Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00323 006628 11508486 na godz. na dobę w sumie
Równowaga praca-życie - ebook/pdf
Równowaga praca-życie - ebook/pdf
Autor: , , Liczba stron:
Wydawca: Wolters Kluwer Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-264-4321-3 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> biznes >> rynek pracy
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).
Coraz więcej pracowników poświęca czas po pracy na... pracę. W dzisiejszych czasach nadgodziny stały się normą, a pęd pracy coraz częściej staje się powodem frustracji pracowników. Czy rozwój zawodowy i efektywność pracownika może iść w parze z zachowaniem szczęśliwego życia prywatnego?

Prezentowany e-book w sposób praktyczny wskazuje rozwiązania, które pracodawca może wdrożyć, aby zadbać o równowagę między pracą a życiem osobistym. Przykłady płynące z firm (m.in. opisana w publikacji firma Oriflame), które wdrożyły programy work-life balance pokazują, jak wiele wspólnego ma szczęśliwy pracownik z pozycją firmy na rynku.

Adresaci:
Publikacja adresowana jest do specjalistów, menedżerów personalnych oraz właścicieli firm, którzy rozważają wprowadzenie programów i rozwiązań z zakresu work-life balance.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

E-PORADNIK RÓWNOWAGA PRACA – ŻYCIE Autorzy Część I: Magdalena Połaska Część II: Paweł Berłowski, Justyna Godlewska (Wsp.) Część III: Małgorzata Rzewuska Redaktor merytoryczny Sabina W. Siwy Ta książka jest wspólnym dziełem twórcy i wydawcy. Prosimy, byś przestrzegał przysługujących im praw. Książkę możesz udostępnić osobom bliskim lub osobiście znanym, ale nie publikuj jej w internecie. Jeśli cytujesz fragmenty, nie zmieniaj ich treści i koniecznie zaznacz, czyje to dzieło. A jeśli musisz skopiować część, rób to jedynie na użytek osobisty. Szanujmy prawo i cudzą własność. Więcej na www.legalnakultura.pl Polska Izba Książki © Copyright by Wolters Kluwer Polska SA, 2013 ISBN (e-book PDF): 978-83-264-4321-3 Wydane przez: Wolters Kluwer Polska SA 01-231 Warszawa, ul. Płocka 5a tel. 22 535 82 00, fax 22 535 81 35 e-mail: ksiazki@wolterskluwer.pl www.wolterskluwer.pl księgarnia internetowa www.profinfo.pl SPIS TREŚCI Definicje ....................................................................................................... Część I Przykłady rozwiązań organizacyjnych ułatwiających równowagę praca–życie .................................................................................................. 7 7 Wprowadzenie .......................................................................................... Rozwiązania dla wszystkich pracowników .............................................. 8 Rozwiązania dla rodziców ........................................................................ 16 Informacje dodatkowe .............................................................................. 22 Bibliografia ............................................................................................... 26 5 Część II Human touch w zarządzaniu zasobami ludzkimi – doświadczenia Oriflame ....................................................................................................... 28 Co to jest human touch i do czego jest potrzebny? ................................... 28 Co się składa na „human touch” w Oriflame? .......................................... 29 Aktywności work life balance ............................................................ 29 Polityka otwartych drzwi ................................................................... 29 Komunikacja działu HR ..................................................................... 30 Fundusz socjalny ....................................................................................... 30 Integracja ................................................................................................... 30 Benefity ..................................................................................................... 30 Program Wdrażania Nowego Pracownika ................................................ 31 Oddolne wprowadzanie zmian .................................................................. 31 Działania menedżerskie ............................................................................ 31 Czy firma przyjazna pracownikom jest bardziej konkurencyjna? ............ 32 Co pracownicy sami mówią o firmie? ...................................................... 32 Dobry wizerunek na rynku ........................................................................ 33 Oriflame jako firma odpowiedzialna społecznie ...................................... 33 Motywujące inicjatywy oddolne ............................................................... 35 Dlaczego Oriflame jest dobrym miejscem pracy? .................................... 36 Co lepsze w zarządzaniu potencjałem ludzkim: twarde wskaźniki, systemy i narzędzia czy human touch? ..................................................... 37 4 SPIS TREŚCI Część III Program Work-Life Balance w firmie X .................................................. 38 Wstęp ........................................................................................................ 38 Przyczyny i cele programu work-life balance .......................................... 39 Badanie ..................................................................................................... 40 Podjęte działania ....................................................................................... 41 Praktyka Work-Life Balance Principles ................................................... 44 Strażnicy prawa do work-life balance ....................................................... 45 Efekty wprowadzenia programu równowagi praca-życie ......................... 47 Wykaz autorów ........................................................................................... 49 DEFINICJE Coworking Idea wspólnej pracy, która zrodziła się w USA, gdzie bije rekordy popular- ności. Są to samozwańcze grupy osób, które organizują się, aby wspólnie wy- nająć biuro, czy spotkać się w kawiarniach i pracować. Taki system pracy po- zwala połączyć zalety pracy w grupie (atmosfera, mobilizacja doapracy, samo- dyscyplina, więcej energii do pracy) z pracą samodzielną, niezależną. W Polsce pierwsze grupy coworkerów spotykają się już m.in. w Krakowie, Poznaniu i we Wrocławiu. Paranoja pracy Paranoja pracy polega na nieprzystającym do rzeczywistości myśleniu o środowisku pracy, nacechowanym nieufnością i poczuciem zagrożenia. Para- noja pracy ma niszczące skutki dla osoby, która jest nią dotknięta (długotrwały stres, dysfunkcyjne działanie w środowisku pracy), jak też dla osób z nią pracu- jących i całego przedsiębiorstwa (długotrwały konflikt, mobbing, obniżona wy- dajność i jakość pracy całych zespołów). Paranoik uważa, że jest ofiarą spisku pracowników, zmierzającego do zniszczenia jego osiągnięć i pozycji. Paranoja pracy nie jest chorobą psychiczną, lecz szczególnym sposobem myślenia o śro- dowisku pracy. Pojęcie subiektywnego dobrostanu Pojęcie subiektywnego dobrostanu (subjective well-being) jest szeroko stosowane we współczesnej psychologii pozytywnej, często zamiennie z poję- ciem szczęścia. Według Eda Dienera na subiektywny dobrostan składa się za-
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:


Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: