Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00543 008033 13453138 na godz. na dobę w sumie
Poznaj ćwiczenia typu mobility zwiększające ruchomość w stawach biodrowych - ebook/pdf
Poznaj ćwiczenia typu mobility zwiększające ruchomość w stawach biodrowych - ebook/pdf
Autor: Liczba stron:
Wydawca: Wiedza i Praktyka Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-269-7540-0 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> zdrowie
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Staw biodrowym jako staw kulisty, umożliwia ruch we wszystkich płaszczyznach. Z e-booka dowiesz się, jakie ćwiczenia mogą zwiększyć efektywność Twojej terapii stawów biodrowych.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

FizjoTERAPIA FUNKCJONALNA Poznaj ćwiczenia typu mobility zwiększające ruchomość w stawach biodrowych I Poznaj ćwiczenia typu mobility zwiększające ruchomość w stawach biodrowych Poznaj ćwiczenia typu mobility zwiększające ruchomość w stawach biodrowych Prawidłowa ruchomość i stabilizacja stawów biodrowych determinuje jakość ruchu pod- czas chodu czy biegu. Zapewnia bezpieczeństwo i minimalizuje ryzyko odniesienia kontuzji podczas treningu oraz często redukuje dolegliwości bólowe lędźwiowo-krzyżowego odcinka kręgosłupa. Poznaj ćwiczenia, które mogą zwiększyć efektywność Twojej terapii. Beata Golberg Absolwentka studiów magisterskich na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Autorka publikacji i wystąpień naukowych nagrodzonych i wyróżnionych na wielu konferencjach naukowych. Interesuje się fizjoterapią w sporcie i treningiem funkcjonalnym. Stale poszukuje skutecznych metod pracy z pacjentem. BADANIE STAWU BIODROWEGO Badanie stawu biodrowego powinno stwierdzić, co utrudnia przyjęcie poprawnej pozycji oraz jaki ma Staw biodrowy jako staw kulisty umożliwia ruch we wszystkich płaszczyznach. Zarówno w spoczynku, jak i podczas lokomocji, stanowi on podstawę do przeno- szenia ciężaru ciała na kończyny dolne. Ze względu na pełnione funkcje staw ten wymaga optymalnej stabi- lizacji mięśniowo-więzadłowej. Ponadto ruchomość w stawie biodrowym jest ściśle związana z zakre- sem ruchu innych stawów kończyn dolnych, dlatego też utrzymywanie mobilności w tym stawie jest nie- zwykle istotne [1]. ona wpływ na ułożenie całego ciała, tj. które mię- śnie są skrócone i nadmiernie napięte, czy występują zaburzenia zakresu ruchu w stawach, jakie są ograni- czenia stawów i tkanek miękkich, czy występują pro- blemy z motoryką i dynamiką układu nerwowego. Badanie zakresu ruchu w stawie biodrowym warto potwierdzać testami funkcjonalnymi. Jednym z naj- bardziej znanych jest przysiad. Warto też skorzystać z protokołu FMS (The Functional Movement Screen) oceniającego wzorce ruchowe. Według Kelly Starretta [2] dzięki analizie ruchów, rozłożeniu ich na poszczególne wzorce i wykona- niu odpowiednich testów można określić, które sta- wy, mięśnie czy pozycje wymagają mobilizacji. W ten sposób można nie tylko ocenić poprawność wykony- wanego ćwiczenia, ale przede wszystkim zdiagnozo- wać ograniczenia motoryczne. Starrett opisuje cztery 1 TRENING POPRAWIAJĄCY MOBILNOŚĆ wach biodrowych warto wykonywać po rozgrzewce Trening typu mobility to trening korygujący ograniczenia zakresu ruchu, poprawiający elastyczność mięśni i tkanek miękkich oraz minimalizujący ból z tym związany. wzorce pozycji stawów biodrowych [tab. 1]. Pozycje te można wykorzystać do testowania mobilności tych stawów. Przy czym należy wziąć pod uwagę pozycje początkowe i końcowe każdego wzorca ruchowego. Nie ma jednego złotego środka na skorygowanie ogra- niczeń zakresu ruchu, dlatego najlepszym rozwiąza- niem wydaje się być stosowanie kombinacji różnych technik. Fizjoterapeuta może niektóre narzędzia pra- cy zastąpić ćwiczeniami funkcjonalnymi, stosowanymi głównie na siłowni czy podczas treningu motorycznego. Ć�wiczenia poprawiające mobilność (gibkość) w sta- i przed treningiem właściwym [tab. 2]. Zaburze- nie ruchomości stawów determinuje liczbę powtó- rzeń i częstotliwość wykonywania ćwiczeń. Im jest ono większe, tym więcej czasu trzeba poświęcić na ich wykonanie. Ć�wiczenia tego typu należy wyko- nywać codziennie aż do pojawienia się pożądanej zmiany w zakresie ruchu. Techniki i pozycje można za każdym razem zmieniać. Natomiast do osiągnię- cia celu wystarczą 3–4 mobilizacje w czasie jednej sesji. Przyjęta pozycja powinna trwać minimum 2 mi- nuty. Podczas mobilizacji występuje uczucie wyraź- nego dyskomfortu, jednak nie powinno obserwować Poznaj ćwiczenia typu mobility zwiększające ruchomość w stawach biodrowych
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Poznaj ćwiczenia typu mobility zwiększające ruchomość w stawach biodrowych
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: