Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
01081 012047 15974820 na godz. na dobę w sumie
Silent Hill 4: The Room - poradnik do gry - ebook/pdf
Silent Hill 4: The Room - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 88
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> przygodowe
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do horroru Silent Hill 4: The Room, oprócz rozbudowanego i kompletnego opisu przejścia gry, zawiera także garść wskazówek, a także zestawienia przeciwników i broni oraz objaśnienia sekretów zawartych w grze.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Wskazówki
-Przeciwnicy
-Broń
-Sekrety
-[Etap 1] Pokój 302 cz.1
-[Etap 1] Pokój 302 cz.2
-[Etap 1] Pokój 302 cz.3
-[Etap 2] Podziemne przejście cz.1
-[Etap 2] Podziemne przejście cz.2
-[Etap 2] Podziemne przejście cz.3
-[Etap 2] Podziemne przejście cz.4
-[Etap 2] Podziemne przejście cz.5
-[Etap 2] Podziemne przejście cz.6
-[Etap 2] Podziemne przejście cz.7
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 65

Informacja o grze

Kolejna odsłona niezwykle popularnej przygodowej gry akcji zrealizowanej w konwencji horroru, pochodzącej z koncernu Konami. Tradycyjnie już tytuł ten przeznaczony jest wyłącznie dla osób o mocnych nerwach.

Gra Silent Hill 4: The Room, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku przygodowych gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2004 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS2, XBX. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Silent Hill 4 The Room autor: Artur „Roland” Dąbrowski (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Silent Hill 4: The Room – Poradnik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wprowadzenie _________________________________________________________ 3 Wskazówki____________________________________________________________ 3 Przeciwnicy ___________________________________________________________ 4 Broń _________________________________________________________________ 5 Sekrety ______________________________________________________________ 6 Opis przejścia _________________________________________________________ 7 Etap 1: Pokój 302_____________________________________________________ 7 Etap 2: Podziemne przejście ___________________________________________ 11 Etap 3: Las _________________________________________________________ 21 Etap 4: Podwodne więzienie ___________________________________________ 28 Etap 5: Świat budynków_______________________________________________ 35 Etap 6: Świat apartamentów ___________________________________________ 41 Etap 7: Szpital ______________________________________________________ 48 Etap 8: Dworzec po raz drugi ___________________________________________ 52 Etap 9: Las po raz drugi _______________________________________________ 58 Etap 10: Wodne więzienie po raz drugi ___________________________________ 65 Etap 11: Świat budynków po raz drugi____________________________________ 70 Etap 12: Pokój 302 przeszłości _________________________________________ 78 Etap 13: Po wyjściu z pokoju 302 _______________________________________ 80 Etap 14: Ostatni pojedynek ____________________________________________ 85 Zakończenia ________________________________________________________ 86 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 www.gry-online.pl Silent Hill 4: The Room – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie Silent Hill to najsłynniejsza seria horrorów na pecety. Czwarta część przedstawia historię mężczyzny, który został więźniem własnego mieszkania. Ja postaram się pomóc wam w pomyślnym dobrnięciu do finału gry. Niniejszy poradnik, oprócz rozbudowanego i kompletnego opisu przejścia gry, zawiera także garść wskazówek, a także zestawienia przeciwników i broni oraz objaśnienia sekretów zawartych w grze. Zapraszam, Artur „Roland” Dąbrowski Wskazówki • Podczas walki pamiętaj o unikach, jakie może wykonywać bohater. Wielokroć mogą ci one oszczędzić utratę zdrowia. Aby wykonać uskok w bok, przytrzymaj prawy przycisk myszy i wduś prawy SHIFT. • Staraj się marnować podczas gry jak najmniej apteczek. Pamiętaj, że możesz leczyć się podczas wizyty w swoim mieszkaniu. Natomiast od pewnego momentu nie będziesz mógł tego robić, więc wtedy szczególnie przydadzą ci się środki leczące. • Oszczędzaj także amunicję. Ze słabszymi przeciwnikami rozprawiaj się używając broni kontaktowej. Amunicja przyda ci się podczas trudniejszych walk, zwłaszcza z bossami. • Pamiętaj o dobijaniu leżących przeciwników. Gdy jeden z wrogów padnie na ziemię, podejdź do niego i dobij nogą, aby mieć z nim spokój już na stałe. • Nowym elementem w SH4 jest wskaźnik odwzorowujący siłę uderzeń Henry’ego. Mieści się on obok paska energii. Po każdym celnym uderzeniu wskaźnik ten zapełnia się i po osiągnięciu końcowej granicy bohater może zadać wzmocniony cios. • Kolejnym novum jest ograniczenie pojemności inwentarza bohatera. Teraz może on nosić przy sobie dziesięć przedmiotów (ale na przykład jedna paczka amunicji zajmuje jedno miejsce, dwie – dwa miejsca itd.). Dlatego ostrożnie gospodaruj wolnym miejscem w „kieszeni” Henry’ego. Zbędne przedmioty możesz przechowywać w skrzyni w mieszkaniu. • Nie można też zapisywać stanu gry w dowolnym momencie. Tego procesu możesz dokonać tylko w mieszkaniu, przy pomarańczowym dzienniku. Mimo to staraj się zapisywać w miarę często. Strona: 3 www.gry-online.pl Silent Hill 4: The Room – Poradnik GRY-OnLine Przeciwnicy Zmutowane psy Tych przeciwników będziesz spotykał praktycznie na każdym etapie. Psy nie są trudne do pokonania, aczkolwiek musisz uważać na ich ataki. Gdy się do nich zbliżysz lub zadasz cios, odbiegną parę kroków w tył, starając się zaatakować cię z rozbiegu. W takiej sytuacji wykonuj uskok. Dwugłowe pokraki Te potwory z dwiema głowami niemowląt, ciałem pokrytym piórami i długimi łapami, są dość niebezpiecznymi wrogami. Najlepiej jest je zagonić pod ścianę lub do rogu i wtedy zadawać jak najwięcej ciosów. Musisz uważać na ich ataki, gdyż zabierają one sporo zdrowia. Małpowate stwory Przeciwnicy, którzy - wbrew pozorom - nie są trudni do pokonania. Ich ataki nie są zbyt groźne. Aby powalić je na ziemię, wystarczy cztery-pięć razy uderzyć jedną ze skutecznych broni kontaktowych. Złe duchy Ten typ wrogów jest bardzo powszechny. Zarazem są one bardzo trudne do pokonania, zważywszy ich zdolność odradzania się. Do krainy wiecznych łowów można je wysłać tylko przebijając Mieczem Posłuszeństwa (Sword of Obedience). Bekające mutanty Od razu przepraszam za nazwę tych potworów, ale zapewne większość z was będzie je kojarzyć z dźwiękiem przypominającym beknięcie. Wydają go po każdorazowym otrzymaniu ciosu. Wszyscy tego typu wrogowie posiadają broń do walki wręcz, którą posługują się bardzo dobrze, więc musisz być ostrożny podczas spotkań z nimi. Węże Są one niemalże nieszkodliwe, gdyż w ogóle cię nie atakują. Jedyne obrażenia zadają ci podczas bezpośredniego spotkania. Wystarczy uważać, aby na nie nie nadepnąć i eliminować przy wykorzystaniu pierwszej lepszej broni kontaktowej. Duchy ścienne Jest to odmiana duchów, która charakteryzuje się tym, że atakują cię one ze ścian. Musisz wtedy po prostu uniknąć wystających dłoni. Jeśli uderzysz je parę razy lub strzelisz do nich z pistoletu, będziesz miał z nimi spokój na jakiś czas. Wózki inwalidzkie Bardzo rzadki przeciwnik. No i prawie nieszkodliwy. Wózki nie kierują się w twoją stronę, tylko jeżdżą dookoła. Ty musisz je po prostu omijać. Jeśli zbliżą się na niebezpieczną odległość, wykorzystaj jakąś broń, aby je powstrzymać. Strona: 4 www.gry-online.pl Silent Hill 4: The Room – Poradnik GRY-OnLine Butelka wina (Wine Bottle) Broń Pierwsza do znalezienia broń w grze. Nie korzystałem z niej w ogóle, bo się do walki raczej nie nadaje. Metalowa rura (Steel Pipe) Broń dobra na początek, później staje się bezużyteczna. Kij bejsbolowy (Baseball Bat) Zwykła, przeciętna broń kontaktowa. Niczym się nie wyróżnia z tłumu. Znajdziesz ją w sklepie sportowym na poziomie piątym i jedenastym. Kije golfowe W trakcie gry znajdziesz sporo modeli takowych. Są one efektywne w walce, aczkolwiek mają sporą wadę – możliwość łamania się. Kij golfowy Driver Dość ciekawa i całkiem skuteczna odmiana kija golfowego. Natrafisz na nią w świecie budynków. Zardzewiały topór (Rusty Axe) Moja ulubiona broń. Korzystałem z niej przez większość gry i radziłem sobie z wszelkimi przeciwnikami bezproblemowo. Jest to bardzo mocna i łatwa w użyciu broń. Paralizator (Stun Gun) Jest skuteczny w pojedynkach z wrogami, ale jego minusem jest bardzo niewielki zasięg. Piła motorowa (Chainsaw) Jeden z lepszych przedmiotów przeznaczonych do walki w całej grze. Można znaleźć go w lesie podczas rozgrywki „Brand New Fear”. Kilof Nadziei (Pickaxe of Despair) Trudna w użyciu, lecz bardzo mocna broń. Spade (Łopata) Broń o podobnych parametrach do zardzewiałego topora. Również przedmiot bardzo skuteczny i łatwy w użyciu. Pochodnia (Torch) Jest to raczej przedmiot, aniżeli broń. Przydaje się do rozświetlania terenu, ale w walce niemal bezużyteczna. Nóż (Paper-cutting Knife) Bardzo słaba broń. Nie radzę ci z niej korzystać, bo możesz stracić sporo zdrowia i nerwów. Spray na robaki (Bug Spray) Broń, która nie przyda ci się praktycznie do niczego. Nie wiem, po co w ogóle znalazła się w tej grze. Chyba dla żartu. Pistolet (Pistol) Jedna z dwóch broni palnych zawartych w grze. Będzie twoim najlepszym przyjacielem przez większą część rozgrywki. Strona: 5 www.gry-online.pl Silent Hill 4: The Room – Poradnik GRY-OnLine Rewolwer (Richard’s Revolver) Bardzo dobra broń, ale amunicji do niej nie znajdziesz w trakcie gry za wiele. Poza tym na samą broń można natrafić dopiero grubo po połowie rozgrywki. Torebka Eileen (Eileen’s Bag) Jest to pierwsza z broni przeznaczonych dla Eileen. Dzięki niej bohaterka będzie cię wspierać w walce. Łańcuch (Chains) Broń dla Eileen. Dzięki niej stanie się ona naprawdę pomocna w walce. Znajdziesz ją, gdy odwiedzisz po raz drugi domek Wish House w lesie. Bicz (Riding Crop) Kolejna z broni przeznaczonych do użytku Eileen. Jest całkiem skuteczna, więc spokojnie możesz ją podarować swojej towarzyszce. Shabby Doll Sekrety Ten przedmiot jest jednym z najbardziej tajemniczych w całej serii. Wielu z was pewnie się zastanawiało, po co tak on w ogóle jest. Już tłumaczę... Shabby Doll podaruje ci w pewnym momencie nieznajomy mężczyzna. Lalkę możesz wziąć, ale nie musisz. Z góry zaznaczam, że zabranie tego przedmiotu nie ma żadnego pozytywnego wpływu na rozgrywkę. Natomiast wzięcie go ma szereg konsekwencji dla gracza. Jeśli będziesz ją nosił przy sobie, to nic szczególnego się nie stanie, lecz w chwili, gdy włożysz ją do skrzyni w mieszkaniu, w twoim apartamencie zaczną się pojawiać groźne demony, które można wypędzić tylko przy pomocy świętych świec. Tryb „Brand New Game” Dostęp do tego trybu możesz uzyskać, jeśli po przeminięciu napisów końcowych zapiszesz stan gry, a następnie wgrasz tę pozycję i rozpoczniesz nową rozgrywkę. Piła motorowa Tę broń możesz uzyskać dzięki trybowi „Brand New Game”. Jeśli z niego skorzystasz i zapiszesz stan gry w trakcie rozgrywki, w lesie (w pobliżu samochodu) natrafisz na świetną i kultową broń – piłę motorową. Karabin maszynowy Jest to sekretna broń dla Eileen. Aby ją zdobyć, musisz ukończyć grę z oceną dziewięciu gwiazdek. Jeśli ponownie rozpoczniesz grę, to w świecie budynków, w pokoju 102, natkniesz się na karabin maszynowy. Strona: 6 www.gry-online.pl Silent Hill 4: The Room – Poradnik GRY-OnLine Opis przejścia E t a p 1 : P o k ó j 3 0 2 Grę rozpoczynasz w swoim pokoju. Możesz trochę rozejrzeć się po okolicznych obiektach – biurku, obrazach itp. Kiedy będziesz gotowy, przejdź przez pobliskie drzwi, po czym skieruj się korytarzem w stronę kuchni. Teraz idź cały czas zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Po drodze natkniesz się na dziwny obiekt na ścianie, przypominający czyjąś twarz. Po chwili wyświetli się scenka, podczas której zobaczysz, jak jakiś zombi przechodzi przez ścianę do twojego mieszkania. Strona: 7 www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Silent Hill 4: The Room - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: