Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
01168 014945 15988520 na godz. na dobę w sumie
Red Faction - poradnik do gry - ebook/pdf
Red Faction - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 59
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> akcja i strzelanki
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Obszerny zasób broni i ekwipunku, pojazdy lądowe, morskie i powietrzne – jak to wszystko ogarnąć? gdzie iść i co zrobić? – już tłumaczę.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-[Podstawy] Porady ogólne
-[Podstawy] Uzbrojenie
-[Podstawy] Pojazdy
-[Opis przejścia] Kopalnie
-[Opis przejścia] Koszary
-[Opis przejścia] Zapomniane kopalnie
-[Opis przejścia] Sabotaż
-[Opis przejścia] Znajdź Gryphona
-[Opis przejścia] Ponownie w kopalniach
-[Opis przejścia] Laboratoria medyczne i fizyczne
-[Opis przejścia] W pogoni za Capekiem
-[Opis przejścia] „Zoo” Capeka
-[Opis przejścia] Tajny kompleks Capeka
-[Opis przejścia] Ultor’s Communications Center
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 20

Informacja o grze

Gra, która stanowi połączenie klasycznych elementów gatunku FPS z obszernym wątkiem przygodowym. Jako Parker, górnik z kopalni na Marsie stajesz na czele rewolucji!

Gra Red Faction, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2001 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS2. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry Red Faction autor: Maciej “Elrond” Myrcha Krzysztof “Hitman” Żołyński (c) 2009 GRY-OnLine S.A. Producent Volition Inc., Wydawca THQ Inc., Wydawca PL Licomp Empik Multimedia Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Red Faction – Poradnik GRY-OnLine S p i s t r e ś c i Wprowadzenie __________________________________________________ 3  Podstawy ______________________________________________________ 4  Porady ogólne ______________________________________________________________ 4  Uzbrojenie _________________________________________________________________ 6  Pojazdy ___________________________________________________________________ 10  Opis przejścia __________________________________________________ 12  Kopalnie __________________________________________________________________ 12  Koszary ___________________________________________________________________ 15  Zapomniane kopalnie _______________________________________________________ 19  Sabotaż ___________________________________________________________________ 22  Znajdź Gryphona ___________________________________________________________ 25  Ponownie w kopalniach _____________________________________________________ 27  Laboratoria medyczne i fizyczne _____________________________________________ 30  W pogoni za Capekiem ______________________________________________________ 35  „Zoo” Capeka ______________________________________________________________ 36  Tajny kompleks Capeka _____________________________________________________ 39  Ultor’s Communications Center ______________________________________________ 41  Taking out Ultor s missile defense system _____________________________________ 45  On the way to Shuttle _______________________________________________________ 47  On the Shuttle _____________________________________________________________ 49  Witamy na Marsie __________________________________________________________ 52  Wydawnictwo GRY-OnLine S.A. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2009 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 Red Faction – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie Poradnik do gry Red Faction zawiera szczegółowy opis przejścia, ubarwiony licznymi obrazkami. Solucja została poprzedzona dokładnymi charakterystykami dostępnych broni i pojazdów. Na początek zostały zaserwowane jeszcze porady ogólne, przydatne każdemu rozpoczynającemu swoją przygodę w świecie Red Faction. Maciej „Elrond” Myrcha Krzysztof „Hitman” Żołyński Strona: 3 Red Faction – Poradnik GRY-OnLine Podstawy P o r a d y o g ó l n e Ponieważ momentami gra toczy się w wariackim tempie nie zapominajcie często robić save’ów. Taki nawyk uratuje Was przed kolejnym powtarzaniem etapów gry. Miejcie oczy dookoła głowy. W Red Faction nie dano nam dostępu do nawet najskromniejszej mapy, ani żadnego radaru czy skanera. Naprawdę bardzo łatwo wpaść w pułapkę, bo kiedy wystrzelamy przeciwników przed nami wydaje się, że droga wolna i zapominamy o tyłach. Tymczasem przeciwnicy pojawiają się nam nagle za plecami. Dzieje się tak, kiedy nie sprawdzamy bocznych korytarzy i wyłomów skalnych, a poza tym w Red Faction możliwe jest drążenie korytarzy w skale. Służy do tego odpowiedni sprzęt górniczy, bądź po prostu rakietnica. Przy okazji, kiedy na ścianie ujrzycie krzyżyk oznacza to, ze jest za nim ukryte przejście pozwalające dostać się do sąsiednich komnat (zobaczcie przykład na obrazku nr 1 i 2) Przy pomocy rakiet bądź materiałów wybuchowych drążymy tunel lub rozwalamy ścianę i hop – już jesteśmy w sąsiednim pomieszczeniu. Rozwalanie ścian czasami może okazać się doskonałym sposobem na ominięcie przeszkód, więc jeżeli natkniecie się na taki problem sprawdźcie, czy nie da się utorować okrężnej drogi. Strona: 4 Red Faction – Poradnik GRY-OnLine W czasie gry na ścianach, pulpitach i panelach znajdziecie mnóstwo różnorodnych przycisków, przełączników i wajch. Jeżeli po zbliżeniu się do nich widzicie zieloną otoczkę oznacza to, że spokojnie można go użyć (zobaczcie przykład na obrazku nr 3) Nigdy natomiast nie naciskajcie przycisku „ALARM” – no chyba, że lubicie duże kłopoty. Podobnie ma się sprawa pozostawiania na widoku ciał zabitych przeciwników. W Red Faction jest możliwość przenoszenia i ukrywania ciał. Wierzcie mi, że są poziomy, na których wzbudzenie alarmu oznacza spore kłopoty i nie lada utrudnienie sobie życia. Istnieją też dwa inne zabezpieczenia, których lepiej się zawsze pozbywać. Są to: kamery i latające nad naszymi głowami sondy. Ich zadaniem jest infiltrowanie otoczenia i informowanie centrali o pojawieniu się intruza i zagrożenia. Ciało głównego bohatera – Parkera – okrywa pancerz, który traci moc w miarę kolejnych trafień pociskami, pobliskimi wybuchami, bądź skokami ze zbyt wielkich wysokości. Pancerz jest szczególnie przydatny na powierzchni Marsa, gdzie panuje atmosfera o rozrzedzonym powietrzu, więc utrata szczelności grozi uduszeniem. Strona: 5 Red Faction – Poradnik GRY-OnLine U z b r o j e n i e Każda broń ma dwa rodzaje ataku. Podstawowy aktywujemy przez użycie lewego przycisku myszy, a funkcje dodane ukryte są pod prawym klawiszem. Assault Rifle (karabin szturmowy) – jest doskonałą bronią, która łączy w sobie kilka bardzo pozytywnych cech. Przede wszystkim jak na broń o tej sile rażenia jest dość niewielka, a kaliber pocisków wystrzeliwanych z jej lufy jest poważnym zagrożeniem nawet dla celów opancerzonych. Karabin pozwala na strzelanie ogniem ciągłym, który sieje straszne spustoszenie wśród przeciwników. Z kolei strzelanie seriami trzech pocisków daje możliwość większej kontroli ognia i zwiększa precyzję, ale zmniejsza siłę ataku. Amunicja do Assault Rifle jest umieszczona w 42-u pociskowych magazynkach. Ten typ karabinu jest najbardziej uniwersalną bronią w związku, z czym często spotkacie uzbrojonych w niego żołnierzy. Nadaje się zarówno do strzelania na duże jak i małe odległości. W tym wypadku atak podstawowy to salwy potrójnych wystrzałów, a także drugi atak w postaci ciągłego ognia automatycznego. Pamiętajcie jednak, że ciągłe serie powodują, iż karabin staje się trudny do opanowania i sporo pocisków jest marnowanych, gdyż nie trafia w cel. strzałów zarówno w Automatic Shotgun ( automatyczna strzelba dużego kalibru) – ta broń pozwala na oddawanie trybie półautomatycznym jak i automatycznym. W pierwszym przypadku odrzut jest o wiele mniejszy, a co za tym idzie o wiele łatwiej kontrolować broń. W drugim wypadku salwy oddawane są, co sekundę i naprawdę sieją spustoszenie. Strzelba pozwala na załadowanie łącznie 8 nabojów śrutowych, ale nie jest to wielkim problemem, ponieważ nietrudno znaleźć do niej amunicję. Dzięki zastosowaniu takiej amunicji strzelba jest naprawdę straszna przy niewielkich odległościach, a używanie jej na dłuższe dystanse mija się w zasadzie z celem. Strzelba posiada dwa tryby, podstawowy to podwójny wystrzał, drugi atak to ciągły - strzał, przeładowanie, strzał. Control Baton (pałka) – spotkamy się z nią już na samym początku gry. Jednak szybko rozejrzyjcie się za skuteczniejszą bronią. W wypadku pałki jej największym mankamentem jest bardzo krótki zasięg, a ponadto dodatkowy atak za pomocą porażenia prądem jest zazwyczaj dość trudny ze względu na spory czas potrzebny do ponownego naładowania pałki. Zanim uda się nam tego dokonać z reguły oberwiemy już kilka razy. Radziłbym jej używać tylko w wyjątkowych okazjach, a najlepiej przeciw nieuzbrojonemu personelowi, jaki spotkamy po drodze. Atak podstawowy to zwykłe zdzielenie przeciwnika pałką, a atak drugi to porażenie prądem. Strona: 6 Red Faction – Poradnik GRY-OnLine Flame Thrower (miotacz ognia) – nic dodać nic ująć, broń zadająca niewątpliwie bolesną i straszną śmierć. Miotacz może wystrzeliwać strumień ognia nawet na odległość czterech metrów. Niestety pociąga to za sobą bardzo szybkie wyczerpywanie zasobnika z paliwem. Jednak raz trafiona ofiara nie ma już najmniejszej szansy na przeżycie. Przy okazji mała uwaga. Używając miotacza musicie mieć się na baczności, aby podpalony przeciwnik w śmiertelnej szamotaninie nie wpadł na Was, bo grozi to poważnymi obrażeniami i utratą energii. Podstawowy tryb użycia broni to oczywiście strumień ognia, ale w dodatkowym ataku można odkręcić kanister z paliwem i użyć go jako granatu zapalającego. Czasami bywa to skuteczne, kiedy mamy przed sobą kilku przeciwników, bo kiedy kanister wybucha, paliwo oblewa wszystkich wokół i podpala ich. Fusion Rocket Launcher (ręczna wyrzutnia rakiet o dużej mocy) – no, to jest prawdziwa broń „na grubego zwierza”. Wyrzutnia jest tak wielka, że trzeba ją mocować na ramieniu, a potrafi wystrzeliwać pojedyncze pociski, które wyrządzają olbrzymie zniszczenia. Rakiety wystrzeliwane z tej broni mogą zniszczyć praktycznie każdy cel, w jaki trafią i nie ma pancerza, który potrafiłby znieść trafienie (dla przykładu, aby strącić myśliwiec wystarczy trafić go tylko raz) Taki kaliber ma oczywiście swoje wady, bo po oddaniu strzału następuje strasznie długi okres przeładowywania, w trakcie, którego jesteśmy praktycznie bezbronni, poza tym tej broni nie należy używać w niewielkich pomieszczeniach i na małe odległości, bo oprócz przeciwników, załatwimy także siebie. W magazynku mieści się tylko jedna rakieta, a broń ma jeden tryb ataku no, bo i po co drugi. Jak już trafimy, to raz a porządnie. Grenade (granat ręczny) – ta broń może z powodzeniem przydać się w kilku sytuacjach. Przede wszystkim jego podstawowym przeznaczeniem będzie niszczenie zgrupowań przeciwników. Tutaj mamy dwie możliwości użycia. Po pierwsze w podstawowym trybie rzucamy odbezpieczony granat (zasięg do pięciu metrów), który rozrywa się po czterech sekundach. Ta opcja daje przeciwnikom szansę na ucieczkę w bezpieczne miejsce, ale ze względu na opóźnienie eksplozji może się przydać, kiedy postanowimy rozwalić jakąś cieńszą ścianę. Dużo efektywniejsza przeciwko ludziom i słabiej opancerzonym pojazdom jest druga funkcja granatu, który po przełączeniu będzie wybuchał bezpośrednio, po zetknięciu z celem. Jak widać granat jest wielofunkcyjny, a duży zasięg nie wymaga od nas wielkiej precyzji rzutu. Heavy Machine Gun (ciężki karabin maszynowy) – ta broń sprawi, że poczujecie się jak Schwarzenneger, gdyż ma magazynek napełniony 99 pociskami, a przy dużej szybkostrzelności potrafi zniszczyć każde zgrupowanie przeciwników, a także poradzi sobie z niektórymi opancerzonymi celami. Główną wadą tego karabinu jest niska celność przy ostrzale na długie dystanse, ale przy takiej ilości ołowiu wyrzucanego z lufy staje się to sprawą zupełnie nieistotną i niezauważalną. Broń jest szybkostrzelnym ogniem ciągłym, a drugi to jego wolniejsza odmiana, przez co bardziej celna. Pierwszy tryby. posiada dwa Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Red Faction - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: