Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00589 006978 15946086 na godz. na dobę w sumie
Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry - ebook/pdf
Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 87
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> przygodowe
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do gry Return to Mysterious Island 2 składa się z dziewięciu części, opisujących przejście kolejnych rozdziałów przygody Miny i Jepa.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-[Opis przejścia] Rozdział pierwszy - cz. 1
-[Opis przejścia] Rozdział pierwszy - cz. 2
-[Opis przejścia] Rozdział drugi - cz. 1
-[Opis przejścia] Rozdział drugi - cz. 2
-[Opis przejścia] Rozdział trzeci - cz. 1
-[Opis przejścia] Rozdział trzeci - cz. 2
-[Opis przejścia] Rozdział trzeci - cz. 3
-[Opis przejścia] Rozdział czwarty - cz. 1
-[Opis przejścia] Rozdział czwarty - cz. 2
-[Opis przejścia] Rozdział piąty - cz. 1
-[Opis przejścia] Rozdział piąty - cz. 2
-[Opis przejścia] Rozdział piąty - cz. 3
-[Opis przejścia] Rozdział szósty
-[Opis przejścia] Rozdział siódmy
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 19

Informacja o grze

Klasyczna gra przygodowa z fabułą nawiązującą bezpośrednio do książki słynnego pisarza Juliusza Verne`a z 1874 roku o tytule Tajemnicza Wyspa.

Gra Return to Mysterious Island 2, to przedstawiciel gatunku gier przygodowych. Tytuł wydany został w Polsce w 2010 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry Return to Mysterious Island 2 autor: Katarzyna „Kayleigh” Michałowska (c) 2010 GRY-OnLine S.A. Producent Kheops Studio, Wydawca Microids/Anuman Interactive, Wydawca PL IQ Publishing Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Return to Mysterious Island 2 – Poradnik GRY-OnLine S p i s t r e ś c i Wprowadzenie __________________________________________________ 3  Opis przejścia ___________________________________________________ 4  Rozdział pierwszy ___________________________________________________________ 4  Rozdział drugi _____________________________________________________________ 17  Rozdział trzeci _____________________________________________________________ 25  Rozdział czwarty ___________________________________________________________ 40  Rozdział piąty ______________________________________________________________ 47  Rozdział szósty ____________________________________________________________ 58  Rozdział siódmy ____________________________________________________________ 64  Rozdział ósmy _____________________________________________________________ 70  Rozdział dziewiąty _________________________________________________________ 79  Wydawnictwo GRY-OnLine S.A. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2010 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 Return to Mysterious Island 2 – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie Poradnik do gry Return to Mysterious Island 2 składa się z dziewięciu części, opisujących przejście kolejnych rozdziałów przygody Miny i Jepa. Spora część działań, jakie podejmujesz w grze, jest nieliniowa, niektóre z nich możesz więc wykonać szybciej bądź później, niż jest to opisane w solucji. Korzystając z niej, kieruj się podtytułami kolejnych rozdziałów, które są równocześnie stawianymi przed Tobą zadaniami (ekwipunek, zakładka „Zadania”) i odnoszą się do mogących pojawić się podczas rozgrywki problemów. Poradnik jest bogato ilustrowany, lokalizacja praktycznie każdego przedmiotu, który powinien trafić w ręce bohaterów, oraz niemal każda istotna dla rozwoju gry czynność zobrazowana jest stosowną fotką. Także rozwiązania zagadek przedstawione są graficznie w postaci większych zdjęć, nierzadko opatrzonych dodatkowym opisem. Wszystkie lądujące w inwentarzu znajdźki oznaczone są kolorem czerwonym, dokumenty – niebieskim, a rozwiązania łamigłówek czy ważne uwagi – pogrubieniem. Ekwipunek funkcjonujący w grze jest obszerniejszy niż te znane z większości przygodówek. Jego lwią cześć zajmują okienka, w których możesz lokować przedmioty albo pojedynczo, albo automatycznie za pomocą przycisku „Auto” (prawy górny róg ekranu). Inwentarz składa się aż z sześciu plansz – kiedy zabraknie Ci miejsca na pierwszej, kliknięciem na kolejną zakładkę (nad okienkami) przywołasz następną. Poniżej znajdziek widnieje specjalna przegródka, na której lądują łączone przedmioty (po najechaniu jednym na drugi). Czasami okazuje się, że – by stworzyć nową rzecz – potrzeba aż czterech elementów. Z prawej strony tejże przegródki mieści się z kolei przycisk służący do rozbierania na części pierwsze przedmiotów opatrzonych znaczkiem klucza szwedzkiego. W dole ekwipunku pojawiają się opisy konkretnych rzeczy (po najechaniu na nie kursorem), ulokowanych w okienkach lub tych, które właśnie stworzyłeś. Z lewej strony inwentarza widnieją odnośniki do: menu, zbieranych dokumentów, stawianych przed graczem zadań, ułatwiających poruszanie się po wyspie skrótów, przeprowadzonych dialogów i dokonanych dotychczas połączeń przedmiotów. Znajdowane dokumenty odczytujesz, klikając je fragment po fragmencie, wówczas w dole ekranu wyświetla się tłumaczenie. Wykonane zadania zostają przekreślone, po czym ujawniają się następne, niekiedy kilka równocześnie, czasem w zakładce tej pojawiają się też istotne wskazówki. Z prawej strony pod przyciskiem „Auto” widnieje pasek tzw. „Dumy”. Od początku gry jest on całkowicie zapełniony, a jego zmniejszanie się spowodowane jest korzystaniem z łatwiejszych wersji minigierek. Tych występuje w grze dość sporo i przeważnie są to zręcznościówki. W trakcie zabawy kilkakrotnie można zginąć, wciśnięcie spacji powoduje powrót do rozgrywki tuż sprzed newralgicznego momentu. Sterujesz dwójką bohaterów, dziewczyną o imieniu Mina i małpką o imieniu Jep. Kierujesz nimi równocześnie bądź też każdym z osobna. Tylko Mina może rozdzielać i łączyć przedmioty, za to Jep dostaje się w miejsca niedostępne dla dziewczyny, nawiązuje relacje z innymi małpami i dostrzega znajdźki, na które Mina nie zawsze zwraca uwagę. Kondycję obojga obrazuje pasek energii, który zmienia barwę od czerwonej przez pomarańczową po zieloną. Wpływasz na niego, zapewniając im jedzenie, ozdoby czy nawet doznania artystyczne (muzyka) poprzez klikanie konkretnymi przedmiotami na ich sylwetki w ekwipunku (lewy dolny róg). Równocześnie za czynności premiowane poprawą wskaźnika energii otrzymujesz także punkty liczbowe. Te zwiększają się również dzięki rozwiązanym zagadkom, znajdowanym przedmiotom (+1 za każdy), a nawet akcjom niemającym wpływu na rozwój fabuły, jak np. ulokowanie w gnieździe ptaszka, który z niego wypadł. Katarzyna „Kayleigh” Michałowska Strona: 3 Return to Mysterious Island 2 – Poradnik GRY-OnLine Opis przejścia R o z d z i a ł p i e r w s z y U r a t u j M i n ę . Sterujesz małpką. Jak widzisz – w przeciwieństwie do pilota – Mina żyje. Wyciągnij zatyczkę kamizelki ratunkowej (na lewym ramieniu Miny), by ta napełniła się powietrzem. Odepnij też przytrzymujący dziewczynę w fotelu pas (pod wodą, poniżej łokcia Miny). Teraz skieruj się ku oknu po prawej (za głową dziewczyny) i po chwili Mina i Jep znajdą się na lądzie. Strona: 4 Return to Mysterious Island 2 – Poradnik GRY-OnLine Z a t r o s z c z s i ę o M i n ę , a b y j e j w s k a ź n i k e n e r g i i z m i e n i ł s i ę z c z e r w o n e g o n a p o m a r a ń c z o w y . Mina jest ranna w nogę, Jep musi zorganizować coś do zaopatrzenia rany. Po skończonym dialogu pojawią się okienka interakcji. Wybierz to oznaczające pieszczoty (bardziej z lewej), wskaźnik energii Miny wzrośnie, ale nadal będzie czerwony. Wyjdź ze zbliżenia rozmowy (X w prawym dolnym rogu ekranu) i maszeruj ścieżką w stronę wiatraka. Po pierwszym „kroku” znajdziesz się na rozstajach, z których wiedzie wiele dróg. Wędruj dalej przed siebie, czyli do wiatraka. Po drugim „kroku” zlokalizuj po lewej duży ułamany konar. Zabierz go. Nieopodal posila się Slugger, samiec alfa, którego lepiej pozostawić w spokoju. Wespnij się po schodkach wiodących pod wiatrak. Po lewej przy wykopanym w ziemi dole stoi skrzynia, kliknij ją ikonką „+” (zbliżenie), okaże się, że w jej wnętrzu jest hak i brudna chusta. Weź je (wyjdź ze zbliżenia) i wracaj do Miny (ścieżką na prawo od wiatraka i dalej cały czas prosto). Strona: 5 Return to Mysterious Island 2 – Poradnik GRY-OnLine PPM przywołaj ekwipunek, w którym kliknij przycisk „Auto” (po prawej). Zebrane przedmioty zostaną rozlokowane w przegródkach inwentarza. Wybierz spośród nich chustę i opuść ekwipunek (PPM). Ponieważ chusta jest brudna, zanurz ją w wodzie (na lewo od Miny) i czystą wręcz dziewczynie (kliknij ikonkę dialogu na Minie, a potem okienko „Daj”). D o p r o w a d ź w s k a ź n i k e n e r g i i m a ł p k i d o p o z i o m u z i e l o n e g o . Jest kilka sposobów, na poprawienie samopoczucia małpki. Wybierz opcję przytulenia do Miny – wskaźnik energii Jep wzrośnie, ale nadal będzie pomarańczowy. Trzeba zatem małpkę nakarmić, maszeruj więc ponownie w stronę wiatraka. Na rozstajach zerwij liście jakiejś rośliny (po lewej) rosnącej pod czymś w rodzaju drewnianych belek. Niestety, nie są one zbyt pożywne, choć Jep lubi je żuć (w inwentarzu kliknij nimi na ikonce małpki – otrzymasz brudną gąbczastą papkę. Skieruj się teraz w ścieżkę na prawo od miejsca, gdzie zerwałeś liście (pomiędzy zboże czy też jakieś zbożopodobne złote trawy). Strona: 6 Return to Mysterious Island 2 – Poradnik GRY-OnLine To kolejne rozstaje, na których obróć się nieco w prawo – Jep wystraszy się węża, ale szybko okaże się, że to tylko wężowa skóra. Zabierz ją więc. Obróć się teraz w lewo, zobaczysz ścieżkę wiodącą do bagien. Na lewo od niej leży stosik pomarańczy. Weź je (2 sztuki). Maszeruj na bagna. Tu, tuż pod stopami małpki (nieco z prawej), zlokalizuj spory kij. Podnieś go a także kilka (3) surowych jaj, leżących jeszcze bardziej po prawej. Weź też trochę gliny (3 kupki) z łachy na prawo od ścieżki. Rzeczoną ścieżką wracaj na rozstaje i maszeruj przed siebie, w stronę obrośniętego bluszczem komina. Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: