Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00139 007524 15948144 na godz. na dobę w sumie
Sid Meier s Railroads! - poradnik do gry - ebook/pdf
Sid Meier s Railroads! - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 69
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do gry strategicznej „Sid Meier's Railroads!” zawiera szereg porad odnoszących się do przygotowanych scenariuszy, jak również wyjaśnienia dotyczące wszystkich elementów, które są wymagane do prowadzenia poprawnej rozgrywki.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-[Scenariusze] 1. Południowy zachód USA - opis
-[Scenariusze] 1. Południowy zachód USA - wskazówki cz.1
-[Scenariusze] 1. Południowy zachód USA - wskazówki cz.2
-[Scenariusze] 2. Północny wschód USA - opis
-[Scenariusze] 2. Północny wschód USA - wskazówki cz.1
-[Scenariusze] 2. Północny wschód USA - wskazówki cz.2
-[Scenariusze] 3. Środkowy zachód USA - opis
-[Scenariusze] 3. Środkowy zachód USA - wskazówki
-[Scenariusze] 4. Północny zachód USA - opis
-[Scenariusze] 4. Północny zachód USA - wskazówki
-[Scenariusze] 5. Wielka Brytania - opis
-[Scenariusze] 5. Wielka Brytania - wskazówki
-[Scenariusze] 6. Francja - opis cz.1
-[Scenariusze] 6. Francja - opis cz.2
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 25

Informacja o grze

Sid Meier’s Railroads! to gra ekonomiczna przygotowana przez studio Firaxis Games, którą można uznać za naturalną spadkobierczynię legendarnej serii Railroad Tycoon, zapoczątkowanej w 1990 roku (również przez Sida Meiera). Pod względem koncepcji, program

Gra Sid Meier's Railroads!, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: patch polonizujący.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry Sid Meier s Railroads! autor: Jacek „Stranger” Hałas Producent Firaxis Games, Wydawca 2K Games, Wydawca PL Cenega Poland Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. (c) 2008 GRY-OnLine S.A. Sid Meier s Railroads! – Poradnik GRY-OnLine S p i s t r e ś c i Wprowadzenie.................................................................................................... 3 Scenariusze ........................................................................................................ 4 Scenariusz 1 – Południowy zachód USA .......................................................................4 Scenariusz 2 – Północny wschód USA ........................................................................13 Scenariusz 3 – Środkowy zachód USA ........................................................................21 Scenariusz 4 – Północny zachód USA .........................................................................28 Scenariusz 5 – Wielka Brytania..................................................................................34 Scenariusz 6 – Francja...............................................................................................42 Scenariusz 7 – Niemcy...............................................................................................51 Porady .............................................................................................................. 59 Jak szybko zacząć? ....................................................................................................59 Umiejętne tworzenie nowych połączeń ......................................................................61 Zaspokajanie podstawowych i rosnących potrzeb ......................................................62 Kupowanie i utrzymywanie lokomotyw ......................................................................63 Konkurencja ..............................................................................................................64 Patenty i licytacje ......................................................................................................65 Zmiany na rynku – załamania i boomy .......................................................................67 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2008 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Wydawnictwo GRY-OnLine S.A. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Strona: 2 Sid Meier s Railroads! – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie Witam w nieoficjalnym poradniku do gry Sid Meier s Railroads!. Poniższy tekst składa się z dwóch głównych rozdziałów, z którymi radziłbym się oczywiście zapoznać. Wiele z omawianych rzeczy dla bardziej doświadczonych graczy może się wydać dość oczywistych. Należy pamiętać, iż opisywany tytuł nie zalicza się do arcyskomplikowanych strategii, niemniej jednak poprawne wyszukiwanie zależności, czy rozsądne dysponowanie posiadanym budżetem odgrywa bardzo istotną rolę. Tekst ten powstał w głównej mierze z myślą o tych osobach, które nie miały wcześniej do czynienia z podobnymi strategiami, ze szczególnym uwzględnieniem trylogii Railroad Tycoon. Pierwszy rozdział poradnika zawiera szereg porad odnoszących się do przygotowanych scenariuszy. Każdy z tych etapów posiada kilka z góry ustalonych celów, którym należy sprostać. W trakcie zabawy dysponujemy oczywiście dużą swobodą działania. Na ważniejsze sprawy postarałem się jednak zwrócić szczególną uwagę. Początkujący stratedzy powinni jednak w pierwszej kolejności skierować się do drugiego rozdziału poradnika. Opisałem bowiem w nim wszystkie te elementy, które są wymagane do prowadzenia poprawnej rozgrywki. Postarałem się szerzej powiedzieć o tych sprawach, o których w trakcie gry trzeba będzie szczególnie pamiętać. Nie pominąłem również bardziej złożonych kwestii. Przedstawiłem między innymi sugestie dotyczące walki z konkurencją, czy pozyskiwania nowych wynalazków. W początkowej fazie zabawy o rzeczach tych nie będziesz musiał pamiętać. Z czasem jednak zyskają one na znaczeniu. Życzę miłej zabawy, a także pożytku z mojego poradnika. Jacek „Stranger” Hałas Strona: 3 Sid Meier s Railroads! – Poradnik GRY-OnLine Scenariusze S c e n a r i u s z 1 – P oł u d n i o w y z a c h ó d U S A O p i s s c e n a r i u s z a Uwaga! Poniższe wskazówki odnoszą się do następujących ustawień: Przedział czasowy – 1850-1950; Liczba graczy SI – 2. Opcje losowego generowania krajobrazu oraz losowego rozkładu miast są odznaczone. Gra w żaden sposób nie stara się nas do niczego zmusić. Z wielu istotnych rzeczy, jak chociażby obecności konkurencji, można całkowicie zrezygnować. Zadania, które musimy w trakcie rozgrywania tego scenariusza wypełnić: POZIOM 1 – Od morza do morza Cele należy osiągnąć do 1899 roku. Przydzielone zadania: 1) Wybuduj trasę łączącą Flagstaff z Phoenix i Las Vegas. Zadanie to ma bardzo oczywiste założenia. Gorzej będzie z wykonaniem. Jak się zapewne domyślasz, będziesz musiał połączyć ze sobą te trzy miasta, tak aby można było uruchomić ruch kolejowy. Najlepiej będzie jeśli zaczniesz od utworzenia połączenia pomiędzy Phoenix, a Flagstaff. Jeśli Twoim miastem startowym jest Eloy (4 na mapie), to będziesz miał ułatwioną sprawę. W przypadku pozostałych miast będziesz musiał rozciągnąć obszar swojego działania, tak aby docelowo móc dotrzeć do Phoenix. Wypełnienie tego zadania będzie wymagało wyłożenia naprawdę sporej ilości gotówki, głównie dlatego, iż Flagstaff oraz Las Vegas znajdują się w bardzo niekorzystnych miejscach. W rezultacie trakcje kolejowe będą składały się z dużej ilości mostów oraz tuneli, co podwyższy oczywiście cenę całej konstrukcji. Radziłbym więc tory budować niewielkimi partiami, a także dokonywać licznych korekt, tak aby wyznaczyć możliwie jak najlepszą (i najtańszą) drogę. Po połączeniu Phoenix z Flagstaff będziesz musiał uzbierać jeszcze większą ilość gotówki, gdyż Las Vegas znajduje się praktycznie na drugim końcu mapy. Generalnie będziesz musiał wybrać pomiędzy dwoma ścieżkami. Będziesz mógł spróbować zbudować połączenie prowadzące przez tereny górzyste, bądź też pozostać przy obszarach nizinnych. Wtedy połączyłbyś Phoenix z Las Vegas (nigdzie nie jest powiedziane, iż Las Vegas i Flagstaff muszą być połączone linią kolejową!). Dodatkowo będziesz mógł potworzyć stacje przeładunkowe we wszystkich tych strefach, które znajdują się w centralnej części mapy (tereny wydobywcze oraz kilka mniejszych miasteczek). Wybór należy oczywiście do Ciebie. Ze zbudowaniem połączeń nie możesz się jednak zbytnio ociągać, gdyż może ci nie starczyć na to czasu. Radziłbym więc możliwie jak najszybciej przystąpić do zabudowy tej części mapy. Tereny znajdujące się na zachodzie (okolice Los Angeles) najlepiej byłoby ignorować. 2) Weź udział w gorączce złota! Dostarcz 5 ładunków złota, aby zyskać pieniądze na nowe inwestycje. To pierwszy cel, który będzie od Ciebie wymagał wyróżnienia zależności powstających pomiędzy znajdującymi się na mapie zasobami, a miejscami, w których mogą być dalej przetworzone i/lub sprzedane. W pierwszej kolejności będziesz musiał zlokalizować kopalnię złota, tak aby móc zacząć wydobywać rudę. Najlepiej byłoby gdyby kopalnia taka znajdowała się niedaleko jednego z dużych miast. W moim przypadku lokalizacja była wręcz idealna. Kopalnię odnalazłem bowiem niedaleko Phoenix, dzięki czemu można było od razu przystąpić do procesu produkcji. W przeciwnym przypadku musiałby dotransportować wydobyte z kopalni rudy do miejsca, w którym można byłoby skorzystać z mocy przerobowych fabryki. Nie polecam kupować tego typu obiektów na własną rękę, Strona: 4 Sid Meier s Railroads! – Poradnik GRY-OnLine gdyż jest to nieopłacalne. Więcej informacji na temat zależności znajdziesz w drugim rozdziale poradnika. Otrzymane sztabki złota będziesz musiał na koniec sprzedać. Czynność ta w początkowej fazie zabawy jest niestety bardzo utrudniona, gdyż w najlepszym wypadku zaledwie dwa miasta będą wykazywały zapotrzebowanie na ten surowiec. Będziesz więc musiał odłożyć sporą ilość gotówki na przygotowanie odpowiedniego połączenia. W ramach pocieszenia dodam jednak, iż na sprzedaży sztabek złota można bardzo dużo zarobić. Nawet w przypadku tworzenia dłuższych połączeń zysk jest właściwie gwarantowany. W sumie będziesz musiał przewieźć zaledwie pięć sztabek, tak więc o to nie musisz się akurat martwić. W pierwszej kolejności radziłbym połączyć Phoenix z Flagstaff (dodatkowo można tu sporo zyskać na przewozie ludzi), a dopiero później martwić się o zrealizowanie połączenia z Las Vegas. POZIOM 2 – Rozkwit na pustyni Cele należy osiągnąć do 1930 roku. Przydzielone zadania: 1) Utwórz bezpieczną trasę wiodącą przez pustynię, łącząc ze sobą Los Angeles i Las Vegas. Do tego zadania nie powinieneś podchodzić zbyt wcześnie. Z drugiej strony jednak, nie możesz się też zbytnio ociągać. Generalnie chodzi o to żeby potworzyć sobie połączenia do wszystkich większych miast znajdujących się na południe od Las Vegas. Dzięki temu posunięciu znaczną część linii prowadzącej do Los Angeles będziesz miał gotową. Nie powinieneś oczywiście zbytnio przesadzać, gdyż nie będziesz raczej cierpiał na nadmiar gotówki. W miarę możliwości staraj się jednak zabudować tę część mapy. W szczególności mam tu na myśli okolice Yumy, o które z pewnością zdołałeś już zadbać. Jeśli chodzi o dalszą część połączenia (już po dokonaniu rozgałęzienia), staraj się oczywiście uniknąć większej ilości mostów i innych droższych konstrukcji. Jak już wcześniej wspomniałem, nie powinieneś się tu też zbytnio ociągać. Grając z przeciwnikami, będziesz się zapewne musiał martwić o to żeby nie przeciąć żadnej ze znajdujących się tu linii kolejowych. W ramach pocieszenia dodam jednak, iż utworzenie połączenia otworzy przed Tobą wiele nowych możliwości. Los Angeles to jedno z największych miast tej mapy, tak więc zdecydowanie będziesz miał co przewozić, nie martwiąc się jednocześnie o konieczność pokonania dłuższego dystansu. W celu zaliczenia tego wyzwania nie będziesz na szczęście musiał nic innego robić. 2) Rozbuduj swoją firmę i zwiększ jej wartość netto do 5 milionów dolarów. W celu zwiększenia ogólnej wartości netto swojego przedsiębiorstwa będziesz oczywiście musiał rozsądnie inwestować. Sądzę, iż nie powinieneś mieć większych problemów z wypełnieniem tego zadania. Musisz jednak pamiętać, iż w dalszej części zabawy wartość tę będziesz musiał podwoić (i Strona: 5 Sid Meier s Railroads! – Poradnik GRY-OnLine to szybko!). Radzę oczywiście inwestować w dochodowe połączenia. Jedyne wyjątki stanowić powinny te linie, które będą potrzebne do wypełnienia opisanych wyżej celów tego scenariusza. Możesz także spróbować przystąpić do kilku licytacji, w celu pozyskania znajdujących się przy większych miastach fabryk. Szerzej problem ten opisałem w dalszej części poradnika. Musisz jednak mieć na uwadze to, że rynek w grze dość często może się załamywać, przez co nawet najbardziej dochodowe biznesy mogą stracić na swojej wartości. Tak czy siak, wypełnieniem tego zadania w wyznaczonym przez grę czasie nie musisz się zbytnio martwić. Projektując połączenie prowadzące z Las Vegas do Los Angeles, warto korzystać fragmenty istniejących już linii kolejowych, tak aby obniżyć koszty tego przedsięwzięcia. POZIOM 3 – Nadchodząca depresja Cele należy osiągnąć do 1950 roku. Przydzielone zadania: 1) Kasyna domagają się większych ilości energii! Zainteresuj się branżą energetyczną, budując lub kupując elektrownię w Vegas. jest scenariusz, w którym należałoby Po raz kolejny masz do czynienia z bardzo oczywistym wyzwaniem, z wykonaniem którego możesz mieć jednak trochę problemów. Nowa elektrownia kosztuje bowiem pół miliona dolarów, a mało prawdopodobny taki obiekt. Najprawdopodobniej dojdzie do tego, że sam będziesz go musiał postawić. Jest to duża suma pieniędzy, tak więc z zakupem tym nie powinieneś się szczególnie śpieszyć. Warto jednak elektrownię zakupić nieco wcześniej (najlepiej od razu po przekroczeniu ostatniego progu, czyli w okolicach 1930 roku). Zapewni ci ona bowiem stałe przychody, a na dodatek zwiększy ogólny majątek prowadzonego przez Ciebie przedsiębiorstwa. Pamiętaj jednak o tym żeby pozostawić sobie sporo pieniążków na bieżące wydatki i inwestycje związane z tworzeniem nowych połączeń kolejowych. jedynie wykupić 2) Zwiększ kapitał swojej firmy, osiągając wartość netto w wysokości 10 milionów dolarów. Z podobnym wyzwaniem miałeś już do czynienia wcześniej. Tym razem jednak musisz podwyższyć wartość netto przedsiębiorstwa do 10 milionów dolarów. Jeśli więc poprzedni cel kończyłeś na ostatnią chwilę, to teraz będziesz miał jedynie 20 lat na PODWOJENIE wartości firmy. Oznacza to, iż nie możesz sobie pozwolić na żadne nietrafione inwestycje. Warto zainteresować się większą ilością fabryk, ze szczególnym uwzględnieniem tych, które nie są w żaden istotny sposób „dotykane” wahaniami rynku. Nie możesz sobie pozwolić na żadne przestoje. Uzyskane pieniądze od razu przeznaczać na kolejne inwestycje. Strona: 6 Sid Meier s Railroads! – Poradnik GRY-OnLine 3) Weź sprawy w swoje ręce i wyeliminuj pozostałych konkurentów. To zdecydowanie najbardziej wymagające wyzwanie tego scenariusza, z wypełnieniem którego możesz mieć sporo problemów. Do tego zadania warto przystąpić już zdecydowanie wcześniej. Chodzi oczywiście o to żeby wykupić akcje konkurencyjnych przedsiębiorstw za zdecydowanie niższą cenę. Przejęcie pełnej kontroli nad dobrze funkcjonującą i zarazem rozwiniętą firmę będzie bowiem wymagało wyłożenia ogromnych pokładów pieniężnych. Pamiętaj też o wyznaczonym przez grę limicie czasowym, w którym ze wszystkimi zakupami będziesz się musiał zmieścić. Nie radziłbym kupować elektrowni na ostatnią chwilę, gdyż zapewni ona dodatkowe przychody, z których z całą pewnością warto będzie skorzystać. Na poniższej mapie zaznaczone zostały najważniejsze miasta regionu: 1 – San Diego; 2 – Los Angeles; 3 – Pheonix; 4 – Eloy; 5 – Las Vegas; 6 – Yuma; 7 - Flagstaff Czerwonym kolorem oznaczono 3 miasta, które należy w pierwszej kolejności ze sobą połączyć (niekoniecznie w linii prostej). Zielonym kolorem oznaczono 2 miasta, które łączy się w dalszej części scenariusza. Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Sid Meier s Railroads! - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: