Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00780 010538 10752154 na godz. na dobę w sumie
Przedszkole niepubliczne - ebook/pdf
Przedszkole niepubliczne - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 15
Wydawca: Colorful Media Język publikacji: polski
ISBN: 978-8-3637-9947-2 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> twoja kariera
Porównaj ceny (książka, ebook (-20%), audiobook).
„Czas na biznes“ to seria mini-poradników dla rozważających założenie własnej działalności w konkretnej branży. Poznaj charakterystykę rynku i konkurencję w sektorze, który  najbardziej Cię interesuje. Dowiedz się jakiej kadry potrzebujesz, w co musisz wyposażyć lokal, a co najważniejsze – ile to wszystko kosztuje. W poradniku znajdziesz również rady dotyczące planu marketingowego czy technicznego, a także analizę SWOT.
Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

czas na biznes niepubliczne przedszkole W latach 90. ubiegłego wieku liczba przedszkoli publicznych (zasadniczo działały tylko takie) zaczęła drastycznie spadać. Bezpośredni wpływ miały na to kolejne fale niżów demograficznych oraz nieumiejętność dostosowania się do rosnących wymagań rynku i coraz surowszych przepisów. W konsekwencji dla dzieci z wyżów demograficznych zaczęło brakować miejsc w nielicznych placówkach, które pozostały. Działania rządu oraz Unii Europejskiej, podejmowane od kilku lat, mają na celu poprawę dostępu do edukacji przedszkolnej. obecnej dekady Uwzględniając nadchodzące wyże demograficzne, wszystko wskazuje na to, że branża przedszkoli niepublicznych jest ciekawą propozycją dla osób, poszukujących pewnego pomysłu na biznes. Przedstawimy jej najważniejsze aspekty, sprawdzimy, która forma działal- ności będzie najkorzystniejsza oraz jakie kroki należy podjąć, by była także opłacalna. Charakterystyka rynku Według GUS populacja dzieci w wieku przedszkolnym wzrosła w ciągu ostatnich 5 lat o 100 000. Do roku 2015 małych kandydatów do przedszko- la będzie więcej o kolejne 200 000 – ok. 1,5mln. Tymczasem od kilku lat występuje problem ze zdobyciem miejsca w tych placówkach. W związku z niedostateczną liczbą przedszkoli, co trzecie dziecko w dużym mieście 2 czas na biznes niepubliczne przedszkole i co czwarte w ogóle nie ma szans na miejsce w placówce. Do niektórych zapisy odbywają się z rocznym wyprzedzeniem, a niekiedy jeszcze więk- szym. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, rząd ułatwił już w roku 2008 za- kładanie placówek w postaci punktów i zespołów wychowania przed- szkolnego osobom prywatnym. Wymogi formalne wobec nich są mniej restrykcyjne niż w przypadku przedszkoli państwowych, niepublicznych i prywatnych. Potencjalni założyciele są zachęcani do wejścia w ten biz- nes jeszcze innymi argumentami. Są nimi dotacje i pomoce z budżetów programów operacyjnych Unii Europejskiej oraz budżetów gmin. Tylko z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego do rozdysponowania do końca 2013 roku zostało jeszcze ok. 70 mln zł. Pojawiają się pierwsze propozy - cje takich organizacji, jak Związek Nauczycielstwa Polskiego, by obniżyć wiek przedszkolny do 2 lat. Z jednej strony przyczyniłoby się to do zmniej- szenia i tak już bardzo małej liczby miejsc w przedszkolach, z drugiej zaś – dałoby większe poczucie bezpieczeństwa placówkom, wchodzącym na rynek. Dzięki działaniom państwa i dobrym prognozom demograficznym wzrasta liczba przedszkoli różnego typu. Szacuje się, że do roku 2020, zgodnie z założeniami, wychowaniem przedszkolnym zostanie objęte 90 dzieci. Konkurencja W Polsce w roku szkolnym 20011/2012 działało ponad 18 000 placówek wychowania przedszkolnego. Wśród nich były zarówno przedszkola pu- bliczne, jak i niepubliczne, prywatne, a także punkty przedszkolne i zespoły wychowania przedszkolnego. 3
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Przedszkole niepubliczne
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: