Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00319 006055 13099190 na godz. na dobę w sumie
RollerCoaster Tycoon - poradnik do gry - ebook/pdf
RollerCoaster Tycoon - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 29
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do RollerCoaster Tycoon zawierający objaśnienia opcji i kolejnych okienek, jakże konieczne rady, oraz opisy dostępnych atrakcji i scenariuszy. Szybko przekonacie się, że praca właściciela wesołego miasteczka, to ciężki orzech do zgryzienia.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Menu
-Jak budować?
-Porady
-Skróty klawiszowe
-Strategie rozwoju i budowania
-Finanse
-Pracownicy i nauka
-Marketing
-Kampanie reklamowe i wyróżnienia
-Atrakcje
-Wstęp
-GENTLE RIDES
-TRANSPORTATION RIDES
-EXCITING RIDES
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 22

Informacja o grze

RollerCoaster Tycoon jest strategią ekonomiczną stworzoną przez firmę Microprose. Gracze mają za zadanie zarządzać wirtualnym wesołym miasteczkiem, dbając o jego rozwój, generowane zyski oraz zadowolenie odwiedzających. Gra umożliwia także projektowanie

Gra RollerCoaster Tycoon, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 1999 roku i dostępny jest na platformach: PC, XBX. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry RollerCoaster Tycoon autor: Łukasz „Dżujo” Kujawa (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. RollerCoaster Tycoon – Poradni k GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wprowadzenie _________________________________________________________ 3 Omówienie pasków na górze ekranu ________________________________________ 4 Jak budować? _________________________________________________________ 5 Rady dla właściciela parku________________________________________________ 6 Początek____________________________________________________________ 6 Przydatne skróty klawiszowe____________________________________________ 7 Strategia rozwoju ____________________________________________________ 7 Strategia budowania __________________________________________________ 8 Finanse_____________________________________________________________ 8 Pracownicy i nauka ___________________________________________________ 9 Marketing__________________________________________________________ 10 Możliwe do zamówienia kampanie reklamowe______________________________ 11 Wyróżnienia możliwe do zdobycia _______________________________________ 12 Atrakcje do wybudowania _______________________________________________ 13 GENTLE RIDES – Spokojne atrakcje i przejażdżki ___________________________ 13 TRANSPORTATION RIDES – przejażdżki __________________________________ 15 EXCITING RIDES – ekscytujące atrakcje i przejażdżki________________________ 16 WATER RIDES – wodne przejażdżki ______________________________________ 18 Rollercoastery ________________________________________________________ 19 Sklepy ______________________________________________________________ 23 Opis scenariuszy ______________________________________________________ 24 Zakończenie__________________________________________________________ 27 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 www.gry-online.pl RollerCoaster Tycoon – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie Witamy w wesołym miasteczku. W naszym pięknym kraju nie uświadczymy wesołego miasteczka z prawdziwego zdarzenia, więc pozostaje nam jedynie wybudować sobie własny park rozrywki. Wydany w 1998 roku, przez Microprose RollerCoaster Tycoon daje Graczowi tę możliwość. Zostajemy właścicielem, zarządcą, a nawet architektem rollercoasterów. Dzięki naszym zdolnościom finansisty, zmysłowi marketingowca i umiejętnością inżynierskim wybudujemy wesołe miasteczko na najwyższym poziomie światowym. Szkoda, że tylko w grze. RollerCoaster Tycoon to połączenie uproszczonej gry ekonomicznej (przypominającej tytuły z Amigi) z dość rozbudowaną możliwością stawiania kolejnych atrakcji i konstrukcji tytułowych rollercoasterów. Będących główną atrakcją parku. Gra tylko z pozoru wydaje się łatwa, dlatego zapraszam do przestudiowania mojego poradnika. Poradnik dla celów przejrzystości został podzielony na kilka fragmentów. Począwszy od objaśnień opcji i kolejnych okienek. Poprzez, jakże konieczne rady, aż do opisu atrakcji i scenariuszy. Szybko przekonacie się, że praca właściciela przybytku takiego jak wesołe miasteczko, to ciężki orzech do zgryzienia. Strona: 3 www.gry-online.pl RollerCoaster Tycoon – Poradnik GRY-OnLine Omówienie pasków na górze ekranu • Pauza w grze (nie można wtedy budować, tylko przeglądać statystyki) • Opcja Zapisania/Wczytania gry • Opcja włączenia/Wyłączenia dźwięku • Przybliżenie fragmentu planszy • Oddalenie fragmentu planszy (tylko po przybliżeniu) • Obrócenie ekranu o 90 stopni • Opcje widoku (włączenie widzenia pod ziemią itd.) • Mapa parku • Dostosowanie wysokości i nachylenia terenu (modyfikacja krajobrazu) • Utworzenie/dostosowanie jeziora i wody (opcja tworzenia zbiorników wody) • Elementy otoczenia i scenografia (sadzenie drzew, krzaków) • Opcja budowy ścieżek (betonowe, żwirowe, kamienne) • Opcja budowy atrakcji, przejażdżek i coasterów • Raporty Finansowe (omówione w dziale finanse) • Badania – Dzięki tej opcji wyznaczamy priorytety co ma zostać wynalezione • • • Informacje o atrakcjach (ile ich mamy, w jakiej są kondycji) Informacje o gościach (ilu znajduje się w parku, jak się czują) Informacje o naszych pracownikach • Komunikaty jakie dostarcza nam komputer (np. coś się popsuło itd.) Strona: 4 www.gry-online.pl RollerCoaster Tycoon – Poradnik GRY-OnLine Jak budować? Sprawa budowy nie jest trudna. Wybieramy opcję budowy konkretnej atrakcji. Potem wszystko zależy od tego, czy jest to atrakcja gotowa czy własna. W tym pierwszym przypadku stawiamy gotową atrakcję tam, gdzie chcemy, w tym drugim należy ją skonstruować. Niezależnie od tego, czy jest to tor gokartowy czy rollercoaster, budowa wygląda podobnie – dlatego odsyłam do sekcji budowanie coastera. Okienko budowy gotowej atrakcji jest nad wyraz przejrzyste. Czerwona strzałka obraca atrakcję o 90 stopni, a buldożer niszczy nowo powstałą atrakcję. Po wybudowaniu danej atrakcji trzeba jeszcze postawić wejście i wyjście. Oczywiście musi się ono znajdować obok samej atrakcji. Potem wystarczy zapewnić gościom dojście do nowej konstrukcji przy użyciu ścieżek. Strona: 5 www.gry-online.pl RollerCoaster Tycoon – Poradnik GRY-OnLine Rady dla właściciela parku P o c z ą t e k • • • Podstawowe pytanie – ile liczyć za wejście? W większości scenariuszy należy „zwabić” jak najwięcej gości. Początkowo, kiedy nasz park jeszcze raczkuje, możemy wpuszczać gości za darmo lub po bardzo niskich cenach (o 1 do 5), ale z czasem ceny będzie trzeba podnieść. Każda nowa atrakcja lub coaster daje mandat do podniesienia ceny za bilety. Ceny w granicach 25-40 wydają się najbardziej optymalne dla dużego parku, który posiada pełen asortyment atrakcji. Pamiętaj, nie podnoś ceny za wejście powyżej 50, to stanowczo za dużo. Lepiej odbić sobie resztę pieniędzy na atrakcjach, przejażdżkach i budkach. Przy wejściu podstawowym budynkiem jest informacja. Dzięki niej goście nie będą się gubić. Co więcej informacja będzie zarabiać na siebie, dzięki sprzedaży mapek i parasoli (podczas deszczu). Strona: 6 www.gry-online.pl RollerCoaster Tycoon – Poradnik GRY-OnLine P r z y d a t n e s k r ó t y k l a w i s z o w e F1 – okienko budowania na wodzie. F2 – okienko budowania na lądzie. F3 – okienko budowania zieleni i scenografii. F4 – okienko budowy ścieżek. F5 – okienko nowych przejażdżek i atrakcji. 1 – widok na część podziemną. 4 – widok przez drzewa. 8 – pokazuje punkty wysokościowe. 0 – pokazuje trasę atrakcji i wysokość. M – pokazuje okienko z ostatnio wyświetlanymi wiadomościami. G – okienko gości. F – okienko finansów. Backspace – zamyka okienko. D – okienko wynalazków i funduszy. S – okienko pracowników. Tab – mapa. R – okienko atrakcji i przejażdżek. P – okienko wejścia do parku. Page Up – pomniejszenie fragmentu planszy. Page Down – powiększenie fragmentu planszy. Enter – obrót ekranu o 90 stopni. S t r a t e g i a r o z w o j u • Należy karmić swoich gości. Nie tylko dlatego, że będą niezadowoleni, ale i dlatego, że na tym zarabiasz. Dobra tutaj jest różnorodność. Budki z żywnością stawiaj w grupach. Hamburgery, pizza, napoje, dobrze od razu dorzucić informacje. • Skoro pojawia się jedzenie i picie, potrzebne będą toalety. Wszystko zależy od ilości gości. Można powiedzieć, że 3 toalety na 100 gości w pełni wystarczy. W sumie mogą być nawet i dwie, ale jest to powiązane z ich lokalizacją. Dlatego najlepiej umieszczać je obok grupek z żywnością. Goście muszą skorzystać z toalety, bo inaczej... sam wiesz. Ale dlaczego na tym nie zarobić. :-) Niech każda toaleta będzie płatna. 0.01-0.03, tylko nie przesadź, bo goście zrezygnują z toalety. • Dobrze jest zaskoczyć naszych gości czymś niesamowitym tuż po wejściu. Dlatego dobrze jest wybudować rollercoaster albo ekscytującą przejażdżkę obok głównej bramy. Podniesie to ogólną ocenę parku w oczach klientów. Strona: 7 www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

RollerCoaster Tycoon - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: