Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00166 008641 11203633 na godz. na dobę w sumie
Prezentacje, wystąpienia publiczne i prowadzenie spotkań - ebook/pdf
Prezentacje, wystąpienia publiczne i prowadzenie spotkań - ebook/pdf
Autor: , , Liczba stron:
Wydawca: Wolters Kluwer Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-264-4296-4 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> biznes >> zarządzanie i marketing
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).
Spotkania, prezentacje projektów, własnych pomysłów czy wystąpienia publiczne - to codzienność zawodowa większości pracowników. Co jednak zrobić, aby kolejne spotkanie firmowe nie skończyło się z poczuciem straconego czasu? Czy istnieje sposób na to, aby nawet najmniej porywający temat przedstawić w sposób, który zainteresuje i przekona osoby decyzyjne? W jaki sposób zminimalizować stres przed wystąpieniem oraz jak przygotować trafne argumenty?

Poniższa publikacja udziela odpowiedzi na te oraz inne pytania, związane ze spotkaniami, prezentacjami i wystąpieniami publicznymi. Zawarte wskazówki pomogą przygotować spójną i ciekawą prezentację, a techniki relaksacyjne zredukują stres związany z wystąpieniem. Z e-bookiem otrzymujesz także podpowiedzi, w jaki sposób dostosować przekaz do odbiorców oraz zorganizować efektywne zebranie.

Adresaci:
E-book jest adresowany do osób, które w codziennej pracy tworzą prezentacje, organizują spotkania biznesowe, przeprowadzają zebrania i negocjacje. Publikacja jest skierowana również do osób zainteresowanych tematyką wystąpień publicznych.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

E-PORADNIK PREZENTACJE, WYSTĄPIENIA PUBLICZNE I PROWADZENIE SPOTKAŃ Autorzy Część I: Adrianna Filiks, Iwona Kucharewicz Część II: Małgorzata Sidor-Rządkowska Część III: Monika Leśnikowska-Marciniak Redaktor merytoryczny Sabina W. Siwy Ta książka jest wspólnym dziełem twórcy i wydawcy. Prosimy, byś przestrzegał przysługujących im praw. Książkę możesz udostępnić osobom bliskim lub osobiście znanym, ale nie publikuj jej w internecie. Jeśli cytujesz fragmenty, nie zmieniaj ich treści i koniecznie zaznacz, czyje to dzieło. A jeśli musisz skopiować część, rób to jedynie na użytek osobisty. Szanujmy prawo i cudzą własność. Więcej na www.legalnakultura.pl Polska Izba Książki © Copyright by Wolters Kluwer Polska SA, 2013 ISBN (e-book PDF): 978-83-264-4296-4 Wydane przez: Wolters Kluwer Polska SA 01-231 Warszawa, ul. Płocka 5a tel. 22 535 82 00, fax 22 535 81 35 e-mail: ksiazki@wolterskluwer.pl www.wolterskluwer.pl księgarnia internetowa www.profinfo.pl SPIS TREŚCI 5 7 7 Definicje ....................................................................................................... Część I Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych ............................................. Dobre przygotowanie do wystąpienia ....................................................... Rozpoznanie publiczności i przygotowanie materiałów – ogólne 7 zalecenia ............................................................................................ Przygotowanie sali – na co zwrócić uwagę ....................................... 9 Pora dnia i czas wystąpienia .............................................................. 10 Elementy NLP – kotwiczenie i systemy reprezentacji ...................... 11 Nastawienie psychiczne do wystąpienia ................................................... 16 Nastaw się pozytywnie ...................................................................... 16 Stres – można sobie z nim radzić ...................................................... 17 Ćwiczenia relaksacyjne i koncentracja .............................................. 19 Przebieg twojego wystąpienia ................................................................... 22 Dobre przygotowanie to poczucie komfortu ..................................... 22 Mowa ciała ......................................................................................... 23 Dowcipy ............................................................................................. 27 Mówisz do publiczności – pokaż to ................................................... 28 Czas na pytania od publiczności ........................................................ 29 Inne rzeczy, które warto zapamiętać ................................................. 29 Po prezentacji – analiza efektów!!! ........................................................... 30 Na temat problemów najczęściej wymienianych przez osoby, które występują publicznie ................................................................................. 31 Bibliografia ............................................................................................... 33 Formularz samooceny ............................................................................... 34 Część II Sztuka organizowania efektywnych zebrań ............................................. 35 Część III Zebrania w pracy – nuda czy postęp? ....................................................... 42 Nieudolne znaczy nudne ........................................................................... 42 4 SPIS TREŚCI Źle zorganizowane pożerają czas i sieją chaos ......................................... 43 Zebranie jako określona sytuacja społeczna ............................................. 43 Zebranie nie zawsze jest konieczne .......................................................... 44 Sprawdzone metody i techniki – porządek spotkania ............................... 45 Kolejność – ważność ................................................................................. 45 A czas płynie... .......................................................................................... 47 Uczestnicy zebrania – podział ról ............................................................. 47 Przestrzeń zebrania ................................................................................... 48 Budowanie kontaktu ................................................................................. 49 Co zrobić, gdy pojawi się krytyka lub opór .............................................. 50 Uczestnicy muszą myśleć ......................................................................... 51 Wykaz autorów ........................................................................................... 53 DEFINICJE Facylitator Facylitator to jedno z tych słów, dla których bardzo trudno znaleźć polski odpowiednik. Stosowany niekiedy termin „ułatwiacz”, choć oddaje istotę poję- cia, ma zdecydowanie żartobliwy charakter i jako taki nie może stanowić pod- stawy naszych rozważań. Słownik wyrazów obcych PWN podaje, iż „facylitacja (ang. facylitation, od fr. faciliter „ułatwiać”) to (...) pobudzenie, wzajemny wpływ członków grupy, powodujące wzrost zachowań określonego rodzaju” (1995, str. 320). Tony Mann, niekwestionowany autorytet w omawianej dziedzinie, autor książki Facilitation – an Art, Science, Skill – or All Three?, w trakcie wywiadu udzielonego podczas niedawnego pobytu w Polsce mówi: „Facylitatorzy swoją szczególną uwagę koncentrują na procesie. W ten sposób mogą ludziom, mają- cym różne doświadczenie, perspektywy, przygotowanie i rozmaite plany dzia- łania, lepiej pomagać w osiąganiu ich celu, bo stosują najbardziej odpowiednie modele, narzędzia i techniki. Wiedzą ponadto, jak pokonać skłonność jednej osoby do dominacji w grupie albo w jaki sposób dać pole do działania innym osobom, które, wnosząc swoje metody pracy i sposoby działania, mogą w re- zultacie okazać się najlepszymi w grupie.” (Guryn, 2010). Odporność na stresor Fakt niereagowania nadmiernym pobudzeniem, mimo że człowiek jest w sy- tuacji obiektywnie trudnej. Pomimo istnienia frustracji bądź zagrożenia człowiek nie reaguje dużym lękiem, niepokojem czy gniewem. Mimo że doświadcza pew- nych emocji, nie przeżywa ich bardzo intensywnie. Powtarzanie się stresora umożliwia oswojenie się z nim. Człowiek może dojść do wprawy w radzeniu sobie ze stresorem. 6 DEFINICJE Technika trójpodziału Technika stosowana w przygotowywaniu i prezentowaniu prezentacji. Sto- suje się ją przede wszystkim w sytuacji, gdy okazuje się, że czas przeznaczony na przedstawienie prezentacji został skrócony (np. przygotowaliśmy się na 45 minut, a tuż przed naszym wystąpieniem dowiadujemy się, że mamy do dys- pozycji 20 minut), jak również wtedy, gdy mamy przekazać treści w czasie, który stanowczo uważamy za zbyt krótki (np. szkolenia), a nie ma możliwości jego wydłużenia. Po opracowaniu prezentacji, krytycznie przyglądamy się treści i dzielimy ją na trzy części: MUSZĘ Sedno tego, co masz do powiedzenia. Zajmuje pierwsze miejsce w czasie, jakim dysponujesz. POWINIENEM Ważne, lecz wtórne. Zależnie od czasu, może znaleźć się w tym, co mówisz, albo w późniejszej dyskusji. Część może zostać opuszczona. MOGĘ Materiał bardziej peryferyjny. Jeśli jest mało czasu, można go pomi- nąć całkowicie albo też przesłać na piśmie.
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Prezentacje, wystąpienia publiczne i prowadzenie spotkań
Autor:
, ,

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: