Poradnik do gry Secret Files 3: The Archimedes Code to dokładna solucja, dzięki której bezproblemowo ukończysz wszystkie wydarzenia opowiadanej przez ten tytuł historii. Opis przejścia wzbogacony został licznymi wskazówkami oraz ilustracjami.
Skrócona wersja spisu treści:
-Secret Files 3: The Archimedes Code - solucja do gry
-Prolog - Aleksandria, Egipt
-Dostań się do Biblioteki Aleksandryjskiej
-Wykiwaj strażnika
-Dostań się do magazynu z papirusami
-Rozdział 1 - Berlin, Niemcy
-Pozbądź się gobelinu
-Wdrap się na statuę
-Odkryj sens tajemniczych słów Maxa
-Otwórz sejf
-Zadzwoń z komórki
-Rozdział 2 - Göbekli Tepe, Turcja
-Skontaktuj się z Emre Dardoganem
-Odnajdź Emre
-Dostań się pod ziemię
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 57
Informacja o grze
Secret Files 3: The Archimedes Code to trzecia część serii przygodówek produkowanych przez studio Animation Arts. Wcielając się w postacie Niny i Maksa, gracze muszą odkryć sekret liczby Pi. Jak przystało na klasyczną przygodówkę, rozgrywka polega głównie
Gra Secret Files 3: The Archimedes Code, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier przygodowych. Tytuł premierę światową miał w 2012 roku i dostępny jest na platformach: PC, Wii, NDS. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry
Secret Files 3
The Archimedes
Code
autor: Katarzyna „Kayleigh” Michałowska
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
Producent Animation Arts, Wydawca Deep Silver / Koch Media
(c) 2012 GRY-Online S.A.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Secret Files 3: The Archimedes Code – Poradnik GRY-Online.pl
S p i s t r e ś c i
Wprowadzenie ___________________________________________________4
Prolog – Aleksandria, Egipt _________________________________________6
Dostań się do Biblioteki Aleksandryjskiej ______________________________________ 6
Wykiwaj strażnika __________________________________________________________ 9
Dostań się do magazynu z papirusami ________________________________________ 11
Rozdział 1 – Berlin, Niemcy ________________________________________14
Pozbądź się gobelinu _______________________________________________________ 14
Wdrap się na statuę ________________________________________________________ 16
Odkryj sens tajemniczych słów Maxa _________________________________________ 20
Otwórz sejf _______________________________________________________________ 23
Zadzwoń z komórki ________________________________________________________ 27
Rozdział 2 – Göbekli Tepe, Turcja ___________________________________29
Skontaktuj się z Emre Dardoganem __________________________________________ 29
Odnajdź Emre _____________________________________________________________ 33
Dostań się pod ziemię ______________________________________________________ 37
Przedostań się do Emre ____________________________________________________ 39
Otwórz tajemnicze wrota ___________________________________________________ 45
Dokonaj pomiaru __________________________________________________________ 47
Wydostań się z wraku ______________________________________________________ 48
Rozdział 3 – Florencja, Italia _______________________________________52
Zdobądź miecz ____________________________________________________________ 52
Dostań się na komisariat ___________________________________________________ 55
Unieszkodliw strażników ___________________________________________________ 56
Dostań się do celi __________________________________________________________ 61
Śledź An–Nasira ___________________________________________________________ 63
Zdobądź cylinder __________________________________________________________ 72
Otwórz cylinder ___________________________________________________________ 77
Odszyfruj notatkę _________________________________________________________ 79
Rozdział 4 – San Francisco, USA ____________________________________82
Pozbądź się policjanta ______________________________________________________ 82
Dostań się do archiwum ____________________________________________________ 86
Przywróć zasilanie _________________________________________________________ 90
Rozwiąż problem oświetlenia w archiwum ____________________________________ 93
Znajdź obraz ______________________________________________________________ 96
Rozdział 5 – Alcatraz, USA _________________________________________98
Przedostań się do sąsiedniego budynku ______________________________________ 98
Pokonaj robota ___________________________________________________________ 104
Rozdział 6 – Lotniskowiec, Hiszpania ______________________________ 109
Wydostań się z kontenera _________________________________________________ 109
Dostań się do kontenera z białym oznaczeniem _______________________________ 112
Odkryj lokalizację kwatery głównej _________________________________________ 118
Strona: 2
Secret Files 3: The Archimedes Code – Poradnik GRY-Online.pl
Rozdział 7 – CERN, Szwajcaria ___________________________________ 121
Dotrzyj na drugi brzeg ____________________________________________________ 121
Zlokalizuj Strażników _____________________________________________________ 123
Dostań się do tunelu metra ________________________________________________ 126
Wydostań się na powierzchnię _____________________________________________ 128
Dotrzyj do Strażnika ______________________________________________________ 131
Ustal miejsce wskazane przez Strażnika _____________________________________ 133
Rozdział 8 – Santoryn, Grecja ____________________________________ 135
Dotrzyj do bazy Strażników ________________________________________________ 135
Otwórz kamienne drzwi ___________________________________________________ 146
Dostań się do konsoli zawiadującej polem siłowym ____________________________ 150
Wyłącz pole siłowe _______________________________________________________ 154
Nie wyłączaj pola siłowego ________________________________________________ 157
Ocal Maxa _______________________________________________________________ 158
Rozdział 9 – CERN, Szwajcaria ___________________________________ 159
Unieszkodliw barierę laserową _____________________________________________ 159
Wydostań się na powierzchnię _____________________________________________ 163
Wyeliminuj wartowników __________________________________________________ 165
Powstrzymaj najemników _________________________________________________ 168
Otwórz budynek z transformatorem _________________________________________ 170
Osiągnięcia __________________________________________________ 173
Wydawnictwo GRY-Online S.A.
ul. Gabrieli Zapolskiej 16A, 30-126 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
(c) 2002-2012 GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-Online.
www.gry-online.pl
Strona: 3
Secret Files 3: The Archimedes Code – Poradnik GRY-Online.pl
Wprowadzenie
Poradnik do gry Secret Files 3: The Archimedes Code zawiera wskazówki przydatne podczas
zabawy w trzecią już część tej kapitalnej przygodowej serii. To dokładna i bogato ilustrowana
solucja, która przeprowadzi Cię przez wszystkie kolejne wydarzenia opowiadanej przez ten tytuł
historii.
Podporządkowana jest ona wyzwaniom, przed jakimi w trakcie zabawy staje główna bohaterka,
Nina, która na kilka dni przed planowanym ślubem nie dość, że musi odnaleźć uprowadzonego
narzeczonego, to jeszcze ocalić świat przed zagładą.
Każdy podrozdział opisuje jedno zadanie i podpowiada działania, które są niezbędne do
zrealizowania tylko tego konkretnego celu, oraz lokalizację wszystkich potrzebnych do jego
urzeczywistnienia przedmiotów, również tych, które mogłeś znaleźć już jakiś czas temu i być może
dawno masz je w swoim ekwipunku. W związku z tym to, co dałoby się w danym momencie zrobić
lub zabrać, a co przyda się przy rozwikływaniu innego problemu, opisane jest w innym
podrozdziale, tym, który ową kwestię wyjaśnia. W ten sposób, poszukując rozwiązania takiej, a nie
innej zagadki, znajdziesz w jej omówieniu komplet dotyczących tylko i wyłącznie jej czynności i
przedmiotów zilustrowanych fotkami z rozgrywki.
Ekwipunek tradycyjnie mieści się w dole ekranu, a o tym, które z przechowywanych w nim rzeczy
można łączyć ze sobą, informuje kursor w kształcie komputerowej myszki, której lewy klawisz
przybiera w takich sytuacjach kolor zielony. Identycznie ma się rzecz z obiektami zewnętrznymi,
które można zabrać lub użyć, natomiast jeśli da się je tylko obejrzeć, zielony pozostaje jedynie
prawy klawisz myszki.
PPM można też przewijać filmiki oraz dialogi. Dwuklik LPM przyspiesza przechodzenie bohaterki z
lokacji do lokacji. Natomiast jeśli w obrębie danej miejscówki Nina ma do pokonania większą
odległość, zaczyna biec automatycznie.
Spacją albo ikonką lupy (z prawej strony w dole ekranu) da się ujawnić hotspoty. Natomiast pod
symbolem wykrzyknika ze znakiem zapytania kryje się podpowiedź narratora, który przypomina o
aktualnym zadaniu bohaterki i nakreśla tło ostatnich wydarzeń.
Cała historia ma 4 zakończenia, które zależą od 2 decyzji podejmowanych w trakcie
zabawy. Oczywiście wspominam o tym w solucji, sugerując przy okazji zrobienie zapisu stanu
rozgrywki.
W grze można zdobyć 13 osiągnięć, co również zaznaczam w treści poradnika, w
momentach kiedy pojawia się taka szansa.
Niektóre minigierki mają dwa stopnie trudności, decyzja oczywiście należy do gracza, niemniej
warto pamiętać, że za konsekwentny wybór trudniejszego wariantu jest stosowne osiągnięcie.
Przedmioty, które powinny wylądować w ekwipunku bohaterki, zostały wyróżnione w tekście
kolorem czerwonym, a rozwiązania zagadek i ważne informacje pogrubieniem.
Strona: 4
Secret Files 3: The Archimedes Code – Poradnik GRY-Online.pl
A n k i e t a
Przed rozpoczęciem rozgrywki pojawia się ankieta, wzięcie udziału w której skutkuje
zindywidualizowaniem menu głównego gry, którego wygląd zostaje dopasowywany do Twoich
upodobań. Jeśli zrezygnujesz z uczestnictwa w ankiecie, program wystrój Twojego głównego menu
dobierze losowo.
Odpowiedź na pytanie o ulubioną formę spędzania wolnego czasu decyduje o rodzaju lokacji, jaką
będzie Twoje główne menu (bar lub garaż).
Odpowiedź na pytanie o ulubioną grę decyduje o plakacie, jaki zawiśnie w tym pomieszczeniu.
Odpowiedź na pytanie o ulubioną porę roku decyduje o rodzaju dekoracji, jakie się tam znajdą
(pisanki, kwiaty i wentylator, halloweenowe dynie, stroik świąteczny i choinka).
Odpowiedź na pytanie o film decyduje o postaci, jaką tam ujrzysz (Max lub Nina).
Jeśli nie spodoba Ci się aktualny wygląd menu, zawsze możesz w ustawieniach zaznaczyć, że
chcesz je opracować raz jeszcze. Następnie trzeba wyjść z gry i uruchomić ją od nowa, po czym
ponownie przejść ankietę.
Katarzyna „Kayleigh” Michałowska (www.gry–online.pl)
Strona: 5
Secret Files 3: The Archimedes Code – Poradnik GRY-Online.pl
Prolog – Aleksandria, Egipt
D o s t a ń s i ę d o B i b l i o t e k i A l e k s a n d r y j s k i e j
Sterujesz złodziejem o imieniu Menis–Ra. Dostał on zlecenie na zniszczenie paru papirusów w
Bibliotece Aleksandryjskiej. Biblioteka mieści się za murem, przy którym stoi bohater.
Kliknij mur po lewej, a pojawi się zbliżenie na ścianę, którą musi pokonać Menis–Ra. Zauważ, że w
murze jest pełno szczelin, dzięki którym bohater może się wspinać. Ważne jest tylko, aby wybierać
szczeliny obok siebie, tak by był on w stanie ich dosięgnąć.
Strona: 6
Secret Files 3: The Archimedes Code – Poradnik GRY-Online.pl
Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :