Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00173 005484 13610407 na godz. na dobę w sumie
Portal - poradnik do gry - ebook/pdf
Portal - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 55
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> akcja i strzelanki
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do gry „Portal” zawiera garść praktycznych porad dotyczących rozgrywki, szczegółowy opis przejścia kolejnych pomieszczeń w trybie podstawowym oraz dodatek w postaci listy achievementów (osiągnięć) uzupełniony o wskazówki, jak je odblokować.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-Porady praktyczne
-Pomieszczenie testowe nr 00
-Pomieszczenie testowe nr 01
-Pomieszczenie testowe nr 02
-Pomieszczenie testowe nr 03
-Pomieszczenie testowe nr 04
-Pomieszczenie testowe nr 05
-Pomieszczenie testowe nr 06
-Pomieszczenie testowe nr 07
-Pomieszczenie testowe nr 08
-Pomieszczenie testowe nr 09
-Pomieszczenie testowe nr 10
-Pomieszczenie testowe nr 11
-Pomieszczenie testowe nr 12
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 26

Informacja o grze

Innowacyjna gra logiczna autorstwa studia Valve. Zabawa polega na pokonywaniu przeszkód za pomocą Aperture Science Handheld Portal Device (ASHPD). Jest to potężna broń umożliwiająca tworzenie tytułowych portali na niemal każdej z płaskich powierzchni. Prz

Gra Portal, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2008 roku i dostępny jest na platformach: PC, Xbox 360. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Portal autor: Marzena „Louvette” Falkowska Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. (c) 2007 GRY-OnLine sp. z o.o. Portal – Poradnik GRY-OnLine S p i s t r e ś c i Wstęp_________________________________________________________ 3 Porady praktyczne _______________________________________________ 4 Opis przejścia poszczególnych pomieszczeń ___________________________ 6 Pomieszczenie testowe nr 00 _________________________________________________ 6 Pomieszczenie testowe nr 01 _________________________________________________ 7 Pomieszczenie testowe nr 02 _________________________________________________ 8 Pomieszczenie testowe nr 03 _________________________________________________ 9 Pomieszczenie testowe nr 04 ________________________________________________ 10 Pomieszczenie testowe nr 05 ________________________________________________ 11 Pomieszczenie testowe nr 06 ________________________________________________ 12 Pomieszczenie testowe nr 07 ________________________________________________ 13 Pomieszczenie testowe nr 08 ________________________________________________ 14 Pomieszczenie testowe nr 09 ________________________________________________ 16 Pomieszczenie testowe nr 10 ________________________________________________ 17 Pomieszczenie testowe nr 11 ________________________________________________ 19 Pomieszczenie testowe nr 12 ________________________________________________ 21 Pomieszczenie testowe nr 13 ________________________________________________ 23 Pomieszczenie testowe nr 14 ________________________________________________ 25 Pomieszczenie testowe nr 15 ________________________________________________ 27 Pomieszczenie testowe nr 16 ________________________________________________ 30 Pomieszczenie testowe nr 17 ________________________________________________ 32 Pomieszczenie testowe nr 18 ________________________________________________ 35 Pomieszczenie testowe nr 19 ________________________________________________ 39 Konfrontacja z GLaDOS _____________________________________________________ 50 Dodatek ______________________________________________________ 52 Lista achievementów _______________________________________________________ 52 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2007 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 www.gry-online.pl Strona: 2 Portal – Poradnik GRY-OnLine Wstęp Przed tobą poradnik do jednej z najciekawszych i najoryginalniejszych gier logicznych ostatnich lat, którą określić można mianem „first person puzzle”. Ryzykując życie, weźmiesz w niej udział w serii zadań. Ich ukończenie wymagać będzie od ciebie opanowania mechaniki portali, która pozwala na łączenie dwóch lokacji w przestrzeni. Poradnik zawiera garść praktycznych porad dotyczących rozgrywki, szczegółowy opis przejścia kolejnych pomieszczeń w trybie podstawowym oraz dodatek w postaci listy achievementów (osiągnięć) uzupełniony o wskazówki, jak je odblokować. Powodzenia! Strona: 3 Portal – Poradnik GRY-OnLine Porady praktyczne 1 . P o r t a l e : • Podstawą do pomyślnego ukończenia poszczególnych zadań i wydostania się z kolejnych pomieszczeń jest zrozumienie mechaniki portali. Najprościej mówiąc, istnieją dwa rodzaje portali: niebieski i pomarańczowy. Jeśli wejdziesz przez jeden, wyjdziesz z drugiego i na odwrót. Portale tworzą bezpośrednie połączenie między dwoma punktami w przestrzeni. Możesz również przemieszczać przez nie różne przedmioty. • W dwóch pierwszych pomieszczeniach portale tworzyć będzie za ciebie GLaDOS, sztuczna inteligencja zarządzająca centrum Aperture Science, w którym toczy się akcja gry. Następnie otrzymasz urządzenie pozwalające na tworzenie niebieskich portali. W pomieszczeniu jedenastym do twojej dyspozycji oddane zostanie w pełni już funkcjonalna wersja urządzenia, dzięki której będziesz mógł tworzyć zarówno portale niebieskie, jak i pomarańczowe. • W jednym momencie może istnieć tylko jeden portal danego koloru. Jeśli na przykład stworzyłeś portal niebieski i pomarańczowy, a potem ponownie niebieski, to pierwszy z nich zniknie. • Nie na wszystkich powierzchniach tworzyć możesz portale. Jeśli ściana, sufit lub podłoga wykonane są z metalu bądź szkła, urządzenie nie zadziała. 2 . Z a g r o ż e n i a : • Portal nie jest typową grą FPS – w większości przypadków twoim jedynym wyzwaniem są logiczne zagadki. Nie znaczy to jednak, że w pomieszczeniach z nimi nie natkniesz się na zagrożenia, których powinieneś pozbywać się lub unikać. Do zagrożeń tych należą: • Kule energii. Kule energii krążą od ściany do ściany lub od podłogi do sufitu (ewentualnie na odwrót). Wystrzeliwane są przez specjalne urządzenia i służą do uruchomienia mechanizmu otwierającego drzwi lub wprawiającego w ruch platformy. Musisz uważać, by nie znaleźć się na drodze lotu kuli – gdy cię uderzy, momentalnie zginiesz. Możesz ewentualnie użyć trzymanej w rękach kostki obciążeniowej, by odbić lecącą w twoją stronę kulę. • Wieżyczki strzelnicze. Gdy wejdziesz w pole ich widzenia, strzelają czerwonym laserem dopóty, dopóki nie zginiesz lub dopóki nie uciekniesz na bok. Możesz uniknąć postrzelenia kucając i chowając się. Jeśli chcesz pozbyć się wieżyczki na dobre, stwórz portal z tyłu, przejdź przez niego, podnieś ją i zrzuć z krawędzi pomieszczenia lub stwórz portal w suficie ponad nią i poślij w dół kostkę obciążeniową, która ją zniszczy. • Zbiorniki z trującą cieczą. No cóż, po prostu nie można do nich wpaść, bo grozi to natychmiastową śmiercią. Zazwyczaj musisz znaleźć sposób na uruchomienie platformy, która bezpiecznie cię nad nimi przewiezie. Czasem możesz też stworzyć portal po drugiej stronie zbiornika i przez niego przedostać się dalej. Strona: 4 Portal – Poradnik GRY-OnLine 3 . P o z o s t a ł e i n f o r m a c j e : • Pola cząsteczkowe. Przez pola te przechodzisz za każdym razem, gdy wchodzisz do windy wiozącej cię na następny poziom. Czasem też znajdują się w samych pomieszczeniach. Mają trzy bardzo ważne własności: nie możesz przenosić przez nie przedmiotów, nie możesz strzelać przez nie tworząc portale, a każdy stworzony wcześniej portal znika w momencie, gdy przechodzisz przez pole. • Informacje na ścianach. Przy wyjściu z windy w każdym z kolejnych pomieszczeń na ścianie znajduje się duża, świetlista tablica z numerem oraz ikonami. Ikony te w schematyczny sposób pokazują ci, z jakimi zadaniami i zagrożeniami będziesz musiał zmierzyć się w danym pomieszczeniu. Warto spojrzeć na nie przed pójściem dalej, by przygotować się na to, co cię czeka. Ikony znajdują się też czasem wewnątrz, w kolejnych częściach składowych pomieszczeń. Strona: 5 Portal – Poradnik GRY-OnLine Opis przejścia poszczególnych pomieszczeń P o m i e s z c z e n i e t e s t o w e n r 0 0 Obudzisz się w zamkniętym pomieszczeniu, które po minucie się otworzy. Możesz w tym czasie posłuchać, co ma do powiedzenia GLaDOS, a jeśli ci się nudzi, spuścić wodę w ubikacji albo przetestować ze stolika. przedmiotów podnoszenie Gdy pojawi się pomarańczowy portal, przejdź przez niego. Trafisz do pomieszczenia z dużym czerwonym przyciskiem. Gdy na niego staniesz, zauważysz, że otwierają się drzwi. Jeśli jednak zejdziesz, drzwi się zamkną. W celu otwarcia ich na stałe, połóż na przycisk kostkę, która zostanie spuszczona z platformy przy suficie. Teraz możesz już bez problemów przejść do windy, która przewiezie cię na kolejny poziom. Strona: 6 Portal – Poradnik GRY-OnLine P o m i e s z c z e n i e t e s t o w e n r 0 1 Idź przed siebie i zeskocz na dół pomieszczenia otoczonego z trzech stron ścianami. Poczekaj, aż na jednej ze ścian pojawi się pomarańczowy portal, przez który dojrzysz kostkę. Przejdź do pomieszczenia z kostką i podnieś ją. Poczekaj, aż pojawi się niebieski portal, przez który dojrzysz pomieszczenie z czerwonym przyciskiem. Cały czas trzymając kostkę przejdź do niego. czemu Połóż kostkę na przycisku, dzięki otworzysz drzwi w innym pomieszczeniu. Poczekaj, aż pojawi się pomarańczowy portal i przejdź przez niego, po czym skieruj się w stronę drzwi. Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Portal - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: