Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00371 005613 13092935 na godz. na dobę w sumie
R.U.S.E. - poradnik do gry - ebook/pdf
R.U.S.E. - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 165
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do R.U.S.E. składa się z kilku części. Pierwsza zawiera porady ogólne, kolejna opisuje fortele, budynki i oddziały, ostatnia zaś to bogato ilustrowana solucja.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Porady ogólne
-Fortele
-Budynki
-Jednostki
-Amerykanie (1)
-Amerykanie (2)
-Niemcy (1)
-Niemcy (2)
-Brytyjczycy
-Francuzi
-Włosi
-Rosjanie
-Kampania
-Prolog – Zamek Colditz
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 37

Informacja o grze

Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w realiach II Wojny Światowej. Produkt skupia się przede wszystkim na walkach zakrojonych na ogromną skalę i wykorzystaniu różnych podstępnych technik.

Gra R.U.S.E., dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2010 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS3, Xbox 360. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry R.U.S.E. autor: Michał „Wolfen” Basta (c) 2010 GRY-OnLine S.A. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. Producent Eugen Systems, Wydawca Ubisoft, należą do ich prawowitych właścicieli. R.U.S.E. – Poradnik GRY-OnLine S p i s t r e ś c i Wprowadzenie ___________________________________________________3 Porady ogólne ___________________________________________________4 Fortele _________________________________________________________5 Budynki ________________________________________________________7 Jednostki ______________________________________________________13 Amerykanie _______________________________________________________________ 14 Niemcy ___________________________________________________________________ 21 Brytyjczycy _______________________________________________________________ 28 Francuzi __________________________________________________________________ 35 Włosi ____________________________________________________________________ 41 Rosjanie __________________________________________________________________ 47 Kampania ______________________________________________________53 [Prolog] – Zamek Colditz ___________________________________________________ 53 [Afryka Płn.] – Przejęcie dowodzenia ________________________________________ 56 [Afryka Płn.] – Przełęcz Al-Kasrajn __________________________________________ 60 [Afryka Płn.] – Dzika Banda _________________________________________________ 64 [Afryka Płn.] – Wykurzyć lisa _______________________________________________ 68 [Włochy] – Łowca staje się zwierzyną ________________________________________ 73 [Włochy] – Zabawa w chowanego ___________________________________________ 78 [Włochy] – Awantura o Basię _______________________________________________ 82 [Włochy] – Bitwa o Monte Cassino ___________________________________________ 87 [Francja] – Utah Beach _____________________________________________________ 92 [Francja]– Wojna wśród żywopłotów _________________________________________ 98 [Francja] – Bitwa o Cherbourg _____________________________________________ 106 [Holandia] – Screaming Eagles _____________________________________________ 110 [Holandia] – Śmierć z przestworzy __________________________________________ 115 [Holandia] – O jeden most za daleko ________________________________________ 121 [Belgia] – Wacht Am Rhein ________________________________________________ 125 [Belgia] – Oblężenie Bastogne _____________________________________________ 129 [Belgia] – Blood’n Guts ____________________________________________________ 133 [Niemcy] – Wschód kontra zachód __________________________________________ 139 [Niemcy] – Przejażdżka z diabłem __________________________________________ 143 [Niemcy] – Sekrety Rzeszy ________________________________________________ 147 [Niemcy] – W paszczę niedźwiedzia... _______________________________________ 151 [Niemcy] – Wielki finał! ___________________________________________________ 159 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2010 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. Wydawnictwo GRY-OnLine S.A. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 www.gry-online.pl Strona: 2 R.U.S.E. – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie Poradnik do R.U.S.E. składa się z kilku części. Pierwsza to porady ogólne, w których znajdziecie wskazówki ułatwiające zrozumienie zasad, jakie panują w grze. Kolejne trzy działy (Fortele, Budynki i Jednostki), to z kolei, jak same nazwy wskazują, opisy wszystkich forteli, budynków oraz oddziałów, jakie spotkamy w czasie gry. Ostatnim z rozdziałów jest bogato ilustrowana solucja zawierająca obrazki, mapy oraz szczegółowe opisy przejścia każdej z 23 misji składających się na kampanię. W opisach tych uwzględniono wszystkie cele podstawowe oraz drugorzędne. Michał „Wolfen” Basta (www.gry-online.pl) Strona: 3 R.U.S.E. – Poradnik GRY-OnLine Porady ogólne - W grze nie ma opcji aktywnej pauzy, a ponieważ w misjach dzieje się sporo rzeczy naraz, dlatego konieczne jest dobre opanowanie poruszania się po całej mapie. Aby dotrzeć szybko do oddalonego miejsca najlepiej jest maksymalnie odsunąć obraz (oddalanie i przybliżanie odbywa się przy pomocy kółka w myszce), a potem najechać na interesujące nas miejsce i przybliżyć mapę. Pamiętaj również, że jeśli wciśniesz „spację” to zostaniesz automatycznie przeniesiony do sektora, który pojawił się w ostatnim komunikacie. Bardzo ważne jest też odpowiednie pogrupowanie oddziałów (możemy je tworzyć zaznaczając jednostki i wciskając klawisz ctrl, a potem jakąś cyfrę. Następnie wystarczy wcisnąć daną cyfrę, aby od razu zaznaczyć stworzony w ten sposób oddział) oraz możliwość wybierania identycznych jednostek danego typu z tłumu innych (należy wtedy kliknąć na daną jednostkę dwa razy, co spowoduje zaznaczenie wszystkich oddziałów danego typu w pobliżu).  W wielu misjach (i praktycznie we wszystkich potyczkach) klucz do zwycięstwa stanowi ekonomia. Pieniądze pozyskujemy w składach zaopatrzenia, które możemy budować tylko w specjalnie wyznaczonych (zaznaczonych na żółto) miejscach. Po stworzeniu takiego składu co 30 sekund będą z niego wyjeżdżać trzy, nieuzbrojone ciężarówki, z których każda będzie wiozła do najbliższego sztabu lub sztabu pomocniczego 3$. Warto zatem zapewnić tym konwojom odpowiednią ochronę czy to w postaci budynków obronnych czy też jednostek bojowych.  Podczas tworzenia składów zaopatrzenia w oddalonych miejscach warto postawić przy nich sztaby pomocnicze, co znacznie skróci drogę przemierzaną przez ciężarówki.  W R.U.S.E. podstawę wygranej stanowi umiejętne korzystanie z forteli i jednostek. Nie istnieją tutaj „słabe” oddziały – trzeba po prostu odpowiednio nimi zarządzać. Przykładowo nawet słaba na pozór lekka piechota może stanowić śmiertelne zagrożenie dla armii pancernej, jeśli uda nam się przeprowadzić skuteczną zasadzkę w lesie lub mieście. Więcej szczegółów na temat forteli i taktyk dla poszczególnych typów jednostek znajduje się w kolejnych działach poradnika.  Przed podjęciem jakichkolwiek działań zawsze staraj się rozpoznać siły przeciwnika. Najłatwiej uczynić to przy pomocy fortelu „Szpieg”, ale jeśli wróg zastosował na przykład „Ciszę Radiową”, to skorzystanie z tego fortelu na nic się nie zda. Dlatego tak ważne jest umiejętne wykorzystywanie jednostek zwiadu – zarówno naziemnego, jak i lotniczego. Pamiętaj, że oddziały tego typu nie tylko odsłaniają przed tobą wrogie jednostki, ale umożliwiają też prowadzenie skuteczne ostrzału na większych dystansach np. bunkrom przeciwpancernym oraz niszczycielom czołgów.  Często dużo lepszym rozwiązaniem od niszczenia wrogich budynków jest ich przejmowanie. Potrafią to wszystkie oddziały piechoty, a szczególnie skuteczni mogą okazać się w tej kwestii spadochroniarze, których można zrzucać na tyły wroga i błyskawicznie (przydaje się fortel „Blitz”) zajmować ważne budynki. Oczywiście warto zawczasu się upewnić czy dany obiekt nie jest silnie broniony przez oddziały przeciwlotnicze i przeciwpiechotne.  Wykorzystuj z głową dostępne fortele i pamiętaj, że zawsze możesz połączyć ze sobą do dwóch „oszustw” w jednym sektorze. Nie bój się z nich korzystać, ponieważ nic cię to nie kosztuje – fortele odnawiają się co kilka minut. Strona: 4 R.U.S.E. – Poradnik GRY-OnLine Fortele W R.U.S.E. fortele odgrywają niebagatelną rolę. To właśnie dzięki nim możemy zwiększyć zdolności bojowe naszej armii lub wyprowadzić w pole przeciwnika. Umiejętne stosowanie tych trików niejednokrotnie decyduje o wygranej lub przegranej. Należy pamiętać, że fortele można ze sobą łączyć (maksymalnie dwa w sektorze), co często daje świetne efekty. Jednym z częściej wykorzystywanych połączeń w solucji jest użycie „Ciszy Radiowej” (zniknięcie naszych jednostek w danym sektorze na mapie przeciwnika) oraz „Blitz” (przyspieszenie ruchu naszych oddziałów o 50 ), co umożliwia przeprowadzanie zaskakujących uderzeń na wroga. Oczywiście to tylko jeden z przykładów i warto z nimi eksperymentować samemu. Zwiększa prędkość naszych jednostek w sektorze o 50 . Bardzo przydatny fortel, dzięki któremu możemy przyspieszyć nie tylko oddziały naziemne, ale także samoloty, co jest szczególnie przydatne podczas bombardowań, oraz jednostki cywilne, np. ciężarówki wożące pieniądze. Przez jedną minutę w danym sektorze nasze jednostki nie będą wpadać w panikę, tylko walczyć Przydatne w newralgicznych punktach zarówno podczas ataku, jak i obrony. śmierci. aż do Ten fortel oddziałuje z kolei na wrogie jednostki, sprawiając, że szybciej uciekają z pola bitwy. Tworzy w wybranym sektorze zaminowaną atrapę jednego z tych czterech budynków, co może wprowadzić przeciwnika w błąd. Blitz Fanatyzm Terror Atrapa bazy czołgów/koszar/bazy art./lotniska Pozorowana ofensywa / atak pancerny / atak z powietrza Przez kilka minut wysyła z naszych fabryk i lotnisk (w zależności od wybranego typu ofensywy) drewniane makiety jednostek, które jak prawdziwe na mapie są pokazywane oddziały. Sztuczne jednostki nie mają wprawdzie żadnej wartości bojowej, ale mogą napsuć sporo krwi oponentowi. Strona: 5 R.U.S.E. – Poradnik GRY-OnLine wszystkie Odsłania niezidentyfikowane jednostki wroga w danym sektorze. Warto zaznaczyć, że fortel ten nie działa, jeśli przeciwnik skorzystał z „Ciszy Radiowej”. Fortel ten umożliwia zobaczenie wszystkich rozkazów wydanych przez przeciwnika w danym sektorze. Przydatne jeśli interesuje nas, jaki następny krok chce wykonać oponent. Nasłuch nie działa jeśli przeciwnik skorzystał z „Ciszy radiowej”. Sprawia, że przez kilka minut wróg nie widzi żadnych twoich jednostek w danym sektorze. Bardzo przydatne jeśli chcemy przeprowadzić niespodziewany atak lub ukryć się np. przed ogniem artylerii lub przed nalotami. Działanie podobne do „Ciszy radiowej”, ale zamiast jednostek z mapy przeciwnika znikają nasze budynki z danego sektora. Wróg widzi nasze lekkie jednostki jako ciężkie, a ciężkie jako lekkie. Przydatne, jeśli chcemy wprowadzić rywala w błąd. Szpieg Nasłuch Cisza radiowa Siatki maskujące Dezinformacja Strona: 6 R.U.S.E. – Poradnik GRY-OnLine Budynki Każda z nacji w R.U.S.E. posiada identyczne budynki ogólnego zastosowania, a różnice pojawiają się jedynie w przypadku umocnień. Poniżej znajdują się zatem opisy ogólnych budowli, a w dalszej części zabudowania obronne. Można go stawiać jedynie na specjalnych, zaznaczonych na żółto, polach zawierających zapasy. Po wybudowaniu tej budowli co 30 sekund będą z niej wyjeżdżać 3 nieuzbrojone ciężarówki zmierzające do najbliższego sztabu lub sztabu pomocniczego. Każda z nich przewozi 3$. Bardzo przydatna budowla, która co 4 sekundy generuje 1$ zysku. Sztaby pomocnicze spełniają te same zadania, co zwykłe sztaby. Są bazą dla ciężarówek mogących stawiać nowe budynki oraz służą jako miejsce docelowe dla ciężarówek przewożących pieniądze z pobliskich składów zaopatrzenia. Warto je stawiać przy tych składach zaopatrzenia, które są znacząco oddalone od sztabu głównego. W koszarach można szkolić oddziały piechoty, jednostki zwiadowcze, a w niektórych nacjach również lekkie czołgi. Skład zaopatrzenia Budynek administracyjny Sztab pomocniczy Koszary Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

R.U.S.E. - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: