Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00407 005826 15693800 na godz. na dobę w sumie
Propozycje zadań, ćwiczeń i gier w nauce języka angielskiego. Poradnik dla nauczycieli – Poziom Elementary - ebook/pdf
Propozycje zadań, ćwiczeń i gier w nauce języka angielskiego. Poradnik dla nauczycieli – Poziom Elementary - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 180
Wydawca: Eprofess Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-63435-01-1 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> nauka języków obcych >> angielski
Porównaj ceny (książka, ebook (-8%), audiobook).

Każdy nauczyciel odnosi sukcesy i porażki nawet z najlepszym podręcznikiem.

Każdy uczeń jest inny, każdy uczeń uczy się w inny sposób, każdy choć na chwilę potrzebuje przerwy od standardowej lekcji. Każda grupa jest inna, zna inne struktury gramatyczne i słownictwo. To właśnie zadaniem nauczyciela jest dostosowywanie dodatkowych zadań pod ich umiejętności.

Celem książki jest pokazanie jak ważne na rynku pracy, przede wszystkim dla nauczycieli i lektorów języka angielskiego, jest posługiwanie się swoją kreatywnością, w celu utrwalania wiadomości i przystępności przekazywanej wiedzy.

Książka jest zbiorem pomysłów na poziomie elementary. Zawiera porady i przykłady zadań na lekcje gramatyczne oraz bogaty zestaw zdań do tłumaczenia, który na poziomie podstawowym pozwala utrwalić różnice między składnią polską a angielską.

Oprócz tego, książka przedstawia narzędzia i strony internetowe, które można użyć przy tworzeniu własnych materiałów edukacyjnych, oraz w jaki sposób, sprawić by lekcja i materiały nie były tylko „stacjonarne” ale również dało się je zamieścić w Internecie.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

© Copyright by Wydawnictwo EPROFESS Wydanie I, 2012 ISBN: 978-83-62435-01-2 Projekt okładki: Jacek Piekarczyk Zdjęcie: http://www.istockphoto.com Wszelkie prawa zastrzeżone. Każda reprodukcja lub adaptacja całości bądź części niniejszej publikacji, niezależnie od zastosowanej reprodukcji (drukarskiej, komputerowej, fotograficznej i in.), wymaga pisemnej zgody Wydawcy. Wydawnictwo EPROFESS Żory www.eprofess.pl e-mail: wydawnictwo@eprofess.pl techniki Spis treści Wstęp ............................................................................ 6 Czasownik ‘To be’ ....................................................... 12 A/An ............................................................................ 20 It is/There is ................................................................. 24 Present Simple ............................................................ 34 „Have” czy „Have got” ? ............................................... 43 How much/How many.................................................. 48 Present Continuous ..................................................... 53 Possessive s .............................................................. 64 Can ............................................................................. 68 There were .................................................................. 72 Past Simple ................................................................. 77 Used to ........................................................................ 98 Past Continuous ........................................................ 102 Past Simple czy Past Continuous? ............................ 105 be going to ................................................................ 111 Comparative/Superlative ........................................... 118 Zdania do tłumaczenia - czasownik to be .................. 124 Zdania do tłumaczenia - a/an/the............................... 126 Zdania do tłumaczenia - l.mnoga ............................... 127 Zdania do tłumaczenia - Zaimki wskazujące .............. 129 Zdania do tłumaczenia - Czasownik have .................. 130 Zdania do tłumaczenia - Przymiotniki dzierżawcze .... 132 Zdania do tłumaczenia - Czasownik Can ................... 134 Zdania do tłumaczenia - Possessive ......................... 135 Zdania do tłumaczenia - Tryb rozkazujący ................. 137 Zdania do tłumaczenia - Przyimki czasu .................... 138 Zdania do tłumaczenia - Present Simple ................... 140 Zdania do tłumaczenia - Dwa czasowniki .................. 142 Zdania do tłumaczenia - like/love/hate ....................... 143 Zdania do tłumaczenia - Zaimki dzierżawcze ............ 145 Zdania do tłumaczenia - Zaimki osobowe w przypadku dopełniacza ............................................................... 146 Zdania do tłumaczenia - Past Simple ‘be’ .................. 147 Zdania do tłumaczenia - Past Simple - regular verbs . 149 Zdania do tłumaczenia - Past Simple - irregular verbs150 Zdania do tłumaczenia - There was/were .................. 152 Zdania do tłumaczenia - There is/are ........................ 153 Zdania do tłumaczenia - Present Continuous ............ 154 Zdania do tłumaczenia - Present Continuous czy Present Simple ....................................................................... 156 Zdania do tłumaczenia - Some/any ........................... 157 Zdania do tłumaczenia - How much/many ................. 158 Zdania do tłumaczenia - Be going to ......................... 159 Zdania do tłumaczenia - Stopień wyższy ................... 160 Zdania do tłumaczenia - Stopień wyższy i najwyższy 162 Zdania do tłumaczenia - Przysłówki ........................... 163 Zdania różne ............................................................. 164 Teksty do tłumaczenia ............................................... 177 Wstęp Książka przeznaczona jest dla nauczycieli, lektorów oraz korepetytorów języka angielskiego. Obecnie, dzięki dostępowi do Internetu, mamy szeroki wybór zadań i propozycji uczenia dla różnych poziomów i rodzajów uczniów. Problemem staje się jednak dopasowanie ćwiczeń do naszej grupy. Najlepszym rozwiązaniem jest poznanie naszych uczniów, zarówno ze względu na wiek jak i zainteresowania i pod nich tworzyć zajęcia. Aktualnie mamy szeroki wybór zadań, natomiast brakuje elementu rozrywki. Pojawia się coraz więcej podręczników z płytami CD lub DVD, ale czasem to nie wszystko. Tempo rozwoju i uczenia się naszych uczniów może być różne, dlatego warto mieć w zapasie więcej pomysłów i materiałów niż proponuje nam sam podręcznik. Ponadto, mimo, iż wiele podręczników jest pisanych przez specjalistów i metodyków, uczniowie po jakimś czasie popadają w rutynę i nie jest on dla nich interesujący, warto, zatem wykorzystywać, co pewien czas inne materiały. W książce prezentuję przykłady ćwiczeń, zabaw, gier, które można wykorzystać podczas nauki. Podaję narzędzia i strony internetowe, które mogą zostać wykorzystane przy tworzeniu własnych pomysłów dla grup językowych. zestawy zdań zamieszczam Ponadto, do tłumaczenia, które uważam za bardzo pomocne przy nauce języka obcego. Zwracamy wtedy uczniom uwagę na różnice i podobieństwa między językami. Aktualnie nauczyciel, który nie zna się na technologii, zostanie wyparty z rynku pracy przez nauczyciela, który taką technologię zna. Warto, więc, poznać nowe strony i programy. internetowe Przede wszystkim polecam następujące propozycje, które tobie, nauczycielu ułatwią pracę. i  Aplikacja Teacher’s Pet. W wersji darmowej nie można wykorzystać wszystkich zadań, natomiast tak mamy do dyspozycji kilkanaście rodzajów zadań. W tym gap- filling, quiz, word search. Dzięki temu prostemu dodatkowi do Microsoft Word możemy zaoszczędzi sobie mnóstwo pracy przygotowując zadania. Nie musimy robić luk, kresek, kropek, to wszystko zostanie zrobione automatycznie przez program. Więcej o samym programie jak i plik do pobrania na stronie: http://www.teachers- pet.org  Kolejnym powinien być dzięki jednak nieodłącznym narzędziem nauczyciela program hotpotatoes. Dużo ćwiczeń jest dostępnych online, hotpotatoes przygotujemy swoje własne. Może być to quiz, gap-filling albo matching. Jeżeli korzystamy strona generowana na serwer będzie dostępna przez tydzień, zakup miejsca na serwerze to koszt 300 złotych za rok (ok. 60 funtów). Informacje i pobieranie samego programu na stronie: http://hotpot.uvic.ca/ z programu, tylko  Tak samo jak i powyższe programy, niektóre szkoły proponują e-platformy edukacyjne, stosowany jest np. moodle. Zakup takiego programu jest dość drogi, istnieje jednak podobna wersja nicenet. Informacje na stronie ten http://www.nicenet.org/ internetowa, temat na Dla nauczycieli czy korepetytorów polecam prosty program Vector Storage, za pomocą, którego możemy przesyłać materiały, zadania domowe i otrzymywać je na konta uczniów, dzięki temu nie musimy przeszukiwać konta e-mail, martwić się czy coś doszło czy nie. Jest to bardzo dobry program, gdyż mamy do dyspozycji przestrzeń, z której można korzystać na każdym komputerze, tworzyć osoby, grupy temu wszystko jest przejrzyście. i rodzaje katalogów, dzięki jest  http://www.toolsforeducators.com/boardgame to strona, dzięki której s/cute.php możemy zaprojektować planszę do gier. W formie bezpłatnej możemy tylko zaprojektować. ją  http://www.crosswordpuzzlegames.com/creat e.html tworzenia krzyżówek, w definicję można wpisać słówko po polsku. ta strona służy do  http://tools.atozteacherstuff.com/word- search-maker/wordsearch.php na tej stronie możemy zrobić swój własny word search.  http://worksheets.theteacherscorner.net/mak e-your-own/match-up/match-up.php można zaprojektować zadanie typu match. tutaj  Polecam strony z materiałami dla nauczycieli, wybieram dwie strony, na których należy się zarejestrować, ale nie ma obowiązku przesłania na serwer własnych materiałów, są to: http://busyteacher.org/ Oraz http://en.islcollective.com/worksheets  http://www.easytestmaker.com/default.aspx tej stronie za na zadania typu: to możemy utworzyć - multiple choice, fill in the blank, matching, short answer, true or false, bold, online test. Musimy jednak się zarejestrować. Podobną stroną jest: - http://www.wordlearner.com/page/printma możemy tchmaker_landing zaprojektować bingo cards lub flashcards. gdzie zadaniach przedstawionych w W książce wykorzystałam samego MS Word oraz MS Paint. Te dwa narzędzia również uważam, za podstawowe w pracy nauczyciela. Natomiast gorąco zachęcam do wyjścia poza standard i tworzenia zadań pod naszych uczniów, pod naszą grupą, gdyż, każdy uczeń jest inny, zna inne słówka, inne zagadnienia gramatyczne, jest na innym poziomie, uczy się czegoś dłużej, bądź krócej, można mu dać ciekawe zadanie do domu, a co najważniejsze budujemy swój własny zbiór zadań, który później możemy ponownie i ponownie wykorzystywać. Zachęcam do ułatwiania sobie życia i urozmaicania zadań. Pośród moich największą popularnością cieszyły się zadania domowe polegające na filmów i kreskówek dostępnych online. rozwiązaniu quizów z uczniów Z serwisów wideo, polecam youtube.com oraz http://www.englishcentral.com/ - na tej stronie znajdują się najróżniejsze filmiki wraz z utworzoną do nich ścieżką dialogową. Propozycje zadań, ćwiczeń i gier w nauce języka angielskiego. Poradnik dla nauczycieli – Poziom Elementary. Czasownik ‘To be’ 12 Czasownik ‘to be’ jest jednym z najważniejszych czasowników w j. angielskim. Pojawia się on bardzo często w wielu strukturach i czasach. Na dalszym etapie nauki sprawia problemy, dlatego warto go wyćwiczyć i poświęcić czas na różnice w budowie zdań. ćwiczenie 1 Rozdaj uczniom brakujące dane zadając sobie nawzajem pytania. tabelkę. Muszą oni uzupełnić Room Number 65 31 16 101 Room Number 65 31 12 Name Age Nationality Country Phone Number Anna Marco Bruno Anastazja Jane Name Anna Marco Bruno Anastazja Jane 42 87 37 Age Nationality Polish German Argentina Russia 338496587 447895258 432619850 Country Phone Number 16 28 Poland 506879827 Spanish Germany Russian English 224875852 The UK Copyright by EPROFESS Karolina Jekiełek Propozycje zadań, ćwiczeń i gier w nauce języka angielskiego. Poradnik dla nauczycieli – Poziom Elementary. ODP. 13 Name Age Nationality Country Phone Number Room Number Poland Polish 506879827 Spanish Argentina 338496587 German Germany 447895258 224875852 Russian English 432619850 Russia The UK 65 31 12 16 101 Anna Marco Bruno Anastazja Jane 16 42 87 28 37 ćwiczenie 2 również być znane Uczniowie opisują swoje postacie, które mogą otrzymać na kartkach. Mogą to być zdjęcia bohaterów z kreskówek, filmów bądź sławni ludzie. Mogą jak kolega/koleżanka lub członek rodziny. Pracując w parach, uczniowie zadają sobie nawzajem pytania tak, by uzupełnić diagram. Można również do diagram zaprezentowany przeze mnie. ćwiczenia wykorzystać im osoby to tego Dialog powinien wyglądać następująco – warto zawsze przećwiczyć zadanie z jednym uczniem, tak by klasa wiedziała dokładnie, na czym ono polega. Copyright by EPROFESS Karolina Jekiełek Propozycje zadań, ćwiczeń i gier w nauce języka angielskiego. Poradnik dla nauczycieli – Poziom Elementary. Przykład: 14 - Who is your person? - How old is he/she? - Is he/she tall? - What is she/he like? - What is her/his favourite number? - What is her/his favourite colour? Copyright by EPROFESS Karolina Jekiełek Propozycje zadań, ćwiczeń i gier w nauce języka angielskiego. Poradnik dla nauczycieli – Poziom Elementary. 15 Uczniowie mogą również opisać siebie nawzajem lub swoich kolegów jak proponowałam, znane postacie. Pusty diagram znajduje się poniżej. i koleżanki, oraz Copyright by EPROFESS Karolina Jekiełek Propozycje zadań, ćwiczeń i gier w nauce języka angielskiego. Poradnik dla nauczycieli – Poziom Elementary. 16 ćwiczenie 3 Sposobem na przećwiczenie czasownika ‘to be’ jest przyniesienie na zajęcia najróżniejszych rzeczy, które uczniowie mają opisać. Prawdziwe przedmioty są dla nich atrakcyjniejsze od zwykłych zdjęć czy obrazków, ale również można je wykorzystać. Copyright by EPROFESS Karolina Jekiełek Propozycje zadań, ćwiczeń i gier w nauce języka angielskiego. Poradnik dla nauczycieli – Poziom Elementary. Przykład: 17 A book It is not big. It is red. It is on the table. jednym Również można ułożyć przedmioty w miejscu np. na pierwszej ławce, uczniowie podzieleni na grupy będą przedmioty opisywać dla swoich grup, tak by zdobyć punkt. ćwiczenie 4 Bardzo dobrą zabawą są podchody. W przypadku zabawa wygląda następująco: tym Nauczyciel dzieli uczniów na grupy bądź pary. Każda para zaczyna minutę później (możesz ich wyprosić z sali) tak, aby na siebie nie wpadali. Podchody mogą zacząć się od biurka. Będzie tam figura lub inna rzecz, pod którą może być koperta z zadaniem. Jeżeli nie posiadasz figurek można wykorzystać maskotki lub przykleić obrazki z przedmiotami na kartonie i rozmieścić je w klasie. Zadanie polega na odnalezieniu kolejnego przedmiotu, przy którym ponownie będzie koperta aż do ostatniego. Możesz przygotować tyle kopert, ile grup lub osób. Copyright by EPROFESS Karolina Jekiełek Propozycje zadań, ćwiczeń i gier w nauce języka angielskiego. Poradnik dla nauczycieli – Poziom Elementary. Proponuję następujące pytania: 18 Koperta 1: It is an animal. It is white and black. It is not big. It is next to the window. It is a cow. Koperta 2: It is under a desk. It is in a red bag. Koperta 3: It is on the shelf. It is green. It is a frog. Koperta 4: It is next to the door. It is in a book. Koperta 5: It is on a chair. The chair is next to the teacher. It is blue. Koperta 6: It is in your notebook. Copyright by EPROFESS Karolina Jekiełek Propozycje zadań, ćwiczeń i gier w nauce języka angielskiego. Poradnik dla nauczycieli – Poziom Elementary. Natomiast w zeszytach uczniów umieściłabym kopertę z napisem: 19 Congratulations! You get a point. Na zadanie domowe można poprosić uczniów, aby ułożyli własne zdania do podchodów. Najlepsze propozycje możesz wykorzystać zajęć powtórkowych. do RADA i wykonywanie zadań. Osobiście Ważnym elementem nauki jest nagradzanie. Ważne by uczeń znał cel nauki i osiągał punkty za uczenie się radzę nagradzać uczniów za wszystko, co tylko możemy ich nagrodzić, nawet za zachowanie podczas zabawy i zajęć. Nauczyciel może być wyposażony w zeszyt, w którym będzie wpisywał plusy i minusy za każdy aspekt zajęć. Copyright by EPROFESS Karolina Jekiełek Propozycje zadań, ćwiczeń i gier w nauce języka angielskiego. Poradnik dla nauczycieli – Poziom Elementary. A/An 20 Przedimek jest jednym z najbardziej kłopotliwych tematów, sprawia uczniom ogromne problemy, ponieważ nie występuje on w języku polskim. ćwiczeń wpisywanie Najłatwiejszym poprawnego przedimka w tabeli. Zamiast tabeli można wykorzystać obrazki, maskotki, figurki i wszystkie inne rzeczy, które są w klasie. jest ćwiczenie 1 Uczniowie wpisują tylko a/an …………….. apple …………….. computer …………….. mobile …………….. orange …………….. bag …………….. umbrella …………….. elephant …………….. book …………….. man …………….. girl …………….. teacher …………….. ant Copyright by EPROFESS Karolina Jekiełek Propozycje zadań, ćwiczeń i gier w nauce języka angielskiego. Poradnik dla nauczycieli – Poziom Elementary. Przy okazji ćwiczenia przedimka, warto przećwiczyć go wraz z liczbą mnogą rzeczownika. Tym razem tabelka może być następująca: 21 ćwiczenie 2 l.poj - singular l.mn - plural ………apple………… ………apple………… ………book………… ………book………… ………child………… ………child………… ………orange………… ………orange………… ………mobile………… ………mobile………… ………box………… ………box………… … strawberry…….. … strawberry…….. Następnie proponuję ćwiczenie, w którym uczniowie mają wpisać a/an/the i liczbę mnogą. Copyright by EPROFESS Karolina Jekiełek Propozycje zadań, ćwiczeń i gier w nauce języka angielskiego. Poradnik dla nauczycieli – Poziom Elementary. ćwiczenie 3 22 Uczniowie uzupełniają ćwiczenie wpisując w lukę ‘s’ dla liczby mnogiej bądź a/an/the. It is …………….. apple. …………….. apple is red and green. I like ……..apple…………..Apple……are good. He is ……….. teacher. He is ………. tall man. His ………..book….. are green. His …….eye…… are blue and his …….bag…. is red. Można również pokusić się o użycie programu Teacher’s Pet, który w Wordzie w sposób profesjonalny utworzy nam luki. Można też utworzyć zadanie typu quiz i multiple choice. Posługując się programem hotpotoes możemy utworzyć quiz wraz z obrazkiem lub zadanie typu gap-filling. Copyright by EPROFESS Karolina Jekiełek
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Propozycje zadań, ćwiczeń i gier w nauce języka angielskiego. Poradnik dla nauczycieli – Poziom Elementary
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: