Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00354 007041 15375415 na godz. na dobę w sumie
Sid Meier’s Civilization V: Bogowie i Królowie - poradnik do gry - ebook/pdf
Sid Meier’s Civilization V: Bogowie i Królowie - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 25
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook (-9%), audiobook).

Poradnik do dodatku do gry Sid Meier’s Civilization V - Bogowie i Królowie skupię się na dokładnym przybliżeniu takich aspektów rozgrywki jak system religii, szpiedzy oraz scenariusze wraz ze wszelkimi powiązanymi z w/w zagadnieniami.

Spis treści:
-[Poradnik do gry] Sid Meier’s Civilization V: Bogowie i Królowie
-[Wiara] Podstawy
-[Wiara] Panteon
-[Wiara] Wielki Prorok
-[Wiara] Religia
-[Wiara] Rozwinięcie religii
-[Szpiegostwo]
-[Scenariusze]
-[Scenariusze] Upadek Rzymu
-[Scenariusze] Powstanie Mongołów
-[Scenariusze] Ku renesansowi
-[Scenariusze] Imperia Zadymionych Niebios

Informacja o grze

Pierwszy pełnoprawny dodatek do gry Sid Meier's Civilization V. Główną atrakcją rozszerzenia jest moduł religii, za pomocą którego możemy stworzyć własne wyznanie i zbudować na tej podstawie potężną cywilizację. Autorzy dodali też mnóstwo nowej zawartości

Gra Sid Meier's Civilization V: Gods & Kings, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2012 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry Sid Meier’s Civilization V Bogowie i Królowie autor: Dawid „Kthaara” Zgud (c) 2012 GRY-Online S.A. Producent Firaxis Games, Wydawca 2K Games, Wydawca PL Cenega Poland Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Sid Meier’s Civilization V: Bogowie i Królowie – Poradnik GRY-Online.pl S p i s t r e ś c i Wprowadzenie ___________________________________________________3 Wiara __________________________________________________________4 Podstawy __________________________________________________________________ 4 Panteon ___________________________________________________________________ 5 Wielki Prorok ______________________________________________________________ 6 Religia ____________________________________________________________________ 7 Rozwinięcie religii __________________________________________________________ 8 Szpiegostwo ____________________________________________________9 Scenariusze ____________________________________________________10 Upadek Rzymu ____________________________________________________________ 11 Powstanie Mongołów ______________________________________________________ 14 Ku renesansowi ___________________________________________________________ 16 Imperia Zadymionych Niebios _______________________________________________ 18 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2012 GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-Online. www.gry-online.pl ydawnictwo GRY-Online S.A. ul. Gabrieli Zapolskiej 16A, 30-126 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Strona: 2 Sid Meier’s Civilization V: Bogowie i Królowie – Poradnik GRY-Online.pl Wprowadzenie Dodatek Bogowie i Królowie do Civilization V wzbogaca rozgrywkę o zupełnie nowe elementy, które dodatkowo uzupełniają sposoby kontroli nad naszym imperium. W niniejszym poradniku skupię się na rozwikłaniu tajemnic, jakie wprowadziło ze sobą wspomniane rozszerzenie. Znajdziecie w nim między innymi: • System religii – dostaliśmy możliwość wybrania wierzenia które wpływa drastycznie na styl rozgrywki dodając nowe sposoby nacisku na inne cywilizacje. • Szpiedzy – możliwości szpiegowania konkurentów, co następuje dopiero w renesansie, dają pole do popisu tym, którzy nie lubią sobie brudzić rąk. • Scenariusze – są to cztery pregenerowane mapy, na których przyjdzie nam wykonać jakieś zadanie. Jeden jest pewną fantazją w stosunku do oryginalnej rozgrywki. W poradniku zastosowałem następujące oznaczenia: • Kolor czarny – Surowce i ważne elementy nie mieszczące się w kategoriach poniżej • Kolor niebieski – Technologie • Kolor brązowy – Budynki i ulepszenia • Kolor zielony – Jednostki • Kolor pomarańczowy – Ustroje Dawid „Kthaara” Zgud (www.gry–online.pl) Strona: 3 Sid Meier’s Civilization V: Bogowie i Królowie – Poradnik GRY-Online.pl Wiara P o d s t a w y System wiary wypełnia lukę, która zagościła w wersji podstawowej, w której nie mieliśmy tego aspektu rozgrywki. Do każdej części tego elementu gry potrzebujemy punktów wiary. Zdobywamy je podobnie jak punkty kultury – budujemy odpowiednie budynki oraz (z biegiem czasu) zdobywamy dzięki odkryciom geograficznym, technologiom i miastom–państwom. Wpływ wprowadzenia religii do rozgrywki jest spory. Każda cywilizacja może założyć swój panteon, ale nie każda może założyć swoją religię. Zwykle możliwych do założenia religii jest połowę mniej niż graczy w rozgrywce. Dlatego należy zrobić to jak najwcześniej. Ten, który kontroluje religię, ma wpływ na wszystkich jej wyznawców. Jeśli nasza religia ma jakieś bonusy uzależnione od ilości wyznawców (np. Dziesięcina – za każdych 4 wyznawców dostajemy co turę sztukę złota) to ważne jest by nasza religia stała się poniekąd jak najbardziej rozprzestrzeniona. Dzięki religii możemy także powoływać Wielkich ludzi oraz budować niektóre budynki za punkty wiary. Oczywiście zależy nam na posiadaniu własnej religii a nie na wierze w coś, co nam nie odpowiada. Dlatego pierwszą badaną technologią po założeniu miasta powinno być Garncarstwo. Dzięki niemu zdobędziemy możliwość wybudowania Kaplicy – pierwszego budynku dającego 1 punkt wiary na turę. Z biegiem czasu poznamy technologie które pozwolą na budowę innych obiektów religijnych. Po wybudowaniu kaplicy poczekajmy kilka tur. Wtedy przyjdzie czas na kolejny krok... Strona: 4 Sid Meier’s Civilization V: Bogowie i Królowie – Poradnik GRY-Online.pl P a n t e o n Pierwszym krokiem do założenia własnej religii jest zebranie kilkunastu punktów wiary. Można je uzyskać badając ruiny, od miast–państw oraz dzięki wybudowanej już kaplicy. Kiedy uzbierasz dość (zwykle 10–15 punktów, zależy od mapy) będziesz miał możliwość założenia Panteonu bóstw – głównego filaru wiary. Możliwości jest sporo – aż 22 – lecz ty możesz zdecydować się na wyłącznie jedną. Wybieraj mądrze! Wyboru nie da się zmienić, choć da się go później doszlifować. Każda z opcji posiada jakiś bonus do pozyskiwania jakiegoś surowca lub innego aspektu gry. Nie będę starał się wskazać najlepszego z nich – zorientujcie się co będzie dla was najlepsze. Generalnie żadna opcja nie daje nam jakiegoś większego kopa do rozwoju. Jest zaledwie kilka bardziej użytecznych. Wierzenia produkcyjne wydają się dobrym pomysłem – ale należy sprawdzić które się nam bardziej przydadzą. Użyteczna jest też opcja, która powiększa nam przyrost żywności w mieście, dzięki czemu szybciej się rozwija. Jedyną opcją dla tych, którzy chcą za pomocą wiary przyspieszyć badania naukowe jest +2 do badań za każdy szlak handlowy pomiędzy miastem a stolicą. Ogólnie mało użyteczne w późniejszej fazie rozgrywki. Jak każda opcja zresztą. Oprócz tego reszta wierzeń opiera się bardziej na gromadzeniu wiary – co przydaje się jeśli chcemy na przykład kupować w przyszłości jednostki za wiarę. Ale tylko te niskiego poziomu... Po założeniu panteonu pozostaje nam trochę poczekać. Aby założyć swoją własną religię, w naszej cywilizacji musi narodzić się... Strona: 5 Sid Meier’s Civilization V: Bogowie i Królowie – Poradnik GRY-Online.pl W i e l k i P r o r o k Ten wielki człowiek może zrobić kilka rzeczy: • Może nawracać wiernych w innych miastach na naszą religię. Może to robić 4 razy zanim zniknie. Jednak jeśli zrobi to chociaż raz nie będzie mógł zrobić żadnej z trzech pozostałych rzeczy. • Może zbudować na mapie Święte miejsce, które zastąpi dowolne inne ulepszenie, połączy surówce strategiczne (ale nie luksusowe!) z naszym imperium i da nam zysk z ulepszonego pola w wysokości 6 punktów wiary. • Może ulepszyć naszą religię, jeśli już jakąś posiadamy. Ulepszenie polega na dobraniu dwóch dodatkowych dogmatów wiary, czy de facto dwóch dodatkowych bonusów naszej religii. • Może (w końcu!) założyć religię, jeśli jeszcze jej nie posiadamy, a na świecie jest jeszcze dla jakiejś miejsce. Najlepszym sposobem uzyskania pierwszego Wielkiego proroka jest rozwijanie... kultury i inwestowanie w drzewko Wolności. Za uzupełnienie całego drzewka (wydanie sześciu punktów ustrojów) dostaniemy jednego darmowego wielkiego człowieka. Przy odpowiednim rozwoju naszego imperium w czasie gdy będziemy mogli go pozyskać drogą wiary będziemy mieli już dawno wypełnione drzewko ustroju. Kiedy będziemy go (Proroka) już mieli podchodzimy nim pod jedno z naszych miast (najlepiej stolicę) i klikamy na „Załóż religię”... Strona: 6 Sid Meier’s Civilization V: Bogowie i Królowie – Poradnik GRY-Online.pl R e l i g i a Założenie religii to przede wszystkim kilka wyborów – najpierw trzeba wybrać symbol religii i jej nazwę. Widzimy już nasz podstawowy dogmat (bonus) który widnieje zaraz pod nazwą. Do tego możemy dołożyć dwa kolejne – dogmat założyciela i pierwszy dogmat wyznawców. Dogmat założyciela to bonus z którego czerpiesz tylko ty – bo ty założyłeś religię. Wachlarz tych dogmatów jest rozległy – musisz się na coś zdecydować. Generalnie jest lepiej wziąć coś namacalnego – czyli złoto. Jeśli jednak zamierzasz agresywnie rozprzestrzeniać swoją wiarę możesz się pokusić o wybranie opcji która da ci punkty nauki za każdego nawróconego obywatela. Dogmaty wiernych to bonusy, które dają wyznawcy danej religii na danym terytorium. Jednym z najlepszych jest dodanie 1 produkcji za każdego wyznawcę w mieście. Teraz także wybieramy Dodatkowy dogmat religii, jeśli gramy Bizancjum. Wybieramy go z dostępnych jeszcze dogmatów Panteonu, co jest bardzo opłacalne – bonusy z Panteonu są największe. Od tej chwili punkty wiary zaczynają być użyteczne – można za nie kupować pewne budynki (Katedra, Klasztor, Meczet, Pagoda) jeśli wykupi się odpowiedni dogmat, wydawać na pewne specjalne jednostki (Misjonarz i Inkwizytor), a także jednostki z ery przedindustrialnej, jeśli wybierze się odpowiedni dogmat. Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Sid Meier’s Civilization V: Bogowie i Królowie - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: