Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00517 008009 15904429 na godz. na dobę w sumie
Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry - ebook/pdf
Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 45
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> akcja i strzelanki
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

W poradniku tym znajdziecie wszystko co potrzebne aby wasza przygoda w wielkim świecie Blade of Darkness nie zakończyła się zbyt wcześnie. Opis broni, postaci, przedmiotów, solucja ... broń w dłoń i w drogę.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Podstawy
-Bohaterowie
-Broń i Przedmioty
-Mapa
-Runy i Kamienie
-Przeciwnicy
-The Krak of Tabriz – Sargon (Rycerz)
-The Monoliths of Kashgar – Tukaram (Barbarzyńca)
-The Lost City of Marakamada – Zoe (Amazonka)
-Kazel Zalam – Nagflar (Krasnolud)
-Mines of Mount Kolbegen
-Fortress of Tell Halaf
-Tombs of Ephyra
-Island of Karum
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 24

Informacja o grze

Po wiekach od stworzenia Słońca, Księżyca i Ziemi zło budzi się na ziemi siejąc terror i spustoszenie. Potrzebny jest wybraniec, który poniesie święty miecz do zwycięstwa i ostatecznie pokona wroga.

Gra Severance: Blade of Darkness, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł premierę światową miał w 2001 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Severance Blade of Darkness autor: Piotr „Zodiac” Szczerbowski (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Severance: Blade of Darkness – Pora dnik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wprowadzenie _________________________________________________________ 3 Podstawy _____________________________________________________________ 4 Bohaterowie __________________________________________________________ 5 Broń i Przedmioty ______________________________________________________ 6 Mapa ________________________________________________________________ 8 Runy i Kamienie ________________________________________________________ 8 Przeciwnicy __________________________________________________________ 10 The Krak of Tabriz – Sargon (Rycerz) ______________________________________ 13 The Monoliths of Kashgar – Tukaram (Barbarzyńca) ___________________________ 15 The Lost City of Marakamada – Zoe (Amazonka)______________________________ 17 Mines of Mount Kolbegen________________________________________________ 20 Fortress of Tell Halaf ___________________________________________________ 23 Tombs of Ephyra ______________________________________________________ 24 Island of Karum _______________________________________________________ 26 Shalatuwar Fortress ___________________________________________________ 28 The Gorge of Orlok_____________________________________________________ 29 Fortress of Nemrut_____________________________________________________ 31 Oasis of Najeb ________________________________________________________ 33 The Temple of Ai Farum _________________________________________________ 35 Forge of Xshatha ______________________________________________________ 38 Temple of Ianna_______________________________________________________ 40 Tower of Dal Gurak ____________________________________________________ 41 The Abyss ___________________________________________________________ 43 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 www.gry-online.pl Severance: Blade of Darkness – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie W Severance: Blade of Darkness trudno „zakochać się od pierwszego wejrzenia”. Świetna grafika, tekstury w wysokiej rozdzielczości. Tylko że sterowanie postacią na początku może przyprawić o ból głowy. Nie zabraknie także problemów technicznych – wszak zastosowany w grze engine jest bardzo wymagający i do spokojnej gry potrzeba silnego sprzętu. Sytuację poprawia trochę dodatkowy raster OpenGL, co jest szczególnie zauważalne na kartach nVidii. Kiedy go zainstalujesz w menu startowym gry, będzie można wybrać nowy tryb (wspomniany OpenGL) i ustawić dla niego poszczególne opcje. Jednak i tu nie ma róży bez kolców – podczas gry wiele razy natknąłem się na silną mgłę, która zasłaniała wszystkie obiekty dookoła. Wtedy pomagało tylko powrotne przełączenie się w tych miejscach na Direct3D. Dlaczego więc napisałem poradnik do gry pozornie tak niedopracowanej? Otóż jeśli już zaczniecie w nią grać, wielki świat, który jeden z czterech herosów będzie miał za zadanie uratować (już chyba nie mają co wymyślać!), stanie przed wami otworem. Pierwsza sprawa – lokacje, czyli poziomy. Mimo, że tak naprawdę wcale nie są duże, to ich projekt jest tak wykonany, że gracz ma wrażenie, iż porusza się po monumentalnych budowlach z bezkresnymi korytarzami-labiryntami. Otóż mogę podać przykład: idziesz do przodu, aż tu nagle rozwidlenie. Z lewej strony duża sala z kilkoma przeciwnikami a z prawej korytarz, widoczny tylko do pierwszego zakrętu. Zastanawiasz się chwilę co wybrać i w końcu ruszasz, dajmy na to korytarzem. Przechodząc kolejne zakręty i pomieszczania trafiasz w końcu na zamknięte drzwi. I co? Musisz iść z powrotem do dużej sali, odnaleźć tam klucz i wrócić z nim do owych drzwi. To sprawia że gra trwa w BoD znacznie dłużej niż w innych podobnego typu produkcjach. Niniejszy poradnik opisuje dokładne przejście gry rycerzem, ale zawiera także pierwsze plansze dla reszty wojowników. Wszystkie mapy, od drugiej włącznie, są dla nich identyczne i dlatego będą właściwe dla każdego bohatera. Może się czasami zdarzyć, że podczas gry innym bohaterem niż Sargon, natkniesz się na broń różną od tej opisanej w solucji, jednak starałem się wyeliminować w miarę możliwości wszystkie takie sytuacje. Strona: 3 www.gry-online.pl Severance: Blade of Darkness – Poradnik GRY-OnLine Podstawy Kolejnym fascynującym elementem jest walka – prowadzona rozmaitymi sposobami i przy użyciu różnorodnej broni. Niewielkim mankamentem jest tutaj (według mnie) brak możliwości chodzenia na boki (strafe). Co prawda opcja ta jest ona dostępna, ale dopiero po przełączeniu się w tryb walki i wybraniu celu, do którego nasz bohater będzie się zawsze ustawiał przodem. Kiedy naciśniemy strzałki w bok będzie on chodził wokół celu. Jest to prawie doskonałe rozwiązanie – można cały czas, otaczając większych i groźniejszych przeciwników, walić w nich mieczem, a oni nie będę w stanie na czas wykonać ataku. Tylko dlaczego nie można tego manewru stosować podczas normalnego chodzenia? Ale, jak już wspomniałem, jest to niewielki mankament i do tego można się po prostu przyzwyczaić. Sama walka jest bardzo ekscytująca. Optymalnie każdy bohater posługuje się tylko bronią jednego rodzaju. Potrafi też używać tzw. „kombosów”. Jest to bardzo skuteczny atak, pozwalający za jednym podejściem wyeliminować nawet najsilniejszego przeciwnika. Poza tym sama kwestia pojedynków jest rozwiązana bardzo dobrze – można osłaniając się tarczą zadawać rozmaite ciosy itp. A BoD pojedynków na pewno nie zabraknie. Należy przy tym pamiętać że za zabicie przeciwnika nasz bohater otrzymuje punkty doświadczenia, pozwalające awansować mu na coraz większe poziomy. Zwiększa się wtedy jego życie, wytrzymałość, moc i obrona. Co to jest życie chyba nie muszę tłumaczyć – w każdym razie symbolizuje go czerwony pasek w lewym górnym rogu ekranu. Poniżej jest doświadczenie (niebieski pasek). Życie dodatkowo określane jest liczbowo czerwoną czcionką. Wytrzymałość symbolizuje zmęczenie bohatera walką. I tak jeśli używa on broni przygotowanej dla innego herosa (czyli nie ma jej w spisie oręża) męczy się bardziej. A najbardziej wyczerpującą rzeczą są kombosy – czasami potrafią „pożreć” całą wytrzymałość. Dla lepszej orientacji poza zielonym paskiem pojawiającym się w czasie walki wytrzymałość jest podawana liczbowo, oczywiście czcionką zielonego koloru. Pozostałe dwie cechy: moc i obrona wpływają na umiejętności bojowe danego bohatera. Poza zwiększaniem współczynników (po zwiększeniu poziomu doświadczenia) można używać do tego celu zbroi (obrona) i oręża (dodają moc i przeważnie odejmują obronę). W grze pojawiają się także tarcze, ale tylko dwaj bohaterowie, posługujący się bronią jednoręczną, mogą bezproblemowo jej używać. Tarcza ma ograniczoną wytrzymałość (przypomina to punkty zdrowia) i po trafieniu w nią przez przeciwnika traci kolejne punkty, rozlatując się w końcu w drobny mak. Poza tym tarcza ma jeszcze jedną dobrą cechę: jeśli przeciwnik uderzy w nią zostaje na chwile ogłuszony, co pozwala go zaatakować. Tylko że to działa także w przypadku ataku bohatera. Warto zapamiętać jeszcze jedną rzecz: gra zapisuje, który z kolei robisz save i na tej podstawie wyświetla napis adekwatny do twoich umiejętności. Można go znaleźć przy zapisanym stanie gry (nazwa w nawiasie). Życzę wszystkim powodzenia i niech siła i mądrość Ianny będą z wami! Strona: 4 www.gry-online.pl Severance: Blade of Darkness – Poradnik GRY-OnLine Bohaterowie W grze oddano do twojej dyspozycji czwórkę bohaterów. Od tego, którego wybierzesz, będzie zależeć początek gry oraz rodzaj używanej broni, a więc równocześnie preferowanej taktyki walki. Osobiście, przeszedłem grę rycerzem i nie miałem, grając nim, większych kłopotów (no, może prócz końcowych bosów). Ale wy możecie zadecydować sami, kim chcecie grać: R Y C E R Z – S A R G O N Życie: 100 Atak: 1 Obrona: 1 Specjalizuje się w posługiwaniu mieczem oraz maczugami jednoręcznymi i nie ma w tym sobie równych. Potrafi także, jako jedna z dwóch dostępnych postaci, zrobić użytek z tarczy, skutecznie odpierając z jej pomocą ataki przeciwników. Rycerz najbardziej lubi posługiwać się mieczem, szczególnie, że jest to broń szybka i powodująca wiele obrażeń. Zawsze kieruje się dobrem i sprawiedliwością – nic więc dziwnego, że został przedstawiony jako kandydat na „tego jedynego”. A M A Z O N K A – Z O E Życie: 60 Atak: 1 Obrona: 0 Amazonka lubuje się w posługiwaniu wszelkiego rodzaju kijami, często zakończonymi ostrym metalem lub też różnego rodzaju włóczniami. Jako że ma cały czas obie ręce zajęte, nie używa tarczy, stając się w ten sposób bardziej narażona na ataki wroga. Na szczęście jej zwinność pozwala ujść cało nawet z największej opresji. Minusem jest niestety słaba żywotność. Amazonki, jako wędrujące wojowniczki trzymają się przeważnie w grupach, ale w czasie gry będzie ona podróżować samotnie. Strona: 5 www.gry-online.pl Severance: Blade of Darkness – Poradnik GRY-OnLine B A R B A R Z Y Ń C A – T U K A R A M Życie: 80 Atak: 2 Obrona: 0 Ten troszkę przepakowany bohater najbardziej lubi używać mieczy i toporów dwuręcznych. Dlatego też nie może stosować tarczy ochronnych. Jako naród stosujący zasadę, kto silniejszy ten lepszy, barbarzyńcy są doskonale wyćwiczeni w użyciu ciężkiego oręża. Nieraz zdarzy się, że barbarzyńca trzymać będzie w ręku broń większą od niego samego a przeciwnicy na sam jego widok będą uciekać w popłochu. Jednak co z tego, jak wrócą zaraz z posiłkami... K R A S N O L U D – N A G F L A R Życie: 120 Atak: 2 Obrona: 1 Najlepiej włada jednoręcznymi toporami, co zresztą jest logiczne, biorąc pod uwagę posturę i zainteresowania krasnoludów. Warto dodać że mogą się oni posługiwać do woli tarczami, tak jak rycerze. Preferują życie w pokoju, ale jeśli trzeba, to pokażą swoją ciemną stronę. Dość ślamazarne i wolne ruchy rekompensuje u nich duża żywotność. Krasnolud jest doskonałym wojownikiem i także, jako jeden z wielkiej czwórki, został nominowani do bycia „tym jedynym”. Broń i Przedmioty Nie będę wymieniał wszystkich rodzajów dostępnej broni, ponieważ można to łatwo sprawdzić w grze wciskając klawisz F1. Są tam dane specyficzne dla konkretnego oręża (jak oddziałuje na moc i obronę bohatera) oraz dostępne tylko dla niego kombosy. Należy tu często zaglądać, ponieważ w BoD ilość możliwej do zdobycia broni jest ogromna, a co za tym idzie i liczba kombosów także jest imponująca. Szkoda tylko, że na jedną broń przypada wyłącznie jedna kombinacja (ale jest wyjątek!). Warto także wspomnieć iż z danego kombosu będzie można skorzystać dopiero po osiągnięciu odpowiedniego poziomu doświadczenia – odpowiedni jest zaznaczony przy danej broni. W BoD każdy bohater używa, jak już zapewne wiecie, specyficznego dla siebie oręża. To właśni nim najefektywniej się posługuje, czyli najszybciej atakuje, znacznie mniej się przy okazji męcząc. Stan Strona: 6 www.gry-online.pl Severance: Blade of Darkness – Poradnik GRY-OnLine zmęczenia jest symbolizowany zielonym paskiem pojawiającym się pośrodku ekranu, na dole. Każde machnięcie bronią (chyba że wypijesz Power Potion) wymaga zużycia na ten cel trochę siły, co męczy bohatera, aż do krytycznego momentu, kiedy zabraknie mu punktów wytrzymałości. Wtedy musi na chwilę odpocząć, stając w miejscu i biorąc kilka głębszych oddechów. Jednak nie martwcie się, jest wtedy chwilowo odporny na ataki przeciwników, ale należy pamiętać o tym, że pozostaje w polu rażenia i kiedy już zregeneruje siły może zostać szybko trafiony. Jeśli chodzi o kombosy, to należy się ich szybko wyuczyć. Czasami użycie odpowiedniego kombosa pozwoli w walce z silniejszym przeciwnikiem zaoszczędzić napój leczniczy czy nawet uratować życie. Największym mankamentem jest duże zużycie siły przez daną kombinację, co męczy bohatera i zmusza do ucieczki w bezpieczne miejsce aby tam móc zregenerować siły. Każdy bohater posiada dodatkowo kilka typów broni „specjalnych”, jednak osobiście wolę korzystać ze zwykłego oręża (poza mieczem Ianny oczywiście!). Jednak jeśli chcecie je wypróbować to w solucji zaznaczyłem miejsca ich występowania dla każdego bohatera. W większości są one porozrzucane po poszczególnych lokacjach i najlepiej jest zbierać je przy okazji, aniżeli biegać specjalnie za konkretnym przedmiotem. Nie zapomniano także o zbroi, która dla każdego z bohaterów jest inna i nie może być noszona przez nikogo poza właściwą osobą. Każda zbroja może występować w trzech rodzajach, różniących się bonusem obrony: Light, Medium i Heavy. Jak zapewne już wiecie, w solucji zaznaczyłem także i to. Napoje lecznicze poza dodatkowym uleczaniem zatrucia mają jeszcze jedną, nieudokumentowaną w grze, cechę. Mianowicie, mniejsze (do +150) mogą być wypijane bezpośrednio po podniesieniu. Natomiast większe (+500, +1000, pełnego uzdrowienia) są zabierane przez bohatera i mogą być magazynowane w określonej ilości (kolejno 4, 2, 1). Można leczyć się także przy pomocy znajdowanego w skrzyniach i beczkach jedzenia oraz racji żywnościowych (Travelers Rations), jednak użycie takich przedmiotów w czasie postępującego zatrucia wspomaga dodatkowo truciznę. Łuku nie będę dokładnie opisywał, bo nie ma po co – dodam że strzały zachowują się jak prawdziwe, a brak celownika utrudnia strzelanie. Trzeba to po prostu „wyczuć”. Dlatego radzę przed walką trochę poćwiczyć. Power Potion zwiększa twoją moc i obronę, uniemożliwiając przy okazji męczenie się. Ghost Medallion uodparnia cię na trucizny, Crown na ogień a Bracelet na ataki fizyczne. Strzały natomiast można spotkać w dwóch postaciach – zwykłe i zatrute. Maksymalnie można mieć przy sobie 10 (+1 przy łuku) danego rodzaju. Strona: 7 www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: