Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00623 011574 17841569 na godz. na dobę w sumie
Photoshop. Pikantne efekty specjalne - książka
Photoshop. Pikantne efekty specjalne - książka
Autor: Liczba stron: 376
Wydawca: Helion Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-246-7086-4 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> grafika komputerowa >> photoshop
Porównaj ceny (książka, ebook (-25%), audiobook).

Twórcy Photoshopa, najpopularniejszego dziś programu do obróbki grafiki rastrowej, wciąż szukają nowych, rewolucyjnych rozwiązań, które przydadzą się użytkownikom. To, co jeszcze do niedawna nawet nie śniło się grafikom, teraz stało się osiągalne. Jednak niewielu z nich wie o tym, że Adobe Photoshop używany jest również z powodzeniem w branży filmowej. Zaskakujące efekty specjalne, zapadające w pamięć plakaty to najczęściej wynik połączenia kunsztu artystów oraz nieograniczonych możliwości tej aplikacji.

Ty też możesz tworzyć efekty specjalne rodem z Hollywood! Z tą książką nauczysz się projektować przykuwające wzrok plakaty i grafiki, a przy tym podniesiesz swój poziom umiejętności w zakresie wykorzystania niezliczonych funkcji programu Adobe Photoshop. Spełnij swoje graficzne marzenia! Tworzenie niestandardowych pędzli, dobieranie odpowiednich czcionek, trójwymiarowe efekty to tylko niektóre z zagadnień poruszanych w tym podręczniku. Jego zakup to świetna inwestycja w Twój rozwój!

Poznaj możliwości Photoshopa w zakresie:

Sprawdź, jak tworzyć efekty specjalne godne Hollywood!

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

• Kup książkę • Poleć książkę • Oceń książkę • Księgarnia internetowa • Lubię to! » Nasza społeczność ROZDZIAŁ 1. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 Twórcze pociągnięcia pędzlem efekty pędzli Efekt pędzla bokeh. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16 Pędzel z hollywoodzkim rozbłyskiem. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21 Niestandardowe efekty pędzli. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33 Podobieństwa w przyrodzie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42 cyfrowy paintball!. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48 ROZDZIAŁ 2. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57 Alfabet projektanta efekty tekstowe Tytuł jak z hollywood . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58 Te przeklęte zawijasy! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65 Malowanie słowami. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72 Słowa i grafika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83 ROZDZIAŁ 3. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101 Nieuchwytny efekt zachwytu efekty kompozycji Efekty stylów warstw. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .102 rozpryski wodne. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .108 Powtarzanie wykonanych kroków. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .124 Kompozycja z sylwetką . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .133 Zaawansowane efekty logo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .141 ROZDZIAŁ 4. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159 Artykuł sponsorowany efekty reklamowe Projekty z elementami siatki. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .160 Efekt rastra. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .168 ciekawa reklama zegarka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .178 Surfing w drewnianej ramce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .195 Projekt okładki gry wideo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .207 6 Spis treści Poleć książkęKup książkę ROZDZIAŁ 5. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 221 Rozejrzyj się wokół efekty fotograficzne Efekt ilustracji ze zdjęcia. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 222 Kompozycja z ziarnistą teksturą . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 228 Stylowy efekt zdjęcia w jasnej tonacji. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 233 Zdjęcie z kalendarza w stylu vintage . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 239 Kompozycja tematyczna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 247 ramka z użyciem poprawiania krawędzi. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 257 ROZDZIAŁ 6. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 263 Podążaj za białym królikiem efekty hollywoodzkie hollywoodzkie ulepszenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 264 Dramatyczne efekty specjalne na zdjęciu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 271 Nowoczesne technologie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 286 hollywoodyzacja zdjęć. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 293 Projekt plakatu filmowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 303 ROZDZIAŁ 7. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 319 Pomysł jak ze snu efekty 3D Trójwymiarowe efekty tekstowe. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 320 Pocztówki 3D . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 333 Trójwymiarowe efekty logo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 346 Skąd dowiedzieć się więcej?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 366 Skorowidz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 370 Spis treści 7 Poleć książkęKup książkę Poleć książkęKup książkę Podążaj za białym królikiem efekty hollywoodzkie Oczywiście musiałem poświęcić rozdział efektom hollywoodzkim. Jestem kinomanem, odkąd skończyłem 3 lata, a filmy i telewizja od zawsze odgrywały ogromną rolę w moim procesie kreatywnym. To, co widuję w zwiastunach, reklamach telewizyjnych czy nawet materiałach promocyjnych, często mnie inspiruje i daje mi nowe pomysły. Czasami sam fakt odtworzenia istniejącego efektu nie tylko pozwala udoskonalić umiejętności posługiwania się Photoshopem, ale też potrafi naprowadzić na pomysł, który można wykorzystać. Pamiętaj więc, że chociaż większość z nas prawdopodobnie nie będzie projektować plakatu dla następnego hitu kinowego, nie znaczy to, że nie możemy wykorzystać tego, czego nauczymy się w tym procesie, w jakimś innym projekcie. Zastanów się nad tym! Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie r Rozdział 6 263 Poleć książkęKup książkę Rozdział 6 Hollywoodzkie ulepszenia Projektanci wykorzystują wiele efektów do nadania ostatecznego szlifu swoim pracom. Do najpowszechniejszych hollywoodzkich efektów tego rodzaju należą elementy tła, efekty oświetlenia i iskry. Można je tworzyć i wykorzystywać na wiele sposobów. Krok 1. Otwórz plik zawierający prawie ukończony plakat filmowy. Wygląda on nieźle, ale dobrze byłoby poprawić go jeszcze z użyciem kilku sztuczek. W panelu Layers (Warstwy) widać, jak wyglądało tworzenie tego obrazu do tej pory. Krok 2. Na początek stwórzmy element do umieszczenia w tle. Kliknij warstwę obiektu inteligentnego z tekstem i powiel go za pomocą skrótu Ctrl+J (Mac: Command+J). Następnie przenieś kopię poniżej warstwy z modelem. Używając skrótu Ctrl+T (Mac: Command+T), przejdź do trybu swobodnego przekształcania, przytrzymaj klawisz Shift, kliknij i przeciągnij punkt narożny, aby znacząco powiększyć tekst w tle (powiększ okno obrazu, aby wciąż widzieć uchwyty kontrolne). Następnie umieść wskaźnik myszy poza obwiednią, kliknij i przeciągnij tekst, ustawiając go pod mniej więcej tym samym kątem, pod jakim stoi mężczyzna. Potwierdź zmiany klawiszem Enter (Mac: Return). Zmień tryb mieszania warstwy na Hard Light (Ostre światło), aby częściowo prześwitywała przez nią tekstura tła. 264 Rozdział 6 r Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie N N E E P P R R E E J J G G A A D D D D E E H H D D N N A A T T R R A A N N U U T T / / O O T T O O H H P P K K C C O O T T S S © © I I Poleć książkęKup książkę Krok 3. Teraz dodamy do sylwetki modela ciepłe efekty świetlne, kontrastujące z chłodną kolorystyką obrazu. Zrobimy to za pomocą stylu warstwy. Kliknij warstwę z mężczyzną, a potem ikonę dodawania stylu na dole panelu Layers (Warstwy) i wybierz Inner Shadow (Cień wewnętrzny). W oknie Layer Style (Styl warstwy) kliknij próbkę koloru i wybierz ciepłą barwę żółtopomarańczową. Następnie zmień tryb mieszania na Vivid Light (Światło jaskrawe). Obniż Opacity (Krycie) do 50 i ustaw Angle (Kąt) na 30o, aby stworzyć wrażenie, że światło dochodzi z prawej górnej części obrazu. Zwiększ Size (Rozmiar) do około 40 px. Następnie w pozycji Distance (Odległość) możesz podać pokazaną tu wartość albo odsunąć na bok okno Layer Style (Styl warstwy) i ręcznie umieścić efekt w najlepszym miejscu. Kiedy skończysz, kliknij OK. Krok 4. Następnie dodamy iskry, które tak często widać na plakatach filmowych. Pokażę kilka sposobów uzyskania tego efektu. Pierwszy opiera się na pochodzącej z banku zdjęć fotografii płomieni, którą znalazłem na stronie iStockphoto. To zdjęcie podoba mi się nie tyle ze względu na ogień, ile na tryskające z niego iskry. ciąg dalszy na następnej stronie I I D D L L E E F F Z Z T T R R W W E E N N A A D D O O T T O O H H P P K K C C O O T T S S © © / / I I Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie r Rozdział 6 265 Poleć książkęKup książkę Krok 5. Włącz narzędzie zaznaczania prostokątnego (M) z przybornika i zaznacz iskry tuż nad płomieniami, tak jak na rysunku. Następnie skopiuj ten zaznaczony obszar, używając skrótu Ctrl+C (Mac: Command+C). Krok 6. Wróć do plakatu i na dole panelu Layers (Warstwy) kliknij ikonę tworzenia nowej warstwy, potem przeciągnij tę warstwę poniżej głównej warstwy tekstowej, a ponad pozostałe. Używając skrótu Ctrl+V (Mac: Command+V), wklej iskry na tę warstwę. Jeśli trzeba, przeskaluj je w trybie swobodnego przekształcania. 266 Rozdział 6 r Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie Poleć książkęKup książkę Krok 7. Zmień tryb mieszania warstwy na Lighten (Rozjaśnianie) i używając skrótu Ctrl+L (Mac: Command+L), otwórz okno Levels (Poziomy). Przeciągnij suwaki Input Levels (Poziomy wejściowe) odpowiedzialne za jasne obszary (biały) i tony średnie (szary) w lewo, aby nieco zwiększyć jaskrawość i nasycenie iskier. Kliknij OK. Krok 8. Teraz przejdź do menu Edit (Edycja) i z kategorii Transform (Przekształć) wybierz Warp (Zawiń). Chwyć uchwyty kontrolne i ręcznie zmień kształt iskier (podobnie jak robiliśmy z drobinami pyłu na zdjęciu gladiatora w poprzednim rozdziale). Rozciąganie pikseli stworzy złudzenie poruszenia i wzmocni odczucie dynamiki. ciąg dalszy na następnej stronie Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie r Rozdział 6 267 Poleć książkęKup książkę / / L L H H O O P P N N E E B B O O T T O O H H P P K K C C O O T T S S © © I I Krok 9. Inna metoda stworzenia efektu iskier polega na wykorzystaniu pliku wideo z drobinami pyłu, którego używaliśmy w poprzednim rozdziale przy zdjęciu gladiatora. Otwórz w Photoshopie film QuickTime i włącz panel Animation (Animacja, Window/Animation [Okno/Animacja]). Chwyć wskaźnik czasu bieżącego i przejrzyj klip w poszukiwaniu kadru zawierającego odpowiednią ilość drobinek. Za pomocą skrótu Ctrl+A (Mac: Command+A) zaznacz kadr, a potem, naciskając Ctrl+J (Mac: Command+J), skopiuj go na nową warstwę. Krok 10. Jeśli te drobiny mają wyglądać jak iskry, musimy dodać efekt kolorystyczny. Dlatego używając skrótu Ctrl+U (Mac: Command+U), otwórz okno Hue/Saturation (Barwa/Nasycenie). Zaznacz pole Colorize (Koloruj) i ustaw Hue (Barwa) na 25, a Saturation (Nasycenie) na 50. Kliknij OK. 268 Rozdział 6 r Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie Poleć książkęKup książkę Krok 11. Teraz skopiuj i wklej tę warstwę albo przenieś ją narzędziem przesuwania na plakat. Podobnie jak wcześniej, umieść ją poniżej głównej warstwy tekstowej, ale tym razem zmień jej tryb mieszania na Screen (Ekran). Tak jak poprzednio, dodamy dopasowanie Levels (Poziomy), które sprawi, że drobiny staną się bardziej jaskrawe i będą bardziej przypominały iskry, dlatego za pomocą skrótu Ctrl+L (Mac: Command+L) otwórz okno Levels (Poziomy) i przeciągnij w prawo suwaki Input Levels (Poziomy wejściowe) odpowiedzialne za cienie (czarny) i tony średnie (szary). Wprawdzie drobiny już tworzą złudzenie ruchu, ponieważ plik pochodzi z klipu wideo, ale wciąż można zmienić ich kształt, podobnie jak wcześniej (i jak prezentuję na rysunku), aby wzmocnić ten efekt. ciąg dalszy na następnej stronie Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie r Rozdział 6 269 Poleć książkęKup książkę Końcowy obraz z iskrami powstałymi z płomienia Końcowy obraz z iskrami powstałymi z drobin pyłu 270 Rozdział 6 r Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie Poleć książkęKup książkę Rozdział 6 Dramatyczne efekty specjalne na zdjęciu Tej techniki nauczyłem się od autora plakatów filmowych Tomasza Opasińskiego, który w ostatnich latach pracował nad materiałami marketingowymi największych hollywoodzkich filmów. Ten efekt, który wykorzystał w filmie Jestem legendą z Willem Smithem, polega na sprawieniu, by budynek na zdjęciu wyglądał na nadgryziony zębem czasu. Jest to wspaniała technika, a na dodatek znacznie prostsza, niż mogłoby się wydawać! Krok 1. Otwórz zdjęcie budynków. Tę fotografię wykonałem jakiś czas temu w Nowym Jorku aparatem kompaktowym Canon. Dzień był pochmurny, dlatego udało mi się dobrze uchwycić detale na budynkach, natomiast niebo było płaskie i nieciekawe. Wkrótce to naprawimy. Na razie wybierz różdżkę z przybornika (albo naciskaj Shift+W, aż stanie się aktywna) i kliknij obszar nieba na zdjęciu. Następnie odwróć zaznaczenie, używając skrótu Ctrl+Shift+I (Mac: Command+Shift+I). Skopiuj zaznaczone budynki, naciskając Ctrl+C (Mac: Command+C). R R E E K K R R A A B B Y Y E E R R O O C C Krok 2. Teraz za pomocą skrótu Ctrl+N (Mac: Command+N) stwórz nowy dokument o szerokości 8 cali i wysokości 12 przy 125 ppi. Są to typowe proporcje plakatu filmowego. Następnie wklej do tego dokumentu zdjęcie, używając skrótu Ctrl+V (Mac: Command+V). Ułóż fotografię tak, by budynek na środku zajmował znaczną część kompozycji, podobnie jak na rysunku. Przełączyłem też tę warstwę w tryb swobodnego przekształcania (za pomocą skrótu Ctrl+T [Mac: Command+T]) i przeskalowałem budynek w poziomie — kliknąłem z wciśniętym klawiszem Alt (Mac: Option) środkowy uchwyt kontrolny po lewej i przeciągnąłem do środka, aby nieco zwęzić obraz (jeśli nie widzisz uchwytów kontrolnych, naciśnij Ctrl+0 [zero; Mac: Command+0]). Skutkiem tego budynek lepiej wypełni obszar obrazu i pojawi się złudzenie, że jest nieco wyższy niż w rzeczywistości. Potwierdź zmiany klawiszem Enter (Mac: Return). ciąg dalszy na następnej stronie Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie r Rozdział 6 271 Poleć książkęKup książkę R R E E H H C C A A M M A A H H / / I I L L U U O O T T O O H H P P K K C C O O T T S S © © I I Krok 3. Teraz poprawmy wygląd nieba. Najłatwiej byłoby znaleźć odpowiednie zdjęcie, ale tutaj wykorzystamy inną metodę. Podobnie jak w przypadku efektu iskier w poprzednim projekcie, do stworzenia nowego nieba użyjemy klipu wideo. Mam tu krótki klip przedstawiający zachód słońca i rozproszone chmury. Otwórz panel Animation (Animacja, Window/Animation [Okno/Animacja]) i przeszukaj film za pomocą wskaźnika czasu bieżącego — znajdziesz kilka wersji nieba do wyboru. Kiedy zobaczysz kadr podobny do tego, używając skrótu Ctrl+A (Mac: Command+A), zaznacz wszystko i, naciskając Ctrl+J (Mac: Command+J), skopiuj na nową warstwę. Wklej ją lub przenieś narzędziem przesuwania (V) na plik z budynkami. Jako że wiele lustrzanek cyfrowych potrafi nagrywać wideo w wysokiej rozdzielczości, nietrudno dostrzec zalety wykorzystywania kadrów z filmu jako elementów projektu. Krok 4. Kiedy nowe niebo znajdzie się już w pliku, przeciągnij je pod warstwę z budynkami. Następnie w trybie swobodnego przekształcania przeskaluj je w taki sposób, by przykrywało cały obszar nieba. (Zwiększyłem je, kliknąłem je prawym przyciskiem myszy i wybrałem Flip Horizontal [Odbij w poziomie], a potem przytrzymałem klawisz Alt i przeciągnąłem uchwyt boczny, podobnie jak w przypadku budynku). Kiedy skończysz, naciśnij Enter (Mac: Return). Następnie używając skrótu Ctrl+Shift+U (Mac: Command+Shift+U), usuń kolor z warstwy nieba. 272 Rozdział 6 r Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie Poleć książkęKup książkę Krok 5. W panelu Layers (Warstwy) uaktywnij kliknięciem warstwę zawierającą budynki, a potem kliknij ikonę tworzenia nowej warstwy dopasowania na dole panelu i wybierz Levels (Poziomy). Przeciągnij suwak cieni (czarny) pod histogramem na wartość około 30, a potem odpowiedzialny za jasne obszary (biały) suwak Output Levels (Poziomy wyjściowe) umieść w pozycji około 235. Obraz stanie się przez to ciemniejszy i bardziej dramatyczny. Krok 6. Teraz musimy stworzyć na budynku linie pomocnicze, które pozwolą poprawnie wyznaczyć perspektywę przy wprowadzaniu następnego efektu. Przejdź do narzędzi kształtów w przyborniku i wybierz linię (albo naciskaj Shift+U, aż stanie się aktywna). Na pasku opcji kliknij ikonę wypełniania pikselami (trzecią na prawo od miniatury narzędzia) i ustaw Weight (Grubość) na około 5 px. Zmień kolor narzędzia na taki, który będzie dobrze widoczny na zdjęciu (tu wybrałem czerwień). ciąg dalszy na następnej stronie Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie r Rozdział 6 273 Poleć książkęKup książkę Krok 7. Mając górną warstwę aktywną w panelu Layers (Warstwy), kliknij ikonę tworzenia nowej warstwy na dole panelu, aby stworzyć nową warstwę, na której znajdują się linie pomocnicze. Kliknij i przeciągnij narzędzie linii wzdłuż konturów budynku, jak widać na rysunku. Pamiętaj, by narysować dość linii poziomych i pionowych, aby móc później wyrównać efekt zniszczeń. Krok 8. Do uzyskania efektu zniszczeń użyjemy zdjęcia uszkodzonego budynku. Otwórz więc zdjęcie tego budynku i narzędziem zaznaczania prostokątnego (M) wybierz tylko uszkodzone części. Następnie skopiuj je do schowka, używając skrótu Ctrl+C (Mac: Command+C). 274 Rozdział 6 r Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie / / S S U U O O V V B B O O T T O O H H P P O O T T O O H H P P K K C C O O T T S S © © I I I I Poleć książkęKup książkę Krok 9. W pliku głównym kliknij warstwę poniżej linii pomocniczych, aby ich nie zasłonić, i za pomocą skrótu Ctrl+V (Mac: Command+V) wklej segment zniszczonego budynku, a potem narzędziem przesuwania umieść go na górze obszaru roboczego. W trybie swobodnego przekształcania zmniejsz go do takiego rozmiaru, by okna pasowały do okien naszego budynku. Następnie przytrzymaj klawisz Ctrl (Mac: Command) i kliknij miniaturę warstwy, aby wczytać ją jako zaznaczenie (będziemy powtarzać te kroki, a jeśli obiekt nie będzie zaznaczony, przy każdym powtórzeniu stworzona zostanie nowa warstwa). Krok 10. Używając skrótu Ctrl+Alt+T (Mac: Command+Option+T), wywołaj powtarzanie wykonanych kroków. Kliknij i przeciągnij kopię w miejsce, gdzie jej górna krawędź dotknie dołu pierwszego segmentu. Przytrzymanie klawisza Shift przy przeciąganiu pozwoli je wyrównać. Jeśli chcesz uzyskać większe zróżnicowanie wzorku, kliknij kopię prawym przyciskiem myszy i wybierz z menu Flip Horizontal (Odbij w poziomie). Gdy skończysz, naciśnij Enter (Mac: Return). ciąg dalszy na następnej stronie Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie r Rozdział 6 275 Poleć książkęKup książkę Krok 11. Teraz przytrzymaj skrót Ctrl+Alt+Shift (Mac: Command+Option+Shift) i naciskaj T, aż wzór sięgnie dołu obszaru roboczego. Nie szkodzi, jeśli trochę za niego wyjdzie. Kiedy skończysz, naciśnij Enter (Mac: Return), a potem usuń zaznaczenie, używając skrótu Ctrl+D (Mac: Command+D). Krok 12. Teraz kliknij miniaturę warstwy z wciśniętym klawiszem Ctrl, aby zaznaczyć całą kolumnę zniszczeń. Przytrzymaj klawisze Alt+Shift (Mac: Option+Shift) i narzędziem przesuwania przeciągnij kopię tej kolumny w prawo, zwiększając obszar zniszczeń, a następnie usuń zaznaczenie. 276 Rozdział 6 r Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie Poleć książkęKup książkę Krok 13. Teraz przydadzą nam się czerwone linie pomocnicze. Po pierwsze, musimy zniekształcić warstwę uszkodzonego budynku w taki sposób, by pasowała do fasady pierwszej budowli. Na początek, używając skrótu Ctrl+J (Mac: Command+J), wykonaj kopię warstwy z uszkodzonym budynkiem, którą zastosujemy też do drugiej ściany. Wyłącz tę kopię chwilowo, klikając ikonę oka na lewo od niej. Następnie kliknij ponownie oryginalną warstwę zniszczonego budynku, przejdź do menu Edit (Edycja) i z pozycji Transform (Przekształć) wybierz Distort (Zniekształcanie). Kliknij i przytrzymaj uchwyty narożne i zdeformuj obraz tak, aby pasował do linii pomocniczych. Wykorzystaj pionowe i poziome linie, aby dopasować perspektywę warstwy ze zniszczeniami do budynku. Po zakończeniu naciśnij Enter. Krok 14. Włącz ponownie warstwę z kopią, klikając miejsce, w którym znajdowała się jej ikona oka. Teraz zdeformuj bok budynku w sposób pokazany na rysunku. Następnie połącz te dwie warstwy w jedną, upewniając się, że aktywna jest wyższa z nich i naciskając Ctrl+E (Mac: Command+E). ciąg dalszy na następnej stronie Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie r Rozdział 6 277 Poleć książkęKup książkę Krok 15. Efekt zniszczeń jest niewątpliwie za jasny, dlatego używając skrótu Ctrl+L (Mac: Command+L), otwórz okno Levels (Poziomy) i przyciemnij obraz, przeciągając suwak Input Levels (Poziomy wejściowe) odpowiadający za tony średnie (szary) w prawo — do wartości 0,57, a suwak Output Levels (Poziomy wyjściowe) odpowiadający za jasne obszary (biały) w lewo, do około 167. Następnie kliknij OK. Krok 16. Teraz ukryj warstwę z liniami pomocniczymi, klikając jej ikonę oka, a potem schowaj warstwę z uszkodzeniami za czarną maską, przyciskając klawisz Alt (Mac: Option) przy kliknięciu ikony dodawania maski warstwy na dole panelu Layers (Warstwy). 278 Rozdział 6 r Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie Poleć książkęKup książkę Krok 17. Klawiszem D zmień kolory narzędzia i tła na domyślne — czarny i biały — a potem w przyborniku wybierz pędzel (B). Kliknij miniaturę na pasku opcji, aby otworzyć próbnik, a potem skierowaną w prawo strzałkę w prawym górnym rogu i wybierz Dry Media Brushes (Pędzle suche). W oknie, które się pojawi, kliknij Append (Dołącz), a potem sięgnij na koniec próbnika pędzli i wybierz końcówkę Soft Oil Pastel (Miękkie pastele olejne). Otwórz panel Brush (Pędzel, Window/Brush [Okno/Pędzel]) i ustaw Size (Rozmiar) na około 50 px. Krok 18. Teraz zacznijmy modyfikować działanie pędzla, klikając na początek Shape Dynamics (Dynamika kształtu) na liście po lewej. Ustaw Size Jitter (Wahanie rozmiaru) oraz Angle Jitter (Wahanie kąta) na 100 . ciąg dalszy na następnej stronie Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie r Rozdział 6 279 Poleć książkęKup książkę Krok 19. Teraz kliknij Scattering (Rozpraszanie) po lewej. Zaznacz pole Both Axes (Obie osie) i ustaw wartość Scatter (Rozproszenie) na koło 290 . Krok 20. Na koniec kliknij po lewej Transfer i również zwiększ Opacity Jitter (Wahanie krycia) do 100 . W menu Control (Sterowanie) wybierz też Pen Pressure (Nacisk pióra), jeśli korzystasz z tabletu wrażliwego na nacisk. Na dole okna w podglądzie można zobaczyć, jak taki pędzel będzie działał. 280 Rozdział 6 r Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie Poleć książkęKup książkę Krok 21. Zanim zaczniemy używać tego pędzla, wprowadźmy do obrazu efekt kolorystyczny. Kliknij ikonę tworzenia nowej warstwy dopasowania i wybierz Hue/Saturation (Barwa/ Nasycenie). W panelu Adjustments (Dopasowania) włącz pole Colorize (Koloruj) i ustaw Hue (Barwa) na 28, a Saturation (Nasycenie) na 19. Krok 22. Kliknij maskę warstwy, którą dodaliśmy do warstwy uszkodzonego budynku. Następnie zamaluj bielą losowe obszary budynku, aby odsłonić uszkodzone fragmenty. Kiedy zleją się z oryginalnym budynkiem, powstanie złudzenie, jakby konstrukcja się rozpadała. Nie przesadź jednak. Przy stosowaniu tego efektu łatwo posunąć się za daleko. ciąg dalszy na następnej stronie Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie r Rozdział 6 281 Poleć książkęKup książkę Krok 23. Jeśli budynek ma naprawdę wyglądać na uszkodzony, nie wystarczy stworzyć efekt w jego wnętrzu — musimy sprawić, by jego krawędzie rzeczywiście zaczęły się rozpadać. Kliknij warstwę oryginalnego budynku, a potem ikonę dodawania maski warstwy, aby dodać zwyczajną, białą (odsłaniającą wszystko) maskę. Teraz klawiszem X zmień kolor narzędzia na czarny i tym samym pędzlem zamaluj losowe obszary krawędzi budynku. Krok 24. Włącz gradient (G) z przybornika i otwórz próbnik, klikając na pasku opcji skierowaną w dół strzałkę obok miniatury gradientu. Wybierz opcję Foreground to Transparent (Od koloru narzędzia do przezroczystości, druga od lewej w górnym rzędzie) i kliknij ikonę gradientu radialnego (druga na prawo od miniatury). Kliknij warstwę uszkodzonego budynku i stwórz nad nią pustą warstwę. Klawiszem X zmień kolor narzędzia na biały, a potem narysuj gradient ze środka budynku prawie do krawędzi dokumentu. Za pomocą skrótu Ctrl+T (Mac: Command+T) przejdź do trybu swobodnego przekształcania i przeskaluj gradient w poziomie do takiego rozmiaru, by obejmował większą część budynku, a potem zmień tryb mieszania warstwy na Overlay (Nakładka). Efekt świetlny na fasadzie budynku ulegnie wzmocnieniu. 282 Rozdział 6 r Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie Poleć książkęKup książkę Krok 25. Teraz klawiszem D zmień kolor narzędzia na czarny i stwórz nową warstwę pomiędzy uszkodzonym budynkiem a stworzonym właśnie białym gradientem. Następnie wykorzystaj ten sam gradient do przyciemnienia dolnej części zdjęcia, jak widać na rysunku. Dodany w tym miejscu tekst będzie dzięki temu bardziej czytelny. Krok 26. Wygląda na to, że naszemu zdjęciu brakuje efektów atmosferycznych — deszczu, a może opadu promieniotwórczego — które podkreślą poczucie wyludnienia. Na stronie iStockphoto poszukałem obrazów drobinek kurzu i znalazłem ten plik. Wprawdzie jego kolor nam nie odpowiada, ale sam efekt drobinek pasuje do tego, co chcemy osiągnąć. I I I I V V E E S S T T N N V V D D R R O O M M Y Y R R T T M M D D O O T T O O H H P P K K C C O O T T S S © © / / I I ciąg dalszy na następnej stronie Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie r Rozdział 6 283 Poleć książkęKup książkę Krok 27. Usuń kolor, używając skrótu Ctrl+Shift+U (Mac: Command+Shift+U), a potem skopiuj i wklej te drobinki do głównego pliku albo przeciągnij je narzędziem przesuwania. W trybie swobodnego przekształcania powiększ je do takiego rozmiaru, by obejmowały cały obraz. Krok 28. W panelu Layers (Warstwy) przeciągnij tę warstwę tuż ponad oryginalny budynek i zmień jej tryb mieszania na Screen (Ekran). Efekt drobinek może być teraz zbyt mocny, dlatego wprowadź szybkie dopasowanie Levels (Poziomy), aby przyciemnić obraz, przez co staną się one mniej intensywne. Możesz też obniżyć Opacity (Krycie) warstwy (tu obniżyłem je do 75 ). Poza drobnymi poprawkami obraz jest już gotowy. Jak widać na końcowym obrazie na następnej stronie, na dole dodałem jeszcze tylko tekst napisany czcionką Trajan Pro ze stylami warstw Drop Shadow (Cień) oraz Gradient Overlay (Nałożenie gradientu) i to wszystko! 284 Rozdział 6 r Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie Poleć książkęKup książkę Końcowy obraz Końcowy obraz Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie r Rozdział 6 285 Poleć książkęKup książkę Rozdział 6 Nowoczesne technologie Jeśli przyjrzysz się współczesnym plakatom filmów science fiction albo akcji, znajdziesz na nich powtarzające się motywy nawiązujące do nowoczesnych technologii, takie jak siatki albo losowe pola kodu, połączone ze zdjęciami oraz subtelnymi efektami świetlnymi i sprawiające, że projekt jest bardziej interesujący i zaskakujący. Pokażę tu, jak szybko stworzyć takie efekty. Krok 1. Zacznij od otwarcia pokazanego tu pliku z kodem binarnym, czyli serią losowych zer i jedynek. Jest to biały tekst umieszczony dla lepszej widoczności na czarnej warstwie tła. Krok 2. Wyłącz warstwę tła, klikając ikonę oka po lewej stronie jej miniatury, i upewnij się, że aktywna jest warstwa tekstowa. Następnie w menu Edit (Edycja) wybierz Define Pattern (Zdefiniuj wzorek). Wpisz nazwę i kliknij OK. 286 Rozdział 6 r Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie Poleć książkęKup książkę / / N N G G S S E E D D O O A A M M O O T T O O H H P P K K C C O O T T S S © © I I I I Krok 3. Teraz otwórz zdjęcie, do którego chcesz wprowadzić ten efekt. Mamy tu ciemne, dramatyczne zdjęcie spoglądającego w bok mężczyzny, które doskonale nadaje się do filmu lub reklamy telewizyjnej. Kliknij ikonę tworzenia nowej warstwy dopasowania na dole panelu Layers (Warstwy) i wybierz Hue/Saturation (Barwa/Nasycenie) z menu. W panelu Adjustments (Dopasowania) włącz pole Colorize (Koloruj) i ustaw Hue (Barwa) na 215, a Saturation (Nasycenie) na 25. Lightness (Jasność) pozostaw na wartości 0. Krok 4. Następnie kliknij ikonę tworzenia nowej warstwy na dole panelu Layers (Warstwy). Używając skrótu Shift+Backspace (Mac: Shift+Delete), otwórz okno Fill (Wypełnij) i z menu Use (Użyj) wybierz 50 Gray (50 szarości), a potem kliknij OK. Kliknij ikonę dodawania stylu warstwy na dole panelu Layers (Warstwy) i wybierz Pattern Overlay (Nałożenie wzorka). Kliknij miniaturę wzorku i wybierz z próbnika nowo stworzony wzorek z kodem binarnym (powinien znajdować się na dole listy). Następnie zmień jego tryb mieszania na Overlay (Nakładka) i ustaw Scale (Skala) na 50 . Najlepsze w tym efekcie jest to, że dzięki stosowaniu stylu warstwy możemy elastycznie dobierać jego wygląd. Ręcznie przemieszczony wzorek zostanie rozmieszczony sąsiadująco, co znaczy, że można go też przeskalować, a i tak pokryje całość obszaru, niezależnie od tego, jak niewielki rozmiar wybierzemy. Na dodatek wzorek ten został zapisany w Photoshopie, dlatego można będzie go wykorzystać w przyszłości, kiedy tylko okaże się potrzebny. ciąg dalszy na następnej stronie Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie r Rozdział 6 287 Poleć książkęKup książkę Krok 5. Prawdopodobnie zauważyłeś już, że po zastosowaniu trybu mieszania Overlay (Nakładka) pozostaje nam szare tło. Dlatego kliknij Blending Options: Default (Opcje mieszania: domyślne) na górze okna Layer Style (Styl warstwy), obniż Fill Opacity (Krycie wypełnienia) do 0 i kliknij OK. Dzięki temu wzorek pozostanie widoczny, natomiast szare piksele warstwy znikną. Super, prawda? Krok 6. Być może na niektórych obszarach obrazu kod jest zbyt wyraźny, a może po prostu chcesz zmienić jego krycie. Dlatego kliknij ikonę dodawania maski warstwy na dole panelu Layers (Warstwy), aby dodać do warstwy białą maskę. Następnie włącz gradient (G) z przybornika i na pasku opcji kliknij skierowaną w dół strzałkę na prawo od miniatury gradientu, aby otworzyć próbnik i wybrać opcję Foreground to Transparent (Od koloru narzędzia do przezroczystości, druga od lewej w górnym rzędzie). Kliknij ikonę gradientu radialnego (drugą na prawo od miniatury) i klawiszem D zmień kolor narzędzia na czarny. Narysuj kilka gradientów wokół twarzy, które przygaszą efekt kodu binarnego, jak widać na rysunku. 288 Rozdział 6 r Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie Poleć książkęKup książkę Krok 7. Jeśli chcesz zobaczyć, jak można podwoić ten efekt, powiel tę warstwę z kodem (skrót Ctrl+J [Mac: Command+J]) i dwukrotnie kliknij styl warstwy Pattern Overlay (Nałożenie wzorka) w panelu Layers (Warstwy) na kopii. Zachowaj ten sam wzorek, ale zmień tryb mieszania na Vivid Light (Światło jaskrawe) i obniż Opacity (Krycie) do 25 . Następnie zwiększ parametr Scale (Skala) do 300 , kliknij obraz i przesuń wzór na miejsce, w którym będzie najlepiej komponował się ze zdjęciem. Gdy skończysz, kliknij OK. Krok 8. Kolejnym popularnym efektem kojarzonym w nowymi technologiami jest prosta siatka. Ponownie narysujemy go i stworzymy z niego wzorek, który będzie można powtórnie wykorzystać w przyszłości. Używając skrótu Ctrl+N (Mac: Command+N), stwórz nowy, pusty dokument, mierzący 1 na 1 cal przy 100 ppi. Chwyć ikonę kłódki na prawo od warstwy tła i przeciągnij ją na ikonę kosza na dole panelu, aby odblokować tę warstwę. ciąg dalszy na następnej stronie Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie r Rozdział 6 289 Poleć książkęKup książkę Krok 9. Naciskając Ctrl+A (Mac: Command+A), zaznacz cały obszar roboczy. Następnie upewnij się, że w przyborniku masz wybrane narzędzie zaznaczania, i przesuń trochę zaznaczenie, naciskając dwukrotnie strzałkę w prawo, a potem dwukrotnie strzałkę w dół. Naciśnij Backspace (Mac: Delete). Dzięki temu wzdłuż górnej i lewej krawędzi obrazu pojawi się biała linia. Usuń zaznaczenie, używając skrótu Ctrl+D (Mac: Command+D). Ponownie przejdź do menu Edit (Edycja) i wybierz Define Pattern (Zdefiniuj wzorek). Kiedy wzorek zostanie stworzony, rozmieszczony sąsiadująco w stylu warstwy stworzy siatkę. Krok 10. Wróć do pliku głównego i, tak jak wcześniej, stwórz nową, pustą warstwę, a potem wypełnij ją 50-procentową szarością. Dodaj do niej styl Pattern Overlay (Nałożenie wzorka). Kliknij miniaturę wzorku i wybierz element siatki. Zmień tryb mieszania na Overlay (Nakładka) i obniż parametr Scale (Skala) do około 50 . Kliknij obraz i, jeśli trzeba, przemieść siatkę. Nie zapomnij kliknąć Blending Options (Opcje mieszania) i obniżyć Fill Opacity (Krycie) do 0 , aby siatka połączyła się z resztą obrazu. Kiedy skończysz, kliknij OK. Najlepsze w tych efektach jest to, że są zawsze dostępne i można dowolnie je modyfikować bez konieczności tworzenia ich od nowa. Dzięki temu oszczędzamy mnóstwo czasu! 290 Rozdział 6 r Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie Poleć książkęKup książkę Krok 11. Tak jak w przypadku warstwy z kodem binarnym, dodaj tu białą maskę warstwy i mając czerń wybraną jako kolor narzędzia, użyj radialnego gradientu Foreground to Transparent (Od koloru narzędzia do przezroczystości), aby ukryć części siatki, jak widać na rysunku. Na zakończenie dodałem biały tekst napisany czcionką Bank Gothic Medium. Następnie stworzyłem poniżej tekstu rozbłysk i dodałem do niego styl warstwy Drop Shadow (Cień) z wykorzystaniem pokazanych tu ustawień. Stwierdziłem, że na końcowym obrazie pokazanym na następnej stronie obszar szyi jest zbyt jasny, dlatego dodałem pustą warstwę nad warstwą tła i przeciągnąłem krótki, czarny gradient radialny Foreground to Transparent (Od koloru narzędzia do przezroczystości) w prawym dolnym rogu obrazu. ciąg dalszy na następnej stronie Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie r Rozdział 6 291 Poleć książkęKup książkę Końcowy obraz Końcowy obraz 292 Rozdział 6 r Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie Poleć książkęKup książkę Rozdział 6 Hollywoodyzacja zdjęć Z braku lepszego tytułu tak właśnie nazwę to, co tu zrobimy. Wyjdziemy od bardzo zwyczajnego zdjęcia na białym tle i za pomocą prostych stylów warstw zmienimy je w dramatyczny plakat zawierający tytuł oraz efekty atmosferyczne, które można stosować na wiele sposobów. T D A T S K C E S A M O H T / O T O H P K C O T S © I Krok 1. Tworzenie tego efektu zaczniemy od pochodzącej z banku zdjęć fotografii mężczyzny w stroju jednostki specjalnej. Poza nam odpowiada, ale musimy włożyć trochę pracy w dopasowanie jej do naszego projektu. Krok 2. Na początek przyciemnijmy zdjęcie i dodajmy mu szorstkości za pomocą opcji HDR Toning (Tonowanie HDR). Wykonaj kopię pliku, przechodząc do menu Image (Obraz) i wybierając Duplicate (Powiel), a potem w menu Image (Obraz) w pozycji Adjustments (Dopasowania) wybierz HDR Toning (Tonowanie HDR). Testując różne ustawienia, doszedłem do wniosku, że pokazane obok wartości podkreślają detale i zwiększają kontrast. Jeśli używasz innego zdjęcia, musisz sam wypróbować działanie suwaków i zobaczyć, jakie rezultaty jesteś w stanie osiągnąć. Na zastosowanie tej opcji nie ma jednej recepty. Wszystko zależy od konkretnego zdjęcia. Gdy skończysz, kliknij OK. ciąg dalszy na następnej stronie Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie r Rozdział 6 293 Poleć książkęKup książkę Krok 3. Wróć do pierwotnego zdjęcia i włącz narzędzie szybkiego zaznaczania (W) z przybornika. Zaznacz, malując białe tło, a potem za pomocą skrótu Ctrl+Shift+I (Mac: Command+Shift+I) odwróć zaznaczenie, tak aby wybrana została sylwetka mężczyzny. Narzędziem lupki (Z) przybliż obraz, klawiszem lewego nawiasu kwadratowego ([) znacznie zmniejsz pędzel i z wciśniętym klawiszem Alt kliknij białe obszary pod naramiennikami i obok paska pod brodą, aby usunąć je z zaznaczenia. Używając skrótu Ctrl+J (Mac: Command+J), skopiuj zaznaczone obszary na nową warstwę. Wyłączyłem tu warstwę tła, aby zaznaczenie było lepiej widoczne. Krok 4. Włącz narzędzie przesuwania (V) z przybornika, a potem przytrzymaj klawisz Shift (aby wyrównać warstwy) i przeciągnij obraz poddany tonowaniu HDR na ten plik. Mając wciąż aktywną tę warstwę, kliknij z wciśniętym klawiszem Ctrl (Mac: Command) miniaturę warstwy wyizolowanego mężczyzny, aby wczytać go jako zaznaczenie. Odwróć zaznaczenie i klawiszem Backspace (Mac: Delete) usuń tło obrazu z tonowaniem HDR. Usuń zaznaczenie, używając skrótu Ctrl+D (Mac: Command+D). Zmień tryb mieszania warstwy HDR na Multiply (Pomnóż), aby połączyć ją z podstawową sylwetką, a potem za pomocą skrótu Ctrl+E (Mac: Command+E) scal ją z warstwą poniżej, na stałe wprowadzając efekt HDR. Na koniec kliknij warstwę tła i za pomocą skrótu Shift+Backspace (Mac: Shift+Delete) otwórz okno Fill (Wypełnij). W menu Use (Użyj) wybierz Black (Czarny) i kliknij OK. 294 Rozdział 6 r Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie Poleć książkęKup książkę Krok 5. Teraz otwórz obraz przedstawiający dym. Wykorzystamy go do stworzenia ciekawych efektów płomieni. Tak właśnie, zrobimy ogień z dymu. Dzięki temu zorientujesz się, jak można wykorzystywać tekstury i inne elementy do różnych celów. Krok 6. Używając skrótu Ctrl+U (Mac: Command+U), otwórz okno Hue/Saturation (Barwa/Nasycenie). Zaznacz pole Colorize (Koloruj) i ustaw Hue (Barwa) na 25, a Saturation (Nasycenie) na 75. Obraz stanie się cieplejszy. Gdy skończysz, kliknij OK. I I I I / / W W E E V V N N A A L L P P O O T T O O H H P P K K C C O O T T S S © © I I ciąg dalszy na następnej stronie Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie r Rozdział 6 295 Poleć książkęKup książkę Krok 7. Teraz powiel tę warstwę za pomocą skrótu Ctrl+J (Mac: Command+J), a potem zmień tryb mieszania kopii na Overlay (Nakładka). Dzięki temu kolory zostaną mocno podkreślone, a dym zacznie wyglądać prawie jak ogień. Można nawet wykonać drugą kopię warstwy, aby wzmocnić ten efekt. Gdy skończysz, przejdź do menu Layer (Warstwa) i wybierz Flatten Image (Spłaszcz obraz). Krok 8. Po spłaszczeniu obrazu narzędziem przesuwania przenieś go na plik z sylwetką i umieść tę warstwę pod jego warstwą. Naciskając Ctrl+T (Mac: Command+T), przejdź do trybu swobodnego przekształcania, przytrzymaj klawisz Shift, kliknij i przeciągnij uchwyt narożny, aby powiększyć warstwę. Kliknij prawym przyciskiem myszy wewnątrz obwiedni i wybierz Flip Horizontal (Odbij w poziomie), a potem umieść ją za sylwetką mężczyzny, podobnie jak na rysunku. Potwierdź zmiany klawiszem Enter (Mac: Return). 296 Rozdział 6 r Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie Poleć książkęKup książkę Krok 9. Teraz za pomocą stylów warstw sprawimy, by sylwetka lepiej łączyła się ze sceną. Dlatego w panelu Layers (Warstwy) uaktywnij kliknięciem warstwę z mężczyzną, a potem kliknij ikonę dodawania stylu warstwy i wybierz Inner Glow (Blask wewnętrzny) z menu. Ustaw tryb mieszania na Normal (Zwykły), Opacity (Krycie) na 90 , a potem kliknij próbkę koloru i wybierz z próbnika czerń. Następnie zwiększ Size (Rozmiar) do 43 px. Wyeliminuje to białą obwódkę z krawędzi. Krok 10. Kliknij Color Overlay (Nałożenie koloru) na liście po lewej. Kliknij próbkę koloru, a kiedy otworzy się próbnik, kliknięciem pobierz intensywny pomarańcz z tła. Następnie zmień tryb mieszania na Overlay (Nakładka) i obniż Opacity (Krycie) do 75 . ciąg dalszy na następnej stronie Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie r Rozdział 6 297 Poleć książkęKup książkę Krok 11. Kliknij po lewej Inner Shadow (Cień wewnętrzny) i zmień tryb mieszania na Vivid Light (Światło jaskrawe). Następnie kliknij próbkę koloru, pobierz jaskrawy pomarańcz z tła i obniż Opacity (Krycie) do 50 . Teraz zwiększ Size (Rozmiar) do około 225 px, a w pozycjach Distance (Odległość) i Angle (Kąt) możesz wpisać podane tu liczby albo kliknąć zdjęcie i przeciągnąć cień na dowolnie wybranie miejsce, a potem kliknąć OK. Zauważ, że cień będzie symulował żar ognia, i przyjrzyj się temu, jak przy przesuwaniu się wpływa na zdjęcie. Pozostałe efekty również przyciemniły krawędzie i rzucają na zdjęcie cień, który sprawia, że lepiej zlewa się ono z tłem. Krok 12. Na tym etapie model lepiej zlewa się z tłem, ale możemy zrobić jeszcze jedną rzecz, która sprawi, że efekt otoczy go ze wszystkich stron. Kliknij dwukrotnie warstwę z mężczyzną, aby wrócić do okna Layer Style (Styl warstwy) i do Blending Options (Opcje mieszania), a potem na dole okna przejdź do sekcji Blend If (Mieszaj, gdy). Sięgnij do suwaka Underlying Layer (Warstwa pod spodem), przytrzymaj klawisz Alt (Mac: Option) i przeciągnij biały suwak, rozdzielając skalę w taki sposób, by najjaśniejsza część warstwy z ogniem stała się bardziej widoczna. Dzięki temu uzyskasz złudzenie, że model widoczny jest przez otaczający go dym. 298 Rozdział 6 r Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie Poleć książkęKup książkę Krok 13. Teraz wszystko wygląda już, jak należy, poza jednym detalem: oczy mężczyzny powinny być trochę groźniejsze. Właściwie najlepiej, gdyby były niewidoczne. Dlatego zaznacz pióro (P) z przybornika i za jego pomocą narysuj ścieżkę wokół maski. Kliknięcie dodaje punkt do ścieżki, a przeciągnięcie rysuje krzywą. Po ukształtowaniu krzywej kliknij punkt z wciśniętym klawiszem Alt, aby zablokować go w miejscu; kliknięcie z powrotem początkowego punktu zakończy ścieżkę. Krok 14. Po stworzeniu ścieżki, używając skrótu Ctrl+Enter (Mac: Command+Return), wczytaj ją jako zaznaczenie. Kliknij ikonę tworzenia nowej warstwy na dole panelu Layers (Warstwy), a potem za pomocą skrótu Shift+Backspace (Mac: Shift+Delete) otwórz okno Fill (Wypełnij) i wypełnij zaznaczenie czernią. Usuń zaznaczenie, a potem obniż Opacity (Krycie) warstwy do 90 . ciąg dalszy na następnej stronie Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie r Rozdział 6 299 Poleć książkęKup książkę Krok 15. Gdyby maska rzeczywiście była w ten sposób przyciemniona, w szkle odbijałyby się płomienie. Dlatego przejdź z powrotem do oryginalnego dokumentu z dymem (płomieniami), narzędziem zaznaczania prostokątnego (M) narysuj zaznaczenie niewielkiego obszaru ognia i skopiuj go, używając skrótu Ctrl+C (Mac: Command+C). Krok 16. Wróć do pliku głównego i mając zaznaczoną górną warstwę, wklej ogień za pomocą skrótu Ctrl+V (Mac: Command+V). Używając narzędzia przesuwania (V), umieść go nad stworzoną właśnie czarną maską. Jeśli trzeba, przeskaluj go w trybie swobodnego przekształcania i nie przejmuj się zbytnio utratą jakości. Efekt i tak jest dość subtelny. Używając skrótu Ctrl+Alt+G (Mac: Command+Option+G), obetnij warstwę ognia do granic przyciemnienia maski. Następnie obniż Opacity (Krycie) warstwy do 35 . 300 Rozdział 6 r Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie Poleć książkęKup książkę Krok 17. Na zakończenie kliknij warstwę z zaciemnieniem maski i dodaj styl Inner Shadow (Cień wewnętrzny). Wykorzystaj pokazane tu ustawienia do stworzenia delikatnego cienia na krawędziach maski. Jak widać, ponownie uzyskaliśmy ciąg pozornie skomplikowanych efektów, wykorzystując style i efekty warstw. Do końcowego obrazu dodałem tekst z niewielkim Inner Shadow (Cień wewnętrzny) i ograniczyłem plik tekstury do stylu warstwy Gradient Overlay (Nałożenie gradientu) wewnątrz tekstu, aby stworzyć wrażenie metalowej powierzchni. Następnie na nowej warstwie pod tekstem stworzyłem wypełniony czernią prostokąt, zmieniłem tryb mieszania na Multiply (Pomnóż) i obniżyłem krycie warstwy. Za pomocą pędzla z rozbłyskiem z rozdziału 1. stworzyłem też złudzenie światła odbijającego się w metalu. ciąg dalszy na następnej stronie Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie r Rozdział 6 301 Poleć książkęKup książkę Użyj pędzla z rozbłyskiem, stworzonego w rozdziale 1. Końcowy obraz Końcowy obraz 302 Rozdział 6 r Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie Poleć książkęKup książkę Rozdział 6 Projekt plakatu filmowego W tym projekcie stworzymy kompletny plakat filmowy. W rzeczywistości raczej niezbyt często będziesz projektować coś takiego, ale nie o to tu chodzi. Ćwiczenie na takim projekcie pozwala zorientować się, jak kreatywnie wykorzystywać zdjęcia, efekty warstw i jak potężny jest Photoshop jako narzędzie dla projektanta. R R E E K K R R A A B B Y Y E E R R O O C C Krok 1. Zacznijmy od stworzenia tła. Zdjęcie to zrobiłem w Nowym Jorku. Nie miałem wtedy pojęcia, do czego je wykorzystam — po prostu sfotografowałem ciekawą ulicę w centrum miasta. Na szczęście okazało się ono idealnym tłem dla tego plakatu. Krok 2. Po pierwsze, zdjęcie to nie musi być kolorowe, możemy później dodać do całości efekt kolorystyczny. Dlatego klawiszem D zmień kolory narzędzia i tła na domyślne — czarny i biały — a potem z menu Image (Obraz) z pozycji Adjustments (Dopasowania) wybierz Gradient Map (Mapa gradientu). Kliknij OK w oknie, a zdjęcie zmieni się w dość wyraźny obraz czarno- biały, który doskonale nada się do stworzenia tego efektu. ciąg dalszy na następnej stronie Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie r Rozdział 6 303 Poleć książkęKup książkę Krok 3. Teraz za pomocą skrótu Ctrl+N (Mac: Command+N) otwórz okno New (Nowy) i stwórz nowy dokument o szerokości 8 cali i wysokości 12 przy 125 ppi. Takie proporcje są standardem w branży. Po stworzeniu pliku wróć do zdjęcia ulicy i narzędziem przesuwania (V) przeciągnij je na nowy dokument. Używając skrótu Ctrl+T (Mac: Command+T), włącz tryb swobodnego przekształcania i przeskaluj zdjęcie oraz umieść je podobnie jak na rysunku. Koncentrujemy się tu na prawej części zdjęcia, ponieważ znajdujący się tam budynek ustawiony jest pod atrakcyjnym kątem. W następnej kolejności stworzymy efekt lustrzany. Krok 4. Używając skrótu Ctrl+R (Mac: Command+R), pokaż linijki. Kliknij linijkę pionową i przeciągnij linię pomocniczą na środek dokumentu. Kiedy znajdzie się blisko, powinna zostać przyciągnięta do środka (jeśli tak się nie stanie, przejdź do menu View [Widok] i wybierz Snap [Przyciągaj]). 304 Rozdział 6 r Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie Poleć książkęKup książkę Krok 5. Teraz za pomocą skrótu Ctrl+J (Mac: Command+J) powiel tę warstwę, przejdź do menu Edit (Edycja) i z pozycji Transform (Przekształć) wybierz Flip Horizontal (Odbij w poziomie). Mając wciąż aktywne narzędzie przesuwania, umieść tę kopię w taki sposób, by stanowiła lustrzane odbicie oryginału. Spójrz na przykład na łącznik w prawym górnym rogu i liczbę okien do krawędzi. Krok 6. Włącz narzędzie zaznaczania prostokątnego (M) z przybornika i narysuj zaznaczenie obejmujące całą lewą połowę dokumentu, a zostanie ono przyciągnięte do linii pomocniczej pośrodku. Następnie ukryj przeciwną połówkę zdjęcia, klikając ikonę dodawania maski warstwy na dole panelu Layers (Warstwy). Widać teraz efekt odbicia lustrzanego, które daje interesujący rezultat. ciąg dalszy na następnej stronie Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie r Rozdział 6 305 Poleć książkęKup książkę Krok 7. Używając skrótu Ctrl+E (Mac: Command+E), połącz te dwie warstwy, ponieważ musimy naprawić na tym obrazie jeszcze kilka rzeczy, zanim przejdziemy dalej. Flagi z napisem „JC Penney” na bokach budynków, chociaż na końcowym obrazie mogą stać się niewidoczne, nie pasują do naszej koncepcji filmu akcji czy też thrillera. Dlatego narzędziem lupki (Z) przybliż obraz, a potem narzędziem zaznaczania prostokątnego narysuj zaznaczenie flag po lewej. Przytrzymaj klawisz Shift, aby umożliwić dodawanie do zaznaczenia, i narysuj zaznaczenie wokół flag po prawej. Naciskając Shift+Backspace (Mac: Shift+Delete), otwórz okno Fill (Wypełnij) i z menu Use (Użyj) wybierz Content-Aware (Uwzględnianie zawartości), a potem kliknij OK. Flagi znikną i chociaż miejsce po nich nie jest wypełnione idealne, jest to wystarczające dla naszych celów. Krok 8. Kolejny element naszego nowego tła, który mi nie odpowiada, to niewielki fragment nieba pod łącznikiem. Próbowałem wykorzystać tu wypełnianie z uwzględnianiem zawartości, ale jego rezultat nie przypadł mi do gustu, dlatego znalazłem inne rozwiązanie tego problemu. Włącz łatkę w przyborniku (znajduje się pod punktowym pędzel korygującym; albo naciskaj Shift+J, aż stanie się aktywna). Upewnij się, że na pasku opcji wybrana jest opcja Source (Źródło), a potem narysuj nią zaznaczenie wokół nieba, podobnie jak narzędziem lassa (jak widać na rysunku). Umieść wskaźnik myszy wewnątrz zaznaczenia i przeciągnij prosto w dół, aż wypełni się ono znajdującym się poniżej wzorem. Zmiana zostanie wprowadzona, kiedy puścisz przycisk. Prawdopodobnie można ją jeszcze poprawić, ale po zastosowaniu pozostałych efektów będzie ledwo dostrzegalna. Dlatego nie warto marnować czasu na części obrazu, które staną się później niewidoczne lub ledwo widoczne. 306 Rozdział 6 r Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie Poleć książkęKup książkę Krok 9. Usuń zaznaczenie, używając skrótu Ctrl+D (Mac: Command+D). Następnie naciskając Ctrl+A (Mac: Command+A), zaznacz cały obraz, przejdź do menu Image (Obraz) i wybierz Crop (Kadruj). Dzięki temu znikną części obrazu wychodzące poza jego krawędzie. Usuń zaznaczenie, a potem wyłącz linijki, przejdź do menu View (Widok) i wskaż Clear Guides (Usuń linie pomocnicze). Krok 10. Przejdź do trybu swobodnego przekształcania, kliknij i przeciągnij nieco wyżej środkowy punkt na górze, ponieważ musimy zmienić perspektywę, co sprawi wrażenie, że zdjęcie wykonywane było z miejsca znajdującego się niżej. Kliknij prawym przyciskiem myszy wewnątrz obwiedni i wybierz Perspective (Perspektywa). Następnie kliknij prawy dolny róg okna obrazu i przeciągnij go na zewnątrz, aż zobaczysz krawędzie obwiedni. Chwyć lewy albo prawy uchwyt kontrolny na górze i przeciągnij go na zewnątrz, aby zmienić kąt widzenia widoku ulicy. Sprawi to, że będzie ona bardziej symetryczna, i doda ciekawą perspektywę do całokształtu tła. ciąg dalszy na następnej stronie Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie r Rozdział 6 307 Poleć książkęKup książkę Krok 11. Na tym etapie miasto jest zbyt schludne i czyste, dlatego użyjemy tekstury, by dodać mu szorstkości. Mamy tu zdjęcie ściany, które również wykonałem w Nowym Jorku. Wtedy nie miałem jeszcze pomysłu na jego zastosowanie, ale nigdy nie wiadomo, co może się przydać. Okazuje się, że świetnie pasuje do tego plakatu. R R E E K K R R A A B B Y Y E E R R O O C C Krok 12. Klawiszem D zmień kolory narzędzia i tła na domyślne — czarny i biały — a potem klawiszem X zamień te kolory miejscami. Następnie w menu Image (Obraz) w pozycji Adjustments (Dopasowania) wybierz Gradient Map (Mapa gradientu). Jak widzisz, uzyskamy tu wersję czarno-białą, na dodatek z odwróconymi wartościami. Stało się tak dlatego, że odwróciliśmy kolory. Kliknij OK. 308 Rozdział 6 r Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie Poleć książkęKup książkę Krok 13. Teraz przeciągnij albo skopiuj i wklej ten plik do pliku głównego, a potem, używając skrótu Ctrl+T (Mac: Command+T), przejdź do trybu swobodnego przekształcania i przeskaluj go w taki sposób, by pasował do obszaru roboczego. Uważam, że deseń ten wygląda lepiej, kiedy ciemniejsze obszary znajdują się bliżej dołu, dlatego w trybie swobodnego przekształcania kliknij prawym przyciskiem myszy wewnątrz obwiedni i wybierz Flip Vertical (Odbij w pionie). Naciśnij Enter (Mac: Return), a potem zmień tryb mieszania warstwy na Multiply (Pomnóż). Krok 14. Dodaj czarną (ukrywającą wszystko) maskę do warstwy z teksturą, wciskając klawisz Alt (Mac: Option) i klikając ikonę dodawania maski warstwy na dole panelu Layers (Warstwy). Następnie włącz gradient (G) z przybornika. Kliknij skierowaną w dół strzałkę na prawo od miniatury gradientu na pasku opcji, aby otworzyć próbnik, i wybierz opcję Foreground to Transparent (Od koloru narzędzia do przezroczystości, druga od lewej w górnym rzędzie), a potem kliknij ikonę gradientu radialnego (druga na prawo od miniatury). Na koniec upewnij się, że kolorem narzędzia jest biel. Narysuj gradient wychodzący mniej więcej ze środka dolnej połowy zdjęcia miasta. Następnie narysuj drugi, mniejszy, na górze zdjęcia. Dzięki temu tekstura zostanie nieznacznie odsłonięta. Jeśli wciąż jest zbyt ciemna, zredukuj Opacity (Krycie) warstwy (tutaj obniżyłem je do 75 ). ciąg dalszy na następnej stronie Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie r Rozdział 6 309 Poleć książkęKup książkę Krok 15. W celu przytłumienia tła kliknij ikonę tworzenia nowej warstwy na dole panelu Layers (Warstwy) i dodaj nową, pustą warstwę ponad pozostałymi. Następnie wykorzystaj ten sam gradient, ale tym razem w wersji liniowej (pierwsza ikona na prawo od miniatury), i zmień kolor narzędzia na czarny. Przeciągnij gradient od dolnej krawędzi obrazu nieco w górę. Krok 16. Teraz możemy dodać do obrazu głównego bohatera. Otwórz plik z sylwetką zabójcy z mieczem. Wyizolowałem go już z tła, aby można było od razu umieścić go w pliku. Zrób to, po prostu przeciągając go albo kopiując i wklejając. 310 Rozdział 6 r Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie I / N O T L W N A D O T O H P K C O T S © I Poleć książkęKup książkę Krok 17. Kiedy sylwetka znajdzie się na obrazie, umieść ją na środku tła, tuż pod łącznikiem. Upewnij się, że znajduje się ponad pozostałymi warstwami. Krok 18. Teraz kliknij ikonę tworzenia nowej warstwy dopasowania na dole panelu Layers (Warstwy) i wybierz Hue/Saturation (Barwa/Nasycenie). W panelu Adjustments (Dopasowania) zaznacz pole Colorize (Koloruj), ustaw Hue (Barwa) na 224, Saturation (Nasycenie) na 48, a Lightness (Jasność) na +17. Następnie zmień tryb mieszania warstwy dopasowania na Multiply (Pomnóż). Dzięki temu uzyskasz silnie kontrastowy, granatowy odcień całego obrazu. ciąg dalszy na następnej stronie Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie r Rozdział 6 311 Poleć książkęKup książkę Krok 19. Zauważyłem, że na skutek dodania efektu kolorystycznego tło stało się znacznie ciemniejsze, przez co straciło wiele detali. Dlatego kliknij warstwę z ulicą, za pomocą skrótu Ctrl+L (Mac: Command+L) otwórz okno Levels (Poziomy) i przeciągnij odpowiedzialny za tony średnie (szary) suwak Input Levels (Poziomy wejściowe) na pozycję około 1,40, co pozwoli rozjaśnić tło. Gdy skończysz, kliknij OK. Krok 20. Wzmocnijmy poblask na krawędzi sylwetki, aby lepiej połączyć ją z tłem. Zrobimy to za pomocą stylu warstwy. Kliknij warstwę z sylwetką, a potem ikonę dodawania stylu na dole panelu Layers (Warstwy) i wybierz Inner Shadow (Cień wewnętrzny). W oknie Layer Style (Styl warstwy) kliknij próbkę koloru, a kiedy pojawi się próbnik, umieść wskaźnik myszy nad obrazem i pobierz z tła jasny kolor niebieski. Kliknij OK. W oknie Layer Style (Styl warstwy) ustaw tryb mieszania na Screen (Ekran), a Opacity (Krycie) na około 75 – 85 . Zwiększ Size (Rozmiar) do około 25 px, a potem kliknij obraz i przesuń efekt w miejsce, gdzie będzie tworzył złudzenie światła dochodzącego z góry. Gdy skończysz, kliknij OK. 312 Rozdział 6 r Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie Poleć książkęKup książkę Krok 21. Na zakończenie podkreślmy dramatyzm obrazu, dodając do niego deszcz. Stwórz nową, pustą warstwę nad warstwą z sylwetką, a potem naciśnij klawisze Shift+Backspace (Mac: Shift+Delete) i z menu Use (Użyj) okna Fill (Wypełnij) wybierz 50 Gray (50 szarości), aby wypełnić warstwę neutralną szarością. Stanie się niebieska, ponieważ znajduje się pod warstwą dopasowania Hue/Saturation (Barwa/Nasycenie). Krok 22. Następnie przejdź do menu Filter (Filtr) i z kategorii Noise (Szum) wybierz Add Noise (Dodaj szum). Ustaw Amount (Wartość) na 400 , kliknij przycisk opcji Gaussian (Gaussowskie) i zaznacz pole Monochromatic (Monochromatyczny). Kliknij OK. ciąg dalszy na następnej stronie Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie r Rozdział 6 313 Poleć książkęKup książkę Krok 23. Przejdź ponownie do menu Filter (Filtr), ale tym razem z kategorii Blur (Rozmycie) wybierz Motion Blur (Poruszenie). Ustaw Angle (Kąt) na 72o, a Distance (Odległość) na 75 pikseli. Kliknij OK. Teraz zmień tryb mieszania warstwy na Screen (Ekran). Na obrazie pojawi się deszcz. Krok 24. Uważam, że efekt ten jest trochę za mocny, dlatego zredukuj jego intensywność, zmniejszając na początek Opacity (Krycie) warstwy do około 80 . Następnie używając skrótu Ctrl+L (Mac: Command+L), otwórz okno Levels (Poziomy) i wprowadź pokazane tu ustawienia, które znacznie zwiększą kontrast deszczu i przytłumią go w ciemniejszych obszarach, ponieważ warstwa jest w trybie mieszania Screen (Ekran). 314 Rozdział 6 r Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie Poleć książkęKup książkę Krok 25. Chcę jeszcze bardziej podkreślić dramatyzm obrazu, dodając do niego rozprysk krwi. Pamiętasz rozprysk, który stworzyliśmy w rozdziale 1.? Włącz pędzel (B) i znajdź go albo stwórz, jeśli jeszcze nie istnieje. Następnie stwórz nową, pustą warstwę ponad pozostałymi i otwórz próbnik, klikając próbkę koloru narzędzia na dole przybornika. Wybierz ciemną czerwień, kliknij OK, a potem namaluj pojedynczy rozprysk, jednokrotnie klikając pustą warstwę. Ponieważ znajduje się on na osobnej warstwie, możemy w trybie swobodnego przekształcania przeskalować go i umieścić w dowolnym miejscu. Wybrałem punkt, w którym zamierzam dodać tytuł. Na końcowym obrazie na górze dodałem hasło reklamowe (na spodzie łącznika), a na dole tytuł (tuż pod mieczem) — oba napisane czcionką Trajan Pro. Połączyłem słowa tytułu w jedną grupę, a potem powiększyłem nieco pierwszą i ostatnią literę zwrotu „Dark Assassin” („mroczny zabójca”), czego nauczyliśmy się w rozdziale 2. Dodałem też białą linię pomiędzy linijkami tekstu, tak jak w reklamie zegarka w rozdziale 4. Następnie dla większego realizmu dołożyłem na dole stopkę ekipy filmowej. ciąg dalszy na następnej stronie Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie r Rozdział 6 315 Poleć książkęKup książkę Użyj pędzla z rozpryskiem, stworzonego w rozdziale 1. Końcowy obraz 316 Rozdział 6 r Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie Poleć książkęKup książkę Podążaj za białym królikiem. Efekty hollywoodzkie r Rozdział 6 317 Poleć książkęKup książkę Skorowidz 3D Light, 328, 340 3D Light Pan, 329, 341, 361 3D Light Rotate, 329, 341, 361 3D Light Slide, 329, 341, 361 3D Mesh Rotate, 326, 339 3D Mesh Scale, 327 3D Mesh Slide, 326, 339 3D pocztówka, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343 3D Postcard From Layer, 337 3D warstwy, scalanie, 326 3D, panel, 320, 321 A Abrams, J.J, 21 Add Noise, filtr, 313 Animation, panel, 268 Assorted Brushes, 21 Average, filtr, 83 B Bank Gothic Light, czcionka, 193, 237 Bank Gothic Medium, czcionka, 291 Bevel and Emboss, styl warstwy, 24 Blending Options, 145 bokeh, efekt, 16, 17, 18, 19 C Channels, panel, 42 Character, panel, 94 cień, dodawanie, 89 Clouds, filtr, 180 Color Halftone, filtr, 355 Contour Editor, 143 Convert to Smart Object, 36 cyfrowy, efekt, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 D Decontaminate Colors, 77 Define Brush Preset, 19 Define Pattern, 102 Defringe, 200 Difference, tryb mieszania, 66 370 Skorowidz Diffuse Glow, filtr, 164, 165, 236 Displace, opcja, 119 Distort, filtr, 28 dokument tworzenie, 34 zamykanie, 216 dramatyczne efekty specjalne, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284 drewniana ramka, efekt, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205 Drop Shadow, 199 Dry Media Brushes, 279 E efekty bokeh, 16, 17, 18, 19 cyfrowy, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 drewniana ramka, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205 elementy siatki, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166 hollywoodyzacja zdjęć, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301 hollywoodzkie ulepszenia, 264, 265, 2
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Photoshop. Pikantne efekty specjalne
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: