Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00489 006994 15343804 na godz. na dobę w sumie
Potrawy wegetariańskie. Kuchnia polska. Poradnik - ebook/pdf
Potrawy wegetariańskie. Kuchnia polska. Poradnik - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 36
Wydawca: Literat Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-7774-575-5 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> kulinaria
Porównaj ceny (książka, ebook (-10%), audiobook).

Wegetarianizm jest jednym z najzdrowszych sposobów odżywiania. Polega na eliminacji produktów mięsnych, dopuszcza jednak (w większości przypadków) potrawy rybne, nabiał oraz miód. Dieta wegetariańska opiera się przede wszystkim na spożywaniu świeżych, nieprzetworzonych warzyw i owoców, zawierających największą ilość witamin i składników mineralnych. Bardzo ważne są rośliny strączkowe (fasola, soczewica, soja, groch, bób), które zawierają błonnik pokarmowy. Istotnym elementem diety są także zboża, nasiona i kiełki oraz oliwy i oleje roślinne – niezastąpione źródło kwasów omega-3, omega-6 i omega-9. W naszej książce przedstawimy państwu sprawdzone przepisy na różne potrawy kuchni wegetariańskiej, zawierające wszystkie istotne dla tej diety składniki. Z naszą pomocą przygotują państwo bardzo zdrowe i smaczne obiady, kolacje, przekąski oraz desery. Przykładowe potrawy: pikantna sałatka z melona, tarta brokułowa, brukselka zapiekana z ryżem, zupa cytrynowa, ciasto migdałowe, gulasz z tofu, pakora. W serii również: Potrawy tradycyjne, Potrawy z rusztu i grilla, Potrawy z ziemniaków, Sałatki dla każdego, Ciasta z owocami, Potrawy z ryb, Przyprawy i zioła, Potrawy mączne, Potrawy mięsne, Kuchnia włoska, Surówki i sałatki, Zdrowo, szybko, tanio, Przetwory.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

SERY 6 os. 80 min KOFTA Tofu mielimy w maszynce z 1/2 cebuli, czosnkiem i posiekaną natką pietruszki. Dodajemy jajko i do­ brze mieszamy. Formujemy kulki (kofta) o średni­ cy 3 cm. Na patelni rozgrzewamy olej i smażymy przez ok. 2 min. W rondlu rozgrzewamy oliwę, zru­ mieniamy na niej resztę cebuli, dodajemy wszyst­ kie przyprawy i obrane ze skórki pomidory. Całość podsmażamy przez 5 min na małym ogniu, ciągle mieszając. Następnie wrzucamy kulki i dusimy je pod przykryciem przez 30 min, uważając, aby nie przywarły do dna rondla. W razie potrzeby podle­ wamy niewielką ilością wody. Po 30 min dodajemy jogurt i dusimy jeszcze przez 15 min. Koftę podaje­ my z ryżem. 500 g tofu 500 g pokrojonej drobno cebuli 2 pomidory 4 ząbki czosnku pęczek natki pietruszki 1 jajko 3 łyżki oliwy z oliwek 1 łyżeczka soli 1 łyżeczka chilli 1 łyżeczka mielonego kminku 1 łyżeczka garam masala 2 łyżeczki słodkiej czerwonej papryki 1/5 łyżeczki sproszkowanego imbiru 30 ml naturalnego jogurtu olej roślinny 250 g sera tofu 2 marchewki 2 korzenie pietruszki 1 jajko 1/2 małego selera 10 cm białej części pora 1 łyżka sosu sojowego 5 łyżek oleju 1 ząbek czosnku 1 łyżka natki pietruszki tarta bułka, sól, pieprz KOTLETY Z TOFU 4 os. 40 min Tofu kroimy i miksujemy. Marchewki, pietruszki i seler myjemy, obieramy i kroimy w bardzo małą kostkę. Pora myjemy, obieramy i kroimy w cien­ kie plasterki, które przekrajamy na pół. Czosnek przepuszczamy przez praskę. Warzywa mieszamy z tofu, dodajemy czosnek, jajko, natkę pietruszki i sos sojowy oraz 3 łyżki tartej bułki. Całość do­ kładnie mieszamy, aż uzyskamy jednolitą masę. Przyprawiamy solą i pieprzem. Z ciasta formujemy okrągłe kotlety, które smażymy na gorącym oleju, po kilka minut z każdej strony. GULASZ Z TOFU 4 os. 50 min 300 g tofu 100 g suszonych śliwek bez pestek 1 banan 1 marchewka 50 g selera 1 cebula 1 jabłko 1 ząbek czosnku 1 łyżka oleju 100 ml białego wytrawnego wina papryka, imbir, biały pieprz, sól Śliwki płuczemy. Zagotowujemy 1/2 szklanki wody, dodajemy szczyptę tymianku, śliwki i olej. Banana obieramy i kroimy w plasterki. Warzywa myjemy i obieramy. Marchew kroimy w słupki, a seler i ce­ bulę w kostkę. Jabłko myjemy, usuwamy gniazda na­ sienne i wraz z tofu kroimy w kostkę. Czosnek obie­ ramy, przeciskamy przez praskę i ucieramy z solą. Wszystkie pokrojone składniki wkładamy do garnka ze śliwkami, dodajemy imbir, pieprz oraz paprykę. Dusimy przez 20 min na małym ogniu pod przykry­ ciem. Pod koniec gotowania dodajemy wino. 18 CUKINIA CUKINIA W SOSIE POMIDOROWYM 4 os. 40 min 800 g cukinii 5 łyżek masła 100 g koncentratu pomidoro- wego 2 łyżki mąki 100 ml śmietany sól, pieprz papryka ostra i słodka natka pietruszki Cukinię oczyszczamy, myjemy, kroimy na kawałki i lekko solimy. W głębokiej patelni lub woku rozgrze­ wamy 2 łyżki masła i podduszamy kawałki cukinii, aż będą miękkie (ok. 10 min). Przygotowujemy sos: z masła i mąki przyrządzamy zasmażkę, dodajemy koncentrat rozprowadzony 1 łyżką wody, doprawia­ my przyprawami i zagotowujemy. Po zagotowaniu do sosu dodajemy śmietanę i dokładnie go miesza­ my. Cukinię polewamy sosem i posypujemy natką pietruszki. ZAPIEKANA CUKINIA 4 os. 40 min 4 cukinie (każda po ok. 15 cm długości) 6 łyżek oleju 300 g pomidorów 1 łyżka octu balsamicznego 4 łyżki startego parmezanu sól, pieprz Cukinie myjemy, osuszamy, kroimy w plasterki o gru­ bości 5 mm. Na patelni rozgrzewamy 4 łyżki oleju i obsmażamy na nim plasterki cukinii. Pomidory naci­ namy, zalewamy wrzącą wodą, odcedzamy, płuczemy w zimnej wodzie, obieramy i kroimy na kawałki. Pie­ karnik rozgrzewamy do temperatury 200°C. Cukinie przekładamy do naczynia żaroodpornego, oprószamy solą i pieprzem, a następnie układamy na nich pomido­ ry. Warzywa skrapiamy octem balsamicznym i pozo­ stałym olejem. Naczynie wkładamy do piekarnika i za­ piekamy przez ok. 15 min. Po tym czasie posypujemy parmezanem i zapiekamy jeszcze 5 min. OMLET Z CUKINIĄ 3 os. 20 min 2 cienkie cukinie (każda po ok. 10 cm długości) 1 cebula 3 jajka 1 łyżka oliwy pieprz sól Cebulę obieramy i kroimy w drobną kosteczkę. Cukinie myjemy i kroimy na cienkie plasterki. Na patelnię wlewamy łyżkę oliwy, wrzucamy cebulę i cukinie. Całość podsmażamy. W głębokim talerzu roztrzepujemy widelcem jajka, dodajemy sól, pieprz i wlewamy na podsmażoną cebulę z cukinią. Całość delikatnie mieszamy. W czasie podpiekania się spodu nakłuwamy lekko widelcem całą powierzchnię omle­ tu oraz podważamy go na całym obwodzie. Gdy spód będzie podpieczony, omlet przewracamy na płaski ta­ lerz i zsuwamy go z talerza na patelnię tak, aby pod­ piekła się druga strona. Gotowy omlet zsuwamy na talerz i podajemy. 20
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Potrawy wegetariańskie. Kuchnia polska. Poradnik
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: