Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00075 015601 13842739 na godz. na dobę w sumie
Prognozowanie i kontrola wielkości sprzedaży – case study - ebook/pdf
Prognozowanie i kontrola wielkości sprzedaży – case study - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 32
Wydawca: Wiedza i Praktyka Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-269-3050-8 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> biznes >> poradniki
Porównaj ceny (książka, ebook (-8%), audiobook).

Pozytywna ocena firmy przez otoczenie – udziałowców, kontrahentów czy branżę – zależy od tego, jak dobrze radzi ona sobie na rynku, jak duży ma w nim udział i jakie uzyskuje wyniki finansowe. Im większa sprzedaż i przychód ze sprzedaży – tym lepiej. Dlatego warto poznać wszystkie tajniki i sposoby niezawodnego prognozowania sprzedaży oraz kontrolowania wyników sprzedażowych w trakcie roku.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

PROGNOZOWANIE I KONTROLA WIELKOŚCI SPRZEDAŻY –CASE STUDY Prognoza sprzedaży Przeprowadzenie rozmów z kontrahentami, silna współpraca wszystkich działów firmy, doglębne analizy – to niezbędne elementy pozwalające przygotować dobra prognozę sprzedaży na kolejny rok. Pozytywna ocena firmy przez otoczenie – udziałowców, kontrahentów, czy branżę zależy od tego, jak dobrze radzi ona sobie na rynku, jak duży ma w nim udział i jakie uzyskuje wyniki finansowe. Im większa sprzedaż i przychód ze sprzedaży – tym lepiej. Dlatego warto poznać wszystkie tajniki i sposoby niezawodnego prognozowania sprzedaży oraz kontrolowania wyników sprzedażowych w trakcie roku. Zalety prognozowania sprzedaży Bez dobrego planu sprzedaży firmie grozi nie tylko utrata dodatkowego, ewentualnego zysku z dodatkowej sprzedaży związanego z większym popytem, ale również można w ogóle utracić sprzedaż potencjalnie możliwą do zrealizowania. Jak to jest możliwe? Otóż jeśli popyt zgłaszany przez konsumentów będzie większy niż założenia dotyczące popytu przyjęte w prognozie sprzedaży, firma może utracić dodatkowe przychody. Wynika to z tego, że przedsiębiorstwo może nie posiadać odpowiednich mocy produkcyjnych i zasobów, aby zrealizować dodatkowe, nie uwzględnione w prognozie sprzedaży zamówienia. Co więcej, trzeba pamiętać, że plan sprzedaży to baza wyjściowa do opracowania kolejnych budżetów:  produkcyjnych,  marketingowych,  administracyjnych itp. Można zatem stwierdzić, że bez planu sprzedaży tracimy kontrolę nad całym przedsiębiorstwem. Osoby odpowiedzialne za prognozę sprzedaży Przed przystąpieniem do opracowania prognozy sprzedaży należy się zastanowić, kto taki plan powinien przygotować. Wśród firm, które nie przygotowują jeszcze planów sprzedaży, często dominuje przekonanie, że za tę czynność odpowiedzialny jest dział finansów. Nic bardziej mylnego. Za prognozę sprzedaży powinien odpowiadać dział sprzedaży i marketingu. Wynika to z faktu, że to te działy posiadają największą wiedzę na temat obecnych zmian zachodzących na rynku oraz perspektyw jego rozwoju. To dział sprzedaży będzie odpowiedzialny za wykonywanie planów, tym bardziej powinny być one realne, choć nie mało ambitne. Z drugiej strony dział finansów wykorzystuje przygotowany plan sprzedaży do opracowania budżetu rocznego dla całej firmy. Dział finansów może zwrócić do korekty przygotowaną prognozę, jeśli przychody ze sprzedaży nie pokryją planowanych kosztów (innym sposobem poradzenia sobie z tym problemem jest cięcie kosztów, choć z reguły zawsze lepiej najpierw poszukać nowych szans na przychód). Warto pamiętać, że komórką odpowiedzialną za przygotowanie planu sprzedaży powinny być zawsze działy sprzedaży oraz marketingu. 1AF0006
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Prognozowanie i kontrola wielkości sprzedaży – case study
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: