Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00284 005025 12752084 na godz. na dobę w sumie
Pięciodniowy sprint. Rozwiązywanie trudnych problemów i testowanie pomysłów - ebook/pdf
Pięciodniowy sprint. Rozwiązywanie trudnych problemów i testowanie pomysłów - ebook/pdf
Autor: , , Liczba stron: 272
Wydawca: Helion Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-283-2999-7 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> start-up
Porównaj ceny (książka, ebook (-20%), audiobook).
Dobre pomysły nie przychodzą same. Co więcej, droga między dobrym pomysłem a sukcesem koncepcji bywa usiana niepewnością i trudnymi chwilami. Mnożą się wątpliwości. Nie wiadomo, jak zacząć i na czym należy się skupić przede wszystkim. Czy lepiej zaangażować pojedynczą osobę, czy zespół? Jak rozpoznać odpowiednie rozwiązanie? Jak zyskać pewność, że właśnie ten pomysł odniesie sukces w prawdziwym życiu? I jak dowiedzieć się o tym wszystkim szybko — bez nieskutecznych burz mózgów i niekończących się dyskusji? Innymi słowy, jak podejmować dobre decyzje biznesowe?

Dzięki tej książce dowiesz się, czym są i jak przeprowadzać sprinty, aby znaleźć rozwiązania trudnych problemów. Nauczysz się dobierać idealny zespół i zyskasz wiedzę, jak najlepiej wykorzystywać potencjał poszczególnych jego członków, a także jak w praktyczny sposób organizować przebieg sprintu. Zapoznasz się z różnymi metodologiami sprintu. Jeśli masz przed sobą duże szanse, problem czy pomysł, w tej książce znajdziesz mnóstwo pomocnych wskazówek. Każda z przedstawionych metod została wypróbowana, ulepszona i przetestowana przez społeczność sprinterów. Dzięki tej książce świetnie przygotujesz swój pierwszy sprint i znajdziesz rozwiązanie... w pięć dni!

Dowiedz się, jak:

Pięć dni wystarczy, by rozwiązać problem i znaleźć drogę do sukcesu!


Jake Knapp wdrażał procesy sprintu w Google Ventures. Przeprowadził ponad sto sprintów w takich firmach, jak 23andMe, Slack czy Nest. Wcześniej Jake pracował w Google, a teraz jest jednym z najlepszych projektantów świata.

John Zeratsky projektował aplikacje mobilne. Zanim dołączył do Google Ventures, pracował dla FeedBurner. Knapp często wypowiada się na temat projektowania i produktywności na łamach „Wall Street Journal”, „Fast Company” i „Wired”.

Braden Kowitz założył zespół projektowy Google Ventures. Doradzał blisko dwustu startupom. Brał udział w tworzeniu kilku produktów Google, takich jak Gmail, Google Spreadsheets i Google Trends.
Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Tytuł oryginału: Sprint: How to Solve Big Problems and Test New Ideas in Just Five Days Tłumaczenie: Marta Najman ISBN: 978-83-283-2998-0 Copyright © 2016 by Jake Knapp, John Zeratsky, and Braden Kowitz All rights reserved, including the right to reproduce this book or portions thereof in any form whatsoever. SIMON SCHUSTER and colophon are registered trademarks of Simon Schuster, Inc. Polish edition copyright © 2017 by Helion SA Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji. Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli. Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce. Wydawnictwo HELION ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63 e-mail: helion@helion.pl WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek) Drogi Czytelniku! Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres http://helion.pl/user/opinie/pispri Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję. Printed in Poland. • Kup książkę • Poleć książkę • Oceń książkę • Księgarnia internetowa • Lubię to! » Nasza społeczność Spis treści Przedmowa Wprowadzenie Zanim rozpoczniesz sprint Wyzwanie Zacznij od poważnego problemu Zespół Decydujący, Mediator i cała reszta Czas i miejsce Zarezerwuj pięć dni i zorganizuj przestrzeń 9 16 31 39 48 5 Poleć książkęKup książkę Poniedziałek Zacznij od końca Długofalowy cel Mapa Zilustruj problem Zapytaj ekspertów Wywiady z członkami zespołu i innymi specjalistami Cel Na czym skupić się w trakcie sprintu Wtorek Przetwarzaj i ulepszaj Wykorzystaj stare pomysły i inspiracje Szkic Szczegółowe rozwiązania na papierze Środa Decyzja Wybierz najlepsze rozwiązanie bez pomocy grupy Pojedynek Podtrzymuj konkurencyjne pomysły Scenorys Opracuj plan dla prototypu 6 61 66 75 89 101 109 133 149 154 Poleć książkęKup książkę Czwartek Sfałszuj to Zbuduj fasadę zamiast produktu Prototyp Dobierz właściwe narzędzia i... jazda! Piątek Zbyt mało danych? Wiele informacji z zaledwie pięciu rozmów Wywiad Zadawaj właściwe pytania Ucz się Znajdź schematy i zaplanuj następny krok Start Jeszcze kilka słów, zanim zaczniesz Listy kontrolne Często zadawane pytania Podziękowania Prawa autorskie do grafik Skorowidz 166 169 187 196 199 205 220 230 236 255 263 269 270 7 Poleć książkęKup książkę 8 Poleć książkęKup książkę PIĘCIODNIOWY SPRINT 3. Czas i miejsce Typowy dzień w typowym biurze wygląda mniej więcej tak: Ten dzień jest długi i zajęty, ale niekoniecznie produktywny. Każde spotkanie, e-mail czy rozmowa telefoniczna dzielą uwagę i sprawiają, że nie wykonujesz prawdziwej pracy. Wszystkie te przeszkody razem wzięte są niczym gniazdo os zrzucone na piknik produktywności. Istnieje cała masa badań dotyczących rozproszenia uwagi. Badacze z Uniwersytetu George’a Masona odkryli, że ludzie piszą krótsze i niższej jakości wypracowania, jeśli przeszkodzi im się w połowie pracy. Badacze z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Irvine zgłosili, że pracownikowi, któremu 48 Poleć książkęKup książkę Czas i miejsce się przeszkodziło, potrzeba średnio dwudziestu trzech minut na powrót do zadań. (Mamy zamiar poczytać więcej na temat tych badań, jak tylko odpowiemy na ostatnią wiadomość tekstową). Bez dwóch zdań — fragmentaryczna praca szkodzi produktywności. Oczywiście nikt nie chce pracować w ten sposób. Wszyscy pragniemy wykonać ważną pracę. I wiemy, że istotne zadania, zwłaszcza te wyma- gające kreatywnego myślenia, by rozwiązać palące problemy, potrzebują długich, nieprzerwanych bloków czasu. To jeden z najlepszych aspektów sprintu — daje Ci wymówkę, byś mógł pracować w taki sposób, w jaki chcesz pracować, z wyczyszczonym kalendarzem i jednym istotnym celem. Nie trzeba się przełączać między różnymi projektami, nie ma nagłego odrywania się od pracy. Dzień sprintu wygląda w taki sposób: Zaczniesz o 10:00 i skończysz o 17:00, z godzinną przerwą na lunch w środku dnia. Tak, zgadza się: typowy dzień sprintu liczy tylko sześć godzin pracy. Więcej godzin pracy nie oznacza lepszych rezultatów. Dzięki zebraniu razem odpowiednich osób, ustaleniu struktury działania i wyeli- minowaniu czynników rozpraszających można dokonać znacznych postę- pów w pracy w rozsądnym wymiarze czasu. Sprinty wymagają wiele energii i koncentracji, ale zespół temu nie podoła, jeśli będzie zestresowany lub zmęczony. Zaczynając o 10:00, dajemy każdemu czas na sprawdzenie e-maili i zorientowanie się, co się dzieje, zanim dzień się zacznie. Kończymy zaś, zanim wszyscy staną się zbyt zmęczeni, dzięki czemu przez cały tydzień utrzymujemy wysoki poziom energii. 49 Poleć książkęKup książkę PIĘCIODNIOWY SPRINT Zarezerwuj pięć pełnych dni w kalendarzu To oczywisty, ale ważny krok. Członkowie zespołu muszą się znajdować w tym samym pomieszczeniu od poniedziałku do piątku, od 10:00 do 17:00. Piątkowy test zaczyna się nieco wcześniej, o 9:00. Dlaczego pięć dni? Próbowaliśmy krótszych sprintów, ale okazywały się wyczerpujące i nie wystarczało czasu na zbudowanie i przetestowanie prototypu. Eksperymentowaliśmy też ze sprintem sześciotygodniowym, miesięcznym i dziesięciodniowym. Nigdy nie osiągnęliśmy znacząco więcej niż w ciągu tygodnia. Weekendy sprawiały, że traciliśmy ciągłość. Poja- wiały się elementy odwracające uwagę oraz zwlekanie. Więcej czasu prze- znaczonego na pracę sprawiało, że byliśmy bardziej przywiązani do naszych pomysłów, a przez to mniej chętni, by uczyć się od kolegów i klientów. Pięć dni daje wystarczającą mobilizację do skoncentrowania się i wyru- gowania czczych dyskusji, a zarazem pozwala na zbudowanie i przetesto- wanie prototypu bez konieczności zaharowywania się. A jako że tydzień roboczy w większości firm składa się z pięciu dni, można rozplanować w ich obrębie sprint. Twój zespół będzie mógł zrobić krótką przerwę przed południem (około 11:30), godzinną przerwę na lunch (około 13:00) i krótką przerwę popołudniową (około 15:30). Te przerwy służą „spuszczeniu ciśnienia” — pozwalają odpocząć mózgom i dowiedzieć się, co dzieje się w firmie. 50 Poleć książkęKup książkę W pokoju, w którym prowadzony jest sprint, wszyscy będą w stu pro- centach skoncentrowani na wyzwaniach związanych ze sprintem. Cały zespół musi wyłączyć laptopy i odłożyć na bok telefony. Czas i miejsce Żadnych urządzeń Podczas sprintu czas jest cenny i nie możemy sobie pozwolić, aby cokol- wiek w pokoju nas rozpraszało. Mamy więc prostą zasadę: nie wolno korzystać z laptopów, telefonów ani tabletów. Żadnego dostępu do świata wirtualnego. Jeśli czytasz tę książkę w przyszłości, żadnych holo- gramów. Jeśli czytasz ją w przeszłości — żadnych Game Boyów. Wszelkie urządzenia mogą wytrącić sprint z kreatywnego pędu. Jeśli patrzysz na ekran, nie zwracasz uwagi na to, co dzieje się w pokoju, nie pomożesz więc zespołowi. Co gorsza, podświadomie wysyłasz sygnał: „Ta praca nie jest interesująca”. Początkowo brak urządzeń może wywołać dyskomfort, ale jest wyzwa- lający. Nie martw się. Nie będziesz od urządzeń kompletnie odcięty. Aby się upewnić, że nikt nie przegapi czegoś bardzo istotnego, istnieją dwa wy- jątki od powyższej zasady: 1. Można korzystać z urządzeń podczas przerwy. 2. Można wyjść z pokoju, by skorzystać z urządzenia. W każdym momencie. Nie oceniamy tego. Odbierz telefon, sprawdź pocztę, wyślij tweeta, zrób to, co tylko potrzebujesz — ale zrób to na ze- wnątrz. 51 Poleć książkęKup książkę PIĘCIODNIOWY SPRINT Korzystamy także z urządzeń w konkretnych celach: kiedy musimy pokazać coś całemu zespołowi oraz podczas wykonywania prototypu w czwartek. Widzisz, nie jesteśmy tacy podli. Uprzedź wszystkich członków sprintu odpowiednio wcześniej, że nie będzie można korzystać z urządzeń; powiedz im także, że zawsze istnieje możliwość wyjścia z pokoju. To wyjście awaryjne umożliwia zajętym oso- bom branie udziału w sprincie przy jednoczesnym pilnowaniu, co dzieje się w ich regularnej pracy. Połączenie wyczyszczonych grafików i braku urządzeń zapewni Twojemu zespołowi duży zapas uwagi. Aby najlepiej wykorzystać ten czas i uwagę, potrzebujesz dobrego miejsca do pracy. Nie musi być wyszukane, ale przyda się kilka białych tablic. Dzięki białym tablicom jesteś mądrzejszy BadgerCo (ponownie fikcyjna nazwa firmy) dysponowało jednym z naj- ładniejszych biur, jakie kiedykolwiek widzieliśmy w San Francisco. Pre- stiżowa lokalizacja w okolicy SoMa, odnowiony budynek z wyekspono- wanymi drewnianymi belkami, wypolerowanym betonem i dużą ilością szkła. Był jednak jeden problem: biała tablica. Przede wszystkim była malutka. Szeroka najwyżej na metr. Od pisania i zmazywania powierzchnia przybrała kolor szaroróżowy i, co więcej, ten wyblakły odcień nie chciał za nic w świecie się zmyć. Firma BadgerCo cierpiała także na typową dla wielu miejsc pracy dolegliwość: zużyte mar- kery do tablicy. Rezultatem był więc szary tusz na szarym tle… Nie brzmi to jak przepis na czytelność. Mała powierzchnia tablicy hamowała nas. Rysowaliśmy mapę poka- zującą, jak klienci mogliby odkryć nową aplikację mobilną BadgerCo, i zajęliśmy niemal całą dostępną przestrzeń. Następnie szef programistów zaczął wyjaśniać, w jaki sposób działają ich plany subskrypcji. Braden pró- bował spisać tę ważną strukturę na resztkach wolnego miejsca na tablicy. Ale nie wystarczyło przestrzeni. Przez kilka minut Braden próbował wybrnąć z tego niczym MacGyver, zapisywał szyfrem słowa na margine- sach, a nawet usiłował przypinać kartki z zeszytu do ściany. Ostatecznie za- rządziliśmy przerwę i udaliśmy się do sklepu papierniczego, by kupić kilka 52 Poleć książkęKup książkę arkuszy samoprzylepnych o rozmiarach plakatów. Kosztowało nas to półtorej godziny i było ważną lekcją: przed rozpoczęciem sprintu sprawdź stan białych tablic. Czas i miejsce Dlaczego poświęciliśmy 90 minut sprintu BadgerCo na zdobycie miejsca do pisania? Nauczyliśmy się, że magia działa, kiedy do rozwiązywania pro- blemu wykorzystujemy duże białe tablice. Ludzi nie cechuje szczególnie dobra pamięć krótkotrwała, ale za to pamięć przestrzenną mamy wyśmie- nitą. Obklejony notatkami, diagramami, wydrukami i innymi materia- łami pokój, w którym prowadzony jest sprint, świetnie wykorzystuje tę pamięć przestrzenną. Pokój sam w sobie staje się wspólnym mózgiem zespołu. Jak w swojej książce Zmiana przez design pisze nasz przyjaciel Tim Brown, prezes firmy graficznej IDEO: „Możliwość oglądania wszystkich materiałów dotyczących projektu równocześnie pomaga nam rozpozna- wać wzorce i wpływa na częstsze występowanie kreatywnej syntezy niż w przypadku, gdy te materiały są pochowane w teczkach, zeszytach czy prezentacjach PowerPoint”. Zdobądź dwie duże białe tablice Będziesz potrzebować co najmniej dwóch dużych białych tablic. Zapewnią Ci wystarczająco dużo miejsca, byś mógł przeprowadzić większość czyn- ności podczas sprintu (i tak będziesz musiał zrobić kilka zdjęć, trochę wymazać i przeorganizować) i zachować najważniejsze notatki widoczne przez cały tydzień. Jeśli w pokoju, w którym będzie prowadzony sprint, nie ma dwóch białych tablic, oto kilka prostych sposobów na ich dodanie: Rozwijane białe tablice Są dostępne w małych i dużych rozmiarach. Małe mają dużo niewy- korzystanej przestrzeni na dole przy podłodze i trzęsą się, gdy się na nich rysuje. Duże kosztują znacznie więcej, ale są użyteczne. Farba suchościeralna Farba suchościeralna zamieni zwykłe ściany w białe tablice. Świet- nie sprawdza się na gładkich ścianach, znacznie gorzej na chro- 53 Poleć książkęKup książkę PIĘCIODNIOWY SPRINT powatych. Słowo porady: jeśli postanowisz użyć farby suchościeral- nej, pomaluj wszystkie ściany. Jeśli tego nie zrobisz, w jakimś mo- mencie ktoś na pewno przez przypadek napisze coś na złej ścianie. Papier Jeśli nie masz pod ręką białych tablic, papier jest lepszy niż nic. Kartki samoprzylepne o wielkości plakatów są drogie, ale łatwe w użyciu i przewieszeniu, jeśli popełnisz błędy. Papier pakowy zapewnia dużą powierzchnię do pisania, ale przyklejenie go do ściany wymaga niezwykłej pomysłowości. Idealnie by było, gdybyś mógł prowadzić cały sprint, przez wszystkie dni, w jednym pokoju. Niestety, nie zawsze jest to możliwe. Jesteśmy za- skoczeni, jak wiele firm technologicznych znajduje miejsce na stoły z piłka- rzykami, gry wideo czy nawet pokoje muzyczne — wszystkie te udogod- nienia zapewniają rozrywkę, ale rzadko się z nich korzysta — a jednocześnie nie może poświęcić pokoju na najważniejszy projekt. Jeśli będziesz musiał zmieniać pomieszczenia podczas sprintu, spróbuj załatwić białe tablice na kółkach, które ze sobą zabierzesz. Nie pozwól, by ktoś wymazał „wspólny mózg” zespołu w ciągu nocy. Nawet jeśli nie masz do swojej dyspozycji sali konferencyjnej, zawsze możesz stworzyć dla siebie przestrzeń na poczekaniu, korzystając z bia- łych tablic na kółkach jako elementów rozdzielających. Jak gdybyś znów był dzieckiem i budował fortecę z krzeseł i koców. Przyklejaj taśmą rze- czy do ścian, przestawiaj meble — zrób wszystko, co konieczne, by stwo- rzyć dobrą przestrzeń do pracy. Zdobądź zaopatrzenie Zanim zaczniesz sprint, upewnij się, że posiadasz wszystkie podstawowe artykuły biurowe, takie jak karteczki samoprzylepne, markery, długopisy, zegary Time Timer (patrz niżej) i papier do drukarki. Przydadzą się też zdrowe przekąski, by zespół wciąż był w pełni sił. Jako że mamy określone preferencje dotyczące artykułów biurowych, na końcu książki umieścili- śmy listę sugerowanych zakupów. 54 Poleć książkęKup książkę Czas i miejsce NOTATKI MEDIATORA Magiczny zegar — Jak długo jeszcze? Jesienią 1983 roku Jan Rogers słyszała to pytanie w swoim domu w Cincinnati kilkanaście razy dziennie. Jej czteroletnia córka Loran była niezwykle ciekawa kwestii czasu. Jan wypró- bowała wszystkie przekonujące odpowiedzi: — Dopóki mała wskazówka nie dotrze tutaj. — Dopóki nie zadzwoni alarm. — Dwa odcinki Ulicy Sezamkowej. Niezależnie od tego, co mówiła Jan, mała Loran nie rozumiała. Jan zaczęła więc szukać lepszego zegara. Próbowała z modelami cyfrowymi i analogowymi. Próbowała z minutnikami do goto- wania jajek i alarmami. Przejrzała wszystkie sklepy w Cincinnati, by znaleźć zegar, który wytłumaczyłby abstrakcyjne pojęcie czasu czterolatce. Ale żaden nie podołał. — Nie poddam się — pomyślała Jan. — Wymyślę zegar, jeśli będzie trzeba. I tak zrobiła. Tego wieczoru Jan usiadła przy kuchennym stole z nożyczkami, stosem papierów oraz kartonem i rozpoczęła eksperymenty. — Ten pierwszy prototyp był naprawdę prosty — wspomina Jan. — Czerwony okrąg z papieru wsuwany w biały okrąg papieru. Wszystko wymagało obsługi manualnej, przesuwałam więc tar- cze wraz z upływem czasu. Loran zrozumiała. Jan zaś uświadomiła sobie, że wpadła na dobry pomysł. Nazwała swój wynalazek „Time Timer”. Na początku produkowała zegary w piwnicy, korzystając z taśmy dwustron- nie klejącej, by łączyć elementy. Powoli i stopniowo Jan Rogers przemieniła swój pomysł w biznes. Dziś Jan jest prezesem wartej 55 Poleć książkęKup książkę PIĘCIODNIOWY SPRINT wiele milionów firmy, a zegary Time Timer można znaleźć w kla- sach na całym świecie, od przedszkoli w Amsterdamie po sale wykładowe na Uniwersytecie Stanforda. Time Timer to dowód na to, że piękno tkwi w prostocie. Podob- nie jak oryginalny projekt Jan, posiada czerwony dysk, który porusza się wraz z upływem czasu. Sprawia, że abstrakcyjny kon- cept czasu staje się jasny i zrozumiały. Gdy Jake po raz pierw- szy zobaczył Time Timer w klasie swojego syna, zakochał się. — Proszę mi powiedzieć, gdzie można kupić taki zegar — spytał nauczyciela. Bądź co bądź, jeśli zegar był zrozumiały dla przedszkolaków, nada się też dla prezesów. I tak było. Korzystamy z zegarów Time Timer podczas sprintów, by zaznaczać krótkie przedziały czasu, od trzech minut do godziny. Te niewielkie deadline’y napędzają pracowników i zachęcają ich do dodatkowego skupienia i pilności. Istnieje wiele sposobów na monitorowanie czasu, które nie wymagają specjalnego urządzenia, ale Time Timer jest warty poniesienia dodatkowych kosztów. Jako że jest to duży mechaniczny przedmiot, będzie widoczny dla 56 Poleć książkęKup książkę Czas i miejsce każdego w pokoju — nie sposób zastąpić go aplikacją na tele- fonie czy tablecie. W przeciwieństwie do tradycyjnego zegara nie potrzeba pamiętać czasu ani liczyć, ile go pozostało do końca. Kiedy czas jest dobrze widoczny, łatwo go kontrolować i zrozumieć jego wpływ, a jest to równie ważne dla zespołu profesjonalistów, co dla córki Jan, Loran. Jeśli jesteś Mediatorem, użycie zegara Time Timer podczas sprintu wiąże się z dwiema dodatkowymi korzyściami. Po pierwsze, będziesz sprawiać wrażenie osoby, która wie, co robi. Przecież masz zwariowany zegar! Po drugie, choć większość osób nigdy się do tego nie przyzna, ludzie mają zapchane grafiki. Zegar buduje ich wiarę w proces sprintu i w Ciebie jako Mediatora. Jake lubi poprzedzać wprowadzenie zegara Time Timer opo- wieścią, ponieważ odmierzanie czasu osobom, które nad czymś dyskutują, może być dla nich krępujące. Czasami mówi coś w stylu: — Zamierzam użyć tego zegara, by nadać bieg rzeczom. Kiedy wskazówka dotrze do ustalonego miejsca, przypomni nam, byśmy sprawdzili, czy możemy przejść do kolejnego tematu. Jeśli pod- czas sygnału alarmowego wciąż będziecie rozmawiać, to rozma- wiajcie dalej, dodam więcej czasu. To tylko wskazówka, nie alarm pożarowy. Gdy będziesz go ustawiać po raz pierwszy, pracownicy mogą się zdziwić. Ale daj mu szansę. Do końca popołudnia będą już do niego przyzwyczajeni, a po zakończeniu sprintu najprawdopodob- niej zapragną zabrać go do domu. 57 Poleć książkęKup książkę Skorowidz A awanturnik, 45 B białe tablice, 52, 53 błyskawiczne prezentacje, 104 C cel, 89 długofalowy, 63, 70 czas i miejsce, 48 często zadawane pytania, 255 czteroetapowy szkic, 115 notatki, 115 pomysły, 116 szalone ósemki, 117 szkic z rozwiązaniem, 120 czytanie listy, 85 270 D Decydujący, 41, 44 decyzja, 133 długofalowy cel firmy, 63, 70 dobre nastawienie do prototypu, 172 dobre pomysły, 24, 105 drobne dane, 199 Dziel i rządź, 191 E Ekspert, 75, 78 ds. finansowych, 44 ds. klienta, 44 ds. logistyki, 44 ds. marketingu, 44 ds. projektu, 44 ds. technologii, 44 eksperyment, 41 Poleć książkęKup książkę Skorowidz F fałszywy artykuł, 158 farba suchościeralna, 53 filozofia „sfałszuj to”, 167 FitStar, 175 Foundation Medicine, 180 G głosowanie na notatki, 86 gromadzenie informacji, 77 K kluczowe myśli, 239, 244, 247, 251, 252 kompromis, 41 L laboratorium badawcze, 252 lepkie decyzje, 137, 248 liczba magiczna, 201 uczestników sprintu, 43 listy kontrolne, 236 Ł łączenie części w całość, 193 M magiczna liczba, 201 magiczny zegar, 55 mapa, 66 cieplna, 138 dostarczania przedmiotu, 72 sprzedaży internetowej, 72 wyzwań, 59 zapisów, 70 Mediator, 46 metoda Notuj i głosuj, 152 Dziel i rządź, 191 muzeum sztuki, 138 N narzędzia, 190 notatki, 81, 85, 115 mediatora, 95, 125, 164 z wywiadu, 223 notowanie, 105 O obserwacje, 222 obserwowanie wywiadów, 253 One Medical, 184 oryginalne rozwiązanie, 111 P pierwsze wrażenie, 38 podział, 107 pojedynek, 149 pomysły, 116 porządkowanie notatek, 85 powrót do przyszłości, 226 praca zbiorowa, 113 prezentacja, 105 prezentowanie rozwiązania, 159 prototyp, 167, 172, 187 przeprowadzanie wywiadu, 197 przetwarzanie, 101 pytania kontekstowe, 209 R robienie notatek, 81 rozmowa z klientem, 206 rozpoczynanie sprintu, 239 rozwiązania ze sprintu, 114 271 Poleć książkęKup książkę W wprowadzenie prototypu, 210 wskazówki dla Mediatora, 245, 249 dla przeprowadzającego wywiad, 216, 253 wszystko w jednym, 151 wybór celu, 93 narzędzi, 190 wyciąganie wniosków, 197 wygląd, 38 wypełnianie scenorysu, 159 wypisywanie pytań, 64 wywiad, 205, 252 przyjazne powitanie, 208 pytania kontekstowe, 209 szybkie podsumowanie, 213 wprowadzenie prototypu, 210 wskazówki, 216 zadania i zachęty, 212 wyzwanie, 36 Z zadania i zachęty, 212 zaopatrzenie, 54 na sprint, 241 zasada Dziel i rządź, 191 Złotowłosej, 174 zespół, 39 siedmioosobowy, 44 zjednoczenie, 107 Skorowidz rysowanie scenorysu, 157 siatki, 157 S samodzielna praca zbiorowa, 113 Savioke, 182 scena otwierająca, 158 scenorys, 131, 154–157 ze sprintu, 162 siatka, 157 siedmioosobowy zespół, 44 siedmiu wspaniałych, 43 skupienie, 42 Slack, 179 słuchanie klientów, 228 sondaż opinii, 143 sporządzanie listy, 104 sprint, 36 supergłos, 146 szalone ósemki, 117 szczery wybór, 145 szkic, 109 czteroetapowy, 115 z rozwiązaniem, 120 szukanie wzorców, 225 szybka krytyka, 141 szybkie podsumowanie, 213 T testowanie prototypu, 193 tworzenie laboratorium, 252 mapy, 72 U uczenie się, 220 ulepszanie, 101 uporządkowane dyskusje, 59 ustalanie celu długofalowego, 63 272 Poleć książkęKup książkę 8 Poleć książkęKup książkę
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Pięciodniowy sprint. Rozwiązywanie trudnych problemów i testowanie pomysłów
Autor:
, ,

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: