Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00115 004922 18972950 na godz. na dobę w sumie
Photoshop. Podręcznik użytkownika Lightrooma. Wydanie II - książka
Photoshop. Podręcznik użytkownika Lightrooma. Wydanie II - książka
Autor: Liczba stron: 200
Wydawca: Helion Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-283-5784-6 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> grafika komputerowa >> photoshop lightroom
Porównaj ceny (książka, ebook (-35%), audiobook).

Lightroom jest dla wielu fotografów podstawowym narzędziem do edycji zdjęć. Istnieją jednak techniki, które w tym programie nie są dostępne, a bardzo rozszerzyłyby możliwości jego użytkowników. Wtedy przydałby się Photoshop... Jest tylko jeden problem: Photoshop to rozbudowany program z ogromem narzędzi, filtrów i opcji. W porównaniu z Lightroomem wydaje się bardzo skomplikowanym systemem, którego opanowanie musi zabrać mnóstwo czasu i kosztować wiele wysiłku!

Ta pozycja jest najlepszą propozycją dla osób, które chcą połączyć swoje umiejętności w posługiwaniu się Lightroomem z niezwykłymi możliwościami Photoshopa. Napisana w charakterystycznym dla autora stylu, przystępnie, zabawnie, a zarazem angażująco, wyjaśnia krok po kroku poszczególne techniki edycji zdjęć. Zaczyna się znakomitym wprowadzeniem do Photoshopa. Dalej znajdziesz omówienie wielu przydatnych narzędzi dostępnych w tym programie oraz ćwiczenia, dzięki którym sprawdzisz ich działanie w praktyce. Łatwo i szybko nauczysz się zaawansowanych technik retuszu portretów, usuwania niepożądanych obiektów z kadru czy dodawania efektów do zdjęć krajobrazowych.

Dzięki tej książce dowiesz się:

Lubisz Lightrooma? Zostań mistrzem Photoshopa!

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Tytuł oryginału: Photoshop for Lightroom Users (2nd Edition) Tłumaczenie: Piotr Cieślak ISBN: 978-83-283-5784-6 Authorized translation from the English language edition, entitled: Photoshop for Lightroom Users, 2nd Edition by KELBY, SCOTT; published by Pearson Education, Inc, publishing as New Riders. Copyright © 2019 by Scott Kelby. All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system, without permission from Pearson Education Inc. Polish language edition published by HELION S.A., Copyright © 2019. Photoshop, Photoshop Lightroom, and Photoshop Elements are registered trademarks of Adobe Systems, Inc. Macintosh and Mac are registered trademarks of Apple Inc. Windows is a registered trademark of Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji. Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli. Autor oraz Helion SA dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Helion SA nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce. Helion SA ul. Kościuszki 1c, 44-100 Gliwice tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63 e-mail: helion@helion.pl WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek) Drogi Czytelniku! Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres http://helion.pl/user/opinie/phpul2 Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję. Printed in Poland. • Kup książkę • Poleć książkę • Oceń książkę • Księgarnia internetowa • Lubię to! » Nasza społeczność PhotoshoP. Podręcznik użytkownika Lightrooma spIs treścI Rozdział 1 „Technique” Najważniejsze informacje na początek W Photoshopie chodzi o pięć zasadniczych rzeczy Działanie warstw Zmiana wielkości obiektów na warstwach Puste warstwy i zastosowanie krycia Obsługa paska narzędzi Photoshopa Obsługa interfejsu Photoshopa Obracanie, odwracanie i inne ważne rzeczy Proste zaznaczenia (jak wybrać do edycji tylko fragment zdjęcia) Camera Raw, czyli Lightroom w postaci warstwy Wprowadzenie do trybów mieszania warstw „Ściąga” z warstw 1 2 4 6 10 14 16 18 24 28 29 30 Rozdział 2 „Jump” 33 Przeskakiwanie z Lightrooma do Photoshopa (i z powrotem) Przechodzenie z Lightrooma do Photoshopa (i z powrotem) Konfigurowanie sposobu przekazywania plików do Photoshopa 34 36 Rozdział 3 „Get Smart” Obiekty inteligentne i HDR Zachowaj możliwość edycji zdjęć RAW dzięki obiektom inteligentnym Obraz HDR à la mapowanie tonów Metoda „silniejszego niż w Lightroomie” wyostrzania zdjęć HDR Rozdział 4 „Re-touch” Retuszowanie portretów Prosty sposób na retusz twarzy Korygowanie symetrii twarzy Kształtowanie brwi Retusz przekrwionych oczu Usuwanie przebarwień Tajemnica pięknej skóry Inne genialne narzędzie do retuszowania ciała Upiększanie zębów Korygowanie kształtu podbródka i policzków Przemieszczanie części ciała Retuszowanie błędów na zdjęciach studyjnych 41 42 44 52 55 56 58 62 64 66 68 72 74 76 78 82 viii Spis treści Poleć książkęKup książkę spIs treścI Rozdział 5 „Composite” Łączenie zdjęć Najważniejsza technika: maskowanie włosów Łączenie dwóch (lub większej liczby) zdjęć Dodawanie tekstury tła Jedna osoba, kilka sylwetek Rozdział 6 „Side Effects” Fotograficzne efekty specjalne Zmiana nieba na ładniejsze Jesienna paleta barw (w trybie Lab) Dodawanie smug światła Błyskawiczna przeróbka zdjęcia na „obraz olejny” Efekt bokeh naśladujący działanie przysłony f/1,2 Tworzenie lustrzanych odbić Dodawanie efektu flary Kolaż artystyczny z użyciem suwaków Blend If (Mieszaj, gdy) Efekt długiego czasu naświetlania na zdjęciu architektonicznym Rozdział 7 „Sharpen” Techniki wyostrzania Maska wyostrzająca, czyli koń roboczy Inteligentniejsze wyostrzanie 85 86 94 98 100 105 106 108 110 114 118 120 124 126 130 135 136 138 PhotoshoP. Podręcznik użytkownika Lightrooma Wyostrzanie filtrem High Pass (Górnoprzepustowy) 140 Korygowanie rozmyć wynikających z poruszenia aparatu Kreatywne wyostrzanie narzędziem Sharpen (Wyostrzanie) 144 142 Rozdział 8 „Don’t Move” Usuwanie niepotrzebnych rzeczy Jak usunąć turystów za pomocą Photoshopa Retuszowanie dekoncentrujących detali za pomocą klonowania Usuwanie większych obiektów za pomocą narzędzia Patch (Łatka) Inny sposób usuwania dużych, odwracających uwagę obiektów Usuwanie obiektów za pomocą funkcji wypełniania z uwzględnieniem zawartości Zaawansowane wypełnianie z uwzględnieniem zawartości Rozdział 9 „Problemski” Rozwiązywanie typowych problemów ze zdjęciami Skalowanie fragmentów zdjęcia bez uszkadzania go Usuwanie otoczek (efektu „halo”) wzdłuż krawędzi Korygowanie odbić światła w okularach Retuszowanie zdjęć grupowych SKOROWIDZ 147 148 150 154 156 160 162 167 168 170 172 176 180 Spis treści ix Poleć książkęKup książkę Przeskakiwanie z Lightrooma do PhotoshoPa (i z Powrotem) Gdy tylko pomyślałem o przeskakiwaniu między Lightroomem a Photoshopem, od razu przyszedł mi do głowy tytuł „Jump” utworu Van Halena. Gdy mówię o Van Halenie, mam oczywiście na myśli „prawdziwego” Van Halena, z głównym wokalistą Davidem Lee Rothem, który dla wielu uosabia jedyne słuszne wcielenie tego zespołu, bo gdy Sammy Hagar za- stąpił Davida Lee Rotha, grupa nabrała zupełnie innego charakteru. Wciąż była to świetna grupa z doskonałym gitarzystą oraz… z wokalem w wykonaniu Sammy’ego Hagara. Ale, moi drodzy, to nie był Van Halen. Prawdę powiedziawszy, na tym etapie powinni zmienić sobie nazwę na Van Heusen. Dzięki temu fani zespołu od razu wiedzieliby, że (a) to nie jest prawdziwy Van Halen oraz (b) mają do czynienia z doskonałą nazwą dla popularnej marki odzieżowej. Nawiasem mówiąc, skoro już wspomniałem o Van Heusenie, to czy wiesz, że „od czasu opatentowania w 1921 roku nowego rodzaju wygodnego, składanego kołnierzyka Van Heusen kojarzy się z modnymi, przystępnymi cenowo i wysokiej jakości koszulami”? Przeczytałem o tym w internecie, więc to musi być prawda, bo jak wiadomo, gwarantuje to Komisja Dbająca o Prawdziwość Wszystkiego Co Czytasz w Internecie, w skrócie KDPWCCI. Jeśli sądzisz, że wzmianka o Van Heusenie jest z mojej strony podstępnym sposobem na płatne lokowanie produktu we wstępach do rozdziałów, to zapewniam Cię, że to absurdalne oskarżenie. (Nawiasem mówiąc, czy wiesz, że „obecnie Van Heusen jest marką oferującą ubra- nia na każdą okazję, znaną nie tylko z koszul, ale też eleganckich strojów męskich i damskich, odzieży sportowej i akcesoriów”?) Jestem przekonany, że ten bezpodstawny zarzut to robota marketingowców z firm takich, jak Calvin Klein, Kenneth Cole czy One Direction, którzy po- czuli się zagrożeni „krojem, tkaninami, wykończeniem i innowacyjnym stylem Van Heusena — przy ułamku ceny luksusowych marek”. To niedorzeczne! W życiu nie zniżyłbym się do takiego poziomu (www.vanheusen.com) i szczerze mówiąc, czuję się bardzo nieprzyjemnie zaskoczony tymi bezpodstawnymi insynuacjami. Tak bardzo, że przeprowadziłem mały re- konesans i odkryłem zadziwiający konflikt interesów, który moim zdaniem jest prawdziwym powodem usunięcia Sammy’ego Hagara z Van Halena i zastąpienia go oryginalnym, jedynym prawdziwym wokalistą tej grupy, Davidem Lee Rothem. Otóż jak się okazało, pan Hagar jest właścicielem dość dużej firmy produkującej męskie spodnie (www.haggar.com). Szok! Ale przynajmniej prawda wyszła na jaw. „Jump”THE BASIC STUFF YA GOTTA KNOW FIRSTRozdział 2Poleć książkęKup książkę OTWIERANIE I ZAPISYWANIE PHOTOSHOP. PODRĘCZNIK UŻYTKOWNIKA LIGHTROOMA PRZECHODZENIE Z LIGHTROOMA DO PHOTOSHOPA (cid:31)I Z POWROTEM(cid:30) Jeśli podczas pracy w Lightroomie napotkasz coś, co wymaga przeskoku do Photoshopa, to procedura jest bardzo prosta, a przekazanie skorygowanego w Photoshopie zdjęcia z powrotem do Lightrooma — równie łatwe. Oto plan wycieczki w tę i z powrotem. ZDJĘCIA RAW Aby przenieść zdjęcie RAW do Photoshopa, naciśnij Ctrl+E (Windows) lub Command+E (macOS). Nie ujrzysz żadnego okna dialogowego i nie będziesz musiał odpowiadać na ja- kiekolwiek pytania — zdjęcie po prostu otworzy się w Photo- shopie. (Uwaga. Jeśli nie otworzyłeś wcześniej Photoshopa, to zostanie on uruchomiony automatycznie). Nawiasem mówiąc, możesz też przekazać zdjęcie do Photoshopa wol- niejszym sposobem, za pomocą polecenia Edit in Adobe Photoshop CC (edytuj w programie Adobe Photoshop CC), znajdującego się w menu Photo/Edit In (zdjęcie/edytuj w). Ta metoda jednak sprawdzi się tylko u tych, którzy mają stawkę godzinową… ZDJĘCIA JPEG, TIFF LUB PSD W przypadku zdjęć zapisanych w formacie JPEG, TIFF lub PSD sprawa przedstawia się nieco inaczej. Skrót klawiaturowy jest taki sam — Ctrl+E (Windows) lub Command+E (macOS) — ale po jego naciśnięciu na ekranie pojawi się okno dialogowe umożliwiające wybranie sposobu przekazania fotografii. Są trzy możliwości. (1) Edit a Copy with Lightroom Adjustments (edytuj kopię z poprawkami z programu Lightroom). Zwykle decyduję się właśnie na tę opcję, bo chcę, aby wszystkie wpro- wadzone w Lightroomie modyfikacje zostały uwzględnione po przeniesieniu zdjęcia do Photoshopa. (2) Edit a Copy (edytuj kopię). Nie wiem, czy kiedykolwiek wybrałem tę opcję, bo oznacza ona, że do Photoshopa trafi kopia pozbawiona wszel- kich modyfikacji z Lightrooma. (3) Edit Original (edytuj orygi- nał). Tę opcję wybieram w jednym, wyjątkowym przypadku: jeśli wcześniej edytowałem już dany dokument w Photosho- pie, zapisałem go z całą strukturą warstw, a potem ponownie otworzyłem w Lightroomie. Jeśli chcesz, aby do Photoshopa trafił z powrotem plik z całą, nienaruszoną strukturą warstw, wybierz opcję Edit Original (edytuj oryginał). Poza tym ra- czej unikam sytuacji, w których mógłbym sobie nabałaganić w oryginalnym pliku ze zdjęciem, więc omawianej opcji nie używam w przypadkach innych niż opisany wyżej. 34 Rozdział 2 • Przeskakiwanie z Lightrooma do Photoshopa Poleć książkęKup książkę PHOTOSHOP. PODRĘCZNIK UŻYTKOWNIKA LIGHTROOMA OTWIERANIE I ZAPISYWANIE JAK PRZENIEŚĆ ZDJĘCIE Z POWROTEM DO LIGHTROOMA Po otwarciu zdjęcia w Photoshopie możesz je poddać dowolnym przeróbkom — tak jak gdybyś wcale nie miał Lightrooma. Przenie- sienie zdjęcia z powrotem do Lightrooma po zakończeniu pracy w Photoshopie jest proste. Wystarczy wykonać dwie czynności. (1) Zapi- sać plik za pomocą skrótu Ctrl+S (Windows) lub Command+S (macOS), a potem (2) po prostu go zamknąć. Zdjęcie automatycznie wróci do Light- rooma, a jeśli włączyłeś w ustawieniach Exter- nal Editing (edycja zewnętrzna) tego programu opcję Stack with Original (połącz z oryginałem), to skorygowana kopia pojawi się tuż obok ory- ginału. (O wspomnianej opcji będzie mowa na stronie 38). I to wszystko. Nie ma się nad czym zastanawiać. REZYGNACJA Z PRZEKAZANIA ZDJĘCIA Z POWROTEM DO LIGHTROOMA Jeśli po przeniesieniu zdjęcia do Photoshopa uznasz, że jednak nie chcesz go tam edytować, to po prostu zamknij okno z tym zdjęciem — przyciskiem albo skrótem Ctrl+W (Windows) lub Command+W (macOS). Gdy program zapyta, czy chcesz zapisać dokument, po prostu kliknij przy- cisk Don’t Save (Nie zapisuj). Łatwizna. Przeskakiwanie z Lightrooma do Photoshopa • Rozdział 2 35 Poleć książkęKup książkę PREFERENCJE PHOTOSHOP. PODRĘCZNIK UŻYTKOWNIKA LIGHTROOMA KONFIGUROWANIE SPOSOBU PRZEKAZYWANIA PLIKÓW DO PHOTOSHOPA Przeniesienie zdjęcia z Lightrooma do dowolnego innego programu to „edycja zewnętrzna” — bo będziesz modyfikował tę fotografię poza Lightroomem. Za pomocą ustawień External Editing (edycja zewnętrzna) można wybrać programy, które posłużą Ci do edytowania zdjęć poza Lightroomem, oraz to, jak konkretnie (i w jakim formacie) zdjęcia te będą trafiać do tych programów. Oto przepis, który pozwoli Ci na wstępne dostosowanie tych ustawień do własnych potrzeb. KROK 1. Naciśnij Ctrl+, (przecinek; Windows) lub Com- mand+, (macOS), aby otworzyć okno dialogowe Lightrooma z preferencjami, a potem kliknij zakładkę External Editing (edycja zewnętrzna), znajdującą się w górnej części tego okna (patrz rysunek). Jeśli masz na tym samym komputerze zainstalowanego Photoshopa (a skoro kupiłeś tę książkę, to zakładam, że właśnie tak jest), to automatycznie jest on wybierany jako domyślny edytor zewnętrzny, nie musisz więc robić nic, aby tak się stało. (Jeśli masz kilka wersji Photoshopa, to Lightroom domyślnie wybierze najnowszą; w moim przypadku jest to wersja CC 2019, któ- rej nazwa została zakreślona na czerwono na rysunku obok). Jeśli dysponujesz programem Photoshop Elements, to właśnie on stanie się domyślnym edytorem zewnętrznym. KROK 2. Nieco niżej wyświetlony jest zbiór ustawień domyślnych dotyczących rodzaju pliku, jaki Lightroom wyśle do Photoshopa. Normalnie do Photoshopa trafia kopia zdjęcia w formacie TIFF, z osadzonym profilem kolorów ProPhoto RGB, o głębi 16 bitów na kanał i rozdzielczości 240 ppi. Zacznijmy od listy File Format (format pliku) — ja wybieram z niej opcję PSD (jest to standardowy format pliku w Photoshopie). Wolę ten format za- miast formatu TIFF po prostu dlatego, że bardzo często otrzymuję dzięki temu znacznie mniejszy plik bez szkody dla jakości obrazu. 36 Rozdział 2 • Przeskakiwanie z Lightrooma do Photoshopa Poleć książkęKup książkę PHOTOSHOP. PODRĘCZNIK UŻYTKOWNIKA LIGHTROOMA PREFERENCJE KROK 3. Następnie za pomocą listy Bit Depth (głębia bitowa) możesz określić głębię barw obrazu, który zostanie przekazany do Photoshopa. Jeśli zależy Ci na zachowaniu absolutnie najwyż- szej jakości obrazu, to pozostaw na tej liście opcję 16 Bits/Component (16 bitów na kanał). Edytowanie zdjęć o 16-bitowej głębi barw ma dwie wady: (1) niedostępność niektórych filtrów i funkcji Photoshopa, na przykład okna Filter Gallery (Galeria filtrów), oraz (2) mniej więcej dwukrotnie większa objętość pliku (czyli ze zwykłego TIFF-a o objętości 36 MB robi się TIFF zajmujący 72 MB). Być może żadna z tych wad nie stanowi dla Ciebie większego problemu, ale uznałem, że powinieneś je znać. Nawiasem mówiąc, ja na ogół pracuję z obrazami o głębi 8 bitów na kanał. KROK 4. Z listy Color Space (przestrzeń kolorów) można wybrać przestrzeń kolorów zdjęć. Firma Adobe zaleca przestrzeń ProPhoto RGB, która zapewnia najlepszą wierność barw, a jeśli pozostawisz tę domyślną opcję, to w Photoshopie także powi- nieneś zmienić domyślną przestrzeń kolorów na ProPhoto RGB — dzięki wybraniu takiej samej przestrzeni barw w obu programach możesz li- czyć na spójność kolorystyczną przenoszonych „w tę i z powrotem” obrazów. Aby wybrać prze- strzeń ProPhoto RGB w Photoshopie, najpierw wydaj polecenie Edit/Color Settings (Edycja/ Ustawienia koloru). W oknie dialogowym, które się wówczas pojawi, z listy RGB wybierz opcję ProPhoto RGB (jak na przykładowym rysunku). Po kliknięciu przycisku OK w Photoshopie i w Light- roomie będzie obowiązywała ta sama, domyślna przestrzeń kolorów. (Nawiasem mówiąc, o ile w Photoshopie można zmienić roboczą prze- strzeń kolorów, to w Lightroomie jest ona usta- wiona na stałe na ProPhoto RGB. Innymi słowy, wewnętrznej przestrzeni barw Lightrooma nie da się przełączyć na inną, ale da się zmienić prze- strzeń barw zdjęć, które opuszczają Lightrooma). Okno dialogowe Color Settings (Ustawienia kolorów) w Photoshopie Ciąg dalszy na następnej stronie Przeskakiwanie z Lightrooma do Photoshopa • Rozdział 2 37 Poleć książkęKup książkę PREFERENCJE PHOTOSHOP. PODRĘCZNIK UŻYTKOWNIKA LIGHTROOMA KROK 5. Istnieje ponadto możliwość wybrania rozdziel- czości obrazów opuszczających Lightrooma, ale ja poprzestaję na domyślnej wartości 240 ppi. Nigdy nie miałem powodów do zmiany akurat tej wartości, zostawiam ją więc w spokoju. KROK 6. Jeśli chciałbyś mieć możliwość użycia drugiego programu do edytowania zdjęć, możesz go skon- figurować w sekcji Additional External Editor (do- datkowy edytor zewnętrzny). Innymi słowy, jeżeli chciałbyś móc wygodnie używać innego pluginu albo programu do edycji obrazu, to wybierz go właśnie tutaj. Po prostu kliknij przycisk Choose (wybierz), znajdujący się po prawej stronie tej sekcji, odszukaj na dysku program albo plugin, którego chcesz użyć, a potem kliknij przycisk Open (Otwórz) lub Choose (Wybierz) w macOS. W rezultacie wybrany program albo plugin po- jawi się w sekcji Additional External Editor (dodat- kowy edytor zewnętrzny) — przykład takiej apli- kacji został oznaczony na czerwono na rysunku obok. Aby użyć wybranego w ten sposób drugie- go edytora (zamiast Photoshopa), otwórz menu Photo (zdjęcie) w Lightroomie i z podmenu Edit In (edytuj w) wybierz nazwę tej aplikacji (w poka- zanym tutaj przypadku byłby to program Topaz Adjust 5). Zamiast polecenia możesz użyć skrótu Alt+Ctrl+E (Windows) lub Option+Command+E (macOS). Poniżej omawianych ustawień znajduje się opcja Stack with Original (połącz z orygina- łem). Zalecam pozostawienie jej włączonej, bo powoduje ona umieszczenie skorygowanej kopii zdjęcia (tej którą przekazałeś do Photoshopa) obok oryginalnej fotografii w Lightroomie. Dzię- ki temu podczas pracy w Lightroomie łatwo jest taką zmienioną kopię odszukać — wystarczy spojrzeć na miniaturę tuż obok oryginału (jak na przykładowym podglądzie siatki miniatur na rysunku obok). 38 Rozdział 2 • Przeskakiwanie z Lightrooma do Photoshopa Poleć książkęKup książkę PHOTOSHOP. PODRĘCZNIK UŻYTKOWNIKA LIGHTROOMA PREFERENCJE KROK 7. Na dole omawianego okna dialogowego możesz skonfigurować nazwy, jakie będą nadawane pli- kom ze zdjęciami wysyłanymi do Photoshopa. Masz do wyboru zasadniczo te same opcje, co w oknie importowania zdjęć w Lightroomie, w którym (mam nadzieję) wybrałeś jakiś logicz- nie brzmiący schemat nazewnictwa, bo domyśl- na nazwa w rodzaju „IMG_0002” zupełnie nic nie mówi. W przypadku omawianych ustawień zalecam następujące rozwiązanie: na liście Tem- plate (szablon) najpierw zaznacz opcję Filename (nazwa pliku), a potem z tej samej listy wybierz polecenie Edit (edytuj), jak w pokazanym obok przykładzie. KROK 8. Na ekranie pojawi się wtedy okno dialogowe File- name Template Editor (edytor szablonów nazw plików), przedstawione na rysunku obok. Za- uważ, że w dużym polu tekstowym u góry tego okna wybrana została już opcja Filename (nazwa pliku). Kliknij tuż obok tej opcji, po jej prawej stronie, i wpisz „-PSedit”, ale na razie nie klikaj jeszcze przycisku Done (gotowe). Z listy Preset (ustawienie predefiniowane) wybierz polecenie Save Current Settings as New Preset (zapisz bieżące opcje jako nowe ustawienie predefiniowane), jak na rysunku obok, po prawej stronie. Dzięki temu nie będziesz musiał tworzyć opisywanego szablonu po raz drugi — wystarczy, że wybie- rzesz go z listy, ilekroć będzie Ci potrzebny. Teraz kliknij przycisk Done (gotowe). Od tej chwili zdję- cia wysyłane do Photoshopa otrzymają nazwy zgodne z nazwą oryginalnego pliku, rozszerzoną o przyrostek „-PSedit”. (Oznacza to, że plik, który w Lightroomie nazywa się „Venice-57.jpg”, po korekcji w Photoshopie wróci do Lightrooma pod nazwą „Venice-57-PSedit.psd”, dzięki czemu łatwo go będzie odszukać). W porządku; prefe- rencje zostały skonfigurowane, zaprzęgnijmy je więc do pracy. Po nazwie pliku wpisz „-PSedit” Zapisz ustawienia w postaci szablonu Przeskakiwanie z Lightrooma do Photoshopa • Rozdział 2 39 Poleć książkęKup książkę Poleć książkęKup książkę
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Photoshop. Podręcznik użytkownika Lightrooma. Wydanie II
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: