Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00131 006155 12447186 na godz. na dobę w sumie
Po prostu Office 2010 PL - książka
Po prostu Office 2010 PL - książka
Autor: Liczba stron: 440
Wydawca: Helion Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-246-2938-1 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> aplikacje biurowe >> ms office
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Odkryj potencjał pakietu Microsoft Office!

Dużej liczbie osób z tym pakietem kojarzy się słowo 'biurowy'. Dla większości z nich pakiet biurowy to po prostu Office! Ten idealnie skomponowany zestaw narzędzi czyni pracę każdego użytkownika zdecydowanie łatwiejszą. W Wordzie można tworzyć eleganckie dokumenty, zaś Excel niestrudzenie analizuje dane, sumuje setki wartości i pozwala na tworzenie przejrzystych raportów. Poza tymi dwoma najpopularniejszymi narzędziami możesz jeszcze wykorzystać potencjał PowerPointa w zakresie tworzenia fachowych prezentacji oraz Outlooka, żeby zapanować nad ogromem wiadomości e-mail.

Dzięki tej książce dowiesz się, jak efektywnie skorzystać ze wszystkich tych narzędzi! Autor za pomocą przejrzystych rysunków oraz zwięzłych objaśnień nauczy Cię wykonywać nawet najbardziej karkołomne zadania. Na samym początku dowiesz się, jakie nowości kryją wersje 2010 poszczególnych programów. Po krótkim wstępie będziesz miał szansę nauczyć się lub przypomnieć sobie, jak wykonać podstawowe czynności, takie jak drukowanie, zapisywanie i otwieranie dokumentów oraz zarządzanie nimi. W kolejnych rozdziałach znajdziesz informacje, jak formatować dokumenty, dodawać nagłówki i stopki, tworzyć listy czy konspekty oraz publikować wpisy na blogu. Następne strony przyniosą Ci szeroki wachlarz wiadomości na temat Excela - formatowanie komórek, dodawanie i usuwanie wierszy oraz kolumn, wykorzystanie formuł i funkcji to tylko niektóre z nich. W czasie lektury zobaczysz również, jak przygotować eleganckie slajdy w PowerPoincie oraz opublikować je na płycie CD lub DVD. A potem zapoznasz się z tajnikami Outlooka. Praca z kontaktami, zadaniami i e-mailami nie będzie miała przed Tobą już żadnych tajemnic!

Usprawnij swoją codzienną pracę!

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Idź do • Spis treści • Przykładowy rozdział • Skorowidz Katalog książek • Katalog online • Zamów drukowany katalog Twój koszyk • Dodaj do koszyka Cennik i informacje • Zamów informacje o nowościach • Zamów cennik Czytelnia • Fragmenty książek online Kontakt Helion SA ul. Kościuszki 1c 44-100 Gliwice tel. 32 230 98 63 e-mail: helion@helion.pl © Helion 1991–2011 Po prostu Office 2010 PL Autor: Steve Schwartz Tłumaczenie: Maria Chaniewska ISBN: 978-83-246-2938-1 Tytuł oryginału: Microsoft Office 2010 for Windows: Visual QuickStart Format: B5, stron: 440 Odkryj potencjał pakietu Microsoft Office! • Jakie nowości kryje wersja 2010? • Jak przygotować elegancki dokument w Microsoft Word? • Jak stworzyć atrakcyjną prezentację produktu w Microsoft PowerPoint? Dużej liczbie osób z tym pakietem kojarzy się słowo „biurowy”. Dla większości z nich pakiet biurowy to po prostu Office! Ten idealnie skomponowany zestaw narzędzi czyni pracę każdego użytkownika zdecydowanie łatwiejszą. W Wordzie można tworzyć eleganckie dokumenty, zaś Excel niestrudzenie analizuje dane, sumuje setki wartości i pozwala na tworzenie przejrzystych raportów. Poza tymi dwoma najpopularniejszymi narzędziami możesz jeszcze wykorzystać potencjał PowerPointa w zakresie tworzenia fachowych prezentacji oraz Outlooka, żeby zapanować nad ogromem wiadomości e-mail. Dzięki tej książce dowiesz się, jak efektywnie skorzystać ze wszystkich tych narzędzi! Autor za pomocą przejrzystych rysunków oraz zwięzłych objaśnień nauczy Cię wykonywać nawet najbardziej karkołomne zadania. Na samym początku dowiesz się, jakie nowości kryją wersje 2010 poszczególnych programów. Po krótkim wstępie będziesz miał szansę nauczyć się lub przypomnieć sobie, jak wykonać podstawowe czynności, takie jak drukowanie, zapisywanie i otwieranie dokumentów oraz zarządzanie nimi. W kolejnych rozdziałach znajdziesz informacje, jak formatować dokumenty, dodawać nagłówki i stopki, tworzyć listy czy konspekty oraz publikować wpisy na blogu. Następne strony przyniosą Ci szeroki wachlarz wiadomości na temat Excela – formatowanie komórek, dodawanie i usuwanie wierszy oraz kolumn, wykorzystanie formuł i funkcji to tylko niektóre z nich. W czasie lektury zobaczysz również, jak przygotować eleganckie slajdy w PowerPoincie oraz opublikować je na płycie CD lub DVD. A potem zapoznasz się z tajnikami Outlooka. Praca z kontaktami, zadaniami i e-mailami nie będzie miała przed Tobą już żadnych tajemnic! • Nowości w narzędziach pakietu Microsoft Office 2010 • Drukowanie • Autoodzyskiwanie dokumentów • Sprawdzanie pisowni i gramatyki • Wykorzystanie formuł i funkcji • Przygotowanie wykresu • Przygotowanie prezentacji • Projektowanie slajdów • Publikacja prezentacji • Konfiguracja skrzynek pocztowych • Praca z kontaktami • Komponowanie i wysyłanie wiadomości pocztowych Usprawnij swoją codzienną pracę! Spis treĂci CzöĈè I Rozdziaä 1. Rozdziaä 2. Rozdziaä 3. WstÚp 11 15 Na dobry poczÈtek Co nowego w Office 2010? 17 Zmiany dotyczÈce caïego pakietu Office .............................................................. 18 Zmiany aplikacji ..................................................................................................... 21 Podstawy Office 23 Uruchamianie aplikacji Office............................................................................... 24 Korzystanie z widoku Backstage........................................................................... 25 Korzystanie ze WstÈĝki.......................................................................................... 30 Praca z oknami ....................................................................................................... 32 OkreĂlanie powiÚkszenia ....................................................................................... 34 Uĝywanie Schowka pakietu Office ....................................................................... 35 Dostosowywanie pakietu Office............................................................................ 38 NarzÚdzia zarzÈdzania dokumentem .................................................................... 43 Uzyskiwanie pomocy ............................................................................................. 52 Opuszczanie programu Office............................................................................... 54 Tabele, wykresy i grafika 55 Wstawianie tabel.................................................................................................... 56 Wprowadzanie danych do tabeli........................................................................... 58 Modyfikowanie siatki tabeli................................................................................... 59 Formatowanie danych tabeli................................................................................. 62 Obliczenia w tabelach............................................................................................ 63 Tworzenie wykresów ............................................................................................. 65 O dodawaniu grafik i obiektów ............................................................................. 66 Dodawanie obrazów .............................................................................................. 67 Dodawanie obiektów clipart.................................................................................. 68 Dodawanie ksztaïtów............................................................................................. 69 Uĝywanie kanw rysunku........................................................................................ 70 Dodawanie obiektów SmartArt............................................................................. 71 S p i s t r e Ă c i 3 Spis treĂci CzöĈè II Rozdziaä 4. i c Ă e r t s i p S Rozdziaä 5. Rozdziaä 6. 4 Wstawianie zrzutów ekranu .................................................................................. 72 Tworzenie obiektów WordArt............................................................................... 73 Dodawanie pola tekstowego.................................................................................. 74 OkreĂlanie zawijania tekstu................................................................................... 75 Zmiana rozmiarów, przenoszenie i obracanie obiektów...................................... 76 NarzÚdzia edycji obrazów...................................................................................... 78 Microsoft Word 89 Rozpoczynanie pracy z programem Word 2010 91 Interfejs programu Word ...................................................................................... 92 Praca z róĝnymi widokami..................................................................................... 95 ZarzÈdzanie oknami ............................................................................................... 97 OkreĂlanie opcji pokazywania............................................................................... 99 Wprowadzanie tekstu .......................................................................................... 100 Podstawowa edycja tekstu ................................................................................... 101 Korzystanie z narzÚdzi sprawdzania ..................................................................... 103 Znajdowanie i zastÚpowanie tekstu .................................................................... 107 Wprowadzanie symboli i znaków specjalnych ................................................... 110 Uĝywanie okienka nawigacji ............................................................................... 111 Formatowanie dokumentów 113 OkreĂlanie ustawieñ stron ................................................................................... 114 Modyfikowanie tïa................................................................................................ 116 Wstawianie podziaïów ......................................................................................... 119 Dodawanie strony okïadki lub pustej strony...................................................... 121 Dodawanie nagïówków lub stopek ..................................................................... 123 Formatowanie akapitów ...................................................................................... 128 OkreĂlanie wyrównania ....................................................................................... 129 OkreĂlanie wciÚÊ .................................................................................................. 130 Tworzenie list....................................................................................................... 132 OdstÚpy pomiÚdzy akapitami i liniami ............................................................... 136 Formatowanie znaków......................................................................................... 138 Praca ze stylami.................................................................................................... 141 Korespondencja seryjna....................................................................................... 145 Tworzenie konspektów 151 O widoku Konspekt ............................................................................................. 152 Rozpoczynanie konspektu ................................................................................... 153 Reorganizacja konspektu ..................................................................................... 154 Zmienianie ustawieñ wyĂwietlania ..................................................................... 156 Spis treĂci Rozdziaä 7. Wspóïdzielenie dokumentów programu Word 157 Wybieranie formatu pliku ................................................................................... 158 Wysyïanie dokumentów programu Word .......................................................... 159 ¥ledzenie zmian ................................................................................................... 160 Porównywanie dokumentów ............................................................................... 162 ’Èczenie dokumentów......................................................................................... 163 Publikowanie wpisów na blogu........................................................................... 164 CzöĈè III Rozdziaä 8. Rozdziaä 9. Rozdziaä 10. 167 Microsoft Excel Rozpoczynanie pracy z programem Excel 2010 169 Interfejs Excel...................................................................................................... 170 Skoroszyty i arkusze............................................................................................. 172 Zaznaczanie komórek i zakresów ........................................................................ 174 Wprowadzanie danych ........................................................................................ 176 Edycja danych...................................................................................................... 178 Reorganizacja arkusza.......................................................................................... 179 Wypeïnianie komórek.......................................................................................... 184 Import danych...................................................................................................... 186 Znajdowanie i zastÚpowanie danych................................................................... 191 Sortowanie danych............................................................................................... 194 Nazywanie komórek i zakresów .......................................................................... 196 Ochrona skoroszytów hasïami............................................................................. 198 Formatowanie arkuszy i danych 201 OkreĂlanie szerokoĂci kolumn i wysokoĂci wierszy ........................................... 202 O formatowaniu danych i komórek..................................................................... 204 Formatowanie znaków i akapitów....................................................................... 205 Dopasowywanie tekstu w komórce..................................................................... 206 Formatowanie liczb ............................................................................................. 207 Formatowanie warunkowe .................................................................................. 208 Dodawanie obramowañ i tïa komórek ................................................................ 210 Usuwanie, zastÚpowanie i ponowne wykorzystanie formatów........................... 212 Formatowanie arkusza......................................................................................... 214 Formuïy i funkcje 215 Na temat odwoïañ do komórek ........................................................................... 216 Podstawy formuï................................................................................................... 218 Tworzenie formuï................................................................................................. 222 Edycja formuï....................................................................................................... 224 RozwiÈzywanie problemów — wskazówki......................................................... 225 S p i s t r e Ă c i 5 Spis treĂci Rozdziaä 11. Rozdziaä 12. i c Ă e r t s i p S Praca z tabelami 227 Tworzenie tabeli................................................................................................... 228 Formatowanie tabeli ............................................................................................ 229 Tworzenie kolumn obliczeniowych .................................................................... 230 Dodawanie wiersza sumy .................................................................................... 231 Sortowanie i filtrowanie....................................................................................... 232 Zmienianie rozmiaru tabeli ................................................................................. 234 Drukowanie tabel................................................................................................. 236 Tworzenie wykresów 237 Elementy wykresu ............................................................................................... 238 Tworzenie wykresu.............................................................................................. 239 Zmienianie tïa....................................................................................................... 240 Dodawanie i formatowanie tekstu ...................................................................... 241 Wiersze a kolumny............................................................................................... 243 Zmienianie ukïadu i stylu .................................................................................... 244 WyĂwietlanie zbioru danych ............................................................................... 245 Praca z siatkami.................................................................................................... 246 Praca z legendÈ..................................................................................................... 247 Dodawanie linii trendu........................................................................................ 248 Modyfikowanie osi ............................................................................................... 249 Tworzenie wykresów przebiegu w czasie........................................................... 250 Zmienianie danych wykresu................................................................................ 251 CzöĈè IV Rozdziaä 13. Rozpoczynanie pracy z programem PowerPoint 2010 Microsoft PowerPoint 253 255 Interfejs PowerPoint............................................................................................ 256 Praca w róĝnych widokach .................................................................................. 258 Tworzenie prezentacji ......................................................................................... 259 Tworzenie prezentacji 261 Rozpoczynanie prezentacji.................................................................................. 262 OkreĂlanie motywu .............................................................................................. 264 Dodawanie i usuwanie slajdów........................................................................... 265 ZastÚpowanie miejsc zarezerwowanych ............................................................. 266 Wstawianie innych elementów ........................................................................... 269 Wskazówki dotyczÈce pracy z obiektami............................................................ 272 Tworzenie albumu fotograficznego..................................................................... 273 PodglÈd pokazu slajdów....................................................................................... 275 Rozdziaä 14. 6 Spis treĂci Rozdziaä 15. Koñczenie prezentacji 277 Animowanie obiektów i tekstu ............................................................................ 278 Edycja filmów....................................................................................................... 281 PorzÈdkowanie slajdów........................................................................................ 284 Dodawanie przejĂÊ............................................................................................... 285 Próby tempa prezentacji...................................................................................... 287 Drukowanie notatek i materiaïów informacyjnych............................................ 288 Zapisywanie prezentacji w innych formatach .................................................... 290 Dostarczanie prezentacji ..................................................................................... 295 CzöĈè V Rozdziaä 16. Rozpoczynanie pracy z programem Outlook 2010 Microsoft Outlook 299 301 Typy kont pocztowych......................................................................................... 302 Adresy e-mail........................................................................................................ 303 Interfejs programu Outlook 2010 ....................................................................... 304 Dodawanie kont e-mail........................................................................................ 306 Zmienianie ustawieñ konta.................................................................................. 309 Praca z profilami................................................................................................... 311 Praca z grupami WyĂlij/Odbierz ......................................................................... 313 Subskrypcja kanaïów RSS ................................................................................... 316 Outlook Social Connector ................................................................................... 317 Praca online i offline ............................................................................................ 318 OkreĂlanie preferencji ......................................................................................... 319 Uzyskiwanie pomocy ........................................................................................... 321 Praca z kontaktami 323 Okno Kontakty ..................................................................................................... 324 Tworzenie rekordów kontaktów.......................................................................... 325 WyĂwietlanie rekordów kontaktów..................................................................... 329 Szukanie kontaktu................................................................................................ 332 Uĝywanie wizytówek ........................................................................................... 334 Tworzenie grup kontaktów.................................................................................. 336 339 Okno wiadomoĂci................................................................................................. 340 Tworzenie wiadomoĂci ........................................................................................ 341 Formaty wiadomoĂci............................................................................................ 346 Formatowanie tekstu wiadomoĂci....................................................................... 347 Dodawanie zaïÈczników ...................................................................................... 350 S p i s t r e Ă c i 7 Rozdziaä 17. Rozdziaä 18. Komponowanie i wysyïanie poczty Spis treĂci Rozdziaä 19. Odbieranie poczty Wstawianie elementów........................................................................................ 351 Korygowanie bïÚdów pisowni ............................................................................. 354 Korzystanie z podpisów....................................................................................... 356 Inne opcje wiadomoĂci ........................................................................................ 358 361 Sprawdzanie nowej poczty .................................................................................. 362 Czytanie wiadomoĂci ........................................................................................... 363 Zmienianie widoku .............................................................................................. 365 OglÈdanie konwersacji......................................................................................... 366 Szukanie wiadomoĂci........................................................................................... 367 Praca z zaïÈcznikami ............................................................................................ 368 Drukowanie wiadomoĂci ..................................................................................... 371 ZarzÈdzanie pocztÈ 373 Oznaczanie wiadomoĂci jako przeczytanych...................................................... 374 Usuwanie wiadomoĂci ......................................................................................... 376 ZarzÈdzanie konwersacjami................................................................................. 379 Kopiowanie i przenoszenie wiadomoĂci............................................................. 380 Tworzenie folderów wiadomoĂci ........................................................................ 381 Dzielenie wiadomoĂci na kategorie .................................................................... 383 Oznaczanie wiadomoĂci....................................................................................... 386 Obsïuga wiadomoĂci-Ămieci i wiadomoĂci wyïudzajÈcych informacje............. 388 Tworzenie reguï wiadomoĂci .............................................................................. 390 Praca z szybkimi krokami .................................................................................... 393 Zadania i terminy 395 Podstawy kalendarza............................................................................................ 396 Zapisywanie terminu lub wydarzenia................................................................. 397 Tworzenie zdarzeñ cyklicznych .......................................................................... 398 Odpowiadanie na przypomnienie ....................................................................... 399 Modyfikowanie zdarzeñ i terminów ................................................................... 400 Szukanie wydarzenia lub terminu....................................................................... 401 Przesyïanie kalendarza ........................................................................................ 403 Podstawy zadañ .................................................................................................... 405 Tworzenie zadania ............................................................................................... 406 Modyfikowanie zadania ....................................................................................... 407 Rozdziaä 20. i c Ă e r t s i p S Rozdziaä 21. 8 Spis treĂci CzöĈè VI Rozdziaä 22. Aplikacje Office Web Apps Office w sieci 409 411 Tworzenie konta................................................................................................... 412 Praca ze SkyDrive................................................................................................ 413 Aplikacje Office Web Apps ................................................................................. 418 Korzystanie z Office Web Apps .......................................................................... 419 Dokumenty Office i SkyDrive ............................................................................ 420 Wspóïdzielenie i wspólna edycja dokumentów Office...................................... 422 Skorowidz 423 S p i s t r e Ă c i 9 Co nowego w Office 2010? 1 Rozdziaá 1. Co nowego w Office 2010? W tym rozdziale zawarty jest krótki przeglÈd nowych funkcjonalnoĂci i zmian wprowadzonych w Office 2010 — zmian w kaĝdej aplikacji, a takĝe kilku wiÚkszych zmian, które wpïynÚïy na wszystkie aplikacje i uĝytkowników Office 2010. Jak wspomniano we wprowadzeniu, nie wszystkie nowe funkcje wymienione w tym rozdziale zostanÈ opisane w tej ksiÈĝce (chociaĝ wiele z nich zostanie). Zmiany, które dotyczÈ typowego uĝytkownika, znajdÈ siÚ w rozdziaïach o poszczególnych aplikacjach. C o n o w e g o w O f f i c e 2 0 0 ? 1 17 Rozdziaï 1. Zmiany dotyczÈce caïego pakietu Office W dodatku do wielu nowych funkcji i udoskonaleñ, które sÈ specyficzne dla poszczególnych aplikacji, w Office 2010 zostaïy wprowadzone zmiany dotyczÈce caïego pakietu albo wielu jego programów. Karta Plik i widok Backstage W Office 2007 przycisk pakietu Office byï bramÈ do zawartoĂci menu Plik z poprzednich wersji Office. W Office 2010 przycisk ten zostaï wyeliminowany. Zamiast niego w kaĝdej aplikacji wystÚpuje teraz karta Plik (rysunek 1.1). Nie przyciÈga ona wzroku tak mocno, jak przycisk pakietu Office, ale od razu moĝna zauwaĝyÊ, ĝe prowadzi do poleceñ zwiÈzanych z plikiem. KlikniÚcie karty Plik przeïÈcza ekran do widoku Microsoft Office Backstage, w którym prezentowane sÈ polecenia zwiÈzane z bieĝÈcym dokumentem. W widoku Backstage moĝesz: X tworzyÊ nowe dokumenty i otwieraÊ istniejÈce (rysunek 1.2); X zapisywaÊ, zamykaÊ i drukowaÊ bieĝÈcy dokument; X wyĂwietlaÊ lub zmieniaÊ wïaĂciwoĂci i uprawnienia dokumentu, wyszukiwaÊ problemy przed dystrybucjÈ i zarzÈdzaÊ wersjami; X udostÚpniaÊ dokument przez e-mail, faks lub serwer SharePoint; e c i f f O u t e i k a p o g e ï a c e c È z c y t o d y n a i m Z Rysunek 1.1. Kliknij kartÚ Plik, aby wyĂwietliÊ widok Microsoft Office Backstage Rysunek 1.2. Wybierz polecenie zwiÈzane z plikiem z listy po lewej stronie widoku Backstage. Na przykïad kliknij Ostatnio uĝywane, aby otworzyÊ ostatnio uĝywany dokument Office X generowaÊ plik Adobe PDF z bieĝÈcego dokumentu; X okreĂlaÊ preferencje aplikacji (Opcje); X wyjĂÊ z aplikacji. Widok Backstage jest opisany w rozdziale 2. Dostosowanie WstÈĝki Po zapoznaniu siÚ z dziaïaniem aplikacji Office 2010 moĝesz dostosowaÊ je do swoich potrzeb, modyfikujÈc WstÈĝkÚ. W sekcji Opcje widoku Backstage moĝesz dodawaÊ lub usuwaÊ polecenia, ukrywaÊ karty, których nie uĝywasz, zmieniaÊ nazwy kart i grup oraz tworzyÊ nowe karty. Dostosowywanie WstÈĝki jest wyjaĂnione w rozdziale 2. 18 Co nowego w Office 2010? PodglÈd wklejania Chociaĝ moĝe to sprawiaÊ wraĝenie drobnej zmiany, PodglÈd wklejania jest jednym z najbardziej uĝytecznych i oszczÚdzajÈcych czas udoskonaleñ Office 2010. Moĝesz nadal wklejaÊ tak jak do tej pory (przeïÈczajÈc siÚ na kartÚ NarzÚdzia gïówne i klikajÈc ikonÚ Wklej w grupie Schowek lub wciskajÈc Ctrl + V ), jednak PodglÈd wklejania zwiÚksza elastycznoĂÊ tej operacji. Jeĝeli klikniesz strzaïkÚ w dóï pod ikonÈ Wklej, pojawi siÚ galeria Opcje wklejania. Jeĝeli przytrzymasz kursor nad opcjÈ, etykietka narzÚdzia wyjaĂni typ wklejania, jaki zostanie wykonany, i pokaĝe podglÈd wklejanego materiaïu w bieĝÈcej pozycji kursora w dokumencie (rysunek 1.3). Moĝesz uĝyÊ PodglÈdu wklejania do wybrania najodpowiedniejszej opcji wklejania przed zatwierdzeniem tej operacji. Udoskonalenie edycji obrazów Office 2010 zawiera teraz róĝnorodne narzÚdzia edycji obrazów, nazywane NarzÚdziami obrazów. Obecne w programach Word, Excel, PowerPoint, Outlook i Publisher, narzÚdzia te sÈ dostÚpne, gdy zaznaczysz obraz na stronie dokumentu. NarzÚdzia obrazów (rysunek 1.4) pozwalajÈ na zmianÚ jasnoĂci, kontrastu, koloru, tonacji, nasycenia i ostroĂci, stosowanie filtrów artystycznych, nadawanie stylu prezentacji, efektów i obramowañ, usuwanie tïa, konwersjÚ na SmartArt oraz przycinanie. Rozdziaï 3 zawiera wyjaĂnienie stosowania NarzÚdzi obrazów. Z m i a n y d o t y c z È c e c a ï e g o p a k i e t u O f f i c e Rysunek 1.3. W tym przykïadzie dane NarzÚdzia (poĂrednie) zostanÈ transponowane i skopiowane do zakresu A17:A20 Rysunek 1.4. Po zaznaczeniu rysunku w dokumencie pojawia siÚ karta NarzÚdzia obrazów (widoczny Microsoft Excel) 19 Rozdziaï 1. Wycinki ekranu W dodatku do przyozdabiania dokumentów fotografiami, rysunkami clipart oraz obrazami z internetu moĝesz uĝyÊ nowej funkcjonalnoĂci wycinków ekranu do wstawiania zrzutów ekranu do bieĝÈcego dokumentu Worda, Excela lub PowerPointa. Wycinki ekranu sÈ opisane w rozdziale 3. Wsparcie typografii OpenType Word i Publisher obsïugujÈ teraz zaawansowane funkcjonalnoĂci typograficzne czcionek OpenType, nastÚpczyñ czcionek TrueType i PostScript Type 1 (rysunek 1.5). Telefony komórkowe i aplikacje Office Web Apps Oprócz pracy z dokumentami Worda, Excela, PowerPointa, Outlooka i OneNote w Office 2010 moĝesz wyĂwietlaÊ je i edytowaÊ w telefonach komórkowych Windows Mobile. Bardziej powaĝna praca z dokumentami Office, gdy jesteĂ z daleka od swojego biurowego lub domowego komputera, jest moĝliwa dziÚki dostÚpowi do Office Web Apps za pomocÈ przeglÈdarki. (Zauwaĝ, ĝe Office Mobile 2010 nie jest czÚĂciÈ Office 2010 ani Office Web Apps). W celu uĝycia Office Web Apps uruchom przeglÈdarkÚ, zarejestruj siÚ na Windows Live lub Hotmail, a nastÚpnie przejdě do czÚĂci SkyDrive tej witryny. Moĝesz pracowaÊ z dowolnym dokumentem, który zaïadowaïeĂ do SkyDrive (rysunek 1.6), wspóïdzieliÊ dokumenty z innymi i dokonywaÊ wspólnej edycji — nawet z dala od gïównego komputera. Nie potrzebujesz zainstalowanej kopii Office, aby uĝywaÊ Office Web Apps. Pomoc dla Web Apps znajdziesz w rozdziale 22. e c i f f O u t e i k a p o g e ï a c e c È z c y t o d y n a i m Z 20 Rysunek 1.5. W programie Word moĝesz okreĂliÊ opcje dla zaznaczonego tekstu OpenType na karcie Zaawansowane okna dialogowego Czcionka Rysunek 1.6. Arkusz kalkulacyjny otwarty do edycji w wersji Web App programu Excel widoczny w Internet Explorer 8 Rysunek 1.7. Uĝyj okienka nawigacji do uproszczenia nawigacji po dokumencie. Kliknij nagïówek, kliknij miniaturÚ strony albo szukaj testu lub grafiki Rysunek 1.8. Moĝesz tworzyÊ trzy style wykresów przebiegu w czasie: Liniowy, Kolumnowy (pokazany tutaj) oraz Zysk/strata Co nowego w Office 2010? Zmiany aplikacji W tym podrozdziale znajdujÈ siÚ specyficzne dla aplikacji cechy i zmiany wprowadzone w Office 2010. Chociaĝ nie sÈ to jedyne nowe cechy i zmiany, sÈ one najbardziej znaczÈce. NowoĂci w programie Word X Okienko nawigacji (rysunek 1.7) sïuĝy do nawigacji po dokumencie, zmiany uporzÈdkowania nagïówków oraz wyszukiwania. X Wyszukiwanie grafiki, tabel i równañ. X Stosowanie efektów tekstowych, np. bezpoĂrednie wypeïnianie kolorowym gradientem zaznaczonego tekstu. X Okienko zaznaczenia upraszcza procesy wybierania obiektów wewnÈtrz dokumentu. X Sprawdzanie pisowni teraz uwzglÚdnia kontekst sïowa w celu wyznaczenia prawidïowej pisowni. NowoĂci w programie Excel X Tworzenie w komórkach wykresów nazywanych wykresami przebiegu w czasie (rysunek 1.8). X Interakcyjne filtrowanie tabel przestawnych za pomocÈ fragmentatorów. X Poprawione filtrowanie wyszukiwania w tabelach i tabelach przestawnych. X WiÚcej opcji formatowania warunkowego. X WiÚcej funkcji z poprawionÈ dokïadnoĂciÈ. NowoĂci w programie PowerPoint X Widok do czytania pozwala na przejrzenie pokazu slajdów wewnÈtrz okna bieĝÈcego dokumentu. X Prezentacje mogÈ byÊ dzielone na sekcje. X NarzÚdzie Malarz animacji sïuĝÈce do kopiowania wïaĂciwoĂci animacji do innych obiektów. X Nowe animacje, przejĂcia i motywy. 21 Z m i a n y a p l i k a c j i Rozdziaï 1. X Teraz przejĂcia i animacje znajdujÈ siÚ na oddzielnych kartach. X Poprawiona edycja i formatowanie wideo. X Porównanie wersji prezentacji i ïÈczenie ich w jednÈ prezentacjÚ. X Tworzenie wideo z pokazu slajdów. X Rozpowszechnianie pokazu slajdów (wymaga SharePoint Server). NowoĂci w programie Outlook Ogólne zmiany X ZastÈpienie interfejsem WstÈĝki menu z poprzednich wersji (rysunek 1.9, poniĝej). Zmiany dotyczÈce obsïugi wiadomoĂci e-mail X Widok konwersacji sïuĝÈcy do wyĂwietlania i obsïugi powiÈzanych wiadomoĂci. Rysunek 1.10. W celu automatyzacji czÚstych zadañ moĝesz utworzyÊ zbiory instrukcji, tzw. szybkie kroki i j c a k i l p a y n a i m Z X Wykonywanie typowego zadania za pomocÈ jednego klikniÚcia przez definicjÚ szybkich kroków (rysunek 1.10). X Podczas wysyïania wiadomoĂci e-mail przez uĝytkowników Exchange wskazówki dla poczty zapobiegajÈ powstawaniu wiÚkszych bïÚdów, takich jak przypadkowe wybranie Odpowiedz wszystkim zamiast odpowiedzi autorowi wiadomoĂci. X Odbieranie wiadomoĂci poczty gïosowej i faksów w Skrzynce odbiorczej (tylko uĝytkownicy Exchange). X Dodatkowe funkcjonalnoĂci Exchange. Zmiany w kalendarzu X Nowy widok harmonogramów i narzÚdzia harmonogramów grup. Rysunek 1.9. Zamiast wybieraÊ polecenia z menu, bÚdziesz teraz uĝywaï WstÈĝki na górze okna programu Outlook 22 Skorowidz S A B Spis treĞci A1, 216 adres e-mail, 303 adres komórki, 216 adres URL, 187 Adresaci korespondencji seryjnej, 147 adresowanie wiadomoĂci, 342 akapit, 128, 205 wciÚcie, 130 wyrównanie, 129 wysuniÚcie, 131 Akapit, 130 Aktualizuj automatycznie, 126 aktywny arkusz, 171 aktywny dokument, 97 album fotograficzny, 273 animacja, 278 aplikacje Office, 24 aplikacje Office Web Apps, 20, 411, 418 dokumenty Office, 420 edycja dokumentów Office, 422 otwieranie dokumentów Office, 421 stosowanie, 419 uruchamianie Office, 420 wspóïdzielenie dokumentów Office, 422 zapisywanie dokumentów, 421 archiwum Zip, 416 argumenty, 222 Argumenty funkcji, 223 arkusz kalkulacyjny, 13, 169 arkusze, 171, 172 Autodopasowanie szerokoĂci kolumn, 202 Autodopasowanie wysokoĂci wierszy, 203 Autoformatowanie podczas pisania, 132 Autokorekta, 105, 132 automatyczne podziaïy stron, 119 automatyczne tworzenie listy, 133 Automatyczne zaznaczanie caïych wyrazów, 101 Autoodzyskiwanie, 27, 44, 45 Autosumowanie, 224 S k o r o w i d z Backstage, 18, 25, 170 Drukuj, 29 tworzenie dokumentu, 25 Zamknij, 28 zamykanie dokumentów, 28 zapisywanie dokumentów, 27 Zapisz, 27 Zapisz jako, 27 bÚkarty, 119 Biblioteka funkcji, 222, 223 blog, 164 Blogger, 164 bïÚdy formuï, 226 C Chroñ skoroszyt, 198 cieniowanie komórek, 61 clipart, 68 cofanie operacji, 102 Cofnij, 92, 102 CSV, 190 Czas, 176 Czcionka, 139 czcionki, 139 czcionka domyĂlna, 139 OpenType, 20 czytanie wiadomoĂci, 363 D Data, 176 Data i godzina, 126 Definiowanie nowego punktora, 135 Do lewej, 129 Do prawej, 129 Do Ărodka, 129 doc, 158 docx, 158 Dodaj do galerii szybkich stylów, 144 423 z d i w o r o k S Skorowidz dodawanie konto e-mail, 306 ksztaïty, 69 notatki, 260 obiekty SmartArt, 71 obramowanie, 83 przycisk akcji, 286 slajdy, 265 sïowa do sïownika, 105 strona okïadki, 121 styl do bieĝÈcego zestawu, 142 zaïÈczniki, 350 Dokument Word (.docx), 158 Dokument Word 97 – 2003 (.doc), 158 dokumenty, 25 drukowanie, 29 formatowanie, 113 inspekcja, 48 kolumny, 114 konspekty, 151 ïÈczenie dokumentów, 163 marginesy, 114 nagïówki, 123 ochrona, 50 otwieranie, 26 oznaczanie dokumentu jako koñcowy, 50 podziaï stron, 119 sekcje, 120 SkyDrive, 420 sprawdzanie zgodnoĂci, 49 stopki, 123 strona okïadki, 121 szablony, 26 szyfrowanie, 51 Ăledzenie zmian, 160 tïo strony, 116 tworzenie, 25 ustawienia stron, 114 wersje, 46 wielokolumnowy dokument, 115 wïaĂciwoĂci, 52 wspóïdzielenie dokumentów, 157 wstawianie pustej strony, 122 zamykanie, 28 zapisywanie, 27 znak wodny, 117 dopasowywanie tekstu w komórce, 206 dostarczanie prezentacji, 295 dostÚp do SkyDrive, 413 424 dostosowywanie pakiet Office, 39 pasek narzÚdzi Szybki dostÚp, 40 WstÈĝka, 18, 41 drukarka, 29 drukowanie, 29 dokumenty, 29 materiaïy informacyjne, 289 notatki, 288 tabele, 236 wiadomoĂci, 371 Drukowany znak wodny, 117 Drukuj, 29, 236 duplikowanie slajdów, 270 DW, 342 dwukrotne klikniÚcie, 25 dymki, 69 Dzielenie komórek, 60 dzienniki blog, 164 E EBC, 334 edycja filmy, 281 formuïy, 225 nagïówek, 125, 127 obrazy, 19, 66, 78 stopka, 125, 127 tekst, 101 wizytówka, 334 zawartoĂÊ komórki, 178 edytor tekstu, 13, 91 Edytuj nagïówek, 125 Edytuj stopkÚ, 125 Efekty ksztaïtów, 69 efekty tekstowe, 21, 141 Efekty wypeïnienia, 116 eksportowanie danych jako plik tekstowy, 189 eksportowanie danych w formacie Excel, 188 Electronic Business Card, 334 elementy wykresu, 238 e-mail, 301 emisja pokazu slajdów, 296 etykietki narzÚdzi, 54 Excel 2010, 13, 169 adres komórki, 216 aktywna komórka, 171 aktywny arkusz, 171 arkusze, 171, 172 Autodopasowanie szerokoĂci kolumn, 202 Autodopasowanie wysokoĂci wierszy, 203 automatyczne uzupeïnianie wpisów, 176 Autowypeïnianie, 185 Backstage, 170 dane przechowywane, 177 dane wyĂwietlane, 177 Dane zewnÚtrzne, 186 dopasowywanie tekstu w komórce, 206 drukowanie tabel, 236 duplikowanie komórek, 184 edycja danych, 178 edycja formuï, 225 filtrowanie danych, 195, 232 formatowanie akapitu, 205 formatowanie arkusza, 201, 214 formatowanie danych, 204 formatowanie komórek, 206 formatowanie liczb, 207 formatowanie tabeli, 229 formatowanie warunkowe, 204, 208 formatowanie znaków, 205 formuïy, 215, 218 funkcje, 215, 222 importowanie danych, 186 importowanie pliku tekstowego, 189 Inspekcja formuï, 226 interfejs uĝytkownika, 170 kolor karty, 214 kolumny, 171 kolumny obliczeniowe, 230 komórki, 172 kontrolki powiÚkszenia, 171 kontrolki widoku, 171 kopiowanie komórek, 180 Kreator importu tekstu, 190 kwerenda sieci Web, 186 Liczba, 207 linie obramowañ, 211 makra, 217 Menedĝer nazw, 197 motywy, 214 nazwane zakresy, 171 nazwy, 171, 196 nazwy komórek, 196 nazwy zakresów, 171, 196 nieciÈgïe zakresy komórek, 175 niestandardowe formatowanie warunkowe, 211 Nowa kwerenda sieci Web, 186 nowoĂci, 21 obiekty pïywajÈce, 237 Skorowidz obramowania, 204, 210, 211 ochrona skoroszytu hasïem, 198 odwoïania do komórek, 216, 220 odwoïania strukturalne, 230 Opcje Autowypeïniania, 185 otwieranie skoroszytu chronionego hasïem, 199 pasek formuïy, 171 pasek kart arkuszy, 171, 172 pasek narzÚdzi Szybki dostÚp, 171 pliki CSV, 190 PodglÈd podziaïu stron, 171 pole nazwy, 171 ponowne uĝycie formatowania, 213 Przechodzenie do, 196 przenoszenie komórek, 179 reorganizacja arkusza, 179 Schowek, 179 seria danych, 185 skoroszyty, 169, 172 sortowanie danych, 194, 232 sortowanie niestandardowe, 195 Sortuj i filtruj, 194, 195, 233 strukturalny styl odwoïania, 217 styl odwoïania 3-D, 216 styl odwoïania A1, 216 styl odwoïania W1K1, 217 Style komórki, 205 szablony, 173 Szacowanie formuïy, 226 szerokoĂÊ kolumn, 202 tabele, 227 tïo arkusza, 214 tïo komórek, 210 tworzenie formuï, 223 tworzenie naprzemiennych wierszy lub kolumn, 229 tworzenie nazwy, 196 tworzenie skoroszytów, 173 tworzenie tabeli, 228 tworzenie wykresu, 239 typy danych, 176 uchwyt wypeïnienia, 184 usuwanie arkusza, 173 usuwanie formatowania, 212 usuwanie kolumn, 183 usuwanie komórek, 181, 183 usuwanie nazwy, 197 usuwanie wierszy, 182 wiersze, 171 wprowadzanie danych, 176 wstawianie arkusza, 173 425 S k o r o w i d z z d i w o r o k S Skorowidz Excel 2010 wstawianie kolumn, 182 wstawianie komórek, 180, 183 wstawianie wierszy, 181 WstÈĝka, 171 wykresy, 65, 237 wykresy przebiegu w czasie, 250 wypeïnianie komórek, 184 wypeïnianie komórek deseniem, 210 wypeïnianie komórek gradientem, 210 wypeïnianie komórek kolorem, 210 wypeïnianie sÈsiednich komórek formuïÈ, 185 wysokoĂÊ wierszy, 202, 203 wzglÚdne odwoïania do komórek, 185 zakotwiczenie, 175 zakresy, 197 zastÚpowanie danych, 191 zastÚpowanie formatowania, 213 zawijanie tekstu, 206 zaznaczanie komórek, 174 zaznaczanie zakresów, 174 zmiana kolejnoĂci arkuszy, 173 zmiana nazwy arkusza, 172 znajdowanie danych, 191 Exchange Server, 302 F faks internetowy, 159 Faïsz, 218 filtrowanie danych, 195 foldery SkyDrive, 414 format liczbowy, 207 Format numeru strony, 123 formatowanie, 113 akapit, 113, 128, 205, 348 arkusz, 214 dane, 204 dane tabeli, 62 dokumenty, 113 komórki, 206 liczby, 207 poziomy konspektu, 154 tabele, 229 tekst wiadomoĂci, 347 tekst wykresu, 242 znaki, 113, 138, 205 Formatowanie jako tabelÚ, 228 Formatowanie komórek, 213 Formatowanie legendy, 247 Formatowanie obrazu, 78, 79, 83 Formatowanie osi, 249 426 formatowanie warunkowe, 204, 208, 211 paski danych, 208 reguïa pierwszych/ostatnich, 209 reguïa wyróĝniania komórek, 209 reguïy, 208 skale kolorów, 208 zbiory ikon, 208 formaty plików, 158 formaty wiadomoĂci e-mail, 346 formuïy, 215, 218 Autosumowanie, 224 bïÚdne wyniki, 226 bïÚdy, 226 edycja, 225 formuïy zastÚpowane przez dane, 226 funkcje, 222, 223 Inspekcja formuï, 226 odwoïania bezwzglÚdne, 220 odwoïania cykliczne, 226 odwoïania do komórek, 216, 220 odwoïania mieszane, 220 odwoïania wzglÚdne, 220 operatory, 218 rozwiÈzywanie problemów, 226 staïe, 218 Szacowanie formuïy, 226 tabele, 63 tworzenie, 223 fragmentatory, 21 funkcje, 215, 222 argumenty, 222 Biblioteka funkcji, 222 SUMA, 222 wstawianie, 222 zagnieĝdĝone funkcje, 224 G Galeria szybkich stylów, 141, 142 grafika, 66 efekty specjalne, 66 grafika SmartArt, 71 grupowanie obiektów, 77 grupy kart, 93 grupy kontaktów, 336 H hasïa, 51, 198 Hasïo ochrony przed otwarciem, 198 Hasïo ochrony przed zmianami, 200 Hotmail, 20, 412 HTML, 346 Skorowidz I identyfikacja uĝytkownika, 44 IMAP, 302, 307 importowanie danych, 186 tabele w sieci Web, 186 Importowanie danych, 186 Importowanie pliku tekstowego, 189 inspekcja dokumentu, 48 Inspekcja formuï, 226 Inspektor dokumentów, 44, 48, 162 interfejs uĝytkownika Excel 2010, 170 Outlook 2010, 304 PowerPoint, 256 Word 2010, 92 Interlinia i odstÚpy miÚdzy akapitami, 136, 137 ISP, 302 jasnoĂÊ obrazu, 79 justowanie, 129 J K kalendarz, 22, 395, 396 alarm, 399 Cykl terminu, 398 harmonogram wydarzenia lub terminu, 398 kategorie elementów, 397 modyfikacja terminów, 400 modyfikacja zdarzeñ, 400 Nowe spotkanie cykliczne, 398 Nowe wydarzenie cykliczne, 398 Nowy termin, 397 odpowiadanie na przypomnienie, 399 przesyïanie kalendarza, 403 przypomnienie, 399 schemat kolorów, 400 szukanie wydarzenia lub terminu, 401 terminy, 396 usuwanie terminu lub wydarzenia, 397 wiele kalendarzy, 402 wydarzenia, 396 wyĂwietlanie daty, 403 zapisywanie terminu lub wydarzenia, 397 zdarzenia cykliczne, 398 kanaïy RSS, 315, 316 kanwa rysunku, 70 karty, 30, 93, 171, 257 grupy, 93 karty kontekstowe, 31 Konspekt, 257 Plik, 18, 92, 256 Slajdy, 257 Kaskadowo, 32 klient poczty elektronicznej, 14, 301 klikniÚcie, 25 kliknij i pisz, 100 kolejnoĂÊ operatorów, 219 kolor przezroczysty, 81 kolor tïa strony, 116 kolumny, 114, 171 kolumny obliczeniowe, 227, 230 tworzenie, 230 komentarze, 161 komórki, 172 kompresowanie obrazów, 87 Kompresuj obrazy, 84, 87 Konspekt, 96, 152 konspekty, 151 dodawanie punktów, 154 formatowanie poziomów, 154 komentarze, 153 pierwszy wiersz, 156 pokazywanie poziomu, 156 poziomy, 153 przenoszenie punktów, 155 reorganizacja konspektu, 154 rozpoczynanie konspektu, 153 rozwijanie sekcji, 156 symbole punktów, 153 tworzenie, 153 ukrywanie formatowania, 156 usuwanie punktów, 154 zaznaczanie punktów, 154 zmiana poziomu punktów, 153, 155 zmiana ustawieñ wyĂwietlania, 156 zwijanie sekcji, 156 konta pocztowe, 302 dodawanie, 306 Exchange Server, 302 IMAP, 302 POP3, 302 Windows Live Hotmail, 302 konta sieci Web, 312 kontakty, 323, 324 grupy kontaktów, 336 Hotmail, 326 importowanie danych kontaktowych, 327 427 S k o r o w i d z z d i w o r o k S Skorowidz kontakty tworzenie rekordów, 325 tworzenie rekordu z otrzymanej wiadomoĂci e-mail, 326 Windows Live, 326 wyszukiwanie, 332 Kontakty, 323 kontrast obrazu, 79 kontur ksztaïtu, 69 konwersacje wiadomoĂci, 361 konwersja tekstu na tabelÚ, 57 Konwertuj na zakres, 228 kopiowanie, 37 formatowanie, 140 komórki, 180 Kopiuj, 37, 67 kopiuj i wklej, 37 Korekty obrazu, 79 korespondencja seryjna, 145 adresaci, 147 blok adresu, 148 kreator, 146 pola ïÈczenia, 145 scalanie, 146 wiersz pozdrowienia, 148 ěródïo danych, 147 Korespondencja seryjna, 146 Kreator importu tekstu, 190 KsiÈĝka adresowa, 333, 342 ksztaïty, 69 efekty, 69 kanwa rysunku, 70 kontur, 69 style, 69 wstawianie, 69 wypeïnienie, 69 kwerenda sieci Web, 186 L legenda wykresu, 247 Liczba, 176, 207 liczby, 207 linie siatki, 99 linie trendu, 248 Linijka, 93, 99 linijki, 99 listy, 132 listy numerowane, 132 listy wielopoziomowe, 132, 135 listy wypunktowane, 132 428 punktory, 133 tworzenie, 133 listy dystrybucyjne, 336 ’ ïamanie linii, 134 ïÈczenie dokumentów, 163 ïÈczenie pól tekstowych, 74 M mailto:, 352 makra, 217 Maksymalizuj/Przywrócenie w dóï, 33 Malarz animacji, 21, 279 Malarz formatów, 138, 140, 349 marginesy, 114 materiaïy informacyjne, 289 Menedĝer nazw, 197 Microsoft Office 2010, 12 nowoĂci, 17 Microsoft Office Backstage, 18, 25 Minimalizuj, 33 Minimalizuj/Rozwiñ WstÈĝkÚ, 31 modyfikacja dane wykresu, 251 grupa kontaktów, 337 siatka tabeli, 59 skróty klawiaturowe, 43 style, 143 tïo strony, 116 zadania, 408 Modyfikowanie stylu, 143 motywy prezentacji, 264 N Nagïówek i stopka, 124 nagïówki, 123 naprawianie bïÚdów wielkoĂci liter, 105 NarzÚdzia edycji obrazów, 78 NarzÚdzia obrazów, 19, 78 NarzÚdzia wideo, 281 narzÚdzia zarzÈdzania dokumentem, 44 NarzÚdzie sprawdzania zgodnoĂci, 44, 49 nasycenie kolorów obrazu, 80 nazwane zakresy, 171, 197 nazwy, 171, 196 Menedĝer nazw, 197 modyfikacja, 197 nazwy komórek, 196 Skorowidz nazwy zakresu, 171, 196, 197 parametry, 197 usuwanie, 197 nieciÈgïe zakresy komórek, 175 niestandardowe formatowanie warunkowe, 211 niestandardowy nagïówek lub stopka, 125 niestandardowy znak wodny, 117 Normal.dotm, 43 Nowa kanwa rysunku, 70 Nowa kwerenda sieci Web, 186 Nowa nazwa, 196 Nowe okno, 32, 97 Nowy komentarz, 161 Nowy z istniejÈcego, 26 numerowane listy, 132 Numerowanie, 133 numery stron, 123 O obiekty, 66 obiekty clipart, 68 obiekty pïywajÈce, 237 obiekty SmartArt, 71 rysunek, 71 tekst, 71 wstawianie, 71 obiekty tekstowe, 242 obiekty WordArt, 73 obliczenia w tabelach, 63 obracanie obiektów, 76 obramowanie, 83, 210 komórka, 211 strona, 118 tabela, 61 Obramowanie i cieniowanie, 118 Obramowanie obrazu, 83 Obramowanie wideo, 281 Obrazkowy znak wodny, 117 obrazy, 67 kompresowanie, 87 obramowanie, 83 podpis, 67 przycinanie, 84 przycinanie do ksztaïtu, 85 przycinanie do proporcji, 85 regulowanie jasnoĂci, kontrastu i ostroĂci, 79 resetowanie edycji, 88 usuwanie tïa, 86 zastÚpowanie obrazów, 88 obrazy clipart, 68 obsïuga wiadomoĂci e-mail, 22 Ochrona dokumentów, 44, 50 Ochrona przed modyfikacjÈ, 199 Ochrona przed otwarciem, 198, 199 Ochrona przed zmianami, 198 ochrona skoroszytów hasïami, 198 odbieranie wiadomoĂci e-mail, 362 Odczyt peïnoekranowy, 95, 96 odpowiadanie na wiadomoĂÊ, 343 odstÚpy po akapicie, 137 odstÚpy pomiÚdzy akapitami, 136 odstÚpy pomiÚdzy liniami, 136 odstÚpy przed akapitem, 137 odtwarzanie prezentacji, 260 odwoïania do komórek, 216, 220 odwoïania bezwzglÚdne, 220 odwoïania cykliczne, 226 odwoïania mieszane, 220 odwoïania strukturalne, 230 odwoïania wzglÚdne, 220 Office 2010, 17 Office Mobile 2010, 20 Office Web Apps, 20, 411, 418 stosowanie, 419 Ogólne, 204 Okienko animacji, 279 Okienko nawigacji, 21, 99, 111 Okienko recenzowania, 161 Okienko zaznaczenia, 21, 77 okna, 32, 97 kontrolki, 33 okreĂlanie powiÚkszenia, 34 okreĂlanie preferencji, 39 okreĂlanie ustawieñ stron, 114 okreĂlanie zawijania tekstu, 75 opcje, 39 Opcje Autokorekty, 132 Opcje Autoodzyskiwania, 44, 45 Opcje Autowypeïniania, 185 Opcje korekty obrazu, 79 Opcje kwerendy sieci Web, 187 Opcje programu Outlook, 319 Opcje programu Word, 43, 102 Opcje stylu tabeli, 61 Opcje Ăledzenia zmian, 160 Opcje wklejania, 19, 102 przejĂcie do konkretnej strony lub nagïówka, 111 stosowanie, 111 wyszukiwanie tekstu, 112 429 S k o r o w i d z z d i w o r o k S Skorowidz Opcje znajdowania, 112 OpenType, 20 operatory, 218 kolejnoĂÊ operatorów, 219 operator ïÈczenia tekstu, 218 operatory arytmetyczne, 218 operatory odwoïañ, 218 operatory porównania, 218 opuszczanie programu Office, 57 orientacja strony, 114 Ostatnio uĝywane, 27, 256 Ostatnio uĝywane dokumenty, 27 Ostatnio uĝywane prezentacje, 27 Ostatnio uĝywane skoroszyty, 27 ostroĂÊ obrazu, 79 Otwieranie, 26 otwieranie dokumenty, 26 schowek Office, 35 skoroszyt chroniony hasïem, 199 zaïÈcznik, 369 Otwórz, 26 Outlook 2010, 14, 301 adres e-mail, 303 adresowanie wiadomoĂci, 342 archiwizowanie wiadomoĂci, 377 automatyczna opcja odczytu, 374 Backstage, 305 czyszczenie konwersacji, 379 czytanie wiadomoĂci, 363 Definiuj grupy WyĂlij/Odbierz, 313 dodawanie konta e-mail, 306, 311 dodawanie zaïÈczników, 350 domyĂlna papeteria, 360 domyĂlne podpisy dla kont e-mail, 357 domyĂlny format wiadomoĂci, 346 domyĂlny motyw, 360 drukowanie listy wiadomoĂci, 372 drukowanie wiadomoĂci, 371 dzielenie wiadomoĂci na kategorie, 383 Elementy usuniÚte, 363, 378 flagowanie wiadomoĂci, 388 foldery wiadomoĂci, 381 Foldery wyszukiwania, 386 formatowanie akapitów, 348 formatowanie tekstu wiadomoĂci, 347 formaty wiadomoĂci, 346 grupy kontaktów, 336 grupy WyĂlij/Odbierz, 313 hiperïÈcza, 352, 353 ignorowanie konwersacji, 379 430 importowanie danych kontaktowych, 327 interfejs programu, 304 kalendarz, 22, 395, 396 kanaïy RSS, 315, 316 kategorie, 383 kategoryzowanie wiadomoĂci IMAP, 383 konfiguracja konta pocztowego, 306 kontakty, 323 Kontakty, 324 konto domyĂlne, 309 kontrolki powiÚkszenia, 365 konwersacja, 361, 366 kopiowanie formatowania znaków, 349 kopiowanie wiadomoĂci, 380 korygowanie bïÚdów pisowni, 354 Kreator importu i eksportu, 395 KsiÈĝka adresowa, 333, 342 limit aktualizacji kanaïów RSS, 316 lista wiadomoĂci, 305 lista zadañ do wykonania, 395, 409 listy dystrybucyjne, 336 Malarz formatów, 349 modyfikacja ustawienia grupy, 314 modyfikacja zadania, 408 motywy, 359 nawigacja przez rekordy kontaktów, 329 Nowe ěródïo danych, 316 nowoĂci, 22 Nowy szybki krok, 397 obsïuga wiadomoĂci-Ămieci, 391 odbieranie wiadomoĂci, 362 odpowiadanie na wiadomoĂÊ, 343 odpowiedzi, 340 odwoïanie wysïanej wiadomoĂci, 345 oglÈdanie konwersacji, 366 Okienko nawigacji, 305 okno wiadomoĂci, 340 opcje wiadomoĂci, 358 Opcje wiadomoĂci-Ămieci, 392 Osoby, 317 otwieranie zaïÈczników, 369 Outlook Social Connector, 317 oznaczanie wiadomoĂci, 388 oznaczanie wiadomoĂci jako przeczytane, 374 papeteria, 359 pasek narzÚdzi Szybki dostÚp, 305 pasek stanu, 305 pasek zadañ, 305 pasek zadañ do wykonania, 406 podglÈd zaïÈczników, 368 podpisy, 356 pole wyszukiwania, 305 pomoc, 305, 321 ponowne wysyïanie wiadomoĂci, 345 potwierdzenie dostarczenia, 358 potwierdzenie odczytu, 358 PowiÚkszenie, 34 praca offline, 318 praca online, 318 preferencje, 319 priorytet wiadomoĂci, 358 profil startowy, 312 profile, 311 przenoszenie wiadomoĂci, 380 przesïanie dalej wiadomoĂci, 344 przesyïane wiadomoĂci, 340 PrzeĂlij dalej jako zaïÈcznik, 345 przypisanie kategorii do elementu, 385 przypomnienia, 390 przywracanie skasowanych wiadomoĂci, 376 Reguïy i alerty, 393 reguïy wiadomoĂci, 381, 392, 393 Skrzynka odbiorcza, 363, 364 spam, 391 sprawdzanie konta, 310 sprawdzanie nowej poczty, 362 sprawdzanie pisowni, 354, 355 Styl noty, 371 style, 348 subskrypcja kanaïów RSS, 316 szybkie kroki, 22, 396 szybkie style, 348 tekst cytowany, 343 terminy, 396 tryb buforowany Exchange, 302, 363 tworzenie folderów wiadomoĂci, 381 tworzenie folderu wyszukiwania kategorii, 386 tworzenie grupy WyĂlij/Odbierz, 313 tworzenie kategorii, 384 tworzenie kopii zapasowych folderów, 395 tworzenie podpisów, 356 tworzenie profilu, 311 tworzenie reguïy na podstawie wiadomoĂci, 395 tworzenie reguïy wiadomoĂci, 393 tworzenie rekordów kontaktów, 325 tworzenie rekordu kontaktu z otrzymanej wiadomoĂci e-mail, 326 tworzenie szybkiego kroku, 397 tworzenie wiadomoĂci, 341 tworzenie wizytówki, 334 tworzenie zadania, 407 typy kont pocztowych, 302 Skorowidz UM, 361 Ustawienia konwersacji, 366 Ustawienia wysyïania/odbierania, 313 usuwanie formatowania znaków, 349 usuwanie konta, 310 usuwanie skasowanych elementów z folderu, 377 usuwanie wiadomoĂci, 376 wersje robocze, 358 wiadomoĂci e-mail, 340 WiadomoĂci IMAP, 376 wiadomoĂci wyïudzajÈcych informacje, 391 wiadomoĂci-Ămieci, 391 widok harmonogramów, 22 widok konwersacji, 22 widoki, 365 wizytówki, 334 wïÈczanie buforowanego trybu Exchange, 363 wïÈczanie konwersacji dla folderu, 366 wskazówki poczty e-mail, 22, 342 wstawianie elementów, 351 wstawianie ïÈcza do strony WWW, 352 wstawianie ïÈcza e-mail, 352 WstÈĝka, 305 wydarzenia, 396 wysïanie i odebranie wiadomoĂci dla wszystkich folderów, 362 wysyïanie i odbieranie wiadomoĂci dla grupy, 362 wysyïanie kalendarza, 403 wysyïanie wiadomoĂci e-mail, 342 wysyïanie wiadomoĂci z róĝnych kont, 344 wysyïanie wizytówki, 335 wyszukiwanie kontaktu, 332 wyszukiwanie wiadomoĂci, 367 WyĂlij/Odbierz, 313 wyĂwietlanie kontaktów, 324, 329 zabezpieczenie przed wyïudzaniem informacji, 391 Zablokowani nadawcy, 392 zadania, 395 Zadania, 395, 406 zadania cykliczne, 409 zaïÈczniki, 350, 368 zapisywanie zaïÈczników, 369 zarzÈdzanie konwersacjami, 379 zarzÈdzanie wiadomoĂciami, 373 zmiana stanu przeczytania wiadomoĂci, 375 zmiana ustawieñ konta, 309 zmiana widoku, 365 ½ródïa danych RSS, 316 ĝÈdanie potwierdzenia, 358 431 S k o r o w i d z z d i w o r o k S Skorowidz Outlook Social Connector, 317 Oznacz jako wersjÚ ostatecznÈ, 50 oznaczanie dokumentu jako koñcowy, 50 oznaczanie wiadomoĂci, 388 oznaczanie wiadomoĂci jako przeczytane, 374 P Page, 127 pakowanie prezentacji do dystrybucji na CD lub DVD, 292 panel dokumentu, 52 papeteria, 359 pasek formuïy, 171 pasek narzÚdzi Szybki dostÚp, 31, 92, 171, 257 dodawanie poleceñ, 40 dostosowywanie, 40 Pasek zadañ do wykonania, 406 paski danych, 208 PDF, 158, 159, 291 personalizacja kopii pakietu Office, 44 phishing, 391 Pisownia i gramatyka, 105 Plik, 18, 92, 256 pliki, 157 CSV, 190 poczta elektroniczna, 301 PodglÈd podziaïu stron, 171 podglÈd pokazu slajdów, 275 podglÈd wklejania, 19 podpis obrazu, 67 podpis wiadomoĂci, 356 podziaï tabeli na dwie tabele, 60 podziaïy, 119, 120 Podziaïy sekcji, 120 Podziel, 33 Podziel komórki, 60 Podziel tabelÚ, 60 pojedyncze klikniÚcie, 25 pokaz slajdów, 275, 296 pola, 227 pola ïÈczenia, 145 pola tekstowe, 74, 270 formatowanie, 74 ïÈczenie pól tekstowych, 74 tworzenie, 74 PoïÈcz z plikiem, 67 pomoc, 54 Pomoc Microsoft Office, 54 drukowanie tematu pomocy, 56 Spis treĂci, 54 432 Pomoc programu Word, 93 POP3, 302, 307 Porównanie obok siebie, 98 porównywanie dokumentów, 162 porzÈdkowanie slajdów, 284 PostScript Type 1, 20 PowerPoint 2010, 13, 255 akcje, 286 album fotograficzny, 273 animacja, 260, 278 animacja zïoĝonych obiektów, 280 clipart, 266 data i godzina, 271 dodawanie animacji, 260 dodawanie notatek, 260 dodawanie przejĂÊ, 285 dodawanie slajdów, 265 dostarczanie prezentacji, 295 drukowanie, 260 drukowanie materiaïów informacyjnych, 289 drukowanie notatek, 288 duplikowanie slajdów, 270 edycja filmów, 281 efekty animacji, 278 efekty děwiÚkowe, 285 emisja pokazu slajdów, 296 interfejs programu, 256 Kompresuj multimedia, 283 Konspekt, 257 kontrolki powiÚkszenia, 257 kontrolki widoku, 257 Kopiuj na dysk CD, 292 ksztaïty, 269 Malarz animacji, 279 materiaïy informacyjne, 289 miejsca zarezerwowane, 266 motywy, 257, 259, 262, 264 NarzÚdzia wideo, 281 notatki, 257, 288 nowoĂci, 21 Nowy z istniejÈcej prezentacji, 263 numer slajdu, 271 Obramowanie wideo, 281 Odtwarzanie, 282 odtwarzanie prezentacji, 260 Okienko animacji, 279 opcje efektu, 279 opcje odtwarzania, 283 pakowanie prezentacji do dystrybucji na CD lub DVD, 292 pisanie konspektu, 259 podglÈd pokazu slajdów, 275 pokaz slajdów, 275, 296 Pokaz slajdów, 258 pole tekstowe, 270 porzÈdkowanie slajdów, 284 próby tempa prezentacji, 260, 287 przejĂcia pomiÚdzy slajdami, 260, 285 przycinanie wideo, 282 przycisk akcji, 286 Publikowanie jako pliku PDF lub XPS, 291 ramka plakatu, 281 rozpoczynanie prezentacji, 262 sekcje, 285 slajdy, 259, 265 Slajdy, 257 SmartArt, 268 Sortowanie slajdów, 258, 260, 284 stosowanie animacji do obiektu, 278 Strona notatek, 258 Style wideo, 282 szablony, 262 tabele, 267 tempo przeïÈczania slajdów, 287 tworzenie prezentacji, 259 tworzenie prezentacji bazujÈcej na szablonie lub motywie, 262 tworzenie pustej prezentacji (bez motywu), 262 tworzenie slajdów, 259 tworzenie wideo na podstawie prezentacji, 293 Uruchamianie pokazu slajdów, 275, 297 Usïugi emisji, 297 usuwanie slajdów, 265 wideo, 281 wideo doïÈczone, 283 wideo zagnieĝdĝone, 283 Widok do czytania, 258, 260 widoki, 258 wstawianie elementów, 269 Wstawianie filmu, 266 Wstawianie obrazu, 266 Wstawianie wykresu, 267 WstÈĝka, 257 wybór motywu, 259 wykresy, 267 wzorce slajdów, 268 Wzorce slajdów, materiaïów informacyjnych i notatek, 258 zakïadki, 283 Zapisywanie jako, 263 zapisywanie pokazu, 260 Skorowidz zapisywanie prezentacji, 290 zapisywanie prezentacji w formacie Adobe Reader (PDF), 291 zastÚpowanie miejsc zarezerwowanych, 266 PowiÚkszenie, 34 powiÚkszenie widoku, 34 Powtórz, 92 Prawda, 218 predefiniowany znak wodny, 117 preferencje, 39 preformatowany nagïówek lub stopka, 124 prezentacje, 13, 255 dodawanie slajdów, 265 motywy, 264 tworzenie, 259, 262 usuwanie slajdów, 265 priorytet wiadomoĂci, 358 próby tempa prezentacji, 260, 287 Przechodzenie do, 196 przeciÈgnij i upuĂÊ, 37, 102 Przejdě do, 94 przejĂcia pomiÚdzy slajdami, 260, 285 PrzeïÈcz okna, 28, 97 przeïÈczanie zestawów szybkich stylów, 141 przenoszenie komórki, 179 obiekty, 76 Przeprowadě inspekcjÚ dokumentu, 48 przesïanie dalej wiadomoĂci, 344 Przesuñ do przodu, 76 Przesuñ do tyïu, 76 Przesuñ komórki do góry, 181 Przesuñ komórki w lewo, 181 przesyïanie kalendarza, 403 przetwarzanie w chmurze, 411 przycinanie fotografii, 84 przycinanie wideo, 282 przycisk akcji, 286 Przytnij do ksztaïtu, 85 przywracanie poprzedniej wersji bieĝÈcego dokumentu, 46 Publikowanie jako pliku PDF lub XPS, 291 publikowanie wpisów na blogu, 164 Publikuj jako wpis blogu, 165 punktory, 133, 135 Pusta prezentacja, 26 Pusty dokument, 26 Pusty skoroszyt, 26, 173 S k o r o w i d z 433 Skorowidz R ramka plakatu, 281 Recenzja, 161 regulowanie jasnoĂci, kontrastu i ostroĂci, 79 reguïy formatowania warunkowego, 208 Reguïy pierwszych/ostatnich, 209 reguïy wiadomoĂci, 381, 393 Reguïy wyróĝniania komórek, 209 Rejestrowanie konta blogu, 164 rekordy, 64, 227 reorganizacja arkusza, 179 reorganizacja konspektu, 154 Resetuj obraz, 88 rÚczny podziaï stron, 119 Rich Text Format, 158 rozmiar papieru, 114 Rozmieszczanie, 77 rozmieszczanie okien, 32 RozmieĂÊ wszystko, 32 rozpoczynanie konspektu, 153 RSS, 14, 301, 315, 316 rtf, 158, 346 ruchome cele Microsoftu, 411 Rysowanie obramowañ, 57, 61 rysowanie tabeli, 57 Rysuj pole tekstowe, 74 Rysuj tabelÚ, 57 rysunkowe dymki, 69 S z d i w o r o k S Scal komórki, 60 Schowek pakietu Office, 35, 93 czyszczenie zawartoĂci, 36 opcje, 36 otwieranie, 35 wklejanie, 35 WyczyĂÊ wszystko, 36 zamykanie, 36 sekcje, 120 Skala odcieni szaroĂci, 80 skale kolorów, 208 skoroszyty, 169, 172 tworzenie, 173 skróty klawiaturowe, 43 przypisywanie, 43 wyĂwietlanie, 43 zmiana, 43 434 SkyDrive, 20, 411, 412 aplikacje Office Web Apps, 418 dokumenty Office, 420 ïadowanie plików do folderu, 416 nawigacja poĂród folderów, 414 obsïuga, 413 otwieranie dokumentów Office, 418 pobieranie plików na twardy dysk, 416 przenoszenie lub kopiowanie plików, 417 tworzenie dokumentów Office, 418 tworzenie konta, 412 usuwanie plików, 417 wspóïdzielenie dokumentów Office, 422 zarzÈdzanie folderami, 414 zarzÈdzanie plikami, 416 zmiana nazwy folderu, 417 3-D, 216 A1, 216 W1K1, 217 style, 113, 141 style akapitowe, 119, 128 tworzenie, 142 Style, 93, 143 Style komórki, 205, 229 Style ksztaïtów, 69 Style obrazu, 83 slajdy, 259, 265 SmartArt, 71, 268 Sortowanie, 64 sortowanie danych, 194 sortowanie tabeli, 64 Sortowanie tekstu, 134 spam, 312, 391 sprawdzanie pisowni, 103 sprawdzanie pisowni lub gramatyki dla zaznaczonego tekstu lub caïego dokumentu, 105 sprawdzanie pisowni lub gramatyki podczas pisania, 104 sprawdzanie zgodnoĂci dokumentów, 49, 162 staïe, 218 Statystyka wyrazów, 94 stopki, 123 Stosowanie stylów, 144 strefa niedrukowalna, 115 strona okïadki, 121 strona tytuïowa, 121 strukturalny styl odwoïania, 217 strzaïki, 69 styl odwoïania Style tabeli, 61 Style wideo, 282 Style WordArt, 73 Style wykresu, 244 subskrypcja kanaïów RSS, 316 SUMA, 222 Symbol, 110 symbole, 110 synonimy, 103 szablony, 26 Szacowanie formuïy, 226 szerokoĂÊ kolumny, 202 SzerokoĂÊ kolumny tabeli, 59 SzerokoĂÊ ksztaïtu, 77 Szybki dostÚp, 31 Szybkie czÚĂci, 124 szybkie kroki, 396 szybkie style, 141 Szybkie tabele, 57 szyfrowanie dokumentu, 51, 198 ¥ Ăledzenie zmian, 160 akceptowanie korekt, 161 komentarze, 161 odrzucanie korekt, 161 Okienko recenzowania, 161 opcje Ăledzenia, 160 przetwarzanie korekt dokumentu, 161 widok, 160 T tabele, 56, 227, 267 Autodopasowanie do zawartoĂci, 57 cieniowanie komórek, 57, 61 dodawanie kolumn, 60 dodawanie wierszy, 60 drukowanie, 236 dzielenie komórek, 60 dzielenie tabeli na dwie tabele, 60 filtrowanie, 232, 233 formatowanie danych, 62 formatowanie tabeli, 229 formuïy, 63 kolumny obliczeniowe, 227, 230 konwersja tekstu na tabelÚ, 57 ïÈczenie komórek, 60 modyfikacja siatki, 59 obliczenia, 63 Skorowidz obramowania, 57, 61 ostatnia kolumna, 229 pierwsza kolumna, 229 pola, 227 rekordy, 227 rysowanie tabeli, 57 sortowanie, 64, 232 style tabeli, 61, 229 szerokoĂÊ kolumny, 59 Szybkie tabele, 57 tworzenie naprzemiennych wierszy lub kolumn, 229 tworzenie tabeli, 228 usuwanie kolumn, 60 usuwanie pól (kolumn), 234 usuwanie rekordów (wierszy), 234 usuwanie tabeli, 228 usuwanie wierszy, 60 wiersz nagïówka, 64 wiersz sumy, 227, 231 wïaĂciwoĂci linii, 61 wprowadzanie danych, 58 wprowadzanie formuïy do komórki, 63 wstawianie pól (kolumn), 234 wstawianie przez podĂwietlanie, 56 wstawianie tabeli, 56 wysokoĂÊ wiersza, 59 zaznaczanie wierszy lub kolumn, 235 zmiana na zakres, 228 zmiana rozmiaru elementów, 59 zmiana rozmiaru tabeli, 234 tabulatory, 131 wiodÈcy znak, 131 tekst, 100 akapit, 128 edycja, 101 formatowanie znaków, 138 listy, 132 ïamanie linii, 134 odstÚpy pomiÚdzy akapitami, 136 odstÚpy pomiÚdzy liniami, 136 usuwanie, 101 wprowadzanie, 102 wyszukiwanie, 107 zastÚpowanie, 107 Tekst, 176 tekst z podwójnymi odstÚpami, 136 telefony komórkowe, 20 terminy, 396, 397 Tezaurus, 103 S k o r o w i d z 435 z d i w o r o k S Skorowidz tïo komórek, 210 tïo strony, 116 tïo wykresu, 240 tonacja kolorów obrazu, 80 TrueType, 20 Tryb zgodnoĂci, 49 tworzenie album fotograficzny, 273 dokumenty, 25 foldery SkyDrive, 414 foldery wiadomoĂci, 381 formuïy, 223 grupy kontaktów, 336 kanwa rysunku, 70 kolumny obliczeni
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Po prostu Office 2010 PL
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: