Porady małej Ewuni dużej Ewie. Czerpanie z mądrości dziecka - ebook/pdf
Autor: Ewa D. Białek
Liczba stron: 78
Wydawca: Self Publishing
Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-62932-16-0
Data wydania: 2014-06-27
Lektor:
Kategoria:
ebooki >> poradniki >> zdrowie
Pracą z wewnętrznym dzieckiem zainspirowała mnie książka, którą czytałam 2 lata wcześniej, a następnie wpadła mi w ręce po raz drugi. To książka Joan Borysenko „Wina jest nauczycielką, Miłość lekcją” . Coś kierowało mnie do tego, aby zacząć TO ROBIĆ, czyli rozpocząć wykonywanie ćwiczenia po ćwiczeniu. Od początku miałam wewnętrzne poczucie, że ZACZYNAM BUDOWAĆ lub raczej ODNAJDYWAĆ wewnętrzne związki we mnie samej, które są prapoczątkiem wszystkich związków w życiu. Stąd właśnie powstał tytuł tego tomiku.
Jak się wkrótce okaże, moje rozmowy z dzieckiem – małą Ewunią, są nie tylko rozwiązywaniem jej „małych” dylematów, poszukiwaniem miłości i bezpieczeństwa u dorosłej EWY, ale także odpowiedziami na moje własne – dorosłe pytania, zadawane sobie, właśnie w TEJ CHWILI MOJEGO – dorosłego życia i jej poradami: maleńkiej Ewuni – dużej Ewie. Stąd każdy fragment został nazwany PORADĄ.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
WYZWANIA EDUKACYJNE
WYZWANIA EDUKACYJNE
WYZWANIA EDUKACYJNE
WYZWANIA EDUKACYJNE
EDUKACJA DLA KAŻDEGODEGODEGODEGO
EDUKACJA DLA KA
EDUKACJA DLA KA
EDUKACJA DLA KA
YCIA W ŚWIECIE”
„SZTUKA ŻYCIA W
„SZTUKA
WIECIE”
YCIA W
„SZTUKA
„SZTUKA
YCIA W
WIECIE”
WIECIE”
PORADY
MAŁEJ EWUNI
1
DUŻEJ EWIE
Dziecko jest mądrzejsze niż myślisz
Ewa Danuta Białek
1
Ewa Danuta Białek
PORADY MAŁEJ EWUNI
DUŻEJ EWIE
Dziecko jest mądrzejsze niż myślisz
Zacieśnianie związków
2
2
3
Prawa autorskie Ewa D. Białek
Warszawa 2012
ISBN 978-83-62932-16-0
Wydanie w wersji broszurowej:
ZACIEŚNIANIE ZWIĄZKÓW
Warszawa, 2002
Żadna część lub całość tej książki nie może być kopiowana lub w żaden inny
sposób rozpowszechniana do celów komercyjnych bez pisemnej zgody Autorki,
gdyż jest naruszeniem praw autorskich i podlega karze.
Wydawca: INSTYTUT PSYCHOSYNTEZY
Centrum Zrównoważonego Rozwoju Człowieka
www.psychosynteza.pl
Sprzedaż wysyłkowa: instytut@psychosynteza.pl
sklep internetowy http://zdrowiedlaciebie.abc24.eu
3
4
KRÓTKI KOMENTARZ – CELEM WSTĘPU:
Pracą z małą dziewczynką zainspirowała mnie książka, którą czytałam
2 lata wcześniej, a następnie wpadła mi w ręce po raz drugi. To książka Joan
Borysenko „Wina jest nauczycielką, Miłość lekcją”. Coś kierowało mnie do
tego, aby zacząć TO ROBIĆ, czyli rozpocząć wykonywanie ćwiczenia po
ćwiczeniu. Od początku miałam wewnętrzne poczucie, że ZACZYNAM
BUDOWAĆ lub raczej ODNAJDYWAĆ wewnętrzne związki we mnie samej,
które są prapoczątkiem wszystkich związków w życiu. Stąd właśnie powstał
tytuł tego tomiku.
Jak się wkrótce okaże, moje rozmowy z dzieckiem – małą Ewunią, są
nie tylko rozwiązywaniem jej „małych” dylematów, poszukiwaniem miłości i
bezpieczeństwa u dorosłej EWY, ale także odpowiedziami na moje własne –
dorosłe pytania, zadawane sobie, właśnie w TEJ CHWILI MOJEGO –
dorosłego życia i jej poradami: maleńkiej Ewuni – dużej Ewie. Stąd każdy
fragment został nazwany PORADĄ.
„Uzdrowienie” dzieciństwa, uwolnienie traumy z tego okresu, pozwala
także na wyzwolenie kreatywności, tego, co zostało zablokowane w
spontaniczności małej dziewczynki i realizacji tego w świecie.
A oto codzienne spotkania z małą Ewunią.
4
PORADA 1
Ewusia siedzi w kucki z rączkami przy twarzyczce.
Pytam: Dlaczego jesteś smutna?
O.: Kulki mi się poprzewracały.
P.: Jak mogą się poprzewracać kulki?
O.: Widzisz, że leżą na podłodze.
P.: Co chcesz z nimi zrobić?
O.: Przemalować je.
P.: Co ci da przemalowanie kulek?
O.: Żeby inaczej je zobaczyć.
P.: Po co chcesz inaczej je zobaczyć?
O.: ŻEBY INACZEJ WIDZIEĆ TO CO WIDZĘ.
P.: Jakie są związki jednego i drugiego: poprzewracania i
przemalowania?
O.: Jak zmienię swoją pozycję ( sposób widzenia), wtedy będę
widzieć kulki POUKŁADANE.
5
5
6
PORADA 2
Ewusia z rozwichrzonymi włoskami siedzi w progu. Nie widać zupełnie jej
twarzyczki. Wyraźnie czegoś wypatruje na podłodze. Wokół panuje półmrok.
Jest zatroskana.
P.: Czego szukasz?
O.: Nie mogę zobaczyć.
P.: A co chcesz zobaczyć?
O.: Jak otwieram oczy widzę. Jak zamykam, nie widzę nic. Jak
otwieram troszeczkę, widzę troszeczkę. Jak przybliżam oczy, widzę
mało, jak oddalam oczy widzę więcej ale płycej.
Ja mam do niej jednak dziś konkretne pytanie, które mnie nurtuje od
pewnego czasu, więc od razu je zadaję.
P.: Jak myślisz, co można zrobić, żeby poczuć się lepiej?
O.: Zmienić poczucie.
P.: Jak?
O.: Tak jak z tymi oczami. Zmieniać patrzenie – i zmieniać
poczucie. Ono jest ruchome. Oddalić czucie niedobre, a przybliżyć
czucie dobre. Teraz cały czas trzymać dobre. To przecież proste.
P.: Jak to robisz, żeby zmieniać nastrój?
O.: Tak jak inne dzieci : PRZESKAKUJĘ.
P.: ?????????????
O.: To tak jak w grze w klasy. Tam się skacze od jednej klasy do drugiej. Im
szybciej, tym lepiej – wtedy się wygrywa.
P.: ???? To co mam zrobić z tym nastrojem?
O.: Przeskakuj i to jak najszybciej. Tak jak w tych klasach. Jeśli
cię coś boli – to też zaraz przeskocz.
6
7
PORADA 3
(6-letnia Ewunia)
Pytam: Czemu stoisz tyłem?
O.: Bo tak mi się podoba.
P.: Skąd ten upór?
O.: Z potrzeby.
P.: Jaka jest twoja potrzeba?
O.: Widzieć to co z tyłu.
P.: Dlaczego?
O.: Chcę widzieć co niewidzialne.
P.: Myślisz, że tak jest lepiej? Po co?
O.: Z tyłu nic nie widzę.
P.: Ale co ci to da?
O.: Żeby widzieć na okrągło (całość).
Moje pytanie na dziś to: Jak osiągnąć, to czego potrzebuję?
O.: Zobacz, co niewidzialne i zacznij to robić.
P.: ???. Nie rozumiem jak to wszystko połączyć?
O.: Odpowiedź przychodzi z niewidzialnego.
P.: ???
O.: Odczytać niewidzialne.
P.: Jak można mieć, to czego tak naprawdę potrzebuję?
O.: To co niewidzialne zobaczyć (wyobraźnią) – stworzyć obraz
i to zacząć MIEĆ z DETALAMI (obraz zaczyna stwarzać rzeczywistość).
7
PORADA 4
Nawołuję.
Wszędzie ciemno.
Nigdzie Ewy nie ma.
Wreszcie jest. Zakryte oczki – pozycja w kucki ( ok. 4 lat).
NIE MA MNIE.
P.: Dlaczego Cię nie ma?
O.: Bo się wstydzę.
P.: Czego się wstydzisz?
O.: Bo nie powiedziałam dzień dobry dniowi.
P.: I co się wydarzyło?
O.: Dzień był niedobry.
P.: Czemu dzień był niedobry – dlaczego tak sądzisz?
O.: Ludzie się nie uśmiechali. Padał deszcz. Wszędzie było
ciemno. Dlatego się schowałam. Wstydzę się za siebie – za
nieodpowiedzialność.
Powiedzenie dniowi dzień dobry wydobrza dzień.
Wszystko staje się jasne i proste. Znikają problemy. Nawet, jak pada
deszcz – dzień jest DOBRY. Ponieważ spełniło się dobry uczynek:
powiedziało się dniu, aby był dobry.
I WTEDY WSZYSTKO STAJE SIĘ DOBRE.
8
8
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Porady małej Ewuni dużej Ewie. Czerpanie z mądrości dziecka
Autor: Ewa D. Białek
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :