Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00339 005072 14830043 na godz. na dobę w sumie
Poradnik antystresowy - ebook/pdf
Poradnik antystresowy - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 33
Wydawca: Goneta Aneta Gonera Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-928108-8-9 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> zdrowie
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik antystresowy jest utworem osoby całkowicie nie związanej zawodowo z tematyką książki. Dlatego język jest zrozumiały, a porady jak najbardziej do zaakceptowania i stosowania. W skomercjalizowanym obecnie życiu nas wszystkich stres jest wszechobecny i obezwładniający na każdym kroku. Dlatego Poradnik antystresowy jest godny polecenia dla każdego, kto kiedykolwiek czuł się źle fizycznie z niezrozumiałych względów czy reagował w sposób do tej pory mu nieznany. Może to było efektem długotrwałego stresu, którego nic nie zwalczyło? Sprawdź sam.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Rozdział 1 Rady na początek, zanim rozpoczniesz swój Program Antystresowy: ► wypij szklankę letniej wody zmieszanej z łyżeczką octu jabłkowego, możesz do tego również dodać łyżeczkę miodu. ► Wypij lemoniadę z soku z 3-5 cytryn zmieszanego z letnią wodą, ewentualnie możesz do niej dodać trochę sproszkowanej glinki. ► Potnij 3 cytryny wieczorem i zalej je 300~400ml gorącej wody, tak by były całkowicie zanurzone w płynie. Wypij tak przygotowany napój rano na pusty żołądek. ► Wymieszaj sok z cytryn z miodem i letnią wodą i wypij na czczo. ► Wypij szklankę soku z kapusty. ► Spożyj ćwierć szklanki jadalnego oleju z oliwek lub słonecznika wymie- szanego z ciepłą wodą. ► Pokrusz czosnek, zmieszaj go z winem lub z sokiem z cebuli lub pora i wypij. ► Zjedz surową cebulę lub zrób zupę cebulową. Nie zapominaj o tym, że trzeba także OCZYŚCIĆ SWÓJ UMYSŁ! Spróbuj następującej techniki: ► połóż się w wygodnej pozycji, zamknij oczy i w ciszy postaraj się „pozbierać” rozbiegane myśli. ► Zastanów się, co jest dla Ciebie najważniejsze w życiu i co chcesz w nim zmienić. ► Zapisz wszystkie swoje postanowienia dotyczące ewentualnych zmian na pa- pierze. ► Pomyśl, czego potrzebujesz, by osiągnąć swoje cele. ► Porozmawiaj o swoich planach z kimś bliskim, kto Cię zrozumie i może dać Ci dobrą, życzliwą radę, jak zrealizować Twoje pragnienia. Rozdział 2 Co robić, by zachować wewnętrzny spokój i odporność psychiczną? Dlaczego niektórzy potrafią przetrzymać jeden kryzys za drugim, a inni załamują się przy najmniejszym niepowodzeniu? Aby uzyskać odpowiedź na to pytanie, brytyjski psychiatra i psycholog, prof. Raj Persuad, przeanalizował losy osób, których dramatyczne wydarzenia nie zdołały załamać. Doszedł on do wniosku, że ich zachowanie miało pewne cechy wspólne. Cechy te są jednymi z najważniejszych filarów zapewniających równowagę psychiczną. „Po pierwsze, ludzie ci, nie rozpamiętywali przeżytego szoku. Po drugie prowadzili życie pracowite i produktywne, pełne samozaparcia i wiary w siebie. Po trzecie, zaakceptowali swoje straszliwe doświadczenie, wyciągnęli z niego wnioski i myśleli o przyszłych wyzwaniach. Na koniec, w związku z dobrym zdrowiem fizycznym, dysponowali »biologiczną odpornością«, którą niektórzy określają jako »siły witalne«” — wymienia prof. Persaud w książce Pozostać przy zdrowych zmysłach. Chcąc zachować dobre samopoczucie, musimy wypracować pewną elastyczność psychiczną. Jednym z pierwszych kroków psychoterapii jest przyswojenie sobie zasady: „Daj mi odwagę, by zmienić to, co zmienić mogę, i daj mi siłę, by pogodzić się z tym, na co nie mam wpływu. I naucz mnie odróżniać jedno od drugiego”. — Jeśli człowiek nauczy się funkcjonować ze stresem, uniknie wielu problemów ze zdrowiem psychicznym. Na przykład „depresja dopada najczęściej tych, którzy nie potrafią żyć w zgodzie ze sobą i z otoczeniem” — przekonuje dr Bohdan Woronowicz. Współczesny człowiek ma skłonności do unikania jakiegokolwiek stresu. Ale psycholodzy przekonują, że zmierzenie się z sytuacją wywołującą lęk przynosi korzyści naszej psychice. Bez stresu — prawdopodobnie w sensie rozwojowym — siedzielibyśmy jeszcze na gałęzi i marzyli o zerwaniu jabłka. „Stres to taki doping życiowy, który każe się nam rozwijać. Jeśli jednak przekroczymy granicę naszej odporności, to stanie się destruktywny” — mówi prof. Jacek Wciórka, prezes Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Unikanie wywołującej lęk przeszkody przynosi ulgę, ale krótkotrwałą. Dlatego lepiej jest rozwiązać problem. Pierwszym krokiem jest zastanowienie się, na czym on polega. Później, jak w dobrze funkcjonującej firmie, zróbmy burzę mózgów, by wpaść na najlepsze rozwiązania sytuacji. Następne kroki to podjęcie decyzji, której metody się trzymamy, i jej konsekwentna realizacja z wiarą, że się uda. Zacznijmy od rzeczy drobnych. Niewiele ryzykujemy, a każdy, nawet najmniejszy sukces, wzmacnia naszą psyche.
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Poradnik antystresowy
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: