Witajcie w świecie Ankarii! Poradnik do „Sacred” zawiera opis przejścia gry w najlepszy sposób, dokładne opisy wszystkich sześciu postaci, a także spis wszystkich Easter Eggs.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-Zdolności
-[Postacie] Gladiator
-[Postacie] Serafia
-[Postacie] Leśna Elfka
-[Postacie] Mroczny Elf
-[Postacie] Mag Bojowy
-[Postacie] Wampirzyca
-Mapa świata
-Mapa świata - West Ancaria
-Mapa świata - East Ancaria
-[Akt I Gladiator] Misje 01-04
-[Akt I Seraphia] Misje 05-07
-[Akt I Leśna Elfka] Misje 08-09
-[Akt I Mroczny Elf] Misje 10-11
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 54
Informacja o grze
Gra z gatunku action/cRPG oferująca graczom, miłośnikom tego typu rozrywki, obszerny i różnorodny świat fantasy, Ancaria, oraz rozbudowaną fabułę złożoną z ponad 30 głównych misji, a ponadto ponad 200 pobocznych, których wykonanie nie ma bezpośredniego wp
Gra Sacred, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2004 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry
Sacred
autor: Artur „Arthek” Dąbrowski
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Sacred – Por
adnik GRY-OnLine
S P I S T R E Ś C I
Wstęp________________________________________________________________ 5
Zdolności _____________________________________________________________ 6
Postacie ______________________________________________________________ 7
Gladiator ___________________________________________________________ 7
Serafia / Seraphim___________________________________________________ 10
Leśna Elfka / Wood Elf ________________________________________________ 13
Mroczny Elf / Dark Elf ________________________________________________ 17
Mag Bojowy / Battle Mage _____________________________________________ 19
Wampirzyca / Vampiress ______________________________________________ 23
Mapa świata__________________________________________________________ 26
Akt I – Ścieżki Przeznaczenia (Paths of Destiny) _____________________________ 29
001. Miecze i Mięśnie / Swords and Muscles (główne) _______________________ 29
002. Jasna krew z głębokich ran... / Bright blood from deep wounds... (główne) ___ 29
003. Znak czasów / Sign of the times (główne) ____________________________ 30
004. Królewski garnizon / The royal garrison (główne) ______________________ 30
005. Elesium (główne) ________________________________________________ 31
006. Rzeczni piraci / River pirates (główne) _______________________________ 31
007. Królewski garnizon / The royal garrison (główne) ______________________ 32
008. Hunter and Hunted (główne) _______________________________________ 33
009. Elendiar (główne) _______________________________________________ 33
010. Pieśni Snów / Dream Songs (główne) ________________________________ 34
011. Wilczy skowyt / The howl of the wolf (główne)_________________________ 34
012. Książki, sowy i salamandry. Test magii / Books, owls and salamanders. A test of
magic. (główne)_____________________________________________________ 35
013. Examina magica (główne) _________________________________________ 35
014. Miecze i magia / Swords and magic (główne) __________________________ 36
015. Nocne Modlitwy / Night prayers (główny) _____________________________ 37
016. Łowcze psy / Bloodhounds (główne) _________________________________ 37
017. Oczy wilka / Wolf`s eyes (poboczne) ________________________________ 38
018. Gdzie jest kowal? / Where is the blacksmith? (poboczne) ________________ 38
019. Uprowadzenie / Abducted (poboczne)________________________________ 40
020. Za Króla i za kraj / For king and country (Gladiator i Mag Bojowy) (główne) __ 41
021. Eskorta / Escort (poboczne) _______________________________________ 41
022. Księgi Mądrości / The Books of Wisdom (poboczne) _____________________ 42
023. Jasne światło / Shining light (poboczne)______________________________ 42
024. Adelina (poboczne) ______________________________________________ 43
025. Wilbur (główne)_________________________________________________ 44
026. Orkowie! / Orcs! (poboczne) _______________________________________ 45
027. Poganiacze bydła / Cattle runners (poboczne) _________________________ 45
028. Pogromca Orków / Orc slayer (poboczne) _____________________________ 46
029. Misja dyplomatyczna / On a diplomatic mission (główne)_________________ 46
030. Zatrute źródła / Poisoned wells (poboczne) ___________________________ 47
031. Więzi rodzinne / Family ties (poboczne) ______________________________ 48
032. Ronin (poboczne)________________________________________________ 48
033. Cygański Obóz / The Gypsie Camp (poboczne) _________________________ 49
034. Shakura (główne) _______________________________________________ 49
035. Kapitan Świńska Morda / Captain Pigface (poboczne)____________________ 50
036. Plany inkwizycji / Inquisition plans (poboczne) ________________________ 50
037. Poborcy Podatkowi / Tax Collectors (poboczne) ________________________ 51
038. Banici z Slater`s Grave / The Outlaws of Slater`s Grave (poboczne) ________ 53
039. Uprowadzenie kobiet z Slater`s Grave / Abduction of the women of Slater`s
Grave (poboczne)____________________________________________________ 53
Akt II – W Służbie Korony / For the Crown __________________________________ 55
040. Droga do Przełęczy Wyvern / The way to Wyvern Pass (główne) ___________ 55
041. Pole bitwy na Przełęczy Wyvern / The battlefield at Wyvern Pass (główne) ___ 56
Strona: 2
www.gry-online.pl
Sacred – Poradnik GRY-OnLine
042. Vilya, Baronowa Mascarell / Vilya, Baroness of Mascarell (główne) _________ 56
043. Nucquam Astralis (poboczne) ______________________________________ 57
044. `V` - Taro es Victor (poboczne)_____________________________________ 58
045. Obraz / The painting (poboczne) ____________________________________ 59
046. Uciekający pan młody / Groom on the run (poboczne) ___________________ 59
047. Ucieczka z Mascarell / Escape from Mascarell (główne) __________________ 60
048. Plany Valora / Valor`s plans (główne) _______________________________ 60
049. Posterunek Zwiadowców / Scout Post (poboczne) ______________________ 61
050. Osadnicy z Pustyni / Settlers of the Desert (poboczne) __________________ 62
051. Zaginieni Osadnicy / The Lost Settlers (poboczne) ______________________ 63
052. Evacuation (poboczne)____________________________________________ 63
053. Obozowisko Nieumarłych / The Camp of the Undead (poboczne) ___________ 63
054. Zwój z Mhic`Dar-Mon` / The Scroll of Mhic`Dar-Mon` (poboczne) _________ 64
055. Niewolnicy orków / The slaves of the Orcs (poboczne) ___________________ 65
056. Tchórzliwy pies / The cowardly dog (poboczne) ________________________ 66
Akt III – Trop Krwi / Blood Trail __________________________________________ 67
057. W drogę do Braverock / Off to Braverock (główne)______________________ 67
058. Plany Bractwa / The Plans of the Brotherhood (poboczne) ________________ 68
059. Eee, pająk! / Bah Spider! (poboczne) ________________________________ 68
060. Polowanie na Kłusowników / Hunt for Poachers (poboczne) ______________ 69
061. Macka Mrocznych Kapłanów / Arm of the Black Priest (poboczne) __________ 69
062. Jadło Demonów / Demon Food (poboczne) ____________________________ 70
063. Magiczny Oset / Magical Thistle (poboczne) ___________________________ 71
064. Eskorta do dzielnicy złodziei / Escort to the thieves` district (poboczne) _____ 71
065. Oficer i Dżentelmen / An Officer and Gentleman (poboczne) ______________ 72
066. Dostawca Towarów / Goods Messenger (poboczne) _____________________ 72
067. Ankaryjski śnieg / Ancarian snow (poboczne)__________________________ 73
068. Prawo i Sprawiedliwość / Law and Justice (poboczne) ___________________ 73
069. Ratunek Nadobnej Pani / The Rescue of a Noble Lady (poboczne) __________ 74
070. Baza rebeliantów w kanałach / The rebel base in the sewers (główne) ______ 75
071. Księżniczki, czarodzieje i demony / Of princes, magicians and demons (główne) _ 77
072. Droga do klasztoru na Przełęczy Icecreek / The path to the Monastery in Icecreek
Dale (główne) ______________________________________________________ 77
073. Bilblioteka Starszyzny / The Library of the Elder (główne) ________________ 78
074. Żywioły Ankarii / The Elements of Ancaria (główne)_____________________ 80
075. Smocza Łuska / Dragon Scale (poboczne) _____________________________ 81
076. Złodziej Jaj / Egg Thief (poboczne) __________________________________ 82
077. Uciekająca Dziewica / Runaway Virgin (poboczne) ______________________ 82
078. Kalim-Khor (poboczne) ___________________________________________ 83
079. Ilim Zhurag-Talir (poboczne)_______________________________________ 83
080. Zaginiona Córka / The lost Daughter (poboczne) _______________________ 84
081. Pudernica Matki / Mother`s Powder Cup (poboczne) ____________________ 84
082. Danie jedzone na zimno / A dish eaten cold (poboczne) __________________ 85
083. Zapory krasnoludów z Gnarlstat / The dams of the dwarves of Gnarlstat (główne) 85
084. Władca Lichów / The Lich Lord (poboczne) ____________________________ 86
085. Kobieta Zabójczyni Smoków / The Female Dragonslayer (poboczne) ________ 87
086. Wykałaczka dla Smoka / Toothpick for a Dragon (poboczne) ______________ 88
087. Braterstwo Smoka / Brother of the Dragon (poboczne) __________________ 89
088. Shaddar-Nur (główne) ____________________________________________ 91
089. Srebrne Kwiaty Regentium / The Regentium Silver Bossom (poboczne)______ 93
090. Zagubione Stworzenia Eksperymentalne / The Lost Experimental Beings
(poboczne)_________________________________________________________ 94
091. Glubba Jar (poboczne) ____________________________________________ 96
092. Czysta Woda / Pure Water (poboczne) _______________________________ 96
093. Narkotyczna Wiedźma / The narcotic Witch (poboczne) __________________ 97
094. Dostawca Whisky / Whisky Supplier (poboczne)________________________ 97
095. Natarcie / The Assault (główne) ____________________________________ 98
096. Kuźnia Przodków / The Forge of Ancestors (główne) ____________________ 98
097. Serce Ankarii / The Heart of Ancaria (główne) _________________________ 99
098. Dusza demona / The soul of the demon (główne) _______________________ 99
Akt IV – Dziedzictwo Przodków / The Heritage of the Ancestors ________________ 101
099. Shaddar (główne) ______________________________________________ 101
Pozostałe zadania ____________________________________________________ 102
Marauder _________________________________________________________ 102
Strona: 3
www.gry-online.pl
Sacred – Poradnik GRY-OnLine
Missing! __________________________________________________________ 102
In the Shadows of Death _____________________________________________ 102
The Medic and the precious Beast ______________________________________ 102
Confidental documents ______________________________________________ 102
A reject from hell ___________________________________________________ 102
Vengeance ________________________________________________________ 103
Easter Eggs _________________________________________________________ 104
JASKINIA PACMAN__________________________________________________ 105
KURORT WYPOCZYNKOWY DLA ORKÓW (MAL-ORC-A) ______________________ 106
JASON ___________________________________________________________ 108
MIECZ ŚWIETLNY DLA SERAFII ________________________________________ 109
TRISTRAM ________________________________________________________ 110
Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o.
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 4
www.gry-online.pl
Sacred – Poradnik GRY-OnLine
Wstęp
Witam w świecie Ankarii! Poniższy poradnik zawiera opis przejścia gry w najlepszy sposób,
dokładne opisy wszystkich sześciu postaci, a także spis wszystkich Easter Eggs.
Pisząc ten poradnik zaznaczałem kolorami co ważniejsze rzeczy:
- Postacie zaznaczyłem kolorem pomarańczowym
- Przedmioty zaznaczyłem kolorem zielonym
- Miejsca zaznaczyłem kolorem brązowym
Zapraszam,
Artur „Arthek” Dąbrowski
Strona: 5
www.gry-online.pl
Sacred – Poradnik GRY-OnLine
Zdolności
S i ł a ( S t r e n g t h )
Siła wzmacnia atrybut Attack, a także zwiększa zadawane obrażenia i ilość punktów życia.
Z r ę c z n o ś ć ( D e x t e r i t y )
Wpływa na atrybut Defense i obrażenia zadawane bronią dystansową.
W y t r z y m a ł o ś ć ( E n d u r a n c e )
Zwiększa odporność postaci i redukuje efekty trucizny.
Fizyczna regeneracja (Physical Regeneration)
Fizyczna regeneracja przyspiesza odnawianie się energii i zwiększa odporność.
U m y s ł o w a r e g e n e r a c j a ( M e n t a l R e g e n e r a t i o n )
Im wyższa mentalna regeneracja, tym większe obrażenia są zadawane przez zaklęcia. Wysoki
poziom tej cechy skraca czas odnawiania się czarów.
C h a r y z m a ( C h a r i s m a )
Charyzma zmniejsza ceny przedmiotów, a Duchy Ancarii wspomagają poszkodowanych przed
skutkami trucizny.
Strona: 6
www.gry-online.pl
Sacred – Poradnik GRY-OnLine
Postacie
G l a d i a t o r
Streszczenie
Gladiator, to potężny wojownik, walczący w zwarciu. Jest świetnie wyszkolony i potrafi używać
większości broni. Gladiatorzy posiadają siłę bestii, lecz są także zdolnymi aktorami swojej sztuki,
zaczynając przedstawienie walki drwiną, a kończąc morderczym ciosem.
Siła: 33
Wytrzymałość: 19
Zwinność: 20
Fizyczna regeneracja: 25
Mentalna regeneracja: 0
Charyzma: 11
Suma: 98
Na początku powinieneś zadecydować z jakiej broni chcesz korzystać. Miecz i topór wojenny są
ulubionymi rodzajami oręża Gladiatora.
Miecz jest bronią bardziej popularną i łatwiej jest znaleźć takowy z miejscami na kryształy. Z kolei
topory są mocniejszym orężem, ale trudniej jest natrafić na ten typ broni z miejscami na kryształy.
W poradniku tym przyjmujemy, że Gladiator jest mistrzem we władaniu oburęcznymi toporami.
Jeżeli zdecydujesz się na miecze, zamień wszystkie zdolności Wiedza o Toporach (Axe Lore) na
Wiedzę o Mieczach (Sword Lore).
Statystyki
Ulepszamy Siłę (Strength) do poziomu 100 punktów.
Kolejne punkty inwestujemy w rozwój atrybutu Fizyczna Regeneracja (Physical Regeneration).
Pamiętaj: Siła (Strength) może zostać zwiększona dzięki rozmaitym, użytecznym przedmiotom.
Fizyczna Regeneracja (Physical Regeneration) jest dobra także przy używaniu Sztuk Wojennych.
Zdolności
Koncentracja (Concentration) jest generalnie jedną z najbardziej pożytecznych zdolności, gdyż
zmniejsza czas regeneracji Sztuk Wojennych.
Wiedza o Broni (Weapon Lore) i Wiedza o Toporach (Axe Lore) są równie ważnymi zdolnościami dla
dobrze rokującego wojownika korzystającego z toporów.
Wiedza o Broni (Weapon Lore) przynosi dodatkowy bonus do obrażeń wszystkich rodzajów ataków
(fizycznych, magicznych, ogniowych i trujących). Wiedza o Toporach (Axe Lore) daje bonusy do
wskaźnika ataku i jego szybkości dla twoich toporów.
Na początku lepiej jest postawić na Wiedzę o Broni (Weapon Lore), ponieważ na tym etapie gry
ciężko jest znaleźć dobry topór.
Kiedy już kupisz (lub znajdziesz) jakiś ciekawy topór, Wiedza o Toporach (Axe Lore) może okazać
się najważniejszą umiejętnością. Przed osiągnięciem 20 poziomu sugeruję dodawać jednakowe
ilości punktów na Wiedzę o Broni (Weapon Lore) oraz Wiedzę o Toporach (Axe Lore).
Strona: 7
www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :