Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
02166 029054 15583338 na godz. na dobę w sumie
Skuteczne prezentacje biznesowe - ebook/pdf
Skuteczne prezentacje biznesowe - ebook/pdf
Autor: Liczba stron:
Wydawca: Złote Myśli Język publikacji: polski
ISBN: 9788375826586 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Jak robić prezentacje, które przekonają Twoich słuchaczy do wszystkiego?

Czy Ciebie także oblewa zimny pot na samą myśl, że musisz wygłosić prezentację albo powiedzieć chociaż kilka słów przed gronem nieznanych Ci osób? Jeżeli tak, to wcale mnie to nie dziwi. Większość ludzi nie ma pojęcia, jak ciekawie mówić, jak zainteresować słuchaczy i co zrobić, żeby naprawdę przekonać tych, którzy biorą udział w prezentacji — niezależnie od tego, czy są to współpracownicy w firmie czy grupa 300 kompletnie obcych Ci osób. Dzięki tej publikacji możesz to zmienić. Za chwilę dowiesz się:

— Co zrobić, aby prezentacja była ciekawa, pełna napięcia i angażowała słuchaczy.

— Jak tworzyć ciekawe i angażujące słuchaczy grafiki do prezentacji.

— Co stanie się z umysłem Twoich słuchaczy, gdy zastosujesz 8 psychologicznych zasad skutecznej prezentacji.

I najważniejsze:

— Otrzymasz kompletny system, który przy odrobinie Twojego zaangażowania pozwoli Ci mówić i prezentować na tyle ciekawie, że ludzie zaczną kupować Twoje pomysły, usługi i produkty.

Jan Batorski — autor poradnika jest absolwentem Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Katowicach oraz Politechniki Wrocławskiej.

Od 35 lat zajmuje się sprzedażą. Pracując jako trener w firmie Gerling, przeprowadził w ciągu dwóch lat około 700 prezentacji szkoleniowych dla agentów ubezpieczeniowych. Jako prezenter zawodowy przeprowadził około 160 prezentacji sprzedażowych. Stworzył 65 publikacji zamieszczonych w centralnych czasopismach społecznych i pedagogicznych.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Niniejszy darmowy ebook zawiera fragment pełnej wersji pod tytułem: „Skuteczne prezentacje biznesowe” Aby przeczytać informacje o pełnej wersji, kliknij tutaj Darmowa publikacja dostarczona przez Wydawnictwo Złote Myśli sp z.o.o Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej odsprzedaży, zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli. © Copyright for Polish edition by ZloteMysli.pl Data: 10.07.2008 Tytuł: Skuteczne prezentacje biznesowe (fragment utworu) Autor: Jan Batorski Projekt okładki: Marzena Osuchowicz Korekta: Anna Popis-Witkowska Skład: Anna Popis-Witkowska Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli sp. z o.o. ul. Daszyńskiego 5 44-100 Gliwice WWW: www. ZloteMysli.pl EMAIL: kontakt@zlotemysli.pl Wszelkie prawa zastrzeżone. All rights reserved. SPIS TREŚCI prezentacja Co to znaczy „grupowa ROZDZIAŁ 1: WSTĘP ............................................................................. 12 ................................................................... 12 Ustalenia terminologiczne Co to znaczy „prezentacja biznesowa”? ................................................... 16 .................................. 16 Prezentacje ukierunkowane na przekaz informacji ....................... 16 Prezentacje ukierunkowane na kształtowanie umiejętności Prezentacje ukierunkowane na sprzedaż .............................................. 17 sprzedażowa”? .................................... 17 Założenia grupowych prezentacji sprzedażowych .................................... 17 Założenie 1 .............................................................................. 19 Założenie 2 .............................................................................. 21 Założenie 3 .............................................................................. 22 Założenie 4 .............................................................................. 23 Założenie 5 .............................................................................. 24 Założenie 6 .............................................................................. 24 Założenie 7 .............................................................................. 25 Założenie 8 .............................................................................. 25 .............................................................................. Założenie 9 26 Założenie 10 ............................................................................. 27 Założenie 11 ............................................................................. 27 Założenie 12 ............................................................................. 28 Założenie 13 ............................................................................. 28 Założenie 14 ............................................................................. 29 Założenie 15 ............................................................................. 29 Porywająca prezentacja zakończona — i co dalej? ................................... 30 ROZDZIAŁ 2: ZASADY I METODY PREZENTACJI BIZNESOWYCH ......................... 31 Kanony publicznego zabierania głosu ...................................................... 31 Główne zasady sztuki retorycznej ....................................................... 33 Zasady nauczania — uczenia się ............................................................. 34 Zasada poglądowości ...................................................................... 35 Zasada wiązania teorii z praktyką ....................................................... 37 Zasada całości .............................................................................. 38 Zasada świadomego i aktywnego udziału uczestników prezentacji w procesie nauczania — uczenia się .................................................................. 38 Zasada przystępności ...................................................................... 40 nauczaniu — uczeniu się Zasada systematyczności i logicznej kolejności w ..... 41 Zasada trwałości wyników nauczania — uczenia się ................................. 42 Zasada indywidualizacji w nauczaniu — uczeniu się ................................. 44 Zasady sprzedaży .............................................................................. 45 Zasada postrzegania ...................................................................... 45 Zasada więzi ................................................................................ 46 Zasada żądzy bycia ważnym ............................................................. 47 Zasada planowania z wyprzedzeniem .................................................. 48 Zasada nieograniczonych możliwości ................................................... 48 Zasada stosowności pytań ................................................................ 48 Zasada Francisa Bacona ................................................................... 49 Zasada jakości pytań ...................................................................... 49 Psychologiczne zasady skutecznej prezentacji Zasada diagnozy potrzeb klienta ........................................................ 50 Zasada zaufania ............................................................................ 50 Zasada przyjaźni ........................................................................... 51 Zasada potrzeby ............................................................................ 51 Zasada zaangażowania klienta ........................................................... 52 Zasada optymizmu pedagogicznego dla sprzedawców ............................... 53 Zasada wiarygodności Elana .............................................................. 53 Zasada problemów ......................................................................... 54 Zasada bezpieczeństwa ................................................................... 54 Zasada ryzyka ............................................................................... 55 Zasada oczekiwania ....................................................................... 55 Zasada sprzedaży .......................................................................... 56 Zasada „siewu i plonu” ................................................................... 56 Zasada obiekcji ............................................................................. 56 ........................................... 57 Informacje podane na początku i końcu ............................................... 57 Informacje podane w niezwykły sposób ................................................ 57 Wizualizacja ................................................................................ 58 Łączenie ..................................................................................... 59 Powtarzanie ................................................................................. 59 Świadoma aktywność ...................................................................... 59 Entuzjazm ................................................................................... 60 Właściwa atmosfera ....................................................................... 60 Metody nauczania — uczenia się ............................................................ 61 ROZDZIAŁ 3: SUKCES TO CELE ................................................................. 67 ............................................................. 67 Cele są paliwem ............................................................................ 67 Musisz wyznaczyć efektywne cele ...................................................... 68 Poziomy realizacji celów ..................................................................... 70 Po co mieliby Cię słuchać? ................................................................... 70 Określanie celów szkolenia na piśmie ...................................................... 75 ................................................................ 76 PREZENTACJI? ................................ 77 Prakseologiczna zasada preparacji działania ............................................. 77 Po co się przygotowywać? .................................................................... 78 Aranżacja miejsca (sali) — jak je zorganizować? ......................................... 79 ..................................................... 80 Dostępność urządzeń technicznych Idealne środowisko do nauki ............................................................. 80 Warunki dobrego szkolenia ............................................................... 80 Przygotowywanie treści prezentacji biznesowej ......................................... 81 Tytuł prezentacji ........................................................................... 81 Gromadzenie materiału ................................................................... 81 Jak przygotować ogólny plan prezentacji? ............................................ 82 Umiejętność znajdowania wspólnego języka ............................................ 83 ............................................................. 84 Pomysły z życia codziennego Unikaj przegadania ........................................................................ 84 Dostosuj się do czasu ...................................................................... 86 Rozplanowanie ............................................................................. 86 Myślenie ukierunkowane na cel Zalety wyznaczania celów ROZDZIAŁ 4: JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO Krótko ROZDZIAŁ 5: DOSKONAŁA KOMUNIKACJA prezentacji Ćwiczenia wspomagające oddech Pozytywne i negatywne zachowania uczestników Jak przygotować się na nieprzewidywalne? Trudne sytuacje Zbierz swoje argumenty .................................................................. 87 Scenariusz ................................................................................... 88 Cię na straty Zapisz to, co chcesz przekazać, albo słuchacze spiszą ............. 88 Dyscyplina ................................................................................... 90 Scenariusz w podpunktach ............................................................... 90 .................................................................................... 91 Przyswajanie treści ........................................................................ 91 Unikaj żargonu ............................................................................. 92 Nie strasz książką zamówień ............................................................. 92 Czas ujawnić produkt ..................................................................... 93 Najlepiej na miejscu ...................................................................... 94 Proś o krytykę .............................................................................. 95 Oddech ....................................................................................... 95 ................................................... 95 Wymowa ..................................................................................... 96 myśli Doskonalenie umiejętności precyzyjnego wyrażania ......................... 96 ......................................................................... Struktura prezentacji 97 Co chcesz osiągnąć? ....................................................................... 97 Co interesuje słuchaczy? .................................................................. 98 99 Co Ty sam chcesz osiągnąć? .............................................................. 100 Cel słuchaczy .............................................................................. ............................................. 101 102 .............................................................................. 102 .................... INTERPERSONALNA ........................ 105 105 ............................................ Komunikacja, a nie publiczne przemawianie 106 Rola komunikacji interpersonalnej w sprzedaży ....................................... Komunikacja interpersonalna .............................................................. 106 107 Rodzaje wypowiedzi (komunikacja werbalna) ....................................... 107 Porozumiewanie się jest procesem dwupoziomowym .............................. Jak są wysyłane przekazy o relacji? ................................................... 109 niewerbalnych .................................. 109 109 Zachowania „ciepłe” ..................................................................... Zachowania „zimne” ..................................................................... 110 Osoba dominująca ........................................................................ 110 110 Oznaki kłamstwa i nieszczerości ....................................................... 111 Zasady profesjonalnej komunikacji ....................................................... ..................................................................... 111 Zasada kompletności 111 Zasada zwięzłości ......................................................................... 111 Zasada precyzji ........................................................................... Zasada klarowności ....................................................................... 111 112 Łańcuch logiczny przesyłu informacji .................................................... 112 Etapy procesu komunikacji ............................................................. Zachowania nadawcy, które utrudniają efektywną ................ 112 ........................................................................... 113 113 Jak słuchać? ............................................................................... 114 Techniki wspomagające dobre słuchanie ............................................. Przykazania dobrego słuchacza ........................................................ 115 Charakterystyczne wzorce zachowań Aktywne słuchanie komunikację Jak mówić? modelować emocje zakupu? Granice psychologiczne Co musisz ponadto wiedzieć o słuchaczach? 115 Reguły dobrego słuchania ............................................................... .................................................................................... 116 .................................................................. 117 119 własne ciało, Komunikacja niewerbalna — wykorzystać jak .......................... 120 Praktyczne zasady komunikacji z audytorium ........................................... ROZDZIAŁ 6: PERSWAZYJNY JĘZYK ......................................................... 123 123 Słowny przekaz bezpośredni ............................................................... 124 Siła żywego słowa ............................................................................ Jak kreować obrazy słowami i .......................... 127 134 I POGLĄDÓW ................ ROZDZIAŁ 7: KSZTAŁTOWANIE POSTAW, PRZEKONAŃ 134 Postawy ........................................................................................ Przekonania i poglądy ....................................................................... 135 136 Zmiany postaw, przekonań i poglądów ................................................... 138 ROZDZIAŁ 8: POZNAJ SWOICH POTENCJALNYCH KLIENTÓW .......................... Pamiętaj, do kogo mówisz .................................................................. 138 ......................................... 139 141 ..................................................................... Przewodnik po żargonie ludzkiej ............................. 142 Ogólne prawa psychologiczne dotyczące natury ......................................................................................... 147 Wnioski 148 Postulaty ....................................................................................... 148 Typy osobowości potencjalnych klientów ................................................ .................................... 149 Klient nastawiony na inicjatywę własną — lider 151 Klient nastawiony na informacje szczegółowe — perfekcjonista ................. 154 Klient nastawiony na informacje ogólne .............................................. Klient zorientowany na zagrożenia .................................................... 156 157 Klient nastawiony na cel — „samoświadomy” ....................................... 160 Klient nastawiony na ludzi .............................................................. Klient nastawiony na korzyść ........................................................... 162 163 Klient pasywny ............................................................................ 166 Klient nastawiony na zewnętrzny autorytet ......................................... Klient nastawiony na wewnętrzny autorytet ......................................... 168 Klient „przyjaciel/rozjemca” .......................................................... 169 171 Klient „doradca/entuzjasta” ........................................................... Klient „analityk/szef” ................................................................... 172 Klient „pragmatyk/bokser” ............................................................. 173 175 ROZDZIAŁ 9: TWÓJ WYGLĄD JEST KLUCZOWY ........................................... 175 .......................................................................... ubranym ................................. 177 179 ŚRODKI DYDAKTYCZNE .............. 179 Wizualne środki dydaktyczne .............................................................. multimedialna? Dlaczego zaplanowana prezentacja ................................... 180 183 Funkcja informacyjna i dydaktyczna komunikatów graficznych ..................... 184 Rodzaje komunikatów ....................................................................... Jednolitość w doborze ilustracji ....................................................... 184 Wizualizacja treści prezentacji ............................................................ 185 186 Poziomy myślenia w toku prezentacji .................................................... 188 Założenia szczegółowe konstruowania komunikatów graficznych .................. Założenie 1 ................................................................................ 188 stosownie ROZDZIAŁ 10: JAK PROJEKTOWAĆ WIZUALNE Nienaganny wygląd Być dobrze ubranym oznacza być 189 Założenie 2 ................................................................................ Założenie 3 ................................................................................ 189 Założenie 4 ................................................................................ 189 189 Założenie 5 ................................................................................ 190 Założenie 6 ................................................................................ Założenie 7 ................................................................................ 190 190 Założenie 8 ................................................................................ 190 ................................................................................ Założenie 9 Założenie 10 ............................................................................... 190 190 Założenie 11 ............................................................................... 191 Założenie 12 ............................................................................... Założenie 13 ............................................................................... 191 191 Założenie 14 ............................................................................... 191 Założenie 15 ............................................................................... Po ograniczeniach poznać mistrza ........................................................ 191 Wizualizacja korzyści ........................................................................ 193 199 Prawdziwe obrazy ............................................................................ Sporządź dobre materiały reklamowe .................................................... 200 Zalety i korzyści zaplanowanej prezentacji ............................................. 200 203 ROZDZIAŁ 11: PRZYGOTOWANIE PSYCHICZNE ............................................ 203 .................................................................. Ustalenia terminologiczne Wpływ stresu na funkcjonowanie prezentera ........................................... 204 205 Zdolność do radzenia sobie ze stresem ................................................... sposobami Zrelaksować się możemy również domowymi ............................. 212 Jak zachować płynność wypowiedzi w sytuacji, kiedy niespodziewanie pojawi 216 się pustka w głowie? ..................................................................... 216 Bardziej szkodzą niż pomagają ......................................................... Poradnik antystresowy ..................................................................... 217 BIZNESOWEJ ...................... 219 219 ................................................. Struktura wstępu i jego zasadnicze cele Błędy podczas wstępu ....................................................................... 220 Jaki powinien być dobry wstęp? ........................................................... 220 222 Przedstawienie trwa — cisza! ........................................................... 223 Zalety milczenia ....................................................................... Radosne powitanie ....................................................................... 226 226 Przyznaj się do stresu .................................................................... 228 Przedstaw sprawy organizacyjne ...................................................... Zdefiniuj i przedstaw główne przesłanie ............................................. 228 229 Autoprezentacja .......................................................................... 231 Zawarcie kontraktu szkoleniowego, czyli lodów ................. Technika prezentacji firmy ............................................................. 231 233 prezentacji ................................. 233 Dostrojenie się ............................................................................ Zdefiniuj swój stan emocjonalny ...................................................... 233 Humor ...................................................................................... 234 237 Analogia .................................................................................... 238 Głos autorytetu ........................................................................... przypowieść Opowiedz historyjkę, anegdotę, a może bajkę lub ................. 238 ROZDZIAŁ 12: INSPIRUJĄCY WSTĘP PREZENTACJI Rozpoznawanie nastawienia uczestników przełamywanie decyzji Kropka nad „i”, czyli jak zrobić Metoda „latarni morskiej” ROZDZIAŁ 13: JAK PRZYCIĄGNĄĆ UWAGĘ Zaangażowana i zainteresowana publiczność Wyszukaj ludzi odpowiedzialnych za Kontakt wzrokowy — żywa komunikacja 238 ..................................................................... Budowanie zrozumienia Deklaracja tolerancji ........................................................................ 239 podejmowanie ..................... 240 241 ................................................. 241 .............................................................. AUDYTORIUM? .............................. 245 245 ........................................................ Kiedy ludzie uczą się najchętniej? 246 Kontakt z potencjalnymi klientami ....................................................... Uwzględnij chwiejność uwagi .......................................................... 246 247 Bądź naturalny ............................................................................ 247 Zachowaj spójność ....................................................................... ........................................... 248 248 Co jest najważniejsze? .................................................................. 249 Otwórz swoje serce ...................................................................... Pięć sposobów stymulowania słuchaczy .............................................. 249 Kontakt z publicznością ................................................................. 250 250 Nie naśladuj innych ................................................................... Każda prezentacja jest występem ........................................................ 250 Jak przyciągnąć uwagę audytorium? .................................................. 250 251 Kontakt z publicznością ................................................................. 252 Pozwól słuchaczom działać .......................................................... Zadawaj pytania .......................................................................... 252 252 Postaw się w położeniu innych ......................................................... 253 Poproś kogoś do siebie ................................................................... Poziomy myślenia w toku prezentacji ................................................ 254 256 wrażenie doskonałe .................................. 256 Powtarzaj .................................................................................. Personalizuj ............................................................................... 257 257 Demonstruj ................................................................................ 257 Zrób coś nieoczekiwanego .............................................................. Mów obrazami ............................................................................. 258 wypowiedzi? ....................... 258 258 Emisja głosu ............................................................................... Wysokość głosu ............................................................................ 259 Intonacja ................................................................................... 259 260 Szczerość i entuzjazm ................................................................... 261 Tempo wypowiedzi ....................................................................... Prawidłowy oddech ....................................................................... 262 262 Wymowa ................................................................................... 263 Uważaj na ograniczenia prędkości ........................................................ Barwne opisy .............................................................................. 263 265 ROZDZIAŁ 14: INTERAKCJA Z AUDYTORIUM ............................................... 265 sprzedaży .......................... Zręcznie pytaj, zamiast wydawać rozkazy ........................................... 266 Korzyści wynikające z zadawania pytań .............................................. 268 269 Umowa o prawie do zadawania pytań .................................................... 270 Jak zadawać pytania? .................................................................... Przykłady pytań otwierających ......................................................... 271 Jak wykorzystać własny głos, aby zwiększyć siłę Posługiwanie się pytaniami zawsze prowadzi do Jak być dobrym słuchaczem? Struktura i zasadnicze cele Techniki komunikacji Co zatem warto robić? Sposoby przedstawiania treści prezentacji, czyli 271 Praca .................................................................................... System wartości ....................................................................... 271 Zainteresowania, hobby ............................................................. 272 272 Urlop .................................................................................... 272 Miejsce zamieszkania ................................................................. Rodzina ................................................................................. 272 272 Zwierzę w domu ....................................................................... 273 Zieleń ................................................................................... Samochód .............................................................................. 273 273 Inne ...................................................................................... 273 Uważnie słuchaj .......................................................................... Poziomy słuchania .................................................................... 274 274 ............................................................... 275 .................................................................. Przeszkody w słuchaniu ................................... 275 Techniki przezwyciężania przeszkód w słuchaniu Ludzie pragną, aby ktoś słuchał ich naprawdę ...................................... 276 280 ROZDZIAŁ 15: BLOK GŁÓWNY — ROZWINIĘCIE MYŚLI ................................... ................................................................. 280 Zasada 3 x O ............................................................................... 280 281 Zasada 3 x P ............................................................................... 281 Niech produkt będzie gwiazdą ......................................................... Co powinno charakteryzować blok główny? .......................................... 281 281 ...................................................................... 282 ........... Retoryczne środki prezentacji .......................................................... 286 287 ........................................................................ 289 ................................................. Zrozumiale sformułowany komunikat ................................................................ 290 Zdolność przekonywania Jak pozyskać słuchaczy nastawionych z góry sceptycznie do mówcy i do tematu? 290 .............................................................................................. Naturalna pewność mówcy podczas wystąpienia .................................... 291 ROZDZIAŁ 16: PORYWAJĄCE ZAKOŃCZENIE ............................................... 293 293 ............................................................................... 294 ................................................... PRODUKTU, ............................ 295 295 ........................................................... Analiza Potrzeb Indywidualnych 296 Odgadywanie myśli czy gruntowna analiza? ............................................. Czym jest Analiza Potrzeb Indywidualnych? ............................................. 299 301 Zanim wypiszesz receptę, postaw diagnozę ............................................. 302 Prezentacja doskonała ...................................................................... Ważny wstęp .............................................................................. 302 303 Przypomnienie zidentyfikowanego katalogu potrzeb ............................... 304 Pytanie o zmiany zaistniałe od czasu ostatniego ....................... 304 Przypomnij szereg rangowy — priorytety ............................................. Uświadomienie znaczenie problemu .................................................. 304 Ukierunkowanie na poszukiwanie rozwiązania poprzez zaangażowanie 305 ............................................ procesów myślowych Twojego rozmówcy ...................................................... 307 emocjonalny Zdefiniuj swój stan 307 Deklaracja pomocy ....................................................................... Jak zakończyć? Nie znikaj po zakończeniu prezentacji ROZDZIAŁ 17: INDYWIDUALNA PREZENTACJA wzorce organizacyjne spotkania Treść Kontraktu Szkoleniowego, Ustalenia terminologiczne 308 Rozwiązanie problemu. Graficzny opis cech produktu, czyli jak to działa? .... 308 Niech produkt będzie gwiazdą. Prezentacja najważniejszych zalet ............. posiadania produktu i jego Kwalifikacja, czyli diagnoza świadomości korzyści z 309 zdolności zaspokajania potrzeb ........................................................ 309 By zdobyć klucz do skarbca — użyj techniki „przejściowego wycofania” ....... ROZDZIAŁ 18: PODSUMOWANIE .............................................................. 311 311 .................................................................... Wymagania szkoleniowe 312 Ocena prezentacji ........................................................................... Ocena przebiegu prezentacji ........................................................... 313 317 LITERATURA ..................................................................................... 319 ANEKS ............................................................................................. ........................................................... 319 .................................................................. 319 319 Co to jest szkolenie? ..................................................................... Założenia wstępne ....................................................................... 320 Przygotowanie do szkolenia ............................................................ 321 322 Proces kształtowania umiejętności .................................................... 323 Zasady szczegółowe — postanowienia ................................................. Zmień strategię działania!!! ............................................................ 326 Bardzo nieprzyzwoite i bardzo pomocne prawa psychologiczne dotyczące natury 327 ludzkiej ..................................................................................... Nie krytykuj, nie potępiaj, nie pouczaj .............................................. 328 330 Przestrogi .................................................................................. 330
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Skuteczne prezentacje biznesowe
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: