Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00078 008233 15929308 na godz. na dobę w sumie
RollerCoaster Tycoon 3 - poradnik do gry - ebook/pdf
RollerCoaster Tycoon 3 - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 43
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

W poradniku do trzeciej części gry RollerCoaster Tycoon znajdziecie przede wszystkim cenne informacje i wskazówki, wyjaśniające zasady rządzące rozgrywką, dowiecie się jak sprawnie zarządzać wesołym miasteczkiem oraz ukończyć kampanię singleplayer.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-[Podstawowy] Kamera, sterowanie upływem czasu
-[Podstawowy] Stawianie konstrukcji, wybieranie wejść i wyjść
-[Podstawowy] Rozkład obiektów na mapie, personel
-[Podstawowy] Preferencje gości, ocena parku
-[Finanse] Podstawy
-[Finanse] Jak nie zbankrutować?
-[Finanse] Elementy dodatkowe
-[Obiekty] Atrakcje RollerCoaster’y cz.1
-[Obiekty] Atrakcje RollerCoaster’y cz.2
-[Obiekty] Atrakcje RollerCoaster’y cz.3
-[Obiekty] Atrakcje RollerCoaster’y cz.4
-[Obiekty] Atrakcje RollerCoaster’y cz.5
-[Obiekty] Atrakcje RollerCoaster’y cz.6
-[Obiekty] Atrakcje Thrill Rides
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 27

Informacja o grze

Trzecia część znanej strategiczno-ekonomicznej serii RollerCoaster Tycoon. Jej poprzednie odsłony okazały się dużymi sukcesami wydawniczymi sprzedając się (łącznie z dodatkami) w ponad siedmiu milionach egzemplarzy na całym świecie.

Gra RollerCoaster Tycoon 3, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2004 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry RollerCoaster Tycoon 3 autor: Jacek „Stranger” Hałas (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. RollerCoaster Tycoon 3 – Poradni k GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wprowadzenie _________________________________________________________ 3 Podstawowe elementy gry________________________________________________ 4 Część pierwsza: kamera, sterowanie upływem czasu _________________________ 4 Część druga: stawianie konstrukcji, wybieranie wejść/wyjść ___________________ 6 Część trzecia: Rozkład obiektów na mapie, personel __________________________ 9 Część czwarta: Preferencje gości, ocena parku _____________________________ 11 Finanse _____________________________________________________________ 13 Wybrane obiekty ______________________________________________________ 16 Atrakcje: RollerCoaster’y ______________________________________________ 16 Atrakcje: Thrill Rides _________________________________________________ 28 Atrakcje: Junior Rides ________________________________________________ 30 Atrakcje: Gentle Rides ________________________________________________ 31 Pozostałe atrakcje ___________________________________________________ 33 Sklepy ____________________________________________________________ 34 Pozostałe obiekty____________________________________________________ 35 Kampania____________________________________________________________ 37 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 www.gry-online.pl RollerCoaster Tycoon 3 – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie Witaj w nieoficjalnym poradniku do trzeciej części gry „RollerCoaster Tycoon”. W przygotowanym przeze mnie tekście znajdziesz przede wszystkim cenne informacje i wskazówki, dzięki którym poznasz zasady rządzące rozgrywką, dowiesz się również jak w sprawny sposób zarządzać wesołym miasteczkiem, dzięki czemu będziesz mógł ukończyć przygotowaną przez producentów kampanię singleplayer. Poradnik podzielony został na kilka części. Początkowe strony to przede wszystkim opis podstawowych elementów rozgrywki, bez znajomości których nie powinieneś w ogóle zaczynać zabawy. Objaśniam między innymi w jaki sposób poznawać preferencje odwiedzających park gości czy też jak zagospodarować dostępny obszar. Wszystko zostało ułożone w taki sposób, aby nie pokrywać się z instrukcją obsługi a jedynie uzupełniać przedstawione w niej informacje czy też wyróżniać ważniejsze jej elementy. Druga część poradnika koncentruje się na sprawach związanych z sytuacją finansową parku. Należy przy tej okazji zaznaczyć, iż „RCT 3” jest znacznie prostszy od swoich poprzedników. Istnieje jednak kilkach fundamentalnych zasad, o których nie można zapomnieć. Trzecia część poradnika przedstawia NAJCIEKAWSZE (nie wszystkie!) z mojego punktu widzenia konstrukcje, o których powinno się wspomnieć przy okazji omawiania rozbudowy parku rozrywki. Wybierając obiekty do tego działu kierowałem się nie tylko kwestią popularności danej atrakcji czy sklepiku, ale i oryginalną budową czy wieloma innymi czynnikami. Ostatnie strony poradnika przedstawiają natomiast pojawiające się w trakcie kampanii cele misji. Z racji tego, iż stosunkowo często zdarza się im powtarzać wybrałem właśnie taką formę prezentacji danych (zamiast szczegółowych opisów kolejnych etapów singleplayerowej kampanii). W razie jakichkolwiek problemów, czy to z poradnikiem czy z samą grą, służę oczywiście pomocą. A teraz zapraszam do lektury :) Jacek „Stranger” Hałas Strona: 3 www.gry-online.pl RollerCoaster Tycoon 3 – Poradnik GRY-OnLine Podstawowe elementy gry C z ę ś ć p i e r w s z a : k a m e r a , s t e r o w a n i e u p ł y w e m c z a s u Zanim rozpoczniesz właściwą rozgrywkę dobrze byłoby ukończyć przygotowany przez producentów tutorial. Z racji tego, iż „RollerCoaster Tycoon 3” jest pierwszym tytułem z serii, który zrealizowano w pełnym trójwymiarze interfejs użytkownika nie przypomina tego z czym mieliśmy do czynienia w poprzednich produkcjach. Pierwsza podstawowa kwestia to opanowanie kamery i ustawianie jej w takich pozycjach, aby móc bezproblemowo stawiać nowe konstrukcje, ale i obserwować funkcjonowanie parku. Szczególną uwagę powinieneś zwrócić na możliwość obracania widokiem. Z opcji tej będziesz z pewnością bardzo często korzystał, głównie na tych planszach, na których trzeba liczyć się z każdym metrem kwadratowym przestrzeni. Zoom nie jest już tak przydatny przy czym możesz się z nim zapoznać. Osobiście nie korzystałem jednak z niego zbyt często. Na poniższym screenie znajduje się ZAPROPONOWANY przeze mnie widok. Sprawdza się on w większości sytuacji, głównie na planszach, na których stawia się mniejsze konstrukcje. W przypadku większych obiektów warto jest oddalić nieco widok. Identycznie jest w przypadku map, na których atrakcje znajdują się na różnych wysokościach (górzysty teren). Wtedy lepiej jest przejść na podgląd z lotu ptaka, ale w dalszym ciągu zachować dużą szczegółowość widocznych obiektów, tak aby móc obserwować zachowania gości i eliminować potencjalne zagrożenia/błędy konstrukcyjne. Rzut izometryczny w moim osobistym przekonaniu jest najbardziej wygodny. Należy jednak wziąć poprawkę na większe konstrukcje a także ewentualne nierówności terenu. Ważne jest jednak to, aby móc obserwować zachowania gości. Strona: 4 www.gry-online.pl RollerCoaster Tycoon 3 – Poradnik GRY-OnLine W przypadku gigantycznych konstrukcji, takich jak chociażby RollerCoastery, warto jest już korzystać z opcji maksymalnego oddalenia widoku. W większości sytuacji jedynym sensownym rozwiązaniem będzie podgląd na cały park rozrywki bądź też jego znaczną część. W przypadku tych obiektów nie trzeba już zbytnio martwić się pojedynczymi „kratkami” terenu. Wyjątkiem są sytuacje, w których RollerCoaster czy inna potężna konstrukcja ma znaleźć się NAD zbudowanymi już konstrukcjami. Podobne pomysły stosunkowo rzadko wciela się jednak w życie. Gdy tylko posiada się odpowiednią ilość przestrzeni o wiele lepiej jest stawiać duże obiekty z dala od innych konstrukcji. W przypadku gigantycznych konstrukcji warto jest maksymalnie oddalić widok. Jedno z podstawowych ułatwień „RollerCoaster Tycoona 3” to możliwość wykonywania niemal wszystkich czynności na pauzie. Jest to szczególnie przydatne w początkowej fazie rozgrywki, gdy mamy jeszcze pusty park, sporą ilość gotówki na koncie i masę konstrukcji do postawienia. Ważniejsze czynności ZAWSZE radziłbym wykonywać przy zatrzymanym czasie, nawet gdy posiada się już rozbudowany park ze stabilną sytuacją finansową. Dlaczego? Po włączeniu upływu czasu powinno się być maksymalnie skoncentrowanym na innych rzeczach. Na bieżąco powinno się wyłapywać ewentualne błędy czy też badać zachowania odwiedzających park gości. Nie radzę również zwiększać upływu czasu. Jedynym wyjątkiem są sytuacje, w których trzeba odczekać do konkretnej daty (na przykład wizyty VIP-a w parku) a oprócz tego nic konkretnego się już nie wykonuje. Są to jednak szczególne przypadki, przez pozostałą część gry radziłbym mieć ustawiony normalny upływ czasu. Strona: 5 www.gry-online.pl RollerCoaster Tycoon 3 – Poradnik GRY-OnLine C z ę ś ć d r u g a : s t a w i a n i e k o n s t r u k c j i , w y b i e r a n i e w e j ś ć / w y j ś ć Prawidłowe stawianie konstrukcji odgrywało istotną rolę już w poprzednich odsłonach serii. Teraz element ten, głównie za sprawą trójwymiarowego engine’u, zyskał dodatkowo na znaczeniu. Podstawowy problem, z którym niejednokrotnie będziesz się musiał uporać to nierówności terenu. W „RCT 2” podobne sprawy rozwiązywało się najczęściej przy użyciu buldożera wyrównującego powierzchnię. Odnoszę wrażenie, iż w „RollerCoaster Tycoonie 3” element ten zszedł jak gdyby na dalszy plan. TEORETYCZNIE możemy postawić dany obiekt wszędzie gdzie gra nam tylko na to pozwoli. W takim przypadku należy się oczywiście liczyć z dodatkowymi kosztami. Pierwszy raz przepłaca się za samo postawienie konstrukcji w niekorzystnych warunkach a drugi raz za doprowadzenie określonych ścieżek. Mimo wszystko w wielu sytuacjach takie kroki są wskazane, szczególnie jeśli nie dysponuje się zbyt dużą ilością terenu. Wyrównywanie powierzchni jest w wielu sytuacjach nieopłacalne gdyż musielibyśmy zmodyfikować znaczną część planszy. Podsumowując, NAJLEPIEJ jest stawiać konstrukcje na płaskiej powierzchni aczkolwiek niewielkie nierówności nie powinny Cię zrazić. W większości przypadków suma pieniędzy potrzebnych do postawienia atrakcji w niekorzystnych warunkach jest mniejsza od ilości banknotów potrzebnych na modyfikację terenu. Druga istotna kwestia, na którą pragnę zwrócić Twoją szczególną uwagę to kwestia doboru wejść i wyjść z atrakcji a także prowadzących do nich ścieżek. W przypadku wyjścia sprawa jest prosta. Goście mogą opuszczać konstrukcję z dowolnej strony. Wygląd samej ścieżki również nie jest istotny. W sytuacji wejścia do atrakcji sprawa prezentuje się już zupełnie inaczej. Przede wszystkim, musisz uzależnić długość ścieżki prowadzącej do konstrukcji od popularności samej atrakcji. W szczególności mam tu na myśli obiekty, przy których dość szybko pojawiają się spore grupy ludzi. Sama ścieżka POWINNA być „zawijana”. Przykładowa kolejka o takiej właśnie budowie pokazana została na poniższym screenie. Rozwiązanie to jest szczególnie przydatne w sytuacji, gdy dysponuje się niewielką powierzchnią przez co poszczególne atrakcje muszą być stawiane przy sobie. „Zawijane” ścieżki powinny pojawić się przy każdej popularnej konstrukcji. Długość ścieżki musi być uzależniona od ilości osób stojących w kolejce. Strona: 6 www.gry-online.pl RollerCoaster Tycoon 3 – Poradnik GRY-OnLine Jednocześnie należy mieć na uwadze to, iż kolejki NIE MOGĄ być zbyt długie, gdyż stojący w nich ludzie niepotrzebnie się tylko denerwują a na dodatek sąsiednie konstrukcje będą świeciły pustkami. Przykładowy obiekt ukazałem na poniższym screenie. Wydłużenie tej kolejki zaowocowałoby najpewniej paraliżem reszty parku rozrywki, gdyż i tak wystarczająco dużo osób pragnie zakupić bilet. Kolejki do najpopularniejszych konstrukcji nie powinny być zbyt długie. Aby zmniejszyć ilość stojących w nich osób można zwiększyć ceny, najlepiej do poziomu, przy którym część osób zrezygnuje z danej atrakcji. Strona: 7 www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

RollerCoaster Tycoon 3 - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: