
Autor: | Praca zbiorowa | Liczba stron: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego | Język publikacji: | polski |
ISBN: | 978-836-396-215-9 | Rok wydania: | 2015 |
Kategoria: | ebooki >> naukowe i akademickie >> ekonomia, biznes, finanse |
Publikacja prezentuje wyniki projektu badawczego powstałego z przekonania zespołu badaczy z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego o konieczności spojrzenia na społeczną odpowiedzialność biznesu z perspektywy relacji pracodawców z pracownikami. Wydaje się być ona papierkiem lakmusowym, który pokazuje, na ile przedsiębiorca identyfikuje się z wartościami kojarzonymi ze społeczną odpowiedzialnością biznesu i decyduje się wdrażać je w swojej działalności. Mamy nadzieję, że zaprezentowane badania wypełnią dotychczasową lukę na polskim rynku, dostarczając Czytelnikowi wyników szeroko zakrojonych badań empirycznych oraz wiedzy na temat praktyk i uwarunkowań odpowiedzialnego społecznie zarządzania ludźmi w prywatnych przedsiębiorstwach. Ambicją autorów jest, aby wyniki badań prezentowanych w niniejszej książce stały się interesujące nie tylko dla teoretyków społecznej odpowiedzialności biznesu, ale także dla zarządzających przedsiębiorstwami. Jak wynika z badań partnerskie kształtowanie relacji pracodawca-pracownik jest możliwe również w sektorze MSP i nie wymaga tak wielkich nakładów finansowych, jak sponsoring czy kosztowne kampanie społeczne realizowane przez największe przedsiębiorstwa.