Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
01800 017440 17793270 na godz. na dobę w sumie
Pozyskiwanie klienta - ebook/pdf
Pozyskiwanie klienta - ebook/pdf
Autor: , Liczba stron: 40
Wydawca: C. H. Beck Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-255-0083-2 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> biznes >> handel i gospodarka
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Zdobycie i utrzymanie klienta to umiejętności niezwykle trudne. Często aby osiągnąć zamierzony cel, konieczne jest wykorzystanie specjalnych technik pozwalających dotrzeć do nabywcy. Ważne jest dokładne poznanie potrzeb klienta oraz wybranie odpowiedniej do sytuacji formy sprzedaży. Publikacja omawia takie zagadnienia jak: telemaketing przychodzący i wychodzący raport końcowy kampanii telemarketingowej pozyskiwanie klientów przez direct mail metody rozpoznawania potrzeb klienta przykłady pytań badawczych

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Pozyskiwanie klienta wydanie 1. ISBN 978-83-255-0083-2 Autorzy: Jolanta Tkaczyk, Mariusz Onyśko Redakcja: Joanna Tyszkiewicz © Wydawnictwo C. H. Beck 2008 Wydawnictwo C. H. Beck Sp. z o.o. ul. Matuszewska 14 bud. 45C 03-876 Warszawa tel. 022 31 12 222, faks 022 33 77 601 e-mail: dz.handlowy@beck.pl Skład i łamanie: Wydawnictwo C. H. Beck Rady zawarte w niniejszej publikacji wyrażają punkt widzenia Autorów. Wszelkie prawa zastrzeżone. Spis treści 4 Wykaz piktogramów .......................................................................................................... 5 1. Jak zdobyć i utrzymać klienta? .............................................................................. 7 2. Sposoby pozyskiwania klientów .......................................................................... 7 2.1. Telefon ....................................................................................................................... 7 2.1.1. Telemarketing przychodzący (inbound) ............................................. 9 2.1.2. Telemarketing wychodzący (outband) ............................................... 2.1.3. Składniki kampanii telemarketingowej ............................................ 12 2.1.4. Jak mierzyć skuteczność kampanii? ................................................... 16 2.2. Direct mail ................................................................................................................. 18 2.2.1. Bezpośrednia przesyłka pocztowa — charakterystyka ............... 19 2.2.2. Składniki pakietu mailingowego ......................................................... 22 2.2.3. Sposoby pomiaru skuteczności kampanii ....................................... 29 2.2.4. Metody zmniejszania kosztów direct mail ........................................ 29 3. Rozpoznawanie potrzeb klienta ........................................................................... 32 3.1. Źródła informacji o potrzebach klientów ..................................................... 33 3.2. Podstawowe pytania badawcze ....................................................................... 34 3.3. Techniki badań marketingowych..................................................................... 34 3.4. Przygotowanie kwestionariusza ...................................................................... 37 3.5. Schematy badawcze ............................................................................................. 38 Pozyskiwanie klienta  z 40 Wykaz piktogramów — Krok po kroku (objaśnienia, etapy postępowania) — Zapamiętaj (ważne informacje, o których należy pamiętać) — Porada eksperta (wskazówki autora) — Przykład Pozyskiwanie klienta  z 40 1. Jak zdobyć i utrzymać klienta? Umiejętność zdobycia klienta jest niezwykle cenna. Dużo trudniejsze jed- nak jest jego utrzymanie. Niektórzy mówią, iż zły produkt lub usługę moż- na sprzedać dwa razy: pierwszy i ostatni. Warto o tym pamiętać goniąc za wynikami. Wykorzystanie specjalnych technik pozwoli nam dotrzeć do nabywcy, a nawet go „zmanipulować”. Są to jednak działania na krótką metę, które w bardzo bolesny sposób potrafią się zemścić. Warto sobie uświadomić prosty fakt, że to klient jest prawdziwym szefem przedsię- biorstwa, w którym pracujemy. To on płaci wszystkim pracownikom pensję. Bez niego firma nie istnieje. W gabinecie zarządu pewnej firmy ustawiono nawet specjalny fotel z napisem „Klient”, aby przypominać wszystkim po- dejmującym ważne decyzje, kto tu tak naprawdę rządzi. Chcąc zdobyć klienta powinniśmy sobie odpowiedzieć na kluczowe pytanie — dlaczego ludzie kupują nasze produkty? Istnieją rożne sposoby rozpo- znawania potrzeb klientów, najważniejsze z nich to badania marketin- gowe. Nawet dobry produkt nie sprzeda się sam, konieczne jest aktywne poszukiwanie nabywców, nowych form sprzedaży, nowych sposobów do- tarcia do klientów. Dla klienta liczą się nie tylko same właściwości pro- duktu, ale również cała otoczka wokół niego. Jeśli jest on zadowolony z użytkowania produktu, z poziomu obsługi, będzie do nas chętnie wracał. Ponadto podzieli się swoim zadowoleniem z przynajmniej trzema osoba- mi. Budowanie lojalności klienta jest prawdziwą sztuką. Warto poznać jej zasady. Jeśli klient nie jest zadowolony z kontaktów z przedsiębiorstwem, jest możliwe, że podzieli się negatywną opinią z aż dziesięcioma innymi osobami. Umiejętne reagowanie na niezadowolenie klienta może zmini- malizować negatywne skutki. Reklamacja może być także nieocenionym źródłem informacji dla przedsiębiorstwa. Klienci nie lubią być traktowani jednakowo. Chcą, by oferta, która do nich dociera, miała cechy indywidualne, niepowtarzalne, tylko dla nich. Taki sposób dotarcia do klienta zapewnia marketing bezpośredni. Kontakt z klientem przez telefon, e-mail, sms czy przesyłkę pocztową jest możliwy dopiero wtedy, kiedy przedsiębiorstwo posiada w swojej dyspozycji dobrze przygotowaną bazę danych. Umiejętne wykorzystanie bazy może być także źródłem dochodów dla firmy. Pozyskiwanie klienta  z 40
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Pozyskiwanie klienta
Autor:
,

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: