Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00055 004789 15203389 na godz. na dobę w sumie
Quake III: Arena - poradnik do gry - ebook/pdf
Quake III: Arena - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 18
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> akcja i strzelanki
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Autor niniejszego poradnika zawarł w nim między innymi opis wszystkich dostępnych w grze map, listę broni, zbroi, dopałek, i innych przedmiotów na które możemy natknąć się podczas „fragowania” i nie tylko.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-[Podstawy] Poziomy trudności
-[Podstawy] Broń
-[Podstawy] Dopalacze
-[Podstawy] Przedmioty osobiste
-[Podstawy] Uzupełnienie zdrowia
-[Podstawy] Zbroje
-[Podstawy] Medale
-[Mapy] Q3DM0
-[Mapy] Q3DM1
-[Mapy] Q3DM2
-[Mapy] Q3DM3
-[Mapy] Q3TOURNEY1
-[Mapy] Q3DM4
-[Mapy] Q3DM5
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 34

Informacja o grze

Najbardziej znana i przez wielu uważana za najlepszą grę typu deathmatch, czyli pojedynku na śmierć i życie pomiędzy graczmi. Najciekawsza przy grze w sieci przeciwko żywym przeciwnikom.

Gra Quake III: Arena, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2000 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Quake III: Arena autor: Piotr „Zodiac” Szczerbowski (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Quake III: Arena – Poradn ik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wstęp________________________________________________________________ 3 Poziomy trudności ______________________________________________________ 3 Opis Map _____________________________________________________________ 4 Broń ________________________________________________________________ 14 Dopałki______________________________________________________________ 15 Przedmioty osobiste, życie, zbroje i medale _________________________________ 16 Przedmioty osobiste__________________________________________________ 16 Życie _____________________________________________________________ 16 Zbroje ____________________________________________________________ 16 Medale ____________________________________________________________ 17 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 www.gry-online.pl Quake III: Arena – Poradnik GRY-OnLine Wstęp 3D, który Ewolucja strzelanek z widokiem z pierwszej osoby zaczęła się od typowych gier dla pojedynczego gracza, jednak szybko odkryto, że gry tego typu są doskonałe do rywalizacji pomiędzy żywymi graczami, najpierw poprzez modem i sieć lokalną, później głównie przez Internet. Kolejne tytuły udoskonalały coraz bardziej grę multiplayer, coraz mniejszą wagę przykładając do trybu single player. Jednak dopiero firma id Software, twórca Wolfenstein gatunek, zaproponowała w Quake III: Arena rewolucyjną zmianę, polegającą na całkowitym zrezygnowaniu z trybu pojedynczego gracza. Co prawda można walczyć samemu z komputerowymi przeciwnikami, jednak należy to potraktować wyłącznie jako trening przed właściwą rozgrywką z żywymi przeciwnikami w sieci. Do wyboru mamy zarówno tryby walki indywidualnej, jak i zespołowej, zaś podobnie jak we wcześniejszych częściach otwarta architektura pozwala na tworzenie przez graczy tzw. MODów, często diametralnie własnych modyfikacji, zapoczątkował cały różniących się od oryginału. W poradniku tym znajdziecie opis wszystkich występujących w grze map zawierający między innymi informację o miejscach gdzie występują bronie, dopałki, itp. oraz cenne wskazówki dotyczące taktyki oraz opis broni, zbroi, medali i innych przedmiotów na które natkniemy się podczas zabawy. Poziomy trudności [1] I CAN WIN – Boty nie grzeszą inteligencją, nie potrafią ominąć nawet najprostszego strzału, a same mają problemy z trafieniem nawet w stojący w miejscu cel. Gra z duża ilością przeciwników owocuje dziesiątkami fragów w krótkim odstępie czasu, jednak nie daje to żadnej przyjemności i może szybko powodować znudzenie. Dlatego powinni tak grać tylko gracze dopiero wchodzący w FPP-owy światek. [2] BRING IT ON – Jest to już częściowa poprawa, jednak dalej nie można polecić zabawy na tym poziomie. Jest tu za łatwo, a zwycięstwo to w większości przypadków żaden problem. Boty nadal nie potrafią żadnych sztuczek i są bardzo głupie. Tutaj można zacząć pierwszą zabawę z Qwakiem. [3] HURT ME PLENTY – To pierwszy poziom trudności, na którym można solidnie pofragować. Boty stosują tu przeróżne sztuczki, potrafią już skutecznie omijać strzały z rakietnicy oraz zrobić z niej użytek. Kiedy ukończymy wszystkie mapy na tym poziomie, to możemy przełączyć się na następny poziom. [4] HARDCORE – Jak sama nazwa wskazuje, tryb ten przeznaczony jest dla prawdziwych wyjadaczy. Boty są tu bardzo inteligentne, potrafią stosować wiele sztuczek – uniki, skoki podczas strzału, mają także doskonałe „oko” – dla nich to nie problem trafić między oczy poruszającemu się celowi. Poprzeczka postawiona jest tu bardzo wysoko, jednak radość płynąca ze zwycięstwa na tym poziomie trudności to w zupełności rekompensuje. Strona: 3 www.gry-online.pl Quake III: Arena – Poradnik GRY-OnLine [5] NIGHTMARE! –Zwycięstwo z botami jest tutaj po prostu nieosiągalne dla zwykłego śmiertelnika! Boty cały czas podskakują, co pomaga im uniknąć trafienia, same natomiast mają niesłychanego cela – potrafią trafić graczowi z rakietnicy prosto w twarz niezależnie, jakie wykonuje on uniki. Dlatego gra w tym trybie to zabawa dla prawdziwych zapaleńców. Istny koszmar! Opis Map Q3DM0: INTRODUCTION Boty: Crash Broń: Plasma Gun, Shotgun Limit fragów: 5 Jest to pierwsza mapa i zarazem jedyna dostępna na początku gry. Gracz zaczyna w pomieszczeniu odizolowanym od przeciwnika, wiec stwarza to okazje do delikatnego podzbrojenia. W końcu nie można pozostawić Shotguna bez opieki, a Armor zawsze się przyda. Dodatkowo można zebrać Health przed wejściem do portalu prowadzącego do dalszej części mapy. Należy jednak pamiętać, że to droga bez powrotu. Następnie można udać się w lewo po Plasma Gun lub w prawo po dodatkowy Armor. Natomiast na wprost od portalu znajduje się małe pomieszczenie z Shotgunem i paroma Health. Bota pokonać można na wiele sposobów, jednak najlepiej jest ostrzeliwać go cały czas Plasma Gunem i leczyć nadwerężone zdrowie pobliskimi Healthami lub Armor Shardsami. Q3DM1: ARENA GATE Boty: Ranger Broń: Rocket Launcher, Plasma Gun Limit fragów: 10 Mapa ta jest świetnie zaprojektowana do zabawy we dwoje. Składa się z dwóch dużych pomieszczeń połączonych dwoma tunelami, których wyjścia są ze sobą parami połączone. Znajdujący się w jednym z pomieszczeń Rocket Launcher zapewnia doskonałe przeżycia. Można tu nauczyć się obsługi tego nieskomplikowanego urządzenia, które może w czasie dalszej gry dostarczyć wielu emocji. W rogach tegoż pomieszczenia znajduje się Health oraz Armor Shards. W drugim pomieszczeniu znaleźć można Plasma Gun oraz Heavy Armor, co jest znakomitym rozwiązaniem do walki z przeciwnikiem uzbrojonym w rakietnice. Aby wygrać tą mapę bez większego wysiłku, należy zdobyć rakietnice i pilnować, aby przeciwnik do niej nie doszedł. Wystarczy stanąć przed wyjściem z tunelów i je ostrzeliwać, bo być może trafimy wroga. Zapasy broni należy oczywiście cały czas uzupełniać. Na wyższych poziomach trudności mogą pojawić się problemy z obroną rakietnicy, dlatego koniecznym może okazać się bieganie po całej mapie i powolna anihilacja wroga. Strona: 4 www.gry-online.pl Quake III: Arena – Poradnik GRY-OnLine Q3DM2: HOUSE OF PAIN Boty: Phobos Broń: Plasma Gun, Shotgun, Rocket Launcher Limit fragów: 10 Kolejna mapa stworzona głównie z myślą o walce we dwoje, chociaż może zagrać tu spokojnie więcej osób. Architektura pomieszczeń jest bardzo ciekawa, jednak nie ma tutaj czasu na zachwycanie się. Pośrodku znajduje się płytki kanał wypełniony wodą (można usłyszeć biegnącego przeciwnika), dojścia do niego są 3: z głównego korytarza, w którym znajduje się Plasma Gun oraz Armor oraz przez boczne pomieszczenia. Zostały one tak zaprojektowane, aby każde kusiło gracza swoją zawartością – w jednym znajduje się „wylęgarnia” power-up’ów, w drugim natomiast zamykane przejście do Rocket Launchera. Jego zdobycie ułatwia fragowanie przeciwnika, co najlepiej jest robić w owym pomieszczeniu niedopuszczając wroga do rakietnicy ani na chwilę. Q3DM3: ARENA OF DEATH Boty: Mynx, Orbb Broń: Plasma Gun, Shotgun, Rocket Launcher, Grenede Launcher Limit fragów: 15 Mapa ta jest zdecydowanie za duża dla 2 graczy, dlatego najlepiej powalczyć można tu w co najmniej czterech. Plansza ta to jedno kwadratowe pomieszczenie, z którego prowadzą cztery wyjścia: 2 na górnym balkonie, gdzie znajduje się Heavy Armor oraz 2 na dole prowadzące do korytarza otaczającego owe pomieszczenie. To tutaj pojawia się na zmianę Rocket Launcher i Plasma Gun – a dokładnie trzeba wyjść po nie po schodach. Grenade Launcher można znaleźć w ciemnym zaułku owego korytarza, jednak jest z niego dobry pożytek tylko wtedy, gdy w jednym miejscu naraz znajdzie się więcej botów. Jest tu też para Shotgunów, jednak należy z nich korzystać w ostateczności. Dobrze sprawuje się tu wspomniana rakietnica, a częste odwiedzanie balkonu to podstawa spokojnej egzystencji. Q3TOURNEY1: POWERSTATION 0218 Boty: Sarge Broń: Shotgun, Rocket Launcher Limit fragów: 10 Jest to mapa przeznaczona do deathmatchu dwóch graczy. Małe wymiary wcale jednak nie świadczą o braku inwencji twórczej autorów – zbyt duży poziom znudziłby graczy biegających w poszukiwaniu celu do zfragowania. Jest tu tylko jeden Armor zlokalizowany niedaleko Shotguna, który jest podstawową bronią na tej mapie. Natomiast w oddalonym o jeden korytarz pomieszczeniu można znaleźć poza Healthami upragnionego Rocket Launchera. Budowa mapy, która jest plątaniną paru korytarzy z kilkoma większymi pomieszczeniami pozwala na jak najlepsze ich wykorzystanie. Wystarczy celować w okolice wroga, a ten na pewno straci trochę życia od wybuchu rakiety. Warto jak najszybciej zdobyć tę broń, jednak obrona jej wylęgarni może być trudna, szczególnie jeżeli atakuje nas przeciwnik z dopałką Quad Damage, która znajduje się w pomieszczeniu nieopodal. Strona: 5 www.gry-online.pl Quake III: Arena – Poradnik GRY-OnLine Q3DM4: THE PLACE OF MANY DEATHS Boty: Orbb, Bitterman, Grunt Broń: Plasma Gun, Shotgun, Rocket Launcher Limit fragow: 20 Kolejna świetnie zaprojektowana mapa i tym razem przeznaczona dla co najmniej dwóch graczy. Zabawa zaczyna się pod schodami, gdzie można znaleźć także Heavy Armor. Dalsza część planszy staje otworem po wejściu na schody: na wprost jest wylęgarnia Quad Damage, a na lewo lub prawo oprócz naboi można dojść po następnych schodach do Rocket Launchera lub do Shotguna pomijając schody i idąc przed siebie. Oczywiście pierwsze rozwiązanie jest bardziej interesujące, dlatego należy je wykonać w pierwszej kolejności. Za korytarzami ze wspomnianej już lewej i prawej odnogi można dostać Plasma Gun. Znajduje się tam także teleport, który przeniesie nas w miejsce zaraz nad pierwszymi schodami. Najlepszą taktyką jest zdobycie Quad Damage i fragowanie przeciwnika Plasma Gunem lub rakietnicą, dozbrajając się ewentualnie w pałętające się w pobliżu naboje. Q3DM5: THE FORGOTTEN PLACE Boty: Hossman, Daemia Broń: Shotgun, Rocket Launcher, Grenade Launcher Limit fragów: 15 Tym razem mamy do czynienia ze średnio ciekawą mapą, co jednak nie znaczy że niektórym nie może się ona spodobać. Należy jak najszybciej zdobyć broń oraz Armor. W dużym pomieszczeniu schowany jest we wnęce Rocket Launcher, którego warto jak najszybciej pozyskać. Na podwyższeniach występujących w obu większych pomieszczeniach na tej mapie możemy znaleźć Heavy Armor i Grenade Launcher po drugiej stronie. Natomiast w dolnej części znajduje się Shotgun oraz winda pozwalająca dostać się na podwyższenie. Ogólnie poziom ten to plątanina korytarzy, schodów i paru pomieszczeń połączonych w jedną całość. Nie da tu się zastosować jednolitej taktyki, najlepiej jest jak zwykle zdobyć rakietnicę i biegać po mapie fragując przeciwnika, samemu zaś unikać trafienia. Q3DM6: THE CAMPING GROUNDS Boty: Orbb, Hossman, Daemia, Bitterman, Grunt Broń: Rocket Launcher, Shotgun, Plasma Gun, Railgun Limit fragów: 20 Death-match numer 6 to jedna z najlepszych map w grze. Jest świetnie opracowana i posiada specyficzny klimat – wystarczy spojrzeć na pentagram znajdujący się pośrodku. Poza tym jest ogromna i z tego powodu najlepiej gra się w nią co najmniej w cztery osoby. Przy jednej z wind znajduje się Rocket Launcher, jednak to nie on jest tutaj gwiazdą. Wystarczy trochę się rozejrzeć, a szybko dostrzeżemy półkę z ciemnym korytarzem, który kryje fantastyczną broń – Railguna. Fragowanie przeciwników z jej użyciem to wspaniałe przeżycie. W nagrodę za fraga jednym strzałem otrzymujemy medal Impressive. Poza tym można na tej mapie znaleźć jeszcze wiele ciekawych przedmiotów – po zabraniu rakietnicy należy udać się dalej tunelem aż do samotnie Strona: 6 www.gry-online.pl Quake III: Arena – Poradnik GRY-OnLine stojących kolumn. To na nich właśnie znajdują się: Personal Teleport, oraz Mega Health, a po przejściu na następną półkę dostaniemy Heavy Armor. Na dole mapy można dostać Plasma Gun, a wspomniany już pentagram to wylęgarnia dopałek. Q3TOURNEY2: THE PROVING GROUNDS Boty: Hunter Broń: Lightning Gun, Shotgun, Rocket Launcher Limit fragów: 10 Kolejna mapa do walki turniejowej. W głównym pomieszczeniu znajduje się słup, a pomieszczenie jest dwupoziomowe. Na dole można zdobyć Rocket Launchera, który jest dobrą kartą przetargową w ciasnych tunelikach, których jest tu całkiem sporo. Na górny poziom można dostać się windami lub po schodach. Jest jeszcze przejście dwoma korytarzami do małego pomieszczenia, gdzie znajduje się Lightning Gun i teleport, przenoszący do głównego pomieszczenia na górny poziom. Swoją drogą, tam też znajduje się takowy teleport, przenoszący gracza dokładnie w miejsce poprzedniego. W jednym z tunelów można znaleźć Shotguna, jednak należy używać go w ostateczności. Najlepszą bronią jest tutaj Lightning Gun, który doskonale spisuje się w długich korytarzach i może być stosowany zamiennie z rakietnicą. Q3DM7: TEMPLE OF RETRIBUTION Boty: Daemia, Wrack, Grunt, Slash Broń: Shotgun, Plasma Gun, Rocket Launcher, Railgun Limit botów: 20 Mapa ta nadaje się do gry już w dwie osoby, jednak do prawdziwej zadymy potrzeba tu więcej graczy. Poziom jest ciekawie zaprojektowany, zawiera mnóstwo dopałek i broni, co sprzyja dobrej zabawie. Jedno z pomieszczeń ma w środku jeziorko lawy, w którym nie należy zbyt długo się kąpać. Na mostku nad owym jeziorkiem znajduje się Railgun, a po wskoczeniu na windę można dostać Quad Damage. Z tego pomieszczenia można wydostać się aż na cztery sposoby: zeskoczyć z mostku i wylądować na ziemi koło lawy i przed wejściem w teleport zabrać zza niego Mega Health, stojąc na miejscu dopałek zwrócić się w kierunku Railguna wtedy można zobaczyć jeszcze trzy wyjścia: na wprost do sali z Rocket Launcherem, w lewo do sali zawierającej także Rocket Launchera, Personal Teleport oraz przycisk aktywujący wejście do podziemi, gdzie znajduje się Heavy Armor; wreszcie można udać się w prawo po Plasma Gun, dalej w dół lub do pomieszczenia obok ze schodami. Ogólnie może się to wydawać zagmatwane, jednak już po paru meczach mapa zostanie zapamiętana, a zabawa będzie wyśmienita. Strona: 7 www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Quake III: Arena - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: