Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00906 012830 16005474 na godz. na dobę w sumie
Silent Hunter III - poradnik do gry - ebook/pdf
Silent Hunter III - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 29
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> symulatory
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik dla początkujących podwodniaków, w którym gracz uzyska informacje, czym walczyć, jak walczyć i jak przeżyć jako dowódca U-Boota w grze Silent Hunter 3.

Spis treści:
-Wstęp
-Czym walczyć
-Torpedy
-Upgrade’y
-Siły wroga
-Patrol
-Przechwycenie
-[Atak] Identyfikacja celu
-[Atak] Wyznaczenie odległości do celu
-[Atak] Określanie kursu oraz prędkości celu
-[Atak] Wprowadzanie danych do TDC
-[Atak] PAL!!!
-[Atak] Podsumowanie
-[Atak] Atak torpedami FaT i LuT
-Obrona

Informacja o grze

Trzecia część znanej i cenionej serii symulacji niemieckich łodzi podwodnych (U-boot) z czasów II Wojny Światowej - Silent Hunter.

Gra Silent Hunter III, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku symulatorów. Tytuł wydany został w Polsce w 2005 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: patch polonizujący.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Silent Hunter III autor: Piotr „Jagdtiger” Staśkiewicz (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Silent Hunter III – Poradni k GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wstęp________________________________________________________________ 3 Czym walczyć__________________________________________________________ 4 Torpedy ______________________________________________________________ 7 Upgrade’y ____________________________________________________________ 9 Siły wroga ___________________________________________________________ 11 Patrol _______________________________________________________________ 13 Przechwycenie ________________________________________________________ 14 Atak ________________________________________________________________ 17 Identyfikacja celu ___________________________________________________ 17 Wyznaczenie odległości do celu _________________________________________ 18 Określanie kursu oraz prędkości celu ____________________________________ 20 Wprowadzanie danych do TDC __________________________________________ 21 PAL!!! _____________________________________________________________ 23 Podsumowanie______________________________________________________ 24 Atak torpedami FaT i LuT ______________________________________________ 25 Obrona ______________________________________________________________ 27 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 www.gry-online.pl Silent Hunter III – Poradnik GRY-OnLine Wstęp Będzie to poradnik dla początkujących podwodniaków, w którym gracz uzyska informacje, czym walczyć, jak walczyć i jak przeżyć jako dowódca U-Boota w grze Silent Hunter 3. Dotyczyć to będzie rozgrywki dla pojedynczego gracza w trybie kampanii dynamicznej oraz w pojedynczych misjach dla gry w wersji 1.0. Strona: 3 www.gry-online.pl Silent Hunter III – Poradnik GRY-OnLine Czym walczyć Do dyspozycji pod naszym dowództwem możemy mieć cały wachlarz okrętów: Typ IIA i IID – okręty tego typu były bardzo małe i służyły głównie do szkolenia nowych załóg na Bałtyku. Na początku wojny odbyły kilka patroli po Morzu Północnym. Obydwa okręty mają po 3 wyrzutnie torpedowe na dziobie i działko 20 mm. Najważniejszą różnicą między typem IIA i IID to ich zasięg. IID ma większe zbiorniki paliwa, co pozwala mu przepłynąć 3-krotnie większy dystans (ok. 5600 mil w porównaniu do 1600 mil dla typu IIA). U-Booty tego typu osiągały też niewielką prędkość nawodną – 13 węzłów, pod wodą rozwijały 7 węzłów. Gracz dowodząc tym typem okrętu powinien starać się jak najszybciej przesiąść się na większą jednostkę. Najważniejszym wadami typu II są: mały zasięg, skromne uzbrojenie, brak działa pokładowego, niewielka prędkość oraz głębokość zanurzenia (niewiele ponad 100 m). Typ IID Typ VIIB, VIIC, VIIC/41 i VIIC/42 – tego typu okręty były już typowo oceanicznymi jednostkami. Szczególnie VIIC/42 z jego zasięgiem wynoszącym 12600 mil (pozostałe typy ok. 8500 mil). Dönitz postawił właśnie na ten typ U-Boota, uważał że najlepiej się nadaje do walk konwojowych. Typ VII posiadał już odpowiednie uzbrojenie (4 wyrzutnie dziobowe i jedna rufowa) oraz działo pokładowe 88 mm. Broń przeciwlotnicza zmieniała się z upływem czasu, na początku były to działka 20 mm, po zmianie kiosku była możliwość dodania większej ilości broni przeciwlotniczej. Typ VII rozwijał ok. 17 węzłów w wynurzeniu i 8 pod wodą. Jego atutem było też dość szybkie zanurzenie (ok. 25 sek.). Gracz powinien się poważnie zastanowić, czy chce się przesiąść na typ IX. Jeśli preferujemy samotne długie rajdy to IX-ki będą najodpowiedniejsze, jeśli natomiast wolimy walczyć z konwojami na Atlantyku to VII-ki będą preferowane. Typ VIIC/42 Strona: 4 www.gry-online.pl Silent Hunter III – Poradnik GRY-OnLine Typ IXB, IXC, IXC/40 i IXD2 – były to największe U-Booty, które przeznaczano do dalekich rajdów (wybrzeża USA, południowa Afryka a nawet Ocean Indyjski). Okręty tego typu miały zasięg ok. 12000-13000 mil a typ IXD nawet 23700 mil. Uzbrojenie posiadały podobne do siódemek, z tym że na rufie były dwie wyrzutnie a nie jedna oraz zabierały więcej zapasowych torped. Inne też było działo pokładowe (kaliber 105 mm), silniejsze było też uzbrojenie przeciwlotnicze. IX-ki były bardziej ociężałe, dłużej się zanurzały co powodowało większe zagrożenie nagłym atakiem samolotów bądź eskorty. Ich głównym zadaniem było zatapianie samotnie płynących statków na dalekich rejonach operacyjnych, gdzie eskorta była mniej liczna. Typ IXC/40 Typ XXI – ostatni i zdecydowanie najlepszy typ U-Boota, niestety dostępny dopiero pod sam koniec wojny. Był to już typowy okręt podwodny a nie okręt nawodny z możliwością zanurzania. Posiadał bardzo wydajne akumulatory i silniki elektryczne, które pozwalały w zanurzeniu rozwinąć prędkość aż 17 węzłów (na powierzchni na silnikach spalinowych – 15 węzłów). Po wyczerpaniu akumulatorów można je naładować silnikami spalinowymi, które dzięki chrapom mogą pracować w zanurzeniu. Zasięg ponad 15000 mil pozwalał bez problemu operować na Atlantyku. Okręt posiadał 6 wyrzutni dziobowych i dwa sprzężone działka plot 20 mm. W czasie wojny było też wiele innych typów U-Bootów, ale w grze uwzględniono te najważniejsze, które miały największy wpływ na wojnę na Atlantyku oraz innych akwenach. Powyższe dane są oparte o rzeczywiste osiągi U-Bootów. Dane techniczne z gry natomiast nie odzwierciedlają w 100 stanu faktycznego. Przedstawię je w poniższej tabelce. Szczególnie rzuca się w oczy znacznie zaniżony zasięg okrętu IXD2 oraz znacznie zawyżony dla typu XXI. Typ XXI Strona: 5 www.gry-online.pl Silent Hunter III – Poradnik GRY-OnLine Typ U-Boota Zasięg w przybliżeniu Liczba torped Prędkość nawodna Prędkość podwodna (km) zabieranych na pokład (węzły) (węzły) IIA IID VIIB VIIC VIIC/41 VIIC/42 IXB IXC IXC/40 IXD2 XXI 6000 22000 24000 24000 24000 20000 35000 35000 35000 35000 51000 (szt.) 5 5 14 14 14 16 21 22 22 26 23 12 12 16 16 14 16 17 17 17 18 16 7 8 8 8 8 8 7 7 7 7 17 Strona: 6 www.gry-online.pl Silent Hunter III – Poradnik GRY-OnLine Torpedy Torpedy wykorzystywane w grze Silent Hunter 3 można podzielić na 4 grupy: z napędem parogazowym, z napędem elektrycznym, z programatorem oraz samonaprowadzane akustycznie. Na początku wojny mamy do dyspozycji tylko dwa rodzaje torped T1 i T2. Z biegiem czasu dochodzą unowocześnione T3 (1941 r.) oraz torpedy z programatorami FaT (1941-42) i LuT (1943- 44) oraz torpedy z zapalnikami akustycznymi: Falke (1942), Zaunkönig I (1943) oraz Zaunkönig II (1944). T1 – jest to torpeda wynaleziona przed wojną i dość powszechnie stosowana w pierwszym okresie walk. Największą wadą tej torpedy jest jej napęd silnikiem spalinowym wytwarzającym parę. Torpeda tego typu zostawia za sobą widoczny z daleka ślad z pęcherzyków powietrza. Zdradzała przez to pozycję okrętu wystrzeliwującego torpedę oraz dawała szansę załodze statku na zrobienie uniku. Z tego powodu stosowana była głównie w nocy. Do zalet tej torpedy należy jej duża szybkość (44 węzły) oraz zasięg (ok. 14 km). T2, T3 – ten typ torpedy był najczęściej stosowany mimo początkowych problemów z jej zapalnikami oraz urządzeniami odpowiedzialnymi za utrzymywanie odpowiedniej głębokości. Napędzana była silnikiem elektrycznym i pozostawała niewidoczna dla wroga aż do momentu trafienia. Torpeda T3 miała powiększoną pojemność baterii w stosunku do T2 (5 km – w grze jest on trochę zaniżony) i co za tym idzie większy zasięg (7,5 km). T2 i T3 rozwijały 30 węzłów. FaT I, FaT II – były to zmodyfikowane torpedy typu T1 i T2. Dodano do nich programator FaT (Federapparat Torpedo). Torpeda została zaprojektowana do zwalczania licznych zespołów jednostek pływających, np. konwojów atlantyckich. Na zaprogramowanym odcinku poruszała się po linii prostej, a następnie zaczynała zygzakować w również zaprogramowanym kierunku. Zmiany kursu można było ustawić co około 800 lub 1500 metrów. LuT I, LuT II – były to torpedy dalekobieżne z programatorem pozwalającym ustawić kurs torpedy tak, aby po przebyciu danego odcinka zaczęła zygzakować lub krążyć. Torpedy LuT były przystosowane do wystrzeliwania z dużych głębokości (do 50 m). Strona: 7 www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Silent Hunter III - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: