Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00072 006365 11244801 na godz. na dobę w sumie
Przeprowadź swoją wymarzoną lekcję historii - ebook/pdf
Przeprowadź swoją wymarzoną lekcję historii - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 22
Wydawca: Wydawnictwo Świat Przygody Almal Język publikacji: polski
ISBN: 978-8-3635-4332-7 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> gry, zabawy, sport
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).
Co znajdziesz
1. Prostą zrozumiałą dla wszystkich, nawet osób niepełnosprawnych intelektualnie, analizę pojęć historycznych np.: „Państwo Podziemne”
2. Tygodniowy ośrodek pracy przygotowany na lekcje historii.
3. Zajęcia integracyjne z biologią, polskim, religią.
4. Gry, rebusy, krzyżówki i zagadki historyczne.
5. Teksty do teatrzyków szkolnych.
6. Bez problemu wytłumaczysz trudne pojęcia historyczne.
7. Zaoszczędzisz czas na przygotowywaniu się do zajęć.
8. Zobaczysz, czego wymaga nauczyciel w Polsce.
 
Czy już wyobraziłeś sobie, ile możesz wydrukować gier, rebusów, zagadek tekstów do teatrzyków kupując tego ebooka?
 
Grę zobacz tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=CvVsno19YF0
 
 
Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

1 Malina Ziejewska 2 Chrzest Polski Uwaga! Zajęcia prowadzone łącznie z lekcją religii i informatyki I Religia chrześcijańska. 1. Co to jest religia? 2. Kto to jest Chrystus? 3. Co robimy w kościele? Uwaga! Zajęcia w terenie. Wycieczka do kościoła lub zwiedzanie kościołów przy pomocy internetu. Ćwiczenie Po powrocie do szkoły dzieci odpowiadają na powyższe pytania w dowolny sposób: rysunek, wycinanka, wypowiedź ustna. II Religia prawosławna Religia naszych wschodnich sąsiadów. Uwaga! Zajęcia w terenie. Wycieczka do cerkwi lub zwiedzanie cerkwi przy pomocy internetu. Ćwiczenie 1 Po powrocie do szkoły dzieci w dowolny sposób omawiają obydwie religie. 3 Ćwiczenie 2 Dzieci w dowolny sposób omawiają podobieństwa i różnice obu religii: stroje sprawujących nabożeństwa, wygląd świątyń, nabożeństwo mszy świętej, komunia święta 4 1. Europa podzielona na 3 religie: religia katolicka – Europa Zachodnia religia prawosławna – Europa Wschodnia religia starożytna – Polska III Mój chrzest 1. Znaczenie chrztu w religii chrześcijańskiej. Po przyjęciu chrztu należymy do rodziny chrześcijańskiej Ćwiczenie Podczas ćwiczenia skupiamy się na prawach chrześcijanina. Dzieci, które chodzą na religię, opowiadają co to jest chrzest. Dzięki przyjęciu chrztu mogą iść do komunii, być bierzmowane, chodzić na religię. IV Sytuacja Polski przed przyjęciem chrztu. 1. Powtórzenie zajęć o religii starożytnych Słowian Religia starożytna to wiara w wielu bogów. Bogów przedstawiały drewniane posągi. 2. Powtórzenie zajęć o religii chrześcijańskiej. Religia chrześcijańska to wiara w jednego Boga. Bóg jest niewidzialny, jedynie jego syna i matkę Chrystusa przedstawiano na malowidłach. Ćwiczenie Organizujemy zabawę przedstawiającą sytuację Polski przed przyjęciem chrztu. Dzieci dzielą się na 3 grupy. Jedna grupa to chrześcijańska Europa Zachodnia. Ludzie mieszkają tu w kamiennych zamkach, chodzą w metalowej zbroi i delikatnych tkaninach. Czują się silni i niepokonani. W swoich kamiennych kościołach modlą się do Boga. Druga grupa to świat prawosławnego wschodu, czyli nasi wschodni sąsiedzi. Ludzie ubrani są w futra i skóry. Mają broń drewnianą i kamienną. Sprzedają na zachód miód i futra. Są przebiegli, sprytni, zwinni, sprawni fizycznie. Są dumni, że należą do nowej kultury chrześcijańskiej. W złotych cerkwiach modlą się do Boga. Obrządek prawosławny różni się od zachodniego, ale jest to nowa prawdziwa religia a nie dawne zabobony. Trzecia grupa to Polacy wierni tradycjom przodków, dumni ze swojej religii i bogów. Modlą się do swoich bogów w lasach i składają ofiary w drewnianych świątyniach. Religię chrześcijańską uważają za zabobon, który szybko przeminie. Ubierają się w skóry, handlują 5 miodem i skórami, mieszkają w drewnianych domkach. Ich broń to kamienne proce, drewniane łuki z zatrutymi strzałami, kamienne miecze. Polacy są sprytni, zwinni, gościnni, serdeczni, czują wielki respekt do swoich kobiet. Są dumni z tego kim są i nie mają zamiaru się zmieniać. V Chrzest Polski 1. Polska przyjmuje chrzest. Przyczyny i skutki przyjęcia chrztu przez Polskę. Analizując z dziećmi przyczyny przyjęcia chrztu skupiamy się wyłącznie na korzyściach jakie z tego faktu wynikały, czyli rozumujemy jak Mieszko I, któremu swoje oferty przedstawiali misjonarze z zachodu i wschodu. On musiał wybrać to, co dla Polski było najkorzystniejsze. Mieszko I wprowadził w Polsce chrześcijaństwo zachodnie a nie prawosławie, bo dzięki tej religii wszedł do rodziny państw zachodnioeuropejskich, dzięki czemu dzisiaj należymy do Unii Europejskiej. Europa chrześcijańska w średniowieczu miała takie samo znaczenie i wpływy jak dzisiejsza Unia Europejska. Przyjmując chrzest Mieszko I wprowadził Polskę do średniowiecznej Unii Europejskiej. Podsumowanie: Chrzest wprowadza każde narodzone dziecko do rodziny chrześcijańskiej. Tak samo kraj, który przyjmuje chrzest, wchodzi do rodziny chrześcijańskiej. Zmienia się wtedy jego znaczenie w świecie, prawa i obowiązki jakie z tego faktu wynikają. 6 Ćwiczenie 1 Dzieci omawiają jakie mamy korzyści z przynależności do Unii Europejskiej. Ćwiczenie 2 Organizujemy zabawę, podczas której misjonarze ze wschodu i z zachodu nakłaniają księcia do przyjęcia ich religii. Trudne słówka bałwany - bogowie z kamienia i drewna barbarzyńcy – tak nazywali chrześcijanie ludzi wierzących w wielu bogów Bóg – siła mocniejsza od człowieka, Ona stworzyła świat. chrzest – sakrament, który przyjmują ludzie wyznający religie chrześcijańskie chata – dom dusza zbawiona – dusza jest w niebie innowiercy – tak nazywamy ludzi wyznających inne religie np.: prawosławnych, muzułmanów modlitwa – rozmowa z Bogiem przetrwa - będzie religia – Każda kultura inaczej przedstawia i nazywa Boga i inaczej się do niego modli. Dlatego mamy wiele religii np.: katolicką, prawosławną, buddyzm, muzułmańską, żydowską. uważać za słuszne – myśleć, że dobrze się robi wiara – zaufanie np.: Rodzice tłumaczą dziecku jak należy się zachowywać przy stole. Dziecko nie wie jak należy zachowywać się przy stole, dlatego robi tak, jak uczą rodzice, bo wierzy, że oni robią to dobrze. Nie jesteśmy w 7 stanie sprawdzić, czy Bóg istnieje i czy nasze modlitwy mu się podobają, dlatego wierzymy księdzu, że Bóg jest i cieszą go nasze modlitwy. zagrażać – grozić, straszyć
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Przeprowadź swoją wymarzoną lekcję historii
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: