Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00524 008955 18403304 na godz. na dobę w sumie
Sinking Island - poradnik do gry - ebook/pdf
Sinking Island - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 66
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> przygodowe
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do gry przygodowej Sinking Island to szczegółowy opis przejścia kryminału, dzięki któremu poradzicie sobie z odkryciem tożsamości mordercy przed zatarciem wszystkich śladów przez tonącą wyspę.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-Ściągawka
-Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.1
-Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.2
-Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.3
-Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.4
-Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.5
-Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.6
-Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.7
-Dzień drugi (sobota, 10 czerwca) cz.1
-Dzień drugi (sobota, 10 czerwca) cz.2
-Dzień drugi (sobota, 10 czerwca) cz.3
-Dzień drugi (sobota, 10 czerwca) cz.4
-Dzień drugi (sobota, 10 czerwca) cz.5
-Dzień drugi (sobota, 10 czerwca) cz.6
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 20

Informacja o grze

Sinking Island to gra przygodowa wyprodukowana przez studio White Birds Productions i sygnowana nazwiskiem Benoit Sokala, twórcy cyklu Syberia. Gracze kierują poczynaniami Jacka Norma, policjanta prowadzącego śledztwo w sprawie morderstwa dokonanego na ni

Gra Sinking Island, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier przygodowych. Tytuł wydany został w Polsce w 2008 roku i dostępny jest na platformach: PC, NDS. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry Sinking Island autor: Katarzyna „Kayleigh” Michałowska Producent White Birds Productions, Wydawca Micro Application, Wydawca PL Cenega Poland Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. (c) 2008 GRY-OnLine S.A. Sinking Island – Poradnik GRY-OnLine S p i s t r e ś c i Wprowadzenie __________________________________________________ 3 Wstęp _____________________________________________________________________ 3 Ściągawka__________________________________________________________________ 5 Opis przejścia___________________________________________________ 9 Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) ____________________________________________ 9 Dzień drugi (sobota, 10 czerwca) ____________________________________________ 29 Dzień trzeci (niedziela, 11 czerwca) __________________________________________ 50 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2008 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. Wydawnictwo GRY-OnLine S.A. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 www.gry-online.pl Strona: 2 Sinking Island – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie W s t ę p Inspektor Jack Norm w piątek, 9 czerwca policyjnym helikopterem zostaje dostarczony na Sagorah. Pojawia się tam z powodu nagłej i tajemniczej śmierci właściciela postawionego niedawno na wyspie ekstrawaganckiego architektonicznie hotelu w kształcie wysmukłej wieży. Budowla ta jest powodem stopniowego tonięcia tropikalnego zakątka. Oznacza to, że na odkrycie ewentualnego mordercy nie ma zbyt wiele czasu. Wyspa zanurza się w oceanie, a wraz z nią ślady niezbędne do wytypowania sprawcy zabójstwa. Sinking Island oferuje dwa tryby rozgrywki: Przygodowy i Wyścig z czasem. Ten pierwszy przewidziany jest ewidentnie dla konserwatywnych wielbicieli gatunku adventure, ten drugi - dla lubiących odrobinę adrenaliny w grach. W pierwszym trybie eksplorujemy wyspę spokojnie i mamy sporo czasu na zastanawianie się nad kolejnymi krokami, w drugim musimy się spieszyć, by zebrać wszystkie wymagane dowody, zanim wyspa nie skryje ich w oceanie. Jak w każdej przygodówce tak i w tej funkcjonuje ekwipunek (prawy górny róg ekranu), jednak tu pełni on marginalną rolę. Lądują w nim jedynie przedmioty nie będące dowodami w śledztwie, a tych zbierzemy niezbyt wiele (w tekście zostały wyróżnione kolorem zielonym). Zdecydowanie więcej znajdziek okaże się mieć znaczenie dla prowadzonego dochodzenia (w tekście zostały wyróżnione kolorem czerwonym), toteż trafią one od razu do PPA (podręcznego komputerka bohatera; ikonka w prawym górnym rogu ekranu). Tam też zostaną ulokowane zrobione fotografie (wyróżnione w poradniku kolorem pomarańczowym), znalezione bądź otrzymane dokumenty (wyróżnione kolorem niebieskim) oraz zeznania przesłuchanych osób. Generalnie Strona: 3 Sinking Island – Poradnik GRY-OnLine każde dorzucenie do PPA (lub ekwipunku) nowego przedmiotu czy informacji sygnalizowane jest migotaniem ikonki któregoś z nich. Kursor, przy pomocy którego sterujemy bohaterem, ma kształt kółka. Na obiektach, z którymi można wejść w jakąś interakcję, bardzo wyraźnie rozświetla się i oczywiście zmienia swą formę. Na tych, które wymagają dokładnego zbadania przybiera postać lupy, po kliknięciu której następuje zbliżenie. Możliwość zabrania danego przedmiotu sygnalizuje symbol ręki, rozmowy – tradycyjnie dymek, przejścia do zamkniętego pomieszczenia - ikonka drzwi, jakiegoś innego działania, często przy użyciu przedmiotów z ekwipunku – wizerunek dysku. W grze istotną rolę odgrywa czas i nawet w trybie przygodowym daje się on we znaki w tym sensie, że w którymś momencie każdego dnia nasz bohater robi się głodny i wtedy automatycznie przenosi się do hotelowej jadalni. Także co jakiś czas wydzwania do niego stęskniona żona, a wówczas udaje się on do swojego pokoju, by pogawędzić z nią w spokoju. Zdarzenia te następują niespodziewanie (nawet w trakcie przesłuchiwania podejrzanych), przerywając aktualnie wykonywane czynności. Po upływie takiej wstawki należy w miarę możliwości kontynuować to, co robiliśmy wcześniej, choć przeważnie osoby, z którymi rozmawialiśmy, znajdują się już gdzie indziej (tu przydaje się namierzająca funkcja PPA). Generalnie – im sprawniej pokierujemy śledztwem, tym rzadziej będziemy musieli wracać do zarzuconych nieoczekiwanie działań i dialogów. Warto wspomnieć też o sposobie prowadzenia rozmowy. Jack, zagadnąwszy kogoś, przez moment toczy tradycyjny dialog, po czym u dołu ekranu pojawia się tabelka, w przegródkach której znajdują się obrazki związane z zebranymi dotychczas dowodami. Należy każdy z nich klikać tak długo, aż zniknie. Wtedy przeważnie następują pytania dotyczące odblokowanych elementów puzzli, wreszcie - prośba o opinię na temat każdej z przebywających na wyspie osób. Po wyczerpaniu absolutnie wszystkich tematów przesłuchanie kończy się samoczynnie. Dobrze też wiedzieć, że w grze panuje spora dowolność. Dotyczy ona nie tylko możliwości zrobienia pewnych czynności w innej kolejności niż przedstawiono to w solucji. Dużo zależy też od zadawanych przesłuchiwanym pytań, toteż kwestie wspomniane w poradniku nie zawsze będą w danym miejscu idealnie pokrywać się z dialogami prowadzonymi przez gracza, który pewne sprawy mógł poruszyć wcześniej lub później. Z tego też względu oświadczenia podejrzanych mogą mieć u każdego trochę inną numerację. Poza tym ktoś, kto będzie bardzo skrupulatnie porównywał gromadzone dowody (np. paznokcie pań), w którymś momencie trafi na właściwe zestawienie i od tej chwili Jack zaprzestanie pewnych czynności (np. robienia każdej z pań fotki dłoni). Ktoś inny natomiast może zdecydować się owo porównywanie zostawić sobie na sam koniec przesłuchiwania podejrzanych, w związku z czym będzie miał w PPA komplet np. zdjęć rąk wszystkich kobiet na wyspie. Również niektóre przedmioty można pozyskać w dwojaki sposób, np. potrzebny do otwarcia niszczarki klucz bohater dostanie od jednego z mieszkańców wieży, o ile odpowiednio wcześnie odwiedzi go w konkretnym miejscu. W przeciwnym wypadku będzie musiał ów klucz zdobyć gdzie indziej. Przewidziane na każdy dzień zadania można starać się rozwiązywać w kolejności zgodnej z ich położeniem w puzzlach, choć absolutnie nie jest to konieczne. W poradniku starałam się połączyć logiczny ciąg zdarzeń z jak najmniejszą liczbą spacerów tam i z powrotem oraz wielokrotnego wracania do tych samych miejsc, choć oczywiście nie zawsze dało się tego uniknąć. W związku z tym zdarza się, że zadanie zaprezentowane w puzzlach jako późniejsze zostanie rozwikłane wcześniej, bowiem podczas przebywania bohatera w jednym miejscu sugeruję zebranie wszystkich poszlak w okolicy, zamiast gonienia po tę jedną niezbędną do zakończenia wcześniejszego zadania na drugi koniec wyspy czy hotelu. Bogaty, despotyczny i lubiący pociągać za sznurki Jones żył w nie najlepszych stosunkach i z własną rodziną i z pracownikami. W zasadzie niemal każdy miał powód, by zabić, nie mówiąc o najważniejszym motywie - fortunie seniora rodu... Strona: 4 Sinking Island – Poradnik GRY-OnLine Ś c ią g a w k a Zadaniem gracza jest ciągłe przesłuchiwanie dziesiątki podejrzanych, a ich wzajemne powiązania rodzinne i zawodowe są istotne. Warto więc wiedzieć, z kim ma się do czynienia. K t o j e s t k i m : Walter Jones (82) – obrzydliwie bogaty właściciel hotelu, aktualnie denat; Sonia Jones (35) – antropolog, wnuczka denata; Martin Abruzzi (34) – wydawca, mąż Soni; Billy Jones (33) – birbant, brat Soni; Clara Jones (36) – żona Billy ego; Marco Jones (31) – polityk, brat Soni i Billy ego; Cristina Bromski (30) – eksmodelka rosyjskiego pochodzenia, dziewczyna Marco; Hubert de Nolent (55) – pełnomocnik biznesowy denata; Lorenzo Battaglieri (42) – architekt, konstruktor wieży; Kolio Jumhu – tubylec, w pewnym sensie właściciel wyspy; Baina Jumhu (22) – miejscowa piękność, córka Kolio. Strona: 5 Sinking Island – Poradnik GRY-OnLine L o k a c j a p o m i e s z c z e ń w h o t e l u : W grze nie funkcjonuje coś takiego jak mapka i początkowo łatwo zgubić się w dość rozległym i pełnym zakamarków hotelu. Przyda się więc drobne ułatwienie orientacji w terenie i wiedza z jakiego przycisku skorzystać w windzie, by dostać się tam, dokąd zmierzamy. (cid:122) L1 – hol z przyległościami, po lewej kontuar recepcji i nieczynna winda, po prawej winda czynna (do 18 piętra), na wprost wejścia - schody na wyższy poziom; (cid:122) L2 – po lewej (na wprost siebie) bar i kuchnia (pomiędzy nimi nieczynna winda), po prawej (na wprost siebie) podest z fortepianem i jadalnia (pomiędzy nimi czynna winda, do 18 piętra); (cid:122) piętra od 1 do 13: nieczynne; (cid:122) piętro 14 – po lewej apartament Marco i Christiny (141), po prawej apartament Soni i Martina (142); (cid:122) piętro 15 – po lewej apartament Huberta (151), po prawej apartament Billy ego i Clary (152); (cid:122) piętro 16 – po prawej apartament Jacka Norma (162); (cid:122) piętro 17 – pracownia techniczna; (cid:122) piętro 18 – ogród, poczekalnie heliportu (czynna winda, do 22 piętra), heliport; (cid:122) piętro 19 – bar i salony antresoli (czynna winda, do 22 piętra); (cid:122) piętro 20 – apartamenty Waltera Jonesa; (cid:122) piętro 21 – biblioteka; (cid:122) piętro 22 – pracownia Lorenzo. Strona: 6 Sinking Island – Poradnik GRY-OnLine P P A ( P e r s o n a l P o l i c e A s s i s t a n t ) : Jako prawdziwy policyjny śledczy bohater posługuje się podręcznym komputerem. Urządzenie to pomaga mu przeprowadzić analizę zebranych dowodów. Folder: Baza Danych Postaci – lista podejrzanych z tak istotnymi informacjami jak to, gdzie każde z nich znajduje się w danym momencie, ich powiązania oraz fakty ich obciążające i uniewinniające. Folder: Baza Danych Poszlak – tu gromadzone są wszystkie zebrane dowody rzeczowe, czyli przedmioty (w skrócie „DOW”), dowody w postaci zdjęć (w tym wydruki; w skrócie „ZDJ” i „W”), dokumenty (w skrócie „D”) oraz oświadczenia przesłuchiwanych (w skrócie „OŚW”). W folderze tym funkcjonuje opcja porównywania (prawy dolny róg PPA), dzięki której można skonfrontować ze sobą części tego samego przedmiotu, ślady stóp czy odciski palców itp. Także tutaj (po lewej) poddawane są weryfikacji dowody, mające dać odpowiedź na zadawane kolejno w śledztwie pytania. Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Sinking Island - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: