Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00484 012820 15980325 na godz. na dobę w sumie
Planescape Torment - poradnik do gry - ebook/pdf
Planescape Torment - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 85
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> rpg
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Obudziłeś się z pustką w głowie, nie wiesz kim jesteś i jak się tu znalazłeś. Nawet twoje imię jest dla Ciebie tajemnicą. Nie bój się, my podamy Ci pomocną dłoń - Witaj Bezimienny.

Skrócona wersja spisu treści:
-Tatuaże
-Zwoje dla Maga
-Zwoje dla Kapłana
-Kręgi Zerthimona
-Kostnica
-Miasto Ul i Aleja Niebezpiecznych Węgłów
-Plac Szmaciarzy
-Śmieciowisko
-Zakopana Wioska
-Łkające kamienie i Labirynty Myśli
-Ziemie Umarłych
-Zatopione Ziemie
-Kamienica Zbójców i Aleja Uporczywych Westchnień
-Niższa Dzielnica, Wielka Kuźnia, Kości Nocy
-Dzielnica Urzędników, Miejski Gmach Rozrywki
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 21

Informacja o grze

Doskonała gra typu role-play na licencji AD&D, zlokalizowana w mrocznym i tajemniczym świecie Planescape. Przyjemnie odświeżające spojrzenie na postać głównego bohatera.

Gra Planescape Torment, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku klasycznych RPG. Tytuł wydany został w Polsce w 2000 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Planescape: Torment autorzy: Janusz „Solnica” Burda i Wojciech „Soulcatcher” Antonowicz (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Planescape: Torment – Po radnik GRY-OnLine SPIS TREŚCI Tatuaże ______________________________________________________________ 3 Zwoje dla Maga _______________________________________________________ 14 Zwoje dla Kapłana _____________________________________________________ 36 Kręgi Zerthimona ______________________________________________________ 41 Kostnica _____________________________________________________________ 42 Miasto Ul i Aleja Niebezpiecznych Węgłów __________________________________ 45 Plac Szmaciarzy _______________________________________________________ 52 Śmieciowisko _________________________________________________________ 53 Zakopana Wioska______________________________________________________ 54 Łkające kamienie i Labirynty Myśli ________________________________________ 55 Ziemie Umarłych ______________________________________________________ 57 Zatopione Ziemie ______________________________________________________ 58 Kamienica Zbójców i Aleja Uporczywych Westchnień __________________________ 59 Niższa Dzielnica, Wielka Kuźnia, Kości Nocy _________________________________ 61 Dzielnica Urzędników, Miejski Gmach Rozrywki ______________________________ 67 Labirynt Gracza, PodSigil, Rubikon ________________________________________ 72 Labirynt Raveli________________________________________________________ 74 Klątwa i Podziemia Klątwy_______________________________________________ 75 Więzienie, Krainy Zewnętrzne, Baator, Słup Czaszek, Zniszczona Klątwa ___________ 78 Tartar_______________________________________________________________ 81 Forteca Żalu __________________________________________________________ 83 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 www.gry-online.pl Planescape: Torment – Poradnik GRY-OnLine Tatuaże TATUAŻ OCHRONY Specjalne właściwości: +1 do klasy pancerza Tatuaż ten stanowi pomniejszą ochronę przed atakami fizycznymi. Skóra noszącej go osoby staje się twardsza, przez co trudniej ją zranić w czasie walki. TATUAŻ WZMOCNIONEJ OCHRONY Specjalne właściwości: +2 do klasy pancerza Może być używany jedynie przez Wojowników Tatuaż ten stanowi pomniejszą ochronę przed atakami fizycznymi. Skóra noszącej go osoby staje się twardsza, przez co trudniej ją zranić w czasie walki. TATUAŻ CELNOŚCI TraK0: +1 Tatuaż ten przedstawia dwa koncentryczne pierścienie, z wewnątrz których promieniuje światło. Kiedy naniesie się go na skórę, u noszącej go osoby poprawi się ocena odległości oraz poczucie równowagi, przez co jej ataki będą celniejsze. TATUAŻ ANARCHISTY Przywołuje czar: Przyspieszenie ruchów Tatuaż ten składa się z czterech symboli Ligi Rewolucyjnej. Noszenie go otwarcie nie jest najlepszym pomysłem. Liga Rewolucyjna wierzy, że należy obalić wszystkie istniejące struktury, a jej członkowie poświęcają się temu właśnie zadaniu. Są naturalnymi wrogami prawie wszystkich innych frakcji, tak więc muszą działać szybko jeśli zostaną zidentyfikowani. Kłopot leży w tym, że osoba nosząca ten tatuaż natychmiast jest rozpoznawana jako Anarchista. Przedstawiciele władzy widzą w tym problem. TATUAŻ ANARCHISTÓW Specjalne właściwości: Wywołuje zamęt Tatuaż ten składa się z czterech symboli Ligi Rewolucyjnej. Noszenie go otwarcie nie jest najlepszym pomysłem. Liga Rewolucyjna wierzy, że należy obalić wszystkie istniejące struktury, a jej członkowie poświęcają się temu właśnie zadaniu. Są naturalnymi wrogami prawie wszystkich innych frakcji, tak więc muszą działać szybko jeśli zostaną zidentyfikowani. Kłopot leży w tym, że osoba nosząca ten tatuaż natychmiast jest rozpoznawana jako Anarchista. Przedstawiciele władzy widzą w tym problem. Tatuaż wywołuje zamęt wśród wrogów Anarchistów. Trwa on maksymalnie 30 sekund. TATUAŻ ANNY SPOŚRÓD CIENI Specjalne właściwości: +1 do zręczności, -1 do charyzmy, -1 do mądrości, +3 do kradzieży kieszonkowych, +3 do krycia się, +3 do otwierania zamków, +3 do wykrywania pułapek Może być używany jedynie przez Złodziei Może być używany jedynie przez Bezimiennego Chyba w jakiś sposób udziela ci się towarzystwo Anny, ponieważ dzięki temu tatuażowi odnajdujesz w sobie nieco z gracji i zręczności tego sprytnego pół- diablęcia, a więc cech właściwym wykwalifikowanym złodziejom. Niestety zjawisko to ma również strony negatywne, bo razem ze złodziejskimi umiejętnościami przejmujesz od Anny cząstkę jej impulsywności i bezczelności, a to z kolei sprawia, że twoja Charyzma i Mądrość obniżają się. Strona: 3 www.gry-online.pl Planescape: Torment – Poradnik GRY-OnLine TATUAŻ AVERNUSA Specjalne właściwości: +33 do odporności na ogień, +33 do odporności na magiczny ogień, odporność na panikę Tatuaż ten ukazuje twoją podróż do Avernusa, pierwszej warstwy Baator. Sięga do pozostałości popiołu i ognia ze Sfery, które wciąż znajdują się w twojej skórze. W ten sposób zapewnia ci osłonę przed wszystkimi rodzajami ognia i strachu. TATUAŻ CZARNOKOLCEGO WEZWANIA Przywołuje czar: Czarnokolca tarcza Może być używany jedynie przez Magów Może być używany jedynie przez Bezimiennego Ten tatuaż przypomina ci o przeżyciach we wnętrzu Czarno-Kolcego Gąszczu Raveli i przywraca ci to okropne uczucie, jakie ogarnęło cię, kiedy usiłowałeś wezwać moce mieszkające w gąszczu ... a Trigitowie odpowiedzieli na twoje wezwanie ... na swój własny sposób, co wywarło duże wrażenie na Raveli. Dzięki temu tatuażowi możesz ponownie wezwać tę moc na ograniczony okres czasu i posłużyć się nią do obrony w walce z nieprzyjaciółmi. Wygląda na to, że twoi nieprzyjaciele są również nieprzyjaciółmi Raveli A TAKŻE nieprzyjaciółmi Trinitów. Ten tatuaż ma ograniczony zasób mocy, więc kiedy moc wyczerpie się, tatuaż zniknie. TATUAŻ CZARNOKOLCEGO LABIRYNTU Przywołuje czar: Czarnokolce przekleństwo Może być używany jedynie przez Magów Może być używany jedynie przez Bezimiennego Ten tatuaż przypomina ci o przeżyciach we wnętrzu czarnokolcego labiryntu Raveli i przywraca ci to okropne uczucie, jakie ogarnęło cię, kiedy usiłowałeś wezwać moce mieszkające w gąszczu. Dzięki temu tatuażowi możesz ponownie wezwać tę moc na ograniczony okres czasu i użyć jej przeciwko twoim wrogom. Wygląda na to, że twoi nieprzyjaciele są również nieprzyjaciółmi Raveli. Ten tatuaż ma ograniczony zasób mocy, więc kiedy moc wyczerpie się, tatuaż zniknie. TATUAŻ ZDRAJCY Specjalne właściwości: +1 do siły, +1 do inteligencji Tatuaż ten przedstawia zwycięstwo nad Triasem Zdrajcą i moment, gdy zadałeś mu zabójczy cios. Symbolizuje siłę potrzebną do jego pokonania oraz przytomność umysłu, dzięki której przechytrzyłeś zdradzieckiego devę. TATUAŻ PUSZCZANIA KRWI Specjalne właściwości: +1 do obrażeń od wszystkich ataków Tatuaż ten ma formę kolczastego bicza. Kiedy jego posiadacz trafi w przeciwnika, tatuaż rozbłyskuje, a bicz dodatkowo kąsa wroga. TATUAŻ MÓWCY KOŚCI Przywołuje czar: Unieruchomienie nieumarłego Nauczyłeś się rozmawiać z umarłymi i wysłuchiwać ich opowieści, nawet spoza Wiecznej Granicy. Tatuaż ten powiększa twą władzę nad umarłymi, pozwalając ci jednym słowem powstrzymać nieumarłe istoty znajdujące się w pobliżu. Tatuaż ten można wykorzystać ograniczoną ilość razy, po czym znika. TATUAŻ PREZENCJI Specjalne właściwości: +1 do charyzmy Ten tatuaż daje noszącej go postaci przewagę przy kontaktach z innymi osobami. Dzięki niemu zostaje ona obdarzona lepszą prezencją i zdolnościami przywódczymi. Strona: 4 www.gry-online.pl Planescape: Torment – Poradnik GRY-OnLine TATUAŻ LEPSZEJ PREZEZNCJI Specjalne właściwości: +2 do charyzmy Ten tatuaż sprawia, że nosząca go osoba staje się bardziej zdecydowana i wywiera na innych większe wrażenie. Dzięki tatuażowi zostaje obdarzona lepszą prezencją i zdolnościami przywódczymi. TATUAŻ ZDROWIA Specjalne właściwości: +1 do kondycji Tatuaż ten niewielkim stopniu zwiększa wytrzymałość i odporność na ból u noszącej go osoby, przez co trudniej ją powalić w czasie walki. TATUAŻ WZMOCNIONEGO ZDROWIA Specjalne właściwości: +2 do kondycji Może być używany jedynie przez Wojowników Tatuaż ten zwiększa wytrzymałość i odporność na ból u noszącej go osoby, przez co trudniej ją powalić w czasie walki. TATUAŻ LOGIKI Specjalne właściwości: tymczasowo +3 do inteligencji, tymczasowo -3 do mądrości Może być używany jedynie przez Bezimiennego Chyba w jakiś sposób udziela ci się towarzystwo Nordoma, ponieważ dzięki temu tatuażowi jesteś w stanie narzucić sobie na pewien czas właściwy Nordomowi (w każdym razie zazwyczaj właściwy) uporządkowany i logiczny tok rozumowania. Jednakże w takich chwilach jednocześnie maleją twoje możliwości pojmowania zewnętrznego świata, co tym samym znacznie utrudnia ci wyciąganie wniosków ze twoich własnych doświadczeń. Aby opisany stan umysłu uaktywnił się, tatuaż ten musi zostać użyty. Kiedy jego potencjał wyczerpie się, tatuaż zniknie. TATUAŻ RZEZIMIESZKA Specjalne właściwości: Błogosławieństwo miedzi . Po użyciu dodaje punkty doświadczenia Może być używany jedynie przez Złodziei Tatuaż ten uznaje twoje mistrzostwo w sztuce kradzieży kieszonkowej, sprawiając że możesz okraść każdego kto znajduje się w tej samej sferzy co ty. Nie ważne gdzie dokładnie jest i czy w ogóle go widzisz. Wystarczy po prostu raz dziennie zacisnąć dłoń, a następnie ją otworzyć, a będzie pełna monet. Zdolność ta to coś więcej niż zwykła kradzież - kiedy przywołasz moc tatuażu, będziesz mógł wejrzeć w umysł osoby, której zabrano pieniądze, a dzięki temu otrzymasz niewielką liczbę dodatkowych punktów doświadczenia. TATUAŻ ŚMIERCI W ŻYCIU Przywołuje czar: Wskrzeszenie Może być używany jedynie przez Bezimiennego Tatuaż ten opisuje jak uratowałeś życie Dimtriego, dając mu drugą śmierć. Bez względu na to czy spowodowała to siła jego wdzięczności, czy też zebranie mocy w słowach jakimi odezwałeś się do niego, by go wyzwolić, teraz pozwala ci korzystać z tego doświadczenia i przeciągnąć kogoś z powrotem przez krawędź śmierci. Ten tatuaż zadziała tylko trzy razy, zanim zniknie z twojej skóry. TATUAŻ OSZUSTA Specjalne właściwości: +3 do obrażeń od wszystkich ataków, TraK0: +3 Tatuaż ten zawiera w sobie znak Oszusta... przedstawia kogoś, kto chce osiągnąć coś z łatwością, zamiast na to zapracować. Strona: 5 www.gry-online.pl Planescape: Torment – Poradnik GRY-OnLine TATUAŻ SNÓW O ES-ANNON Specjalne właściwości: +1 do rzutów obronnych przeciw magii, +2 do bazowych PŻ Z jakiegoś powodu, opowieść Opłakującego Es-Annon przepełniła cię dziwną tęsknotą. Przekazałeś ją Upadłemu. Tatuaż opisuje tę nostalgię, a także wytrwałość Opłakującego, wzmacniając i wytrzymałość. Pod względem artystycznym to jedna z najlepszych prac Upadłego i choć tatuaż pokazuje jedynie bardzo ogólny obraz Es-Annon, to prawie *czujesz* wspaniałe spiralnie ułożone parki i aleje pełne światła. Tatuaż pomaga ci zachować pamięć o mieście oraz marzenie mieszkańców, by jego wielkość nie była zapomniana. twoje zdrowie TATUAŻ DZIAŁANIA Specjalne właściwości: +1 do zręczności Ten tatuaż zwiększa w pewnym stopniu refleks noszącej go osoby, przez co jest ona trudniejsza do trafienia. TATUAŻ WZMOŻONEGO DZIAŁANIA Specjalne właściwości: +2 do zręczności Może być używany jedynie przez Złodziei Ten tatuaż w znacznym stopniu zwiększa refleks noszącej go osoby, przez co jest ona trudniejsza do trafienia, a jej umiejętności złodziejskie ulegają poprawie. TATUAŻ POŻERACZA SZCZURÓW Specjalne właściwości: +1 do rzutów obronnych przeciw truciznom, +5 do odporności na kwas Tatuaż ten ukazuje twój wręcz nieludzki apetyt na szczury. Podnosi również twoją odporność na kwas i truciznę, głównie dlatego, że usprawnia twoje procesy trawienne. TATUAŻ WOJOWNIKA Specjalne właściwości: +1 do klasy pancerza, +1 do siły, +3 do bazowych PŻ Może być używany jedynie przez Wojowników Ten tatuaż zwiększa twoje wrodzone zdolności bojowe, przez co jest cię trudniej trafić, a twoje ciosy zadają większe obrażenia. TATUAŻ WSPANIAŁEGO WOJOWNIKA Specjalne właściwości: +3 do klasy pancerza, +3 do siły, +9 do bazowych PŻ Może być używany jedynie przez Wojowników Tatuaż ten przedstawia fakt osiągnięcia przez ciebie szczytowych umiejętności w sztuce walki. Zwiększa on twoje wrodzone zdolności, sprawiając że z każdym ciosem zadajesz znaczniejsze obrażenia, a przy tym trudniej jest cię trafić. TATUAŻ GROBOWCÓW ES-ANNONU Specjalne właściwości: +2 do rzutów obronnych przeciw magii śmierci, +2 do bazowych PŻ Tatuaż ten okaże się być może jedyną żywą pamiątką po słynnym Es-Annonie. Albowiem kiedy Płaczkowie Es-Annonu pomrą ze starości i chorób, już tylko ich samotne groby będą przypominać o tragedii kwitnącego niegdyś grodu. Lecz mogiły marną są pożywką dla ludzkiej wyobraźni. Tatuaż w swojej symbolice odwołuje się do cierpień Płaczków i posługuje się ich bólem jako tarczą przed wszelkimi obrażeniami. Innymi słowy tatuaż ten próbuje uchronić innych od żałosnego losu Płaczków Es- Annonu. Strona: 6 www.gry-online.pl Planescape: Torment – Poradnik GRY-OnLine TATUAŻ ZGONU GROSUKA Przywołuje czar: Ulepszone wzmocnienie siły Tatuaż ten opowiada historię twoich wysiłków w niesieniu pomocy Sebastionowi, przez zabicie abiszai Grosuka. Tatuaż sięga do tych doświadczeń i zwiększa siłę swego posiadacza, pozwalają mu uniknąć nieprzyjemnych problemów prawnych. TATUAŻ IGNUSA Specjalne właściwości tymczasowe: +15 do odporność na ogień, +15 do odporność na ogień magiczny Specjalne właściwości: Noszony +1 do kondycji, +3 do bazowych PŻ, -15 do odporności na magię, -1 do mądrości Może być używany jedynie przez Bezimiennego Towarzystwo Ignusa sprawia, że wszelki ogień, łącznie z ogniem szaleństwa dostrzegasz w innym...świetle. Dzięki temu tatuażowi będziesz mógł korzystać z Furii Ignusa przy odpieraniu ataków opartych na działaniu ognia i powiększać swoją Kondycję, znacznie podwyższając swój próg odczuwania bólu. Niestety, jako, że taki stan twojego umysłu i ciała bierze swoje źródło w szaleństwie Ignusa, obecność tego tatuażu na twojej skórze rzutuje na twoją Mądrość, a także na twoją Odporność na ataki oparte na magii. Tatuaż ten chroni swojego posiadacza przed działaniem płomieni, ale czas jego działania jest ograniczony. Niemniej jednak, kiedy właściwości tatuażu wyczerpią się, podniesiony za jego sprawą poziom Kondycji utrzyma się. TATUAŻ OLŚNIENIA Specjalne właściwości: +1 do inteligencji Ten tatuaż powoduje lekki przyrost inteligencji u noszącej go osoby. Dzięki temu poprawiają się jej zdolności magiczne i zwiększają szanse na odzyskanie wspomnień. TATUAŻ OBJAWIENIA Specjalne właściwości: +2 do inteligencji Może być używany jedynie przez Magów Ten tatuaż powoduje znaczny przyrost inteligencji u noszącej go osoby. Dzięki temu poprawiają się jej zdolności magiczne i zwiększają szanse na odzyskanie wspomnień. TATUAŻ DOŁĄCZENIA Przywołuje czar: Przyjaciele Tatuaż opowiada historię połączenia Korvusa i Kariny. Pozwala ci czerpać siłę z ich szczęścia, aby wzmocnić twoje związki z innymi. Może zostać użyty ograniczoną ilość razy. Po wyczerpaniu zniknie. TATUAŻ OKA SPRAWIEDLIWOŚCI Przywołuje czar: Wykrycie zła Specjalne właściwości: +1 do siły Tatuaż ten opisuje twe wysiłki w niesieniu pomocy dla Tristy i przedstawia aresztowanie Byrona Szpicera i jego proces. Tatuaż wyostrza wzrok i wzmacnia umysł - pozwala posiadaczowi dostrzec niesprawiedliwość i daje mu siłę, by się jej przeciwstawić. Moc tatuażu można wykorzystać ograniczoną ilość razy, ale pozostanie on na miejscu nawet po wyczerpaniu zaklęcia Wykrycie Zła. Strona: 7 www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Planescape Torment - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: