Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00353 007066 14486329 na godz. na dobę w sumie
Photoshop w cyfrowej ciemni. Kreatywna obróbka obrazu - książka
Photoshop w cyfrowej ciemni. Kreatywna obróbka obrazu - książka
Autor: , Liczba stron: 208
Wydawca: Helion Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-246-3207-7 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> fotografia cyfrowa >> edycja zdjęć
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poznaj twórcze techniki pracy z cyfrowym obrazem!

Subtelna aura czerwonej żarówki, magiczna wiązka światła padająca z powiększalnika na białą kartę papieru i powoli budzący się do życia obraz w kąpieli z wywoływaczem... Choć cyfrowa ciemnia została odarta z całej romantycznej alchemii ciemni tradycyjnej, dała jednak fotografom coś w zamian - potężne możliwości kreowania i retuszowania obrazu. Jeszcze nigdy amatorzy i zawodowcy nie mieli w swoim arsenale tak wielu skutecznych narzędzi tworzenia zachwycających fotografii, nawet z przeciętnych lub nie do końca udanych zdjęć. Nie zmarnuj zatem szansy, jaką daje Ci cyfrowe przetwarzanie obrazu, i dowiedz się, jak twórczo wykorzystać cały potencjał Photoshopa na drodze do realizacji Twoich najśmielszych fotograficznych ambicji!

Dla Harolda Davisa, autora tej niezwykłej książki, Adobe Photoshop jest narzędziem tak samo magicznym, jak powiększalnik czy odczynniki w tradycyjnej ciemni. Przekona Cię o tym, odsłaniając arkana korzystania z typowo fotograficznych narzędzi tego programu. To doskonała pozycja dla fotografów, którzy szukają sposobów na uzyskanie fascynujących efektów i chcieliby opanować innowacyjne techniki edycji swoich zdjęć. Nie rozwodząc się niepotrzebnie nad wszystkimi funkcjami Photoshopa, Davis skupia się głównie na uzyskiwaniu za jego pomocą pożądanego wyglądu fotografii. Dzięki przystępnie napisanym instrukcjom i praktycznym wskazówkom krok po kroku odkryjesz tajniki pracy z cyfrowym obrazem, a zawarte w książce fotografie i projekty zainspirują Cię do własnych poszukiwań i twórczych przygód z fotografią.

Dzięki tej książce:

Opanuj najlepsze narzędzia Photoshopa, stworzone dla ambitnych fotografów!


Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Photoshop w cyfrowej ciemni. Kreatywna obróbka obrazu Autorzy: Harold Davis, Phyllis Davis Tłumaczenie: Piotr Cieślak ISBN: 978-83-246-3207-7 Tytuł oryginału: The Photoshop Darkroom: Creative Digital Post-Processing Format: 230×230, stron: 208 Poznaj twórcze techniki pracy z cyfrowym obrazem! • Jak sprawnie pracować z plikami w formacie RAW? • Jak tworzyć zachwycające obrazy HDR? • Jak korygować ekspozycję, kolory i balans bieli? Subtelna aura czerwonej żarówki, magiczna wiązka światła padająca z powiększalnika na białą kartę papieru i powoli budzący się do życia obraz w kąpieli z wywoływaczem… Choć cyfrowa ciemnia została odarta z całej romantycznej alchemii ciemni tradycyjnej, dała jednak fotografom coś w zamian – potężne możliwości kreowania i retuszowania obrazu. Jeszcze nigdy amatorzy i zawodowcy nie mieli w swoim arsenale tak wielu skutecznych narzędzi tworzenia zachwycających fotografii, nawet z przeciętnych lub nie do końca udanych zdjęć. Nie zmarnuj zatem szansy, jaką daje Ci cyfrowe przetwarzanie obrazu, i dowiedz się, jak twórczo wykorzystać cały potencjał Photoshopa na drodze do realizacji Twoich najśmielszych fotograficznych ambicji! Dla Harolda Davisa, autora tej niezwykłej książki, Adobe Photoshop jest narzędziem tak samo magicznym, jak powiększalnik czy odczynniki w tradycyjnej ciemni. Przekona Cię o tym, odsłaniając arkana korzystania z typowo fotograficznych narzędzi tego programu. To doskonała pozycja dla fotografów, którzy szukają sposobów na uzyskanie fascynujących efektów i chcieliby opanować innowacyjne techniki edycji swoich zdjęć. Nie rozwodząc się niepotrzebnie nad wszystkimi funkcjami Photoshopa, Davis skupia się głównie na uzyskiwaniu za jego pomocą pożądanego wyglądu fotografii. Dzięki przystępnie napisanym instrukcjom i praktycznym wskazówkom krok po kroku odkryjesz tajniki pracy z cyfrowym obrazem, a zawarte w książce fotografie i projekty zainspirują Cię do własnych poszukiwań i twórczych przygód z fotografią. Dzięki tej książce: • dowiesz się, jak pracować ze zdjęciami RAW • zrozumiesz specyfikę pracy w cyfrowej ciemni Photoshopa • nauczysz się łączyć różne warianty źródłowego zdjęcia RAW • poznasz sztuczki ze zwiększaniem dynamiki tonalnej zdjęć • opanujesz ręczne tworzenie obrazów HDR • odkryjesz, jak tworzyć piękne czarno-białe zdjęcia w Photoshopie • zgłębisz tajniki tworzenia złożonych kompozycji przy użyciu warstw i masek • zaczniesz tworzyć niesamowite efekty kolorystyczne w przestrzeni LAB Opanuj najlepsze narzędzia Photoshopa, stworzone dla ambitnych fotografów! Idź do • Spis treści • Przykładowy rozdział • Skorowidz Katalog książek • Katalog online • Zamów drukowany katalog Twój koszyk • Dodaj do koszyka Cennik i informacje • Zamów informacje o nowościach • Zamów cennik Czytelnia • Fragmenty książek online Kontakt Helion SA ul. Kościuszki 1c 44-100 Gliwice tel. 32 230 98 63 e-mail: helion@helion.pl © Helion 1991–2011 Spis treści 6 Wstęp 8 Od pięciolinii do koncertu 10 Urządzenia do rejestrowania obrazu: aparaty i skanery 10 Jak zrobić czarne pudełko do skanowania? 12 Praca z plikami RAW 14 Konwersja zdjęcia RAW 14 Moduł Adobe Camera Raw (ACR) 18 Korekcja ekspozycji 19 Informacje o histogramach 20 Korekcja balansu bieli 22 Korekcja koloru 24 Zarządzanie cyfrowymi zbiorami 24 Zapisywanie plików 25 Informacje o punktach kontrolnych 26 Ochrona zdjęć 28 Potęga wyobraźni 30 Wielokrotne przetwarzanie zdjęć RAW 30 Zwiększanie dynamiki tonalnej 32 Łączenie dwóch wariantów jednego zdjęcia 34 Warstwy w Photoshopie 36 Ukrywanie i odsłanianie warstw za pomocą masek 40 Różne warianty łączenia zdjęć 42 Kontrola ekspozycji 44 Strategia wielokrotnego przetwarzania zdjęć 48 Informacje o narzędziu Brush (Pędzel) 50 Malowanie na masce warstwy 54 Scalanie warstw 55 Kadrowanie zdjęcia 56 Histogramy w module ACR 60 Wielokrotne przetwarzanie 148 Nikt nie pyta pikseli zdjęć RAW: zastosowanie trybów mieszania 62 Tryb mieszania Screen (Ekran) 68 Fotografowanie na tle z czarnego aksamitu 70 Wpływ trybów mieszania na wygląd warstw 72 Przyciemnianie i rozjaśnianie 74 Jak radzić sobie z szumem? 76 Geneza szumu 78 Narzędzia do edycji szumu 84 Czerń i biel 86 Konwersja na czerń i biel przez mieszanie kanałów 89 Konwersja na czerń i biel za pomocą warstwy korekcyjnej 100 Tworzenie warstw: strategia i taktyka 104 Fotografowanie z myślą o cyfrowej ciemni Photoshopa 106 Ręczny montaż zdjęć HDR (High Dynamic Range) 108 Rejestrowanie pełnej skali tonalnej sceny na kilku osobnych ujęciach 110 Wybieranie i przetwarzanie zdjęć 114 Tworzenie gradientu na masce warstwy 116 Malowanie świateł i cieni 120 Fotomontaże 122 Łączenie dwóch różnych zdjęć 124 Skalowanie i obracanie warstwy 130 Zwielokrotnianie i łączenie zdjęcia 132 Barwy nocy 134 Składanie trajektorii gwiazd 137 Zastosowanie skryptu Statistics (Statystyki) 144 Zrób to sam: fotografowanie trajektorii gwiazd o pochodzenie 151 Kanały 153 Przestrzeń LAB 153 Mieszanie kanałów 154 Twórcza edycja obrazu w przestrzeni LAB 155 Zapoznanie z panelem Channels (Kanały) 156 Powielanie zdjęcia 157 Tworzenie inwersji 162 Wyrównywanie tonacji 170 Inwersje kanałów LAB i tryby mieszania 172 Paleta wariantów zdjęcia na podstawie kanałów LAB 175 Tryby mieszania Exclusion (Wykluczenie) i Difference (Różnica) 178 Malowanie przy użyciu warstw wypełnionych jednolitym kolorem 182 Filtry w Photoshopie 184 Inwersja zdjęcia na czarnym tle 186 Cyfrowe malunki 189 Retusz i korekcja jasności 190 Kolorowanie w przestrzeni LAB 192 Tworzenie pięknych krajobrazów w trybie LAB 194 Konfi gurowanie parametrów polecenia Curves (Krzywe) 196 Modelowanie krzywych LAB 198 Selektywne wyostrzanie obrazu w trybie LAB 204 Słowniczek 206 Skorowidz PRZYKŁAD: FOTOMONTAŻE Łączenie dwóch różnych zdjęć Jak różnych zdjęć można użyć do stworzenia fotomontażu? Trudno sobie wręcz wyobrazić obrazy o bardziej odmiennym charakterze niż dwie fotografi e, których użyję do omówienia przy- kładowego fotomontażu. Pierwsze zdjęcie przedstawia dość mroczną klatkę schodową w Embarcadero Center w San Francisco. Sfotografowałem ją przy użyciu obiektywu typu rybie oko, aparatem zamontowanym na statywie — wewnątrz było naprawdę ciemno i musiałem ustawić bardzo długi czas naświetlania, by uzyskać wystarczającą ekspozycję wnętrza. Z kolei obraz muszli powstał przez połącze- nie zdjęcia studyjnego zrobionego na tle z czarnego aksamitu oraz zeskanowanego wnętrza. Obydwa obrazy są dość interesujące same w sobie. Zdjęcie muszli było nawet kilkukrot- nie publikowane. Skąd więc pomysł, by połączyć obydwie fotografi e? Była ciemna, deszczowa noc. Wskazówki zegara wskazywały trzecią nad ranem, a ja za nic nie mogłem usnąć. Znużony przeglą- dałem swoje zdjęcia. Nagle wpadłem na pe- wien pomysł — być może był to jakiś okruch szaleństwa spowodowany bezsennością? Zauważyłem, że jeśli obrócę i nieco zmniejszę muszlę, to będę mógł ją umieścić dokładnie pośrodku schodów z Embarcadero i połączyć z nimi tak, by nie było widać kra- wędzi. Ten pomysł podsunęła mi też zbliżona kolorystyka obydwu zdjęć: kolor muszli i schodów jest niemal identyczny. Atrakcyjne połączenie dwóch fotografi i przedstawiających zupełnie inne obiekty bywa bardzo trudne i dość rzadko się udaje. Lecz kiedy już się uda… to masz szansę na stworzenie czegoś naprawdę niezwykłego. „Spirale” — gdyż tak nazwałem projekt, który udało mi się wówczas wykonać — były kilkukrotnie publikowane, wystawiane i nagradzane. Jeśli zamierzasz połączyć dwie fotografi e, to musisz naprawdę dokładnie przemyśleć ich wzajemne relacje kolorystyczne. Akurat te zdjęcia wydają się dla siebie stworzone, gdyż zarówno ich barwy, jak i spiralna struktura obydwu tematów świetnie ze sobą współgrają. Różnice w wielkości obydwu zdjęć można z łatwością skorygować. 122 Photoshop w cyfrowej ciemni D o d z i e ł a ! 1 Włącz narzędzie Move (Przesunięcie), używając paska narzędzi programu, i przeciągnij zdjęcie muszli do okna z fotografi ą schodów. Zmień nazwę warstwy ze zdjęciem muszli na „Shell” („Muszla”). Ponieważ, w odróżnieniu od fotografi i klatki schodowej, zdjęcie muszli jest kwadratowe, warstwa z muszlą nie będzie dokładnie pasowała do rozmiarów projektu (to nie szkodzi!). 2 Otwórz panel Layers (Warstwy) i zmniejsz wartość parametru Opacity (Krycie) dla warstwy „Shell” do około 65 . Dzięki temu warstwa z muszlą stanie się przezroczysta, a Ty będziesz mógł widzieć to, co znajduje się pod nią — czyli warstwę „Stairs”. Taka możliwość przyda się podczas kilku najbliższych operacji. (Po zakończeniu pracy nad edycją zdjęć będziesz mógł przywrócić pierwotną, 100-procentową wartość wspomnianego parametru). Projekt składa się teraz z dwóch warstw: „Stairs” („Schody”) oraz „Shell”. Kliknij tutaj, aby wyświetlić suwak Opacity (Krycie). Następny krok Kolejne zadanie będzie polegało na przeskalowaniu i obróceniu zdjęcia muszli tak, by pasowało ono do wnętrza klatki schodowej (patrz strony 124 – 125). Z m i e ń p r z e z r o c z y s t o ś ć w a r s t w y, k o r z y s t a j ą c z s u w a k a . Potęga wyobraźni 123 PRZYKŁAD: FOTOMONTAŻE Skalowanie i obracanie warstwy Przekształcanie warstwy Po umieszczeniu warstwy „Shell” ponad warstwą z fotografi ą schodów należy ją obrócić i zmniejszyć tak, by muszla idealnie pasowała do wnętrza klatki schodowej. W Photoshopie takie zadanie to pestka, gdyż podczas przekształcania dowolnej warstwy można ją dowolnie obracać i skalować na przemian. Rozpoczniemy od nieznacznego zmniej- szenia zdjęcia muszli, potem zaś obrócimy ją i przesuniemy we właściwe miejsce. Następnie dokładnie dopasujemy muszlę do klatki schodowej i wprowadzimy ko- smetyczne poprawki w kącie jej ułożenia. Przed rozpoczęciem pracy otwórz panel Layers (Warstwy) i upewnij się, że warstwa „Shell” jest aktywna. 1 Aby obrócić warstwę „Shell”, wydaj polecenie Edit/Transform/Scale (Edycja/Przekształć/Skala). W narożnikach warstwy pojawią się miniaturowe kwadraciki, zwane uchwytami ramki przekształcenia. Przytrzymaj klawisz Shift i przeciągnij dowolny z narożnych uchwytów do wnętrza warstwy „Shell”, aby ją zmniejszyć. przeciągnij Przytrzymaj klawisz Shift podczas przeciągania. Dzięki temu zdjęcie ulegnie proporcjonalnemu zmniejszeniu. Uchwyt 124 Photoshop w cyfrowej ciemni 2Kliknij prawym przyciskiem myszy (lub przytrzymaj klawisz Control i kliknij) warstwę „Shell”, aby wyświetlić menu z poleceniami służącymi do przekształcania warstw. Wybierz polecenie Rotate (Obrót). Umieść kursor myszy ponad jednym z narożnych uchwytów, a następnie kliknij i przeciągnij po łuku, aby obrócić warstwę z muszlą. W razie potrzeby przełączaj mię- dzy obracaniem i skalowaniem, używając poleceń ze wspomnianego menu. j w d ó ł , a b y P r z e c i ą g n i o b r ó c i ć m u s z l ę p r z e c i w n i e d o ru c h u w s k a z ó w e k z e g a r a . przeciągnij 3 Podczas skalowania i obracana warstwy „Shell” postaraj się umieścić ją w pobliżu środka klatki schodowej. Aby przesunąć warstwę, umieść kursor w jej wnętrzu, kliknij i przeciągnij w wybranym kierunku. 4 Powtarzaj czynności opisane w punktach od 1 do 3, aż uda Ci się umieścić warstwę „Shell” w pożądanym miejscu. Gdy Ci się to uda, kliknij ten miejscu. Gdy Ci się to uda, kliknij ten przycisk na pasku opcji programu: Kolejne zadanie będzie polegało na utworzeniu maski typu Reveal All (Pokaż wszystko) i zamalowaniu tych fragmentów muszli, które powinny Następny krok być niewidoczne (patrz strony 126 – 127). Potęga wyobraźni 125 PRZYKŁAD: FOTOMONTAŻE Tworzenie i malowanie maski Wykańczanie projektu W większości projektów omówionych w tej książce posługiwałem się całkowicie kryjącą, czarną maską, gdyż łatwiej było odsłonić tylko niektóre, wybrane fragmenty edytowanej warstwy, niż zamalować te, które powinny zostać ukryte. Tym razem posłużymy się całkowicie białą maską, którą można utworzyć poleceniem Reveal All (Pokaż wszystko), gdyż w odróżnieniu od poprzednich projektów zależy nam na ukryciu tylko niektórych fragmentów maskowanej warstwy. Kryjąca, czarna maska wymagałaby zamalowywania na wyczucie, co utrudniłoby i wydłużyło pracę. Biała maska rozwiązuje ten problem: po jej utworzeniu warstwa jest w całości widoczna i można wygodnie zamalo- wać te jej fragmenty, które nie są potrzebne. 1Spójrz na panel Layers (Warstwy) i upewnij się, że warstwa „Shell” jest aktywna, a następnie wydaj polecenie Layer/Layer Mask/Reveal All (Warstwa/ Maska warstwy/Pokaż wszystko). O b o k m i n i a t u r y w a rs t w y p o j a w i s i ę b i a ł a m i n i a t u r a m a s k i . 126 Photoshop w cyfrowej ciemni 2 Włącz narzędzie Brush (Pędzel), używając paska narzędzi, a następnie zmień wartość parametru Hardness (Twardość) na 0 , parametru Opacity (Krycie) na 30 , a parametru Flow (Przepływ) na 50 (te ustawienia będą dobre na początek, lecz w miarę zamalowywania poszczególnych fragmentów możesz je dowolnie korygować). Więcej informacji o parametrach narzędzia Brush (Pędzel) znajdziesz na stronach 48 – 49. 3Kliknij tutaj, aby zmienić bieżący kolor narzędzia na czarny. Podczas malowania trzeba będzie ponadto użyć różnych odcieni szarości, żeby uzyskać efekt częściowej przezroczystości warstwy (im ciemniejszy odcień, tym bardziej przezroczysta będzie warstwa). 4 Włącz narzędzie Zoom (Lupka), używając paska narzędzi, i powiększ retuszowany fragment zdjęcia, by móc lepiej ocenić efekt i postępy pracy. Aby uzyskać efekt polegający na płynnym, dokładnym połączeniu warstw, należy zachować dokładność „co do piksela”. 5Zamaluj te fragmenty muszli, które chciałbyś ukryć. Podczas retuszu krawędzi zdjęcia należy naprawdę silnie powiększyć podgląd projektu. To ważne! Po w i ę k s z w i d o k p r o j e k t u n a t y l e, b y m ó c p r e c y z y j n i e o s z a c o w a ć w y g l ą d k r a w ę d z i . 6 Zmień wartość parametru Opacity (Krycie) warstwy „Shell” w panelu Layers (Warstwy) z powrotem na 100 . Tak wygląda maska warstwy po zakończeniu malowania. Gotowy projekt znajdziesz na następnej stronie. Potęga wyobraźni 127 O sile wymowy tej kompozycji decyduje w dużej mierze pozornie absurdalne zestawienie tematów. Muszla łodzika nie ma przecież wiele wspólnego ze spiralną klatką schodową, lecz obydwa obiekty zaskakująco dobrze do siebie pasują. Można powiedzieć, że otrzymany obraz jest swego rodzaju paradoksem wizualnym, który przyciąga uwagę widza. Zwielokrotnianie i łączenie zdjęcia Na pierwszy rzut oka obraz po prawej stronie wydaje się całkiem zwyczajnym widokiem ścieżki biegną- cej przez cyprysowy gaj. W rzeczywistości jest to fotomontaż utworzony z dwóch kopii oryginalnego zdjęcia! Podobnie jak zdjęcie pokazane na stronie 121, ten obraz także opiera się na zwielokrotnieniu tematu w celu uzyskania interesującej kompozycji. O ile w przypadku poprzedniej fotografii moim celem było uzyskanie surrealistycznego, baśniowego efektu — o tyle tutaj chciałem po prostu przedłużyć tunel drzew, nadając mu pozornie naturalny wygląd. Taki efekt jest stosunkowo prosty do uzyskania, a zarazem bardzo atrakcyjny pod względem wizual- nym. Musisz jedynie dobrać temat, który w naturalny sposób się powtarza bądź wykazuje pewne cechy cykliczności. Dzięki temu będzie Ci łatwiej dopasować do siebie kilka kopii obrazu w różnych rozmiarach. Po wybraniu właściwego zdjęcia powiel je, a następ- nie zmniejsz lub powiększ kopię i spróbuj dopasować ją do oryginału. Przeciągnij warstwę z przeskalowa- nym duplikatem do okna źródłowego dokumentu i scal obydwa obrazy, stosując techniki maskowania, z którymi zapoznałeś się w poprzednich ćwiczeniach. Przykładowa fotografia wcale nie wyglądała źle nawet bez tego typu zabiegów (patrz zdjęcie poniżej). Który z tych obrazów bardziej do Ciebie przemawia, pozostaje głównie kwestią gustu, lecz jeśli porównasz obydwa warianty, możesz się łatwo domyślić, jakiego rodzaju możliwości dają tego typu kompozycje. Skorowidz 18-procentowy szary, 21 A Add new fill or adjustment layer, 87, 93 Add Noise, 76 Adobe Bridge, 15 sposoby wyświetlania zdjęć, 15 Adobe Camera Raw, 14 As Shot, 18 balans bieli, 17, 20 Balans bieli, 21, 63 Blacks, 19 Brightness, 19 Czarne, 19 Ekspozycja, 17, 18 Exposure, 17, 18 Fill Light, 19 histogram, 19 Jaskrawość, 22 Jasność, 19 jasność zdjęcia, 17 korekcja balansu bieli, 20 korekcja ekspozycji, 18 korekcja koloru, 22 Nasycenie, 17, 22 naświetlanie zdjęć, 18 opcje przebiegu pracy, 16 otwieranie plików RAW, 15 otwieranie zdjęcia w Photoshopie, 23 przetwarzanie obrazu, 16 rozdzielczość zdjęcia, 16 Saturation, 17, 22 Save Settings, 23 Światło wypełnienia, 19 Temperatura, 17, 20 Temperature, 17, 20 Tint, 17, 22 Tinta, 17, 22 Vibrance, 22 White Balance, 20, 21 wielokrotne przetwarzanie pliku RAW, 30 Workflow Options, 16 wygląd zdjęcia, 56 zapisywanie ustawień, 23 Zapisz ustawienia, 23 aparat, 10 Apply Image, 189 archiwizowanie plików, 27 As Shot, 18, 20, 30, 45, 192 automatyczne tworzenie obrazów HDR, 117 B Background, 44, 90 balans bieli, 17, 20 18-procentowy szary, 21 As Shot, 45 ustawienia aparatu fotograficznego, 20 Balans bieli, 21, 63 barwy nocy, 133 Black White, 86, 93 High Contrast Red Filter, 99 Infrared, 98 Maximum Black, 94 Maximum White, 95, 100 ustawienia, 94, 95 Blacks, 19 blask glamour, 182 bracketing, 108 Brightness, 19 Brush, 42, 46, 48, 49 ustawienia, 48 Burn, 66, 72 C Channel Mixer, 86, 87 efekt Ansela Adamsa, 88 Channels, 38, 150, 155 cienie, 70 CMYK, 150, 155 cofanie operacji, 55 Color, 165, 167 Color Replacement, 182 Convert to Profile, 154 Copyright Info URL, 26 Copyright Status, 26 CR2, 12 Cross Processing, 182 CRW, 12 Cursors, 49 Curves, 194 histogram, 195 modelowanie krzywych LAB, 196 ustawienia, 195 Czarne, 19 czarne pudełko do skanowania, 10 czarne tło, 68 Czarno-biały, 86, 93 Filtr czerwony wysokokontrastowy, 99 Maksimum bieli, 95, 100 Maksimum czerni, 94 Podczerwień, 98 ustawienia, 94, 95 czas edycji zdjęcia, 21 czerń i biel, 84 Black White, 86 Czarno-biały, 86 fotografowanie, 84 konwersja na czerń i biel, 86 czytnik kart pamięci, 14 D Desaturate, 86 Difference, 70, 174, 175 digital asset management, 24 Digital Negative, 12 długie ekspozycje, 134 DNG, 12 Dodaj szum, 76 Dodge, 66, 72 Duplicate, 156 dzielenie długich ekspozycji, 134 E edycja obrazu w przestrzeni LAB, 154 edycja szumu, 78 efekt Ansela Adamsa, 88 efekt przejrzystości płatków, 178 efekt świetlistego tła, 186 Efekty świetlne, 182 Ekran, 62, 66, 71, 72 ekspozycja, 18, 19 As Shot, 45 Ekspozycja, 18, 33, 63 Equalize, 162, 163, 166, 189, 192 EV, 18 Exclusion, 70, 174, 175 Exposure, 18, 33, 63 Eyedropper, 194 F File Info, 26 Fill Light, 19, 63 filtry, 182 Color Replacement, 182 Cross Processing, 182 Efekty świetlne, 182 Fog, 182 Glamour Glow, 182 Inteligentne wyostrzenie, 198 Lightning Effects, 182 Liquify, 182 Maska wyostrzająca, 182, 198, 199 NIK Color Efex, 182 Reduce Noise, 78 Redukcja szumu, 78 Skraplanie, 182 Smart Sharpen, 198 Unsharp Mask, 182, 198, 199 Flatten Image, 54, 138 Flickr, 21 Fog, 182 foldery, 24 format plików DNG, 12 JPEG, 12 RAW, 12, 90 fotografia, 150 fotografowanie na czarnym tle, 68 fotografowanie trajektorii gwiazd, 144 fotografowanie w trybie RAW, 12 fotografowanie z myślą o cyfrowej ciemni, 104 fotomontaż, 120 łączenie zdjęć, 122 maski, 126 trajektorie gwiazd, 134 zwielokrotnianie i łączenie zdjęcia, 130 Full Size Brush Tip, 49 G generowanie szumu, 76 Glamour Glow, 182 Gradient, 37, 141 gradienty, 27, 37, 114, 141 Grayscale, 86 gwiazdy, 133 H HDR, 106 Hide All, 36 High Dynamic Range, 106 histogram, 56 Adobe Camera Raw, 19 Historia, 40, 55 History, 40, 55 I Import, 11 Importuj, 11 Informacje o pliku, 26 Inteligentne wyostrzenie, 198 Invert, 96, 158, 160 inwersja, 156, 157, 168, 173 kanał A, 158, 160 kanał B, 158, 161 kanał L, 158, 170, 184 kanały LAB, 157 ISO, 76 J Jaskrawość, 22, 33 Jasność, 19, 189 JPEG, 12 K kadrowanie, 55 kanały, 150 A, 153, 160 B, 153, 161 L, 153 mieszanie kanałów, 153 Kanały, 38, 150, 155 Kolor, 165, 167 kolorowanie ważki, 188, 190 kontrast, 162 konwersja na czerń i biel, 86, 92 Black White, 93 Channel Mixer, 87 Czarno-biały, 93 efekt Ansela Adamsa, 88 Mieszanie kanałów, 87 warstwy korekcyjne, 89 konwersja na LAB, 154 konwersja na RGB, 174 konwersja zdjęcia RAW, 14 kopiowanie plików RAW z karty pamięci do komputera, 14 korekcja balansu bieli, 20 korekcja ekspozycji, 18 korekcja jasności, 189 korekcja kanałów LAB, 154 korekcja koloru, 22 korekcja kolorystyki obrazu na podstawie przekształceń kanałów LAB, 157 korekcja zdjęć, 194 krajobrazy w trybie LAB, 192 Kroplomierz, 194 krosowanie, 182 Krycie, 48, 123 Krzywe, 194 histogram, 195 modelowanie krzywych LAB, 196 ustawienia, 195 Kursory, 49 kurtoza, 137 L Lab, 154, 194 LAB, 86, 139, 140, 150, 153, 189 A, 153, 160 B, 153, 161 edycja obrazu z negatywem kanału L, 170 inwersja kanałów, 157 inwersja kanału A, 158, 160 inwersja kanału B, 158, 161 inwersja kanału L, 158, 170, 184 kanały, 153 konwersja na LAB, 154 konwersja na RGB, 174 korekcja kanałów, 154 korekcja kolorystyki obrazu, 157 krajobrazy, 192 krzywe, 194 L, 153 maksymalne zwiększanie kontrastu i nasycenia barw, 162 malowanie, 158 modelowanie krzywych, 196 paleta wariantów LAB, 172 pogłębianie różnic między niebieskim a żółtym, 166 pogłębianie różnic między zielenią a purpurą, 164 rozjaśnianie obrazu, 174 selektywne wyostrzanie obrazu, 198 twórcza edycja obrazu, 154 wyrównywanie tonacji kanału A, 164, 165 wyrównywanie tonacji kanału B, 166, 167 wyrównywanie tonacji kanału L, 162, 163 Lab Color, 154, 194 Layers, 34, 65, 123 Lightning Effects, 182 Liquify, 182 Luminosity, 189 Ł Łagodne światło, 71, 162, 163, 176 łączenie dwóch wariantów jednego zdjęcia, 32 łączenie ekspozycji, 108 łączenie różnych zdjęć, 122 206 Photoshop w cyfrowej ciemni M macierz RAID 5, 27 malowanie, 67 malowanie fragmentów obrazu, 171 malowanie maski, 50, 126 malowanie w przestrzeni LAB, 158 malowanie za pomocą warstw wypełnionych jednolitym kolorem, 178 martwa natura, 68 Maska wyostrzająca, 182, 198, 199 Otwórz kopię, 23 Otwórz obraz, 23 P Paint Bucket, 179 paleta wariantów LAB, 172 paradoksy wizualne, 129 Pełnowymiarowa końcówka pędzla, 49 Pędzel, 42, 46, 48, 49 ustawienia, 48 pędzle, 46, 48 Próg, 199 Wartość, 199 maski, 27, 36, 40, 112, 126 gradienty, 37, 114 malowanie, 50 Merge Down, 94, 96 mgła, 182 mieszanie kanałów, 153 Mieszanie kanałów, 86, 87 model LAB, 153 montaż sekwencji zdjęć, 133 montaż stosów zdjęć, 137 montaż zdjęć HDR, 106 Move, 35, 123 Multiply, 71, 73, 116 N najciemniejsze miejsca obrazu, 197 najjaśniejsze miejsca obrazu, 197 nakładanie warstw, 46 nakładanie zdjęć, 110 Nasycenie, 22 nasycenie barw, 162 nazwy folderów, 24 negatyw obrazu, 156 New Adjustment Layer, 86 NIK Color Efex, 182 niwelowanie szumu, 78 wybrane miejsca zdjęcia, 79 noc, 133 Noise Ninja, 78, 79 ustawienia, 80 Normal, 71 Nowa warstwa dopasowania, 86 O obracanie warstwy, 124 obrazy CMYK, 150 obrazy cyfrowe, 150 obrazy HDR, 106 tworzenie automatyczne, 117 obrazy RGB, 150 Obrót, 125 ochrona plików przed utratą, 27 odsłanianie warstw, 36 Odwróć, 96, 158, 160 ogniskowa obiektywu, 144 Opacity, 48, 123 Open Copy, 23 Open Image, 23 otwieranie plików RAW, 15 otwieranie zdjęcia w Photoshopie, 23 Flow, 48 Hardness, 48, 73 krycie, 48 malowanie, 67 malowanie maski warstwy, 50 przepływ, 48 średnica, 48, 73 twardość, 48, 73 Photomatix, 117 pliki, 24, 25 archiwizowanie, 27 PSD, 34 punkty kontrolne, 25 RAW, 12, 90 pluginy, 78 podgląd zdjęcia RAW, 13 pogłębianie różnic między niebieskim a żółtym, 166 pogłębianie różnic między zielenią a purpurą, 164 Pokaż wszystko, 126 pomiar temperatury światła w aparacie, 21 Pomnóż, 71, 73, 116 Powiel, 156 powielanie warstwy, 65 zdjęcia, 156 półcienie, 70 prawa autorskie, 26 programowalny samowyzwalacz, 144 Próg, 189, 197 przekształcanie warstwy, 124 przekształcenia kanałów w przestrzeni LAB, 150, 158 przesadne akcentowanie świateł i cieni, 90 przestrzeń LAB, 139, 140, 153 Przesunięcie, 35, 123 przetwarzanie zdjęć, 58, 90 przyciemnianie zdjęć, 72, 73 PSD, 34, 134 punkty kontrolne, 25 R RAID 5, 27 RAW, 12, 90 zakres ekspozycji, 18 Reduce Noise, 78 Redukcja szumu, 78 rejestrowanie obrazu cyfrowego, 10 rejestrowanie pełnej skali tonalnej sceny, 108 retusz, 189 Reveal All, 126 ręczny montaż zdjęć HDR, 106, 109 krajobrazy, 110 kwiaty, 118 łączenie ekspozycji, 108 łączenie nieba i wody, 112 malowanie świateł i cieni, 116 maski, 112 maski z gradientem, 114 nakładanie zdjęć, 110 odsłanianie nieba, 114 przetwarzanie zdjęć, 110 różnicowanie ekspozycji, 108 tworzenie gradientu na masce warstwy, 114 umieszczanie fotografii w warstwach, 112 wybieranie zdjęć, 110 RGB, 150, 174 RGB Color, 174 Rotate, 125 Rozjaśnianie, 66, 72 rozjaśnianie zdjęć, 62, 64, 66, 72, 174 Różnica, 70, 174, 175 różnicowanie ekspozycji, 108 S samowyzwalacz, 144 Saturation, 22 Save, 24 Scal w dół, 94, 96 scalanie warstw, 54 Scale, 124 Screen, 62, 66, 71, 72 selektywna redukcja szumu, 79 selektywne wyostrzanie w trybie LAB, 198 Skala, 124 Skala szarości, 86 skalowanie warstwy, 124 skaner, 10 skanowanie, 10 skanowanie przedmiotów, 11 Skraplanie, 182 Smart Sharpen, 198 Soft Light, 71, 162, 163, 176 Spłaszcz obraz, 138 Statistics, 133, 134, 137 Choose Stack Mode, 137 Status praw autorskich, 26 Statystyki, 133, 134, 137 Wybierz tryb stosu, 137 sterowniki skanerów, 11 stosy, 133 struktura folderów, 24 symbol praw autorskich, 26 szum, 74 generowanie, 76 geneza szumu, 76 niwelowanie szumu, 78 Noise Ninja, 78, 79 selektywna redukcja szumu, 79 Ś Ściemnij, 66, 72 światła, 70 Światło wypełnienia, 19, 63 T tablety, 48 Temperatura, 20, 33, 44, 45, 56 temperatura barwowa światła, 20 Temperature, 20, 33, 44, 45, 56 Threshold, 189, 197 Tint, 22, 33, 44, 45, 56 Tinta, 22, 33, 44, 45, 56 Tło, 44, 90 trajektorie gwiazd, 133, 134 fotografowanie, 144 tryb LAB, 86, 153 tryby mieszania, 40, 60 Color, 165 Difference, 70, 174, 175 Ekran, 62, 66, 71, 72 Exclusion, 70, 174, 175 Kolor, 165 Łagodne światło, 71, 162, 176 Multiply, 71, 73 Normal, 71 Pomnóż, 71, 73 przyciemnianie, 72 rozjaśnianie, 72 Różnica, 70, 174, 175 Screen, 62, 66, 71, 72 Soft Light, 71, 162, 176 Wykluczenie, 70, 174, 175 Zwykły, 71 tunel drzew, 130 tworzenie fotomontaż, 122 gradienty, 37 gradienty na masce warstwy, 114 inwersja, 157 krajobrazy w trybie LAB, 192 maski, 36, 112, 126 negatyw obrazu, 156 warstwy, 34, 100 twórcza edycja obrazu w przestrzeni LAB, 154 U uchwyty ramki przekształcenia, 124 ukrywanie warstw, 36 Unsharp Mask, 182, 198, 199 Amount, 199 Threshold, 199 urządzenia do rejestrowania obrazu, 10 ustawianie balansu bieli, 20 Usuń kolor, 86 usuwanie kolorów, 86 Utwórz nową warstwę V Vibrance, 22, 33 W warstwy, 34 Background, 34, 44, 90 krycie, 123 łączenie dwóch wariantów zdjęcia, 34 maski, 36 nazwy, 34 obracanie, 124 odsłanianie, 36 powielanie, 65 scalanie, 54 skalowanie, 124 Tło, 34, 44, 90 tryby mieszania, 40, 70 tworzenie, 100 ukrywanie, 36 Warstwy, 34, 65, 123 warstwy dopasowania, 86 warstwy korekcyjne, 89 White Balance, 21, 63 Wiadro z farbą, 179 wielokrotne przetwarzanie pliku RAW, 27, 30, 40 kontrola ekspozycji, 42 łączenie dwóch wariantów jednego zdjęcia, 32 nakładanie warstw, 46 sposoby, 41 tryby mieszania, 60 tworzenie najciemniejszego wariantu zdjęcia, 44 Wykluczenie, 70, 174, 175 wyostrzanie, 139 wyostrzanie w przestrzeni LAB, 139, 198 wyostrzanie z uwzględnieniem kompozycji, 198 Wyrównaj, 162, 163, 166, 189, 192 wyrównywanie tonacji, 162, 169, 173 kanał A, 164, 165, 192 kanał B, 166, 167, 192 kanał L, 162, 163, 192 Z zabezpieczanie zdjęć przed niedozwolonym wykorzystaniem, 26 zapisywanie ustawień Adobe Camera Raw, 23 zapisywanie zdjęć, 24 Zapisz, 24 zarządzanie zdjęciami, 24, 25, 26 zastępowanie kolorów, 182 Zastosuj obraz, 189 zdjęcia monochromatyczne, 84 zdjęcia nocne, 133 zdjęcia RAW, 12, 90 konwersja, 14 zmiana kolorystyki, 45 zwielokrotnianie i łączenie zwiększanie dynamiki tonalnej, 30, 108, 110 Zwykły, 71 Skorowidz 207 wypełnienia lub korekcyjną, 87 zdjęcia, 130
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Photoshop w cyfrowej ciemni. Kreatywna obróbka obrazu
Autor:
,

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: