Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00603 008083 11010891 na godz. na dobę w sumie
Packet Tracer 6 dla kursów CISCO - Tom I - ebook/pdf
Packet Tracer 6 dla kursów CISCO - Tom I - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 180
Wydawca: OSDW Azymut Język publikacji: polski
ISBN: 978-8-3611-7377-9 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> sieci komputerowe >> budowa sieci
Porównaj ceny (książka, ebook (-20%), audiobook).
Książka Paket Tracer 6 dla kursów CISCO dedykowana jest wszystkim osobom chcącym nauczyć się tworzyć sieci, zarządzać nimi, diagnozować uszkodzenia, a nawet je projektować.  Tom I poświęcony jest podstawowym zagadnieniem, szczególnie poświęconym sieciom LAN, dlatego idealnie nadaje się dla osób, które dopiero rozpoczynają przygodę z sieciami.

W książce znaleźć można również wiele przykładów oraz ćwiczeń z rozwiązaniami, które można wykorzystać jako narzędzie do sprawdzenia swoich dotychczasowych umiejętności sieciowych oraz do usystematyzowania swojej wiedzy, na temat urządzeń, rodzajów przewodów i przede wszystkim konfiguracji i diagnostyki sieciowej. Przygotowane przez autora pliki przykładów i ćwiczeń dostępne są do pobrania z witryny naszego wydawnictwa pod adresem http://ksiazka.itstart.pl. Więcej na temat pobierania plików opisano we wstępie do książki.

Książka nadaje się również jako idealny podręcznik uzupełniający wiedzę praktyczną podczas wszystkich początkowych semestrów kursów Akademii CISCO.

Autorem książki jest Marek Smyczek, długoletni i doświadczony pedagog, instruktor Akademii Cisco, który z programem Cisco Networking Academy, miał styczność od początku jego istnienia w Polsce. Na co dzień pracuje w charakterze nauczyciela przedmiotów informatycznych w Technikum Nr1 imienia Jacka Karpińskiego w Piekarach Śląskich oraz pełni funkcję rzecznika prasowego szkoły. Ponadto jest autorem i redaktorem wielu publikacji z dziedzin elektroniki i informatyki.
Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Rozdział 4: PIERWSZE KROKI 4. Pierwsze kroki 4.1. Uruchomienie programu Pierwsze kroki Program najłatwiej uruchomić za pośrednictwem skrótu na pulpicie, choć równie dobrze możemy tego dokonać poprzez Menu Start systemu Windows. Należy też pamiętać, że program uruchomi się również jeżeli dwukrotnie klikniemy w ikonę dowolnego pliku zapisanego wcześniej w programie Packet Tracer. Rysunek 15 Ikona programu Podczas uruchamiania programu pojawi się na chwilę winieta programu, a po chwili powinno pojawić się główne okno programu , które przedstawia Rysunek 17. Rysunek 16 Winieta programu Packet Tracer 29 Pierwsze kroki Rysunek 17 Główne okno programu 4.2. Opis okna programu Program w górnej swojej części zawiera główne Menu w którym znajdziemy tu podstawowe komendy, takie jak Otwórz (Open), Zapisz (Save), drukowania (Print) i preferencji (Preferences) samego programu oraz pomocy (Help). Będziemy mieli również możliwość z poziomu menu dostęp do kreatora ćwiczeń w dziale Rozszerzenia (Extensions), jednak ta funkcja zostanie opisana w następnej części książki. Rysunek 18 Główne menu programu Pod głównym menu znajduje się zestaw przycisków będących skrótami do większości poleceń dostępnych w Głównym Menu programu opisanych w poprzednim akapicie oraz takich jak: Cofnij (Undo), Wykonaj ponownie(Redo), zoom, palety rysunku, a także okno dialogowe definiowania urządzeń (Custom device dialog) czy też dostęp do opisu sieci (Network information). Rysunek 19 Główny pasek przycisków 30 Ważnym elementem w programie jest też, boczny pasek, umiejscowiony po prawej stronie obszaru roboczego, który będzie służył do zaznaczania obiektów (Select), przesuwania ich (move layout), czy też usuwania (Delete). Oprócz podstawowych narzędzi roboczych, za pomocą tego paska będziemy mogli narysować proste obiekty graficzne (Draw), czy też zmienić ich rozmiar (Resize Shape). Pierwsze kroki W drugiej części paska znajdziemy opcje służące do testowania połączeń sieciowych (Add Simple PDU) i przeprowadzania testów nieco bardziej złożonych (Add Complex PDU). Rysunek 20 Boczny pasek programu W programie kluczowe znaczenie ma to w jakim trybie się pracuje, tzn. czy rysujemy lub testujemy topologię logiczną sieci (Logical), albo pracujemy obecnie nad topologią fizyczną sieci (Physical) gdzie będziemy mogli projektować nie tylko Miasta, budynki, pomieszczenia, a także szafki ze sprzętem sieciowym. Przełącznik ten znajduje się w lewym górnym rogu programu i przedstawia go poniższy rysunek. Rysunek 21 Przełącznik pomiędzy trybem Logicznym a fizycznym sieci Przykładowa topologia logiczna to widok schematu na którym widnieją wszystkie użyte w programie urządzenia sieciowe oraz w jaki sposób są ze sobą połączone, co przedstawia poniższy rysunek. 31 Pierwsze kroki Rysunek 22 Wygląd topologii logicznej Po przełączeniu się do topologii fizycznej obszar roboczy programu diametralnie się zmienia, przyjmując najpierw widok Miasta lub kilku miast, następnie (po kliknięciu w miasto) widok budynku, piętra, aż ostatecznie wygląd fizyczny szaf i pomieszczeń sieciowych, co przedstawiają kolejne cztery rysunki. Rysunek 23 Topologia fizyczna - widok miasta 32 Rysunek 24 Topologia fizyczna - widok budynku Pierwsze kroki Rysunek 25 Topologia fizyczna - wygląd fragmentu pomieszczenia 33 Pierwsze kroki Rysunek 26 Topologia fizyczna - widok szafy i urządzeń sieciowych Kolejnym ważnym w programie przełącznikiem, za pomocą którego mamy możliwość przełączania się pomiędzy trybem rzeczywistym (Realtime) i trybem symulacji (Simulation), jest przełącznik znajdujący się w prawym dolnym rogu obszaru roboczego. Rysunek 27 Przełącznik trybu rzeczywistego i trybu symulacji Następną częścią okna programu jest blok w którym to będziemy używać urządzeń do projektowania topologii sieciowej oraz okablowania za pomocą, którego będzie te urządzenia łączyć. Sprzęt sieciowy został podzielony na kategorie, jak routery, switche, huby, urządzenia bezprzewodowe, urządzenia końcowe, urządzenia emulujące sieć WAN, a także przewody do połączeń. Rysunek 28 Grupa urządzeń i okablowania sieciowego, które można użyć w programie 34 Ostatnim już blokiem narzędziowym, który znajduje się w programie jest blok służący do definiowania scenariuszy symulacyjnych, co przedstawia kolejny rysunek. Pierwsze kroki Rysunek 29 Okno do tworzenia scenariuszy symulacji 35
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Packet Tracer 6 dla kursów CISCO - Tom I
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: