Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00915 012803 16005762 na godz. na dobę w sumie
SimCity Społeczności -  poradnik do gry - ebook/pdf
SimCity Społeczności - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 41
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do gry „SimCity: Społeczności” - piątej części serii o budowie miasta. Materiał zawiera wszelkie potrzebne informacje dotyczące mechaniki rozgrywki i zasad rządzących metropoliami.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Porady ogólne i odniesienia do rozdziałów
-Początki
-[Projektowanie miasta] Układ ulic
-[Projektowanie miasta] Wpływ budynków na otoczenie
-[Projektowanie miasta] Ekonomiczne konsekwencje rozmieszczania budynków
-[Projektowanie miasta] Gospodarowanie przestrzenią
-Praca i populacja
-[Obiekty i rozrywka] Wprowadzenie
-[Obiekty i rozrywka] Pracownicy
-[Obiekty i rozrywka] Dzieci
-[Obiekty i rozrywka] Warunkowanie
-[Problemy] Zanieczyszczenie
-[Problemy] Zarobki i wydatki
-[Problemy] Bezdomność i pijaństwo
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 19

Informacja o grze

SimCity Societies to kolejna część bestsellerowej strategiczno-ekonomicznej serii, rozwijanej od końca lat osiemdziesiątych XX wieku. Tym razem w proces produkcji nie zaangażowano jednak zespołu Maxis, lecz studio Tilted Mill Entertainment, z którego wysz

Gra SimCity Societies, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2007 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Oficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry SimCity Societies autor: Maciej „Sandro” Jałowiec (c) 2007 GRY-OnLine sp. z o.o. Producent Tilted Mill Entertainment, Wydawca Electronic Arts Inc., Wydawca PL Electronic Arts Polska Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. SimCity Societies – Poradnik GRY-OnLine S p i s t r e ś c i Wprowadzenie __________________________________________________ 3 Porady ogólne i odniesienia do rozdziałów ____________________________ 4 Minisłowniczek__________________________________________________ 5 Początki _______________________________________________________ 6 Projektowanie miasta ____________________________________________ 9 Układ ulic _________________________________________________________________ 10 Wpływ budynków na otoczenie ______________________________________________ 11 Ekonomiczne konsekwencje rozmieszczania budynków _________________________ 15 Gospodarowanie przestrzenią________________________________________________ 17 Praca i populacja _______________________________________________ 18 Obiekty i rozrywka ______________________________________________ 20 Pracownicy ________________________________________________________________ 21 Dzieci_____________________________________________________________________ 22 Warunkowanie_____________________________________________________________ 23 Problemy _____________________________________________________ 24 Zanieczyszczenie___________________________________________________________ 24 Zarobki i wydatki___________________________________________________________ 25 Bezdomność i pijaństwo ____________________________________________________ 26 Akcje specjalne budynków________________________________________ 28 Simowie specjalni ______________________________________________ 33 Możliwości budynków ___________________________________________ 36 Akcesoria _____________________________________________________ 38 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2007 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 SimCity Societies – Poradnik GRY-OnLine W p r o w a d z e n i e Witaj w poradniku do SimCity: Społeczności - piątej części serii o budowie miasta. Choć ta odsłona jest zdecydowanie najmniej skomplikowana ze wszystkich, zawiera kilka elementów, które wymagają dość szczegółowego objaśnienia. Mam nadzieję, że niniejszy poradnik rozwieje wszelkie wątpliwości dotyczące mechaniki rozgrywki i zasad rządzących metropoliami. Większość zagadnień jest ze sobą ściśle powiązana, toteż w różnych częściach poradnika znajdziesz odniesienia do innych rozdziałów, omawiających problemy pośrednio związane z interesującymi Cię kwestiami. Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę ze Społecznościami, radzę przeczytać najważniejsze działy, tj. Początki i Projektowanie miasta. Jeśli w trakcie zabawy pojawią jakieś pytania, poszukaj na nie odpowiedzi w pozostałych rozdziałach lub zadaj je w systemie komentarzy. Dział Porady ogólne i odniesienia do rozdziałów spełnia niejako rolę przewodnika po innych działach. Znajdziesz w nim gotowe rozwiązanie swojego problemu lub wskazówkę, do którego rozdziału poradnika zajrzeć, by odszukać potrzebne informacje. Mam nadzieję, że poradnik odpowie na wszelkie pytania. Życzę miłej, relaksującej zabawy z nowym SimCity! Strona: 3 SimCity Societies – Poradnik GRY-OnLine P o r a d y o g ó l n e i o d n i e s i e n i a d o r o z d z i a ł ó w • Buntujący się Simowie zamykają się w budynkach, przez co te nie mogą funkcjonować (np. biura są nieczynne przez kilkanaście godzin). Podobnie jest, gdy jakaś budowla staje w płomieniach – po akcji gaśniczej taka struktura nie funkcjonuje przez jakiś okres. Można sprawić, że czas ten zostanie skrócony. Więcej na ten temat znajdziesz w rozdziale Akcje specjalne budynków; • By móc gasić budynki, musisz nie tylko postawić remizę, ale także mieć środki pieniężne na wysłanie strażaków do akcji. Więcej na ten temat w rozdziale Akcje specjalne budynków; • Istnieje wiele typów miast. Niektóre mają charakter przemysłowy, inne są stylizowane na wielkie kapitalistyczne metropolie, a jeszcze inne przywodzą na myśl totalitarny koszmar, rodem z powieści Orwella. Pomimo różnych stylów, mechanizm rozgrywki się nie zmienia. Zawsze są Simów, ich domy, miejsca pracy oraz obiekty, w których zaspokajają swoje potrzeby. Różnią się one praktycznie tylko rodzajem wykorzystywanych zasobów oraz sposobem postępowania z Simami. Większość miast dąży do maksymalizowania ich zadowolenia, tylko autorytarne miasta dążą do wyrównywania nastrojów społeczności. Nazywamy to Warunkowaniem; • Nie istnieje coś takiego jak najlepszy typ miasta. Każdy styl metropolii rządzi się swoimi prawami, a tych nie da się jednoznacznie określić jako dobre lub złe. Inaczej jest z poziomem trudności. Najtrudniej prowadzi się miasto autorytarne, gdyż w takiej miejscowości samopoczucie Simów nigdy nie wzrasta, tylko utrzymywane jest na takim samym, średnim poziomie; • Każdy budynek jest opisany wieloma współczynnikami, ikonkami, liczbami, itd. Jeśli nie wiesz, co one oznaczają, najeżdżaj na nie myszką, by wyświetlić okienko z informacjami. Wszystko, co może się wydać niejasne, jest w grze opisane. Jeśli jednak nadal masz problemy ze zrozumieniem czegoś, polecam Twej uwadze rozdziały Możliwości budynków oraz Simowie specjalni; • Pamiętaj, że wydatki wynikają głównie z budowania kolejnych budynków. Jeśli brakuje Ci Simoleonów, po prostu wstrzymaj się z rozbudową miasta. Pieniądze z już zarabiających miejsc pracy powinny wkrótce wpłynąć do skarbca, co pozwoli na stawianie kolejnych budowli. Jeśli jednak potrzebujesz Simoleonów natychmiast (bo, np. trzeba wysłać strażaków do akcji), włącz pauzę i sprawdź, czy któryś z budynków nie ma aktywnej akcji, polegającej na dodaniu kwoty paru tysięcy (w rozdziale Akcje specjalne budynków jest to opisane dokładniej). Jeśli żadna budowla nie ma takiej akcji, rozważ wyburzenie czegoś. Standardowo poprzez wyburzanie odzyskuje się połowę kwoty włożonej w postawienie budynku. Wartość ta może jednak ulegać zmianom, ale o tym szerzej w podrozdziale Wpływ budynków na otoczenie; • Jeśli planujesz rozbudowę miasta, staraj się umieszczać w nim wszystko – budynki mieszkalne, miejsca pracy oraz obiekty rozrywkowe. Pozwoli to uniknąć dysproporcji, w wyniku których powstałoby bezrobocie lub społeczne niezadowolenie; • Simowie pracują tylko wtedy, gdy mają gdzie spać (dzięki temu nie chorują!), a także, gdy są zrelaksowani. Do relaksacji służą takie obiekty jak: sklepy, kina, bary, szkoły, muzea itd. Pamiętaj – bez rozrywki Sim jest niezadowolony i nie dość że unika pracy, to na dodatek nie pozwala pracować innym, gdyż przerywa działalność biur i fabryk; • Staraj się zawsze mieć w mieście więcej miejsc pracy niż pracowników. Bezrobotni Simowie – podobnie jak pracujący – przesiadują w obiektach, zajmując miejsce tym, którzy działają na rzecz miasta. Po co utrzymywać darmozjadów? Strona: 4 SimCity Societies – Poradnik GRY-OnLine M i n i s ł o w n i c z e k Poniższe określenia używane są zarówno w grze, jak i w niniejszym poradniku. Akcesorium – przedmiot nabywany przez Sima. Powoduje wzrost poziomu samopoczucia przez określony czas; Buntownik – Sim w najgorszym z możliwych nastroju. Buntownik ma to do siebie, że jest gotów przerywać działalność niektórych budowli na kilkanaście godzin; Dziecko – najmłodszy Sim w rodzinie. Charakteryzuje się brakiem własnego samopoczucia, lecz mimo to może odwiedzać obiekty. Gdy taka sytuacja ma miejsce, wzrasta ogólny poziom samopoczucia całej rodziny; Obiekt – budynek, w którym Simowie się relaksują, uczą, leczą lub resocjalizują. Do obiektów zaliczamy bary, szkoły, muzea, sklepy, kina, szpitale i więzienia. Wszystkie te budynki wywierają wpływ na samopoczucie Sima; Ozdoby – pomniki, parki, telebimy i place zabaw. Nie służą bezpośrednio zadowalaniu Simów. Ozdoby są stosunkowo jak: kreatywność, produktywność i władza. Ponadto, zajmują niewiele miejsca i mogą pozytywnie wpływać na budynki znajdujące się w najbliższym otoczeniu; takich (głównie) zasobów, tanimi źródłami Rodzina – grupa Simów wyróżniająca się tym samym nazwiskiem; Sim – obywatel Twojego miasta; Simoleony – waluta obowiązująca w świecie SimCity; Warunkowanie – zdolność obiektu do wyrównywania samopoczucia Simów do tego samego, średniego poziomu. Zarówno buntownicy jak i ekstatycy stają się tylko (lub aż) zadowoleni; Zasób – surowiec wykorzystywany w społecznościach. Istnieje sześć zasobów: produktywność, dobrobyt, kreatywność, duchowość, władza i wiedza; Zdarzenia losowe – wydarzenia, których moment wystąpienia trudno przewidzieć, a na które gracz może mieć częściowy wpływ. Jeśli miasto generuje dużo zanieczyszczeń, istnieje wysokie ryzyko występowania takich zdarzeń jak susza czy tsunami. Są jednak i takie wydarzenia, na które gracz nie ma wpływu, np. krach na giełdzie. Strona: 5 SimCity Societies – Poradnik GRY-OnLine P o c z ą t k i Zabawę zaczynamy od założenia miasta. Wybieramy jego nazwę, ukształtowanie terenu oraz pozostałe cechy dotyczące celów, poziomu trudności, ilości pieniędzy, itd. Ustalamy (przynajmniej pobieżnie), gdzie będziemy rozwijać dzielnicę przemysłową (z generującymi zanieczyszczenia zakładami i elektrowniami), gdzie znajdą się większe ośrodki mieszkaniowe, większe obiekty (np. stadion, tor wyścigowy). Chodzi o to, by budynki źle wpływające na otoczenie były odseparowane od miejsc często odwiedzanych przez Simów. Więcej na temat wpływu struktur na sąsiedztwo - w podrozdziale Wpływ budynków na otoczenie. Strona: 6 SimCity Societies – Poradnik GRY-OnLine Kolejnym krokiem jest wybranie typu naszej metropolii. Jest ich kilka – przemysłowy, autorytarny, kapitalistyczny, cyberpunkowy, romantyczny itd. Gdy już to zrobimy, warto włączyć pauzę i wydać wszystkie dostępne pieniądze na skonstruowanie pierwszych ulic, mieszkań, zakładów pracy i obiektów rozrywkowych (oczywiście w nawiązaniu do wcześniej ustalonego planu miasta). Naturalnie staramy się, by miejscowość miała wszystkich zasobów pod dostatkiem, a różnica między liczbą miejsc pracy a liczbą pracowników była jak najmniejsza. Tak się składa, że pieniądze wydaje się w tej grze jedynie na budowę i specjalne akcje budynków, a z tych na razie raczej nie będziemy korzystać. Budujemy zatem, ile wlezie, a gdy skarbiec jest pusty, włączamy upływ czasu i czekamy, aż miasto zacznie na siebie zarabiać. Gdy pierwszych kilka tysięcy się zwróci, znowu dobudowujemy trochę mieszkań, miejsc pracy i obiektów zabawy dla Simów. Możemy także odczekać dłużej i zdobyć olbrzymią sumę pieniędzy. Po zebraniu kilkuset tysięcy Simoleonów, raz a dobrze zabudujemy duży fragment mapy, zwiększając populację miasta i ilość generowanych przez nie zasobów. Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

SimCity Społeczności - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: