Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00306 005133 15690578 na godz. na dobę w sumie
Programy partnerskie w praktyce - ebook/pdf
Programy partnerskie w praktyce - ebook/pdf
Autor: Liczba stron:
Wydawca: Złote Myśli Język publikacji: polski
ISBN: 9788375825527 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Odkryj, co jest naprawdę ważne, aby skutecznie zarabiać w programach partnerskich.

Autor tego poradnika jest przede wszystkim praktykiem uczestnictwa w programach partnerskich. Swoją wiedzą dzieli się już od dłuższego czasu. Napisał między innymi wiele artykułów dotyczących PP. Teraz powstała wartościowa 'biblia', na której możesz bardzo wiele zyskać.

Czego dowiesz się z publikacji 'Programy partnerskie w praktyce'?

* Jak tworzyć ministrony, które zwiększą Twoją sprzedaż nawet o kilkaset procent!

* Jak wybrać dobrą domenę, która przyciągnie i zatrzyma na Twojej stronie klienta oraz da Ci tym samym czas na przekonanie go do zakupu?

* Jak się skutecznie wypozycjonować, aby klienci trafiali właśnie do Ciebie?

* Jak przy użyciu kilku kluczowych słów i technik przekonać do zakupu i zapewnić przy tym komfort i gwarancję satysfakcji z zakupionego towaru?

Czy wiesz, że w programie partnerskim Złotych Myśli Partnerzy zarobili już dokładnie 1 287 164,26 zł?! Możesz do nich dołączyć bardzo szybko i wypracować sobie pasywny dochód w ciągu kilku miesięcy Ile on będzie wynosił? 100 zł? 1000 zł? A może jeszcze więcej? Decyzja należy do Ciebie.

'Świetna książka dla osób początkujących w PP. Mi ogromnie pomogła rozpocząć ten biznes. Dzięki tej publikacji dowiedziałem się, jak zacząć biznes i jak go rozkręcić. '

J. B.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Niniejszy darmowy ebook zawiera fragment pełnej wersji pod tytułem: Programy partnerskie wpraktyce Aby przeczytać informacje o pełnej wersji, kliknij tutaj Darmowa publikacja dostarczona przez Wydawnictwo Złote Myśli sp z.o.o Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej odsprzedaży, zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli. © Copyright for Polish edition by ZloteMysli.pl Data: 18.06.2007 Tytuł: Programy partnerskie w praktyce (fragment utworu) Autor: Tomasz Urban Projekt okładki: Marzena Osuchowicz Korekta: Sylwia Fortuna Skład: Anna Popis-Witkowska Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli Netina Sp. z o. o. ul. Daszyńskiego 5 44-100 Gliwice WWW: www.ZloteMysli.pl EMAIL: kontakt@zlotemysli.pl Wszelkie prawa zastrzeżone. All rights reserved. SPIS TREŚCI 1.3. 2.1. 2.2. 1. WSTĘP 1.1. 1.2. ...........................................................................................6 Skąd się wziąłem? .........................................................................................6 Co więc jest w tej książce? ............................................................................7 Po co jest ta książka?.......................................................................................7 Jak korzystać z tej książki? ..........................................................................9 2. WYBRYKI UMYSŁU ....................................................................10 .................................................................................11 Mea culpa, mea culpa Nie umiem robić stron WWW... ................................................................12 Ja też nie umiałem... ale chciałem................................................................12 Dlaczego to takie ważne?...............................................................................13 Nie powiem Ci, jak zrobić stronę WWW…...................................................13 Gdybym miał... ...........................................................................................14 ...............................................................16 Zbyt dużo wiedzy... po co komu? Jakikolwiek kalendarzyk proszę! ...............................................................21 Jakie wnioski?...............................................................................................22 Jak temu zaradzić?........................................................................................22 STOP ..........................................................................................................24 Z działania zawsze jest efekt – z myśli prawie nigdy. Czy chcesz mieć jakieś efekty?......................................................................25 Będą Cię oceniać ........................................................................................26 Jak ja sobie radzę z negatywnymi ocenami?................................................26 Jak sobie radzę z pozytywnymi ocenami?....................................................28 Mechanizm nagród i kar...............................................................................30 2.3. 2.4. 2.5. 2.6. 2.7. 3. MOTYWACJE 3.1. 3.2. ..............................................................................32 Dopiero jak zasieję, to będę miał plony .....................................................34 Widziałeś kiedyś, Drogi Czytelniku, rolnika?..............................................34 Zwykłe, najzwyklejsze prawo natury............................................................35 Słowo, którego nie ma...................................................................................35 Tajemnica Programów Partnerskich ........................................................36 Oczekiwanie…................................................................................................37 Pierwsze prowizje .........................................................................................37 Po schodach… przesiadka na windę.............................................................38 A co dalej?.....................................................................................................39 Dzielę się wiedzą... .....................................................................................39 Moje blogowanie a czas .............................................................................42 Wykorzystaj ją ...........................................................................................44 Od czasów szkolnych niewiele się zmieniło.................................................44 Kto na tym lepiej wyszedł?............................................................................45 .................................................................................................49 Żyła złota... ..........................................................................................51 Chwilowy zastój Niebo jest niebieskie, trawa jest zielona ...................................................52 ....................................................................53 Kto inny też na to wpadnie... 3.3. 3.4. 3.5. 3.6. 3.7. 3.8. 3.9. 4. INSPIRACJE ................................................................................55 Przykładowe dodatkowe czynności...................................................................56 4.2. 4.3. 4.4. 4.5. 4.6. się, gdy... śmiali Przykładowe dodatkowe czynności..............................................................56 Dlaczego to takie ważne?..............................................................................58 Inspiracje z zewnątrz .................................................................................59 Chyba każdemu się zdarza............................................................................59 Tego wcale nie musi być dużo... ..................................................................60 Kto wie więcej?..............................................................................................61 Inspiracje do tekstów, czyli ............................................65 Po co to robiłem? .......................................................................................68 Po co tego słuchałem?...................................................................................69 .....................................................70 Macham skrzydełkami – Efekt Motyla Jak wykreować z każdego produktu ni szę .........................72 Co to ta nisza?................................................................................................72 Jakie warunki spełnić, by mieć produkt niszowy.........................................73 Jak wykorzystać cechy niszy do każdego produktu w Internecie?..............74 Jak to działa?.................................................................................................75 Niezbędne zasoby!.........................................................................................76 ..................................................................76 Spadły mi dochody z reklam... Teraz czas na stres – ..............................................77 Efekty są za to gdzie indziej..........................................................................78 Z ebookami podobnie jak z lodami...............................................................79 w Internecie? kiedy na co pora czyli 5. O TWORZENIU W INTERNECIE SŁÓW KILKA 4.7. 4.8. 5.1. 5.2. 5.3. ...........................81 Tania domena ............................................................................................84 Dlaczego ja kupiłem domenę?......................................................................84 Skazałem się na e-biznes… bo kupiłem domenę..........................................85 Tania domena – jaką wybrać?......................................................................85 O CMS-ach słów kilka ...............................................................................86 Jaki CMS wybrać?.........................................................................................87 O czym pamiętać wybierając?......................................................................88 Popularne CMS-y (po polsku)......................................................................89 Na koniec mała uwaga..................................................................................90 Pozycjonowanie – całkowite podstawy .....................................................92 Skąd się wzięło pozycjonowanie?.................................................................92 Wyświetlanie wyników wyszukiwania..........................................................93 Czym jest w końcu to pozycjonowanie?.......................................................94 Pozycjonowanie to głosowanie.....................................................................95 Przykładowe techniki pozycjonowania........................................................96 Przykładowa obrona Google przed ................................97 Gdzie szukać informacji o pozycjonowaniu?...............................................98 Kilka miejsc wartych, moim zdaniem, uwagi..............................................98 Prywatne blogi pozycjonerów.......................................................................98 Pozycjonowanie a konstrukcja strony ......................................................99 .................................................................................104 Jak zdobywać linki? Jak zdobywać maile? ................................................................................114 Gdzie taką listę założyć?..............................................................................114 A co po zapisie na mailing?.........................................................................119 Na koniec......................................................................................................119 pozycjonowaniem 5.4. 5.5. 5.6. 6.1. 6.2. 6.4. 6.4. 6.5. 6.6. 6.7. 6.8. 6. MARKETING ZACHCIANKOWY ................................................120 .........................................................................................121 Strona dla Cioci ............................................................122 Ministrona pod wybraną książkę Wykorzystać szczególiki ..........................................................................124 Mininisza – ach, te szczególiki....................................................................125 Wyszukiwarki to nie ludzie.........................................................................125 Ile dni trzeba, by zrobić stronę? ..............................................................126 I tu chwyciłem się za głowę…......................................................................127 Manipulant.pl – krok po kroku...................................................................127 ...................................................................................131 Popełniłem artykuł ....................................................................132 Kurs internetowy w godzinę ......................................................................134 Zamiast strony o ebookach Strona o budowaniu domów skazana ...................................135 Temat mojej strony?....................................................................................136 Dużo tego!....................................................................................................137 Zakładam stronę..........................................................................................137 Zamiana na PHP..........................................................................................138 Czas na zawartość strony............................................................................140 Podstrona: Wystrój wnętrz domu...............................................................141 Podstrona: Dom porady..............................................................................142 Podstrona: Hipoteka...................................................................................143 Strona Główna: Plany Domów....................................................................144 Boczne menu................................................................................................145 Czy coś na tej stronie zarobię?....................................................................145 sukces! na 7. MARKETING PRZETRWALNIKOWY 7.1. 7.2. .........................................147 .....................................................................................148 Tęsknota do ludzi Nie znamy spokoju! .................................................................................150 Dajemy ludziom zajęcie...............................................................................152 Pomagamy określić jakieś cele....................................................................154 ..................................................................................157 Kim to ja nie jestem Co zrobiłem z przeczytaną książką? ........................................................159 ..................................................................160 Kilka uwag na temat forum... .................................................................................164 Nauczyć ludzi klikać .....................................................165 Radosna Twórczość – zaangażowanie Loteria, czyli ........................................166 Jak wywołać taki efekt?...............................................................................167 Internetu... wirusowe zapalenie 7.3. 7.4. 7.5. 7.6. 7.7. 7.8. 8. NA ZAKOŃCZENIE... 8.1. 8.2. 8.3. 8.4. Dbaj o oczy :) Ile to się trzeba napracować? Powalcz o swoje Oderwij się czasem na dłużej od ..................................................................171 ............................................................................................171 ...................................................................173 ........................................................................................173 ...............................174 zajęcia... swojego PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 6 2.2. Wybryki umysłu Wybryki umysłu 2.1. Mea culpa, mea culpa – Mam stary komputer, czy mogę działać w PP? Takie pytanie ostatnio usłyszałem od pani Marii – zapytałem więc o specyfikację komputera. Uśmiechnąłem się, gdy otrzymałem odpo- wiedź. A uśmiechnąłem się dlatego, iż jeszcze dwa miesiące temu miałem komputer słabszy od tego, który ma pani Maria. Mój komputer 2 miesiące temu wyglądał tak: ● Celeron 600 ● dysk 8 GB (z tym że nie dało się zrobić scandiska, bo masa błę- dów wyskakiwała) ● karta graficzna 4 MB ● RAM 256 Nawet filmiki na Youtube mi skakały… lecz nie przeszkadzało mi to w działaniu w ramach programów partnerskich. Dopiero niedawno przesiadłem się na laptopa, zresztą używanego, by było taniej. Dlaczego ludzie pytają o pozwolenie, zamiast po prostu zwyczajnie działać? Nasunęła mi się jedna przykładowa odpowiedź: próbują na Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 7 coś zrzucić winę, by nie mieć wyrzutów sumienia, że jeszcze nic nie zrobili… Temu, że czegoś jeszcze nie mam, a chciałbym mieć, je- stem winien tylko i wyłącznie ja. 2.2. Nie umiem robić stron WWW... Gdy ktoś mi mówi: „Ja nie umiem gotować”, zawsze mu zadaję reto- ryczne pytanie: „Nie umiesz czy Ci się nie chce?”. Uważam, że jeśli ktoś ma w miarę sprawne ręce i nogi, jest w stanie z pomocą książki kucharskiej ugotować dobry obiad, może nie za pierwszym razem, ale za którymś z kolei na pewno wyjdzie danie godne restauracji. No, ale co fakt, to fakt, nie wszystkim się chce i nie wszyscy mają potrze- bę. Analogiczną sytuację obserwuję w Internecie. Tylko że tutaj często czytam słowa: „Ja nie umiem robić stron WWW”. Mógłbym zadać analogiczne pytanie pytanie: „Nie umiesz czy Ci się nie chce nauczyć?”. Ja też nie umiałem... ale chciałem Jak to się dzieje, że studenci zdają trudne egzaminy (na które jeszcze kilka dni temu nic nie umieli)? Odpowiedź jest prosta, chcieli je zdać, by zostać na studiach. Nauczyli się więc i je zdali. Zatem analogicznie odpowiedz na pytanie: Jak to się dzieje, że nie- którzy umieją robić strony WWW? Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 8 U mnie wyglądało to tak: chciałem się nauczyć robić strony WWW, więc się nauczyłem. Nie stać mnie było na książkę do tworzenia stron WWW, nie miałem się kogo zapytać…. ale nauczyłem się. Wykorzy- stałem to, co znalazłem dostępne za darmo w Internecie. Dlaczego to takie ważne? Ot mi odkrycie: by umieć trzeba chcieć, niby żadne – tylko czemu ciągle słyszę słowa nie umiem? Kiedyś rozmawiałem ze znajomym. Opowiedział mi, jak za młodych lat wyjechał za granicę – bo chciał zarobić pieniądze. Wziął ze sobą kilka książek, podręczników pt. „Jak to zrobić?” (o tematyce budow- nictwa, elektryki itd.). Znalazł pracę w budownictwie (kompletnie nie w jego zawodzie, ale wiedział, że tak można zarobić), gdy się ktoś go pytał, czy coś umie, odpowiadał, że „tak” (takie małe kłamstewko). A następnie spędzał całą noc na nauce tego, czego tak naprawdę nie umiał – by na następny dzień to umieć i wykorzystać swoją nowo zdobytą wiedzę w pracy. Chciał zarobić pieniądze, więc umiał. Fakt 1: Nie masz żadnego o danej rzeczy pojęcia! Fakt 2: Na jutro już będziesz o niej wiedział prawie wszystko! Obecnie jest właścicielem jednej z większych krakowskich agencji re- klamowych, pewnie dlatego, że chciał nim być. Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 9 Nie powiem Ci, jak zrobić stronę WWW… Korzystając od początku z gotowych rozwiązań, pierwsze, czego byś się nauczył, to tego, że wszystko leży gotowe na tacy, tylko trzeba to zabrać. Wszystko by było fajnie… tylko co się stanie, jeśli zabraknie gotowych rozwiązań? Nie będzie się kogo zapytać? Dając Ci wszystko gotowe – zrobiłbym z Ciebie w pewien sposób niepełnosprawnego. Niepełnosprawnego na tyle, że byłbyś ciągle zależny od czyjejś po- mocy, nie potrafiłbyś sam tworzyć nowych rzeczy, sam się uczyć. Programy partnerskie wymagają jednak zaangażowania w tworzenie nowych rzeczy. Wymagają tego, byś sam się kształcił, tylko dlatego, że chcesz na tym zarabiać. Pamiętaj, nigdy nie zdarzy się, że wszyst- ko będzie do znalezienia... To, że nauczysz się wtedy robić strony WWW, to mały szczegół. Waż- niejsze będzie to, że przekonasz się o tym, że naprawdę chcesz zara- biać na programach partnerskich. To jest jedna z pierwszych rzeczy, których się musisz dowiedzieć... Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 10 3.3. Motywacje Motywacje 3.1. Dopiero jak zasieję, to będę miał plony Czasem zbiera mi się na myślenie, czego to ja bym nie zrobił… Jakby to fajnie było, gdyby wszystkie moje myśli od razu przekładały się na realia. Czego to ja bym światu nie dał, czego dziś bym nie miał… Ech… Dziś wiem, że z myśli nic nie mam… Mogę myśleć, planować, wyzna- czać cele, myśleć o działaniach… Ale z tego kompletnie nic nie ma. Jedyne, co mogę z tymi myślami zrobić, to zabrać do grobu. Widziałeś kiedyś, Drogi Czytelniku, rolnika? On doskonale wie, że aby coś mieć – musi dać temu zaczątek. Naj- pierw musi zasiać, zrobić coś, by móc za jakiś czas zbierać plony. Musi wykarmić krowę, by mieć mleko, nakarmić świnię, by mieć mięso. Zwykłe, najzwyklejsze prawo natury Prosta, banalna sprawa… A jednak często zdarza mi się błądzić. Wie- dza o tym, że mogę otrzymać plony… to tylko myśli, marzenia, plany, cele. A je mogę wyłącznie zabrać do grobu, z nich nic się nie dzieje. Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 11 Nic się nie stanie, jeśli czegoś w tej chwili nie poruszę. Dlatego ruszam, jeśli chcę, by coś się stało :) Słowo, którego nie ma Wiesz, są dwa słowa, jest słowo „działalność” i jest słowo „ „. Przykładowo, jeśli ktoś zapyta mnie, co teraz robię, odpowiem mu, że piszę tę książkę. W głowie pojawiają się myśli, mam obraz całej książki, mam obraz rozdziału itd. To jest działalność. Z działalności nie ma NIC. Jest też drugie słowo na określenie tego, co robię, brzmi ono tak „ „. Nie da się go wypowiedzieć. Mógłbym powiedzieć, że jest to dźwięk wciskanych klawiszy na klawiaturze komputera, ale to też nie to. Wciśnij klawisz, a kiedy ekranie pojawi się literka, wtedy zrozumiesz, czym jest to słowo. To jest odgłos rolnika, który właśnie sieje ziarno. Najpiękniejszy dźwięk, jaki kiedykolwiek słyszałem – odgłos twórcy. 3.2. Tajemnica Programów Partnerskich Praca w programach partnerskich nie jest prosta, nie ma od razu gór pieniędzy, wymaga przede wszystkim cierpliwości, pracowitości i kreatywności. Pierwsze moje miesiące były bardzo specyficzne, nie- cierpliwość, codzienne sprawdzanie statystyk, walczenie o każde wej- ście na stronę. No i najlepsze – pierwsze prowizje! Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 12 Po kilku miesiącach pracy przywykłem do tego, że codziennie dostaję jakąś prowizję, codziennie kilka złotych do przodu. Na początku nie jest to wiele, ale jest w tym coś specyficznego, mogę to traktować jak własny, prywatny miniBIZNES i czuć się jak młody przedsiębiorca, który ma wielu pracowników, bardzo tanich, harujących 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu na swoich stronach internetowych. Coś pięknego :) Czasem wśród znajomych wygadam się, że dorabiam sobie w Inter- necie trochę pieniędzy, pytają mnie wtedy: – Jak to robisz, na czym to zarabianie polega? A ja im odpowiadam: – Teraz np. prawdopodobnie zarobiłem kilka złotych, leżąc na zie- lonej trawie, patrząc w chmury i popijając piwo, właśnie tak to ro- bię! Cała tajemnica polega na tym, że pracują na mnie strony interneto- we, skrypty – nic poza tym. Wystarczy je raz zrobić, umieścić w In- ternecie i od czasu do czasu doglądać. Wystarczy je zatrudnić. Oczekiwanie… Najważniejsza w tej pracy jest wytrwałość. Robiąc stronę pod pro- gram partnerski wiem, że jak dobrze pójdzie – będę miał z niej po 10 groszy dziennie przez najbliższe kilka lat, a jak pójdzie jeszcze le- piej – może przyjdzie złotówka dziennie. Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 13 Różni się ten zarobek znacznie od innej pracy, do której jesteśmy przyzwyczajeni. Jesteśmy przyzwyczajeni do trybu działania „praca – wynagrodzenie”. W programach partnerskich pieniędzy prawie nig- dy nie widać od razu po pracy. Wyraźnie oddziela się nam praca od zarabiania pieniędzy. Pracuję wtedy, gdy tworzę system (zakładam stronę, zlecam reklamę, piszę artykuł), a zarabiam wtedy, gdy to już działa, a ja wypoczywam. Czasem dzieje się to nawet po kilku miesiącach po wykonanej pracy. Niby to proste, ale jednak u wielu osób obserwuję po pierwszym za- interesowaniu PP szybką rezygnację. Najprawdopodobniej dzieje się to właśnie z tego powodu… iż efektów pracy nie widać natychmiast po jej wykonaniu. Podczas gdy w programach partnerskich o to wła- śnie chodzi, w tym cały ich urok. Pierwsze prowizje Na pierwszą prowizję czekałem ponad dwa miesiące, odkąd zrobiłem pierwszą stronę pod PP. Przyznaję, że miałem wtedy silną motywację do szukania innego zarobku niż praca na etacie. Ja, młody indywidu- alista, byłem po pierwszych moich doświadczeniach w tym temacie. I, paradoksalnie, dzięki nabranej niechęci do etatu, te BEZOWOCNE dwa miesiące pracy w ramach PP nie zniechęciły mnie do dalszych działań. Miałem jeszcze drugi powód do kontynuowania dotychczas bezza- robkowych działań w ramach PP. Stwierdziłem, że jak nic z tego nie wyjdzie, nic nie stracę, a jedynie zyskam – nauczę się, jak tworzyć strony WWW, jak i podstaw marketingu internetowego – dodatkowa umiejętność zawsze się może przydać. Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 14 Do tej pory pamiętam ten dzień, kiedy wróciłem do domu, zalogowa- łem się, jak zwykłem to robić od dwóch miesięcy, a tam prawie 50 zł. Nabrałem wtedy takich chęci do pracy, że nie zastanawiając się wiele – wykupiłem kolejną domenę i postawiłem drugi już serwis, który już po tygodniu zaczął przynosić pierwsze grosiki, a po roku istnienia daje kilkanaście zł dziennie za sam byt. Po schodach… przesiadka na windę Czym się różni chodzenie po schodach od jazdy windą? – chwila za- stanowienia. Odpowiedź: tym, czym się różnią pierwsze miesiące za- rabiania na PP od późniejszych. A oto trzy czynniki, które się do tego przyczyniają: ● z każdą wykonaną pracą w ramach PP nabywasz doświadcze- nia, które wykorzystujesz w kolejnych działaniach; ● z każdym wykonanym serwisem internetowym budujesz swój wizerunek internetowy, który pomaga w kolejnych działaniach (zarówno w oczach internautów, jak i w skryptach robotów wy- szukiwarkowych); ● programy partnerskie oferują coś takiego jak niższe poziomy, wieczną prowizje, przypisanie na stałe klienta do partnera. Wszystko to powoli w późniejszych miesiącach działalności w PP za- czyna owocować coraz większymi zarobkami. A co dalej? Gdy uda Ci się zarobić nawet kilka złotych w Programach Partner- skich, to już potrafisz więcej niż niejeden nowy właściciel sklepu in- Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 15 ternetowego, który go założył tylko dlatego, że miał pieniądze na start. Marketing, umiejętność sprzedaży w Internecie czy też „realu”, jest obecnie jedną z najbardziej pożądanych umiejętności, a tego właśnie uczysz się, działając w ramach PP. To coś jak praktyka, na której, przy odrobinie chęci, możesz się nieźle wybić. Przykładowo, ostatnio poznałem pewną artystkę, przyznam, że jest to już kolejna osoba na mojej drodze, dysponująca pewnym produk- tem, która nie potrafi go sprzedać. Jak zwykle nasłuchałem się na- rzekań… że nikt nie chce kupić itd. I co dalej? Po kilku minutach zastanowienia i roku doświadczenia w PP – już mam pewną strategię działania. Dochód pasywny, inwestowanie w modzie, czemu nie inwestować w obrazki – niby proste, wręcz ba- nalne? – tylko czemu ona sama na to nie wpadła? 3.6. Żyła złota... Oglądałem właśnie jakiś program w telewizji, pokazywali tam kopal- nie złota gdzieś na Filipinach. Było to jakieś takie wzgórze pełne pro- wizorycznych zabudowań. Ludzie w tej osadzie budzili się każdego ranka, by iść do pracy z na- dzieją, że to właśnie dziś natrafią na żyłę złota... Od czasu do czasu komuś się udawało coś bardziej wartościowego znaleźć. Wtedy najczęściej dla tego szczęśliwca kończyło się na odda- waniu długów i kupieniu kilku drobiazgów do domu. Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 16 Fascynaci niezależności finansowej (modny ostatnio termin za spra- wą Roberta Kyiosakiego) zapewne powiedzieliby, że człowiek ten stał się niewolnikiem w wyścigu szczurów... Pracuje, pracuje i nie wie, jak się z tego uwolnić. Pewnie mają rację. Porównałem sobie tę sytuację do działania w programach partner- skich. Tu też wstajemy, coś tam sobie dłubiemy, robimy strony WWW – po to, by wpadło kilka złotych. Od czasu do czasu wpada kilka złotych... i co teraz? Teraz cokolwiek bym z pieniędzmi nie zrobił, tak czy inaczej jestem w lepszej sytuacji od tego Filipińczyka! Mogę za te pieniądze kupić sobie coś do domu, mogę zainwestować w kolejną stronę WWW, mogę wrzucić w fundusze inwestycyjne, mogę spłacić długi – mogę z nimi zrobić cokolwiek, tak jak ten Fili- pińczyk. Ja jednak w tej sytuacji mam coś więcej niż on. Moje narzędzie zarabiania, które zrobiłem pewnego ranka, nadal działa. Nie muszę codziennie wstawać i szukać nowej żyły... A to za sprawą tego, że poprzednie pokłady (strony WWW, które zrobiłem wcześniej) nadal działają, przynosząc kolejne porcje złota. Wystarczy więcej takich porcyjek, by sobie raz na jakiś czas przysiąść i odpoczywać... Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 17 Najważniejsza jednak jest inna wiedza: Jeśli dziś nie zrobisz tego, co masz od jakiegoś czasu w planach, jutro nie zobaczysz żadnych efektów. Czy tak trudno to pojąć? Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 18 4.4. Inspiracje Inspiracje 4.5. Macham skrzydełkami – Efekt Motyla Pewna osoba poprosiła mnie, bym podał adres strony, na której za- rabiam na programie partnerskim. Tak się uśmiechnąłem sam do siebie, bo sam do końca nie pamiętam, ile mam stronek. A mam ich dużo – małych, dużych, przeróżnych. Same jakoś wycho- dzą. Gdy wpadnę na pomysł zrobienia czegoś, to robię… zamiast o tym rozmyślać. Potem powstaje taka jedna, druga, trzecia i czwarta stronka. Większością z tych stronek, rzecz jasna, po zrobieniu się nie zajmuję, bo nie ma po co… Same działają, najwyżej zadbam o to, by znalazły się w katalogach lub ewentualnie później gdzieś do nich wrzucę link. Czasem jednak powstanie stronka, która mnie i internautom się spodoba. Tak właśnie przykładowo powstała Gazetka Kreatywna, wróciłem do domu z kolejnego Festiwalu Nauki, gdzie robiłem mały trening twórczości, no i pomyślałem sobie, że wrzucę to do neta, więc wrzuciłem. I jak się okazało, bardzo się ludziom spodobało (Gazetka ma obecnie ponad 3000 czytelników), tak więc nad tą stronką przy- siadłem dłużej i rozwijam ją dalej. Działaj… działaj… (znaczy się – machaj skrzydełkami). Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 19 Ale wiem jedno… Gdybym nadal rozmyślał o tym, jaką stronkę mam zrobić, żadna Gazetka Kreatywna nigdy by nie powstała… Mógłbym porównać moje namiętne tworzenie nowych stronek do te- go, co Kamil Cebulski opisał w swojej książce Efekt Motyla. Robiąc nowe stronki, nie robię nic innego oprócz tego, że macham skrzydełkami i szukam tego, co zadziała. Obecnie mógłbym powie- dzieć, że nawet znalazłem… Mam kilka serwisów, do których wracam (przykładowo ten blog). Mógłbym powiedzieć, że to mi wystarcza, choć dalej sobie macham, bo to lubię i mi się to podoba. I pamiętaj… Zamiast rozmyślać – zrób coś… Jak nie wyjdzie, to zrób coś dalej… efekt motyla sam przyjdzie, jeśli nie będziesz oczekiwał zbyt wiele, a będziesz machał skrzydełkami nieprzerwanie. Kiedyś napisałem kurs zarządzania czasem… Po roku od napisania dzwoni pani z radia, TV i prosi o wywiad… (pewnie dlatego, że jest na wysokiej pozycji w Google pod tym hasłem). Znasz takiego, dla którego byłaby to sytuacja wymarzona? Ja znam niejednego, dlatego więc poleciłem jej znajomego, który to znajomy bardzo się ucieszył, lecz sam za mało machał skrzydełkami, by to do niego zadzwoniła w pierwszej kolejności. Zrób coś – efekt sam przyjdzie prędzej czy później – jedy- ną jego tajemnicą jest działanie (nie rozmyślanie). Mógłbyś mi zarzucić, że działam mało efektywnie… że powinienem się skupić tylko na tym, co działa… ale to nie jest tak. Z każdą nową stronką, jakakolwiek by nie była, zdobywam nowe doświadczenia i to Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 20 one są najbardziej efektywne. Bo wiem, że każda następna moja stronka ma o kilka procent większe szanse na wywołanie pożądanego skutku. 4.6. Jak wykreować z każdego produktu ni- szę w Internecie? Co to ta nisza? Nisza to unikalny produkt bądź usługa skierowana do bardzo precy- zyjnej, niewielkiej grupy odbiorców. Wyobraź sobie dużą firmę pro- dukującą masowo buty sportowe, wśród osób kupujących buty spor- towe jest kilka osób niepełnosprawnych z wadami kończyn, potrze- bują one mieć indywidualnie dostosowane obuwie. Tu właśnie poja- wia się szansa na produkt niszowy, czyli buty sportowe dla niepełno- sprawnych – niewielu odbiorców, ale za to zdecydowanych na zakup danego towaru. Inny przykład to podobrazia. Jeszcze kilka lat temu malarz artysta, by coś namalować, brał cztery deseczki, płótno, gwoździe i młotek, no i zbijał, by wyglądało jak obraz. Pewien Polak miał pomysł, by do- pomóc malarzowi i rozpocząć produkcję podobrazi (czyli tego, na czym maluje się obraz), znalazł swoja niszę. Dziś podobrazia to po- wszechny produkt, którego jesteśmy dużym eksporterem. Jeszcze jeden przykład – łyko drewniane, czyli odpady z tartaku, kie- dyś wykorzystywano łyko do plecenia koszyków i tym podobnych rzeczy, dziś coraz rzadszy to produkt. Niszę ktoś znalazł gdzie in- dziej, eksportujemy z naszego kraju łyko, tym razem do Francji, mają Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 21 tam taki wynalazek jak owijanie pewnego gatunku sera w łyko drzewne, podobno niezły biznes na tym można zrobić. Jakie warunki spełnić, by mieć produkt niszowy... Z powyższych przykładów wynika przede wszystkim, że musi być za- potrzebowanie, niepełnosprawny potrzebuje buta, malarz potrzebuje podobrazia, a Francuz potrzebuje łyka, tak więc jest potrzeba. Trzeba ją zidentyfikować lub po prostu uświadomić. Np. nasz malarz tracił czas na zbijanie desek, zamiast malować, być może uświadamiał so- bie potrzebę, ale on zajmuje się malowaniem, a nie biznesem, poza tym działał na tak małą skalę, powiedzmy – jeden obraz na miesiąc, że tak wiele mu to kłopotu nie sprawiało, by namawiać kogoś na po- jedynczą produkcję podobrazi. Ktoś zidentyfikował potrzebę i rozpo- czął produkcję produktu niszowego, odniósł sukces. Marketing produktu niszowego, czyli co zrobić, by malarz kupił pod- obrazie, co zrobić, by niepełnosprawny kupił gotowe buty dla siebie, co zrobić, by mleczarz francuski kupił hurtem łyko zamiast kombino- wać z produkcją na własną rękę? Odpowiedź jest prosta, po prostu pokazać produkt po odpowiedniej cenie, który pozwoli zaspokoić ist- niejącą potrzebę. Wystarczy uświadomić nabywcę, że taki produkt istnieje. To jest właśnie cała tajemnica produktów niszowych, jest produkt, jest nabywca, nie ma konkurencji, rynek przeważnie jest tak mały, że nie ma miejsca na więcej producentów, usługodawców. A większym przedsiębiorcom z kolei nie opłaca się rozdrabniać całej fazy produkcyjnej na tak niewielkie (czasem dziwne) części, efekt skali (w skrócie: im więcej jednakowego towaru, tym mniejsze kosz- ty) działa na tyle silnie, że rozdrabnianie może „zdawać się” nieopła- calne. Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 22 Jak wykorzystać cechy niszy do każdego produktu w Internecie? Nie jest to sposób na wykreowanie niszy, ale na wykorzystanie jej cech, mianowicie unikalnej potrzeby i uświadomienie istnienia roz- wiązania. Jakiś czas temu otrzymałem propozycję pomocy w rozwinięciu pro- gramu partnerskiego Dobry Sen (www.dobrysen.aty.pl), pierwsza moja myśl... Co to jest? Jak to sprzedać? Przecież to się do TV Mar- ketu nadaje, razem z innymi cudeńkami, a nie do Internetu! Jednak- że zastanowiłem się i wymyśliłem strategię, podzieliłem produkt na mniejsze, można nazwać je: niszowe, korzyści! Aktualnie jesteśmy po przetestowaniu metody, która odniosła sukces, i planujemy wprowa- dzenie (zachęcenie partnerów do stworzenia) kolejnych „nisz”. Ty też możesz spróbować i zarabiać na tym, jeśli chcesz. Na przykład zrobić z Uan-An poduszkę dla matek w ciąży czy cokolwiek innego Ci Twoja twórcza wyobraźnia podpowie, zapraszam do programu partnerskie- go Dobry Sen. Na czym wprowadzenie „niszy” polegało w tym wypadku? Internet daje naprawdę banalne i tanie rozwiązania, co też wykorzystałem. Stworzyłem ministronę promująca jedną korzyść poduszki Uan-An, mianowicie „łagodzenie bólów karku, kręgosłupa itd.” (bole-karku - .witryna.org). Jedyną promocją tej witryny było dodanie jej do ok. 150 katalogów (2 godziny pracy) i do kilku wyszukiwarek, dzięki czemu strona znalazła się w wynikach pod hasłami: bóle karku, bóle kręgosłupa, zwyrodnienie kręgosłupa. Aktualnie strona ma dosłownie kilka wejść dziennie, jeszcze mniej przejść na stronę Dobrego Snu, ale co najważniejsze – generuje sprzedaż przy minimum wysiłku (po prostu sobie leży w Internecie)! 5 to Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 23 skuteczność przekierowań na stronę Dobrego Snu z mojej strony o bólach karku, oznacza to, że co 20 osoba decyduje się na zakup! Jeżeli próbowałeś coś kiedyś sprzedać w Internecie, to zapewne wiesz, że to jest bardzo dobra skuteczność, o której tylko pomarzyć! Innym przykładem jest to, co zrobiłem z promocją ebooka Google AdSense. Założyłem, że stron o „zarabianiu w Internecie” są tysiące, co też jest prawdą i sensu z nimi konkurować nie widzę, nie mam na tyle środków. Strony o Google AdSense (www.google-adsense.zlote - mysli.pl) też zaczęły się pojawiać, jednakże strony o unikalnej korzy- ści „niszy” tego ebooka, mianowicie o tym, jak zapłacić podatek od AdSense, było brak, toteż ją wykorzystałem. Jak to działa? Po pierwsze, osoba, która dostała się na ministronę, jest zaintereso- wana tematem, przynajmniej w części. Nie pozycjonujemy strony na hasła zupełnie niezwiązane z tematem, interesują nas tylko te osoby, które szukają informacji na dany temat i wpisały go w wyszukiwarkę. W naszym przykładzie kogoś bolał kark, wpisał w wyszukiwarce ból karku i znalazł się na ministronie. Po pobieżnym zapoznaniu się ze stroną, jeżeli osoba tego właśnie szukała, w naszym przypadku spo- sobu na ból karku, zapewne przejdzie ona dalej, do strony z pełną ofertą i większą ilością korzyści. Badania konsumentów wykazują, że im więcej korzyści widać, tym większa jest szansa na decyzję zakupo- wą, u nas wygląda to tak: Klient znalazł na pierwszej stronie coś, co zaspokaja jego potrzebę i jest dostępne, przechodzi dalej i widzi (jeśli jeszcze nie jest zdecydowany na zakup), że oprócz jego jednej, pro- dukt dodatkowo zaspokaja inne potrzeby, co może być dodatkowym motywem decyzyjnym. Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 24 Niezbędne zasoby! Aby dostrzegać „nisze”, wynajdywać je... będzie Ci coś potrzebne! Po- trzebna jest twórcza wizja przedmiotu, potrzebne jest dostrzeganie szczegółów, których inni nie widzą. Nieszablonowe, nieschematyczne myślenie – to tajemnica sukcesu, sukcesu w biznesie i nie tylko. Suk- ces ten jest dostępny dla każdego! Zapraszam Cię do czytania specy- ficznej gazetki mailowej, która objawi Ci tajniki twórczego, kreatyw- nego, nieszablonowego myślenia: www.kreatywnosc.witryna.org 4.8. Teraz czas na stres – czyli kiedy na co pora Jest styczeń, zaobserwowałem wzmożoną, w porównaniu z poprzed- nim miesiącem, klikalność w jednej z moich kampanii reklamowych nastawionych na książeczkę: Zwalcz Stres (http://zlotemysli.pl/?c=4main idEbook=22). Co jest grane? – Jest styczeń, koniec semestru się zbliża… Uczniowie, studenci mają egzaminy, zaliczenia, klasówki, a co z tym idzie – stresują się, szukając jednocześnie jakiegoś sposobu na stres. Mało tego, na kilku uczelniach komuś pewnie kazano napisać pracę zaliczeniową pt. „Stres psychologiczny” i tworzy ją właśnie, by zdążyć na koniec semestru. Niestety, koszty kliknięć przerosły znacznie koszty przychodów ze sprzedaży, jak widać – coś nie zadziałało jak trzeba albo strona ofertowa Zwalcz Stres nie jest wystarczająco za- chęcająca, albo są inne miejsca w sieci, gdzie wartościowe informacje na temat stresu można znaleźć za darmo, a może zwyczajnie studenci i uczniowie nie mają zamiaru wydawać złotówki, by zadbać o swoje Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 25 zdrowie. Kto wie, jaki powód? W każdym razie efektów sprzedażo- wych nie ma, wyłączyłem kampanię, by nie tracić pieniędzy. Efekty są za to gdzie indziej Jakiś czas temu, bodajże w wakacje, zrobiłem stronkę promująca ebooka Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomo- wą? (http://zlotemysli.pl/?c=4main idEbook=53) i dziś zbieram z tego plony. Koniec semestru idzie, pracę dyplomową trzeba oddać już niedługo… a promotor się czepia szczegółów, że coś jest źle. Trze- ba sobie jakoś poradzić, a rozwiązaniem, jakie proponuję na powyż- szy problem, jest sięgnięcie do tego ebooka. Jak widać na dzień dzi- siejszy, ebook wysoko się trzyma w bestsellerach ZM. Wzrósł na nie- go popyt. W porównaniu z grudniem, gdzie był na 6 miejscu, dziś jest już na czwartym, idąc w górę. Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 26 Z ebookami podobnie jak z lodami Lody kupujemy wtedy, gdy jest ciepło – sprawa prosta. Ubrania zi- mowe wtedy, gdy jest zima i pada śnieg, ubrania letnie wtedy, gdy jest ciepło. Owszem, sporadycznie zdarzy się, że ktoś kupi coś w in- nym terminie, ale to są wyjątki (co prawda z nich też można korzy- stać, ale inaczej). Tak właśnie wygląda popyt na typowe produkty sezonowe, modne. Jak widać – w Internecie są dokładnie takie same zależności. Przyj- dzie matura, wzrośnie sprzedaż poradników maturalnych, edukacyj- nych. Przyjdą wakacje, wzrośnie sprzedaż wycieczek wakacyjnych itd. Sezon ma to do siebie, że lubi powracać w przewidywalnym okresie. I tę właśnie cechę wykorzystać trzeba. Twoim zadaniem jest tylko obserwować świat dookoła i odpowiednio wcześnie zareagować, znaleźć odpowiedni program partnerski, mają- cy odpowiedni produkt – i zacząć działać. Bo gdy przyjdzie czas np. matury, już będzie późno – koszta kampanii wzrosną, konkurencja też będzie chciała robić kampanie. Chcąc wykorzystać „popyt matur- alny”, trzeba już w styczniu działać (jak nie wcześniej), by serwis in- ternetowy, jaki stworzysz, miał czas się zadomowić, wypozycjonować w Internecie, zyskać na znaczeniu. Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 27 5.5. O tworzeniu w Internecie słów kilka O tworzeniu w Internecie słów kilka 5.1. Tania domena Tak, by wiele na domenę nie wydać! Dlaczego kupić domenę? ● Kup Pan /Pani własną domenę, bo to prestiż! ● Kup Pan/ Pani domenę taką a siaką, bo łatwo zapamiętać! ● Kup Pan/ Pani domenę kojarząca się z produktem, daną akcją itd.! ● Kup Pan/ Pani domenę krótką! ● Kup Pan/ Pani domenę bez dziwnych znaczków! ● Kup Pan/ Pani domenę taką, której nikt nie przekręci mówiąc przez telefon! ● Itd., zwyczajnie kup Pan /Pani, zapłać, zrób przelew i już! No dobra, a teraz schodzimy na ziemię, czyli moje doświadczenia z domenami. Dlaczego ja kupiłem domenę? Kupiłem domenę dlatego, iż na sam początek nie miałem pieniędzy, chciałem skorzystać z taniego serwera i być gotowy w razie czego na przeniesienie strony na droższy, bardziej stabilny serwer. Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 28 Innymi słowy, kupiłem domenę po to, by serwis był mój – a nie był przywiązany do firmy hostingowej! Gdybym miał np. stronę xxx.re- publika.pl – wszystko by było w porządku, poza tym, że byłbym uza- leżniony od Republiki i od jej zachcianek. Podczas gdy mając dome- nę, mam też serwis – mogę go przenieść, sprzedać itd. Skazałem się na e-biznes… bo kupiłem domenę Gdy już wyczytałem, co to domena, i zacząłem szukać jakiejś fajnej wolnej jeszcze domeny, znalazłem www.ebiznes.org.pl. Dzień się za- stanawiałem, a potem kupiłem, nie mając zielonego pojęcia o e-biz- nesie. W ten oto sposób skazałem się na poznanie tego, czym jest e- biznes – wyszło to, co wyszło, jak widać. Innymi słowy, jeśli kupisz domenę mającą jakieś tematyczne słowo w sobie, niosącą ze sobą ja- kieś znaczenie, ciężko będzie podpiąć pod taką domenę jakiś temat- produkt niezwiązany ze znaczeniem tego słowa (np. prezerwatywy.e- biznes.org.pl – trochę... no, tak nie na miejscu). Dostosowałem się więc do domeny. Tania domena – jaką wybrać? Z powyższego powodu „prezerwatyw na e-biznesie” postanowiłem znaleźć sobie jakąś uniwersalna domenę. Uniwersalna w moim rozu- mieniu to taka, gdzie mógłbym robić dużą ilość subdomen, a słowa użyte w subdomenie nie kolidowałyby z nazwą domeny. Działam w różnych programach partnerskich i różne rzeczy zdarza mi się promować – przecież nie będę na każdą, nawet najmniejszą, stronę kupował nowej domeny. Dla mnie tania domena to taka, któ- rej nie muszę kupować (subdomeny przeważnie nic nie kosztują, za- leży od serwera, czasem na niektórych serwerach są jednak limito- wane). I tak znalazłem witryna.org oraz ministrona.pl, gdzie Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 29 mogę sobie wrzucać, co popadnie, nie ponosząc dodatkowych kosz- tów. Bo subdomena już mnie nic nie kosztuje. Przykładowo: ● http://kreatywnosc.witryna.org ● http://zdrowie.witryna.org To są moje tanie domeny – tanie, bo mogę mieć ich na- prawdę wiele, płacąc za jedną! 5.3. Pozycjonowanie – całkowite podstawy Co to jest to pozycjonowanie? Takie pytanie dostałem od jednego z partnerów, odpowiadam więc. Skąd się wzięło pozycjonowanie? Pozycjonowanie powstało wraz z pojawieniem się wyszukiwarek ta- kich jak www.google.pl. Termin jest ściśle związany właśnie z nimi i głęboko powiązany z ich działaniem – bez wyszukiwarek nie byłoby pozycjonowania. Aby zrozumieć pozycjonowanie, trzeba wiedzieć, jak działają wyszu- kiwarki. Wyszukiwarki to nic innego, jak wielkie bazy danych zawar- tości Internetu (kopiują i przechowują zawartość stron WWW). Dodajemy stronę do bazy wyszukiwarki: Tak więc pierwszym zadaniem po postawieniu nowej strony jest oczywiście dodanie jej do tej bazy wyszukiwarek. Musi- my sprawić, by ją wyszukiwarki zaindeksowały (dowiedziały się o niej). Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 30 Można to robić na kilka sposobów, weźmy przykład Google. ✔ Możemy skorzystać z formularza do zgłaszania witryn: http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl ✔ Możemy dodać mapę strony: http://www.google.com/webmasters/sitemaps/ ✔ Możemy sprawić, by wyszukiwarka samoczynnie znalazła naszą stronę. W tym celu trzeba dodać link do naszej strony na innych już zaindeksowanych stronach WWW. Wy- szukiwarka, pobierając ponownie takie strony, zauważy link do naszej strony, wejdzie na nią i ją zaindeksu- je. Wyświetlanie wyników wyszukiwania Jeżeli użytkownik wpisze jakieś interesujące go hasło, wyszukiwarka pokaże strony związane tematycznie z tym hasłem, jakie znalazła w swojej bazie. Wpiszmy np. ebiznes, pojawiło nam się coś takiego: Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 31 Źródło: http://www.google.com/search?client=opera rls=pl q=ebiznes Jak widać, Google pokazało nam, że znalazło ponad 700 000 stron zawierających hasło „ebiznes”. Rzeczą oczywistą jest, że nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie ich wszystkich przeglądał. Dlatego też wyszukiwarka musi mieć jakiś sposób na posortowanie tych wyni- ków, od tych teoretycznie najbardziej trafnych do tych mniej związa- nych z tematem. Ustalając, która z danych stron jest najbardziej zgodna z danym te- matem, wyszukiwarka przypisuje tej stronie odpowiednią pozycję. Strony teoretycznie najbardziej trafnie dopasowane do tematu będą wyświetlane wyżej od innych w wynikach wyszukiwania. Czym jest w końcu to pozycjonowanie? Pozycjonowanie to nic innego, jak uczenie wyszukiwarki, że dana po- zycjonowana strona jest bardzo związana z danym, określonym te- matem. Pozycjonując stronę na dane hasło (przykład: „ebiznes”) chcemy, by była ona na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszuki- wania, by jak najwięcej zainteresowanych osób trafiało właśnie na naszą, a nie inną stronę. W praktyce pozycjonowanie polega na odgadnięciu, znalezieniu za- sady, na jakiej wyszukiwarka określa pozycje w wynikach wyszuki- wania, a następnie działanie w ten sposób, by ta zasada (tzw. algo- rytm) działała na naszą korzyść. Trzeba tu także pamiętać, że z jednej strony właściciele wyszukiwa- rek dbają o to, aby wyniki wyszukiwania były jak najbardziej zgodne ze stanem faktycznym, naturalne, bez sztucznego manipulowania Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 32 pozycją (bez pozycjonowania) – nie ujawniają więc sposobu, według którego sortują wyniki wyszukiwania. Z drugiej natomiast strony – wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania wiąże się z wysoką odwie- dzalnością serwisu, więc pokusa manipulowania wynikami wy- szukiwania jest bardzo duża. W jaki sposób Google ustala pozycję w wynikach wyszukiwa- nia? Jak już wspomniałem, na 100 pewien wiedzy na temat tego, na jakich zasadach Google przyznaje pozycję w wynikach wy- szukiwania mogą być tylko autorzy algorytmu Google. My mo- żemy się tylko domyślać. Pozycjonowanie to głosowanie Głosowanie na strony przy pomocy linków – przyjęło się sądzić, że im więcej linków do danej strony z innych stron, tym wyższa pozycja w wynikach. Coś jakby Internet głosował na dane strony WWW i im więcej tych głosów w postaci linków do danej strony, tym wyższa po- zycja w wynikach na dane hasło. Sprawa niby jasna – trzeba zebrać jak największą ilość linków do danej strony, by mieć jak najwyższą pozycję. No to głosujemy: Umieszczając przykładowo na stronie taki kod: a href= http://propartner.pl programy partnerskie /a Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 33 Głosuję na to, by strona propartner.pl była wyświetlana na wyższej pozycji w wyszukiwarkach, gdy ktoś wpisze hasło programy partnerskie. Przykładowe techniki pozycjonowania ● Masowe wpisy z linkami: Pisze się różne wpisy w księgach gości, na forach internetowych itp. tylko po to, by zyskać nowe linki. Gdyby jeszcze robiono to ręcznie… nie byłoby tego tyle, Internet daje jednak możliwość zautomatyzowania pewnych czynności. ● Strony i kopie stron: Powstają strony wyłącznie dla samych linków (np. masowo zakładane katalogi stron i ich kopie). Dla wiedzących jak – nie jest trudnością dodać stronę w krótkim czasie do kilku tysięcy katalogów, np. przy pomocy LinkiSeo. ● Spamerskie strony: Powstają także strony z losowo genero- waną treścią i linkami, byle tego jak więcej. ● Wiele linków: Zaczęto się masowo wymieniać linkami, sprzedawać linki itd. Powstają strony z dużą ilością linków (czasami na różnych stronach możesz zobaczyć w stopkach różne dziwne linki). Powstały nawet automatyczne systemy wymiany linków np. www.linkme.pl ● Itd. – kilka technik zdobywania linków w następnym rozdziale. Z czasem jednak wiedza o tym, że stronę można pozycjonować przez zwykłe proste głosowanie, stała się namiętnie wykorzystywana przez ludzi pozycjonujących strony WWW. Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 34 Google musiało jakoś zareagować. Zaczęto więc oceniać wartość da- nych linków, link linkowi przestał być równy. Zaczęto też stosować inne metody… Przykładowa obrona Google przed pozycjonowaniem ● Duża i nagle pojawiająca się ilość linków: Jeśli do nowej strony nagle pojawi się w Internecie duża ilość linków – Go- ogle na jakiś czas może usunąć całkowicie stronę z listy wyni- ków wyszukiwania, mnie zdarzyło się to kilka razy… Na szczęście po kilku miesiącach strona wracała. ● Powiązania tematyczne: Wyżej oceniane są linki ze stron powiązanych tematycznie – uznaje się takie linki za bardziej naturalne. ● Linki w treści a spisy linków: Wyżej też ocenia się linki za- warte w jakiejś treści (np. link w środku artykułu) niż w przy- padku np. spisu linków. ● Ilość linków na stronie: Wyżej ocenia się linki ze stron, na których jest mniej linków. ● Wartość strony: Google wprowadziło coś takiego jak Page- Rank – jest to coś w rodzaju wskaźnika wartości strony, linki ze stron z wyższym PageRank są bardziej wartościowe. ● itd. Gdzie szukać informacji o pozycjonowaniu? O pozycjonowaniu w Internecie wiele można znaleźć, a praktycznie z każdym miesiącem pojawiają się nowe informacje. Taka nieustan- Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 35 na walka między autorami wyszukiwarek a pozycjonerami, jedni próbują wpłynąć na wynik, a drudzy próbują temu zapobiec. Kilka miejsc wartych, moim zdaniem, uwagi ● Google Webmaster Central – według www.ranking.pl Google to najpopularniejsza wyszukiwarka w naszym kraju, tak więc myślę, że warto się zapoznać z tym, co mają do zaoferowania webmasterom, w szczególności polecam zajrzeć tutaj. ● www.optymalizacja.com – serwis wraz z forum to jedna wielka polska Mekka pozycjonerów, praktycznie każdy w naszym kra- ju, kto choć trochę wie, o co chodzi, tam zaglądał. Czy znaj- dziesz tam coś wartościowego? Jak dobrze poszukasz – za- pewne tak :) Prywatne blogi pozycjonerów ● www.ittechnology.us – blog Mariusza Gąsiewskiego, poświęco- ny zagadnieniom reklamy w wyszukiwarkach. I jeszcze mały przewodnik tego samego autora. ● www.SprawnyMarketing.pl – blog prowadzony przez kilka osób zajmujących się marketingiem w wyszukiwarkach, m.in przez Tomka Frontczaka, autora książki „Marketing interneto- wy w wyszukiwarkach”. ● www.SeoPortal.pl – blog Grzegorza Kordeczki, znajdziesz tam informacje o nowościach w świecie wyszukiwarek interneto- wych, a także sposoby pozycjonowania stron. Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 36 6.6. Marketing zachciankowy Marketing zachciankowy 6.1. Strona dla Cioci Wygadałem się jakiś czas temu Cioci, że coś tam gram na giełdzie (www.gpw.zlotemysli.pl)... Za kilka tygodni telefon. Ciocia dzwoni i mówi, że rozmawiała z kolegą, który żyje z grania na giełdzie itd. W każdym razie doszło do tego, że zapytała mnie, co ma zrobić, by grać na giełdzie. Ja na to, że prześlę jej maila z linkami, co i jak – krok po kroku. Za chwilę też spytałem, czy nie będzie miała nic prze- ciwko temu, że założy z moich linków, a ja dostanę dzięki temu pro- wizje (ona nic nie straci). Rzecz jasna – nie miała Zapytała tylko, czy jej znajoma też będzie mogła z tych linków założyć. W ten oto sposób powstała mała stronka dla Cioci i jej znajomych www.akcje.ministrona.pl, na której zarabiam na programie partner- skim mBanku (www.mbank.net.pl). Jak widać, na programie partnerskim można też zarabiać przez tele- fon. I wielkiej wiedzy marketingowej to nie wymaga. Wystarczy słuchać, rozmawiać… i w odpowiednim mo- mencie zareagować! Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 37 Równie dobrze przecież mogłem Cioci podyktować adres mBanku przez telefon. 6.2. Ministrona pod wybraną książkę Jest 8:00, około 10:00 muszę wyjść na uczelnię, tak więc mam po- nad 2 godziny do dyspozycji – zabieram się za ministronkę. 1. Wchodzę na Złote Myśli, szukam ebooka, o którym jeszcze nic nie pisałem. 2. No i mam, Rozwód i alimenty, autorstwa Dariusz Kostyra; o rozwodzie, alimentach – nie mam zielonego pojęcia, prawdę mówiąc – nawet jeszcze żonaty nie jestem, ale to mi jakoś nie przeszkadza, by promować tę książeczkę. 3. Szybko przeszukuję Internet pod względem haseł z tym związa- nych, a przede wszystkim miejsca, gdzie mógłbym zyskać jakąś dodatkową treść o tematyce na swoją stronkę, a więc Wikipe- dia (www.pl.wikipedia.org), jak i serwisy z artykułami do prze- druku (Artelis i Artykularnia). Znalazłem coś ciekawego na Wi- kipedii – rozwód (treści z Wikipedii można wykorzystywać za podaniem źródła pochodzenia w postaci linku – choć zanim to zrobisz, poczytaj dokładnie, co tam piszą). Dodatkowa treść jest przydatna w przypadku pozycjonowania, warto zwyczajnie zrobić na stronie kilka podstron tematycznych. 4. Teraz potrzebny jest szybko jakiś szablonik, ja skorzystam z te- go, który już wcześniej miałem przygotowany do innej stronki – nie będę się przecież przemęczać, tworząc nowy. Szablonik nie jest doskonały – zarówno pod względem programistyczym, jak i wizualnym (w końcu przeze mnie zrobiony), ale to mi nie Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 38 przeszkadza zbytnio. Moim celem jest dostarczenie prostej in- formacji na temat tego, czego szuka potencjalny odbiorca. Ina- czej mówiąc, poszukaj w necie pod hasłami: darmowe szablo- ny, darmowy szablon – i nie zastanawiaj się długo nad wybo- rem, bo szkoda na to czasu. Wybierz najlepiej taki najprostszy, biorąc pod uwagę znaczenie kolorów, żeby przypadkiem do tego ebooka o alimentach nie brać jakiegoś w jaskrawych kolorach. Dodatkowo na stronkę możemy poszukać jakiegoś ładnego obrazka, zdjęcia – zobacz na www.sxc.hu. 5. Mam szablon, mamy treść (zarówno to z Wikipedii, jak i to, co jest na stronach ofertowych Złotych Myśli), myślę, że ze 3 pod- strony z tego wyjdą. Szukam teraz odpowiednich haseł do mo- jej stronki, patrząc na opis, spis treści książki i strony WWW o podobnej tematyce. W tym celu odwiedzam także dwa miejsca: boksy (http://boksy.onet.pl/ranking.html) i, dostępny na koncie w Google AdWords, Keyword Tool ranking słów kluczowych, Onet (http://adwords.google.com/ select/ KeywordToolExternal ). 6. Mam już wszystko, co potrzebne, zabieram się za tworzenie stronki, oto i ona Pozew o rozwód: http://pozew-rozwodowy.ministrona.pl 7. Wchodzę na LinkiSeo (www.linkiseo.pl), zlecam stronkę do dodania na najbardziej popularne hasła (patrz punkt 5). Tym- czasowo na 3 linki dziennie – po jakimś czasie zmienię na wię- cej. 8. Za kilka tygodni, gdy już strona będzie w wyszukiwarkach, umieszczę linki do tej strony na innych moich stronach, jak i w kilku ważniejszych katalogach. Na tej stronie później też gdzieś na dole umieszczę linki do innych moich stron, związa- nych choć odrobinę tematycznie. Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli Tomasz Urban PROGRAMY PARTNERSKIE W PRAKTYCE - darmowy fragment - Złote Myśli Tomasz Urban ● str. 39 9. Idę na uczelnię i tyle mojej racy na dziś. Od teraz już tylko cze- kam na zarobek za moją wykonaną pracę. No i jak – proste? Nic więcej nie potrzeba, by zarobić pierwsze pie- niądze. No to teraz taka osobista prośba (za zdradzenie tego jakże banalnego sposobu) – gdy wejdziesz na Złote Myśli i zaczniesz wy- bierać książeczkę, którą chcesz w ten sposób promować, nie rób mi konkurencji i wybierz inną :) Podobną rzecz jak z książkami Złotych Myśli można robić z dowol- nym innym produktem, choćb
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Programy partnerskie w praktyce
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: