:200)tpliwo(cid:258)ci, (cid:285)e b(cid:218)dziesz j(cid:200) praktykowa(cid:239)) z(cid:239)apiesz si(cid:218) na tym, (cid:285)e my(cid:258)lisz o pieczeniu ciasteczek albo o wyborze restauracji, w której masz zje(cid:258)(cid:202) tego wieczoru kolacj(cid:218), musisz sobie Kup książkęPoleć książkę TYDZIE(cid:148) PIERWSZY PO PROSTU ODDYCHA J 69 u(cid:258)wiadomi(cid:202), (cid:285)e Twoje my(cid:258)li zacz(cid:218)(cid:239)y b(cid:239)(cid:200)dzi(cid:202). Nie miej jednak wyrzu- tów, (cid:285)e jeste(cid:258) kiepskim adeptem medytacji, tylko z powrotem skon- centruj si(cid:218) na oddechu. Na tym polega sztuka medytacji oddechu: obserwujesz oddech, zbaczasz z kursu, u(cid:258)wiadamiasz sobie, (cid:285)e zb(cid:239)(cid:200)dzi(cid:239)e(cid:258) my(cid:258)lami gdzie(cid:258) daleko, wi(cid:218)c powracasz spokojnie do koncentracji na oddychaniu. I tak w kó(cid:239)ko. Jak ju(cid:285) wcze(cid:258)niej wspomnia(cid:239)em, medytacja polega na praktyce. Nie martw si(cid:218), udziel(cid:218) Ci o wiele bardziej szczegó(cid:239)owych wska- zówek, ni(cid:285) zrobi(cid:239) to mój mistrz zen. Zaczynajmy. WSKAZÓWKI NA TYDZIE(cid:148) PIERWSZY PO PROSTU ODDYCHAJ PRZYGOTOWANIE (cid:120) Nastaw minutnik na osiem minut. (cid:120) Usi(cid:200)d(cid:283) na krze(cid:258)le i przyjmij pozycj(cid:218) do medytacji, rozlu(cid:283)nij si(cid:218), ale pozo- sta(cid:241) czujny. (cid:120) Delikatnie zamknij oczy. (cid:120) We(cid:283) d(cid:239)ugi, g(cid:239)(cid:218)boki wdech, w czasie którego zapomnisz o bie(cid:285)(cid:200)cych zmartwieniach, nadziejach i marzeniach. Wstrzymaj na chwil(cid:218) oddech. Nast(cid:218)pnie powoli, spokojnie wypu(cid:258)(cid:202) powietrze. (cid:120) Zrób to jeszcze raz. We(cid:283) g(cid:239)(cid:218)boki wdech i do ko(cid:241)ca si(cid:218) rozlu(cid:283)nij. (cid:120) W(cid:239)(cid:200)cz minutnik. WSKAZÓWKI (cid:120) Zwró(cid:202) uwag(cid:218), czy kontrolujesz oddech. Je(cid:258)li tak, przesta(cid:241) o tym my(cid:258)le(cid:202) i zrelaksuj si(cid:218). (cid:120) Skup si(cid:218) na tej cz(cid:218)(cid:258)ci cia(cid:239)a, w której oddychanie jest najbardziej odczu- walne. To mo(cid:285)e by(cid:202) klatka piersiowa, przepona lub nos. Ka(cid:285)dy wybór jest dobry. (cid:120) Skieruj swoj(cid:200) uwag(cid:218) na to miejsce. Nazwijmy je „punktem zakotwiczenia”. Kup książkęPoleć książkę 70 OSIEM MINUT MEDYTACJI (cid:120) Obserwuj naturalny rytm oddechu w punkcie zakotwiczenia. Nie traktuj tego jak obserwacji w(cid:239)asnego oddechu, ale samego zjawiska oddychania. (cid:120) Akceptuj… akceptuj… akceptuj… Nie musisz si(cid:218) w nic anga(cid:285)owa(cid:202) ani niczego zgadywa(cid:202). (cid:120) Zaczynasz b(cid:239)(cid:200)dzi(cid:202) gdzie(cid:258) my(cid:258)lami? Nie ma sprawy. Tylko sobie to u(cid:258)wia- dom, a nast(cid:218)pnie spokojnie wró(cid:202) do punktu zakotwiczenia — oddy- chania. (cid:120) Spróbuj kontrolowa(cid:202) tylko jeden cykl wdechu i wydechu. Je(cid:258)li Ci si(cid:218) uda(cid:239)o, to znaczy, (cid:285)e mo(cid:285)esz to powtórzy(cid:202). Nie przejmuj si(cid:218), je(cid:258)li Ci si(cid:218) to nie uda. Po prostu zacznij od pocz(cid:200)tku. (cid:120) Czujesz si(cid:218) sfrustrowany albo poirytowany? U(cid:258)wiadom sobie swoje emocje i wró(cid:202) do punktu zakotwiczenia. (cid:120) Post(cid:218)puj zgodnie z powy(cid:285)szymi instrukcjami. Wystarczy, (cid:285)e b(cid:218)dziesz obserwowa(cid:239) naturalny cykl oddechu w punkcie zakotwiczenia. (cid:120) Czy mo(cid:285)esz (cid:258)ledzi(cid:202) po prostu jeden wdech i wydech? (cid:120) Kontynuuj do czasu, gdy w(cid:239)(cid:200)czy si(cid:218) alarm minutnika. (cid:120) Powtarzaj to (cid:202)wiczenie przez osiem minut dziennie przez ca(cid:239)y tydzie(cid:241). JAK CI IDZIE? Na pocz(cid:200)tku praktyki medytacji wi(cid:218)kszo(cid:258)(cid:202) adeptów tej sztuki czuje si(cid:218) dziwnie. W gruncie rzeczy zdziwi(cid:239)bym si(cid:218), gdyby(cid:258) Ty czu(cid:239) si(cid:218) inaczej. Z powodu tego odczucia mo(cid:285)esz nabra(cid:202) przekonania, (cid:285)e nie jeste(cid:258) stworzony do medytacji. Bzdura. Pomy(cid:258)l tylko: by(cid:202) mo(cid:285)e osiem minut, które po(cid:258)wi(cid:218)casz na medy- tacj(cid:218), to pierwsza okazja w Twoim (cid:285)yciu, aby równocze(cid:258)nie znale(cid:283)(cid:202) cisz(cid:218), spokój i osi(cid:200)gn(cid:200)(cid:202) stan skupienia. Nawet je(cid:258)li trwa on dwie sekundy, to jest to radykalny, nowy sposób poznawania (cid:258)wiata. Nic dziwnego, (cid:285)e czujesz si(cid:218) troch(cid:218) dziwnie. Nauka medytacji jest jak zdobywanie nowej umiej(cid:218)tno(cid:258)ci. Pocz(cid:200)t- kowo mo(cid:285)esz by(cid:202) troch(cid:218) rozchwiany psychicznie i fizycznie, a nawet odczuwa(cid:202) z(cid:239)o(cid:258)(cid:202), czu(cid:202) si(cid:218) g(cid:239)upio i niezr(cid:218)cznie — jak prawdziwa niezdara. Wytrzymujesz jednak, poniewa(cid:285) chcesz medytowa(cid:202). Kup książkęPoleć książkę
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Osiem minut medytacji. Spokój umysłu na co dzień
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: