Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00176 005956 14495042 na godz. na dobę w sumie
Sid Meier s Civilization V: Nowy Wspaniały Świat - poradnik do gry - ebook/pdf
Sid Meier s Civilization V: Nowy Wspaniały Świat - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 32
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook (-9%), audiobook).

Poradnik do gry Sid Meier's Civilization V: Nowy Wspaniały Świat zawiera szczegółowy opis wszystkich nowości wprowadzanych przez dodatek. Znalazły się wśród nich takie elementy jak szlaki handlowe, ideologie, turystyka czy nowe rozwiązania dyplomatyczne.

Skrócona wersja spisu treści:
-Sid Meier's Civilization V: Nowy Wspaniały Świat - poradnik do gry
-Szlaki handlowe
-Podstawowe informacje
-Rodzaje szlaków
-Turystyka
-Wielcy Artyści i Archeologia
-Wielkie dzieła
-Walka z wrogą kulturą
-Ideologie
-Wstęp
-Typy ideologii
-Ustroje społeczne
-Dyplomacja
-Scenariusze
-Amerykańska Wojna Secesyjna
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 17

Informacja o grze

Drugi pełnoprawny dodatek do gry Sid Meier's Civilization V. Główną cechą rozszerzenia jest dodanie kolejnych dziewięciu cywilizacji, w tym także polskiej, której wodzem jest Kazimierz III Wielki.

Gra Sid Meier's Civilization V: Brave New World, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2013 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry Sid Meier s Civilization V: Nowy Wspaniały Świat Producent Firaxis Games, Wydawca 2K Games, Wydawca PL Cenega Poland Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. autor: Dawid „Kthaara” Zgud (c) 2013 GRY-Online S.A. Sid Meier s Civilization V: Nowy Wspaniały Świat – Poradnik GRY-Online.pl S p i s t r e ś c i Wprowadzenie ___________________________________________________3 Szlaki handlowe __________________________________________________4 Podstawowe informacje _____________________________________________________ 4 Rodzaje szlaków ___________________________________________________________ 6 Turystyka _______________________________________________________8 Wielcy Artyści i Archeologia __________________________________________________ 8 Wielkie dzieła ______________________________________________________________ 9 Walka z wrogą kulturą _____________________________________________________ 10 Ideologie ______________________________________________________11 Wstęp ____________________________________________________________________ 11 Typy ideologii _____________________________________________________________ 12 Ustroje społeczne _______________________________________________15 Dyplomacja ____________________________________________________17 Scenariusze ____________________________________________________20 Amerykańska Wojna Secesyjna ______________________________________________ 20 Wyścig o Afrykę ___________________________________________________________ 22 Polska ________________________________________________________27 Wydawnictwo GRY-Online S.A. ul. Gabrieli Zapolskiej 16A, 30-126 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2012 GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-Online. www.gry-online.pl Strona: 2 Sid Meier s Civilization V: Nowy Wspaniały Świat – Poradnik GRY-Online.pl Wprowadzenie Czy chciałeś kiedyś rządzić i dzielić? A może miałeś chęć zniszczyć wszystkie inne nacje na naszym na globie? Sid Meyer’s Civilization ci to umożliwia. Jej dodatek Nowy Wspaniały Świat udostępnia natomiast kilkanaście jeśli nie kilkadziesiąt nowych mechanizmów, które pozwolą ci jeszcze bardziej wpłynąć na świat. Czy stworzysz cywilizację która przetrwa próbę czasu? W poradniku znajdziesz między innymi: • Co nowego w handlu i jak tworzyć szlaki handlowe do naszych przyjaciół i miast ościennych. • Opis nowego elementu – turystyki, jaki zastąpił zwycięstwo kulturalne. • Jakie zmiany zaszły w dyplomacji i do czego służy Kongres Światowy. • Zmiany w drzewkach Ustrojów społecznych i nowe elementy drzewka – trzy wykluczające się ideologie. • Opis Polskiej cywilizacji wraz z poradami, jak osiągnąć nią różnego rodzaju zwycięstwa L e g e n d a • Czarny – surowce, inne ważne i użyteczne informacje • Niebieski – technologie • Zielony – jednostki • Brązowy – pola mapy, budynki i ulepszenia • Pomarańczowy – ustroje i ideologie P o l s k a w e r s j a Jeśli twój Steam uzna, że nie należy ci się polska wersja właśnie pobranej gry, oto przepis jak ją uruchomić w naszym ojczystym języku. Pliki polskiej wersji są w plikach gry. Należy tylko zmienić jej język. W opcjach Audio dostępna jest tylko opcja zmiany języka mówionego. Należy ją przełączyć na Polski. Wersja językowa gry zależy od wersji językowej twojego Steama. Jeśli przełączysz ją na język polski to gra powinna być po polsku. Jeśli natomiast ta opcja nie chce działać należy w głównym katalogu gry znaleźć plik „config.ini” i otworzyć go w Notatniku. Trzeba tam znaleźć linijkę opatrzoną kodem: „; The currently selected language.” I w linijce poniże zamienić en_US na pl_PL by utworzyć wpis: „Language = pl_PL”. Poniżej znajduje się linijka Audio, którą możesz modyfikować analogicznie. Dawid „Kthaara” Zgud (www.gry–online.pl) Strona: 3 Sid Meier s Civilization V: Nowy Wspaniały Świat – Poradnik GRY-Online.pl Szlaki handlowe P o d s t a w o w e i n f o r m a c j e W nowym dodatku udostępniono nowy rodzaj pomocy miastom oraz zarabiania pieniędzy. Są to szlaki handlowe. Ich symbolem na pasku statusu są dwie zapętlone strzałki, liczby oznaczają ilość jednostek handlowych i dostępnych szlaków. Szlaki handlowe można prowadzić zarówno lądem (do czego jest potrzebna technologia Hodowli zwierząt, do wyprodukowania Karawany), jak i morzem (Żegluga, do wyprodukowania Statku transportowego) oraz zarówno w swoim imperium jak i poza jego granice. Szlaki te rozciągają się na odległość dwudziestu heksów od naszego miasta. Do odkrycia są technologie a do wybudowania ulepszenia (np. Karawanseraj oraz Port) które zwiększą zasięg i dochód ze szlaku. Każdy szlak handlowy ma swój czas trwania. Na samym początku jest to 30 tur. Potem czas może się różnić w zależności od aktywności na danym szlaku, odkrywania technologii i innych czynników. Ustanowionego szlaku handlowego nie można anulować, trzeba poczekać do jego wygaśnięcia. Kiedy zaakceptujesz szlak handlowy jego parametry nie zmienią się do czasu jego zakończenia. To znaczy, że jeśli, na przykład, odkryjesz nowy surowiec luksusowy, na którym mógłbyś zarobić nie będzie on brany pod uwagę dopóki nie ustanowisz nowego szlaku handlowego. Strona: 4 Sid Meier s Civilization V: Nowy Wspaniały Świat – Poradnik GRY-Online.pl T e c h n o l o g i e Podstawowe technologie handlowe Spisane tutaj technologie mają wpływ na szlaki handlowe. • Hodowla zwierząt – podstawowa technologia. Pozwala budować Karawany – lądowe jednostki handlowe. Dodaje także pierwszy slot na szlak handlowy. • Żegluga – druga ważna technologia. Dodaje slot oraz pozwala na budowę Statków Handlowych. • Inżynieria – dodaje szlak handlowy. • Kompas – dodaje szlak handlowy i dodatkowo zwiększa zasięg szlaków morskich. • Bankowość – dodaje szlak handlowy. • Kolej – dodaje szlak handlowy. • Penicylina – dodaje szlak handlowy. • Chłodzenie – zwiększa zasięg szlaków morskich. • Silnik Spalinowy – zwiększa zasięg szlaków lądowych. Strona: 5 Sid Meier s Civilization V: Nowy Wspaniały Świat – Poradnik GRY-Online.pl S z l a k i M i ę d z y n a r o d o w e R o d z a j e s z l a k ó w Szlaki zagraniczne (powyżej prowadzą do Kayseri, Gaziantepu i Zanzibaru) możemy prowadzić zawsze, jeśli tylko miasto innego gracza znajduje się w zasięgu, a my posiadamy wolny slot na szlak handlowy. Dają one przede wszystkim złoto. Dodatkowo, cywilizacje dostają połowę punktu badań za każdą nie odkrytą wzajemnie technologię. Czyli, jeśli okryłeś dwie technologie, których nie ma twój oponent a nawiążesz z nim wymianę szlakiem handlowym on dostanie dodatkowo punkt badań na turę. Działa to również w drugą stronę: jeśli zarówno ty i on macie po dwie nieznane wam wzajemnie technologie każdy z was dostanie punkt badań. Ilość punktów badań jest zaokrąglana w górę. W taki sam sposób możesz „eksportować” swoją religię. Miasta które wyznają już jakieś wierzenie wywierają wpływ na miasta po drugiej stronie szlaku. Kiedy każde miasto ma inną religię wtedy wpływ jest różny i miasta będą zyskiwać i/lub tracić wyznawców na rzecz innego wyznania. Jak widać, szlaki handlowe mogą ci pomóc się wzbogacić. Jednak inne elementy mogą skutecznie zniechęcić do wymiany handlowej. Jeśli różnica w zaawansowaniu technicznym jest duża twój przeciwnik (lub ty, ale wtedy to dobra rzecz) może zyskać sporo punktów badań, co przyspieszy jego rozwój. Jednak ten aspekt traci na wartości z czasem. Kiedy wejdziesz w Renesans, nawet dziesięć punktów badań jest praktycznie bez różnicy, gdyż jeśli dbasz o odpowiednie budowle, twój zysk badań wynosi zapewne grubo ponad dwieście. W kolejnych Epokach masz ich coraz więcej. Strona: 6 Sid Meier s Civilization V: Nowy Wspaniały Świat – Poradnik GRY-Online.pl S z l a k i w e w n ę t r z n e Szlaki wewnętrzne (powyżej prowadzące z Krakowa i Łodzi do Warszawy) służą do innych celów – do pomocy własnym miastom w ich przedsięwzięciach. Obowiązują je takie same rygory jak szlaki zagraniczne oraz dodatkowe cechy opisane niżej. Szlaki wewnętrzne mają na celu dostarczenie żywności lub produkcji potrzebującym miastom. Żeby dostarczać odpowiedni surowiec należy w mieście początkowym mieć odpowiedni budynek. Dla żywności jest to Spichlerz, dla produkcji jest to Warsztat. Miasto początkowe nie cierpi w żaden sposób na takiej pomocy. Nie zmniejsza się ani jego pula żywności ani jego pula produkcji. Jedynym kosztem jest jednostka handlowa i zajęty slot na szlak handlowy. Wewnętrzne szlaki są bardzo wielką pomocą dla miast rozwijających się, na przykład nowo założonych. Dzięki nim możemy pomóc im w rozbudowie odpowiednich budynków i wspomóc przyrost naturalny. Natomiast wysyłanie kilku szlaków z produkcją do jednego miast wydajnie wspomaga budowę cudów. Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Sid Meier s Civilization V: Nowy Wspaniały Świat - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: