Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00097 006004 13109512 na godz. na dobę w sumie
Problemy konwergencji mediów II - ebook/pdf
Problemy konwergencji mediów II - ebook/pdf
Autor: , , , Liczba stron: 221
Wydawca: Wyższa Szkoła Humanitas Język publikacji: polski
ISBN: 978-8-3647-8876-5 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> naukowe i akademickie >> media i dziennikarstwo
Porównaj ceny (książka, ebook (-20%), audiobook).
Niniejsza monografia adresowana jest do studentów oraz nauczycieli akademickich kształcących w obszarze nauk humanistycznych i społecznych oraz do praktyków podejmujących zawodowe działania w obszarze mediów (dziennikarzy, specjalistów z obszaru public relations, specjalistów z zakresu zarządzania w mediach itp.). Liczymy, że poniższe artykuły pozwolą na pogłębioną analizę zjawiska wzajemnego przenikania się mediów z wielorakiej perspektywy (medioznawczej, politologicznej, kulturoznawczej, socjologicznej), co pozwoli na interdyscyplinarne spojrzenie na zjawisko konwergencji z wykorzystaniem narzędzi oraz wyników badań będących charakterystycznymi dla danej dziedziny.
Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Wstęp Monografia Problemy konwergencji mediów II jest pokłosiem organizowanej przez In- stytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnow- cu, Akademię Ignatianum w Krakowie, Międzynarodowe Centrum Badań nad Mediami i Komunikacją Społeczną oraz Fundację „Humanitas” II Ogólnopolskiej Konferencji Na- ukowej „Problemy konwergencji mediów w Polsce”, która odbyła się w czerwcu 2014 roku w Krakowie. Niniejsza monografia adresowana jest do studentów oraz nauczycieli akademickich kształcących w obszarze nauk humanistycznych i społecznych oraz do praktyków podejmu- jących zawodowe działania w obszarze mediów (dziennikarzy, specjalistów z obszaru public relations, specjalistów z zakresu zarządzania w mediach itp.). Liczymy, że poniższe artykuły pozwolą na pogłębioną analizę zjawiska wzajemnego przenikania się mediów z wielorakiej perspektywy (medioznawczej, politologicznej, kulturoznawczej, socjologicznej), co pozwoli na interdyscyplinarne spojrzenie na zjawisko konwergencji z wykorzystaniem narzędzi oraz wyników badań będących charakterystycznymi dla danej dziedziny. Wyrażamy nadzieję, że szerokie spectrum zamieszczonych w monografii publikacji pozwoli odbiorcom reprezentującym różnorodne dyscypliny naukowe na uzupełnienie i pogłębienie wiedzy z zakresu problematyki konwergencji mediów oraz będzie przyczyn- kiem do debaty nad stanem mediów tradycyjnych i elektronicznych w ramach wzajem- nego ich przenikania. Autorzy, których zaprosiliśmy do poniższego tomu, reprezentują bowiem różnorodne dyscypliny naukowe, takie jak m.in.: medioznawstwo, kulturoznaw- stwo, nauki o zarządzaniu, socjologię, politologię czy językoznawstwo. Stąd w Problemach konwergencji mediów II znajdują się pogłębione analizy dotyczące na przykład telewizji publicznej, funkcjonowania serwisu YouTube, polityki multimedialnej, opowieści trans- medialnych, zawodu dziennikarza czy serwisów społecznościowych. Jak wskazał niemiecki socjolog Niklas Luhmann – „wszystko, co wiemy o świecie, wiemy z mediów masowych”. Żyjąc w świecie zmediatyzowanym na wskroś, skazani je- steśmy na funkcjonowanie w rzeczywistości kształtowanej przez media. Dzisiaj jednak, jak nigdy wcześniej, użytkownicy mediów posiadają swoistą władzę nad nimi. Realizuje się ona poprzez świadome wybieranie lub odrzucanie oferty programowej, a także inspi- rowanie i ocenianie choćby za pośrednictwem social media. Ponadto każdy użytkownik Internetu, żyjąc w epoce rozkwitu dziennikarstwa obywatelskiego, staje się autorem mo- gącym wpływać zarówno na media, ich przedstawicieli, jak i finalnie na opinię publiczną. Coraz więcej marek w tym właśnie mechanizmie upatruje szansy na bezpośredni kontakt i nawiązanie bliskich relacji ze swoją grupą docelową – odbiorcą, klientem. Stąd wzrost aktywności komunikacyjnych wykorzystujących social media (YouTube, Facebook), por- tale tematyczne i blogi, radio i telewizję internetową. Środki masowego przekazu stały się bowiem swego rodzaju hybrydą o potężnym potencjale informacyjnym. Niesie to ze sobą wiele szans, ale też wielką odpowiedzialność. Wyrażamy nadzieję, że zamieszczone w niniejszym tomie artykuły skłonią Czytelni- ków do dyskusji nad ciągle zagadkową przyszłością mediów w czasach ich nieustannej konwergencji. Piotr Celej Krystian Dudek Magdalena Boczkowska Małgorzata Koszembar-Wiklik
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:


Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: